ChristianMatch
 


Forum

God grijpt in...
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 10:04
 
God grijpt altijd op tijd in;

Op verschillende plaatsen in het woord grijpt God precies op tijd in.

wanneer door mij of door welk mens ook geleefd wordt
als of God maar een beetje oog toeluikend meekijkt.
Vergissen we ons diep.
David zegt;eer ik verdrukt werd,heb ik gewaald.

God brengt soms in grote nood.
Nood waar we ons zelf niet uit kunnen verlossen.
Nee..tastend in het duister kan ik dan mijn weg moeten gaan.

Ja,God weet wat mijn afdwalingen zijn.
Hij weet dat ik met mijn ik het vertrouwste om kan gaan.
Zelf uit maken hoe ik het voelt en wilt voelen.
Dwalen dus..
God laat het hier niet bij,nee HIJ zoekt op,..wonder!
Opnieuw schijnt het licht over ZIJN woord voor mij..

Eer ik verdrukt werd,heb ik gedwaald.

Heide


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 26 juli 2012, 10:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:23
 
HEIDE115 schreef:
God grijpt altijd op tijd in;

Op verschillende plaatsen in het woord grijpt God precies op tijd in.

wanneer door mij of door welk mens ook geleefd wordt
als of God maar een beetje oog toeluikend meekijkt.
Vergissen we ons diep.
David zegt;eer ik verdrukt werd,heb ik gewaald.

God brengt soms in grote nood.
Nood waar we ons zelf niet uit kunnen verlossen.
Nee..tastend in het duister kan ik dan mijn weg moeten gaan.

Ja,God weet wat mijn afdwalingen zijn.
Hij weet dat ik met mijn ik het vertrouwste om kan gaan.
Zelf uit maken hoe ik het voelt en wilt voelen.
Dwalen dus..
God laat het hier niet bij,nee HIJ zoekt op,..wonder!
Opnieuw schijnt het licht over ZIJN woord voor mij..

Eer ik verdrukt werd,heb ik gedwaald.

Heide

mooi, moet me aan een afgedwaald schaapje denken die jezus gaat opzoeken om terug te brengen na de kudde.
Dat schaapje dwaalt af omdat jezus een herder is die ons in vrijheid laat , en in die vrijheid rennen we soms hard de verkeerde weg op, en dan keer op keer komt jezus weer het schaapje halen als het verdwaalt is vol genade.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 11:42
 
God grijpt niet altijd in, het kan ook te laat zijn en dat je meerdere waarschuwingen hebt gehad maar er geen acht op hebt geslagen.

Persoonlijk heb ik zeven jaar lang erop los geleefd en vele waarschuwingen gehad en de Heere redde mij x op x, op het nippertje gered, zwaar auto ongeluk gehad, ik had geen schrammetje en dacht dat ik een engeltje op mijn schouder had, maar God was het die over mij waakte, Hij had nog geen lust gehad in mijn dood, maar ik zag Hem niet.
Daarna bijna overleden door een doorgedraaide Turkse man die mij als zijn bezit zag, dat dacht hij, en op het allerlaatste moment gered door een aantal agenten, weer had God geen lust gehad in mijn dood, en dit was het moment dat Hij mijn ogen opende en ik de wereld hoe ik de wereld diende, los moest laten, dat was geen eigen eer, nee, God greep in, maar het kan ook te laat zijn dat Hij je loslaat, maar daar kan je het niet op aan laten komen.
Van dichtbij heb ik ook gezien dat iemand erop los leefde terwijl hij het van huis uit anders mee had gekregen qua geloof, maar een fataal auto ongeluk maakte een eind aan zijn leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 12:12
 
MAMALOE463 schreef:
God grijpt niet altijd in, het kan ook te laat zijn en dat je meerdere waarschuwingen hebt gehad maar er geen acht op hebt geslagen.

Persoonlijk heb ik zeven jaar lang erop los geleefd en vele waarschuwingen gehad en de Heere redde mij x op x, op het nippertje gered, zwaar auto ongeluk gehad, ik had geen schrammetje en dacht dat ik een engeltje op mijn schouder had, maar God was het die over mij waakte, Hij had nog geen lust gehad in mijn dood, maar ik zag Hem niet.
Daarna bijna overleden door een doorgedraaide Turkse man die mij als zijn bezit zag, dat dacht hij, en op het allerlaatste moment gered door een aantal agenten, weer had God geen lust gehad in mijn dood, en dit was het moment dat Hij mijn ogen opende en ik de wereld hoe ik de wereld diende, los moest laten, dat was geen eigen eer, nee, God greep in, maar het kan ook te laat zijn dat Hij je loslaat, maar daar kan je het niet op aan laten komen.
Van dichtbij heb ik ook gezien dat iemand erop los leefde terwijl hij het van huis uit anders mee had gekregen qua geloof, maar een fataal auto ongeluk maakte een eind aan zijn leven.

Een heftig verhaal mamaloe maar God laat NOOIT los!!!
"Hij laat nooit los want zijn hand begon o levensbron wil bijstand zenden"!!!
Al denken wij soms of vaak Heere waar bent U ik heb U zo nodig waarom moet mij dit overkomen dan nog laat Hij jou nooit los!! alleen zien wij het vaak niet zo!!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 8 augustus 2012, 12:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 12:22
 
God zal niet loslaten wat Zijn hand begon dat is waar, maar dan moet het Godswerk zijn anders laat Hij wel los als het niet uit Hem is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 18:32
 
God grijpt zeker in....
want uiteindelijk is alles onder Zijn regie.
ook toelaten van ellende en tegenslag is ingrijpen.
Als je zegt dat God niet ingrijpt , betekent de facto dat Hij niet betrokken is in ieders leven.
het maakt niet uit of je christen bent of niet.
want Hij wil niet dat iemand verloren gaat..........toch gaan vele mensen verloren.
Is dat omdat Hij het wil ?
Nee ......het is omdat wij niet willen.
Mira ........kijk wij nederlanders exceleren in eigenwijsheid.
iedereen weet hoe hij/zij het leven wil inrichten.
niemand wil het heft uit handen geven.
Niemand......maar wat als God , als Jezus het niet eens is met onze eigengereidheid?
Zou hij dan toezien ?

Alles draait om Overgave aan Hem.
Dat is het geheim.
Niet in paniek raken als je werk je afgenomen wordt , of je geld op is of wat dan ook.

Sterven aan jezelf is juist dit proces.
Niet onze wil maar......
We zeggen het zo makkelijk.
Maar wat betekent het ?

God grijpt in absoluut maar de mens is eigenwijs , hardnekkig en ongehoorzaam.
dan eindig je ............waar je niemand naar toe wenst.
Is niet de leuke kant van het evangelie.
Maar Jezus de Heer sprak heel vaak over het Gehenna . Infierno , de Hel.
Hij waarschuwde en waarschuwt nog steeds.

een ieder die oren heeft .........
das geen flauwekul ,maar de waarheid.
Hij waarschuwde steeds weer.
en Zijn woorden zijn nog steeds van kracht.

Tis maar of je wilt horen en berouw tonen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 18:49
 
CORTAZAR588 schreef:
God grijpt zeker in....
want uiteindelijk is alles onder Zijn regie.
ook toelaten van ellende en tegenslag is ingrijpen.
Als je zegt dat God niet ingrijpt , betekent de facto dat Hij niet betrokken is in ieders leven.
het maakt niet uit of je christen bent of niet.
want Hij wil niet dat iemand verloren gaat..........toch gaan vele mensen verloren.
Is dat omdat Hij het wil ?
Nee ......het is omdat wij niet willen.
Mira ........kijk wij nederlanders exceleren in eigenwijsheid.
iedereen weet hoe hij/zij het leven wil inrichten.
niemand wil het heft uit handen geven.
Niemand......maar wat als God , als Jezus het niet eens is met onze eigengereidheid?
Zou hij dan toezien ?

Alles draait om Overgave aan Hem.
Dat is het geheim.
Niet in paniek raken als je werk je afgenomen wordt , of je geld op is of wat dan ook.

Sterven aan jezelf is juist dit proces.
Niet onze wil maar......
We zeggen het zo makkelijk.
Maar wat betekent het ?

God grijpt in absoluut maar de mens is eigenwijs , hardnekkig en ongehoorzaam.
dan eindig je ............waar je niemand naar toe wenst.
Is niet de leuke kant van het evangelie.
Maar Jezus de Heer sprak heel vaak over het Gehenna . Infierno , de Hel.
Hij waarschuwde en waarschuwt nog steeds.

een ieder die oren heeft .........
das geen flauwekul ,maar de waarheid.
Hij waarschuwde steeds weer.
en Zijn woorden zijn nog steeds van kracht.

Tis maar of je wilt horen en berouw tonen.

Een waar woord, Cortazar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 20:18
 
CORTAZAR588 schreef:
God grijpt zeker in....
want uiteindelijk is alles onder Zijn regie.
ook toelaten van ellende en tegenslag is ingrijpen.
Als je zegt dat God niet ingrijpt , betekent de facto dat Hij niet betrokken is in ieders leven.
het maakt niet uit of je christen bent of niet.
want Hij wil niet dat iemand verloren gaat..........toch gaan vele mensen verloren.
Is dat omdat Hij het wil ?
Nee ......het is omdat wij niet willen.
Mira ........kijk wij nederlanders exceleren in eigenwijsheid.
iedereen weet hoe hij/zij het leven wil inrichten.
niemand wil het heft uit handen geven.
Niemand......maar wat als God , als Jezus het niet eens is met onze eigengereidheid?
Zou hij dan toezien ?

Alles draait om Overgave aan Hem.
Dat is het geheim.
Niet in paniek raken als je werk je afgenomen wordt , of je geld op is of wat dan ook.

Sterven aan jezelf is juist dit proces.
Niet onze wil maar......
We zeggen het zo makkelijk.
Maar wat betekent het ?

God grijpt in absoluut maar de mens is eigenwijs , hardnekkig en ongehoorzaam.
dan eindig je ............waar je niemand naar toe wenst.
Is niet de leuke kant van het evangelie.
Maar Jezus de Heer sprak heel vaak over het Gehenna . Infierno , de Hel.
Hij waarschuwde en waarschuwt nog steeds.

een ieder die oren heeft .........
das geen flauwekul ,maar de waarheid.
Hij waarschuwde steeds weer.
en Zijn woorden zijn nog steeds van kracht.

Tis maar of je wilt horen en berouw tonen.


Zoist! dank voor de reactie.

ook de anderen bedankt voor de openheid naar elkaar.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 8 augustus 2012, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:22
 
ik heb hier een tegel aan de muur hangen, daar staat op, god laat niemand los, als je je aan hem vasthoud!
daar zat ik vandaag over te denken, de woorden als je je aan hem vasthoud, want god heeft ons een eigen keuze gegeven, een vrije wil, maar wanneer wij kiezen voor de tegenpartij, kan god ons dan nog wel helpen, niet denk ik als wij zelf niet ons voor hem openzetten, hij probeert het denk ik wel, denk ik.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:28
 
Ik ben het er niet mee eens dat God altijd ingrijpt, hoe verklaar je dan onderstaande gedeelte?

God de Vader is de Schepper en de "Instandhouder" van het univer- sum. Niets is Hem te machtig.
En toch laat Hij toe dat we pijn hebben en lijden en onze geliefden verliezen. Aan het einde van ons le- ven volgt altijd de dood, die vroeg- tijdig en pijnlijk kan zijn. Waarom laat God dat toe?
Paulus' ervaring
Paulus wist het antwoord, dat hij had gekregen van God zelf. Lees de volgende opmerkelijke verzen uit zijn 2e brief aan de Christenen in Korinthe (vers 7-10): "...Om te verhinderen dat ik mezelf zou ver- heffen, werd mij een doorn in het vlees gestoken: ik word gekweld door een engel van Satan. Ik heb de Heer driemaal gesmeekt mij van hem te bevrijden, maar hij zei: 'Je hebt niet meer dan mijn genade no- dig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid. ' Dus laat ik mij veel lie- ver voorstaan op mijn zwakheid, zo- dat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt. Omdat Christus mij kracht schenkt, schep ik vreug- de in mijn zwakheid: in beledigin- gen, nood, vervolging en ellende. In mijn zwakheid ben ik sterk. (NBIO."
God had Paulus antwoord gege- ven op zijn smeekbede tijdens ge- bed of misschien wel door een en- gel. En God had gezegd "Je hebt niet meer nodig dan mijn genade want kracht wordt zichtbaar in zwakheid". Door geloof en onze re- latie met God en Christus zal daar- om tijdens onze problemen de kracht van Christus zichtbaar wor- den in ons. In onze zwakheid zullen we sterk zijn.
De ervaring van Paulus betekent overigens niet dat God niet of nooit ingrijpt in ons leven of Zijn kinde- ren niet beschermt. Velen van ons hebben Zijn beschermende hand er-
2
varen in ons leven. De Bijbel staat vol met voorbeelden waar God of een engel van God Zijn volk of in- dividuen beschermt. Denk bijvoor- beeld aan de bescherming van Sa- drak, Mesak en Abednego in de oven van Nebukadnessar.
Daarnaast is er nog een tweede reden waarom God niet altijd in- grijpt. Hij heeft de mens—zoals u weet—een vrije wil gegeven. Dit betekent dat Hij de mens vrijlaat in de te nemen keuzes. Dat bepaalde keuzes leiden tot consequenties is evident. God zal niet altijd de mens beschermen tegen zijn eigen foute keuzes. Let op wat diezelfde Paulus schrijft in de brief aan de Galaten (hoofdstuk 6:7-8): "Dwaalt niet, God laat niet met Zich spotten.
Want wat een mens zaait, zal hij ook oogsten. Want wie op de akker van zijn vlees zaait, zal uit zijn vlees verderf oogsten, maar wie op de ak- ker van de Geest zaait, zal uit de Geest eeuwig leven oogsten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:35
 
MAMALOE463 schreef:
Ik ben het er niet mee eens dat God altijd ingrijpt, hoe verklaar je dan onderstaande gedeelte?

God de Vader is de Schepper en de "Instandhouder" van het univer- sum. Niets is Hem te machtig.
En toch laat Hij toe dat we pijn hebben en lijden en onze geliefden verliezen. Aan het einde van ons le- ven volgt altijd de dood, die vroeg- tijdig en pijnlijk kan zijn. Waarom laat God dat toe?
Paulus' ervaring
Paulus wist het antwoord, dat hij had gekregen van God zelf. Lees de volgende opmerkelijke verzen uit zijn 2e brief aan de Christenen in Korinthe (vers 7-10): "...Om te verhinderen dat ik mezelf zou ver- heffen, werd mij een doorn in het vlees gestoken: ik word gekweld door een engel van Satan. Ik heb de Heer driemaal gesmeekt mij van hem te bevrijden, maar hij zei: 'Je hebt niet meer dan mijn genade no- dig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid. ' Dus laat ik mij veel lie- ver voorstaan op mijn zwakheid, zo- dat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt. Omdat Christus mij kracht schenkt, schep ik vreug- de in mijn zwakheid: in beledigin- gen, nood, vervolging en ellende. In mijn zwakheid ben ik sterk. (NBIO."
God had Paulus antwoord gege- ven op zijn smeekbede tijdens ge- bed of misschien wel door een en- gel. En God had gezegd "Je hebt niet meer nodig dan mijn genade want kracht wordt zichtbaar in zwakheid". Door geloof en onze re- latie met God en Christus zal daar- om tijdens onze problemen de kracht van Christus zichtbaar wor- den in ons. In onze zwakheid zullen we sterk zijn.
De ervaring van Paulus betekent overigens niet dat God niet of nooit ingrijpt in ons leven of Zijn kinde- ren niet beschermt. Velen van ons hebben Zijn beschermende hand er-
2
varen in ons leven. De Bijbel staat vol met voorbeelden waar God of een engel van God Zijn volk of in- dividuen beschermt. Denk bijvoor- beeld aan de bescherming van Sa- drak, Mesak en Abednego in de oven van Nebukadnessar.
Daarnaast is er nog een tweede reden waarom God niet altijd in- grijpt. Hij heeft de mens—zoals u weet—een vrije wil gegeven. Dit betekent dat Hij de mens vrijlaat in de te nemen keuzes. Dat bepaalde keuzes leiden tot consequenties is evident. God zal niet altijd de mens beschermen tegen zijn eigen foute keuzes. Let op wat diezelfde Paulus schrijft in de brief aan de Galaten (hoofdstuk 6:7-8): "Dwaalt niet, God laat niet met Zich spotten.
Want wat een mens zaait, zal hij ook oogsten. Want wie op de akker van zijn vlees zaait, zal uit zijn vlees verderf oogsten, maar wie op de ak- ker van de Geest zaait, zal uit de Geest eeuwig leven oogsten.


Misschien bevrijdde god paulus niet van dat gene wat het was? zodat hij dicht bij god bleef, afhankelijk van hem, want god heeft geen mensen nodig die zelfvoldaan zijn of hoe je het moet noemen, die denken ik doe het wel, god heeft ezels nodig die hem dragen en die zijn handen en voeten zijn. jesus werd op een ezel verwelkomt ergens in de bijbel, de mensen juichten voor jezus, zou stom zijn geweest als de ezel dacht ze juichen voor mij.
En darom liet god paulus misschein met een bepaalde zwakte zitten, zodat hij nooit zou vergeten het jezus was die door hem heen werkte, van hem zelf was hij zwak met sommigge dingen misschien, waardoor hij dicht bij jezus bleef.en zich bewust bleef dat alle dingen die hij deeed de kracht van god was die door hem heenwerkte en niet van hemzelf, zodat hij in een valkuil van trots ofzo zou vallen. Zo denk ik over dat stuk van paulus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:41
 
Waarom grijpt God  niet in?

Keer op keer vragen we ons af: hoe is 't mogelijk, dat zonde, boosheid, oproer, geweld, verwoesting, moord, etc. etc. steeds meer om zich heen grijpen en de wereld gaat overheersen?
De duistere machten doen zich voor als beheersers van deze aarde en hebben in de meeste volkeren de overwinning reeds behaald. Het merendeel van de mensen leeft in angst en vrees voor al ' t verschrikke-lijke dat nog komen gaat.
Hoe is dit toch mogelijk?

God kwam toch naar deze aarde om ons te verlossen van al het kwaad? Waarom volgt dan de ene katastrofe op de andere, zijn er aardbevingen en andere natuurrampen van ongewone omvang, oorlogen, nood van vluchtelingen, honger?
Waarom moeten zoveel mensen lijden? Waarom moeten zoveel christenen  lijden terwille van de-volle-Waarheid? Waarom grijpt God, die toch leeft en alle macht heeft, nu niet in? Hoe kan Hij dit allemaal toelaten?

Het woord van God geeft ons het antwoord op al deze vragen. We lezen vaak: "Het moet aldus geschieden." In Lucas 24:26 staat bijv.: "Moest de Christus dit niet lijden?" Hij moest de weg gaan, die gekenmerkt werd door nederlagen. Jezus, de Rechtvaardige, moest ondervinden, dat zonde en onrecht (en daarmee satan) de overwinning behaalden. Tenslotte hing Hij aan 't kruis als Degene, die schijnbaar de nederlaag geleden had.
Waarom ging Jezus deze weg? Jezus zelf zegt daar telkens weer over: "Hoe zouden dan de Schriften in vervulling gaan, die zeggen, dat het aldus moet geschieden? (Matth.26:54) 
En ook in Matth. 24:9 en Openb.13:7 lezen we waarom er strijd en vervolging is en zal zijn: "Omdat het aldus moet geschieden."

Maar ook op ons "waarom moet het dan zo gaan?" geeft Jezus een antwoord.
Er ligt een diepe betekenis in: het plan van God voor de tijd waarin wij leven.
Dit plan leidt tot een heerlijk doel en is uit Gods liefdevolle hart voortgekomen.
We zullen het begrijpen, als we de weg van Jezus nog eens overdenken, die Hij ons ten voorbeeld is gegaan. (1Petrus 2:21)

God zweeg, toen Jezus bad: "Vader, laat deze beker aan mij voorbijgaan, maar niet mijn wil geschiede, maar de Uwe."
Wat een volkomen overgave zien we hierin! En toch zweeg God, Zijn Vader.
God greep niet in: toen Jezus voor ' t gerecht stond, gegeseld en bespot werd.
God greep niet in: toen Jezus als een misdadiger veroordeeld werd tot het kruis.
God greep niet in: toen Jezus bijna onder Zijn kruis bezweek, toen Hij 't naar de plaats van de terecht-stelling moest slepen.
God greep niet in: toen ze Jezus aan 't kruis spijkerden.
Wat moet het de Vader ontzettend veel pijn gedaan hebben. Zelfs toen Jezus door Hem werd verlaten en riep: "Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?" Nee toen kon God niet ingrijpen, want als Hij dat had gedaan, was de hele mensheid verloren gegaan en ten prooi gevallen aan satan.
En hetzelfde was gebeurd, als Jezus de weg niet tot het einde was gegaan.
Maar toen 't leek dat satan had gezegevierd, toen greep God in. De zon verloor haar schijnsel, de aarde beefde en de rotsen scheurden. En ook het voorhangsel in de tempel scheurde, van boven naar beneden, als teken, dat God weer bij de mensen was.
Toen Jezus riep: "het is volbracht", was Zijn overwinning een feit.
Omdat de liefde van de Vader en de liefde van de Zoon voor ons zo ontzettend groot was, hebben ze dat grote offer kunnen volbrengen.

Zie je nu ook, hoeveel jij betekent voor God.  Hij wil je Vader zijn en je leiden, dwars door alle moeilijkheden heen.

De reden dat God nu zwijgt, is omdat Hij iets geweldigs tot stand wil brengen: de voltooiing en vernieuwing van deze wereld. Dat is Zijn heilsplan: de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, waarop gerechtigheid zal wonen. Maar voordat ' t zover is, zal de zonde haar hoogtepunt moeten bereiken en zal het kwade nog toenemen. In deze tijd worden de wegen gebaand voor het komende Rijk van God.
Kunnen wij dan wel volhouden als de beproeving over ons komt?
In Hebr. 12:2 staat hoe: Doordat we op Jezus zien, de Leidsman en voleinder van ons geloof, Die ons op deze weg is voorgegaan. Hij zal ons er doorheen dragen. (Hebr.2:18)

De weg voor 't volgen van Jezus is de weg van 't kruis.
Een weg met veel strijd, maar met een heerlijk doel: de overwinning!

Dit alles geldt ook voor ons persoonlijk leven. De strijd, verdriet, pijn, als het lijkt alsof de hemel van koper is, het is niet voor niets.
Als het Gods tijd is, zal Hij 't stilzwijgen verbreken en dan zul je zien, dat alles meewerkt ten goede voor degenen die Hem Jezus liefhebben.
Wees je ervan bewust, dat God bezig is Zijn plan met jouw leven uit te voeren. Door strijd heen tot overwinning!
Durf je het aan om al die vragen en waaroms los te laten en tegen Hem te zeggen:
"Heer, ik vertrouw op U!" ???

In de-liefde van Jezus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:47
 
HEIDE115 schreef:
God grijpt altijd op tijd in;

Op verschillende plaatsen in het woord grijpt God precies op tijd in.

wanneer door mij of door welk mens ook geleefd wordt
als of God maar een beetje oog toeluikend meekijkt.
Vergissen we ons diep.
David zegt;eer ik verdrukt werd,heb ik gewaald.

God brengt soms in grote nood.
Nood waar we ons zelf niet uit kunnen verlossen.
Nee..tastend in het duister kan ik dan mijn weg moeten gaan.

Ja,God weet wat mijn afdwalingen zijn.
Hij weet dat ik met mijn ik het vertrouwste om kan gaan.
Zelf uit maken hoe ik het voelt en wilt voelen.
Dwalen dus..
God laat het hier niet bij,nee HIJ zoekt op,..wonder!
Opnieuw schijnt het licht over ZIJN woord voor mij..

Eer ik verdrukt werd,heb ik gedwaald.

Heide

Zie wel hoe hier het ingrijpen van God.. en voor wie het bedoeld wordt is neergezet.
Hier is de beleving,dat God ondanks alles de getrouwe blijft.

Dit zijn degenen bij wie God ondanks vaak hun hart nog zo tegen te hebben..niet ophoudt te nodigen tot HEM te komen

Komt allen tot MIJ,die vermoeid en belast zijn.
Alleen IK geeft u de ware rust.

Nee,de wereld kent deze troost niet.
Maar het evangelie blijft tot deze wereld uitgaan..tot de laatste dag van mijn leven..of van deze wereld.

zoek het te weten ..niet alleen wat ik over God weet,maar wat weet God van mij?..

voor ZIJN kinderen moet alles medewerken ten goede.
De vraag dan..ben ik ZIJN kind?
Zo ja.. dan brengt God u straks veilig thuis.

En zij die gelooft zullen hebben,zullen zalig worden..geen twijfel!


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 8 augustus 2012, 22:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:16
 
Heide dat is zeker waar, als we het exclusief over een kind van God hebben zal God een kind niet langer laten lijden dan hij aan kan.


“God laat u niet meer lijden dan u aankunt”

"Herinner uzelf dat God precies weet hoeveel u aankunt. Hij zal niet toestaan dat u in een onmogelijke situatie terechtkomt," zegt David Wilkerson. Een groot aantal mensen moeten veel lijden in deze wereld doorstaan, maar God zal ons niet meer laten lijden dan we aankunnen.

"Onze liefde Vader heeft gezegd: "U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan." (1 Korinthe 10:13)

De ergste vorm van godslastering is denken dat God achter al je pijn en zorgen staat, bijvoorbeeld: God denkt dat je één of twee beproevingen nodig hebt, voordat je klaar bent om Zijn zegeningen te ontvangen. Onjuist!

Het is waar dat de Heer berispt wie Hij liefheeft. Dat berispen is echter slechts een periode en is niet bedoeld om ons pijn te doen. God is niet de veroorzaker van verwarring in uw leven, uzelf evenmin. De vijand gebruikt andere mensen om ons pijn te doen, net zoals hij Job probeerde te kwetsen via een ongelovige vrouw.

Onze hemelse Vader waakt over u. Iedere beweging en elke traan wordt door Hem gezien. Hij voelt met uw pijn mee en weet wanneer je genoeg ben blootgesteld aan de intimidaties van de vijand. Hij grijpt in en zegt: "Genoeg!" Als uw pijn u niet langer dicht bij de Heer brengt, grijpt God in. God zal niet toestaan dat Zijn kinderen te veel pijn lijden, als het ware een lijdensweg voor de ziel.

God zal u precies op tijd uit de strijd wegnemen. Hij zal nooit toestaan dat de pijn uw gedachten vernietigd. Hij heeft beloofd op precies het juiste tijdstip te komen, om de tranen uit uw ogen te wissen en u vreugde te geven in plaats van rouw."








mail dit artikel    print


Share on twitter Share on facebook Share on hyves Share on google | More Sharing ServicesDelen

Ontvang het dagelijkse CIP.nl-nieuws gratis per email | Klik hier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:52
 
HEIDE115 schreef:
Zie wel hoe hier het ingrijpen van God.. en voor wie het bedoeld wordt is neergezet.
Hier is de beleving,dat God ondanks alles de getrouwe blijft.

Dit zijn degenen bij wie God ondanks vaak hun hart nog zo tegen te hebben..niet ophoudt te nodigen tot HEM te komen

Komt allen tot MIJ,die vermoeid en belast zijn.
Alleen IK geeft u de ware rust.

Nee,de wereld kent deze troost niet.
Maar het evangelie blijft tot deze wereld uitgaan..tot de laatste dag van mijn leven..of van deze wereld.

zoek het te weten ..niet alleen wat ik over God weet,maar wat weet God van mij?..

voor ZIJN kinderen moet alles medewerken ten goede.
De vraag dan..ben ik ZIJN kind?
Zo ja.. dan brengt God u straks veilig thuis.

En zij die gelooft zullen hebben,zullen zalig worden..geen twijfel!

mooie woorden en ik begrijp ze Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 14:40
 
MAMALOE463 schreef:
Heide dat is zeker waar, als we het exclusief over een kind van God hebben zal God een kind niet langer laten lijden dan hij aan kan.


“God laat u niet meer lijden dan u aankunt”

"Herinner uzelf dat God precies weet hoeveel u aankunt. Hij zal niet toestaan dat u in een onmogelijke situatie terechtkomt," zegt David Wilkerson. Een groot aantal mensen moeten veel lijden in deze wereld doorstaan, maar God zal ons niet meer laten lijden dan we aankunnen.

"Onze liefde Vader heeft gezegd: "U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan." (1 Korinthe 10:13)

De ergste vorm van godslastering is denken dat God achter al je pijn en zorgen staat, bijvoorbeeld: God denkt dat je één of twee beproevingen nodig hebt, voordat je klaar bent om Zijn zegeningen te ontvangen. Onjuist!

Het is waar dat de Heer berispt wie Hij liefheeft. Dat berispen is echter slechts een periode en is niet bedoeld om ons pijn te doen. God is niet de veroorzaker van verwarring in uw leven, uzelf evenmin. De vijand gebruikt andere mensen om ons pijn te doen, net zoals hij Job probeerde te kwetsen via een ongelovige vrouw.

Onze hemelse Vader waakt over u. Iedere beweging en elke traan wordt door Hem gezien. Hij voelt met uw pijn mee en weet wanneer je genoeg ben blootgesteld aan de intimidaties van de vijand. Hij grijpt in en zegt: "Genoeg!" Als uw pijn u niet langer dicht bij de Heer brengt, grijpt God in. God zal niet toestaan dat Zijn kinderen te veel pijn lijden, als het ware een lijdensweg voor de ziel.

God zal u precies op tijd uit de strijd wegnemen. Hij zal nooit toestaan dat de pijn uw gedachten vernietigd. Hij heeft beloofd op precies het juiste tijdstip te komen, om de tranen uit uw ogen te wissen en u vreugde te geven in plaats van rouw."








mail dit artikel    print


Share on twitter Share on facebook Share on hyves Share on google | More Sharing ServicesDelen

Ontvang het dagelijkse CIP.nl-nieuws gratis per email | Klik hier
Ik vind het ook een heel vreemde gedachte dat God ons bewust pijn zou willen doen. Dat Hij dingen toelaat betekent niet dat Hij het zelf toebrengt. Een paar maanden geleden had iemand een verhaal over de herder, die het pootje brak van een onwillige lammetje, om het lammetje wel eens te leren in het gareel te lopen.... Dat is niet het beeld wat God oproept uit de bijbel.
En, dat ingrijpen vind ik nogal makkelijk gedacht. Soms wou ik wel dat ie ingreep, maar deed Hij het niet. En als ik door eigen inspanningen eruit kwam, was dat echt niet tot eer van God.... Je kunt alles vergeestelijken in je leven, en dit ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 09:10
 
Ik proef hier uit de reactie's eigenlijk de spanning tussen de vrije wil en eigen verantwoordelijkheid van de mens en de soevereiniteit van God.
Die twee Bijbelse waarheiden hoeven neit tegen elkaar uit gespeeld te worden.

Een goed boek over precies deze zaken = divine sovereignty & human responsibility. van D.A Carson.

Deze discussie is in bredere vorm al gevoerd tussen augustinus en pelagius. erasmus en luther. arminianus en gomer.
Denk niet dat we tot veel nieuwe inzichten komen hier.
maar het meer kiezen van een kant is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 09:47
 
DJAB697 schreef:
Ik proef hier uit de reactie's eigenlijk de spanning tussen de vrije wil en eigen verantwoordelijkheid van de mens en de soevereiniteit van God.
Die twee Bijbelse waarheiden hoeven neit tegen elkaar uit gespeeld te worden.

Een goed boek over precies deze zaken = divine sovereignty & human responsibility. van D.A Carson.

Deze discussie is in bredere vorm al gevoerd tussen augustinus en pelagius. erasmus en luther. arminianus en gomer.
Denk niet dat we tot veel nieuwe inzichten komen hier.
maar het meer kiezen van een kant is.

dan moeten we wel dat boek kennen he.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het ook een heel vreemde gedachte dat God ons bewust pijn zou willen doen. Dat Hij dingen toelaat betekent niet dat Hij het zelf toebrengt. Een paar maanden geleden had iemand een verhaal over de herder, die het pootje brak van een onwillige lammetje, om het lammetje wel eens te leren in het gareel te lopen.... Dat is niet het beeld wat God oproept uit de bijbel.
En, dat ingrijpen vind ik nogal makkelijk gedacht. Soms wou ik wel dat ie ingreep, maar deed Hij het niet. En als ik door eigen inspanningen eruit kwam, was dat echt niet tot eer van God.... Je kunt alles vergeestelijken in je leven, en dit ook.

ik ben het met je eens, chatuliem;
God gaat zoeken wanneer het lam te ver afgedwaald is, maar over een Herder die je je poten breekt lees ik nergens.
wel staat er in de bijbel één tekst die me nu te binnen schiet in dit verband;
"wilt gij dat ik tot u kom met de roede, of in liefde met de geest der zachtmoedigheid?"
als je die tekst goed tot je door laat dringen, dan kan het dus blijkbaar zijn dat God je moeilijkheden gebruikt om TOT JOU TE KOMEN.
met andere woorden; God kan naar je toe komen door liefde, zachtaardigheid, maar ook via je probleemsituaties.
maar ik ken God niet als een poten-brekende God; verre van dat!

mensen doen elkaar en zichzelf vaak pijn (door eigen en andermans keuzes), maar God heeft de balsem.

en zoals Jol al zei;
durven wij ons te geven om het verlengstuk van Zijn zegenende handen te zijn???










djab; ik zie hier een discussie over hoe je "lijden" in je leven zou moeten plaatsen; het gaat hier niet over pelagianen en arminianen etc.
daar is een ander topic over, en de dordse leerregels staan er ook vol mee.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 11 augustus 2012, 10:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:37
 
PETRA944 schreef:
Misschien bevrijdde god paulus niet van dat gene wat het was? zodat hij dicht bij god bleef, afhankelijk van hem, want god heeft geen mensen nodig die zelfvoldaan zijn of hoe je het moet noemen, die denken ik doe het wel, god heeft ezels nodig die hem dragen en die zijn handen en voeten zijn. jesus werd op een ezel verwelkomt ergens in de bijbel, de mensen juichten voor jezus, zou stom zijn geweest als de ezel dacht ze juichen voor mij.
En darom liet god paulus misschein met een bepaalde zwakte zitten, zodat hij nooit zou vergeten het jezus was die door hem heen werkte, van hem zelf was hij zwak met sommigge dingen misschien, waardoor hij dicht bij jezus bleef.en zich bewust bleef dat alle dingen die hij deeed de kracht van god was die door hem heenwerkte en niet van hemzelf, zodat hij in een valkuil van trots ofzo zou vallen. Zo denk ik over dat stuk van paulus.

mooi, petra;
God heeft ezels nodig die hem dragen!!

please let me be a donkey............ Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:48
 
Vraag: Heeft God ons mensen nodig? (Of laat Hij ons nodig zijn?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:49
 
.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 11 augustus 2012, 12:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:38
 
nee jans. het draait uiteindelijk allemaal om God en zijn Glorie.
Het doel van ons in de hemel, is naast de persoonlijke relatie, ons die Hem aanbidden, voor altijd.

Sommige mensen zien Jezus als een kers op de taart van het leven, een mooie aanvulling. Maar zonder Hem is er geen leven, en vallen we in de handen van God, onder zijn toorn.
We zijn zondaren op weg naar de hel, het is noodzakelijk om Jezus als Heer en verlosser te erkennen. anders is er geen leven.

lang verhaal kort: God heeft ons niet nodig, Hij blijft Heilig en perfect.
Jezus is Heer of we er nu in geloven of niet. we kunnen de knie nu buigen in genadetijd of bij het oordeel als er geen keuze meer is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:54
 
Hmmm, zo ver ik denk is god wel heel blij met arbeiders, mensen die de ezel willen zijn, jezus licht laten schijnen in deze wereld om de ellendigge , armen, gevangenen,wezen, weduwnaren,vluchtelingen , de gebroken van hart,te helpen in deze wereld.
of hij ons nodig heeft? denk het niet, hij is wel blij met arbeiders voor zijn koninkrijk.en werkt door hun heen, om de dingen op aarde op sommigge plekken al beter te maken, zoals bv een man in oeganda die voor driehonderd weeskinderen zorgt. Zonder hem en vooral de hulp van jezus,die door de man heen werkt. waren ze op de straat aangewezen. Een arbeider die verschil maakt, jezus licht in een stukje duisternis op aarde laat schijnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:05
 
Quote:
zoals bv een man in oeganda die voor driehonderd weeskinderen zorgt

Een moslim of atheist kan dit ook doen.
Het is mooi, en komt overeen met Gods Vader hart.
En ik snap je punt, God kan door zulke dingen mensen gebruiken, christen of niet.

Maar mensen hebben God nodig voor de vergeving van zonde.
Christenen dragen vrucht en hebben gaven door Zijn Geest.

kort om:



Johannes 15,5



Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.


Laatst aangepast door
DJAB697
op zaterdag 11 augustus 2012, 13:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:32
 
JANS221 schreef:
Vraag: Heeft God ons mensen nodig? (Of laat Hij ons nodig zijn?)

ik denk dat je niet goed begrepen hebt wat ik bedoelde, jans;
je leest de nadruk op het "nodig hebben" terwijl ik in het bericht van petra het verschil las tussen "zelfvoldaan zijn" en een "dienstbare opstelling".

uiteraard heeft een almachtige God geen mens NODIG. daar zijn we het denk ik snel over eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 09:41
 
DJAB697 schreef:
Een moslim of atheist kan dit ook doen.
Het is mooi, en komt overeen met Gods Vader hart.
En ik snap je punt, God kan door zulke dingen mensen gebruiken, christen of niet.

Maar mensen hebben God nodig voor de vergeving van zonde.
Christenen dragen vrucht en hebben gaven door Zijn Geest.

kort om:



Johannes 15,5



Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.

je reactie klinkt heel mooi en reformatorisch, djab, maar ik denk dat het iets genuanceerder ligt?

de bijbeltekst die je aanhaalt geeft ook aan dat je iets kunt DOEN.
het leven is meer dan uit genade en vergeving; het is ook uit genade LEVEN.
wanneer een christen vanuit zijn hart kinderen wil helpen, en leeft vanuit zijn relatie met God, denk ik dat dit ook valt onder de vruchten van de Geest. als je dit afdoet met; "een anders-gelovige kan dit ook doen", dan denk ik dat je het werk van God in die man bagatelliseert, alsof je levensstijl er niet of nauwelijks toe zou doen.

ik ben er van overtuigd, dat wanneer je God toebehoort, je leven er anders uit gaat zien;
je hebt de Heere Jezus niet ALLEEN nodig voor genade; je hebt Hem immers ook nodig voor de liefde, wijsheid en kracht om het goede te doen?

het leven is niet ALLEEN geestelijk maar ook gewoon basaal, menselijk en praktisch, iets dat in "de reformatorische wereld" naar mijn idee wel eens wat minder in de schijnwerpers staat (met alle disbalans van dien.)


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 13 augustus 2012, 09:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:32
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het ook een heel vreemde gedachte dat God ons bewust pijn zou willen doen. Dat Hij dingen toelaat betekent niet dat Hij het zelf toebrengt. Een paar maanden geleden had iemand een verhaal over de herder, die het pootje brak van een onwillige lammetje, om het lammetje wel eens te leren in het gareel te lopen.... Dat is niet het beeld wat God oproept uit de bijbel.
En, dat ingrijpen vind ik nogal makkelijk gedacht. Soms wou ik wel dat ie ingreep, maar deed Hij het niet. En als ik door eigen inspanningen eruit kwam, was dat echt niet tot eer van God.... Je kunt alles vergeestelijken in je leven, en dit ook.

Ik heb heel lang de scheiding tussen 'zelf doen' en 'toelaten' nogal kunstmatig gevonden. Zag het verschil niet zo. Goed; het was de duivel die het uitvoerde, maar God "stond erbij en keek ernaar" als het ware. Ervan uitgaande dat al onze haren geteld zijn en onze waarde ver boven de musjes uitstijgt vond ik dit toch een hele moeilijk verteerbare gedachte.

Dit zie je vooral in het verhaal van Job tot uiting komen. Ik kon niets met dit verhaal totdat ik een bijbelleraar een uitleg hoorde geven die mij verder hielp. In Job 42:5 staat: "Slechts van horen zeggen had ik van U vernomen, maar nu heeft mijn oog U aanschouwd."
Job heeft in / door zijn lijden een openbaring van God zelf gehad en God van dichterbij aanschouwd. De uitleg was dat dit van oorsprong het plan is geweest van God. God wilde Job zegenen en hem een openbaring van Hemzelf geven. Maar Job moest eerst op een 'plaats' komen waar hij dit kon ontvangen. Satan wilde Job onderuit halen en God liet hem dit, tot op zekere hoogte, toe. God gebruikte deze problemen echter om Job te zegenen.

Dit verhaal herken ik ook wel in mijn eigen leven. Je wordt gevormd door de moeilijke dingen waar je doorheen moet. Maar door dat lijden heen kun je God ontmoeten. En dat is het mooiste wat een mens kan meemaken.
Er zijn zoveel mensen die getuigen na een periode van lijden, dat ze het voor geen goud hadden willen missen omdat ze daardoor God beter hebben leren kennen.

De goede boodschap is dat wij door het offer van Jezus weer een relatie met God mogen hebben; daar gaat het om. En die relatie begint nu al; niet later pas in de hemel. En binnen die relatie zullen wij veranderen; niet Hij, want Hij is al volmaakt.


Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 13 augustus 2012, 10:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:44
 
DJAB697 schreef:
Een moslim of atheist kan dit ook doen.
Het is mooi, en komt overeen met Gods Vader hart.
En ik snap je punt, God kan door zulke dingen mensen gebruiken, christen of niet.

Maar mensen hebben God nodig voor de vergeving van zonde.
Christenen dragen vrucht en hebben gaven door Zijn Geest.

kort om:

Johannes 15,5

Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.

Een niet-christen kan veel doen, maar niet het evangelie verkondigen en mensen op Jezus wijzen.

Een andere reden voor het bestaan van het lijden in deze wereld wordt gegeven in het boek van C.S. Lewis: "The problem of pain."

Met een verwijzing naar het andere topic (hel; fictie of werkelijkheid). Als er geen lijden meer in de wereld zou zijn en alle problemen in de kiem gesmoord of opgelost zouden worden; hoe groot is dan de kans dat mensen zorgeloos worden? Wie gelooft er dan nog in de mogelijkheid van een eeuwig lijden, wanneer het lijden geen deel meer uitmaakt van onze ervaring?

Zouden we het niet heel oneerlijk vinden als we in dit leven van de wieg tot het graf in de watten zouden worden gelegd om dan ineens na afloop in de hel te ontwaken? Een plaats waar we ons nooit een voorstelling van hebben kunnen maken? Bovendien is de mens van nature gemakzuchtig; zeker wanneer alles van een leien dakje loopt. Waarom zouden we dan veranderen, waarom zouden we ons zorgen maken?


Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 13 augustus 2012, 10:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1