ChristianMatch
 


Forum

Twaalf september stemmen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:19
 
qoud erat demonstrandum
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:21
 
SVEN797 schreef:
vertaling Een wisse ondergang begint met dom gedrag. ( latijns )


dank je voor je vertaling, sven............. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:42
 
CORTAZAR588 schreef:
qoud erat demonstrandum

Bedoel je de rechte rug.....

of de formatie.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:56
 
CORTAZAR588 schreef:
qoud erat demonstrandum
QED
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:03
 
Pieter:
ik was dees ochtend de allereerste in t stembureau en ik heb voor t eerst van mn leven op de grote blonde leider gestemd.



Groot en blond, nou,het laatste zeker in overdrachtelijke zin mag ik aannemen? Maar een leider? Als hij wat slimmer was geweest, had hij een deel van zijn programma kunnen uitvoeren. Weglopen was niet zo bijdehand toen hij veel regeringsinvloed had. Zijn achterban weet dat men niet op hem kan rekenen. Het spijt mij echter totaal niet dat hij spijt heeft. Hij is er wel in geslaagd indirect het CDA een klap toe te dienen. Vertrouwen in die blonde samenwerking hadden ze niet allemaal in deze ooit zo machtige partij.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 13 september 2012, 21:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:22
 
THOMAS968 schreef:
Pieter:
ik was dees ochtend de allereerste in t stembureau en ik heb voor t eerst van mn leven op de grote blonde leider gestemd.



Groot en blond, nou,het laatste zeker in overdrachtelijke zin mag ik aannemen? Maar een leider? Als hij wat slimmer was geweest, had hij een deel van zijn programma kunnen uitvoeren. Weglopen was niet zo bijdehand toen hij veel regeringsinvloed had. Zijn achterban weet dat men niet op hem kan rekenen. Het spijt mij echter totaal niet dat hij spijt heeft. Hij is er wel in geslaagd indirect het CDA een klap toe te dienen. Vertrouwen in die blonde samenwerking hadden ze niet allemaal in deze ooit zo machtige partij.

Thomas



Het was een klap in het gezicht van de nederlander, dit hadden we nog nooit meegemaakt.... een partij die "zomaar" besluit het vertrouwen in een coalitie op te zeggen... ongehoord!!

Thomas, hoeveel kabinetten hebben eigenlijk ooit hun volle tijd uitgediend?
waarom nu denigrerend over degene die de stekker er uit getrokken heeft, alleen omdat het dit keer Wilders was?

Het is een golf, over anderhalf jaar weer verkiezingen, best kans op PVV dan de grootste partij en VVD en PvdA geminimaliseerd.

Ik hoop dat het volgende kabinet valt voordat ze zo ver gegaan zijn dat ze zichzelf overbodig hebben gemaakt.

Pieter, souvereiniteit is goud waard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:32
 
PIETER649 schreef:
Het was een klap in het gezicht van de nederlander, dit hadden we nog nooit meegemaakt.... een partij die "zomaar" besluit het vertrouwen in een coalitie op te zeggen... ongehoord!!

Thomas, hoeveel kabinetten hebben eigenlijk ooit hun volle tijd uitgediend?
waarom nu denigrerend over degene die de stekker er uit getrokken heeft, alleen omdat het dit keer Wilders was?

Het is een golf, over anderhalf jaar weer verkiezingen, best kans op PVV dan de grootste partij en VVD en PvdA geminimaliseerd.

Ik hoop dat het volgende kabinet valt voordat ze zo ver gegaan zijn dat ze zichzelf overbodig hebben gemaakt.

Pieter, souvereiniteit is goud waard




souvereiniteit is goud waard , gedoogsteun blijkbaar niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:37
 
SVEN797 schreef:
souvereiniteit is goud waard , gedoogsteun blijkbaar niet.




Sinds ik Gordon zag optreden bij de VVD is de geloofwaardigheid van die partij voor mij helemaal weg..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
Sinds ik Gordon zag optreden bij de VVD is de geloofwaardigheid van die partij voor mij helemaal weg..... Engeltje smiley


Nou, zou je niet even wachten op prinsjesdag,misschien heeft de VVD met Marc Rutte wel goede ( plannen ).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:42
 
SVEN797 schreef:
souvereiniteit is goud waard , gedoogsteun blijkbaar niet.

Dat is ook wat gedogen inhoud.
En dat wisten de VVD en CDA van te voren, er werd gedoogd op bepaalde punten, maar niet op allemaal.
Voor die punten waar de PVV geen gedoogsteun zou geven werd geshopt bij andere partijen, dat is gebeurt voor het kabinet viel, maar ook vooral nadat het kabinet gevallen was met de FC Knudde akkoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:42
 
SVEN797 schreef:


Nou, zou je niet even wachten op prinsjesdag,misschien heeft de VVD met Marc Rutte wel goede ( plannen ).


positivo.......;-0
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:46
 
PIETER649 schreef:
Het was een klap in het gezicht van de nederlander, dit hadden we nog nooit meegemaakt.... een partij die "zomaar" besluit het vertrouwen in een coalitie op te zeggen... ongehoord!!

Thomas, hoeveel kabinetten hebben eigenlijk ooit hun volle tijd uitgediend?
waarom nu denigrerend over degene die de stekker er uit getrokken heeft, alleen omdat het dit keer Wilders was?

Het is een golf, over anderhalf jaar weer verkiezingen, best kans op PVV dan de grootste partij en VVD en PvdA geminimaliseerd.

Ik hoop dat het volgende kabinet valt voordat ze zo ver gegaan zijn dat ze zichzelf overbodig hebben gemaakt.

Pieter, souvereiniteit is goud waard

Ik beweer iets anders, Pieter. Als je wat wilt bereiken, moet je regeringsmacht hebben. Op het moment dat je dat hebt, moet je er gebruik van maken. Iemand die hoopte dat er wat tegen het geweld van de Noord-Afrikanen zou worden gedaan door Wilders, de reden van het stemgedrag op de PVV, werd teleurgesteld en voelde wel aan dat dat niet zou gebeuren, want geen andere partij wilde dat. En dezelfde mensen lopen niet zo warm voor een anti-Europaverhaal. Tactisch verzweeg hij het verhaal van de verkiezingen ervoor. Ik voorspelde dat al na de val van het kabinet en daar hoefde je geen profeet voor te zijn. Het eerste paarse kabinet zat de rit uit en het tweede viel niet over innerlijke tegenstellingen maar het kabinet nam de consequenties voor de ellende op de Balkan. Laten we voor dat we over de val praten eerst maar eens zien wat voor kabinet er komt. Zelfs met een vleugje groen is het nog bijna paars, zo het er nu uitziet.

Thomas, mist het vorige kabinet niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:50
 
THOMAS968 schreef:
Ik beweer iets anders, Pieter. Als je wat wilt bereiken, moet je regeringsmacht hebben. Op het moment dat je dat hebt, moet je er gebruik van maken. Iemand die hoopte dat er wat tegen het geweld van de Noord-Afrikanen zou worden gedaan door Wilders, de reden van het stemgedrag op de PVV, werd teleurgesteld en voelde wel aan dat dat niet zou gebeuren, want geen andere partij wilde dat. En dezelfde mensen lopen niet zo warm voor een anti-Europaverhaal. Tactisch verzweeg hij het verhaal van de verkiezingen ervoor. Ik voorspelde dat al na de val van het kabinet en daar hoefde je geen profeet voor te zijn. Het eerste paarse kabinet zat de rit uit en het tweede viel niet over innerlijke tegenstellingen maar het kabinet nam de consequenties voor de ellende op de Balkan. Laten we voor dat we over de val praten eerst maar eens zien wat voor kabinet er komt. Zelfs met een vleugje groen is het nog bijna paars, zo het er nu uitziet.



Thomas, mist het vorige kabinet niet.


Ben je kleurenblind

Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:50
 
Gordon ........ach bij de VVD is iedereen welkom.
Ook Gordon en die ander , die Joling als hij pegeltjes heb.

Iedereen is vrij en blij.
is ook wel wat waard toch ?

En ja Wilders is van alles en nog wat.
Maar vooral mens net als de nu gelauwerde Rutte en Samson.
En mensen , zoals Obama ons liet zien , staan nooit op een voetstuk als ze geboren worden , daar hijst iemand hen op.

En als het pluche goed zit .......

Wilders trok de stekker eruit.
Daarmee zette hij veel op het spel , ook zijn eigen aanhang en populariteit.
Ik zou dat niet dom noemen.
Hooguit onverstandig als je graag wil meedoen en je zelf graag hoort praten , wat natuurlijk ook Wilders niet vreemd is.

Politicus zijn is ook Narcisme ........
Echter nee zeggen en dan je zelf uit de markt prijzen vanwege een principe , dat is moed.

en de stemmers op VVD , PvdA en andere partijen willen ook het beste voor Nederland.
Dus de tijd zal het leren.
Maar ik ben bang dat wij de grieken moeten gaan onderhouden.
en binnenkort ook de andere mindere goden in het zuiden.

De duitsers zijn het ook beu , die euro.
Merkel heeft al heel wat weerstand in eigen land.

Net als Hollande

Die fransen gaan er straks ook mee uit scheiden , met de euro.
wacht maar tot Hollande ruzie krijgt met A Merkel dan is het heel snel Adieu Euro , bien venue Franc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Sinds ik Gordon zag optreden bij de VVD is de geloofwaardigheid van die partij voor mij helemaal weg..... Engeltje smiley


kan me niet voorstellen dat hij nu ook aan de zieken gaat toornen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:01
 
THOMAS968 schreef:
Ik beweer iets anders, Pieter. Als je wat wilt bereiken, moet je regeringsmacht hebben. Op het moment dat je dat hebt, moet je er gebruik van maken. Iemand die hoopte dat er wat tegen het geweld van de Noord-Afrikanen zou worden gedaan door Wilders, de reden van het stemgedrag op de PVV, werd teleurgesteld en voelde wel aan dat dat niet zou gebeuren, want geen andere partij wilde dat. En dezelfde mensen lopen niet zo warm voor een anti-Europaverhaal. Tactisch verzweeg hij het verhaal van de verkiezingen ervoor. Ik voorspelde dat al na de val van het kabinet en daar hoefde je geen profeet voor te zijn. Het eerste paarse kabinet zat de rit uit en het tweede viel niet over innerlijke tegenstellingen maar het kabinet nam de consequenties voor de ellende op de Balkan. Laten we voor dat we over de val praten eerst maar eens zien wat voor kabinet er komt. Zelfs met een vleugje groen is het nog bijna paars, zo het er nu uitziet.

Thomas, mist het vorige kabinet niet.

Wilders heeft anders vaak genoeg tijdens de regeringsperiode in de kamer gepleit voor meer actie tegen de noord-afrikaanse probleem gevallen, maar de VVD en CDA die de ministers leverden wilden er niet aan. Net als de meeste andere partijen denken ze dat die problemen wel uit te kristalliseren zijn door hun. Gefrustreerde smiley

Harald, die de PVV wel meer stemmen had gegund.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:16
 
WILLEMIJN232 schreef:
positivo.......;-0
Ja, tegen beter weten in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:41
 
SVEN797 schreef:


Nou, zou je niet even wachten op prinsjesdag,misschien heeft de VVD met Marc Rutte wel goede ( plannen ).


wie wil mij een waxinelichthoudertje lenen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:45
 
HARALD940 schreef:
Wilders heeft anders vaak genoeg tijdens de regeringsperiode in de kamer gepleit voor meer actie tegen de noord-afrikaanse probleem gevallen, maar de VVD en CDA die de ministers leverden wilden er niet aan. Net als de meeste andere partijen denken ze dat die problemen wel uit te kristalliseren zijn door hun. Gefrustreerde smiley

Harald, die de PVV wel meer stemmen had gegund.

( Maar de pvv, wilde of kon geen ministers leveren. )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:47
 
ja een waxine lichtje ?
ik ga ook mee ........
dus 2 lichtjes haha

dolletjes wordt het dan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:51
 
CORTAZAR588 schreef:
ja een waxine lichtje ?
ik ga ook mee ........
dus 2 lichtjes haha

dolletjes wordt het dan

Kijken jullie uit, je mag hier maar ( 80 )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:55
 
PIETER649 schreef:
nee, ik heb de vorige keer zwaar getwijfeld tussen vvd en pvv, uiteindelijk toen vvd gestemd.
naar mijn mening geeft de vvd veel te veel toe aan de brusselse potentaten, pvv is, naast de sp, de enige die daar tegengas aan geeft.
en tja, sp is nu eenmaal geen optie.

dat wil niet zeggen dat ik het in alles met wilders eens ben, maar het onbeperkt storten van zuurverdiende gemeenschapscentjes is voor mij een doorslaggevend item deze verkiezingen.

helemaal mee eens

de beslissing van het DCH in jouw heimat heeft jou niet blij gemaakt denk ik, velen hadden gedacht(misschien meer gehoopt) dat de verdere steun aan het ESM niet goedgekeurd zou worden


Laatst aangepast door
GERRIT603
op vrijdag 14 september 2012, 00:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 23:44
 
SVEN797 schreef:
( Maar de pvv, wilde of kon geen ministers leveren. )

Waarom die vraag?

Wie regeerde er?
Het was toch een minderheidskabinet van VVD en CDA, dus die leveren dan de ministers. De taak van de PVV was om steun te geven aan de overeengekomen standpunten aan het begin van de regeerperiode in 2010.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 23:55
 
SVEN797 schreef:
( Maar de pvv, wilde of kon geen ministers leveren. )

de PVV mocht geen ministers leveren omdat Rutte geen zin had in LPF-toestanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 11:54
 
GERRIT603 schreef:
de PVV mocht geen ministers leveren omdat Rutte geen zin had in LPF-toestanden

De gedoogconstructie (waardoor de PVV geen mimisters mocht leveren) had m.i. als bijdoel om de PVV onderuit te halen, wat dus ook gebeurd is (revanche van CDA). Rutte heeft tijdens de 7 weken durende Catshuisonderhandelingen al in de 3e week naar Wilders geschreeuwd dat hij tot het uiterste gemotiveerd was om de PVV tot de laatste zetel af te breken. Dus eerder knap dat de man 7 weken heeft volgehouden!

In Duitsland is erg fel verzet tegen het europese beleid om alle banken onder één centrale bank te brengen (zie teletekst pagina 134.)

De PVV is de enige die zich verzet tegen een verregaande eenheid van de EU.
Ik vind het dapper om trouw te blijven aan je principes en dan maar uit de formatie te stappen.
Het is het Kundusaccoord, wat de Nederlander zeer veel kwaad heeft gedaan, een dolksteek in de rug. (Pechtold heeft wel verregaande subsidie voor de kunstsector weten te regelen, in deze crisies!) en de herstructurering van de gezondheidszorg door Balkenende. Wilders wil dat rechttrekken.

Ook is Wilders de enige die het gevaar van de verregaande infiltratie van de Islam ziet.
Natuurlijk moet je de vreemdeling in je stad verwelkomen en voor hem zorgen, maar er staat in de Bijbel niet bij, dat hij zijn eigen afgoden dan ook maar mee moet nemen en een plaatsje moet kunnen geven.
Uit ervaring weet ik dat de islamieten die hier zijn voor een groot gedeelte niet willen integreren en hun kinderen plaatsen op christelijke scholen, omdat de openbare scholen helemaal uit de boze zijn. Christenen worden getolereerd door de Islam.

Nee, ik vind het heel jammer dat momenteel de PVV uitgeregeerd lijkt.
Maar een coalitie tussen Samson en Rutte, ook al als personen, laat staan ideologie, lijkt me geen lang leven beschoren...dus wie weet....tijdens de volgende verkiezingsronde....


Laatst aangepast door
HERMA135
op vrijdag 14 september 2012, 17:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 12:15
 
Met die paar jaar achter ons, denk ik niet dat we kunnen zeggen dat VVD heeft geprobeerd PVV onderuit te halen. De partij van Geert heeft genoeg laten zien dat ze intern veel te verschillend denken, en de één na de ander weg loopt. Daarnaast, we kunnen van alles roepen, maar waar ik vooral moeite mee heb, is dat iedereen achter Geert moet aanlopen, hij is de enige die echt iets te zeggen heeft in de partij. En dat lijkt verdacht veel op LPF van toen. Niemand heeft namelijk alleen de wijsheid in de hand. En dat hij waarheden zegt, is bekend, maar ik zie het verlies van PVV vooral door hun eigen houding.

Daarnaast, hij ziet sommige dingen echt wel scherp, maar door te schoppen bereik je eerder dat wat je niet wil bereiken. Heel het islambeleid en het europabeleid, werkt op deze manier alleen maar tegen.Ik ben wel blij dat D66 niet erg gegroeit is, omdat deze partij wel een erg opvallende anti-chriselijke houding aanneemt.

Ik ben er niet rouwig om dat PVV uit de steun is. De vraag is nu alleen, wat word de nieuwe regering? Het linkse blok is behoorlijk minder geworden, VVD en PVDA zullen het eens moeten worden wil het in ieder geval wat gaan voorstellen. Ik heb op geen van beide partijen mijn stem uitgebracht, omdat ik de christelijke levenshouding in beide partijen mist. Maar de lijsttrekkers zijn in ieder geval kundig om hun mondje te roeren en hun mannetje te staan. Het belooft een spannende cabinetsvorming te gaan worden.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op vrijdag 14 september 2012, 12:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:05
 
GERRIT603 schreef:
de PVV mocht geen ministers leveren omdat Rutte geen zin had in LPF-toestanden
Dat klopt niet Gerrit. Ze mochten niet in het kabinet, vanwege de verschillende meningen over islam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:27
 
HARALD940 schreef:
Waarom die vraag?

Wie regeerde er?
Het was toch een minderheidskabinet van VVD en CDA, dus die leveren dan de ministers. De taak van de PVV was om steun te geven aan de overeengekomen standpunten aan het begin van de regeerperiode in 2010.

Het is geen vraag, het is een constatering.

Klopt, het is uiteindelijk een minderheidskabinet geworden. Als je als derde partij in 2010 geen ministers mag of kan leveren, is het wel makkelijk en een beetje goedkoop om dan maar te gaan brullen. Kotsende smiley

In raad zijn velen goed, de besten ook in daad.


Laatst aangepast door
SVEN797
op vrijdag 14 september 2012, 18:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11
Pagina 11 van 11