ChristianMatch
 


Forum

Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:24
 
maar filia, je kan toch ook je fiets op slot zetten en bidden voor wat extra bewaking, dan verzoek je niet maar vraagt als god het wil wat extra bewaking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:41
 
is dit tongentaal ?
fiets op slot zetten ?

wel of niet tongentaal spreken is en geen voorwaarde om een goede gelovige te zijn en het is geen gave die een ander helpt tenzij .........

De Heer zelf spreekt met geen woord over spreken in tongen.
Hij zegt wel heel duidelijk dat niet een ieder die Hem Heer noemt het Koninkrijk der Hemelen zal binnen gaan.

Werkers der ongerechtigheid ......doen zoveel wat lijkt op Gods werk.
In Zijn naam allerlei dingen doen en toch is Jezus niet blij met hun bijdrage.

Daarom kunnen we tot sint juttemis over tongentaal delibreren , maar uiteindelijk is het niet van belang.
En als het nep is , is het helemaal ter veroordeling van de spreker.
Iemand die spreekt in tongen krijgt ook de vertaling , althans een uitleg.

Het zingen , of hoe het dan ook maar moge heten in tongen , sticht alleen jezelf.

Van alle uitingen van de H Geest is het spreken in tongen wel de minst stichtend als het het niet stichtend is.

Tuurlijk kan er een boodschap in zitten.
en tuurlijk worden er al weer brandstapels opgericht omdat de ene groep de andere gaat belagen met allerlei dode letter theologie.

en de vraag of er nog profeten zijn van dag de dag is ook zo n onderwerp.
daar kunnen we ook hele bomen voor kappen en planten.
maar het is allemaal terug te voeren op een ding.
God is soeverein en doet wat Hij wil en geeft ons geen uitleg waarom.

En als Hij gebonden zou zijn in Zijn bewegingsvrijheid aan de bijbel , dan zouden we met een hele beperkte Heer te maken hebben.
Hij heeft het laatste Woord nog niet gesproken .......laten wij dan ook niet doen alsof dat wel zo is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:43
 
nee fiets op slot zetten is afdwalen van onderwerp op een topic Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 23:04
 
PETRA944 schreef:
maar filia, je kan toch ook je fiets op slot zetten en bidden voor wat extra bewaking, dan verzoek je niet maar vraagt als god het wil wat extra bewaking.

Volgens mij is daar m.i. niets op tegen lijkt me Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 23:06
 
FILIA110 schreef:
Volgens mij is daar m.i. niets op tegen lijkt me Clown smiley


Als je dat ook al iedere keer moet doen als je je fiets ergens neerzet..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 23:21
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je dat ook al iedere keer moet doen als je je fiets ergens neerzet..... Verraste, verbaasde smiley

Dan blijft het niet bij een fiets alleen hoor!!!
De autodeur...en de huisdeur...
Maar ik heb je fiets weer boven water gehaald....en dat was off topic...
Dat had niets te maken met tongentaal.... Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 23:32
 
CORTAZAR588 schreef:
is dit tongentaal ?
fiets op slot zetten ?

wel of niet tongentaal spreken is en geen voorwaarde om een goede gelovige te zijn en het is geen gave die een ander helpt tenzij .........

De Heer zelf spreekt met geen woord over spreken in tongen.
Hij zegt wel heel duidelijk dat niet een ieder die Hem Heer noemt het Koninkrijk der Hemelen zal binnen gaan.

Werkers der ongerechtigheid ......doen zoveel wat lijkt op Gods werk.
In Zijn naam allerlei dingen doen en toch is Jezus niet blij met hun bijdrage.

Daarom kunnen we tot sint juttemis over tongentaal delibreren , maar uiteindelijk is het niet van belang.
En als het nep is , is het helemaal ter veroordeling van de spreker.
Iemand die spreekt in tongen krijgt ook de vertaling , althans een uitleg.

Het zingen , of hoe het dan ook maar moge heten in tongen , sticht alleen jezelf.

Van alle uitingen van de H Geest is het spreken in tongen wel de minst stichtend als het het niet stichtend is.
Bij de gave van tongentaal wordt expiciet gezegd dat het stichtend is voor jezelf. Dus niet te snel conclusies trekken. Bovendien als God dat aan de mens wil geven, wie zijn wij dat we dat zo gemakkelijk afwijzen??
CORTAZAR588 schreef:
en de vraag of er nog profeten zijn van dag de dag is ook zo n onderwerp.
daar kunnen we ook hele bomen voor kappen en planten.
maar het is allemaal terug te voeren op een ding.
God is soeverein en doet wat Hij wil en geeft ons geen uitleg waarom.
Ik ben op een kinderkamp geweest en een kind kwam voor gebed. De profetie die de Heer me gaf over deze jongen was zo naadloos, dat het voor een doorbraak zorgde. Anderen konden bevestigen dat het inderdaad juist was. Wijs dus niet zomaar profetie af, want het werkt nog steeds.

En dat God doet wat Hij wil zonder ons uit te leggen waarom is ook niet waar. Vorig jaar hadden ze me gevraagd een tienerkamp te leiden. Nadat ik ervoor gebeden had, wist ik dat ik het niet moest doen. Ik zei dus af, wat voor veel teleurstelling zorgde...Dit jaar kreeg ik het antwoord waarom ik niet gaan moest, ik zou nl. ruzie gemaakt hebben met anderen. Een bescherming van de Heer....
CORTAZAR588 schreef:
En als Hij gebonden zou zijn in Zijn bewegingsvrijheid aan de bijbel , dan zouden we met een hele beperkte Heer te maken hebben.
Hij heeft het laatste Woord nog niet gesproken .......laten wij dan ook niet doen alsof dat wel zo is.
Je maakt God tot een willekeurig God. We kunnen veel van Gods karakter leren in de bijbel. En Hij is niet anders dan dat we Hem leren kennen in de Bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:09
 
[quote=PETRA944]maar filia, je kan toch ook je fiets op slot zetten en bidden voor wat extra bewaking, dan verzoek je niet maar vraagt als god het wil wat extra bewaking.[/quote}

Ik heb hier ooit eens een zin op het forum gezet, die Willemijn nog wel eens aanhaalde: Vertrouw op God, maar zet je fiets op slot.

Dat is niet zo profaan als sommigen het zullen zien. Vertrouw op God is een goede christelijke levenshouding. Maar sla daar niet in door en gebruik je verstand, dat ons als mensen ook of vooral gegeven is. Hart, ziel en verstand gebruiken, is ook een bijbelse wijsheid. God is geen God van willekeur die ons naar Zijn believen wat aandoet of niet, waarbij er impliciet zo gedacht wordt dat alle leed dus kennelijk van God komt. Dat leidt tot een lijdzame en fatalistische levenshouding en daar is niks vrooms aan en naar mijn opvatting zelfs strijdig met het Christendom. We hebben zelf ook een verantwoordelijkheid gekregen. De christelijke leefregels met als kernbegrippen liefde en vergeving staan ons verstand echt niet in de weg om hier op aarde tot een betere omgang met elkaar te komen en onder elkaar gerechtigheid te doen ontstaan. En gerechtigheid is in bijbelse zin iets anders dan rechtvaardigheid, het is meer. En wel dat we zorgen dat een ander tot zijn recht kan komen.

Als ik hier sommige discussies lees, gaat het vooral om het persoonlijke gelijk en soms moet dat impliciet nog blijken uit hele lappen bijbeltekst.

Het voorbeeld van God en de aspirine als betuiging van vroomheid, daar word ik echt niet goed van. Aspirine geneest je nooit, ook niet van hoofdpijn. Het verlamt de uiteinden van de zenuwen waar we de pijn voelen. Als het is uitgewerkt na een paar uur, is de oorzaak hopelijk verdwenen en door het lichaam hersteld. De meeste lichamelijke kwalen zijn goed verklaarbaar en we moeten niet om een vroom sfeertje te scheppen God daar bij halen. Een diabeet, die met hoofdpijn wakker wordt, heeft vermoedelijk de nacht ervoor glucosetekort gehad en moet dat voorkomen door zich goed in te stellen. En waarom stuurt God de ziekte van Huntington alleen naar die families waar het in de genen zit? Vrouwen met migraine worden meer door God bezocht? Er zijn lichamelijke oorzaken die gewoon een rol spelen, vaak zijn die erfelijk bepaald en voorspelbaar. God kan, naar mijn overtuiging, ingrijpen in ons leven maar je moet niet voor God gaan spelen als iemand iets overkomt en dan allerlei verklaringen poneren. Dat schept een vroom sfeertje maar er is niemand mee geholpen, behave degene die het zegt kennelijk.

Als je fiets gestolen is omdat je hem niet op slot hebt gezet is dat jouw eigen stomme schuld en zit God je daar echt niet mee te beproeven.

Thomas, die wel gelovig is maar ook vindt dat enige nuchterheid en wat verstandelijk denken geen kwaad kan.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 26 augustus 2012, 12:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:37
 
[quote=THOMAS968] eh je quete mij thomas maar ik denk niet zo dat als me fiets gestolen word dat dat dan door god komt, ik denk dan ook, dan had ik hem maar op slot moeten zetten. Ik zet hem gewoon op slot en bid voor wat extra bewaking als god het wil, want vind het zeer vervelend als iemand me fiets steelt. en ja zeeland iedere dag bid ik ook voor bescherming, voor me huis waar we inwonen bv, komt misschien raar over, maar als je een agresieve ex hebt gehad die met geweld je huis in komt en je probeert te doodslaan, dan ga je bidden voor bescherming, das je enigste bescherming ook waar je wat aan hebt, de politie doet er minstens een kwartier over tot ze er zijn, je zelf verdedigen tegenover agressieve man, eh liever samen met gods hulp. dat god dan wel degelijk helpt ben ik een levende getuige van, ooit heb ik me verhaal aan een deskundigge vertelt, die was zeer verbaasd dat ik bepaalde dingen had overleefd. dus vandaar, wat op sommigge misschien vreemd overkomt, maar als god me beschermt, eh god wilt u ook me fiets beschermen, vervelend als die gestolen word. En het gaat mij niet om gelijk hoor thomas, gewoon ervaringen wisselen in een discussie, is interessant, van sommige discusies leer ik weer wat van. Een ander heeft misschien weer wat aan mijn ervaring, zit maar es met een erg agresieve ex, spalm 91 , al die woorden zijn waarheid. dat is mijn mening he....ik had destijds meer hulp van de woorden in spalm 91 en god, dan mensen me konden geven. De politie hielp me, stond als urgent als ik 112 belde, maar dan nog duurt het gemiddeld een kwartier, en mensen, eh wel es hulp gevraagd aan me buren, die durfden me niet te helpen zeiden ze, waren zelf bang voor me ex....en de reden dat ik hier een stuk persoonlijk over me schrijf is omdat ik weet ik niet de enigste vrouw ben in nederland die zo iets meegemaakt heeft, al zal er maar 1 vrouw dit lezen en er wat aan hebben mocht ze ooit in zo,n situatie zitten, dan is het dit schrijven het waard, ondanks kritiek die ik van sommigge hier op de site krijg op mijn schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:52
 
Geloof en vertrouwen op God maakt een mens niet minder actief, lijdzamer of minder verantwoordelijk voor zijn daden.

Je lot in de handen van God leggen en een leven uit dankbaarheid betekent dan niet dat we passief en lijdzaam afwachten wat er op ons pad komt, maar betekent dat wij ons verantwoordelijk weten voor de gevolgen van onze eigen daden. Verantwoordelijk in de eerste plaats naar God en ook naar onze medemens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:54
 
JANS221 schreef:
Geloof en vertrouwen op God maakt een mens niet minder actief, lijdzamer of minder verantwoordelijk voor zijn daden.

Je lot in de handen van God leggen en een leven uit dankbaarheid betekent dan niet dat we passief en lijdzaam afwachten wat er op ons pad komt, maar betekent dat wij ons verantwoordelijk weten voor de gevolgen van onze eigen daden. Verantwoordelijk in de eerste plaats naar God en ook naar onze medemens.

mooi gezegd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:55
 
[quote=THOMAS968]

Mijn fiets is gestolen in een elektronisch bewaakte fietsenstalling, samen met nog een aantal fietsen....
Dus eigen schuld? Welnee, slimme mensen die met een oude fiets en pinpas de fietsenstalling ingaan en vervolgens sloten doorbreken van nieuwe fietsen en er daarmee weer mee naar buiten gaan.....Hebben ze voor 1, 40 een nieuwe fiets.......
Had ik daarvoor moeten bidden? Je hebt geen leven meer toch als je er niet op kan vertrouwen dat je fiets niet goed staat in een stalling???????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:57
 
[quote=PETRA944]


Zo heeft iedereen op CM zijn eigen levensverhaal. En je kan niet van erger of minder erg spreken vind ik altijd.........Gaat ook vaak over de verhalen die niet verteld worden........die zijn vaak het ergst.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 12:28
 
[quote=WILLEMIJN232]

De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest, doch dat nimmer op komt dagen.

Die Joost van de Vondel was zo gek nog niet.

Thomas, Joost mag het weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 12:54
 
Zullen we het weer eens over tongentaal hebben? Er zijn twee boeken, die ik onder de aandacht wil brengen:
Reporter van Gods Geest schreef:
Sinds de eerste Pinksterdag maakt het 'spreken in tongen' nog altijd de tongen los. Onder inspiratie van de Heilige Geest spraken de discipelen van Jezus een taal die ze zelf niet kenden, maar die door omstanders werd verstaan. Verbazing alom.
Verbazing ook bij journalist John Sherrill, toen hij erachter kwam dat er nu nóg christenen zijn die 'in tongen' spreken. Duizenden, misschien wel miljoenen. En ze beweren dat het een teken is van de vervulling met de Heilige Geest.
Sherrill was sceptisch, bestudeerde de Bijbel, sprak met predikanten en professoren, interviewde mensen die 'in tongen' konden spreken en maakte geluidsopnamen van 'tongen'. Dit alles om erachter te komen of het verschijnsel bijbels was.
Wat hem meeviel, was dat de 'tongensprekers' zo nuchter waren. Geen spoor van extase of dwang bij het spreken 'in tongen'. De 'tong' was voor hen een gebedstaal.
Door hun blijdschap en levende geloof – alsof ze God en Christus persoonlijk kenden – kreeg Sherrill zelfs de neiging zijn journalistieke afstandelijkheid te laten varen.
Recensie(s)
NBD|Biblion recensie
De doop in de Heilige Geest en het spreken in 'tongen' maken nog steeds veel tongen los. Vroeger was dit fenomeen 'voorbehouden' aan Pinkster-christenen, maar het blijkt tegenwoordig in veel denominaties plaats te vinden, zoals in de PKN en de katholieke kerk. De auteur benadert dit gebeuren van vele kanten en laat veel mensen aan het woord die deze ervaring kennen. Van kritische toeschouwer wordt de auteur gaandeweg zelf deelnemer, zonder zijn objectiviteit te verliezen; daarbij geeft hij aan welke hindernissen er kunnen zijn om deze doop te ontvangen en voor de bijbehorende tongentaal, en geeft suggesties om er, als individu, binnen de kerkelijke gemeente mee om te gaan. Een verrassend boek.
en
Negen uur 's morgens van D.J. Bennett. Geen recensie helaas.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 26 augustus 2012, 13:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:28
 
[quote=PETRA944]

Heel herkenbaar hoor Petra, Ik bid ook elke dag voor bescherming van mijn spullen en huis. Natuurlijk moet je dan zelf nog goeie maatregelen nemen
Toen de kids klein waren hadden we er zelfs een liedje van gemaakt;
Vertrouw op God
En zet je fiets op slot
Als je echt niet wil dat ie gestolen wordt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:09
 
[quote=ROELANDE345]



Ik heb dat verandert in: Maar zet je fiets op slot..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Zullen we het weer eens over tongentaal hebben? Er zijn twee boeken, die ik onder de aandacht wil brengen:
en
Negen uur 's morgens van D.J. Bennett. Geen recensie helaas.




Tongentaal kan je misschien best vergelijken met christelijke meditatie. Voordat je in tongentaal praat stel je je toch ook open voor God? en kom je bij een diepere laag zodat het redenerend verstand als het ware wegvalt en je als het ware in de Heer komt?
Nou, zoiets is christelijke meditatie en yoga ook
alleen praat je dan niet in tongen maar stel je jezelf ook open voor God.....
Kijk maar eens naar zo'n grote geloofsgemeenschap als Taize bv, ook liederen die in de stilte steeds herhaald worden ,dit soort vieringen vind ook regelmatig in gewone kerken plaats.....En zijn aan te bevelen voor degene die verstilling zoekt.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 augustus 2012, 17:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:19
 
[quote=WILLEMIJN232]

haha inderdaad desnoods met meerdere sloten
overigens is dat zelfs met bidden erbij geen garantie dat ie niet gestolen wordt tegenwoordig Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Tongentaal kan je misschien best vergelijken met christelijke meditatie. Voordat je in tongentaal praat stel je je toch ook open voor God? en kom je bij een diepere laag zodat het redenerend verstand als het ware wegvalt en je als het ware in de Heer komt?
Nou, zoiets is christelijke meditatie en yoga ook
alleen praat je dan niet in tongen maar stel je jezelf ook open voor God.....
Kijk maar eens naar zo'n grote geloofsgemeenschap als Taize bv, ook liederen die in de stilte steeds herhaald worden ,dit soort vieringen vind ook regelmatig in gewone kerken plaats.....En zijn aan te bevelen voor degene die verstilling zoekt.....
Je b idt niet in tongen om in trance te geraken of om een ervaring te zoeken. Je bidt tot God...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:07
 
[quote=ROELANDE345]Zullen we ophouden met dat fietsverhaaltje, want dat verstoort de discussie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:18
 
[quote=CHATULIEM619]

ja je hebt gelijk Chat on-topic maar weer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Je b idt niet in tongen om in trance te geraken of om een ervaring te zoeken. Je bidt tot God...


Ja, daar heb ik het ook over......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ja, daar heb ik het ook over......

J aik vind er wel overeenkomst in zitten hoor Willemijn. Alleen zoek je niet alleen God in de stilte door tongentaal maar is er meer actie tussen jouw geest en Gods Geest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:50
 
PETRA944 schreef:
k denk dat god ook nooit iemand tongentaal zou geven als die persoon zelf er ook niet aan toe is, het nog niet echt begrijpt. het eng vind ofzo. enfin ik hoop eerdaags een stuk van jou meer erover te lezen om dat je je er in aan het verdiepen bent Lachende smiley , misschien leer ik er ook dan wat van.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik altijd erg sceptisch tegenover tongentaal stond. Het kwam mij behoorlijk 'nutteloos' over: bidden in een taal die niemand verstaat en dan hoorde ik ook redenen als 'maar dan verstaat de duivel je ook niet en kun je 'ongestoord' en in het geheim bidden naar God', allemaal redenen die mij echt volstrekt onzinnig leker. Ik ben een vrij nuchter type en was altijd van mening dat tongentaal beter vertaald kon worden met 'praten in vreemde talen/andere tongen'.
Ik kon me voorstellen dat de apostelen het evangelie in andere streken met andere (wereldse)talen moesten brengen en dat God hun de gave gaf om dan in die betreffende taal te kunnen spreken.
Dat leek mij logisch.

Inmiddels heb ik wel geleerd dat ik niet alles logisch moet proberen te verklaren.
Ik ben op een gegeven moment, toen ik alleen was, zittend op de rand van mijn bed, in tongen gaan bidden... dat ging eerst wat onwennig, maar ik verbaasde me erover hoe de vreemde woorden/klanken zonder er bij na te denken uit mijn mond stroomden.
tegenwoordig bid ik veel in tongen, meestal als ik alleen ben, bijv. onder het autorijden.

Ik vind het heerlijk om te doen, het bouwt me op! Ik voel me er altijd heerlijk bij en er na!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:52
 
EDWIN451 schreef:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik altijd erg sceptisch tegenover tongentaal stond. Het kwam mij behoorlijk 'nutteloos' over: bidden in een taal die niemand verstaat en dan hoorde ik ook redenen als 'maar dan verstaat de duivel je ook niet en kun je 'ongestoord' en in het geheim bidden naar God', allemaal redenen die mij echt volstrekt onzinnig leker. Ik ben een vrij nuchter type en was altijd van mening dat tongentaal beter vertaald kon worden met 'praten in vreemde talen/andere tongen'.
Ik kon me voorstellen dat de apostelen het evangelie in andere streken met andere (wereldse)talen moesten brengen en dat God hun de gave gaf om dan in die betreffende taal te kunnen spreken.
Dat leek mij logisch.

Inmiddels heb ik wel geleerd dat ik niet alles logisch moet proberen te verklaren.
Ik ben op een gegeven moment, toen ik alleen was, zittend op de rand van mijn bed, in tongen gaan bidden... dat ging eerst wat onwennig, maar ik verbaasde me erover hoe de vreemde woorden/klanken zonder er bij na te denken uit mijn mond stroomden.
tegenwoordig bid ik veel in tongen, meestal als ik alleen ben, bijv. onder het autorijden.

Ik vind het heerlijk om te doen, het bouwt me op! Ik voel me er altijd heerlijk bij en er na!

dankje edwin voor je reactie, mooie reactie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:56
 
EDWIN451 schreef:

Inmiddels heb ik wel geleerd dat ik niet alles logisch moet proberen te verklaren.
Ik ben op een gegeven moment, toen ik alleen was, zittend op de rand van mijn bed, in tongen gaan bidden... dat ging eerst wat onwennig, maar ik verbaasde me erover hoe de vreemde woorden/klanken zonder er bij na te denken uit mijn mond stroomden.
tegenwoordig bid ik veel in tongen, meestal als ik alleen ben, bijv. onder het autorijden.

Ik vind het heerlijk om te doen, het bouwt me op! Ik voel me er altijd heerlijk bij en er na!

Hoe kwam je ertoe om toch in tongen te gaan bidden. Waardoor ging je het proberen? Of ging het vanzelf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:18
 
ROELANDE345 schreef:
Hoe kwam je ertoe om toch in tongen te gaan bidden. Waardoor ging je het proberen? Of ging het vanzelf?
zit hier ook te wachten op het antwoord... maar kijk morgen wel of er een antwoord is. ik denk ook wel es zou ik het aan jezus vragen, gewoon me mond opendoen en Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit en vervolgens bid ik maar om wijsheid over tongen want vind het een moeilijk iets
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:20
 
PETRA944 schreef:
zit hier ook te wachten op het antwoord... maar kijk morgen wel of er een antwoord is. ik denk ook wel es zou ik het aan jezus vragen, gewoon me mond opendoen en Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit en vervolgens bid ik maar om wijsheid over tongen want vind het een moeilijk iets

Ik bid zelf ook wel in tongen , maar ik heb daar ook op een moment me er heel bewust voor open moeten stellen aangezien ik altijd geleerd heb en zelf ook leerde dat het occult was
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:30
 
PETRA944 schreef:
zit hier ook te wachten op het antwoord... maar kijk morgen wel of er een antwoord is. ik denk ook wel es zou ik het aan jezus vragen, gewoon me mond opendoen en Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit en vervolgens bid ik maar om wijsheid over tongen want vind het een moeilijk iets

Er staat in de bijbel: alles wat je niet in geloof kunt doen, is zonde. Dus als je daar geen geloof voor hebt en het dus niet in VOLLE OVERTUIGING KUNT DOEN om in tongen te bidden, kun je het misschien beter laten en daar eerst eens gedegen bijbelstudie over doen totdat je het in volle overtuiging kunt doen. DOE JEZELF GEEN GEWELD AAN. Dat is mijn devies. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5