ChristianMatch
 


Forum

Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:18
 
[quote=ANNA415]

Je hebt gelijk. Ik heb gezegd het oude testament met de 10 geboden is geschreven voor het volk van God de Joden. Er was ook alleen genade voor de Joden. met de komst van Jezus, die het nieuwe testament gemaakt en volbracht heeft ,toen is er Genade gekomen voor 'alle'mensen.Ik zeg niet dat je de 10 geboden niet mag doen. er is alleen een nieuw gebod gekomen. eert u Vader en u Moeder en hebt u naaste lief gelijkuzelfe . In mijn ogen word er niks aan afgedaan, aan de 10 geboden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:44
 
[quote=ANNA415]

God werd toornig op zijn volk, met de woorden. ( dit volk eerd mij met de lippen, maar met hun hart zijn ze verre van mij) niemand kon zich aan de 10 geboden houden. Toen heeft God zijn Zoon gestuurd , die heeft het ons voorgedaan. Het nieuwe Testament.

Ik zie je probleem niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:45
 
bijzonder hoeveel meningen er zijn.
en hoeveel visies op deze materie.

mooi dat het kan , maar de facto is het veel gepraat en uiteindelijk gaat er niets veranderen.
homoseksualiteit , dames en heren , is een algemeen geaccepteerd feit.

en hoe wij er ook over denken , en oordelen , in nederland is het zelfs muy bien als je homo bent.
iig zal niemand je erop aanspreken want dat is dicriminatie etc etc etc en tot aan de 2e WO wordt er bijgehaald door sommigen , die dan het lijden van de homoseksuele gevangen willen gelijkstellen met die van de Joden.

Heb ik al eens meegemaakt.
Heel vervelend. Vooral omdat diegene niet wist dat ik afstam van Joodse voorouders.

Het is een overdreven discussie en leidt af van waar het omgaat.
God haat homoseksualitiet , lees Romeinen 1 maar.
Er is geen enekele reden om aan te nemen dat Hij het goed zal keuren.

En wat een ieder er mee doet is prima , maar niemand zal kunnen zeggen dat het niet in de bijbel stond.
Of je het wil geloven en Gods woord serieus neemt .....dat is een de discussie waarvan ik nog nooit iets constructiefs heb gezien.

Gods woord staat niet ter discussie.
De mens hoeft alleen te gehoorzamen en God doet de rest.
Als Hij kanker kan genezen , mensen kan terug halenuit de dood , zou deze abberatie dan ook niet door Hem genezen kunnen worden.

Maak niet de fout Gods woord te verdraaien en aan je laars te lappen.
Dat gaat je erg veel kosten.......alles gaat je dat kosten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 18:19
 
CORTAZAR588 schreef:
bijzonder hoeveel meningen er zijn.
en hoeveel visies op deze materie.

mooi dat het kan , maar de facto is het veel gepraat en uiteindelijk gaat er niets veranderen.
homoseksualiteit , dames en heren , is een algemeen geaccepteerd feit.

en hoe wij er ook over denken , en oordelen , in nederland is het zelfs muy bien als je homo bent.
iig zal niemand je erop aanspreken want dat is dicriminatie etc etc etc en tot aan de 2e WO wordt er bijgehaald door sommigen , die dan het lijden van de homoseksuele gevangen willen gelijkstellen met die van de Joden.

Heb ik al eens meegemaakt.
Heel vervelend. Vooral omdat diegene niet wist dat ik afstam van Joodse voorouders.

Het is een overdreven discussie en leidt af van waar het omgaat.
God haat homoseksualitiet , lees Romeinen 1 maar.
Er is geen enekele reden om aan te nemen dat Hij het goed zal keuren.

En wat een ieder er mee doet is prima , maar niemand zal kunnen zeggen dat het niet in de bijbel stond.
Of je het wil geloven en Gods woord serieus neemt .....dat is een de discussie waarvan ik nog nooit iets constructiefs heb gezien.

Gods woord staat niet ter discussie.
De mens hoeft alleen te gehoorzamen en God doet de rest.
Als Hij kanker kan genezen , mensen kan terug halenuit de dood , zou deze abberatie dan ook niet door Hem genezen kunnen worden.

Maak niet de fout Gods woord te verdraaien en aan je laars te lappen.
Dat gaat je erg veel kosten.......alles gaat je dat kosten.

Ik ben het met je eens. Het is voormij makkelijk praten in dit topic., omdat ik geen homo ben. Ik heb een andere strijd. Zo heeft ieder zijn strijd. Wijzen op het Woord is altijd goed. Ik heb alleen problemen met oordelen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:28
 
SVEN797 schreef:
Ik ben het met je eens. Het is voormij makkelijk praten in dit topic., omdat ik geen homo ben. Ik heb een andere strijd. Zo heeft ieder zijn strijd. Wijzen op het Woord is altijd goed. Ik heb alleen problemen met oordelen

Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten!
Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ?
Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie.
Samenlevende homo's doen niemand kwaad
Christenen die roddelen doen dat wel
Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat
16 Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
18 en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers
Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover
Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is.
De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen?
en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan?
Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:51
 
ROELANDE345 schreef:
Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten!
Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ?
Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie.
Samenlevende homo's doen niemand kwaad
Christenen die roddelen doen dat wel
Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat
16 Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
18 en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers
Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover
Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is.
De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen?
en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan?
Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan?
Mijn mening over dit onderwerp is wel bekend, dus ik ben niet van plan me weer in de discussie te mengen. Maar één ding valt me wel op in je bijdrage Roelande. Je vindt het niet goed om een ander te oordelen zolang je zelf nog zoveel last hebt van je eigen zonden. Maar dat is de vraag eigenlijk niet. Niemand mag zeggen dat ie beter of slechter is dan een ander. Je mag echter wel een mening hebben over het gedrag van een ander. En dat doe als moeder toch ook? Of zeg je ook tegen je kinderen van: zoek het maar uit. Dus als je zegt dat je ergens niet achter staat betekent dat niet automatisch dat je je beter dan een ander voelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Mijn mening over dit onderwerp is wel bekend, dus ik ben niet van plan me weer in de discussie te mengen. Maar één ding valt me wel op in je bijdrage Roelande. Je vindt het niet goed om een ander te oordelen zolang je zelf nog zoveel last hebt van je eigen zonden. Maar dat is de vraag eigenlijk niet. Niemand mag zeggen dat ie beter of slechter is dan een ander. Je mag echter wel een mening hebben over het gedrag van een ander. En dat doe als moeder toch ook? Of zeg je ook tegen je kinderen van: zoek het maar uit. Dus als je zegt dat je ergens niet achter staat betekent dat niet automatisch dat je je beter dan een ander voelt.

Ik ben het met Roelande eens. Omdat het topic over Vrouwen die op vrouwen vallen gaat. niet meer en niet minder.en kijk wat er allemaal al geschreven is.
Dat is niet wijzen op het Woord. in mijn ogen is dat oordelen.
Ik vind dat je dan veel tekort doet aan mensen die zo een strijd hebben.
Wijzen op het Woord, zonder aanziens des persoons.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:18
 
SVEN797 schreef:
Ik ben het met Roelande eens. Omdat het topic over Vrouwen die op vrouwen vallen gaat. niet meer en niet minder.en kijk wat er allemaal al geschreven is.
Dat is niet wijzen op het Woord. in mijn ogen is dat oordelen.
Ik vind dat je dan veel tekort doet aan mensen die zo een strijd hebben.
Wijzen op het Woord, zonder aanziens des persoons.
Lees maar eens eerst goed wat ik geschreven heb. Ik heb gezegd, dat je ondanks je eigen zonden wel een mening mag hebben over iemands gedrag. Dat je daar een oordeel in leest, is wel erg ver gezocht hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:20
 
CHATULIEM619 schreef:
Lees maar eens eerst goed wat ik geschreven heb. Ik heb gezegd, dat je ondanks je eigen zonden wel een mening mag hebben over iemands gedrag. Dat je daar een oordeel in leest, is wel erg ver gezocht hoor...

Je hebt gelijk .Ik bedoelde in het algemeen op deze topic( Sorry.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Lees maar eens eerst goed wat ik geschreven heb. Ik heb gezegd, dat je ondanks je eigen zonden wel een mening mag hebben over iemands gedrag. Dat je daar een oordeel in leest, is wel erg ver gezocht hoor...

Een mening hebben over iemands gedrag dat is dus zeggen hoe je het vindt wat die ander doet.

In dit geval: ik vind het goed of fout dat jij als vrouw een relatie wil met een andere vrouw

beoordelen is: bespreken, censeren, een oordeel vellen, evalueren, inzien, jureren, oordelen over, opvatten, recenseren

Dus als je je hier over uitlaat geef je dus een oordeel daaraan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:03
 
ROELANDE345 schreef:
Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten!
Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ?
Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie.
Samenlevende homo's doen niemand kwaad
Christenen die roddelen doen dat wel
Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat
16 Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
18 en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers
Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover
Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is.
De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen?
en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan?
Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan?

Ik denk het wel. Ik denk dat homo s, hetero s gelijke kansen hebben bij god.
Daar bedoel ik mee. Als ik als getrouwde Christelijke hetero kijk of val op een andere vrouw is dat ook overspel. Ik denk dat, dat hetzelfde is als dat ik als homo, naar een man kijk. Weten doe ik het niet. Ik weet ook niet wat voor bedoelingen God met bovengenoemd topic heeft. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.Ik zou ook niet weten wat homo s er van moeten of kunnen leren. Of hoelang zo een proces duurt . Iedereen zijn strijd, niemand krijgt een strijd,die hij of zij niet zou kunnen dragen. Daar geloof ik wel in.( Jezus en matteus bevonden zich tussen de hoeren en de tollenaars, de farizeen dit zagen zijden tegen Hem, wat doet gij tussen de hoeren en de tollenaars, en Jezus antwoorde, gij die beter zijt hebben geen dokter nodig, dezen die ziek zijn, die hebben Mij nodig.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:19
 
ROELANDE345 schreef:
Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten!
Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ?
Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie.
Samenlevende homo's doen niemand kwaad
Christenen die roddelen doen dat wel
Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat
16 Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
18 en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers
Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover
Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is.
De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen?
en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan?
Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan?

Ik ken een situatie waar twee vrouwen enorm veel deden in de kerk, goed zorgden voor hun medemens, uitreikten, bekend stonden om hun wijsheid en een groot voorbeeld waren in hun relatie met God naar hun omgeving toe. Toen ontdekt werd dat deze vrouwen een relatie hadden werden ze in alle opzichten eruit geknikkerd en genegeerd. Gevolg was dat deze vrouwen gekwetst en geëtiketteerd werden en niets van hun hele functioneren bleef er over. Hoe kan dat allemaal opeens vergeten zijn, vraag ik me dan af.

Ik vind je nuancering een juiste... seksuele zaken worden altijd uitvergroot en gezien als het ergste van het ergste terwijl er zoveel in de gemeente gebeurt wat schadelijk is. Het feit dat deze vrouwen niet meer in een kerk komen en dit verder ook mijden vind ik begrijpelijk en super pijnlijk.. en een verlies van hun aanwezigheid.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 20 september 2012, 21:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:26
 
ROELANDE345 schreef:
Een mening hebben over iemands gedrag dat is dus zeggen hoe je het vindt wat die ander doet.

In dit geval: ik vind het goed of fout dat jij als vrouw een relatie wil met een andere vrouw

beoordelen is: bespreken, censeren, een oordeel vellen, evalueren, inzien, jureren, oordelen over, opvatten, recenseren

Dus als je je hier over uitlaat geef je dus een oordeel daaraan
En wat is er mis mee als jij je mening geeft? Het is een gewone vraag, waar je dus ook gewoon op kunt antwoorden. Je mag mensen niet oordelen, maar wel gedrag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 23:12
 
Galaten 5:18 is een opsomming van de werken van het vlees.
En uiteraard is roddelen , arrogantie etc etc scherp te veroordelen.
Maar daar gaat het ook om in Galaten.

Het zijn werken van het vlees.
En het vlees heeft niets van doen met de Geest.
De werken van het vlees voeren tot de dood.

Overspel , ontucht , twisten , afgunst , nijd , haat , kwaadsprekerij.
Al deze dingen zijn , als dat het leven van een " christen " beheerst voldoende om het koninkrijk niet binnen te mogen.

Het gaat er mi niet om of wij ook zondig zijn en andere mensen, maar of homoseksualiteit verenigbaar is met het geloof in de Zoon van God.

Mi is dat het niet , net zomin als stelen , liegen , moorden , kwaadspreken.

Het gaat erom wat God erover zegt in Zijn woord , niet of het ons wel zint wat er staat.
De straf op de zonde is de dood.
En wie een kind van Jezus wil zijn moet breken met de zonde en zich bekeren.

Zo niet dan zal hij/zij door deze zelfde Heer geoordeeld worden.
Daar is denk ik geen enkele eigen mening bij maar staat in de bijbel.
En dat is , zo is mij verteld, het woord van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 23:39
 
CORTAZAR588 schreef:
Overspel , ontucht , twisten , afgunst , nijd , haat , kwaadsprekerij.
Al deze dingen zijn , als dat het leven van een " christen " beheerst voldoende om het koninkrijk niet binnen te mogen.

De straf op de zonde is de dood.

al deze dingen nalaten brengt je geen milimeter dichter bij het hart van onze Heere Jezus Christus, cortazar.

Alles wordt gereinigd door het Bloed.
de enige manier om (ondanks Gods liefde) verloren te kunnen gaan is ongelovigheid.

"en zij konden niet ingaan vanwege hun ongeloof."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:12
 
Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan.
Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?!
Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)!
Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:24
 
JANS221 schreef:
Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan.
Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?!
Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)!
Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.

Als ik als niet gelovige hier es rond zou kijken zou ik me doodschrikken en angstig worden van het beeld dat soms van God hier wordt neergezet. Ik zou er snel klaar mee zijn net zoals zoveel mensen die juist op dit soort zaken van christenen reageren. Ligt dat dan aan "de wereld" die Zijn waarheid niet accepteren wil?? Dit is volgens mij kort door de bocht en eenzijdig gedacht. Ik denk dat het is omdat er toch met regeltjes gekomen wordt, met de do's en de dont's en elkaar bijna scalperen als er andere ideeën en interpretaties zijn ... terwijl Jezus juist zei dat mensen zullen herkennen wie God is "als er liefde is onder elkaar".


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 07:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:59
 
CORTAZAR588 schreef:
Galaten 5:18 is een opsomming van de werken van het vlees.
En uiteraard is roddelen , arrogantie etc etc scherp te veroordelen.
Maar daar gaat het ook om in Galaten.

Het zijn werken van het vlees.
En het vlees heeft niets van doen met de Geest.
De werken van het vlees voeren tot de dood.

Overspel , ontucht , twisten , afgunst , nijd , haat , kwaadsprekerij.
Al deze dingen zijn , als dat het leven van een " christen " beheerst voldoende om het koninkrijk niet binnen te mogen.

Het gaat er mi niet om of wij ook zondig zijn en andere mensen, maar of homoseksualiteit verenigbaar is met het geloof in de Zoon van God.

Mi is dat het niet , net zomin als stelen , liegen , moorden , kwaadspreken.

Het gaat erom wat God erover zegt in Zijn woord , niet of het ons wel zint wat er staat.
De straf op de zonde is de dood.
En wie een kind van Jezus wil zijn moet breken met de zonde en zich bekeren.

Zo niet dan zal hij/zij door deze zelfde Heer geoordeeld worden.
Daar is denk ik geen enkele eigen mening bij maar staat in de bijbel.
En dat is , zo is mij verteld, het woord van God.



We worden opgeroepen om te bouwen met goud en zilver dat onvergankelijk is en niet gegrepen wordt door Gods vuur. Wat je bouwt met hout en stro zal verteerd worden door het vuur.... maar er is wel redding "men zal gered worden... als door vuur heen" (nee geen vuur van de hel, Gods vuur is wat anders). Zo zal heel wat gebouwd zijn met wat geen goud en zilver is, geen eeuwigheidswaarde heeft (lees ook: met wat Gods woord aanmerkt als niet van Hem, als zonde) wat weggebrand zal worden. Het Echte blijft over, het is van Hem.

Wij weten vaak niet wat er ten grondslag ligt aan gedrag maar God ziet ons hart. Natuurlijk tolereert hij geen moord, roddel, kwaadspreken, liegen, bedriegen... hier proef ik ook opzet doorheen. Mensen die ondanks beter weten toch verder gaan en niet stoppen. Als je hart gericht is op God, je ondanks dat toch soms mis stapt weet Hij wat maaksel wij zijn en Wiens zegel wij dragen. Genade is 100 procent en niemand rooft ons uit Zijn hand. Voor mij staat daar een punt, geen komma.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 08:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:36
 
ROELANDE345 schreef:
Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten!
Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ?
Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie.
Samenlevende homo's doen niemand kwaad
Christenen die roddelen doen dat wel
Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat
16 Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
18 en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers
Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover
Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is.
De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen?
en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan?
Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan?


Mooie woorden Roelande en oh zo waar......je moet jezelf niet beter vinden dan de ander, zeker niet als christen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf is in die zin een mooi spreekwoord! Kijk eens wat je zelf doet en niet altijd naar die ander!


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 21 september 2012, 09:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:38
 
JOL252 schreef:
Als ik als niet gelovige hier es rond zou kijken zou ik me doodschrikken en angstig worden van het beeld dat soms van God hier wordt neergezet. Ik zou er snel klaar mee zijn net zoals zoveel mensen die juist op dit soort zaken van christenen reageren. Ligt dat dan aan "de wereld" die Zijn waarheid niet accepteren wil?? Dit is volgens mij kort door de bocht en eenzijdig gedacht. Ik denk dat het is omdat er toch met regeltjes gekomen wordt, met de do's en de dont's en elkaar bijna scalperen als er andere ideeën en interpretaties zijn ... terwijl Jezus juist zei dat mensen zullen herkennen wie God is "als er liefde is onder elkaar".
Je zit weer hopeloos te overdrijven Jol. Want de mensen zijn niet zo dom en zielig als dat jij ze wilt afschilderen. Als je als niet christen zou lezen wat er staat, kun je nl. verwachten dat er standpunten geponeerd worden waar je niet achter staat. Bovendien zou je ook verwachten dat mensen op deze manier met elkaar omgaan. Ik ben lid van diverse fora, over diverse onderwerpen en de toon hier op het forum is soms zelfs milder dan op andere fora.
Je kunt wel klagen over de reacties van mensen, maar de eerste die daar verantwoordelijk voor is, is natuurlijk de TS. Zij is het onderwerp begonnen en als je een onderwerp begint, moet je ook kunnen aanvaarden dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Dat heeft niks met liefdeloosheid te maken, het heeft veel meer te maken met de kijk op de bijbel en het toepassen van bepaalde principes...
Grow up laiverd, get a life...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:35
 
JOL252 schreef:
Als ik als niet gelovige hier es rond zou kijken zou ik me doodschrikken en angstig worden van het beeld dat soms van God hier wordt neergezet. Ik zou er snel klaar mee zijn net zoals zoveel mensen die juist op dit soort zaken van christenen reageren. Ligt dat dan aan "de wereld" die Zijn waarheid niet accepteren wil?? Dit is volgens mij kort door de bocht en eenzijdig gedacht. Ik denk dat het is omdat er toch met regeltjes gekomen wordt, met de do's en de dont's en elkaar bijna scalperen als er andere ideeën en interpretaties zijn ... terwijl Jezus juist zei dat mensen zullen herkennen wie God is "als er liefde is onder elkaar".


Als er geen liefde is voor elkaar val je buiten Gods gloria, is een mooie tekst van een kinderliedje.....
En het trieste is dat als gelovige hier ook niet erg blij wordt over al die termen die je hier om de oren vliegen en dan heb ik het nog maar niet over al die Bijbelteksten waarmee mensen hun recht denken te halen......
Ik ben het helemaal met je eens, je kan van mening verschillen en de dialoog daarover KAN tot mooie gesprekken leiden en die zijn er ook gelukkig ook nog wel.....maar de woorden hoogstverachtelijk die ik hier lees als het je visie niet is vind ik van weinig christelijkheid getuigen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:38
 
JOL252 schreef:
Ik ken een situatie waar twee vrouwen enorm veel deden in de kerk, goed zorgden voor hun medemens, uitreikten, bekend stonden om hun wijsheid en een groot voorbeeld waren in hun relatie met God naar hun omgeving toe. Toen ontdekt werd dat deze vrouwen een relatie hadden werden ze in alle opzichten eruit geknikkerd en genegeerd. Gevolg was dat deze vrouwen gekwetst en geëtiketteerd werden en niets van hun hele functioneren bleef er over. Hoe kan dat allemaal opeens vergeten zijn, vraag ik me dan af.

Ik vind je nuancering een juiste... seksuele zaken worden altijd uitvergroot en gezien als het ergste van het ergste terwijl er zoveel in de gemeente gebeurt wat schadelijk is. Het feit dat deze vrouwen niet meer in een kerk komen en dit verder ook mijden vind ik begrijpelijk en super pijnlijk.. en een verlies van hun aanwezigheid.



Wat een triest verhaal, en zeker niet op zichzelf staand......En wat liefdeloos ....je wordt dus als het ware afgedankt omdat je in een liefdevolle relatie met een vrouw leeft en DAAROM dus niet meer kan functioneren in de kerk......Gelukkig oordeelt God en niet de mens.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET739





Berichten: 52

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:40
 
Ik ben het er wel mee eens dat we elkaar niet moeten veroordelen, maar in feedback kan ook een opbouwende kritiek zitten.

Jezus zegt zelf in de bijbel, dat we elkaar moeten waarschuwen en opscherpen in de dingen die niet zijn naar zijn wil. daarom denk ik dat je best wel elkaar feedback kunt geven, maar dat het aan jezelf is wat je ermee doet. Als je dit in het licht van de bijbel houdt, en het aan Hem vraagt in oprecht vertrouwen, zal Hij je ook laten zien wat de weg is die je te gaan hebt.

degene die deze discussie geopend heeft, heeft mi om allerlei meningen gevraagd, anders had zij dit vast niet op het forum gezet.
ws wil zij graag weten hoe anderen daar over denken.

Ik ben zelf getrouwd, maar werk in de zorg met heel veel homo's en lesbienes, maar ik ga ontzettend graag met deze mensen om. Ik veroordeel ze niet als mens, maar wel als praktizerend homo. dat is gewoon mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:48
 
MARGREET739 schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat we elkaar niet moeten veroordelen, maar in feedback kan ook een opbouwende kritiek zitten.

Jezus zegt zelf in de bijbel, dat we elkaar moeten waarschuwen en opscherpen in de dingen die niet zijn naar zijn wil. daarom denk ik dat je best wel elkaar feedback kunt geven, maar dat het aan jezelf is wat je ermee doet. Als je dit in het licht van de bijbel houdt, en het aan Hem vraagt in oprecht vertrouwen, zal Hij je ook laten zien wat de weg is die je te gaan hebt.

degene die deze discussie geopend heeft, heeft mi om allerlei meningen gevraagd, anders had zij dit vast niet op het forum gezet.
ws wil zij graag weten hoe anderen daar over denken.

Ik ben zelf getrouwd, maar werk in de zorg met heel veel homo's en lesbienes, maar ik ga ontzettend graag met deze mensen om. Ik veroordeel ze niet als mens, maar wel als praktizerend homo. dat is gewoon mijn mening.


Jouw mening is wel makkelijk te geven als je zelf niet in die situatie zit he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET739





Berichten: 52

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:53
 
ja, maar is dat niet met alles zo?
Ik veroordeel ook geen mensen, maar volgens de bijbel veroordeelt God homofilie, en in diezelfde God geloof ik en uit diezelfde bijbel put ik mijn geloof. dus wil ik me daar toch aan vasthouden.
Ik doe zelf ook heel veel dingen fout en ben zeker niet volmaakt, maar ik blijf erbij dat we elkaar moeten opscherpen, ook of misschien wel juist in het geloof
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:00
 
CHATULIEM619 schreef:
.
Je kunt wel klagen over de reacties van mensen, maar de eerste die daar verantwoordelijk voor is, is natuurlijk de TS. Zij is het onderwerp begonnen en als je een onderwerp begint, moet je ook kunnen aanvaarden dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Dat heeft niks met liefdeloosheid te maken, het heeft veel meer te maken met de kijk op de bijbel en het toepassen van bepaalde principes...
Grow up laiverd, get a life...


Volgens mij probeert de TS juist iets bespreekbaar te maken, iets dat op cm vrij onmogelijk lijkt te zijn bij dit onderwerp.
Ik vind verschil zitten in hoe je uitlegt dat je vind dat het niet kan.
Steentje geeft een liefdevolle uitleg hoe ze er naar kijkt, ik kan mezelf geheel vinden in haar uitleg.
Als ik dan reakties lees over hoe je van je lesbische en homofiele gevoelens af kan komen (en ze dus maar lekker moet verstoppen met alle gevolgen van dien) vind ik dat zeer liefdeloos, dus Jol heeft weldegelijk een goed punt.
Je mag het er best mee oneens zijn, maar hoe breng je het, dat is het verschil.

en waarom die laatste zin nou weer.....op naar de volgende ruzie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:02
 
ANNETTE792 schreef:
Volgens mij probeert de TS juist iets bespreekbaar te maken, iets dat op cm vrij onmogelijk lijkt te zijn bij dit onderwerp.
Ik vind verschil zitten in hoe je uitlegt dat je vind dat het niet kan.
Steentje geeft een liefdevolle uitleg hoe ze er naar kijkt, ik kan mezelf geheel vinden in haar uitleg.
Als ik dan reakties lees over hoe je van je lesbische en homofiele gevoelens af kan komen (en ze dus maar lekker moet verstoppen met alle gevolgen van dien) vind ik dat zeer liefdeloos, dus Jol heeft weldegelijk een goed punt.
Je mag het er best mee oneens zijn, maar hoe breng je het, dat is het verschil.

en waarom die laatste zin nou weer.....op naar de volgende ruzie?

Iemand al nagedacht waarom de TS zich er niet in mengt? Terwijl zij het onderwerp toch opbracht...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:02
 
MARGREET739 schreef:
ja, maar is dat niet met alles zo?
Ik veroordeel ook geen mensen, maar volgens de bijbel veroordeelt God homofilie, en in diezelfde God geloof ik en uit diezelfde bijbel put ik mijn geloof. dus wil ik me daar toch aan vasthouden.
Ik doe zelf ook heel veel dingen fout en ben zeker niet volmaakt, maar ik blijf erbij dat we elkaar moeten opscherpen, ook of misschien wel juist in het geloof



Je veroordeelt niet??? Ik doe aardig tegen homo"s? Waarom zou je niet aardig doen? En zij mogen geen liefde van hun leven hebben ondanks dat jij die wel hebt??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:04
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als er geen liefde is voor elkaar val je buiten Gods gloria, is een mooie tekst van een kinderliedje.....
En het trieste is dat als gelovige hier ook niet erg blij wordt over al die termen die je hier om de oren vliegen en dan heb ik het nog maar niet over al die Bijbelteksten waarmee mensen hun recht denken te halen......
Ik ben het helemaal met je eens, je kan van mening verschillen en de dialoog daarover KAN tot mooie gesprekken leiden en die zijn er ook gelukkig ook nog wel.....maar de woorden hoogstverachtelijk die ik hier lees als het je visie niet is vind ik van weinig christelijkheid getuigen....
In jouw ogen is liefde voor elkaar hetzelfde als elkaar naar de mond praten. Ik heb nergens liefdeloosheid gelezen, dus ga dat woord nou niet misbruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jouw mening is wel makkelijk te geven als je zelf niet in die situatie zit he?

Inderdaad, over scheiden en hertrouwen staan ook hele duidelijke dingen in de bijbel, terwijl een heel groot deel van cm gescheiden is en hier nu een nieuwe relatie zoekt.
Vijftig jaar geleden werd je ook daarvoor nagewezen, nu word het geaccepteerd.
Is dat niet een beetje hetzelfde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
Pagina 2 van 8