ChristianMatch
 


Forum

Doodstraf .......wat is erop tegen ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 01:05
 
CORTAZAR588 schreef:
Doodstraf ........wat is er op tegen?

Niks. Het is zelfs Bijbels. Romeinen 13:

3 Want de oversten zijn niet tot een vreze den goeden werken, maar den kwaden. Wilt gij nu de macht niet vrezen, doe het goede, en gij zult lof van haar hebben;

4 Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.

Alleen pleit ik zelf wel voor een gedegen onderzoek voordat iemand ter dood word veroordeeld. Het is namelijk zo definitief... Maar voor de rest heb je helemaal gelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 01:13
 
Ik dank je voor je steun.
En je hebt gelijk een goed onderzoek is essentieel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 01:26
 
Juist ja, wij mogen Jezus oordeel overrulen? Hij liet duidleijk aan het kruis zien dat Hij bij machte is om te oordelen wie er in de hemel komt en dus misdadigers die potentiëel misschien ook een kind van God kunnen worden vermoorden? Mag de familie van de vermoorde dan ook de beul weer vermoorden, want die begaaat dan ook een moord en dat mocht toch niet? wi jal smesn mogen Gods woord niet misbruiken om een ander te vermoorden, onder geen beding.

Iemand werd onschuldig vermoord en vroeg om vergeving voor hen die de daad bij het woord voegden, moeten wij dan hen die deze moord pleegden eigenlijk wel straffen?

Leer van wat er in deze clip besproken word
http://www.youtube.com/watch?v=BH-XPMpKTJU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 01:37
 
ik ken mensen die in de gevangenis met de bijbel in aanraking kwamen en zo tot bekering zijn gekomen.......dat had dus niet gebeurd wanneer zij ter dood gebracht waren!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 09:57
 
ik ben niet voor doodstraf, maar de gevangenisstraffen mogen wel langer zijn......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 09:57
 
CORTAZAR588 schreef:
Zaak Galjoen. Verdachte schiet op 12 mei 2011 te Helmond zijn ex-vriendin dood. Op 16 mei 2011 schiet hij te Zwijndrecht eerst in het portiek van de woning de zus van een andere ex-vriendin dood (error in persona). Vervolgens gaat verdachte de woning van zijn ex-vriendin binnen en schiet haar en haar moeder daar dood. Ten slotte schiet verdachte op de vader van zijn ex-vriendin. Deze wordt wel geraakt, maar overleeft het. Error in persona staat niet aan voorbedachte raad in de weg. Bij het doden van de beide ex-vriendinnen voorbedachte raad aangenomen op basis van een bekennende verklaring, welke wordt ondersteund door andere bewijsmiddelen, waaronder een zgn. afscheidsbrief. Geen aanleiding voor het gelasten van TBS. Opleggen levenslange gevangenisstraf niet in strijd met artikel 3 en artikel 5, vierde lid, van het EVRM.


Dit is de strafmaat in Nederland anno 2012 voor het vermoorden van 4 mensen.

Levenslang is doorgaans 25 jaar.

Is dit een straf die in verhouding staat ?

Dat is de Nederlandse strafmaat op het moment inderdaad, wil je dat veranderd hebben zul je bij de politici in Den Haag aan moeten kloppen.

Maar zou jij dan, zoals Pieter eerder al vroeg, zelf de trekker over wllen/kunnen halen? En zelfs als je ja zegt, dan nog, ga er maar eens aan staan om het ook daadwerkelijk te doen. Ik heb het vroeger ook wel gezegd; geef me een verkrachter/moordenaar en een pistool, en ik schiet hem zo dood. Maar dat is wel veranderd, en niet omdat ik het niet zou kunnen, maar meer dat ik dan bang ben, weet wat dit met mij zal doen.

En de doodstraf word vanuit de bijbel alleen in het OT uitgelegd en opgelegd om uit te voeren. Maar wel in een tijd die anders is als die van ons. Ook de situaties in Amerika en China zijn niet die van Nederland.

Jezus spreekt zich niet uit over de doodstraf, maar wel over behoudenis.
"Ook ik veroordeel u niet" tegen de overspelige vrouw, nadat de wetsgeleerden Jezus tot een oordeel wilden verleiden, of ze ter dood gebracht moest worden.
Daarna zei Hij nog wel tegen haar "zondig van nu aan niet meer".

En ook de misdadiger aan het kruis naast Jezus "Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn"
Geloof is altijd mogelijk, ook al is het in de laatste minuut van je leven, en God weet wel of het oprecht is of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 15:41
 
nou ja je zult het aantal mensen wat bereid is om de trekker over te halen maar de kost moeten geven.
het is ook geen gemakkelijke zaak , maar het is een schande dat een moordenaar van 4 mensen zoals in de zaak Galjoen een straf uitzit in een nederlandse gevangenis.

en met alle respect , een nederlandse gevangenis is , als je geen kinderverkrachter bent , misschien niet het meest aangename , maar echt afzien is het ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 15:56
 
CORTAZAR588 schreef:
en met alle respect , een nederlandse gevangenis is , als je geen kinderverkrachter bent , misschien niet het meest aangename , maar echt afzien is het ook niet.

Dat laatste betwijfel ik ten zeerste.
Ik ken een ex-gevangene persoonlijk, en zij heeft haar detentietijd toch echt als heel zwaar ervaren. Gelukkig kreeg zij een geringe gevangenisstraf, omdat ze slachtoffer was van een loverboy, maar vooral de opsluiting, de inperking van eigen vrijheid, het niet zelf kunnen en mogen beslissen over de kleinste dingen, etc.etc. is ronduit zwaar geweest. Het in een schoon hokje onderdak zitten, waar je idd eten en drinken krijgt, een tv kunt huren etc. etc. weegt niet op tegen alle psychische druk, moeiten en stress welke het niet-vrij-zijn met zich meebrengt.
Idd zijn de gevangenissen in Nederland vrij goed, in vergelijking met bijv. Zuid-Amerika, Azië, maar ook bijv. Frankrijk, maar het blijven gevangenissen.

Natuurlijk, je komt niet zomaar in de gevangenis. Je hebt iets gedaan wat niet mag, en daar volgt een sanctie op. Die heeft zij dan ook gedragen, maar om te stellen dat het in de bajes "niet echt afzien is" vind ik bepaald niet terecht.

Ik reageer hier zo uitgebreid op, omdat in Nederland bij veel mensen idd het idee leeft dat onze gevangenissen vrijheidsremmende hotels zijn.
Dat zijn ze écht niet.......


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 15 oktober 2012, 15:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:07
 
nee is ook zo.
maar als je een zwaar vergrijp op je geweten hebt ......moet het dan een leuke tijd zijn ?
het is denk ik en verkeerde gedachte dat een gevangenis geen lijden mag zijn.

in Nederland wordt je en niet zomaar veroordeeld en je hebt altijd de gelegenheid om in hoger beroep te gaan.
Daarnaast is er een advocaat .

Ik wil niet oordelen over jouw kennis , waarschijnlijk is het een verdrietige zaak , maar een zwijn als Willem Holleeder of de Hakkelaar en noem ze maar op ......

Die lachen om een paar jaar zitten.
Ik heb in een gevangenis gewerkt .........en geloof het of niet , maar medelijden met die gasten hoef je niet te hebben.
Ze vermoorden mensen zonder wroeging en zonder scrupeles.

Wij hebben te veel medelijden met dit soort mensen , geheel onterecht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 17:37
 
CORTAZAR588 schreef:
nee is ook zo.
maar als je een zwaar vergrijp op je geweten hebt ......moet het dan een leuke tijd zijn ?
het is denk ik en verkeerde gedachte dat een gevangenis geen lijden mag zijn.

in Nederland wordt je en niet zomaar veroordeeld en je hebt altijd de gelegenheid om in hoger beroep te gaan.
Daarnaast is er een advocaat .

Ik wil niet oordelen over jouw kennis , waarschijnlijk is het een verdrietige zaak , maar een zwijn als Willem Holleeder of de Hakkelaar en noem ze maar op ......

Die lachen om een paar jaar zitten.
Ik heb in een gevangenis gewerkt .........en geloof het of niet , maar medelijden met die gasten hoef je niet te hebben.
Ze vermoorden mensen zonder wroeging en zonder scrupeles.

Wij hebben te veel medelijden met dit soort mensen , geheel onterecht.


Is medelijden het juiste woord? Het is gewoon een andere visie en andere insteek op mensen vermoed ik. Daarbij is het interessant welke werkzaamheden men doet met gevangenen, je hebt zoveel werkers binnen dit gebied. Behandelaar, begeleider, maatschappelijk werker, geestelijk verzorger, medische dienstmedewerker, de één heeft alles met de werkvloer te maken en de ander kent een gedetineerde vanuit zijn of haar werkkamer vanuit de papieren...


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 15 oktober 2012, 17:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:30
 
CORTAZAR588 schreef:
nee is ook zo.
maar als je een zwaar vergrijp op je geweten hebt ......moet het dan een leuke tijd zijn ?
het is denk ik en verkeerde gedachte dat een gevangenis geen lijden mag zijn.

in Nederland wordt je en niet zomaar veroordeeld en je hebt altijd de gelegenheid om in hoger beroep te gaan.
Daarnaast is er een advocaat .

Ik wil niet oordelen over jouw kennis , waarschijnlijk is het een verdrietige zaak , maar een zwijn als Willem Holleeder of de Hakkelaar en noem ze maar op ......

Die lachen om een paar jaar zitten.
Ik heb in een gevangenis gewerkt .........en geloof het of niet , maar medelijden met die gasten hoef je niet te hebben.
Ze vermoorden mensen zonder wroeging en zonder scrupeles.

Wij hebben te veel medelijden met dit soort mensen , geheel onterecht.

De zwaarste criminelen hebben het zelfs moeilijk in de gevangenis, heb zelf ook wat mensen gekend die er gezeten hebben, zo tof is de gevangenis niet, ook in nederland. misschien heb jij alleen de buitenkant van die mensen gezien, maar niet de echte binnnekant hoe ze zich voelen in hun hart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 22:33
 
CORTAZAR588 schreef:
nee is ook zo.
maar als je een zwaar vergrijp op je geweten hebt ......moet het dan een leuke tijd zijn ?
het is denk ik en verkeerde gedachte dat een gevangenis geen lijden mag zijn.

in Nederland wordt je en niet zomaar veroordeeld en je hebt altijd de gelegenheid om in hoger beroep te gaan.
Daarnaast is er een advocaat .

Ik wil niet oordelen over jouw kennis , waarschijnlijk is het een verdrietige zaak , maar een zwijn als Willem Holleeder of de Hakkelaar en noem ze maar op ......

Die lachen om een paar jaar zitten.
Ik heb in een gevangenis gewerkt .........en geloof het of niet , maar medelijden met die gasten hoef je niet te hebben.
Ze vermoorden mensen zonder wroeging en zonder scrupeles.

Wij hebben te veel medelijden met dit soort mensen , geheel onterecht.

Loop eens een paar weken stage in de Marwei (de gevangenis in Leeuwarden) en maak kennis met de Marokkaanse cultuur daar - als blanke niet-moslim en dus minderwaardig. We wonen er beide niet ver vandaan, dus kansen genoeg. En je mag als je het keurig gevraagd hebt elke week tien minuten bellen, dus er is niks te klagen. Je moet wel van halal-eten houden want iets anders wordt niet meer geserveerd. Het is beter dan in andere landen maar zo'n feest is het echt niet. Je bent alleen veilig als je alleen op je cel zit en dat is ook nog niet eens altijd zo.

Thomas die ergens gelezen heeft dat Christus het bezoeken van gevangenen als iets goeds beschouwde - dat hebt gij voor Mij gedaan.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 oktober 2012, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:28
 
HANNAH810 schreef:
ik ken mensen die in de gevangenis met de bijbel in aanraking kwamen en zo tot bekering zijn gekomen.......dat had dus niet gebeurd wanneer zij ter dood gebracht waren!!


Das mooi maar dat zijn wel hoge uitzonderingen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:47
 
IFAN841 schreef:
Das mooi maar dat zijn wel hoge uitzonderingen...

nou bij het proces in neurenberg, werden destijds veel nazimisdadigers veroordeelt en veel ervan vonden jezus voordat ze de doodstraf kregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 00:21
 
ik ken de Marwei van binnen en ook de PIW die daar werken.
Het zijn geen lieve jongens .....absoluut.
En als je moet brommen vanwege diefstal ......ben je op een rare plaats beland.
Ook dat is waar.

Maar je weet dat je niet mag stelen of drugshandel bedrijven of andere stoute dingen doen.
Als je dan de bak ingaat .......is dat dan erg ?

Wat voor kolder is het eigenlijk dat je je niet rot ou mogen voelen?
Als je daar zit om je gelukkig te voelen , snap je iets niet.

De gevangenis is een straf inrichting.
Dat vergeten we in dit kletskoek land wel eens.
Je zit daar om dat je een stoute jongen of meisje was.

En Christus zei nooit dat straffen niet mocht.....hij sloeg de handelaars uit de tempel en had geen goed woord over voor de Farizeers.
En gehoorzaamde de wetten ook die van de Keizer

Jezus is geen marihuana rokende , op gietenwollen sokken lopende hippie , die alles goedkeurt.

Het Neurenberg proces heeft iets meer dan een jaar geduurd.
Het meerendeel van de beklaagden is opgehangen.
Dus .......ondanks dat ze gingen geloven werden ze toch nog opgeknoopt.
De Russen hadden hen meteen willen executeren , maar de overige geallieerden wouden eerst een proces.
Echter voor de uitkomst maakte het niets uit.
Moordenaars laat je niet lopen.
Die haal je uit de maatschappij en laat je nooit meer in de maatschappij

Dat is de taak van de overheid .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 00:44
 
CORTAZAR588 schreef:
ik ken de Marwei van binnen en ook de PIW die daar werken.
Het zijn geen lieve jongens .....absoluut.
En als je moet brommen vanwege diefstal ......ben je op een rare plaats beland.
Ook dat is waar.

Maar je weet dat je niet mag stelen of drugshandel bedrijven of andere stoute dingen doen.
Als je dan de bak ingaat .......is dat dan erg ?

Wat voor kolder is het eigenlijk dat je je niet rot ou mogen voelen?
Als je daar zit om je gelukkig te voelen , snap je iets niet.

De gevangenis is een straf inrichting.
Dat vergeten we in dit kletskoek land wel eens.
Je zit daar om dat je een stoute jongen of meisje was.

En Christus zei nooit dat straffen niet mocht.....hij sloeg de handelaars uit de tempel en had geen goed woord over voor de Farizeers.
En gehoorzaamde de wetten ook die van de Keizer

Jezus is geen marihuana rokende , op gietenwollen sokken lopende hippie , die alles goedkeurt.

Het Neurenberg proces heeft iets meer dan een jaar geduurd.
Het meerendeel van de beklaagden is opgehangen.
Dus .......ondanks dat ze gingen geloven werden ze toch nog opgeknoopt.
De Russen hadden hen meteen willen executeren , maar de overige geallieerden wouden eerst een proces.
Echter voor de uitkomst maakte het niets uit.
Moordenaars laat je niet lopen.
Die haal je uit de maatschappij en laat je nooit meer in de maatschappij

Dat is de taak van de overheid .

Zou jij in Gods naam, als beul, iemand het leven van iemand willen beroven als dat tegen Gods wil is, maar wel de wil van het volk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 08:37
 
Moordenaars laat je niet lopen.
Die haal je uit de maatschappij en laat je nooit meer in de maatschappij

Dat is de taak van de overheid .

hierin ben ik het met je eens Cortazar...
Maar dan hoeven ze toch niet ter dood veroordeeld te worden???
Laat hier in Nederland maar weer gewoon levenslang worden toegepast... ZONDER vervroegde vrijlating... gewoon opsluiten... wat heeft familie eraan als de persoon die het gedaan heeft niet meer leeft?? Ik zou liever zien dat iemand die een dierbare van mij wat heeft aangedaan daar levenslang voor moet boeten en niet dat tie ook dood moet! Stel ze tonen geen berouw tonen niks maar na tien jaar cel mogen ze veranderen en tot God komen, en dan komen ze tot inkeer en gaan contact vragen met desbetreffende familie om berouw te tonen... en niet dat ze daarmee alsnog vrij komen nee laat ze daar maar zitten maar laat ze in die cellen complex maar God leren dienen en daar werken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 09:15
 
CORTAZAR588 schreef:
ik ken de Marwei van binnen en ook de PIW die daar werken.
Het zijn geen lieve jongens .....absoluut.
En als je moet brommen vanwege diefstal ......ben je op een rare plaats beland.
Ook dat is waar.

Maar je weet dat je niet mag stelen of drugshandel bedrijven of andere stoute dingen doen.
Als je dan de bak ingaat .......is dat dan erg ?

Wat voor kolder is het eigenlijk dat je je niet rot ou mogen voelen?
Als je daar zit om je gelukkig te voelen , snap je iets niet.

De gevangenis is een straf inrichting.
Dat vergeten we in dit kletskoek land wel eens.
Je zit daar om dat je een stoute jongen of meisje was.

En Christus zei nooit dat straffen niet mocht.....hij sloeg de handelaars uit de tempel en had geen goed woord over voor de Farizeers.
En gehoorzaamde de wetten ook die van de Keizer

Jezus is geen marihuana rokende , op gietenwollen sokken lopende hippie , die alles goedkeurt.

Het Neurenberg proces heeft iets meer dan een jaar geduurd.
Het meerendeel van de beklaagden is opgehangen.
Dus .......ondanks dat ze gingen geloven werden ze toch nog opgeknoopt.
De Russen hadden hen meteen willen executeren , maar de overige geallieerden wouden eerst een proces.
Echter voor de uitkomst maakte het niets uit.
Moordenaars laat je niet lopen.
Die haal je uit de maatschappij en laat je nooit meer in de maatschappij

Dat is de taak van de overheid .


Okay, stel, je wordt als kind geboren binnen een criminele familie waar je op je achtste van je pappie leert blowen, zuipen, coke snuiven en door raampjes klimmen. Thuis is je moeder bezig met andere zaken, als kind heb je al vroeg geleerd dat je moeder mannen in huis ontvangt en jij je stil moet houden. Vanaf je 12e, als het niet eerder is, word je de straat op of het internaat in geschopt en ontmoet je de verkeerde vrienden die het werk wat je thuis hebt geleerd al voor je klaar hebben liggen.
Stoute jongen, de bak in en niet meer de maatschappij in.
Nee maar, wat een gouden oplossing!

Ik zeg: de daders zitten thuis of liggen al door een overdosis op het kerkhof.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 16 oktober 2012, 09:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 10:53
 
Ja, je kunt met een beroep op wetten uit het oude testament een moordenaar ter dood veroordelen. Het staat er toch zo zwart op wit? Je hebt gelijk. De Farizeeërs hadden ook gelijk, ze hielden zich stipt aan de wet. En door zich stipt aan de wet te houden werd Jezus overgeleverd aan de Romeinen.

Alleen ging Jezus zo niet met mensen om en dat liet hij de farizeeërs weten ook. Hij durfde te zeggen dat Hij gekomen was om de wet te vervullen. Jezus verving duizenden voorschriften door beginselen. Geen absolute gehoorzaamheid, maar méér. Christus heeft de wet niet buiten werking gesteld, maar Hij heeft deze vervuld. En in principe is het Liefdegebod niet anders dan de oudtestamentische wet, zonder de vele voorschriften, omdat wij weten wat God met ons voorheeft en wat Hij voor ons gedaan heeft. En het belangrijkste van dit gebod komt voort uit genade en vergeving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 11:21
 
CORTAZAR588 schreef:
ik ken de Marwei van binnen en ook de PIW die daar werken.
Het zijn geen lieve jongens .....absoluut.
En als je moet brommen vanwege diefstal ......ben je op een rare plaats beland.
Ook dat is waar.

Maar je weet dat je niet mag stelen of drugshandel bedrijven of andere stoute dingen doen.
Als je dan de bak ingaat .......is dat dan erg ?

Wat voor kolder is het eigenlijk dat je je niet rot ou mogen voelen?
Als je daar zit om je gelukkig te voelen , snap je iets niet.

De gevangenis is een straf inrichting.
Dat vergeten we in dit kletskoek land wel eens.
Je zit daar om dat je een stoute jongen of meisje was.

En Christus zei nooit dat straffen niet mocht.....hij sloeg de handelaars uit de tempel en had geen goed woord over voor de Farizeers.
En gehoorzaamde de wetten ook die van de Keizer

Jezus is geen marihuana rokende , op gietenwollen sokken lopende hippie , die alles goedkeurt.

Het Neurenberg proces heeft iets meer dan een jaar geduurd.
Het meerendeel van de beklaagden is opgehangen.
Dus .......ondanks dat ze gingen geloven werden ze toch nog opgeknoopt.
De Russen hadden hen meteen willen executeren , maar de overige geallieerden wouden eerst een proces.
Echter voor de uitkomst maakte het niets uit.
Moordenaars laat je niet lopen.
Die haal je uit de maatschappij en laat je nooit meer in de maatschappij

Dat is de taak van de overheid .

ben het er mee eens dat je de meeste moordenaars uit de maatschappij moet halen en in een gevangenis, toch de doodstraf hebben de anderen wel gelijk vind ik. beter maar niet de doodstraf.
Eh voor de uitkomst maakt het niets uit, maar wel voor die misdadigers, dat ze jezus nog konden leren kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 11:34
 
De grens tussen jou, mij en iemand in een bajes is soms zo dun.

Ze de rest van hun leven rot laten voelen en de gevolgen van hun daden laten voelen.. is dat niet tegen het evangelie in? Is het niet zo dat wij een boodschap hebben van 1 Johannes 1 : 9 en 10 en toont die tekst ons ook niet dat de grens dun is? Wij staan vaak aan dezelfde kant als hen die we met de vinger nawijzen als degenen met een duidelijk kenmerk van criminaliteit. Hoe zouden wij behandeld willen worden als wij de verkeerde beslissingen nemen?

Natuurlijk moet er een erkenning zijn en een afkeren van het oude leven. Maar hen die weg tonen en voorleven dat je het oude achter je moet laten maar ook rekening houden met terugval omdat men soms niet anders heeft dan die wereld. Het vraagt iets van ons ... en dat is lastig want dan word er appèl op ons gedaan, liever dan maar opsluiten? Als wij de deur potdicht houden geven wij ze ook over aan de wereld die ze alleen maar kennen. Er moet een vangnet zijn, een open deur en meer nog een open hart.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 16 oktober 2012, 11:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 16:20
 
CORTAZAR588 schreef:
ik ken de Marwei van binnen en ook de PIW die daar werken.
Het zijn geen lieve jongens .....absoluut.
En als je moet brommen vanwege diefstal ......ben je op een rare plaats beland.
Ook dat is waar.

Maar je weet dat je niet mag stelen of drugshandel bedrijven of andere stoute dingen doen.
Als je dan de bak ingaat .......is dat dan erg ?

Wat voor kolder is het eigenlijk dat je je niet rot ou mogen voelen?
Als je daar zit om je gelukkig te voelen , snap je iets niet.

De gevangenis is een straf inrichting.
Dat vergeten we in dit kletskoek land wel eens.
Je zit daar om dat je een stoute jongen of meisje was.

En Christus zei nooit dat straffen niet mocht.....hij sloeg de handelaars uit de tempel en had geen goed woord over voor de Farizeers.
En gehoorzaamde de wetten ook die van de Keizer

Jezus is geen marihuana rokende , op gietenwollen sokken lopende hippie , die alles goedkeurt.

Het Neurenberg proces heeft iets meer dan een jaar geduurd.
Het meerendeel van de beklaagden is opgehangen.
Dus .......ondanks dat ze gingen geloven werden ze toch nog opgeknoopt.
De Russen hadden hen meteen willen executeren , maar de overige geallieerden wouden eerst een proces.
Echter voor de uitkomst maakte het niets uit.
Moordenaars laat je niet lopen.
Die haal je uit de maatschappij en laat je nooit meer in de maatschappij

Dat is de taak van de overheid .

Ik ben het niet met je eens.

Toen Jezus gekruizigd werdt : zeide Hij tot Zijn Vader, Vader vergeef het hen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 16:25
 
SVEN797 schreef:
Ik ben het niet met je eens.

Toen Jezus gekruizigd werdt : zeide Hij tot Zijn Vader, Vader vergeef het hen.


!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 16:35
 
Cortazar jij bent wel heel erg voor de doodstraf!!!
Hoop van ganse harte dat jij er zelf,familie of vrienden nooit mee in aanmerking komt of voor komt te staan..
Is God dan zo'n wrekend God bij jou??

Het is wat Jol ook schreef eerder...
Vaak liggen de grondbeginselen al in de opvoeding!!
En is een hoer altijd een hoer??
Een dief altijd een dief??
Dacht dat er tegenwoordig nog genoeg mensen bekeerd werden (gelukkig) waarom zou er voor iemand in de gevangenis geen weg terug meer zijn??
Zou de Heere niet in de gevangenis zijn werk doen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 17:52
 
Mijn grootste bezwaar tegen de doodstraf is dat hij niet terug te draaien is als blijkt dat de veroordeelde toch de dader niet was.

Herinner je de Puttense moordzaak nog, 2 mannen zaten 7 jaar vast voor een moord die ze niet gepleegd hadden.
Dat is verschrikkelijk, draai je ook niet terug, maar nu kunnen ze in elk geval met hun leven.
Als op moord de doodstraf stond, had dat niet gekund.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 18:03
 
JOL252 schreef:
De grens tussen jou, mij en iemand in een bajes is soms zo dun.

Ze de rest van hun leven rot laten voelen en de gevolgen van hun daden laten voelen.. is dat niet tegen het evangelie in? Is het niet zo dat wij een boodschap hebben van 1 Johannes 1 : 9 en 10 en toont die tekst ons ook niet dat de grens dun is? Wij staan vaak aan dezelfde kant als hen die we met de vinger nawijzen als degenen met een duidelijk kenmerk van criminaliteit. Hoe zouden wij behandeld willen worden als wij de verkeerde beslissingen nemen?

Natuurlijk moet er een erkenning zijn en een afkeren van het oude leven. Maar hen die weg tonen en voorleven dat je het oude achter je moet laten maar ook rekening houden met terugval omdat men soms niet anders heeft dan die wereld. Het vraagt iets van ons ... en dat is lastig want dan word er appèl op ons gedaan, liever dan maar opsluiten? Als wij de deur potdicht houden geven wij ze ook over aan de wereld die ze alleen maar kennen. Er moet een vangnet zijn, een open deur en meer nog een open hart.

Mooi gezegd en denk ook zo, alleen bij sommigge misdadigers jol, iemand die meerdere keren iemand vermoord kun je volgens mij maar beter heeeel lang opsluiten.In mijn hart liefst definitief sommiggen. We moeten ook de maatschappij beschermen tegen bepaalde personen en slachtoffers hebben geen tien jaar pijn, maar moeten hun hele leven leven met de pijn in hun hart. stel je kind word gruwelijk verkracht en vermoord, de dader gedraagt zich perfect in de gevangenis, vervroegd vrij, eh jij als moeder komt de man gewoon 6 jaar later tegen over straat en het ergste is op een gegeven moment lees je in de krant dat hij weer hetzelfde heeft gedaan en is veroordeeld. Die dingen komen ook voor. dus er moet wel een goede grens zijn, tussen nieuwe kansen geven. die grnes is volgens mij nog niet echt goed, daardoor denken slachtoffers sneller, harde straffen, doodstraf. het is niet alleen het verhaal van de dader ook van slachtoffers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 18:17
 
PETRA944 schreef:
Mooi gezegd en denk ook zo, alleen bij sommigge misdadigers jol, iemand die meerdere keren iemand vermoord kun je volgens mij maar beter heeeel lang opsluiten.In mijn hart liefst definitief sommiggen. We moeten ook de maatschappij beschermen tegen bepaalde personen en slachtoffers hebben geen tien jaar pijn, maar moeten hun hele leven leven met de pijn in hun hart. stel je kind word gruwelijk verkracht en vermoord, de dader gedraagt zich perfect in de gevangenis, vervroegd vrij, eh jij als moeder komt de man gewoon 6 jaar later tegen over straat en het ergste is op een gegeven moment lees je in de krant dat hij weer hetzelfde heeft gedaan en is veroordeeld. Die dingen komen ook voor. dus er moet wel een goede grens zijn, tussen nieuwe kansen geven. die grnes is volgens mij nog niet echt goed, daardoor denken slachtoffers sneller, harde straffen, doodstraf. het is niet alleen het verhaal van de dader ook van slachtoffers


Kijk en dat ben ik met je eens. Natuurlijk moet er een gepaste straf worden toegepast en de maatschappij worden beschermd. Gods koninkrijk bestaat uit recht en gerechtigheid dus naar slachtoffers toe moet er genoegdoening zijn.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 16 oktober 2012, 18:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 18:58
 
Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....

Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.

Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet.
Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is.
Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.

Er is geen vergelding voor moord.
Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.

Ik niet iig.
Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.

Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone.
Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?

net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .

Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld.
Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.

Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.

Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen.


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op dinsdag 16 oktober 2012, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:05
 
JOL252 schreef:
Kijk en dat ben ik met je eens. Natuurlijk moet er een gepaste straf worden toegepast en de maatschappij worden beschermd. Gods koninkrijk bestaat uit recht en gerechtigheid dus naar slachtoffers toe moet er genoegdoening zijn.



Aan de andere kant.... genoegdoening is leuk en aardig hoor.. maar weet je wat een levenslang gestrafte de samenleving kost eigenlijk?
Waarom moet oma in het verpleegtehuis 50 euri betalen voor een wandelingetje terwijl dat gajes graties onderdak heeft.. levenslang?

in china betaald de familie van de ter dood veroordeelde de kogel terug aan de staat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:09
 
Ja Pieter ...

Het is zelfs zo dat een ter dood veroordeelde aan de familie van het slachtoffer om vergiffenis moet vragen , wil hij/zij een kans maken op gratie.

en als die familie het niet wil ......

Is bikkelhard in onze ogen.

De kogel moet de fam idd betalen.
En het lijk ophalen anders wordt het in een naamloos graf gegooid.

Tja ..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6