ChristianMatch
 


Forum

DIT DOET ME /HEM PIJN!
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 19:12
 
HANS909 schreef:
Stel je voor dat Hij mij gelijk zou zijn, wat zouden we een lol hebben met elkaar. Lachende smiley

Je mag mij danken elke dag.

Persoonlijk hoop ik dat het een kort jaar zal zijn want ik verlang nog meer naar Mijn lichaam als het lichaam naar Mij.

Hij aan jou gelijk? Je predikt wel een bijzonder evangelie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 19:37
 
HANS909 schreef:
Daar is niks vreemds aan.. allereerst mis je het woordje 'stel'..

Bovendien als ik de Gemeente deelachtig ben, dan is Christus het hoofd.

Smiley die vol vragen zit Dus?

Ik heb het gevoel dat je de spot drijft met de mail waarop jij antwoord geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 19:46
 
HANS909 schreef:
Stel je voor dat Hij mij gelijk zou zijn, wat zouden we een lol hebben met elkaar. Lachende smiley


Je mag mij danken elke dag.


Ik vind het ook zo fijn.


lief van je.. neem er zelf ook één.


Neuh, het gaat mij voor de Ruach.


Persoonlijk hoop ik dat het een kort jaar zal zijn want ik verlang nog meer naar Mijn lichaam als het lichaam naar Mij.


HOOGMOED, met je "stel" te weten wat God zou moeten denken?

Gelukkig weet God het veel en veel beter dan jij ooit bedenken kan, enk daar eerst even over na.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 19:51
 
PIETER619 schreef:
HOOGMOED, met je "stel" te weten wat God zou moeten denken?

Gelukkig weet God het veel en veel beter dan jij ooit bedenken kan, enk daar eerst even over na.

Jij kunt dat ook weten, door geloof, Zijn Woord te bestuderen, want dan leer je Hem kennen!

Nog is het tijd, de Heer geeft gena
De toegang is vrij door Golgotha
Jezus ging voor, Hij wacht aan de grens
Is uw paspoort getekend? O, mens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 19:55
 
JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit Dus?

Ik heb het gevoel dat je de spot drijft met de mail waarop jij antwoord geeft.

Gevoel bedriegt de boel. Gevoel komt uit het hart..

Mat_15:19 Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 20:02
 
HANS909 schreef:
Gevoel bedriegt de boel. Gevoel komt uit het hart..

Mat_15:19 Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen.



Precies.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 30 december 2012, 20:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 20:05
 
HANS909 schreef:
Jij kunt dat ook weten, door geloof, Zijn Woord te bestuderen, want dan leer je Hem kennen!

Nog is het tijd, de Heer geeft gena
De toegang is vrij door Golgotha
Jezus ging voor, Hij wacht aan de grens
Is uw paspoort getekend? O, mens

Pracht gedicht , maar heeft het betekenis voor jou, gezien sommige reacties van jou zeker niet of juist wel ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 20:21
 
PIETER619 schreef:
Pracht gedicht , maar heeft het betekenis voor jou, gezien sommige reacties van jou zeker niet of juist wel ?

Waarom zou ik daar antwoord op geven?
Als ik in de hel kom zien we elkaar daar misschien. Als ik in de hemel ben en jij bent daar ook.. dan kun jij wensen in de hel te zijn, of dat jij mij wenst daar te zijn..

Rom 14:10 Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor den rechterstoel van Christus gesteld worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 20:29
 
PIETER619 schreef:
HOOGMOED, met je "stel" te weten wat God zou moeten denken?

Gelukkig weet God het veel en veel beter dan jij ooit bedenken kan, enk daar eerst even over na.

God is onder andere Liefde, en God is Rechtvaardig.

Dat wetende, zou je als mensen je zelf best wel een voorstelling kunnen maken van hoe God denkt....

Want iedereen weet wat Liefde is, en betekend, en iedereen weet ook wat rechtvaardigheid betekend.

Snappie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 20:45
 
HANS909 schreef:
Waarom zou ik daar antwoord op geven?
Als ik in de hel kom zien we elkaar daar misschien. Als ik in de hemel ben en jij bent daar ook.. dan kun jij wensen in de hel te zijn, of dat jij mij wenst daar te zijn..

Rom 14:10 Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor den rechterstoel van Christus gesteld worden.

aha we hebben te maken met een schriftgeleerde, ja en velen daarvan die begrepen/begrijpen niet waarom Jezus hier kwam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 20:53
 
SHANITA130 schreef:
God is onder andere Liefde, en God is Rechtvaardig.

Dat wetende, zou je als mensen je zelf best wel een voorstelling kunnen maken van hoe God denkt....

Want iedereen weet wat Liefde is, en betekend, en iedereen weet ook wat rechtvaardigheid betekend.

Snappie?

Natuurlijk mag men zich er een voorstelling van maken, maar we komen niet bij benadering in de buurt van God Zijn groot-en goedheid, zelfs niet bij benadering van Zijn grote Liefde voor ons. Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is. Ik probeer en volgeling van Jezus te zijn met al mijn lek en gebrek, maar dat houd niet in dat ik Zijn gedachte (dus wat ik veronderstel) mag gaan uiten, dus als het ware in Zijn plaats te gaan. staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 21:20
 
PIETER619 schreef:
Natuurlijk mag men zich er een voorstelling van maken, maar we komen niet bij benadering in de buurt van God Zijn groot-en goedheid, zelfs niet bij benadering van Zijn grote Liefde voor ons. Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is. Ik probeer en volgeling van Jezus te zijn met al mijn lek en gebrek, maar dat houd niet in dat ik Zijn gedachte (dus wat ik veronderstel) mag gaan uiten, dus als het ware in Zijn plaats te gaan. staan.

In de bijbel staat dat God de mens maakt naar Zijn gelijkenis.....

Dus....wel bij benadering....vind ik...

God heeft mij gemaakt en anderen naar zijn gelijkenis....nou, ik kan het met die informatie wel benaderen...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 december 2012, 21:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 21:25
 
SHANITA130 schreef:
In de bijbel staat dat God de mens maakt naar Zijn gelijkenis.....

Dus....wel bij benadering....vind ik...

God heeft mij gemaakt en anderen naar zijn gelijkenis....nou, ik kan het met die informatie wel benaderen...


Ja ik snap hoe jij het ziet. Als ambassadeurs zijnde namens Hem mogen we uitdelen, licht uitstralen en onderscheid aanbrengen in deze wereld vanuit Zijn hart. Punt is even dat je niet als zijnde God het woord mag misbruiken en mensen betitelen/afkraken/verdoemen. Er kan hoogmoed achter woorden namens God zitten of Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 21:25
 
SHANITA130 schreef:
In de bijbel staat dat God de mens maakt naar Zijn gelijkenis.....

Dus....wel bij benadering....vind ik...

God heeft mij gemaakt en anderen naar zijn gelijkenis....nou, ik kan het met die informatie wel benaderen...


God heeft ooit de mens gemaakt naar Zijn gelijkenis, maar vergeet niet dat er door de zondeval een behoorlijke 'verminking' heeft plaats gevonden. Dus je kunt door deze verminking geen vergelijk meer maken. Het zou een mismaakt beeld geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 21:26
 
SHANITA130 schreef:
In de bijbel staat dat God de mens maakt naar Zijn gelijkenis.....

Dus....wel bij benadering....vind ik...

God heeft mij gemaakt en anderen naar zijn gelijkenis....nou, ik kan het met die informatie wel benaderen...

naderen wel (leren wat Hij zegt vanuit de Bijbel) maar bij benaderen (naast Hem staan en zien wat Hij allemaal doet vanuit Zijn onmeetelijke liefde), komen we denk ik veel te kort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 21:30
 
SHANITA130 schreef:
In de bijbel staat dat God de mens maakt naar Zijn gelijkenis.....

Dus....wel bij benadering....vind ik...

God heeft mij gemaakt en anderen naar zijn gelijkenis....nou, ik kan het met die informatie wel benaderen...

God heeft de mens gemaakt naar zijn gelijkenis...althans dat hoopte hij, geen fysieke gelijkenis want God zagen we nooit eerder zoals we Jezus ook zagen. God wilde een gelijkenis in karakter en ingesteldheid...en op een keer zag Hij dat het niet goed meer was...en toen beval hij Noah een ark te maken en die te bevolken of te bedieren...en zo wordt in theologische kringen wel eens gesproken van het 2de scheppingsverhaal...God zag dat het niet goed was en verdelgde de aarde door water...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 21:36
 
PIETER619 schreef:
naderen wel (leren wat Hij zegt vanuit de Bijbel) maar bij benaderen (naast Hem staan en zien wat Hij allemaal doet vanuit Zijn onmeetelijke liefde), komen we denk ik veel te kort.
Quote:
PIETER619 schreef:
Natuurlijk mag men zich er een voorstelling van maken, maar we komen niet bij benadering in de buurt van God Zijn groot-en goedheid, zelfs niet bij benadering van Zijn grote Liefde voor ons. Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is. Ik probeer en volgeling van Jezus te zijn met al mijn lek en gebrek, maar dat houd niet in dat ik Zijn gedachte (dus wat ik veronderstel) mag gaan uiten, dus als het ware in Zijn plaats te gaan. staan.


Benaderen=dichterbij komen, in de buurt komen, naartoe gaan en aanspreken(gebed), redeneren met inexacte, onzekere of tegenstrijdige gegevens....

Ik zeg in het dagelijkse leven weleens van ik denk dat God dit en dat wel begrijpt want dat en dat...

Concreet voorbeeld: ik denk dat God wel begrijpt dat ik niet lekker ben met kerst, vanwege de trauma's die ik, ja uitgerekend met kerst, vakantie, had opgelopen als 10 jarige, en niet van mij verwacht dat ik dan vrolijk ga lopen doen, als ik me ziek voel, want het slaat ook op mijn lichaam...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 december 2012, 21:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 21:40
 
HANS909 schreef:
Waarom zou ik daar antwoord op geven?
Als ik in de hel kom zien we elkaar daar misschien. Als ik in de hemel ben en jij bent daar ook.. dan kun jij wensen in de hel te zijn, of dat jij mij wenst daar te zijn..

Rom 14:10 Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor den rechterstoel van Christus gesteld worden.


Nounou, kan het nog groffer? Suggereren dat iemand jou in de hel wenst? En daar durf je een bijbeltekst onder te zetten? Als je dit soort dingen bij anderen veronderstelt, kun je Gods Woord maar beter niet gebruiken, ook al denk je klaarblijkelijk dat die teksten jouw vermeende gelijk nog ondersteunen ook.


Thomas, die toch meer respect heeft voor Moeder Theresa dan voor Hans909, die het geloof kennelijk beter denkt te begrijpen dan deze geweldige christenvrouw.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 30 december 2012, 22:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 21:55
 
Het was mi een reactie op Pieter619 op zondag 30 december 2012, 20:21, niet op Jol...En werd dat niet een beetje gevoed door
PIETER619 schreef:
HOOGMOED, met je "stel" te weten wat God zou moeten denken?

Gelukkig weet God het veel en veel beter dan jij ooit bedenken kan, enk daar eerst even over na.


En als reactie hierop:

PIETER619 schreef:
Pracht gedicht , maar heeft het betekenis voor jou, gezien sommige reacties van jou zeker niet of juist wel ?

Ik zelf denk dat de reactie uit ergernis werd gegeven: ja, natuurlijk heeft het betekenis voor hem, anders schrijft hij dat gedichtje toch niet op.

Kijk, Jol zegt nog van dat ze het gevoel heeft dit en dat.
Maar ja, Pieter impliceert, naar mijn idee, dat het gedichtje geen betekenis heeft voor Hans..door die vraag te stellen of het betekenis voor hem heeft.

Vrede en Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 december 2012, 22:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 21:58
 
Ik begrijp niets van deze hele discussie, alleen dat het schijnbaar bij CM hoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 21:59
 
ROLF230 schreef:
Ik begrijp niets van deze hele discussie, alleen dat het schijnbaar bij CM hoort.

wees blij Rolf. En het pleit voor je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 11:36
 
SHANITA130 schreef:
Het was mi een reactie op Pieter619 op zondag 30 december 2012, 20:21, niet op Jol...En werd dat niet een beetje gevoed door



En als reactie hierop:



Ik zelf denk dat de reactie uit ergernis werd gegeven: ja, natuurlijk heeft het betekenis voor hem, anders schrijft hij dat gedichtje toch niet op.

Kijk, Jol zegt nog van dat ze het gevoel heeft dit en dat.
Maar ja, Pieter impliceert, naar mijn idee, dat het gedichtje geen betekenis heeft voor Hans..door die vraag te stellen of het betekenis voor hem heeft.

Vrede en Zegens!

Jij ook Vrede en Zegen, beterschap door Gods steun, voor het nieuwe jaar.

Als je het gedicht goed leest en ziet hoe Hans reageert naar iedereen toe, is dat op christelijke wijze of puur egoistisch, en (mischien zelfs wel) aanstootgevend?

Nog is het tijd, de Heer geeft gena
De toegang is vrij door Golgotha
Jezus ging voor, Hij wacht aan de grens
Is uw paspoort getekend? O, mens


Men mag critisch reageren, maar ik vind het heel vaak gewoon aanstootgevend dus, vandaar die reactie van mij.

We mogen zekerheid hebben door wat Jezus voor ons heeft gedaan, maar dat men dan gelijk mensen en kerken gaat afkraken gaat mij gewoon te ver en beschouw ik beslist niet al schristelijk meer.

Al is men het soms niet met elkaar eens, dan ga je in goed fatsoen en in alle respect voor elkaar in discussie, zo kun je ook van elkaar leren. De één ziet het vanuit dit perspectief, maar een ander juist door ervaringen, geheel anders, zo kun je elkaar ook soms bemoedigen en van elkaar leren. Van wat jij soms neerzet, zie ik een hele mooie getuigenissen, zo ook van anderen die op het forum zijn.


Het doet me pijn, als ik zie hoe men soms haast antichristelijk te werk gaat, niemand is volmaakt en leeft een foutloos leven. Velen hier kunnen hun mondje (vingers eigenlijk) roeren, ook op juiste wijze, daar heb ik respect voor , niet voor iemand die willens en wetens op onchristelijk (althans zo lijkend) wijze te keer gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 11:48
 
Pieter,

Hans was hier al eerder als Tallguy en jaagt iedereen tegen zich in het harnas, zelfs iemand die doorgaans gematigd reageert. Hij is eigenlijk door zijn manier van doen niet serieus te nemen. CM is zo verstandig geweest hem op grijs te zetten en laten we hopen dat het zo blijft. Dit soort zelfingenomen types die met uit het verband gerukte bijbelteksten hun vermeende gelijk willen onderstrepen, kunnen we maar beter kwijt zijn. Een discussie met deze mensen is gewoon onmogelijk. Hans heeft overigens op het internet zijn sporen achtergelaten en dan schrik je helemaal.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 12:46
 
Dit doet me /Hem pijn

Dat er mensen aan de macht zijn , en de duivel lacht, maar HIJ GOD heeft overwonnen hoe dan ook, en dan zal er op een dag gerechtigheid zijn dat word de mooiste dag van mijn leven.

Verwacht het niet van mensen staat geschreven,en wees in alle omstandigheden blij wau ,ik kan dat niet altijd maar toch want ik weet ik heb een God die me geeft wat ik nodig heb.
Leven in overvloed met diepe dalen en hoge bergen maar HIJ leidt mij als een Herder voor zijn schapen.

HIJ is de GOEDE HERDER tot in eeuwigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 14:53
 
THOMAS968 schreef:
Pieter,

Hans was hier al eerder als Tallguy en jaagt iedereen tegen zich in het harnas, zelfs iemand die doorgaans gematigd reageert. Hij is eigenlijk door zijn manier van doen niet serieus te nemen. CM is zo verstandig geweest hem op grijs te zetten en laten we hopen dat het zo blijft. Dit soort zelfingenomen types die met uit het verband gerukte bijbelteksten hun vermeende gelijk willen onderstrepen, kunnen we maar beter kwijt zijn. Een discussie met deze mensen is gewoon onmogelijk. Hans heeft overigens op het internet zijn sporen achtergelaten en dan schrik je helemaal.

Thomas

je hebt helemaal gelijk Thomas, maar kan het toch niet helpen dat ik medelijden met hem heb. Hij moet ontzettend eenzaam zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 16:04
 
Ja, het had vroeg of laat toch misgegaan.

Dus wel wijsheid van cm.

Ja, jammer, dat mensen zo beschadigt kunnen zijn.....

Ja, ik schrok ook van dingen op internet, zoals taalgebruik.

Ja, tis ff niet anders: er zijn nu eenmaal grenzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 16:46
 
ROELANDE345 schreef:
je hebt helemaal gelijk Thomas, maar kan het toch niet helpen dat ik medelijden met hem heb. Hij moet ontzettend eenzaam zijn.

Dat kan niet anders. Een gesprek met een gedragsdeskundige zou hem ook goed doen. Deze wijze van denken en handelen maakt diep ongelukkig want mensen keren zich van je af. Na twee dagen van CM verwijderd zijn, is terecht en juist maar ook veelzeggend. Je bent niet goed bezig als je denkt met je denkbeelden namens God zelf te spreken en iedereen die dat doorziet als een soort vijand van het geloof neer te zetten. Mensen die zich onbegrepen en vertrapt voelen vanwege dit soort opvattingen en narcistisch gedrag vertonen, zouden moeten beseffen dat je toch iets helemaal fout doet. Je moet toch wel erg overtuigd zijn van je eigen gelijk als je over moeder Theresa dit soort dingen durft te schrijven. Als jezelf beschouwt als iemand met de enige juiste opvatting, is dat echt niet meer normaal. Dat gedrag is overigens best om te buigen maar dan moet je wel inzien dat er wat met je aan de hand is. Helaas komen we mensen met deze persoonlijkheid wel meer tegen onder christenen en ook op CM dus. Het is niet verkeerd in de geest te zijn maar je moet je verstand wel blijven gebruiken.

Thomas, medelijden is vooral goed als er een oplossing uit voortkomt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 31 december 2012, 17:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 17:50
 
THOMAS968 schreef:
Dat kan niet anders. Een gesprek met een gedragsdeskundige zou hem ook goed doen. Deze wijze van denken en handelen maakt diep ongelukkig want mensen keren zich van je af. Na twee dagen van CM verwijderd is terecht en juist maar ook veelzeggend. Je bent niet goed bezig als je denkt met je denkbeelden namens God zelf te spreken en iedereen die dat doorziet als een soort vijand van het geloof neer te zetten. Mensen die zich onbegrepen en vertrapt voelen vanwege dit soort opvattingen en narcistisch gedrag vertonen, zouden moeten beseffen dat je toch iets helemaal fout doet. Als jezelf beschouwt als iemand met de enig juiste opvatting is dat echt een afwijking. Dat gedrag is overigens best om te buigen maar dan moet je wel inzien dat er wat met je aan de hand is. Helaas komen we mensen met deze persoonlijkheid wel meer tegen onder christenen en soms ook op CM dus. Het is niet verkeerd in de geest te zijn maar je moet je verstand wel blijven gebruiken.

Thomas, medelijden is vooral goed als er een oplossing uit voortkomt.

Narcistisch gedrag kan ook komen als men leiders nadoet, die narcistisch zijn.

Wij kregen in een sekte opdracht om iedereen te waarschuwen die we kennen, van als je je niet bekeert, dan ga je naar de hel, als je dat niet zou doen, zo zei de Pastor, ja, dan was het jou verantwoording als ze naar de hel gingen want je had dan niet gewaarschuwd.....
Dat werd 'getuigen zijn' genoemd, of 'getuigen'...

Heel veel mensen, merk in nu, praten gewoon letterlijk de leiders na in de 'gemeente'...

Ja, en ben je wat labiel(positief bedoeld), ja, je gelooft alles.....

Dat is de pest van die vrije groeperingen; iedereen kan een gemeente beginnen, en ja hersenspoelen, en ja dat is jammer,

Ook velen die wel goed begonnen...en dan denken ja God wil dat ik in een nieuwe dure auto rij, van het collectegeld...

Ja, en dat soort mensen als H., ja, die nemen dingen snel over van zo'n leider...

Afijn, gebroken wereld, hoop dat ;t nog goed komt met hem...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2