ChristianMatch
 


Forum

De vreze des Heren
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:00
 
LAVERDE524 schreef:
Ik heb de Bijbel niet geschreven. Ik zeg zoals het er staat en dan is het goed om te onderzoeken van wat al die woorden in de Bijbel betekenen. Je moet er zelf iets voor doen als je de waarheid wilt ontdekken. Jezus kennen, God kennis, Heilige Geest kennen, kost strijd. Het kost moeite, inzet en tijd dat gepaard gaat met strijd.




Zieke smiley
Ik kan hier slecht mee uit de voeten. Hoezo strijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:10
 
Heel simpel. Hoemeer je dingen ontdekt dat ze anders zijn dan ons is geleerd, hoemeer tegenstand je krijgt... dus strijd. Want mensen zullen tegen je opstaan, omdat je dingen ontdekt in het evangelie die van oorsprong totaal anders blijken te zijn dan waarmee wij zijn groot gebracht.

Mijn moeder heeft vorig jaar haar hart opnieuw aan Jezus gegeven op een nacht omdat ze uiteindelijk na de bijbelstudies erachter kwam dat zij al die jaren een andere jezus en een ander evangelie had nagevolgd. Ja, dat was voor haar een omdraai van 180 graden.

Maar nu wij 2 jaar lang al op weg zijn, zijn vele gelovige vrienden van ons weg gevallen, waarvan zelfs enkelen kwaad van ons spreken. En dat is de prijs en strijd wanneer je de waarheid leert kennen. Paulus werd gehaat, Jezus werd gehaat, de rest van de apostelen werden gehaat, waarvan Johannes op Patmos zelfs ernstig werd gezocht terwijl hij voor de keizer onvindbaar bleek te zijn.

Je kunt op de Bijbel vele klanken spelen wanneer je de juiste sleutels niet hebt. Wanneer je de juiste sleutels bezit zul je het Woord Gods ontsleutelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:12
 
LAVERDE524 schreef:
Heel simpel. Hoemeer je dingen ontdekt dat ze anders zijn dan ons is geleerd, hoemeer tegenstand je krijgt... dus strijd. Want mensen zullen tegen je opstaan, omdat je dingen ontdekt in het evangelie die van oorsprong totaal anders blijken te zijn dan waarmee wij zijn groot gebracht.

Mijn moeder heeft vorig jaar haar hart opnieuw aan Jezus gegeven op een nacht omdat ze uiteindelijk na de bijbelstudies erachter kwam dat zij al die jaren een andere jezus en een ander evangelie had nagevolgd. Ja, dat was voor haar een omdraai van 180 graden.

Maar nu wij 2 jaar lang al op weg zijn, zijn vele gelovige vrienden van ons weg gevallen, waarvan zelfs enkelen kwaad van ons spreken. En dat is de prijs en strijd wanneer je de waarheid leert kennen. Paulus werd gehaat, Jezus werd gehaat, de rest van de apostelen werden gehaat, waarvan Johannes op Patmos zelfs ernstig werd gezocht terwijl hij voor de keizer onvindbaar bleek te zijn.

Je kunt op de Bijbel vele klanken spelen wanneer je de juiste sleutels niet hebt. Wanneer je de juiste sleutels bezit zul je het Woord Gods ontsleutelen.

Beste Laverde, dat WIL je toch niet???
Hoe kun je in Godsnaam geloven in een God die zoveel strijd van je vraagt?
Het is jouw keuze, niet de mijne!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:13
 
LAVERDE524 schreef:
Heel simpel. Hoemeer je dingen ontdekt dat ze anders zijn dan ons is geleerd, hoemeer tegenstand je krijgt... dus strijd. Want mensen zullen tegen je opstaan, omdat je dingen ontdekt in het evangelie die van oorsprong totaal anders blijken te zijn dan waarmee wij zijn groot gebracht.

Mijn moeder heeft vorig jaar haar hart opnieuw aan Jezus gegeven op een nacht omdat ze uiteindelijk na de bijbelstudies erachter kwam dat zij al die jaren een andere jezus en een ander evangelie had nagevolgd. Ja, dat was voor haar een omdraai van 180 graden.

Maar nu wij 2 jaar lang al op weg zijn, zijn vele gelovige vrienden van ons weg gevallen, waarvan zelfs enkelen kwaad van ons spreken. En dat is de prijs en strijd wanneer je de waarheid leert kennen. Paulus werd gehaat, Jezus werd gehaat, de rest van de apostelen werden gehaat, waarvan Johannes op Patmos zelfs ernstig werd gezocht terwijl hij voor de keizer onvindbaar bleek te zijn.

Je kunt op de Bijbel vele klanken spelen wanneer je de juiste sleutels niet hebt. Wanneer je de juiste sleutels bezit zul je het Woord Gods ontsleutelen.

Heel simpel? `t klinkt anders heel ingewikkeld!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:14
 
We moeten ons niet vasthouden aan dit leven. Wij doen er alles aan om ons leven maar te verlengen. Zoals u zegt: ik leef nu. Dit zijn de woorden zoals een ongelovige ook spreekt. Wat zegt paulus? Mijn sterven is mijn gewin. Want zodra we sterven dan zijn wij verlost en kunnen wij terug zien op de wedloop die wij hebben gebracht, en dan kunnen we zeggen dat we de goede strijd hebben gestreden zoals paulus zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:15
 
1 Timotheüs 1:18 Deze opdracht vertrouw ik u toe, mijn kind Timoteus, overeenkomstig de profetieen, die vroeger aangaande u zijn uitgesproken, opdat gij, u daarnaar richtend, de goede strijd strijdt

1 Timotheüs 6:12 Strijd de goede strijd des geloofs, grijp het eeuwige leven, waartoe gij geroepen zijt en de goede belijdenis afgelegd hebt voor vele getuigen.

2 Timotheüs 4:7 Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:20
 
LAVERDE524 schreef:
We moeten ons niet vasthouden aan dit leven. Wij doen er alles aan om ons leven maar te verlengen. Zoals u zegt: ik leef nu. Dit zijn de woorden zoals een ongelovige ook spreekt. Wat zegt paulus? Mijn sterven is mijn gewin. Want zodra we sterven dan zijn wij verlost en kunnen wij terug zien op de wedloop die wij hebben gebracht, en dan kunnen we zeggen dat we de goede strijd hebben gestreden zoals paulus zegt.


Als je mijn bijdragen op het forum gelezen hebt, heb je ontdekt dat je met een ongeveer ongelovige te maken hebt.
Hier wil ik het voor mijzelf bij laten.
Voor jou hoop ik dat je je intelligentie gebruikt om te leven zoals het leven dat van je vraagt. Blijmoedig en vredig, ontspannen en vooral zonder strijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:21
 
@ijsje, leest de bijbelteksten die ik net geplaatst heb van paulus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:25
 
LAVERDE524 schreef:
@ijsje, leest de bijbelteksten die ik net geplaatst heb van paulus

@laverde, dat doe ik niet, want ik wil niet leven zoals jij dat doet, dat staat veel te ver van mij af
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:27
 
IJSJE204 schreef:
Beste Laverde, dat WIL je toch niet???
Hoe kun je in Godsnaam geloven in een God die zoveel strijd van je vraagt?
Het is jouw keuze, niet de mijne!!!

Nee zo wil ik het ook niet. Natuurlijk is er strijd zoals dat vaker in het leven is, ik noem maar iets.. je staat soms voor moeilijke keuzes.

Ik wil het niet gieten in STRIJD wb geloof. Zijn geboden zijn niet zwaar, is een andere tekst, als er dan toch weer met teksten gegooid moet worden. En ergens anders staat er iets over de vreugde van de wet.

Aantrekkelijk is anders om het geloof (alleen maar en grotendeels) voor te schotelen als strijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:28
 
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:29
 
JOL252 schreef:
Nee zo wil ik het ook niet. Natuurlijk is er strijd zoals dat vaker in het leven is, ik noem maar iets.. je staat soms voor moeilijke keuzes.

Ik wil het niet gieten in STRIJD wb geloof. Zijn geboden zijn niet zwaar, is een andere tekst, als er dan toch weer met teksten gegooid moet worden. En ergens anders staat er iets over de vreugde van de wet.

Aantrekkelijk is anders om het geloof (alleen maar en grotendeels) voor te schotelen als strijd.



Ik moet net denken aan die andere tekst: Ik heb plezier om Uw wil te doen. (in het NBG staat er "lust"... maar vind ik weer zo'n uitdrukking in deze tijd). Dus ja, als het om bijbelteksten gaat om mijn visie te staven... dit is de andere kant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:31
 
aha, met andere woorden; het ene moet ik wel nemen uit de Bijbel en het andere gewoon laten liggen. Naja, dan blijft er weinig over van de Bijbel. Dan kan ik de helft eruit scheuren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:34
 
LAVERDE524 schreef:
aha, met andere woorden; het ene moet ik wel nemen uit de Bijbel en het andere gewoon laten liggen. Naja, dan blijft er weinig over van de Bijbel. Dan kan ik de helft eruit scheuren...



Nee dat hoor je mij niet zeggen.
Ik benadruk alleen niet het één boven het andere.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:35
 
Er moet toch vreugde zijn in een strijd, hoe kun je dan de goede strijd volbrengen zoals Paulus zegt? Maar wat voor vreugde? DE wereldgelijkvormige vreugde en dit samenvoegen met het evangelie? Nee, dat is een gruwel. We zitten wel in deze wereld maar moeten er geen deel aan nemen opdat we geen deel zullen hebben aan haar plagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:36
 
De wereld kiest voor babylonische feesten, evenals kerken. Maar dat is verkeerde vreugde... Dat is vreugde voor de afgoden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:36
 
LAVERDE524 schreef:
Er moet toch vreugde zijn in een strijd, hoe kun je dan de goede strijd volbrengen zoals Paulus zegt? Maar wat voor vreugde? DE wereldgelijkvormige vreugde en dit samenvoegen met het evangelie? Nee, dat is een gruwel. We zitten wel in deze wereld maar moeten er geen deel aan nemen opdat we geen deel zullen hebben aan haar plagen.

Ik snap even niet waarom je hier "de wereld" bij haalt. Er zit een oordeel in aan de bodem in je reactie.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 8 december 2012, 21:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:37
 
LAVERDE524 schreef:
De wereld kiest voor babylonische feesten, evenals kerken. Maar dat is verkeerde vreugde... Dat is vreugde voor de afgoden.





Smiley die vol vragen zit waar galoppeer jij opeens naar toe?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:39
 
LAVERDE524 schreef:
aha, met andere woorden; het ene moet ik wel nemen uit de Bijbel en het andere gewoon laten liggen. Naja, dan blijft er weinig over van de Bijbel. Dan kan ik de helft eruit scheuren...


Geef je Jol de ene helft en hou je zelf de andere helft. Dan hebben jullie allebei wat je belangrijk vindt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:40
 
Ik ben geen paard, ik zeg zoals de dingen er aan toe zijn en erbij liggen. Zonder strijd is er geen overwinning. Maar het probleem is dat wij gewoon liever vreugde alleen willen.

De new agers zeggen: laat het positieve in u zijn en blaas het negatieve eruit. En iedereen volgt die alternatief van de new age. Vreugde in de Bijbel is geheel anders dan dat ons vandaag de dag door kerkleiders en etc. worden geleerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:42
 
Laten we een stukje van de wereld nemen en een stukje christelijk; wat in de Bijbel omschreven word als een schijn van Gods vrucht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:43
 
LAVERDE524 schreef:
Ik ben geen paard, ik zeg zoals de dingen er aan toe zijn en erbij liggen. Zonder strijd is er geen overwinning. Maar het probleem is dat wij gewoon liever vreugde alleen willen.

De new agers zeggen: laat het positieve in u zijn en blaas het negatieve eruit. En iedereen volgt die alternatief van de new age. Vreugde in de Bijbel is geheel anders dan dat ons vandaag de dag door kerkleiders en etc. worden geleerd.

Ja Laverde.
En als jij nog eens even goed mijn reacties overleest zie je dat ik het één niet onderschoffel bij het andere. Succes. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:44
 
Dank u Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:44
 
IJSJE204 schreef:
Geef je Jol de ene helft en hou je zelf de andere helft. Dan hebben jullie allebei wat je belangrijk vindt!


Ik hou van balans, dus beide.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:45
 
ik vraag me af hoe ze dat in Zuid-Afrika beleven?Oud-testamentisch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 22:16
 
LAVERDE524 schreef:
De new agers zeggen: laat het positieve in u zijn en blaas het negatieve eruit. En iedereen volgt die alternatief van de new age. Vreugde in de Bijbel is geheel anders dan dat ons vandaag de dag door kerkleiders en etc. worden geleerd.

Wat leerde de new age mij?
Laat god in jezelf ontwikkelen. God zit in jezelf.

Toen ik in de bijbel begon te lezen, ontdekte ik al heel snel dat het gehele new-age-bolwerk geworteld is in de eerste leugen aan de mens verteld:
Gij kunt als God zijn.

Als je ervoor kiest om Jezus te volgen, en dat doe je niet omdat dat moet, maar omdat je Hem en de Waarheid zo liefhebt. Die wil je hoe dan ook boven alles houden. Zo waardevol is het. Waardevoller dan wat dan ook.
Immers, het eeuwige leven is erdoor te verkrijgen.
God heeft slechts 1 middel tot Hemzelf bewerkt: Zijn Zoon Jezus.

Wie wil er niet eeuwig bij God zijn?

Anders gezegd:

Wie wil er eeuwig zonder God zijn?

Road zegt: maak een keuze! Zorg dat je zekerheid krijgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 23:46
 
LAVERDE524 schreef:
1 Timotheüs 1:18 Deze opdracht vertrouw ik u toe, mijn kind Timoteus, overeenkomstig de profetieen, die vroeger aangaande u zijn uitgesproken, opdat gij, u daarnaar richtend, de goede strijd strijdt

1 Timotheüs 6:12 Strijd de goede strijd des geloofs, grijp het eeuwige leven, waartoe gij geroepen zijt en de goede belijdenis afgelegd hebt voor vele getuigen.

2 Timotheüs 4:7 Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden;

Waar Paulus het over heeft is de wandel in het geloof. Dat doe je met twee benen. Het klopt dat er veel christenen zijn welke hinken op een been en vallen dan omver want dat hou je niet lang vol.
Dat is ook hetgeen dat de Here Jezus bedoeld met volg mij. Op twee benen een wandel geen rennen. En ook niet voor Hem of naast Hem. Hij bepaald de snelheid en de weg.
Jammer dat de kerk anders leert. Want we bepalen zelf de weg en lopen Hem voor de voeten zodat wij denken Hij volgt ons wel.

Je ogen op Hem richten dan blijft Hij voor je en kun je de voeten plaatsen in zijn voetstappen. Weinigen begrijpen dat wat er geschreven staat.

1Pe 2:21 Want hiertoe zijt gij(vul je eigen naam erin) geroepen, dewijl ook Christus voor ons geleden heeft, ons een voorbeeld nalatende, opdat gij Zijn voetstappen zoudt navolgen (dat kan alleen als iemand achter Hem loopt);

1Th 4:7 Want God heeft ons niet geroepen tot onreinigheid, maar tot heiligmaking.
1Th 4:8 Zo dan die dit verwerpt, die verwerpt geen mens, maar God, Die ook Zijn Heiligen Geest in ons heeft gegeven.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 8 december 2012, 23:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 23:58
 
LAVERDE524 schreef:
Ik ben geen paard, ik zeg zoals de dingen er aan toe zijn en erbij liggen. Zonder strijd is er geen overwinning. Maar het probleem is dat wij gewoon liever vreugde alleen willen.

De new agers zeggen: laat het positieve in u zijn en blaas het negatieve eruit. En iedereen volgt die alternatief van de new age. Vreugde in de Bijbel is geheel anders dan dat ons vandaag de dag door kerkleiders en etc. worden geleerd.

Gal 1:6 Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie;
Gal 1:7 Daar er geen ander is; maar er zijn sommigen, die u ontroeren, en het Evangelie van Christus willen verkeren.
Gal 1:8 Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben,[u] die zij vervloekt.
[/u]

Dit was al 2000 jaaar terug ook al zo. Vandaar dat Paulus naar Gelaten een brief schreef.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 9 december 2012, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 08:56
 
MARITIME853 schreef:
Waar Paulus het over heeft is de wandel in het geloof. Dat doe je met twee benen. Het klopt dat er veel christenen zijn welke hinken op een been en vallen dan omver want dat hou je niet lang vol.
Dat is ook hetgeen dat de Here Jezus bedoeld met volg mij. Op twee benen een wandel geen rennen. En ook niet voor Hem of naast Hem. Hij bepaald de snelheid en de weg.
Jammer dat de kerk anders leert. Want we bepalen zelf de weg en lopen Hem voor de voeten zodat wij denken Hij volgt ons wel.Je ogen op Hem richten dan blijft Hij voor je en kun je de voeten plaatsen in zijn voetstappen. Weinigen begrijpen dat wat er geschreven staat.1Pe 2:21 Want hiertoe zijt gij(vul je eigen naam erin) geroepen, dewijl ook Christus voor ons geleden heeft, ons een voorbeeld nalatende, opdat gij Zijn voetstappen zoudt navolgen (dat kan alleen als iemand achter Hem loopt);

1Th 4:7 Want God heeft ons niet geroepen tot onreinigheid, maar tot heiligmaking.
1Th 4:8 Zo dan die dit verwerpt, die verwerpt geen mens, maar God, Die ook Zijn Heiligen Geest in ons heeft gegeven.

Kun je misschien even wat duidelijker worden, je schrijft van alles, maar waar heb je dat vandaan?

Jammer dat de kerk anders leert: Wat leert de kerk dan?
Want we bepalen zelf de weg en lopen Hem voor de voeten zodat wij denken Hij volgt ons wel: Wie zijn we en wij?
Weinigen begrijpen dat wat er geschreven staat. Hoe weet jij dat weinigen begrijpen wat er staat? Heb je dat onderzocht of denk je dat? Wie wel dan, jij?
En tegen wie schrijf je dit nu?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 09:45
 
JANS221 schreef:
Kun je misschien even wat duidelijker worden, je schrijft van alles, maar waar heb je dat vandaan?Jammer dat de kerk anders leert: Wat leert de kerk dan?
Want we bepalen zelf de weg en lopen Hem voor de voeten zodat wij denken Hij volgt ons wel: Wie zijn we en wij?
Weinigen begrijpen dat wat er geschreven staat. Hoe weet jij dat weinigen begrijpen wat er staat? Heb je dat onderzocht of denk je dat? Wie wel dan, jij?
En tegen wie schrijf je dit nu?



Ik hou zo van concrete vragen naar concreet zijn. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 Volgende
Pagina 4 van 14