ChristianMatch
 


Forum

Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:24
 
MAMALOE463 schreef:
Moedig weet ik niet, ik voelde dat ik het hier neer moest zetten hoe het werkelijk is gegaan, en dat zal berend met mij kunnen beamen dat dit de waarheid is.
En nu wil ik er ook niet verder meer op in gaan.

mamaloe, het hele gedoe maakt me boos ja, en me zelf in de war, wie spreekt de waarheid? dus worstel hier al een paar dagen mee en bedenk me dat soms een ieder zijn eigen beleving in iets heeft, zijn/ haar eigen waarheid. mensen elkaar mis begrijpen, miscomuniceren,
Ik ga verder met berend en laten we elkaar de hand geven en eht laten rusten en er geen welles , nietes gedoe van maken en de grenzen duidelijk bewaken om verwarring te voorkomen, niet dat berend niet met vrouwen mag mailen, omgaan ofzo, maar eh warom zou je eigenlijk met me vriend moeten whats upper? Kan een beetje raar overkomen sommigge dingen . en ja ben nog beetje boos, maar laat ik er van uit gaan dat een ieder het goed bedoelt heeft. verder heb ik jouw naam hier niet op forum genoemd, begin jij . Dus reageer nu terug na lang nadenken en vind laten we het rusten en elkaar de hand geven er van uit gaan dat niemand het slecht bedoeld heeft. En een ieder soms zo zijn of haar eigen beleving heeft. gods zegen toegewenst petra, die later eh met jou ook voor petrus misschien samen bij de hemelpoort staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:36
 
GERRIT084 schreef:
Ik ben toch echt wel bang, dat die laatste hier op cm niet zitten, die zijn dan nog aan het strijden toch?
Los van het feit, vreemd gaan en mishandeling (lichamelijk en geestelijk) kan ik mij er weinig bij voorstellen waar sommige tegenwoordig om scheiden.
En vraag mij dan ook stellig af, waar is soms de strijd gebleven voor het behoud van een huwelijk, tegenwoordig.

En dan nog, de opmerking wat een omgeving zegt, dan is mijn vraag je bent toch niet met je omgeving gehuwd.
En ik bedoel het echt niet te persoonlijk, maar de omgeving zijn in de regel de grote opgevers, die van de hoed nog rand, enige wetenschap hebben dan door horen zeggen, verkregen.
Ik zeg heus niet dat horen zien en zwijgen, altijd tot de deugden behoren.

daar ben ik het met je helemaal mee eens, los van het feit, vreemd gaan, geestelijke mishandeling, verwaarlozing, of lichamelijke mishandeling, ik heb ook moeite als ik hoor waarom sommigge mensen scheiden, het is alleen allemaal niet zo zwart wit,zoals jol schreef. eh wat je omgeving zegt, als je omgeving zegt, red je zelf en je kinderen.... tja.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:42
 
CORNE927 schreef:
Als je als man en vrouw rond de 20 bent (en nog zonder levenservaring) is het de normaalste zaak van de wereld dat je voor de echte relatie gaat lijkt me.
Maar stel je nu eens voor dat die relatie om welke reden dan ook er niet meer is als je 50 bent? Hoe logisch is het dan dat je voor exact hetzelfde nog gaat? Ten diepste willen we het waarschijnlijk allemaal, maar het leven heeft ons gevormd, we hebben bagage, soms kinderen etc. Allemaal factoren die lastige hindernissen kunnen vormen bij de wens een echte relatie te willen.

Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.

Even terug.........
Naar de bron van alle ellende, het ideale plaatje, wat volgens mij echt niet werkt, allemaal vrij en ongebonden?!
Iedereen zijn eigen huisje, kruisje idealisme, en alle Christelijke normen en waarden in een verzuring,s vat, allemaal single , lang leve de lol.

Eigenlijk best wel vreemd, dat juist weer, die nooit gebonden vrijgezelle eenlingen juist wel die gebonden samenstelling zoeken.
Volgens mij is het allemaal niks, wij zouden eigenlijk bij elkaar op cursus moeten gaan, de voor en nadelen onderzoeken.
Dat als je met zijn twee strijd, ellende is, maar alleen ook, het gras aan de overkant is altijd groener.

En zoals iemand anders al zette, iedereen heeft zijn eigen rugzak (je) en het is makkelijker om het over die andere te hebben.
Oké die is ten delen bekend, de mijne niet, maar is er wel degelijk, en ik denk ook dat er weinig zijn, die zouden willen mee sjouwen .
Maar het neemt niet weg dat iemand een tweede kans mag hebben, ook al zou die bij een ander de zoveelste keer zijn.
Balken en splinters, we hebben ze allemaal, en iets van stenen gooien Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:46
 
GERRIT084 schreef:
Precies, maar een invoelend vermogen is ook niet altijd zaligmakend, maar je kan alles wel neerzetten, maar de hamvraag is dan, menen zij dan ook wat zij zetten.
Soms zet men al snel een leugentje om best wil, maar ik vraag mij dan ook stellig af, is het dan wel bestwil?
Misschien zijn zij, die het wat harder neerzetten, in de regel eigenlijk zachter, en eerlijk maar worden dan wel met de vuilnis buiten gezet.

Ik heb ooit getracht, een relatie aan te gaan met een gescheiden vrouw, maar werd uiteindelijk bij het grove vuil gezet, met één enkele mededeling dat ik te eerlijk was.
Om van het vergelijk met enkele kwalijke zaken in haar ogen, vergeleken werd met haar ex, die haar verlaten had.
Mag de mens dan wat voorzichtiger zijn, en een bepaalde stelling innemen?
Volgens mij hier niet, en alles maar voor kennisneming aannemen of goedpraten, sorry maar zo ben ik niet.
Ik vind, en misschien ben ik de enige in deze, vind niet dat je zo maar alles als normaal kan betitelen, of dat het ook zo is.

(en omdat iedereen het kan lezen, nee, een heilig bootje ben ik ook niet)

Quote:
Ik heb ooit getracht, een relatie aan te gaan met een gescheiden vrouw, maar werd uiteindelijk bij het grove vuil gezet, met één enkele mededeling dat ik te eerlijk was.

Je kan niet als je zelf 50 bent ofzo, tegen een vrouw van pak 'm beet 40, zeggen dat iemand van 20 er beter uitziet...dan kan je dat nog zo eerlijk vinden van jezelf....
Maar...dát is niet eerlijk, want was het andersom, zij 20 en diegene 40 had je het andersom gezegd, grote kans dus.
Ik doel nu toen je een keer op CM zei dat iemand van 20+, dat je die liever zou willen dan mij, weet ff niet meer welk topic, kijk daarmee uit.

Zusterlijke Groet,

S. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 17 februari 2013, 12:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:56
 
SHANITA130 schreef:
Je kan niet als je zelf 50 bent ofzo, tegen een vrouw van pak 'm beet 40, zeggen dat iemand van 20 er beter uitziet...dan kan je dat nog zo eerlijk vinden van jezelf....
Maar...dát is niet eerlijk, want was het andersom, zij 20 en diegene 40 had je het andersom gezegd, grote kans dus.
Ik doel nu toen je een keer op CM zei dat iemand van 20+, dat je die liever zou willen dan mij, weet ff niet meer welk topic, kijk daarmee uit.

Zusterlijke Groet,

S. Knipoog smiley

Dat zette ik toch ook, het gras aan de overkant is altijd groener Gefrustreerde smiley mot je maar eens aan een koe vragen Geschokte, onthutste smiley het moet ook nog te (vr) eten zijn Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:57
 
GERRIT084 schreef:
Dat zette ik toch ook, het gras aan de overkant is altijd groener Gefrustreerde smiley mot je maar eens aan een koe vragen Geschokte, onthutste smiley het moet ook nog te (vr) eten zijn Lachende smiley

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 18:03
 
GERRIT084 schreef:
Ik ben toch echt wel bang, dat die laatste hier op cm niet zitten, die zijn dan nog aan het strijden toch?
Los van het feit, vreemd gaan en mishandeling (lichamelijk en geestelijk) kan ik mij er weinig bij voorstellen waar sommige tegenwoordig om scheiden.
En vraag mij dan ook stellig af, waar is soms de strijd gebleven voor het behoud van een huwelijk, tegenwoordig.

En dan nog, de opmerking wat een omgeving zegt, dan is mijn vraag je bent toch niet met je omgeving gehuwd.
En ik bedoel het echt niet te persoonlijk, maar de omgeving zijn in de regel de grote opgevers, die van de hoed nog rand, enige wetenschap hebben dan door horen zeggen, verkregen.
Ik zeg heus niet dat horen zien en zwijgen, altijd tot de deugden behoren.

Gerrit je weet dat ik het hier niet mee eens ben, Ja ook ik ben iemand die nooit getrouwd is geweest, maar ik ken er zat die gevochten hebben voor hun huwelijk en er bijna aan kapot zijn gegaan!!
Daar is een huwelijk niet voor ingesteld! Man en vrouw horen één te zijn en samen alles te doen aan hun huwelijk zeker mee eens!! Maar alleen vechten en zoals ik er ken geestelijk of lichamelijk er bijna aan kapot zijn gegaan nee.... dat is geen huwelijk dat is een hel!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 18:25
 
ERIKA129 schreef:
Gerrit je weet dat ik het hier niet mee eens ben, Ja ook ik ben iemand die nooit getrouwd is geweest, maar ik ken er zat die gevochten hebben voor hun huwelijk en er bijna aan kapot zijn gegaan!!
Daar is een huwelijk niet voor ingesteld! Man en vrouw horen één te zijn en samen alles te doen aan hun huwelijk zeker mee eens!! Maar alleen vechten en zoals ik er ken geestelijk of lichamelijk er bijna aan kapot zijn gegaan nee.... dat is geen huwelijk dat is een hel!!

Natuurlijk Erika, ik ken er ook, maar ik ken er ook die wel doorgevochten hebben, en soms kan je vechten tot je een ons weegt.
En iedereen kent wel iemand die vecht ( de nette versie dan) en laten we eerlijk blijven, niemand zal zeggen dat leven een makkie is.

Soms kan je zelfs alleen moeten vechten, tot soms wel eens worstelen aan toe, maar je moet wel doorgaan, en soms heel soms..!
En als jij kan veronderstellen, vind ik knap, dat er overal een alternatieve oplossing voor is, één van de minste weerstand, vind ik dat knap.

Ik zou je wel een voorbeeld kunnen stellen, een heel verhaal, waar spontaan de tranen van in je ogen springen.
Maar dan wel van een stel, die heel veel pijn verdriet hebben gekend, die door gingen tot het bittere einde.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 18:30
 
PETRA373 schreef:
mamaloe, het hele gedoe maakt me boos ja, en me zelf in de war, wie spreekt de waarheid? dus worstel hier al een paar dagen mee en bedenk me dat soms een ieder zijn eigen beleving in iets heeft, zijn/ haar eigen waarheid. mensen elkaar mis begrijpen, miscomuniceren,
Ik ga verder met berend en laten we elkaar de hand geven en eht laten rusten en er geen welles , nietes gedoe van maken en de grenzen duidelijk bewaken om verwarring te voorkomen, niet dat berend niet met vrouwen mag mailen, omgaan ofzo, maar eh warom zou je eigenlijk met me vriend moeten whats upper? Kan een beetje raar overkomen sommigge dingen . en ja ben nog beetje boos, maar laat ik er van uit gaan dat een ieder het goed bedoelt heeft. verder heb ik jouw naam hier niet op forum genoemd, begin jij . Dus reageer nu terug na lang nadenken en vind laten we het rusten en elkaar de hand geven er van uit gaan dat niemand het slecht bedoeld heeft. En een ieder soms zo zijn of haar eigen beleving heeft. gods zegen toegewenst petra, die later eh met jou ook voor petrus misschien samen bij de hemelpoort staat.

Beste petra, ik ben het hele voorval al vergeten hoor, neem jou niets kwalijk hierin, ik heb zelf niets verkeerds gedaan, maar je vraag waarom ik met jou vriend moest whatsappen moet je anders stellen voor jezelf, waarom moet je vriend met mij whatsappen dat is de vraag, en idd laat het verder rusten, wens je alle geluk van de wereld met berend, jullie passen bij elkaar!! Kussende smiley


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op zondag 17 februari 2013, 18:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 18:32
 
GERRIT084 schreef:
Natuurlijk Erika, ik ken er ook, maar ik ken er ook die wel doorgevochten hebben, en soms kan je vechten tot je een ons weegt.
En iedereen kent wel iemand die vecht ( de nette versie dan) en laten we eerlijk blijven, niemand zal zeggen dat leven een makkie is.

Soms kan je zelfs alleen moeten vechten, tot soms wel eens worstelen aan toe, maar je moet wel doorgaan, en soms heel soms..!
En als jij kan veronderstellen, vind ik knap, dat er overal een alternatieve oplossing voor is, één van de minste weerstand, vind ik dat knap.

Ik zou je wel een voorbeeld kunnen stellen, een heel verhaal, waar spontaan de tranen van in je ogen springen.
Maar dan wel van een stel, die heel veel pijn verdriet hebben gekend, die door gingen tot het bittere einde.........

Je hebt het steeds over anderen, stellen die uit elkaar gaan en jouw oordeel daarover en stellen die blijven en knokken tot het bittere end en jouw goedkeuring daarover. Maar kom als je zelf in die schoenen hebt gestaan terug, dan praten we nog es.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 17 februari 2013, 18:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 18:44
 
JOL252 schreef:
Je hebt het steeds over anderen, stellen die uit elkaar gaan en jouw oordeel daarover en stellen die blijven en knokken tot het bittere end en jouw goedkeuring daarover. Maar kom als je zelf in die schoenen hebt gestaan terug, dan praten we nog es.

Nou inderdaad. Het gaat allang niet meer over latten, maar over wie er terrecht cq onterecht op CM staan. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 19:07
 
GERRIT084 schreef:
Natuurlijk Erika, ik ken er ook, maar ik ken er ook die wel doorgevochten hebben, en soms kan je vechten tot je een ons weegt.
En iedereen kent wel iemand die vecht ( de nette versie dan) en laten we eerlijk blijven, niemand zal zeggen dat leven een makkie is.

Soms kan je zelfs alleen moeten vechten, tot soms wel eens worstelen aan toe, maar je moet wel doorgaan, en soms heel soms..!
En als jij kan veronderstellen, vind ik knap, dat er overal een alternatieve oplossing voor is, één van de minste weerstand, vind ik dat knap.

Ik zou je wel een voorbeeld kunnen stellen, een heel verhaal, waar spontaan de tranen van in je ogen springen.
Maar dan wel van een stel, die heel veel pijn verdriet hebben gekend, die door gingen tot het bittere einde.........


We kennen elkaar langer ook elkaars standpunt en ja dat verhaal van je ken ik Knipoog smiley
Dat dat stel nog samen is, is supermooi!!! Maar helaas is het meestal anders, ook als er twee gevochten hebben en het niet meer gaat....Dat jij er anders in staat dat mag, maar probeer wat meer de mensen te respecteren die zich kapot gevochten hebben, en die hier behoorlijk mee gekwetst worden... Niemand vraagt je om te zwijgen, maar wel om iets meer genuanceerd te zijn uiteindelijk hebben jij en ik niet in zo'n situatie gezeten en mogen we zeggen gelukkig niet!!

Erika die dingen kan relativeren en nuanceren Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 19:30
 
JOL252 schreef:
Je hebt het steeds over anderen, stellen die uit elkaar gaan en jouw oordeel daarover en stellen die blijven en knokken tot het bittere end en jouw goedkeuring daarover. Maar kom als je zelf in die schoenen hebt gestaan terug, dan praten we nog es.

Dat vind ik wel een heel goedkope opmerking zeg, en volgens mij was mijn reactie op die van Erica afgestemd.
Een reactie die was afgestemd op kennis genomen van, en ik kennisneming heb van andere gevallen.
En of ik terug zou komen, als ik zelf in bepaalde schoenen heb gestaan, denk het niet, omdat hoogst waarschijnlijk, en dat weet ik haast wel zeker, niet tot een keuze zou gaan, als ik denk waarover zei het heeft.
Maar los van dat, mijn schoenen kennen nu eenmaal niet, de weg van de minste weerstand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 20:03
 
GERRIT084 schreef:
Dat vind ik wel een heel goedkope opmerking zeg, en volgens mij was mijn reactie op die van Erica afgestemd.
Een reactie die was afgestemd op kennis genomen van, en ik kennisneming heb van andere gevallen.
En of ik terug zou komen, als ik zelf in bepaalde schoenen heb gestaan, denk het niet, omdat hoogst waarschijnlijk, en dat weet ik haast wel zeker, niet tot een keuze zou gaan, als ik denk waarover zei het heeft.
Maar los van dat, mijn schoenen kennen nu eenmaal niet, de weg van de minste weerstand.


Ik hoor het: "Dank U dat ik niet zo ben als .... ".

Maar ik stel voor weer on topic te gaan. Niet om de minste weerstand hoor Knipoog smiley en echt niet met de kuierlatten, maar dit is het topic over latten.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 17 februari 2013, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 20:05
 
ANNA415 schreef:
Nou inderdaad. Het gaat allang niet meer over latten, maar over wie er terrecht cq onterecht op CM staan. Boze smiley

Nee dus niet, maar het valt wel op, dat als je een andere mening hebt over iets, anderen daar meteen een oordeel aan vast knopen.
Als iedereen het mij eens zou zijn, dan zou je een punt hebben, maar dan mag ik je verblijden, das niet het geval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 20:18
 
Ach, Gerrit, troost je, ik heb er ook van langs gekregen, zeker van de stenengooiers en aanverwanten die denken dat het leven van een christen bestaat uit het doen van vrome uitspraken en uit het verband gerukte bijbelcitaten en de maatschappij van meer dan drieduizend jaar geleden als norm zien. Lekker makkelijk dan doe je een vrome uitspraak en het leed van gescheiden mensen, homofielen die blijven geloven en mensen die door het leven getekend zijn, dat maakt allemaal kennelijk niet uit, toch? Jij mag dan wat mopperen en je niet altijd even handig uitdrukken, ik respecteer je invalshoek al weten we beide van elkaar dat we verschillend over een aantal zaken denken. Er zijn veel mensen hier die net als ik de hypocrisie en starheid van het christendom echt wel zien. Voor velen is het nog steeds een ontdekking dat christendom en de eigen kerkcultuur wel eens met elkaar op gespannen voet zouden kunnen staan. CM is geen kerk maar een verzameling gelovigen, die genoeg waarde aan de boodschap hechten maar ook het nodige hebben meegemaakt, zodanig dat het leven de leer wel eens inhaalt.

Neem het latten. De praktijk is dat het vaak zo gaat als je beide niet al te dicht bij elkaar woont. En kun je van mensen die een huwelijk met een normale liefdesrelatie hebben gehad nu vragen dat ze niet minnen tot het formele huwelijk is gesloten? Ik vraag me af of mensen die dat zeggen wel ooit een normaal liefdesleven gekend hebben. Moeten al die stellen die dat niet kunnen of willen maar met schuldgevoelens belast worden? Moeten we die mensen die wel daadwerkelijk van elkaar afblijven, mogelijk puur uit opgelegde angst, met wierook omgeven en zoja, hoeveel mensen zijn dat dan werkelijk? Ik heb het niet over de hypocrieten die dat wel zeggen maar niet doen. Daar hadden we vroeger bakken vol van. Nou, nagenoeg niemand doet dat zo en dat is heel verklaarbaar als je in termen van menselijkheid denkt in plaats van in het grote gelijk. Het lijkt wel of in het christendom bij sommigen alle lichamelijkheid zondig is in plaats van een bron van vreugde, geestelijke gezondheid en emotionele balans. Iedereen knapt er van op als het goed is. Zou het dan niet van wijsheid getuigen om daar met enig pastoraal inzicht mee om te gaan? Het is beter als christenen naar elkaar om te zien, ondanks de gebreken, dan elkaar met vrome woorden impliciet te veroordelen.


Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 18 februari 2013, 00:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 20:30
 
THOMAS968 schreef:
Ach, Gerrit, troost je, ik heb er ook van langs gekregen, zeker van de stenengooiers en aanverwanten die denken dat het leven van een christen bestaat uit het doen van vrome uitspraken en uit het verband gerukte bijbelcitaten en de maatschappij van meer dan drieduizend jaar geleden als norm zien. Lekker makkelijk dan doe je een vrome uitspraak en het leed van gescheiden mensen, homofielen die blijven geloven en mensen die door het leven getekend zijn, dat maakt allemaal kennelijk niet uit, toch? Jij mag dan wat mopperen en je niet altijd even handig uitdrukken, ik respecteer je invalshoek al weten we beide van elkaar dat we verschillend over een aantal zaken denken. Er zijn veel mensen hier die net als ik de hypocrisie en starheid van het christendom echt wel zien. Voor velen is het nog steeds een ontdekking dat christendom en de eigen kerkcultuur wel eens met elkaar op gespannen voet zouden kunnen staan. CM is geen kerk maar een verzameling gelovigen, die genoeg waarde aan de boodschap hechten maar ook het nodige hebben meegemaakt, zodanig dat het leven de leer wel eens inhaalt.

Thomas.

Precies, ik denk dat u helemaal gelijk heeft (zoals gewoonlijk) en inderdaad, mijn uitdrukkingsvaardigheid laat nog al eens te wensen over Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 21:57
 
GERRIT084 schreef:
Dat vind ik wel een heel goedkope opmerking zeg, en volgens mij was mijn reactie op die van Erica afgestemd.
Een reactie die was afgestemd op kennis genomen van, en ik kennisneming heb van andere gevallen.
En of ik terug zou komen, als ik zelf in bepaalde schoenen heb gestaan, denk het niet, omdat hoogst waarschijnlijk, en dat weet ik haast wel zeker, niet tot een keuze zou gaan, als ik denk waarover zei het heeft.
Maar los van dat, mijn schoenen kennen nu eenmaal niet, de weg van de minste weerstand.


B R I L J A N T, Gerrit, hoe je woorden vindt om uit te leggen wat je bedoelt.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op zondag 17 februari 2013, 22:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:22
 
CORNE schreef:
Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.

Dit vind ik behoorlijk ego gedacht, lekker je eigen leventje maar als er moeilijkheden komen dan kruip je gauw in je eigen huis Twijfelende smiley

Dit past inderdaad wel prima binnen de gangbare egoistische maatschappij Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:59
 
MIEKE364 schreef:
B R I L J A N T, Gerrit, hoe je woorden vindt om uit te leggen wat je bedoelt.


Precies, ieder zingt zijn eigen lied
Soms tot ander groot verdriet
En zich niet al te blind te staren
Om zich te verbijten, om mogelijke fouten
van een ander te verklaren.
Of zelf ook eens te proberen.........
enig inhoudelijks in het zakje der commentaren
te deponeren........... Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 18 februari 2013, 09:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 09:00
 
ROOS575 schreef:
Dit vind ik behoorlijk ego gedacht, lekker je eigen leventje maar als er moeilijkheden komen dan kruip je gauw in je eigen huis Twijfelende smiley

Dit past inderdaad wel prima binnen de gangbare egoistische maatschappij Engeltje smiley

Roos, 2 opmerkingen;

- Je quote een deel van de tekst waardoor het perspectief van de vraag verandert en je dus tot deze reactie komt.
- Ten diepste willen we allemaal hetzelfde, namelijk in blind vertrouwen en vol liefde een gelukkig huwelijk in goede en slechte tijden.

De maatschappij verandert, de mens groeit/verandert , en dus zou een relatievorm dan niet kunnen veranderen? Teneinde het optimale eruit te halen?

Dat heeft dus niks te maken met ego of lekker makkelijk of meerdere liefjes erop na houden. Dat wordt ingevuld door de ander!!!

Het heeft meer te maken met 'voor alles is een tijd'. Strak vasthouden aan het oorspronkelijke idee van rond je 20e houdt je wellicht juist gevangen in je toekomst. Waarom? Omdat de kans dat je dat nog vindt hetzelfde is als zoeken naar de naald in de hooiberg, het is gewoon niet realistisch.

Continu veranderen dingen om ons heen en accepteren we als een gegeven. Maar als het over andere relatievormen gaat in deze zo snel veranderende wereld dan vallen (vooral vrouwen) over je heen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 09:38
 
CORNE927 schreef:
Roos, 2 opmerkingen;

- Je quote een deel van de tekst waardoor het perspectief van de vraag verandert en je dus tot deze reactie komt.
- Ten diepste willen we allemaal hetzelfde, namelijk in blind vertrouwen en vol liefde een gelukkig huwelijk in goede en slechte tijden.

De maatschappij verandert, de mens groeit/verandert , en dus zou een relatievorm dan niet kunnen veranderen? Teneinde het optimale eruit te halen?

Dat heeft dus niks te maken met ego of lekker makkelijk of meerdere liefjes erop na houden. Dat wordt ingevuld door de ander!!!

Het heeft meer te maken met 'voor alles is een tijd'. Strak vasthouden aan het oorspronkelijke idee van rond je 20e houdt je wellicht juist gevangen in je toekomst. Waarom? Omdat de kans dat je dat nog vindt hetzelfde is als zoeken naar de naald in de hooiberg, het is gewoon niet realistisch.

Continu veranderen dingen om ons heen en accepteren we als een gegeven. Maar als het over andere relatievormen gaat in deze zo snel veranderende wereld dan vallen (vooral vrouwen) over je heen.

Volgens mij slaat zij helemaal de plank niet mis, wat anders is het nut dan van een L.A.T relatie, alleen bepaalde spanningen vermijden?
Elkaar continu op de lip zitten is ook niet goed, maar los van elkaar leven en bepaalde verantwoordelijkheden ontlopen ook niet.

En ik denk ook niet dat de huidige woningmarkt zich leent voor deze samenlevingsvorm, ?!
Veronderstel dat iedereen dat licht in ene ziet branden, en er voor zou gaan .
Ben ik toch echt wel bang, dat er binnen de kortste keren, geen huis meer te krijgen is, en dat is al moeilijk tegenwoordig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 10:08
 
CORNE927 schreef:
Roos, 2 opmerkingen;

- Je quote een deel van de tekst waardoor het perspectief van de vraag verandert en je dus tot deze reactie komt.
- Ten diepste willen we allemaal hetzelfde, namelijk in blind vertrouwen en vol liefde een gelukkig huwelijk in goede en slechte tijden.

De maatschappij verandert, de mens groeit/verandert , en dus zou een relatievorm dan niet kunnen veranderen? Teneinde het optimale eruit te halen?

Dat heeft dus niks te maken met ego of lekker makkelijk of meerdere liefjes erop na houden. Dat wordt ingevuld door de ander!!!

Het heeft meer te maken met 'voor alles is een tijd'. Strak vasthouden aan het oorspronkelijke idee van rond je 20e houdt je wellicht juist gevangen in je toekomst. Waarom? Omdat de kans dat je dat nog vindt hetzelfde is als zoeken naar de naald in de hooiberg, het is gewoon niet realistisch.

Continu veranderen dingen om ons heen en accepteren we als een gegeven. Maar als het over andere relatievormen gaat in deze zo snel veranderende wereld dan vallen (vooral vrouwen) over je heen.

Een deel van je tekst verkortte ik om de lappentekst te beperken en ik juist op dit gedeelte wilde reageren, nam de rest vanzelf wel mee in m'n mening.
Logisch dat na een scheiding de situatie anders is. Mensen zijn vaak beschadigd of als ze niet beschadigd zijn hebben ze een bord voor dr k**
Scheiden is ook niet gewoon.

Dus jij zegt; de (on)christelijke wereld veranderd dus we moeten maar mee doen want anders vind je geen partner meer die bij je past?
Deze relatievorm zie ik ook steeds meer om me heen inderdaad.
Maar dan bij onchristelijke (in mijn ogen) egoistische mannen.
De praktijk hierbij is dat het de grens verkleint om spoedig weer naar een volgende relatie te hoppen.

Denk je dat dit overeenkomt met de bijbel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 10:10
 
zondag 17 februari 2013, 23:22 Reageer met quote


CORNE schreef:
Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.


Roos: Dit vind ik behoorlijk ego gedacht, lekker je eigen leventje maar als er moeilijkheden komen dan kruip je gauw in je eigen huis Twijfelende smiley

Dit past inderdaad wel prima binnen de gangbare egoistische maatschappij Engeltje smiley

Ik niet. Ik kruip toch liever in me eigen huis, dan moeilijke dingen te ondergaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 10:13
 
SHANITA130 schreef:
zondag 17 februari 2013, 23:22 Reageer met quote


CORNE schreef:
Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.


Roos: Dit vind ik behoorlijk ego gedacht, lekker je eigen leventje maar als er moeilijkheden komen dan kruip je gauw in je eigen huis Twijfelende smiley

Dit past inderdaad wel prima binnen de gangbare egoistische maatschappij Engeltje smiley

Ik niet. Ik kruip toch liever in me eigen huis, dan moeilijke dingen te ondergaan.

Verstandig Shanita, soms is dat gewoon beter Lachende smiley
Ik zit hier ook prima Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 10:18
 
LoL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 10:45
 
ROOS575 schreef:
Een deel van je tekst verkortte ik om de lappentekst te beperken en ik juist op dit gedeelte wilde reageren, nam de rest vanzelf wel mee in m'n mening.
Logisch dat na een scheiding de situatie anders is. Mensen zijn vaak beschadigd of als ze niet beschadigd zijn hebben ze een bord voor dr k**
Scheiden is ook niet gewoon.

Dus jij zegt; de (on)christelijke wereld veranderd dus we moeten maar mee doen want anders vind je geen partner meer die bij je past?
Deze relatievorm zie ik ook steeds meer om me heen inderdaad.
Maar dan bij onchristelijke (in mijn ogen) egoistische mannen.
De praktijk hierbij is dat het de grens verkleint om spoedig weer naar een volgende relatie te hoppen.

Denk je dat dit overeenkomt met de bijbel?


De wereld verandert en we moeten meedoen?
Alles verandert, wij ook of blijven wij 20? Voor alles is een tijd gewoon.

Onchristelijke en egoïstische mannen? De man wordt dus weer in de hoek gezet en de vrouwen overkomt het alleen, hebben nooit schuld natuurlijk. Ik reageer er niet op verder.

Praktijk is grens verkleinen. Ja, helemaal waar, volledig eens. (cynisch) Samenwonen of huwen voorkomt dat (cynisch)

Zoals de waard is.....vertrouwt hij zijn gasten...kwam zomaar opborrelen.

En of het bijbels is.....leg mij es uit waar staat dat dit NIET mag.

Dus: Je leeft als man en vrouw, deelt alles met elkaar en woont niet in zelfde huis. Op het oog een huwelijk dus, maar dan in eigen huis op weekeindes na of vakanties of hoe je dat inregelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 10:56
 
CORNE927 schreef:
De wereld verandert en we moeten meedoen?
Alles verandert, wij ook of blijven wij 20? Voor alles is een tijd gewoon.

Onchristelijke en egoïstische mannen? De man wordt dus weer in de hoek gezet en de vrouwen overkomt het alleen, hebben nooit schuld natuurlijk. Ik reageer er niet op verder.

Praktijk is grens verkleinen. Ja, helemaal waar, volledig eens. (cynisch) Samenwonen of huwen voorkomt dat (cynisch)

Zoals de waard is.....vertrouwt hij zijn gasten...kwam zomaar opborrelen.

En of het bijbels is.....leg mij es uit waar staat dat dit NIET mag.

Dus: Je leeft als man en vrouw, deelt alles met elkaar en woont niet in zelfde huis. Op het oog een huwelijk dus, maar dan in eigen huis op weekeindes na of vakanties of hoe je dat inregelt.

Ja, er zijn er meerder die meerdere huizen hebben zelfs, dan is de man al aan het werk, en de vrouw zit nog in het vakantiehuis, ergens...of in een caravan van mijn part op de camping.

Dat is dan ook hetzelfde.

Ik ben zelf allergisch voor het woordje huwelijk, en huwen...
Dat is zo gegroeid.

Het gaat erom: hou je van mekaar; ik vind het moeilijk allemaal.

Ik ben zelf beperkt vanwege PTSS ed. Dus ja, ik knijp al in me handjes dat ik 2 vrienden, die ook exen zijn heb.

En ja, die zijn ook nog es een stukkie ouder, wat ze voordelen heeft, en ook nadelen, ja, als iemand over ze jeugd praat en ik was toen baby, of kleuter...ja, dan kan ik niet meepraten over die tijd bijvoorbeeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 11:01
 
ROOS575 schreef:
Een deel van je tekst verkortte ik om de lappentekst te beperken en ik juist op dit gedeelte wilde reageren, nam de rest vanzelf wel mee in m'n mening.
Logisch dat na een scheiding de situatie anders is. Mensen zijn vaak beschadigd of als ze niet beschadigd zijn hebben ze een bord voor dr k**
Scheiden is ook niet gewoon.

Dus jij zegt; de (on)christelijke wereld veranderd dus we moeten maar mee doen want anders vind je geen partner meer die bij je past?
Deze relatievorm zie ik ook steeds meer om me heen inderdaad.
Maar dan bij onchristelijke (in mijn ogen) egoistische mannen.
De praktijk hierbij is dat het de grens verkleint om spoedig weer naar een volgende relatie te hoppen.

Denk je dat dit overeenkomt met de bijbel?


De wereld verandert en we moeten meedoen?
Alles verandert, wij ook of blijven wij 20? Voor alles is een tijd gewoon.

Onchristelijke en egoïstische mannen? De man wordt dus weer in de hoek gezet en de vrouwen overkomt het alleen, hebben nooit schuld natuurlijk. Ik reageer er niet op verder.

Praktijk is grens verkleinen. Ja, helemaal waar, volledig eens. (cynisch) Samenwonen of huwen voorkomt dat (cynisch)

Zoals de waard is.....vertrouwt hij zijn gasten...kwam zomaar opborrelen.

En of het bijbels is.....leg mij es uit waar staat dat dit NIET mag.

Dus: Je leeft als man en vrouw, deelt alles met elkaar en woont niet in zelfde huis. Op het oog een huwelijk dus, maar dan in eigen huis op weekeindes na of vakanties of hoe je dat inregelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 18 februari 2013, 11:02
 
CORNE927 schreef:
De wereld verandert en we moeten meedoen?
Alles verandert, wij ook of blijven wij 20? Voor alles is een tijd gewoon.

Onchristelijke en egoïstische mannen? De man wordt dus weer in de hoek gezet en de vrouwen overkomt het alleen, hebben nooit schuld natuurlijk. Ik reageer er niet op verder.

Praktijk is grens verkleinen. Ja, helemaal waar, volledig eens. (cynisch) Samenwonen of huwen voorkomt dat (cynisch)

Zoals de waard is.....vertrouwt hij zijn gasten...kwam zomaar opborrelen.

En of het bijbels is.....leg mij es uit waar staat dat dit NIET mag.

Dus: Je leeft als man en vrouw, deelt alles met elkaar en woont niet in zelfde huis. Op het oog een huwelijk dus, maar dan in eigen huis op weekeindes na of vakanties of hoe je dat inregelt.

Ben je mal, ik praat nu over mannen omdat jij dat toevallig ben.
Er zijn ook zat vrouwen die niet deugen hoor!

Ik denk wel, als je zelf denkt (even voor de duidelijkheid: ik bedoel dit in zijn algemeniteit) dat het samenleven met iemand moeilijk wordt, kun je er beter niet aan beginnen.
Dat bespaard voor beide kanten ellende!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 Volgende
Pagina 7 van 10