ChristianMatch
 


Forum

Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:08
 
GERRIT084 schreef:
(Ik zou best wel mee willen doen, maar heb te weinig vlieguren, te weinig of geen vlieguren, geen brevet , geen tuig, geen niks niet Huilende smiley, smiley in tranen )

officieel wat tussen haakjes staat, staat er dan ook niet

Joh Gerrit, het gaat hier niet over het verleden maar over de toekomst hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 23:14
 
JANS221 schreef:
Als je altijd gehoord hebt dat je de bijbel letterlijk moet nemen en dat je precies moet lezen en doen wat er staat vraagt het wel om een verandering van je denken om de bijbel anders te gaan lezen. Daar is wel wat durf voor nodig. Voor mij was het een verrijking om de bijbel zo te gaan lezen en me af te vragen wat de blijde boodschap inhield. En die boodschap is zonder alles letterlijk te nemen nog heel actueel en beslist niet achterhaald. Christen-zijn in deze tijd kan ook met een bijbel met veel oudtestamentische wetten als je de boodschap die daarin doorklinkt maar verstaat. Aan het God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf heb je al je handen vol, laat staan als je ook nog moet proberen te gehoorzamen aan allerlei wetten die door Christus zijn vervuld. Dat kan een hoop levensvreugde wegnemen. Door het offer van Christus mogen wij als bevrijde mensen onze weg hier vervolgen. Geloven in God doe je niet vanuit angst, maar uit liefde. Geloof, vertrouwen en hoop op een toekomst met Hem kan bevrijdend werken en geeft een stuk ontspanning, nu al voor je leven hier. En ja, dan mogen (let wel: het hoeft niet) wij nu ook wat anders denken over andere samenlevingsvormen.

Helemaal mee eens.

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 09:42
 
ROOS575 schreef:
Joh Gerrit, het gaat hier niet over het verleden maar over de toekomst hoor Knipoog smiley

Ja ja, maar Latten is gerust niet iets nieuws hoor Smiley die vol vragen zit
Het wordt eigenlijk al heel lang gedaan, ook binnen christelijke kringen.
Kijk maar eens naar verpleeg huizen, waar één van de echtelieden woont, en de ander nog gewoon thuis.
En neem dan maar de gastarbeider vroeger, die werkten hier, en waren alleen met vakanties bij vrouw en kinderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 23:32
 
GERRIT084 schreef:
Ja ja, maar Latten is gerust niet iets nieuws hoor Smiley die vol vragen zit
Het wordt eigenlijk al heel lang gedaan, ook binnen christelijke kringen.
Kijk maar eens naar verpleeg huizen, waar één van de echtelieden woont, en de ander nog gewoon thuis.
En neem dan maar de gastarbeider vroeger, die werkten hier, en waren alleen met vakanties bij vrouw en kinderen.

dat heet voor mij geen LATTEN, gerrit, dat is gehuwd zijn, maar door de situatie niet bij elkaar kunnen wonen.....

bij een ziekenhuisopname heb je toch ook geen tijdelijke LATrelatie? Je bent gewoon opgenomen......thats all.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 23:38
 
.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 20 februari 2013, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 19:33
 
HANNAH810 schreef:
dat heet voor mij geen LATTEN, gerrit, dat is gehuwd zijn, maar door de situatie niet bij elkaar kunnen wonen.....

bij een ziekenhuisopname heb je toch ook geen tijdelijke LATrelatie? Je bent gewoon opgenomen......thats all.....


Ja en, ga je bij latten dan niet zo,n situatie aan, die bij een ander noodgedwongen is, die van de nood een deugt hebben gemaakt?
En dan nog, heb ik het niet over ziekenhuizen, maar meer over verpleeg huizen, dus niks niet gewoon, je moest je schamen.

Mensen die best nog wel zouden willen, samen wonen tot de laatste dag, maar door gezondheid niet meer kunnen, en soms niet meer mogen.
Waarvan de partner dan nog alleen blijft, thuis, en als je hem/haar tegen komt, zegt ik ben getrouwd, maar die ander woont niet meer thuis.
Dat is voor mij pas een echte lat relatie, dus eigenlijk (nederlands) LAM relatie, leven apart maar in gedachten Met elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 20:30
 
GERRIT084 schreef:
Ja en, ga je bij latten dan niet zo'n situatie aan, die bij een ander noodgedwongen is, die van de nood een deugd hebben gemaakt?
En dan nog heb ik het niet over ziekenhuizen, maar meer over verpleeghuizen, dus niks niet gewoon, je moest je schamen.

Mensen die best nog wel zouden willen, samen wonen tot de laatste dag, maar door gezondheid niet meer kunnen, en soms niet meer mogen.
Waarvan de partner dan nog alleen blijft, thuis, en als je hem/haar tegen komt, zegt ik ben getrouwd, maar die ander woont niet meer thuis.
Dat is voor mij pas een echte lat relatie, dus eigenlijk (nederlands) LAM relatie, leven apart maar in gedachten Met elkaar.

Ik denk dat de intentie bij een LAT-relatie anders is dan in de door jou gestelde situatie, Gerrit.
Bij een LAT-relatie is het een bewuste keuze (al dan niet door de omgevingsfactoren bij een nieuwe relatie) om ieder een eigen woonruimte aan te houden. Daarmee is op zich niets mis, maar wanneer er dan gesteld wordt dat trouw even zo goed bij een LAT-relatie hoort als bij een huwelijk, waarom kiest men dan niet voor een LAT-huwelijk?

Ik verwacht dat er in de praktijk meer LAT-relaties worden verbroken dan huwelijken, al kan ik geen statistische gegevens die dat onderbouwen.

hannah..........gewoon niks niet onbeschaamd..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:06
 
HANNAH810 schreef:
Ik denk dat de intentie bij een LAT-relatie anders is dan in de door jou gestelde situatie, Gerrit.
Bij een LAT-relatie is het een bewuste keuze (al dan niet door de omgevingsfactoren bij een nieuwe relatie) om ieder een eigen woonruimte aan te houden. Daarmee is op zich niets mis, maar wanneer er dan gesteld wordt dat trouw even zo goed bij een LAT-relatie hoort als bij een huwelijk, waarom kiest men dan niet voor een LAT-huwelijk?

Ik verwacht dat er in de praktijk meer LAT-relaties worden verbroken dan huwelijken, al kan ik geen statistische gegevens die dat onderbouwen.

hannah..........gewoon niks niet onbeschaamd..... Engeltje smiley

Simpeler kan je het niet stellen, ik denk dat mijn voorgestelde situatie nog het meest voor de hand ligt.
De kerkelijke variant, van trouwen en een lat relatie, kan je volgens mij wel vergeten, zeker als je op de kaart zou zetten
Toekomstige adressen a) en b) volgens mij kom je dan niet verder dan het kerkelijk bureau.

Trouw is iets tussen 2 mensen (huwen) ten overstaan van God, en volgens mijn berekening, is de kerk en gemeente pas een rol van de laatste 7 eeuwen.
Dus voor dien tijd werd er volgens mij gewoon wat af gehokt, en misschien zelfs wel afgelat.
Maar oké, gezien de huidige woningmarkt, (wat drukker dan vroeger) stel dat iedereen dat licht zou zien, kom je al snel woningen te kort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SWEETLADY000





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 21:03
 
CORNE927 schreef:
Als je als man en vrouw rond de 20 bent (en nog zonder levenservaring) is het de normaalste zaak van de wereld dat je voor de echte relatie gaat lijkt me.
Maar stel je nu eens voor dat die relatie om welke reden dan ook er niet meer is als je 50 bent? Hoe logisch is het dan dat je voor exact hetzelfde nog gaat? Ten diepste willen we het waarschijnlijk allemaal, maar het leven heeft ons gevormd, we hebben bagage, soms kinderen etc. Allemaal factoren die lastige hindernissen kunnen vormen bij de wens een echte relatie te willen.

Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.

ik latten is zeker niet verkeed je moet elkaar toch goed lere kenen en idd het is niet latijd makkelijk als je al grot kinderen heb of door omstandig heden, trouwen doe je toch niet meteen ik niet in iedergevel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:59
 
SWEETLADY000 schreef:
ik latten is zeker niet verkeed je moet elkaar toch goed lere kenen en idd het is niet latijd makkelijk als je al grot kinderen heb of door omstandig heden, trouwen doe je toch niet meteen ik niet in iedergevel


Mijns inziens, als je al op zo,n antwoord zit te wachten, hadden de meesten beter kunnen wachten tot ze 50 waren Gefrustreerde smiley
Maar oké dat hebben ze niet gedaan (ik wel Lachende smiley ) maar das ook niet alles Boze smiley

U daar in tegen kan nog 14 jaar wachten, en er dan op nieuw over gaan denken om te gaan latten Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 3 maart 2013, 23:55
 
GERRIT084 schreef:
Simpeler kan je het niet stellen, ik denk dat mijn voorgestelde situatie nog het meest voor de hand ligt.
De kerkelijke variant, van trouwen en een lat relatie, kan je volgens mij wel vergeten, zeker als je op de kaart zou zetten
Toekomstige adressen a) en b) volgens mij kom je dan niet verder dan het kerkelijk bureau.

Trouw is iets tussen 2 mensen (huwen) ten overstaan van God, en volgens mijn berekening, is de kerk en gemeente pas een rol van de laatste 7 eeuwen.
Dus voor dien tijd werd er volgens mij gewoon wat af gehokt, en misschien zelfs wel afgelat.
Maar oké, gezien de huidige woningmarkt, (wat drukker dan vroeger) stel dat iedereen dat licht zou zien, kom je al snel woningen te kort.

ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, gerrit;
-daarom kun je de de kerkelijke variant wel vergeten?
- wat bedoel je met toekomstige adressen A en B?
- mijns inziens worden LAT-relaties wel met enige regelmaat (en makkelijker) afgebroken dan een huwelijk, of heb ik dat mis?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 08:27
 
HANNAH810 schreef:
ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, gerrit;
-daarom kun je de de kerkelijke variant wel vergeten?
- wat bedoel je met toekomstige adressen A en B?
- mijns inziens worden LAT-relaties wel met enige regelmaat (en makkelijker) afgebroken dan een huwelijk, of heb ik dat mis?

De kerk, zeker in aan lieve kleine dorpje aan de kust, heeft over latten een uitgesproken mening gehad in het verleden, nee dus,
Laat staan dat ze het uit hun ..... konden persen, net als hokken, en eigenlijk alles wat anders is wat zij zelf onder het trouwen verstaan.
A en B verschillende adressen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 21:20
 
bedoel je dat je de kerkelijke inzegening van een lat huwelijk wel kunt vergeten?

ik snap echt niet wat je precies bedoelt, sorry.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 18:33
 
HANNAH810 schreef:
bedoel je dat je de kerkelijke inzegening van een lat huwelijk wel kunt vergeten?

ik snap echt niet wat je precies bedoelt, sorry.

Als je het al niet zou snappen Geschokte, onthutste smiley waarom zet je het antwoord er dan boven Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 19:52
 
HANNAH810 schreef:
bedoel je dat je de kerkelijke inzegening van een lat huwelijk wel kunt vergeten?

ik snap echt niet wat je precies bedoelt, sorry.

elk huwelijk of verkering begint toch met een LAT. Alleen duurt die LAT voor de ene wat langer dan de andere. Wat is er mis met een LAT. Hier op CM zijn oprechtige gelovigen die al lang een LAT hebben en die personen ken je ook wel. Is hun liefde voor elkaar daarom minder waard.

Oja, H, ik reageer effe op jouw posting maar ik val je niet aan hoor Knipoog smiley ...ik wilde alleen iets over die LAT zeggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 21:58
 
FRANKT627 schreef:
elk huwelijk of verkering begint toch met een LAT. Alleen duurt die LAT voor de ene wat langer dan de andere. Wat is er mis met een LAT. Hier op CM zijn oprechtige gelovigen die al lang een LAT hebben en die personen ken je ook wel. Is hun liefde voor elkaar daarom minder waard.

Oja, H, ik reageer effe op jouw posting maar ik val je niet aan hoor Knipoog smiley ...ik wilde alleen iets over die LAT zeggen...

Gewoon, nooit te hoog leggen Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 maart 2013, 18:10
 
FRANKT627 schreef:
elk huwelijk of verkering begint toch met een LAT. Alleen duurt die LAT voor de ene wat langer dan de andere. Wat is er mis met een LAT. Hier op CM zijn oprechtige gelovigen die al lang een LAT hebben en die personen ken je ook wel. Is hun liefde voor elkaar daarom minder waard.

Oja, H, ik reageer effe op jouw posting maar ik val je niet aan hoor Knipoog smiley ...ik wilde alleen iets over die LAT zeggen...

dat was me al duidelijk, frank. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 maart 2013, 19:27
 
HANNAH810 schreef:
dat was me al duidelijk, frank. Knipoog smiley

Pfff daar heb je wel lang op zitten werken Gefrustreerde smiley zo,n lang en duidelijk antwoord Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 maart 2013, 21:37
 
GERRIT084 schreef:
Pfff daar heb je wel lang op zitten werken Gefrustreerde smiley zo,n lang en duidelijk antwoord Engeltje smiley

haha, er wordt toch niet gespot met me, op mijn laatste cm-dag, hé, gerrit?
ik ben niet meer zo veel online, dus ik moet mijn hersenen echt AANZETTEN om iets te gaan doen........ Knipoog smiley

gelukkig reageer jij veel sneller, dat compenseert weer een beetje, joh.

hannah.........gaat eerst maar eens verhuizen naar het ur der chaldeën Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 maart 2013, 21:43
 
HANNAH810 schreef:
haha, er wordt toch niet gespot met me, op mijn laatste cm-dag, hé, gerrit?
ik ben niet meer zo veel online, dus ik moet mijn hersenen echt AANZETTEN om iets te gaan doen........ Knipoog smiley

gelukkig reageer jij veel sneller, dat compenseert weer een beetje, joh.

hannah.........gaat eerst maar eens verhuizen naar het ur der chaldeën Lachende smiley

Meen je dat nou, wat moet cm nu zonder haar steun en toe verlaat Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:36
 
Ik dacht dat latten koffiedrinken was... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:37
 
IFAN841 schreef:
Ik dacht dat latten koffiedrinken was... Clown smiley

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAAHHHAHAAHAHAHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 19:12
 
SHANITA130 schreef:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAAHHHAHAAHAHAHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Lachende smiley

Ja, geestig he... De mensheid leert nog eens wat van mij... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10
Pagina 10 van 10