ChristianMatch
 


Forum

Afgoderij
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:41
 
Een typisch kenmerk van een volgeling van Christus is liefde en bewogenheid voor de naaste...

Verder waarschuwt Paulus ons opnieuw geen zinloze discussies over het geloof aan te gaan.

2 Tim 2:
Als je je niet met de zonde inlaat, zul je zijn als één van die borden van zuiver goud (de beste in huis) zodat Christus je kan gebruiken voor Zijn hoogste doelen.

[22] Blijf uit de buurt van alles wat jou als jongeman slechte gedachten en gevoelens kan geven. Geef in plaats daarvan je aandacht aan alles wat je kan helpen goed te doen. Heb geloof en liefde en zoek het gezelschap van hen, die van de Here houden en een zuiver hart hebben.

[23] Ik zeg het nog eens: Laat je niet verleiden tot zinloze discussies, die alleen maar op ruzie kunnen uitlopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:45
 
HANS909 schreef:
Religie en waarheid zijn zo tegenovergesteld als het maar zijn kan.
Religie is: de mens staat op zijn kop voor God;
Waarheid is: God staat op Zijn kop voor de mens.
Religie staat met de borst vooruit en zegt:
"Kijk es wat ik voor God doe";
Waarheid zakt door de knieën en zegt:
"Kijk es wat God voor mij gedaan heeft."
Religie is de mens die zijn wandel in kaart brengt, zichzelf bekijkt,
zichzelf voorbereidt, zichzelf probeert op te doffen voor Jezus;
Waarheid is de man die zit, die opgeeft en die kijkt naar
een eenmansactie op een heuvel, genaamd Golgotha.
Religie is de mens;
Waarheid is God.
Religie kruisigde Jezus Christus;
Waarheid wekte Hem op.

ja ben ik met je eens maar wat heeft dat met dit topic te maken??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:49
 
We vergeten één ding; Jezus kiest ze uit niet andersom. Uitverkoren betekend gekozen worden. Jezus vind de mens niet andersom. En net wie ore heeft hore wat de Geest heeft te zeggen, maar niet iedereen zal die ore hebben om te hore. Jezus richt zich op de overblijfsel en niet de grote massa, zoals die megakerken. Gij klein kuddeke aan u is het koninkrijk gegeven. Dus niet de grote massa. De grote massa leeft in misleiding. Nogmaals: velen zijn verleid, zo spreekt het Woord.

Alleen aan dat kleine kuddeke is de geheimenis van het evangelie geopenbaard.

Eens zullen de kinderen Gods talrijk worden. En de meerderheid weet niet eens wat het betekend. Dat je een kind van God bent is feit, want je bent uit Hem dus je bent al een kind van God. Alleen deze kinderen moeten weer terug keren, bekeren van waar ze vandaan komen. Want bekeren betekend je afkeren van zonden en terug keren naar de oorsprong zoals God het heeft bedoeld. Dat de kinderen Gods talrijk zal worden heeft te maken met de belofte dat God deed, aan abraham isaac en Jakob. Want uit u zal een menigte van volken ontstaan, deze belofte word meerdere malen aan Abraham, Isaac en Jakob gedaan maar ook aan hun nageslacht.

Adam is uit God, lees de geslachtsregister van Lukas maar eens en van Mattheüs, hier zie je de letterlijke nageslachten weergegeven. En Jezus was de tweede adam om alles weer te herstellen. En er komt een tijd dat alles weer zo zal zijn als in de dagen van Adam.

Ik zie er naar uit om straks een dag met Jezus samen te zijn. Dat is mijn grootste verlangen. Ik ben blij dat de tegenstander mij alles heeft afgenomen, want ik heb er alleen maar voordeel in gehad. Grotendeels van mijn familie heeft mij verworpen. Ik en mijn moeder worden als saai omschreven omdat wij niet mee doen die babylonische wereldse feesten. Maar onze erfenis ligt niet hier op aarde maar waar geen mot noch roest bij komen kan. En daar richt ik mij op, op die eeuwigheid dat aanstaande is. Het herstelde Koninkrijk van God, de 12 poorten, waarop de namen van de 12 stammen van Israel staan geschreven. Het koninkrijk Gods, het herstel van Israël die straks weer over alles zullen heersen zoals het behoord te wezen. Israël betekend strijden en regeren met God, en die tijd komt weer dat Israël weer zal heersen met Jezus, tot in eeuwigheid. Want het zijn de eerstelingen uit Israël die het lichaam van de Gezalfde Koning van Israël vertegenwoordigen, de Gemeente. En de bruid is Israël de vrouw van God, want de scheidbrief is weg gedaan en nu kan het volk weer terug keren naar God toe.

Wat een wonderlijke vooruitzicht ligt er. Het is nu even doorbijten door al die vervolgingen van mede gelovigen en ongelovigen maar ook zelfs door de overheden. We worden nu nog bespot als een sekte zoals dit met Paulus werd gedaan. Maar de Here zal Zijn wraak uitoefenen op de dag des Heren, en net zoals Openbaring zegt: Hij zal de heidenen(volkeren) slaan met een ijzeren staf. Wat een dag oh wat een dag zal dat zijn. Want Hij komt op wolken en duisternis, dit is de dag des Heren. Ik zie uit naar die dag. Weg met babylon, weg met hun feesten, weg met hun godsdienst, weg met hun tempels, weg met hun afgoderij dat gemengd is met het evangelie. Aan al die babylonische rotzooi zal een einde komen, en Hij zal persoonlijk afrekenen met de grote hoer. Amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 14:02
 
HANS909 schreef:
Tja, als je de tale Kanaäns zou verstaan.. dan zou je woedend zijn en wellicht gelijk de makers van Christian Match inlichten dat ik goi ben. Smiley met dichtgeplakte mond

Ik hoef niemand in te lichten, want van mij mag je zeggen wat je wilt. Ik hoef het er alleen niet mee eens te zijn. En ook ik mag zeggen wat ik wil. Mij zul je niet horen zeggen dat je goi bent. Volgens mij oordeelt Iemand anders daarover.


En wat je vlieg betreft, in de Statenvertaling komt die maar 1x voor. De rest is allemaal door mensen verzonnen buiten het Woord om.

Pred 10,1
Een dode vlieg doet de zalf des apothekers stinken en opwellen; alzo een weinig dwaasheid een man, die kostelijk is van wijsheid en van eer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:36
 
HANS909 schreef:
Heb 11:6 Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken. Heb 11:7 Door het geloof heeft Noach, door Goddelijke aanspraak vermaand zijnde van de dingen, die nog niet gezien werden, en bevreesd geworden zijnde, de ark toebereid tot behoudenis van zijn huisgezin; door welke ark hij de wereld heeft veroordeeld, en is geworden een erfgenaam der rechtvaardigheid, die naar het geloof is.
Heb 11:8 Door het geloof is Abraham, geroepen zijnde, gehoorzaam geweest, om uit te gaan naar de plaats, die hij tot een erfdeel ontvangen zou; en hij is uitgegaan, niet wetende, waar hij komen zou.
Heb 11:17 Door het geloof heeft Abraham, als hij verzocht werd, Izak geofferd, en hij, die de beloften ontvangen had, heeft zijn eniggeborene geofferd,
Heb 11:20 Door het geloof heeft Izak zijn zonen Jakob en Ezau gezegend aangaande toekomende dingen.
Heb 11:21 Door het geloof heeft Jakob, stervende, een iegelijk der zonen van Jozef gezegend, en heeft aangebeden, leunende op het opperste van zijn staf.
Heb 11:22 Door het geloof heeft Jozef, stervende, gemeld van den uitgang der kinderen Israels, en heeft bevel gegeven van zijn gebeente.
Heb 11:23 Door het geloof werd Mozes, toen hij geboren was, drie maanden lang van zijn ouders verborgen, overmits zij zagen, dat het kindeken schoon was; en zij vreesden het gebod des konings niet.
Heb 11:24 Door het geloof heeft Mozes, nu groot geworden zijnde, geweigerd een zoon van Farao's dochter genoemd te worden;
Heb 11:25 Verkiezende liever met het volk van God kwalijk gehandeld te worden, dan voor een tijd de genieting der zonde te hebben;
Heb 11:26 Achtende de versmaadheid van Christus meerderen rijkdom te zijn, dan de schatten in Egypte; want hij zag op de vergelding des loons.
Heb 11:27 Door het geloof heeft hij Egypte verlaten, niet vrezende den toorn des konings; want hij hield zich vast, als ziende den Onzienlijke.
Heb 11:28 Door het geloof heeft hij het pascha uitgericht, en de besprenging des bloeds, opdat de verderver der eerstgeborenen hen niet raken zou.
Heb 11:29 Door het geloof zijn zij de Rode zee doorgegaan, als door het droge; hetwelk de Egyptenaars, ook verzoekende, zijn verdronken.
Heb 11:30 Door het geloof zijn de muren van Jericho gevallen, als zij tot zeven dagen toe omringd waren geweest.
Heb 11:31 Door het geloof is Rachab, de hoer, niet omgekomen met de ongehoorzamen, als zij de verspieders met vrede had ontvangen.
Heb 11:32 En wat zal ik nog meer zeggen? Want de tijd zal mij ontbreken, zou ik verhalen van Gideon, en Barak, en Samson, en Jeftha, en David, en Samuel, en de profeten;
Heb 11:33 Welken Door het geloof koninkrijken hebben overwonnen, gerechtigheid geoefend, de beloftenissen verkregen, de muilen der leeuwen toegestopt;
Heb 11:34 De kracht des vuurs hebben uitgeblust, de scherpte des zwaards zijn ontvloden, uit zwakheid krachten hebben gekregen, in den krijg sterk geworden zijn, heirlegers der vreemden op de vlucht hebben gebracht;
Heb 11:35 De vrouwen hebben hare doden uit de opstanding weder gekregen; en anderen zijn uitgerekt geworden, de aangeboden verlossing niet aannemende, opdat zij een betere opstanding verkrijgen zouden.
Heb 11:36 En anderen hebben bespottingen en geselen geproefd, en ook banden en gevangenis;
Heb 11:37 Zijn gestenigd geworden, in stukken gezaagd, verzocht, door het zwaard ter dood gebracht; hebben gewandeld in schaapsvellen en in geitenvellen; verlaten, verdrukt, kwalijk gehandeld zijnde;
Heb 11:38 (Welker de wereld niet waardig was) hebben in woestijnen gedoold, en op bergen, en in spelonken, en in holen der aarde.
Heb 11:39 En deze allen, hebbende Door het geloof getuigenis gehad, hebben de belofte niet verkregen;
Heb 11:40 Alzo God wat beters over ons voorzien had, opdat zij zonder ons niet zouden volmaakt worden.
Heb 11:9 Door het geloof is hij een inwoner geweest in het land der belofte, als in een vreemd land, en heeft in tabernakelen gewoond met Izak en Jakob, die medeerfgenamen waren derzelfde belofte.
Heb 11:10 Want hij verwachtte de stad, die fondamenten heeft, welker Kunstenaar en Bouwmeester God is.
Heb 11:11 Door het geloof heeft ook Sara zelve kracht ontvangen, om zaad te geven, en boven den tijd haars ouderdoms heeft zij gebaard; overmits zij Hem getrouw heeft geacht, Die het beloofd had.

Lappen tekst en Jezus aan de kant gezet.
Jezus is de Weg de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan via Jezus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:40
 
ANNA415 schreef:
Ik hoef niemand in te lichten, want van mij mag je zeggen wat je wilt. Ik hoef het er alleen niet mee eens te zijn. En ook ik mag zeggen wat ik wil. Mij zul je niet horen zeggen dat je goi bent. Volgens mij oordeelt Iemand anders daarover.


En wat je vlieg betreft, in de Statenvertaling komt die maar 1x voor. De rest is allemaal door mensen verzonnen buiten het Woord om.

Pred 10,1
Een dode vlieg doet de zalf des apothekers stinken en opwellen; alzo een weinig dwaasheid een man, die kostelijk is van wijsheid en van eer.

Wat zou "Beelzebul" betekenen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:41
 
PIETER619 schreef:
Lappen tekst en Jezus aan de kant gezet.
Jezus is de Weg de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan via Jezus.
Leer kwoten!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:43
 
ANNA415 schreef:
Ik hoef niemand in te lichten, want van mij mag je zeggen wat je wilt. Ik hoef het er alleen niet mee eens te zijn. En ook ik mag zeggen wat ik wil. Mij zul je niet horen zeggen dat je goi bent. Volgens mij oordeelt Iemand anders daarover.


En wat je vlieg betreft, in de Statenvertaling komt die maar 1x voor. De rest is allemaal door mensen verzonnen buiten het Woord om.

Pred 10,1
Een dode vlieg doet de zalf des apothekers stinken en opwellen; alzo een weinig dwaasheid een man, die kostelijk is van wijsheid en van eer.


Walgelijk alleen al dat iemand een ander mens daarmee vergelijkt.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 30 december 2012, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:43
 
HANS909 schreef:
Wat zou "Beelzebul" betekenen?
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 13:45

Zoek het eens op Heb je geen namenboek? Je hebt internet.. Google eens op het woord.

Waar is je eigen initiatief om het Woord van God te onderzoeken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:44
 
ROELANDE345 schreef:
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 13:45

Zoek het eens op Heb je geen namenboek? Je hebt internet.. Google eens op het woord.

Waar is je eigen initiatief om het Woord van God te onderzoeken?


Het betekend Heer van de vliegen.
Het is maar waar je gedachten vol van zijn.

Walgelijk. Kotsende smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 30 december 2012, 15:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:44
 
ROELANDE345 schreef:
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 13:45

Zoek het eens op Heb je geen namenboek? Je hebt internet.. Google eens op het woord.

Waar is je eigen initiatief om het Woord van God te onderzoeken?

Typisch satan die draait ook alles om!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:45
 
JOL252 schreef:
Het betekend Heer van de vliegen.
Het is maar waar je gedachten vol van zijn.

Walgelijk. Kotsende smiley

Dat weet je ook wat of je bent!

hahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:45
 
HANS909 schreef:
Typisch satan die draait ook alles om!!


Je hebt je gedachten nogal vol met hoe de weg van de duisternis is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:47
 
HANS909 schreef:
Typisch satan die draait ook alles om!!

ja of een spiegel waar je in kijkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:58
 
ROELANDE345 schreef:
ja of een spiegel waar je in kijkt

Poeh hey... Luk 6:35 Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:59
 
HANS909 schreef:
Poeh hey... Luk 6:35 Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.

De duvel kent het woord van God ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 16:05
 
HANS909 schreef:
Moeder Theresa hield er dan een eigen religie op na, want door werken verdien je het niet behouden te zijn, Christus zei: Niemand komt tot de Vader dan door Mij, want Ik ben de Weg, de Waarheid, en het Leven!

Zij was diendende en haar Heer dus volgend in die liefde en niet overheesrend, gelijk hier enkele menen te moetne zijn, zo dat zij menen de juiste weg, de waarhied en het leven zijn, dit bewust niet met hoofdletters geschreven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 16:07
 
HANS909 schreef:
Dat weet je ook wat of je bent!

hahaha


Matt 18
10 Ziet toe, dat gij niet een van deze kleinen veracht. Want Ik zeg ulieden, dat hun engelen, in de hemelen, altijd zien het aangezicht Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
11 Want de Zoon des mensen is gekomen om zalig te maken, dat verloren was.
12 Wat dunkt u, indien enig mens honderd schapen had, en een uit dezelve afgedwaald ware, zal hij niet de negen en negentig laten, en op de bergen heengaande, het afgedwaalde zoeken?
13 En indien het geschiedt, dat hij hetzelve vindt, voorwaar zeg Ik u, dat hij zich meer verblijdt over hetzelve, dan over de negen en negentig, die niet afgedwaald zijn geweest.
14 Alzo is de wil niet uws Vaders, Die in de hemelen is, dat een van deze kleinen verloren ga.



Verklaar jij Jol tot verloren?!
En lach jij daarom?!!

Je gaat tegen de wil van je Vader in!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 16:38
 
ANNA415 schreef:
Matt 18
10 Ziet toe, dat gij niet een van deze kleinen veracht. Want Ik zeg ulieden, dat hun engelen, in de hemelen, altijd zien het aangezicht Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
11 Want de Zoon des mensen is gekomen om zalig te maken, dat verloren was.
12 Wat dunkt u, indien enig mens honderd schapen had, en een uit dezelve afgedwaald ware, zal hij niet de negen en negentig laten, en op de bergen heengaande, het afgedwaalde zoeken?
13 En indien het geschiedt, dat hij hetzelve vindt, voorwaar zeg Ik u, dat hij zich meer verblijdt over hetzelve, dan over de negen en negentig, die niet afgedwaald zijn geweest.
14 Alzo is de wil niet uws Vaders, Die in de hemelen is, dat een van deze kleinen verloren ga.



Verklaar jij Jol tot verloren?!
En lach jij daarom?!!


Of niet...

Je gaat tegen de wil van je Vader in!!


Of niet ... het is maar wie je vader is.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 30 december 2012, 16:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 16:39
 
ROADY558 schreef:
Een typisch kenmerk van een volgeling van Christus is liefde en bewogenheid voor de naaste...

Verder waarschuwt Paulus ons opnieuw geen zinloze discussies over het geloof aan te gaan.

2 Tim 2:
Als je je niet met de zonde inlaat, zul je zijn als één van die borden van zuiver goud (de beste in huis) zodat Christus je kan gebruiken voor Zijn hoogste doelen.

[22] Blijf uit de buurt van alles wat jou als jongeman slechte gedachten en gevoelens kan geven. Geef in plaats daarvan je aandacht aan alles wat je kan helpen goed te doen. Heb geloof en liefde en zoek het gezelschap van hen, die van de Here houden en een zuiver hart hebben.

[23] Ik zeg het nog eens: Laat je niet verleiden tot zinloze discussies, die alleen maar op ruzie kunnen uitlopen.

ja je hebt helemaal gelijk Roady. Een mens(ik dus) trapt er zo snel weer in he. Bedankt voor je waarschuwing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 16:40
 
HANS909 schreef:
Dat weet je ook wat of je bent!

hahaha

Wat ontzettend jammer dat jij weer de mogelijkheid hebt gevonden om cm weer te komen verzieken!!!
Hopelijk heeft de redactie je snel in de gaten!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 16:43
 
De kracht van de democratie; de meerderheid heeft gelijk!

Mic 5:8 Uw hand zal verhoogd zijn boven uw wederpartijders, en al uw vijanden zullen uitgeroeid worden.

Toch wel een prettig gegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 16:45
 
ERIKA129 schreef:
Wat ontzettend jammer dat jij weer de mogelijkheid hebt gevonden om cm weer te komen verzieken!!!
Hopelijk heeft de redactie je snel in de gaten!!!!!
De redactie laat alles toe, zelf op de man/vrouw spelen. Destijds heb ik er zelf voor gekozen weg te gaan, dus néé jullie hebben niet gewonnen, en zullen dat wellicht op de eeuwigheid ook niet doen met die religieuze instelling.

Zingen met elkaar zal hier niet van kracht zijn Hem groot te maken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 16:52
 
JOL252 schreef:
Of niet ... het is maar wie je vader is.

Jol, Hans zegt van Christus te zijn, dus spreek ik hem daar op aan.
Aan hem te bepalen of hij zich aangesproken voelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 16:54
 
ANNA415 schreef:
Jol, Hans zegt van Christus te zijn, dus spreek ik hem daar op aan.
Aan hem te bepalen of hij zich aangesproken voelt.

Je kent me toch? En anders wordt het hier wel rondgebazuind!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 11:58
 
HANS909 schreef:
Wat je zegt, die hele santekraam hebben een vissebek van de god dagon op hun hoofd.

En is de santa geen anagram voor satan?


ergens toch jammer dat je geen lid meer bent.
ik had je het volgende mee kunnen geven:

santa is italiaans voor sint en geen anagram voor satan.
als ik jou bijdrages zo lees kan ik me voor stellen dat je familie en de kerk jou heeft uitgekotst.

ik zie de lol er niet van in op christenen tegen hun schenen te schoppen...
en jij durf jezelf een christen te noemen...?

je bent vervuld van jezelf hoe bespottelijk je anderen maakt.
je hebt jezelf bespottelijk gemaakt met je profielfoto.
(geen mens neemt jou dan ook echt serieus)

klap maar in je handen van hoe je oprechte christenen die het geloof serieus nemen door het slijk haalt.
klap maar in je handen hoe jij met bijbelteksten kan smijten, waar jij zelf geen waarde aan hecht.


wees trots op jezelf, en blijf maar klappen in je handen wanneer je weer iemand onderuitgehaald hebt...
ik weet wie er mee klapt...

maar goed heel cm weet nu wie jij bent...
...en zijn zeer verheugd dat je weer vertrokken bent met een ban achter je naam...

( ik veronderstel dat meneer een ban heeft, hij kan ook uit zichzelf weer vertrokken zijn, maar zijn bijdrages zijn een ban waard)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:00
 
Helemaal gelijk. Als je heel eerlijk naar jezelf toe bent behoren we in het leven (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand te doen van (materiele) dingen.

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:44
 
PELLE852 schreef:
Helemaal gelijk. Als je heel eerlijk naar jezelf toe bent behoren we in het leven (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand te doen van (materiele) dingen.



Waar reageer je nu op?

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 01:09
 
Hallo Jol252,

Umm waar reageer ik op ?
Op dit onderwerp 'Afgoderij'.

We moeten in dit leven steeds meer afstand leren doen van wat niet goed is, dit kan bijv. zijn materiele dingen. En dat (leerdoelen) is voor een ieder van ons persoonlijk, afstand leren doen van...

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5