ChristianMatch
 


Forum

Afgoderij
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:36
 
Ik word er gewoon een beetje triest van ... anno eind 2012 in het "beschaafde" westen ... zulke denkbeelden die verheven worden. Laverde, sta jij hier nu zelf echt achter of heb je dit gewoon maar gekopieerd en niet goed tot je door laten dringen??

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 23 december 2012, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:39
 
JANS221 schreef:
Omdat het bijna Kerst is, kom ik ook maar eens met een tekst:

Johannes 3:16 ;Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Een hele mooie tekst die precies past bij de kerst
Vers 17 mag er ook wel bi: 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door Hem te redden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:01
 
JOL252 schreef:
Ik word er gewoon een beetje triest van ... anno eind 2012 in het "beschaafde" westen ... zulke denkbeelden die verheven worden. Laverde, sta jij hier nu zelf echt achter of heb je dit gewoon maar gekopieerd en niet goed tot je door laten dringen??

ik ben het met je eens Jol...diep triest......de ene mens die naar het leven staat van de andere mens.....we gaan gewoon een paar eeuwen terug, in naam van God gaan we op kruistocht en maken hele volken af om hen tot geloof te brengen...jaja Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:08
 
TINK100 schreef:
ik ben het met je eens Jol...diep triest......de ene mens die naar het leven staat van de andere mens.....we gaan gewoon een paar eeuwen terug, in naam van God gaan we op kruistocht en maken hele volken af om hen tot geloof te brengen...jaja Boze smiley


Ik wil nog even voordeel van de twijfel geven ... misschien toch niet goed laten doordringen van wat er staat. Ik hoop dat dus maar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:08
 
Het evangelie dat de Here Jezus begon te spreken is:

Mat 4:17 Van toen aan heeft Jezus begonnen te prediken en te zeggen: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.

Mat_5:17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

Mar 1:14 En nadat Johannes overgeleverd was, kwam Jezus in Galilea, predikende het Evangelie van het Koninkrijk Gods.


Staat gewoon in mijn bijbel.


Hoe komt het geloof bij mensen:

Rom 10:17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods,

KJV:
Rom 10:17 So then faith cometh by hearing, and hearing by the word of God.


Laatst waren mijn zoon en ik bij een vriendin en vriend aan het eten.
Na het eten ging de bijbele open en begon onze vriendin te spreken uit de bijbel. Mijn vriend had een kind op zijn schoot en ik had ook een van de kinderen op schoot zo hoorden we hetgeen dat in het woord van God staat.

Dat is wat de Here Jezus niks anders deed, zo kwamen mensen tot genezing. Niet door Hem, maar door het horen van het Woord van God uit de mond van de Here Jezus.

Waar luisteren we naar? Hetgeen dat een zgn persoon met allerlei intrepettaties en aannames en/of theologien dat op de kansel staat onder de noemer van??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:09
 
Laverde, wat is daarop uw antwoord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:10
 
MARITIME853 schreef:
Het evangelie dat de Here Jezus begon te spreken is:

Mat 4:17 Van toen aan heeft Jezus begonnen te prediken en te zeggen: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.

Mat_5:17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

Mar 1:14 En nadat Johannes overgeleverd was, kwam Jezus in Galilea, predikende het Evangelie van het Koninkrijk Gods.


Staat gewoon in mijn bijbel.


Hoe komt het geloof bij mensen:

Rom 10:17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods,

KJV:
Rom 10:17 So then faith cometh by hearing, and hearing by the word of God.


Laatst waren mijn zoon en ik bij een vriendin en vriend aan het eten.
Na het eten ging de bijbele open en begon onze vriendin te spreken uit de bijbel. Mijn vriend had een kind op zijn schoot en ik had ook een van de kinderen op schoot zo hoorden we hetgeen dat in het woord van God staat.

Dat is wat de Here Jezus niks anders deed, zo kwamen mensen tot genezing. Niet door Hem, maar door het horen van het Woord van God uit de mond van de Here Jezus.

Waar luisteren we naar? Hetgeen dat een zgn persoon met allerlei intrepettaties en aannames en/of theologien dat op de kansel staat onder de noemer van??

Eens brachten de moeders de kinderen tot Jezus ... Hij trok ze aan met Zijn uitstraling en Zijn openheid. Zo is het bij kinderen althans ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 09:06
 
LAVERDE524 schreef:
Ik(wij) behoren geen enkele kerk toe. Wij behouden ons enkel bij de Bijbel. Onze samenkomsten bestaan uit gebed en studie. Wij zijn een onafhankelijke groep die zich ook niet bezig houdt met charismatische beweging.

Wij staan voor het verloren huis van israel, de verloren schapen israels. Wij richten ons op de kleine kuddeke, dus niet op de massa.

Wij staan daarom ook voor het herstel van Gods Koninkrijk dat vanaf adam is vervallen en door Jezus weer is hersteld. En via de lijn van adam, abraham, isaac en jakob is Israël geformeerd, en deze zal hersteld worden.

Jezus sprak niks anders dan wat Mozes en de profeten hebben voorzegd, en we behoren daarin navolgers te zijn om datzelfde te doen. Een boek lees je niet achterste voren maar vanaf het begin.

Onze hoofdgemeente zit in zuid afrika.

deze opmerking, samen met het citaat van Leanne van jouw website doet me denken aan de bijbeltekst uit Mattheüs 7:
"Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven."

de soort geloofsgemeenschappen waar Laverde over spreekt, en die onder leiding staan van een groepering of echtpaar (zoals de geloofsgemeenschap waar mijn collega toe behoort) bekijk ik met een gezonde (over-)dosis scepsis. ik vind het nl geen 'kerk' zoals bedoeld in de omschrijving van een 'reguliere' kerk. het gevaar bestaat namelijk dat zo'n organisatie verwordt tot een sekte en zichzelf naar binnen keert en daardoor wereldvreemd wordt. met alle gevolgen van dien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 21:53
 
KABOUTER722 schreef:
Mattheüs 7:
"Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven."

Dus binnen de schapen van de Heer.
Maakt niet uit in welke geloofs genootschap of overtuiging.
De wolven begeven zich binnen de "schapen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 21:57
 
MARITIME853 schreef:
Dus binnen de schapen van de Heer.
Maakt niet uit in welke geloofs genootschap of overtuiging.
De wolven begeven zich binnen de "schapen".


het spreekwoord zegt: een wolf in schaapskleren......zegt genoeg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 21:59
 
MARITIME853 schreef:
Dus binnen de schapen van de Heer.
Maakt niet uit in welke geloofs genootschap of overtuiging.
De wolven begeven zich binnen de "schapen".

Een wolf in schapenvacht is nog geen schaap (van de Heer), enkel vermomt de wolf zich als schaap, om zo eerst niet op te vallen, mogelijk eerst mee te blaten met de rest, totdat zijn ware aard naar boven komt......
En venijn van binnenuit is het venijnigste....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 22:03
 
TINK100 schreef:
het spreekwoord zegt: een wolf in schaapskleren......zegt genoeg

meedoen met de anderen omdat dat je voordeel oplevert....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 22:07
 
STEENTJE178 schreef:
Een wolf in schapenvacht is nog geen schaap (van de Heer), enkel vermomt de wolf zich als schaap, om zo eerst niet op te vallen, mogelijk eerst mee te blaten met de rest, totdat zijn ware aard naar boven komt......
En venijn van binnenuit is het venijnigste....

Tja, een eend dat blaft. Zo herken je ook de "wolf".
Een wolf kan niet spreken als een schaap.
De schapen van de Heer luisteren naar zijn stem, het Woordt van God.!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 13:57
 
MARITIME853 schreef:
meedoen met de anderen omdat dat je voordeel oplevert....


wolf in schaapskleren (=er braaf uitziend maar in werkelijkheid heel gevaarlijk)

de uitleg is dus héééééél wat anders dan jij voorstelt, maritime......

en zo kom je weer uit bij het topic: afgoderij...en dat is dus heel gevaarlijk


Laatst aangepast door
TINK100
op woensdag 26 december 2012, 13:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 16:31
 
TINK100 schreef:
wolf in schaapskleren (=er braaf uitziend maar in werkelijkheid heel gevaarlijk)

de uitleg is dus héééééél wat anders dan jij voorstelt, maritime......

en zo kom je weer uit bij het topic: afgoderij...en dat is dus heel gevaarlijk

Tink! Weet je zeker dat je weg gaat ... ? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 18:22
 
JANS221 schreef:
Omdat het bijna Kerst is, kom ik ook maar eens met een tekst:

Johannes 3:16 ;Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Mooi Lachende smiley

Deze teksten 'moet' je eigenlijk elke dag bedenken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 18:26
 
LAVERDE524 schreef:
Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?

De een duikt lekker de drukte en gezelligheid in met kerst, de ander wil dan júist rust, vanwege oa de overtollige commercie.
En die duiken sowieso al het hele jaar de gezelligheid in.
Voor beide is wat te zeggen, beide hebben een punt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 17:55
 
Ahum....dacht ff in de snelheid dat dit over kerst ging als zijnde afgoderij, zo van Christus is in oktober geboren, heidens feest, samengevoegd door gasten die daar belang bij hadden etc.
Met daarbovenop nog de media: 'met zijn allen gezellig met de hele familie bij mekaar' Zieke smiley
(Nee, ik bedoel niet de mensen die een fijne familie hebben, da's dan juist weer fijn!!!! Knipoog smiley

Ik heb 2 vrienden, exen, nou zullen sommigen zich afvragen van hoe kan je nu met een ex nog gezellig omgaan en vrienden zijn.

Dit is het geheim Knipoog smiley : Ik heb ze beide, nadat het uit was een hele tijd niet gezien, de ene enkele jaren niet, maar ja daar was ik ook veel langer mee.

De andere bijna een jaar niet, maar ja, daar was ik maar enkele weken mee.

Iig, de tijd die ertussen zit, dat je mekaar helemaal niet ziet...ja, dat maakt dat je weer onbevangen met elkaar omgaat en vrienden kan zijn.

En ik kan je zeggen: vrienden zijn zoooo belangrijk.

En ik ga het hele jaar leuk met ze om.

Nou had ik als kind ook alleen maar jongens en mannen als vriend, bijna geen vriendinnen, kan op de een of andere manier beter met mannen overweg, ja, in het algemeen dan.

Dat maakt ook verder niet uit.

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 28 december 2012, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 02:41
 
LAVERDE524 schreef:
Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?

Daar had ik al eens een topic over geopend om een groot Amerikaans forum, waarom zoveel wedergeboren Amerikaanse christenen ook gelijk lid zijn van de vrijmetselarij. Je kunt immers geen twee heren dienen, staat er nadrukkelijk in de Bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 02:42
 
LAVERDE524 schreef:
Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.

Wat je zegt, die hele santekraam hebben een vissebek van de god dagon op hun hoofd.

En is de santa geen anagram voor satan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 02:45
 
PIETER619 schreef:
Deed bijvoorbeeld moeder Theresa ook aan afgoderij, of was zij een christen die zich zelf gaf om anderen te helpen? Die het Grote gebod nastreefde er zo haar opdracht vervulde?
Ik denk dat je wat christen zijn aangaat, je nog heel veel van haar had kunnen leren.

Maar afgoderij is er en veelsten te veel ook, maar bij velen er onbewust in geslopen.
Moeder Theresa hield er dan een eigen religie op na, want door werken verdien je het niet behouden te zijn, Christus zei: Niemand komt tot de Vader dan door Mij, want Ik ben de Weg, de Waarheid, en het Leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 02:47
 
LAVERDE524 schreef:
zoals kerstfeest, wat in feite lichtfeest is van oorsprong, jeremia is duidelijk over dat stuk hout wat men uit de bossen zouden gaan halen. Valentijn, dat van de griekse afgoden afkomstig is. Vader en moederdag wat oorspronkelijk gebaseerd is op de verering van afgoden, zoals de zogenoemde moeder maria. Zo kan ik wel door gaan.

Staat er niet geschreven: Wees Heilig want Ik ben Heilig? En Heilig betekend, afgezonderd, apart, apartgezet.

Toppie, Laverde!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:04
 
LAVERDE524 schreef:
Als ik een boedhha beeld in huis neem, zonder het te aanbidden, zal het al invloeden hebben. Als ik satansster(wat de kerken david ster noemen) in huis neem, heeft het al invloeden. Als ik tarot kaarten in huis neem, dan heeft het al invloed zonder dat ik ermee bezig ben. Door dingen, dat op afgoderij gebaseerd is in huis te nemen, is het moment waarin je afgoderij verwelkomt. Je hoeft het niet perse te aanbidden.
Als jij gelooft in Christus dan kan NIEMAND dat ongedaan maken. Ik ken een Christen die haar hele huis vol heeft met Boddhabeeldjes, maar ze is volledig afgestemd op Jehova Christus. Dan is er niets dat dat verstoord.

Quote:
Als ik de griekse en hebreeuwse strongs onderzoek bij afgoderij, dan heeft dit al verschillende betekenissen. Iets aanbidden, bewust aanbidden, iets bewust in je leven, onbewust in je leven nemen etc.
Ik ben het met je eens dat het beter is je huis te reinigen van zuurdesem!

Quote:
Als ik boeddha beeldjes in huis neem, dan pleeg ik al afgoderij.
Toen de ark (die kist van sittimhout met goud overtrokken) door de filistijnen werd ingenomen, toen was de god Dagon op de drempel gevallen, sindsdien stappen die lui altijd over de drempel. Kortom de ark of gewoon Jehova Christus straalt gezag uit, daar kan NIETS tegenop.

Quote:
Door deel te nemen aan babylonische feesten pleeg ik al afgoderij. Wat zegt Jezus over Babylon? Gaat weg uit haar, mijn volk. Dat doe je door geen deel meer te nemen aan haar feesten, gewoontes, cultuur, daarin zit dus het sociale, liberalisme in begrepen en overige.
Sterker als je je vult met Zijn Woord dan krijg je juist een afkeer van deze.

Quote:
Gisteren was hier iemand die zei dat ik eerst het nieuwe testament moest gaan lezen. Maar wil je het nieuwe testament gaan begrijpen, dan zul je eerst het oude grondig moeten bestuderen.
Hier sla je de plank goed mis, begin altijd eerst met het Nieuwe Testament, leer die eerst goed kennen, want dan begrijp je juist veel beter het Oude Testament. Neem de drijvende bijl.. 2 Koningen 6 de profeet gooit hout in het water zodat het ijzer boven komt drijven. Hoe zul je dat kunnen begrijpen als je niet eerst het nieuwe Testament hebt gelezen, evenredig met Mozes is hout in Mara gooide en het water zoet werd.

{quote]De Here zegt: Wees Heilig want Ik ben Heilig, en Heilig betekend afgezonderd, apart, apartheid, apartgezet. Dus we moeten afgezonderd van deze wereld, dus ook van de babylonische feesten, leven. En dat is mijn grote streven. [/quote]
Ga de Bijbel maar bestuderen en vul je daarmee, dan kan ik je verzekeren dat iedereen een bloedhekel aan je krijgt. Krijg je voor je verjaardag een fles Duvel Bier.. je kunt dat als onschuldig zien, maar dat is het pertinent niet. Niettemin wel lekker zo'n biertje, maar wie niet deel heeft aan de Levende God die is deelachtig aan satan, aan de dood, en de satan geeft je die dingen want wij hebben niet te vechten tegen... Eph 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:08
 
ROADY558 schreef:
Het komt mij ergens voor beste Laverde, dat je de liefde kwijt bent....


Pas op. Laat je niet meesleuren door godsdienstige grootheidswaanzin. Hiermee kun je - zeker de paswedergeborene - ernstig voor het hoofd stoten en op een dwaalweg brengen. Ga liever doen wat de Heer graag ziet: goed zorgen voor de wezen en de weduwen, kom op voor de zwakken en de armen.
Ofwel: handjes uit de mouwen, en dicht die mond.

Php_2:3 Doet geen ding door twisting of ijdele eer, maar door ootmoedigheid achte de een den ander uitnemender dan zichzelven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:10
 
FRANKT627 schreef:
@laverde...om u beter te kunnen begrijpen zou ik eens graag willen weten tot welke kerk je nu behoort.

Ik geloof één heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:13
 
ROLF230 schreef:
Het meeste is al wel gezegd denk ik. Ik lees in Openbaring 21 toch heel duidelijk dat het hemelse Jeruzalem de Bruid is, dus hoe Laverde dan denkt dat het Israël is, is mij een volslagen raadsel. Als ik jou was Laverde, zou ik juist EERST het nieuwe testament lezen, ipv. eerst "het oude begrijpen", zoals jij zegt. Het kan zijn dat je op een paar punten gelijk hebt, bijv. over de Boeddhabeelden enzo, dat zou ik ook niet doen, en nee een kerstboom zou ik ook niet doen, maar als ik jou was zou ik eerst met het belangrijkste beginnen, nl. de liefde waarmee God ons redde uit de duisternis waardoor we weer vrije wezens zijn die door Zijn Geest de goede werken kunnen doen die Hij voorbereid heeft voor ons. Die afgodjes die niets zijn zoals Paulus zegt, verdwijnen dan als het goed is vanzelf wel in de loop der tijd uit ons leven, het proces van heiliging.

2Pe 1:20 Dit eerst wetende, dat geen profetie der Schrift is van eigen uitlegging;
2Pe 1:21 Want de profetie is voortijds niet voortgebracht door de wil eens mensen, maar de heilige mensen Gods, van den Heiligen Geest gedreven zijnde, hebben ze gesproken.

en

Joh_14:26 Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:19
 
MARITIME853 schreef:
ik begrijp wat je bedoeld.
Idd is het zo dat het katholicisme van de babylonische afkomst is.
Niet alleen RKK toen het volk werd verbannen naar Babylon werd de Mozaïsche wet ook een Babylonische wet.

Maar Jehova Christus heeft ons vrijgesteld van de wet, toen Hij zei het is volbracht scheurde het voorhangsel tussen het Heilige en het Heilige der Heilige?

Wat betekende dat? Dat we jaarlijks nog een Hogepriester van node hadden die met bloed 1x per jaar boette moest doen voor het volk om de weg te bereiden naar het verzoendeksel.

En als dit alles voor niks was dat had Jehova Christus toch ook Malchus kunnen laten zoals hij was?

Stof tot nadenken, maar vooral om met de Schrift te onderzoeken, want men denkt kennelijk dat de dominee het weet omdat hij er voor gestudeerd heeft, maar wie theologie gaat studeren daar dooft de heilige Geest!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:22
 
Dank u hans,

Ja, maar het zal u niks opleveren hier. Ons volk staat niet zomaar bekend als een ongehoorzame volk dat graag doet aan afgoderij dat in een christelijk jasje is gestoken. Men neemt het niet zo nauw vandaag de dag met de Bijbel.

Wij moeten ons richten op die eeuwigheid, dat is waar ik naar streef. Paulus leerde ons zelfs dat het sterven zijn gewin was, zo moet dat ook in ons leven zijn. Wie zijn leven lief heeft, en zijn of haar leven probeert te redden, zal de eeuwigheid niet beërven. Maar wie zijn of haar leven verliest, en dat is niet alleen sterven, maar ook al de dingen dat je had, kwijt raakt, omwille Zijn Naam zal de eeuwigheid beërven.

Jezus leert ons dat we vervolgd zouden worden om Zijn Naamswil. En Paulus en de rest van de apostelen zijn daarin een goed voorbeeld. Petrus zei tegen Johannes tijdens hun geseling: verheug je Johannes, want we lijden voor de Here. Jezus zei dat Hij een welbehagen heeft in degenen die lijden. Maar dat wil ons volk niet. Men begrijpt niet wat het betekend dat wanneer Hij zegt: Bereken de kosten als je Mij wilt volgen. Wat zijn die kosten? Dat is dat je heel veel zult verliezen, en dan spreek ik niet over ongelovigen die je zullen verlaten maar juist mede gelovigen waarvan je dacht dat het ware gelovigen waren. Zie maar naar Paulus; hij werd vervolgd door eigen mede gelovigen, omdat hij sprak van wat Mozes en de profeten hebben gezegd, en dat wilden de gelovigen toen al niet aannemen. Daarom vonden ze Paulus en zijn navolgers een sekte, en in deze moderne tijd is dat niet veel anders.

Dat je gezegend zult worden door gehoorzaamheid, betekend nog niet dat je niet hoeft te lijden om Zijn Naamswil. Want de vervolgingen voor degenen die niet spreken naar de gemoedstoestand van mensen, zullen ernstig vervolgd worden, het begint bij woorden, en het kan eindigen tot letterlijke marteling. Mijn familie heeft mij grotendeels al verworpen. En dat maakt mij juist verheugd. Want het is profetisch dat het zou gebeuren, want de Bijbel spreekt daarover.

Maar ons ongehoorzame volk wil niet lijden voor Jezus, ze menen dat alles voor het oprapen ligt. Ons volk is lui en lauw geworden, ze nemen het niet zo nauw meer met de Bijbel, als dat wel het geval was, dan zouden ze serieus bezig zijn en oprecht stoppen met die heidense feesten dat de roomse kerk samengesmolten heeft met het evangelie, wat dus een gruwel is.

En let wel de roomse kerk, oftewel het pauselijke systeem is de Hoer van Babylon, met haar zogenoemde verdraaide leerstellingen. Zoals de opname theorie, de nog komende antichrist theorie, is allemaal ontworpen in de roomse kerk, Darby heeft deze theorie extra aangedikt. Maar ons volk kent de geschiedenis niet eens van deze theorieën dat van roomse oorsprong is, oftewel van de grote hoer van babylon afkomstig is. Ons volk is lui geworden en hebben niks meer voorover om zelf het Woord nog te bestuderen, ze laten het liever doen door schrijvers van boeken, door hun voorgangers.

Je moet de Bijbel bestuderen vanuit een andere perspectief. Namelijk niet door de bril van de algemene christelijke kerk, maar vanuit de inzichten van de Heilige Geest. Maar het gaat voor ons volk er niet meer om of ze wel of niet de waarheid kennen. Daarom dat het Woord ook zegt dat de liefde voor de waarheid zal verkillen. Men meent door Jezus alleen te kennen dat dat genoeg is om tot in die eeuwigheid te komen. Je moet elke dag met Hem bezig zijn, door zowel gebed als door Zijn Woord te bestuderen. Want door het Woord leer je Jezus pas beter kennen.

Maar ja, nogmaals; het heeft geen zin ons volk te waarschuwen, want ze hebben lak aan de waarschuwingen die in de Bijbel staan omschreven. Mensen willen liever genieten en liever geen waarschuwingen horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:24
 
Dank u hans,

Ja, maar het zal u niks opleveren hier. Ons volk staat niet zomaar bekend als een ongehoorzame volk dat graag doet aan afgoderij dat in een christelijk jasje is gestoken. Men neemt het niet zo nauw vandaag de dag met de Bijbel.

Wij moeten ons richten op die eeuwigheid, dat is waar ik naar streef. Paulus leerde ons zelfs dat het sterven zijn gewin was, zo moet dat ook in ons leven zijn. Wie zijn leven lief heeft, en zijn of haar leven probeert te redden, zal de eeuwigheid niet beërven. Maar wie zijn of haar leven verliest, en dat is niet alleen sterven, maar ook al de dingen dat je had, kwijt raakt, omwille Zijn Naam zal de eeuwigheid beërven.

Jezus leert ons dat we vervolgd zouden worden om Zijn Naamswil. En Paulus en de rest van de apostelen zijn daarin een goed voorbeeld. Petrus zei tegen Johannes tijdens hun geseling: verheug je Johannes, want we lijden voor de Here. Jezus zei dat Hij een welbehagen heeft in degenen die lijden. Maar dat wil ons volk niet. Men begrijpt niet wat het betekend dat wanneer Hij zegt: Bereken de kosten als je Mij wilt volgen. Wat zijn die kosten? Dat is dat je heel veel zult verliezen, en dan spreek ik niet over ongelovigen die je zullen verlaten maar juist mede gelovigen waarvan je dacht dat het ware gelovigen waren. Zie maar naar Paulus; hij werd vervolgd door eigen mede gelovigen, omdat hij sprak van wat Mozes en de profeten hebben gezegd, en dat wilden de gelovigen toen al niet aannemen. Daarom vonden ze Paulus en zijn navolgers een sekte, en in deze moderne tijd is dat niet veel anders.

Dat je gezegend zult worden door gehoorzaamheid, betekend nog niet dat je niet hoeft te lijden om Zijn Naamswil. Want de vervolgingen voor degenen die niet spreken naar de gemoedstoestand van mensen, zullen ernstig vervolgd worden, het begint bij woorden, en het kan eindigen tot letterlijke marteling. Mijn familie heeft mij grotendeels al verworpen. En dat maakt mij juist verheugd. Want het is profetisch dat het zou gebeuren, want de Bijbel spreekt daarover.

Maar ons ongehoorzame volk wil niet lijden voor Jezus, ze menen dat alles voor het oprapen ligt. Ons volk is lui en lauw geworden, ze nemen het niet zo nauw meer met de Bijbel, als dat wel het geval was, dan zouden ze serieus bezig zijn en oprecht stoppen met die heidense feesten dat de roomse kerk samengesmolten heeft met het evangelie, wat dus een gruwel is.

En let wel de roomse kerk, oftewel het pauselijke systeem is de Hoer van Babylon, met haar zogenoemde verdraaide leerstellingen. Zoals de opname theorie, de nog komende antichrist theorie, is allemaal ontworpen in de roomse kerk, Darby heeft deze theorie extra aangedikt. Maar ons volk kent de geschiedenis niet eens van deze theorieën dat van roomse oorsprong is, oftewel van de grote hoer van babylon afkomstig is. Ons volk is lui geworden en hebben niks meer voorover om zelf het Woord nog te bestuderen, ze laten het liever doen door schrijvers van boeken, door hun voorgangers.

Je moet de Bijbel bestuderen vanuit een andere perspectief. Namelijk niet door de bril van de algemene christelijke kerk, maar vanuit de inzichten van de Heilige Geest. Maar het gaat voor ons volk er niet meer om of ze wel of niet de waarheid kennen. Daarom dat het Woord ook zegt dat de liefde voor de waarheid zal verkillen. Men meent door Jezus alleen te kennen dat dat genoeg is om tot in die eeuwigheid te komen. Je moet elke dag met Hem bezig zijn, door zowel gebed als door Zijn Woord te bestuderen. Want door het Woord leer je Jezus pas beter kennen.

Maar ja, nogmaals; het heeft geen zin ons volk te waarschuwen, want ze hebben lak aan de waarschuwingen die in de Bijbel staan omschreven. Mensen willen liever genieten en liever geen waarschuwingen horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:28
 
Eén ding weet ik, ik kan met jou door 1 deur, de Deur! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5