ChristianMatch
 


Forum

Afgoderij
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:34
 
Overigens ben ik niet alleen door mijn familie verstoten, maar ook door de kerk waar ik elke zondag kwam, waarvan ik weet dat die niet lang zal bestaan.
Ik ben gechanteerd.. maar ik ben niet te chanteren.. maar heb wel de gevolgen van leugenspreuken moeten ondervinden, van de pak 'm beet 150 á 200 mensen die ik bijna allen bij naam kenden waren er slechts 7 die me nog hartelijk de hand schudden en blijb waren dat ik er was. Kun je nagaan hoe klein het overblijfsel zal zijn, en dan bedoel ik uit de Man want uit de vrouw zullen het er ook weinigen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:40
 
JOL252 schreef:
Ik word er gewoon een beetje triest van ... anno eind 2012 in het "beschaafde" westen ... zulke denkbeelden die verheven worden. Laverde, sta jij hier nu zelf echt achter of heb je dit gewoon maar gekopieerd en niet goed tot je door laten dringen??

Heb 11:6 Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken.
Heb 11:7 Door het geloof heeft Noach, door Goddelijke aanspraak vermaand zijnde van de dingen, die nog niet gezien werden, en bevreesd geworden zijnde, de ark toebereid tot behoudenis van zijn huisgezin; door welke ark hij de wereld heeft veroordeeld, en is geworden een erfgenaam der rechtvaardigheid, die naar het geloof is.
Heb 11:8 Door het geloof is Abraham, geroepen zijnde, gehoorzaam geweest, om uit te gaan naar de plaats, die hij tot een erfdeel ontvangen zou; en hij is uitgegaan, niet wetende, waar hij komen zou.
Heb 11:17 Door het geloof heeft Abraham, als hij verzocht werd, Izak geofferd, en hij, die de beloften ontvangen had, heeft zijn eniggeborene geofferd,
Heb 11:20 Door het geloof heeft Izak zijn zonen Jakob en Ezau gezegend aangaande toekomende dingen.
Heb 11:21 Door het geloof heeft Jakob, stervende, een iegelijk der zonen van Jozef gezegend, en heeft aangebeden, leunende op het opperste van zijn staf.
Heb 11:22 Door het geloof heeft Jozef, stervende, gemeld van den uitgang der kinderen Israels, en heeft bevel gegeven van zijn gebeente.
Heb 11:23 Door het geloof werd Mozes, toen hij geboren was, drie maanden lang van zijn ouders verborgen, overmits zij zagen, dat het kindeken schoon was; en zij vreesden het gebod des konings niet.
Heb 11:24 Door het geloof heeft Mozes, nu groot geworden zijnde, geweigerd een zoon van Farao's dochter genoemd te worden;
Heb 11:25 Verkiezende liever met het volk van God kwalijk gehandeld te worden, dan voor een tijd de genieting der zonde te hebben;
Heb 11:26 Achtende de versmaadheid van Christus meerderen rijkdom te zijn, dan de schatten in Egypte; want hij zag op de vergelding des loons.
Heb 11:27 Door het geloof heeft hij Egypte verlaten, niet vrezende den toorn des konings; want hij hield zich vast, als ziende den Onzienlijke.
Heb 11:28 Door het geloof heeft hij het pascha uitgericht, en de besprenging des bloeds, opdat de verderver der eerstgeborenen hen niet raken zou.
Heb 11:29 Door het geloof zijn zij de Rode zee doorgegaan, als door het droge; hetwelk de Egyptenaars, ook verzoekende, zijn verdronken.
Heb 11:30 Door het geloof zijn de muren van Jericho gevallen, als zij tot zeven dagen toe omringd waren geweest.
Heb 11:31 Door het geloof is Rachab, de hoer, niet omgekomen met de ongehoorzamen, als zij de verspieders met vrede had ontvangen.
Heb 11:32 En wat zal ik nog meer zeggen? Want de tijd zal mij ontbreken, zou ik verhalen van Gideon, en Barak, en Samson, en Jeftha, en David, en Samuel, en de profeten;
Heb 11:33 Welken Door het geloof koninkrijken hebben overwonnen, gerechtigheid geoefend, de beloftenissen verkregen, de muilen der leeuwen toegestopt;
Heb 11:34 De kracht des vuurs hebben uitgeblust, de scherpte des zwaards zijn ontvloden, uit zwakheid krachten hebben gekregen, in den krijg sterk geworden zijn, heirlegers der vreemden op de vlucht hebben gebracht;
Heb 11:35 De vrouwen hebben hare doden uit de opstanding weder gekregen; en anderen zijn uitgerekt geworden, de aangeboden verlossing niet aannemende, opdat zij een betere opstanding verkrijgen zouden.
Heb 11:36 En anderen hebben bespottingen en geselen geproefd, en ook banden en gevangenis;
Heb 11:37 Zijn gestenigd geworden, in stukken gezaagd, verzocht, door het zwaard ter dood gebracht; hebben gewandeld in schaapsvellen en in geitenvellen; verlaten, verdrukt, kwalijk gehandeld zijnde;
Heb 11:38 (Welker de wereld niet waardig was) hebben in woestijnen gedoold, en op bergen, en in spelonken, en in holen der aarde.
Heb 11:39 En deze allen, hebbende Door het geloof getuigenis gehad, hebben de belofte niet verkregen;
Heb 11:40 Alzo God wat beters over ons voorzien had, opdat zij zonder ons niet zouden volmaakt worden.
Heb 11:9 Door het geloof is hij een inwoner geweest in het land der belofte, als in een vreemd land, en heeft in tabernakelen gewoond met Izak en Jakob, die medeerfgenamen waren derzelfde belofte.
Heb 11:10 Want hij verwachtte de stad, die fondamenten heeft, welker Kunstenaar en Bouwmeester God is.
Heb 11:11 Door het geloof heeft ook Sara zelve kracht ontvangen, om zaad te geven, en boven den tijd haars ouderdoms heeft zij gebaard; overmits zij Hem getrouw heeft geacht, Die het beloofd had.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 06:34
 
HANS909 schreef:
Heb 11:6 Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken. Heb 11:7 Door het geloof heeft Noach, door Goddelijke aanspraak vermaand zijnde van de dingen, die nog niet gezien werden, en bevreesd geworden zijnde, de ark toebereid tot behoudenis van zijn huisgezin; door welke ark hij de wereld heeft veroordeeld, en is geworden een erfgenaam der rechtvaardigheid, die naar het geloof is.
Heb 11:8 Door het geloof is Abraham, geroepen zijnde, gehoorzaam geweest, om uit te gaan naar de plaats, die hij tot een erfdeel ontvangen zou; en hij is uitgegaan, niet wetende, waar hij komen zou.
Heb 11:17 Door het geloof heeft Abraham, als hij verzocht werd, Izak geofferd, en hij, die de beloften ontvangen had, heeft zijn eniggeborene geofferd,
Heb 11:20 Door het geloof heeft Izak zijn zonen Jakob en Ezau gezegend aangaande toekomende dingen.
Heb 11:21 Door het geloof heeft Jakob, stervende, een iegelijk der zonen van Jozef gezegend, en heeft aangebeden, leunende op het opperste van zijn staf.
Heb 11:22 Door het geloof heeft Jozef, stervende, gemeld van den uitgang der kinderen Israels, en heeft bevel gegeven van zijn gebeente.
Heb 11:23 Door het geloof werd Mozes, toen hij geboren was, drie maanden lang van zijn ouders verborgen, overmits zij zagen, dat het kindeken schoon was; en zij vreesden het gebod des konings niet.
Heb 11:24 Door het geloof heeft Mozes, nu groot geworden , geweigerd een zoon van Farao's dochter genoemd te worden;
Heb 11:25 Verkiezende liever met het volk van God kwalijk gehandeld te worden, dan voor een tijd de genieting der zonde te hebben;
Heb 11:26 Achtende de versmaadheid van Christus meerderen rijkdom te zijn, dan de schatten in Egypte; want hij zag op de vergelding des loons.
Heb 11:27 Door het geloof heeft hij Egypte verlaten, niet vrezende den toorn des konings; want hij hield zich vast, als ziende den Onzienlijke.
Heb 11:28 Door het geloof heeft hij het pascha uitgericht, en de besprenging des bloeds, opdat de verderver der eerstgeborenen hen niet raken zou.
Heb 11:29 Door het geloof zijn zij de Rode zee doorgegaan, als door het droge; hetwelk de Egyptenaars, ook verzoekende, zijn verdronken.
Heb 11:30 Door het geloof zijn de muren van Jericho gevallen, als zij tot zeven dagen toe omringd waren geweest.
Heb 11:31 Door het geloof is Rachab, de hoer, niet omgekomen met de ongehoorzamen, als zij de verspieders met vrede had ontvangen.
Heb 11:32 En wat zal ik nog meer zeggen? Want de tijd zal mij ontbreken, zou ik verhalen van Gideon, en Barak, en Samson, en Jeftha, en David, en Samuel, en de profeten;
Heb 11:33 Welken Door het geloof koninkrijken hebben overwonnen, gerechtigheid geoefend, de beloftenissen verkregen, de muilen der leeuwen toegestopt;
Heb 11:34 De kracht des vuurs hebben uitgeblust, de scherpte des zwaards zijn ontvloden, uit zwakheid krachten hebben gekregen, in den krijg sterk geworden zijn, heirlegers der vreemden op de vlucht hebben gebracht;
Heb 11:35 De vrouwen hebben hare doden uit de opstanding weder gekregen; en anderen zijn uitgerekt geworden, de aangeboden verlossing niet aannemende, opdat zij een betere opstanding verkrijgen zouden.
Heb 11:36 En anderen hebben bespottingen en geselen geproefd, en ook banden en gevangenis;
Heb 11:37 Zijn gestenigd geworden, in stukken gezaagd, verzocht, door het zwaard ter dood gebracht; hebben gewandeld in schaapsvellen en in geitenvellen; verlaten, verdrukt, kwalijk gehandeld zijnde;
Heb 11:38 (Welker de wereld niet waardig was) hebben in woestijnen gedoold, en op bergen, en in spelonken, en in holen der aarde.
Heb 11:39 En deze allen, hebbende Door het geloof getuigenis gehad, hebben de belofte niet verkregen;
Heb 11:40 Alzo God wat beters over ons voorzien had, opdat zij zonder ons niet zouden volmaakt worden.
Heb 11:9 Door het geloof is hij een inwoner geweest in het land der belofte, als in een vreemd land, en heeft in tabernakelen gewoond met Izak en Jakob, die medeerfgenamen waren derzelfde belofte.
Heb 11:10 Want hij verwachtte de stad, die fondamenten heeft, welker Kunstenaar en Bouwmeester God is.
Heb 11:11 Door het geloof heeft ook Sara zelve kracht ontvangen, om zaad te geven, en boven den tijd haars ouderdoms heeft zij gebaard; overmits zij Hem getrouw heeft geacht, Die het beloofd had.



Dus! We gaan weer in de herhaling...?
Met verafgoding van jezelf en jouw wijze van vroomheid...

Dat bewijs je alleen al door weer heel het forum in een paar uur onder te kalken met jezelf.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 30 december 2012, 06:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 08:34
 
JOL252 schreef:
Dus! We gaan weer in de herhaling...?
Met verafgoding van jezelf en jouw wijze van vroomheid...

Dat bewijs je alleen al door weer heel het forum in een paar uur onder te kalken met jezelf.

Als je liever een vlieg wilt zijn in plaats van Zijn dienaar. Dan is dat volstrekt je eigen keuze, maar je bent niet te verontschuldigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 09:10
 
HANS909 schreef:
Als je liever een vlieg wilt zijn in plaats van Zijn dienaar. Dan is dat volstrekt je eigen keuze, maar je bent niet te verontschuldigen.



Ik weet dat je jij jezelf als Dienaar beschouwt naar de maatstaven die jij denkt te herkennen en op je zelf van toepassing vindt. Dat zegt alles over jou, niet over anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 09:11
 
HANS909 schreef:
Als je liever een vlieg wilt zijn in plaats van Zijn dienaar. Dan is dat volstrekt je eigen keuze, maar je bent niet te verontschuldigen.

Is het zo erg om een vlieg te zijn? Ook deze is doorGod geschapen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 09:39
 
HANS909 schreef:
Als je liever een vlieg wilt zijn in plaats van Zijn dienaar. Dan is dat volstrekt je eigen keuze, maar je bent niet te verontschuldigen.

ehm...ik las ergens een opmerking van jou, Hans, over 7x70x vergeven...hier een voorbeeld dat je het zou kunnen, maar het niet doet.

dus wat voor waarde moeten we vanaf nu aan jouw woorden hechten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:29
 
ANNA415 schreef:
Is het zo erg om een vlieg te zijn? Ook deze is doorGod geschapen.
Tja, als je de tale Kanaäns zou verstaan.. dan zou je woedend zijn en wellicht gelijk de makers van Christian Match inlichten dat ik goi ben. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:33
 
HANS909 schreef:
Tja, als je de tale Kanaäns zou verstaan.. dan zou je woedend zijn en wellicht gelijk de makers van Christian Match inlichten dat ik goi ben. Smiley met dichtgeplakte mond


Daar gaan we weer. De anderen verstaan het woord van God niet en jij bent de enig zaligmakende die anderen voor vlieg verklaart. "vlieg op" Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:37
 
KABOUTER722 schreef:
ehm...ik las ergens een opmerking van jou, Hans, over 7x70x vergeven...hier een voorbeeld dat je het zou kunnen, maar het niet doet.

dus wat voor waarde moeten we vanaf nu aan jouw woorden hechten?
Wat heeft dat met dit van doen, het is slechts een constatering.

Aangaande mijn woorden - je hoeft niet te reageren - je kunt me negeren - zoals Jehova Christus wordt genegeerd als Hij klopt aan de deur van je hart. Kortom de 'neshema' dichtbranden, je bent niet te verontschuldigen.

Je kunt niet nadien zeggen: 'Ich habe est nicht gewußt?'
De kans is groot dat Hij je herinneren zult aan deze website, dit forum, dit bericht. Maar mij kan het verder geen bal schelen of je Hem aanneemt of niet, immers ook jou zal Hij gaan gebruiken voor Zijn werk, daar ben ik zeker van, en dat is Zijn rechtvaardigheid in gaan bewijzen! En daar ben ik - en velen met mij - zeer content mee!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:39
 
HANS909 schreef:
Wat heeft dat met dit van doen, het is slechts een constatering.

Aangaande mijn woorden - je hoeft niet te reageren - je kunt me negeren - zoals Jehova Christus wordt genegeerd als Hij klopt aan de deur van je hart. Kortom de 'neshema' dichtbranden, je bent niet te verontschuldigen.

Je kunt niet nadien zeggen: 'Ich habe est nicht gewußt?'
De kans is groot dat Hij je herinneren zult aan deze website, dit forum, dit bericht. Maar mij kan het verder geen bal schelen of je Hem aanneemt of niet, immers ook jou zal Hij gaan gebruiken voor Zijn werk, daar ben ik zeker van, en dat is Zijn rechtvaardigheid in gaan bewijzen! En daar ben ik - en velen met mij - zeer content mee!!

door dit zinnetje: ''Ich habe est nicht gewußt?' zijn zelfs al politieke koppen gerold. Het oogt onschuldig maar dat is het niet...dit is echt een gevaarlijke uitspraak wat je deed...maar dat is jouw aardje...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:41
 
JOL252 schreef:
Daar gaan we weer. De anderen verstaan het woord van God niet en jij bent de enig zaligmakende die anderen voor vlieg verklaart. "vlieg op" Knipoog smiley
Oh gut... voel je je nu ineens de zwakke... je zou ook kunnen vragen? Maar misschien word je dan deel aan Hem, en zal je net als de Zijnen buiten de legerplaats komen te staan. Dan zou je je populariteit verliezen, en eenstemmig met zijn allen Jehova Christus te kunnen verwerpen, en slechts zoals de joden nu doen, vertrouwen hebben dat de Messias straks komt, die met de wijsheid van de wereld gaat spreken.. en die je oortjes kittelt:

2Ti 4:3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:42
 
FRANKT627 schreef:
door dit zinnetje: ''Ich habe est nicht gewußt?' zijn zelfs al politieke koppen gerold. Het oogt onschuldig maar dat is het niet...dit is echt een gevaarlijke uitspraak wat je deed...maar dat is jouw aardje...
Dan negeer je me toch - maar omdat de mens een zondaar is reageert hij - om nóg meer zonden te openbaren! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:45
 
HANS909 schreef:
Oh gut... voel je je nu ineens de zwakke... je zou ook kunnen vragen? Maar misschien word je dan deel aan Hem, en zal je net als de Zijnen buiten de legerplaats komen te staan. Dan zou je je populariteit verliezen, en eenstemmig met zijn allen Jehova Christus te kunnen verwerpen, en slechts zoals de joden nu doen, vertrouwen hebben dat de Messias straks komt, die met de wijsheid van de wereld gaat spreken.. en die je oortjes kittelt:

2Ti 4:3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;

Wat weet jij van genade.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:45
 
HANS909 schreef:
Oh gut... voel je je nu ineens de zwakke... je zou ook kunnen vragen? Maar misschien word je dan deel aan Hem, en zal je net als de Zijnen buiten de legerplaats komen te staan. Dan zou je je populariteit verliezen, en eenstemmig met zijn allen Jehova Christus te kunnen verwerpen, en slechts zoals de joden nu doen, vertrouwen hebben dat de Messias straks komt, die met de wijsheid van de wereld gaat spreken.. en die je oortjes kittelt:

2Ti 4:3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;

2 Timotheüs 3 is inderdaad wel een interessante tekst.
Misschien goed om nog eens nader, en in zijn geheel te bestuderen. Ik hoop dat het je oplevert niet alleen naar anderen maar ook naar jezelf, en je eigen "verkondigingen" te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:46
 
HANS909 schreef:
Dan negeer je me toch - maar omdat de mens een zondaar is reageert hij - om nóg meer zonden te openbaren! Lachende smiley

Als ik jouw levensgeschiedenis lees, of een deel ervan, dan ben je niet minder zondaar dan de modale mens...dus die ene uitspraak over vergeven die je deed is ook op jou van toepassing. Het verschil kan misschien zijn dat een 'gezonde' mens leert van zijn fouten terwijl een andere ze (al dan niet ongewild) ze blijft herhalen over vermeervoudigen...ik denk dat jij tot die laatste categorie behoort. Of vergis ik me?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:47
 
FRANKT627 schreef:
Als ik jouw levensgeschiedenis lees, of een deel ervan, dan ben je niet minder zondaar dan de modale mens...dus die ene uitspraak over vergeven die je deed is ook op jou van toepassing. Het verschil kan misschien zijn dat een 'gezonde' mens leert van zijn fouten terwijl een andere ze (al dan niet ongewild) ze blijft herhalen over vermeervoudigen...ik denk dat jij tot die laatste categorie behoort. Of vergis ik me?


... nee... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:51
 
Beste Hans,

Verheug je als de meerderheid je verwerpt. Want we hebben vanmorgen wel geleerd: Velen zullen misleid worden, dus niet weinig. En tegen de overblijfsel word gezegd; zie dat u niet worde verleid. Dat houdt dus in dat een overblijfsel, de geroepenen zoals de Bijbel dit noemt, het evangelie zullen verstaan, aangezien het voor vele een gesloten boek is, daarom dat velen niks aan vinden om intense Bijbelonderzoek te doen.

Op 10 December 2012 werd ik geinterviewd door Radio Noordoost Friesland. Op die zender hebben ze namelijk elke maandagavond het programma: Gelove en beleven. En in dat programma ben ik geweest en een interview gegeven. Maar nu komt het mooie waar ik zo blij om ben.

Normaal weg word dit programma altijd herhaalt op zondag tussen 7 en 8 uur 's ochtends. Dit keer was dat dus niet het geval. I.P.V. de herhaling op zondag, werd er een Bijbelstudie gegeven. En vorige week zondag zat mijn moeder ook weer op de zondag morgen te luisteren naar de radio, en toen werd het programma ineens wel weer herhaald, maar natuurlijk een interview met een andere man. Volgens mijn moeder was het niet veel bijzonders van wat hij vertelde, hij het meer over naar kerk gaan en meer kwam er niet uit. Maar deze interview werd vorige week zondag ineens wel herhaald.

Zo zie je hans, dat ons volk het haat om de waarheid aan te horen. Want de man die me interviewde, probeerde met zijn vragen mij onderuit te halen. Gelukkig had ik enkele tekstgedeelten op papier gezet dat ik heb behandeld die avond tijdens de interview. Ik begon over de andere jezus te spreken en over die andere evangelie. Voor deze man was het iets nieuws blijkbaar, want hij had tegen het laatste nog weinig om vragen te stellen. En je kunt het ook terug luisteren op onze website naar dat interview. En je luistert precies dat hij stil was op gegeven moment, en wist niet wat hij ermee aan moest. En na de interview zei hij nog tegen mij: "ik ben er niet mee eens" en vervolgens moest ik heel snel naar buiten toe, want hij wilde ineens gehaast naar huis toe. Ik ken die man, die me interviewde, persoonlijk zeer goed. Dus zoals hij die avond zich gedroeg vond ik nogal raar en apart. Maar dat zijn nou de vruchten die je afwerpt. Wij menen dat de vruchten van de Heilige Geest datgene is wat altijd maar een positieve uitwerking heeft op een ander. Maar dat is een grote leugen. Als je de waarheid durft te spreken zonder omhaal van woorden, dan laat je de vruchten zien van de Heilige Geest, en dan komen de ander zaken; zoals liefde, lankmoedigheid, etc. Want je moet eerst liefde voor de waarheid hebben, en dat zit er niet bij bij velen.

Dus zodoende dat mijn interview niet werd herhaald, het kwam niet overeen met hun visie. Maar ik beroep mij niet op een visie, maar op de waarheid Gods die staat geschreven in de Bijbel. De waarheid die in de Bijbel staat geschreven is niet mijn waarheid, maar de waarheid van God. Daarom beroep ik mij altijd op de Bijbel terug. De Bijbel leert ons ook dat we mekaar moeten wederliggen met de schrift, maar wel in liefde met mekaar.

En mensen vinden het soms lastig als ik soms lastige Bijbelgedeelten aanhaal, en ze vinden mij daarbij meteen een geleerde. Maar dat is het niet. Als de Bijbel spreekt: "Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis", wat zou dat dan betekenen? Als we geen kennis vergaren vanuit het Heilige Woord van God, hoe kunnen wij dan onderscheid krijgen van geesten, hoe kunnen wij dan onderscheid krijgen van leringen? Streven naar de gaven van de Geest, streven naar de talenten van de Geest betekend, er iets voor doen, streven is een werkwoord. Willen wij de Heilige Geest kennen? Dan zullen we eerst het Woord daarover moeten openen, en dan begin je in Genesis, want toen was de Geest van God al aanwezig, deze vliede over de wateren. Dus daar beginnen we, en je eindigt in openbaring.

Maar wat doet ons volk? Zij beginnen achterstevoren, dus in het nieuwe testament. Je kent de Bijbel niet achterste voren lezen. Je moet eerst de grondbeginselen kennen. En het beginsel begint bij het fundament dat Jezus heeft gelegd, wat voor fundament? Mozes, psalmen en de profeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:52
 
LAVERDE524 schreef:
Beste Hans,

Verheug je als de meerderheid je verwerpt. Want we hebben vanmorgen wel geleerd: Velen zullen misleid worden, dus niet weinig. En tegen de overblijfsel word gezegd; zie dat u niet worde verleid. Dat houdt dus in dat een overblijfsel, de geroepenen zoals de Bijbel dit noemt, het evangelie zullen verstaan, aangezien het voor vele een gesloten boek is, daarom dat velen niks aan vinden om intense Bijbelonderzoek te doen.

Op 10 December 2012 werd ik geinterviewd door Radio Noordoost Friesland. Op die zender hebben ze namelijk elke maandagavond het programma: Gelove en beleven. En in dat programma ben ik geweest en een interview gegeven. Maar nu komt het mooie waar ik zo blij om ben.

Normaal weg word dit programma altijd herhaalt op zondag tussen 7 en 8 uur 's ochtends. Dit keer was dat dus niet het geval. I.P.V. de herhaling op zondag, werd er een Bijbelstudie gegeven. En vorige week zondag zat mijn moeder ook weer op de zondag morgen te luisteren naar de radio, en toen werd het programma ineens wel weer herhaald, maar natuurlijk een interview met een andere man. Volgens mijn moeder was het niet veel bijzonders van wat hij vertelde, hij het meer over naar kerk gaan en meer kwam er niet uit. Maar deze interview werd vorige week zondag ineens wel herhaald.

Zo zie je hans, dat ons volk het haat om de waarheid aan te horen. Want de man die me interviewde, probeerde met zijn vragen mij onderuit te halen. Gelukkig had ik enkele tekstgedeelten op papier gezet dat ik heb behandeld die avond tijdens de interview. Ik begon over de andere jezus te spreken en over die andere evangelie. Voor deze man was het iets nieuws blijkbaar, want hij had tegen het laatste nog weinig om vragen te stellen. En je kunt het ook terug luisteren op onze website naar dat interview. En je luistert precies dat hij stil was op gegeven moment, en wist niet wat hij ermee aan moest. En na de interview zei hij nog tegen mij: "ik ben er niet mee eens" en vervolgens moest ik heel snel naar buiten toe, want hij wilde ineens gehaast naar huis toe. Ik ken die man, die me interviewde, persoonlijk zeer goed. Dus zoals hij die avond zich gedroeg vond ik nogal raar en apart. Maar dat zijn nou de vruchten die je afwerpt. Wij menen dat de vruchten van de Heilige Geest datgene is wat altijd maar een positieve uitwerking heeft op een ander. Maar dat is een grote leugen. Als je de waarheid durft te spreken zonder omhaal van woorden, dan laat je de vruchten zien van de Heilige Geest, en dan komen de ander zaken; zoals liefde, lankmoedigheid, etc. Want je moet eerst liefde voor de waarheid hebben, en dat zit er niet bij bij velen.

Dus zodoende dat mijn interview niet werd herhaald, het kwam niet overeen met hun visie. Maar ik beroep mij niet op een visie, maar op de waarheid Gods die staat geschreven in de Bijbel. De waarheid die in de Bijbel staat geschreven is niet mijn waarheid, maar de waarheid van God. Daarom beroep ik mij altijd op de Bijbel terug. De Bijbel leert ons ook dat we mekaar moeten wederliggen met de schrift, maar wel in liefde met mekaar.

En mensen vinden het soms lastig als ik soms lastige Bijbelgedeelten aanhaal, en ze vinden mij daarbij meteen een geleerde. Maar dat is het niet. Als de Bijbel spreekt: "Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis", wat zou dat dan betekenen? Als we geen kennis vergaren vanuit het Heilige Woord van God, hoe kunnen wij dan onderscheid krijgen van geesten, hoe kunnen wij dan onderscheid krijgen van leringen? Streven naar de gaven van de Geest, streven naar de talenten van de Geest betekend, er iets voor doen, streven is een werkwoord. Willen wij de Heilige Geest kennen? Dan zullen we eerst het Woord daarover moeten openen, en dan begin je in Genesis, want toen was de Geest van God al aanwezig, deze vliede over de wateren. Dus daar beginnen we, en je eindigt in openbaring.

Maar wat doet ons volk? Zij beginnen achterstevoren, dus in het nieuwe testament. Je kent de Bijbel niet achterste voren lezen. Je moet eerst de grondbeginselen kennen. En het beginsel begint bij het fundament dat Jezus heeft gelegd, wat voor fundament? Mozes, psalmen en de profeten.

Hij zou het wel willen, een martelaar zijn. Hij haalt het niet Laverde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:59
 
JOL252 schreef:
Wat weet jij van genade.
Waarom reageer je nog? Ik ben toch goi?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:02
 
STEENTJE178 schreef:
2 Timotheüs 3 is inderdaad wel een interessante tekst.
Misschien goed om nog eens nader, en in zijn geheel te bestuderen. Ik hoop dat het je oplevert niet alleen naar anderen maar ook naar jezelf, en je eigen "verkondigingen" te kijken.

Rev_1:16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.

Waarom zou het zwaard tweesnijdend zijn?
Heb je jezelf dat wel eens afgevraagd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:03
 
HANS909 schreef:
Waarom reageer je nog? Ik ben toch goi?!

Dat zijn jouw woorden.
En verder reageer ik omdat het hier een openbaar forum is, dus ja, accepteer maar dat mensen reageren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:03
 
HANS909 schreef:
Rev_1:16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.

Waarom zou het zwaard tweesnijdend zijn?
Heb je jezelf dat wel eens afgevraagd?

En wat bedoel jij dan concreet naar Steentje toe met dit antwoord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:04
 
FRANKT627 schreef:
Als ik jouw levensgeschiedenis lees, of een deel ervan, dan ben je niet minder zondaar dan de modale mens...
Ik ben een mens uit de aarde aards.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:04
 
HANS909 schreef:
Rev_1:16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.

Waarom zou het zwaard tweesnijdend zijn?
Heb je jezelf dat wel eens afgevraagd?

Jazeker wel.
Vanwaar deze reactie op mijn reactie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:07
 
HANS909 schreef:
Wat heeft dat met dit van doen, het is slechts een constatering. Aangaande mijn woorden - je hoeft niet te reageren - je kunt me negeren - zoals Jehova Christus wordt genegeerd als Hij klopt aan de deur van je hart. Kortom de 'neshema' dichtbranden, je bent niet te verontschuldigen. Je kunt niet nadien zeggen: 'Ich habe est nicht gewußt?' De kans is groot dat Hij je herinneren zult aan deze website, dit forum, dit bericht. Maar mij kan het verder geen bal schelen of je Hem aanneemt of niet, immers ook jou zal Hij gaan gebruiken voor Zijn werk, daar ben ik zeker van, en dat is Zijn rechtvaardigheid in gaan bewijzen! En daar ben ik - en velen met mij - zeer content mee!!


Hiermee laat je je ware aard zien Hans Het feit dat het je gaan bal kan schelen of Frank Christus aanneemt (overigens heeft Frank dat allang geleden gedaan en is hij Zijn kostbare kind) geeft duidelijk aan dat je de Geest van Christus niet in je hebt. Het doet Hem namelijk onnoemelijk veel verdriet als iemand Hem niet aanneemt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:11
 
HANS909 schreef:
Maar mij kan het verder geen bal schelen of je Hem aanneemt of niet, immers ook jou zal Hij gaan gebruiken voor Zijn werk, daar ben ik zeker van, en dat is Zijn rechtvaardigheid in gaan bewijzen! En daar ben ik - en velen met mij - zeer content mee!!

In de hemel is er blijdschap en gejuich over iedere zondaar die zich bekeert......
Als het jou "geen bal kan schelen" gedraag je je bepaald "onhemels", ja zelfs anti-hemels......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:28
 
LAVERDE524 schreef:
Beste Hans,

Verheug je als de meerderheid je verwerpt.
Ja we worden er immers voor betaald met een veelkleurige rok, waar de anderen wellicht een wit rokje hebben die met een zwarte sok is gewassen. Knipoog smiley

Quote:
Want we hebben vanmorgen wel geleerd: Velen zullen misleid worden, dus niet weinig. En tegen de overblijfsel word gezegd; zie dat u niet worde verleid. Dat houdt dus in dat een overblijfsel, de geroepenen zoals de Bijbel dit noemt, het evangelie zullen verstaan, aangezien het voor vele een gesloten boek is, daarom dat velen niks aan vinden om intense Bijbelonderzoek te doen.
Nee, dat weet ik inmiddels, maar we mogen ons toch nog verheugen dat er 7000 zijn geweest die hun hoofd niet hebben gebogen.

Quote:
Op 10 December 2012 werd ik geinterviewd door Radio Noordoost Friesland. Op die zender hebben ze namelijk elke maandagavond het programma: Gelove en beleven. En in dat programma ben ik geweest en een interview gegeven. Maar nu komt het mooie waar ik zo blij om ben.

Normaal weg word dit programma altijd herhaalt op zondag tussen 7 en 8 uur 's ochtends. Dit keer was dat dus niet het geval. I.P.V. de herhaling op zondag, werd er een Bijbelstudie gegeven. En vorige week zondag zat mijn moeder ook weer op de zondag morgen te luisteren naar de radio, en toen werd het programma ineens wel weer herhaald, maar natuurlijk een interview met een andere man. Volgens mijn moeder was het niet veel bijzonders van wat hij vertelde, hij het meer over naar kerk gaan en meer kwam er niet uit. Maar deze interview werd vorige week zondag ineens wel herhaald.

Zo zie je hans, dat ons volk het haat om de waarheid aan te horen. Want de man die me interviewde, probeerde met zijn vragen mij onderuit te halen. Gelukkig had ik enkele tekstgedeelten op papier gezet dat ik heb behandeld die avond tijdens de interview. Ik begon over de andere jezus te spreken en over die andere evangelie. Voor deze man was het iets nieuws blijkbaar, want hij had tegen het laatste nog weinig om vragen te stellen. En je kunt het ook terug luisteren op onze website naar dat interview. En je luistert precies dat hij stil was op gegeven moment, en wist niet wat hij ermee aan moest. En na de interview zei hij nog tegen mij: "ik ben er niet mee eens" en vervolgens moest ik heel snel naar buiten toe, want hij wilde ineens gehaast naar huis toe. Ik ken die man, die me interviewde, persoonlijk zeer goed. Dus zoals hij die avond zich gedroeg vond ik nogal raar en apart. Maar dat zijn nou de vruchten die je afwerpt. Wij menen dat de vruchten van de Heilige Geest datgene is wat altijd maar een positieve uitwerking heeft op een ander. Maar dat is een grote leugen. Als je de waarheid durft te spreken zonder omhaal van woorden, dan laat je de vruchten zien van de Heilige Geest, en dan komen de ander zaken; zoals liefde, lankmoedigheid, etc. Want je moet eerst liefde voor de waarheid hebben, en dat zit er niet bij bij velen.
Een duidelijk gegeven en dat interview dat verbaasd me ook niks. Zodra de Waarheid wordt geopenbaard...... Eph 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

Quote:
Dus zodoende dat mijn interview niet werd herhaald, het kwam niet overeen met hun visie. Maar ik beroep mij niet op een visie, maar op de waarheid Gods die staat geschreven in de Bijbel. De waarheid die in de Bijbel staat geschreven is niet mijn waarheid, maar de waarheid van God. Daarom beroep ik mij altijd op de Bijbel terug. De Bijbel leert ons ook dat we mekaar moeten wederliggen met de schrift, maar wel in liefde met mekaar.
Ja, en dan komt de 'aap' al heel snel uit de mouw. Gefrustreerde smiley

Quote:
En mensen vinden het soms lastig als ik soms lastige Bijbelgedeelten aanhaal, en ze vinden mij daarbij meteen een geleerde. Maar dat is het niet. Als de Bijbel spreekt: "Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis", wat zou dat dan betekenen? Als we geen kennis vergaren vanuit het Heilige Woord van God, hoe kunnen wij dan onderscheid krijgen van geesten, hoe kunnen wij dan onderscheid krijgen van leringen? Streven naar de gaven van de Geest, streven naar de talenten van de Geest betekend, er iets voor doen, streven is een werkwoord. Willen wij de Heilige Geest kennen? Dan zullen we eerst het Woord daarover moeten openen, en dan begin je in Genesis, want toen was de Geest van God al aanwezig, deze vliede over de wateren. Dus daar beginnen we, en je eindigt in openbaring.

Och je kunt je toch wel voorstellen als je voor de Witte Troon zult staan en Hij je zal vragen: "Wat vond je van Mijn Boek?"

Quote:
Maar wat doet ons volk? Zij beginnen achterstevoren, dus in het nieuwe testament. Je kent de Bijbel niet achterste voren lezen. Je moet eerst de grondbeginselen kennen. En het beginsel begint bij het fundament dat Jezus heeft gelegd, wat voor fundament? Mozes, psalmen en de profeten.

Weet je LAVERDE524 (Rijd jij soms een Laverda?) in principe maakt het niet uit. Ik geef er de voorkeur eerst te weten wie of Jehova Christus is, en vanzelfsprekend is het goed het fondament te kennen.. denk maar aan de Piramide die gebouwd is op een berg, maar toch ongeacht de rots, op een tegelvloer en dus fondament ligt, daarop is de vier gebouwd - de windrichtingen - de vier vingers - en de uiterste hoeksteen die de bouwlieden hebben versmaad, is evenredig je duim die alle vingers van je hand kan vertroosten. Leuk hé?

Ken je de stukjes van Uitdaging-columnist Roeper? Ik vind ze prachtig... en wat heeft het enorm veel stof doen opwaaien. Ik ken desbetreffende persoonlijk en hij heeft net als jij geloof en het hart op de juiste plaats, en wij zijn gelijk aan Izaak.. dus lach er maar om!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:34
 
HANS909 schreef:
Waarom reageer je nog? Ik ben toch goi?!



Als ik de foto'zie die je bij serieuze teksten zet kom je bij mij alleen maar lachwekkend over en vergaat mij de zin om je teksten te lezen eerlijk gezegd......doe ik dus ook niet...vraag me alleen af waarom je je zo mallotig wilt presenteren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:40
 
Religie en waarheid zijn zo tegenovergesteld als het maar zijn kan.
Religie is: de mens staat op zijn kop voor God;
Waarheid is: God staat op Zijn kop voor de mens.
Religie staat met de borst vooruit en zegt:
"Kijk es wat ik voor God doe";
Waarheid zakt door de knieën en zegt:
"Kijk es wat God voor mij gedaan heeft."
Religie is de mens die zijn wandel in kaart brengt, zichzelf bekijkt,
zichzelf voorbereidt, zichzelf probeert op te doffen voor Jezus;
Waarheid is de man die zit, die opgeeft en die kijkt naar
een eenmansactie op een heuvel, genaamd Golgotha.
Religie is de mens;
Waarheid is God.
Religie kruisigde Jezus Christus;
Waarheid wekte Hem op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5