ChristianMatch
 


Forum

Angst om lief te hebben
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 13:44
 
PETRA373 schreef:
gelukkig, ik persoonlijk vind het op een zeer hoog peil van gedachten wisselen, dat er nog steeds wok grapjes worden gemaakt na frank, vraag me af of hij dat wel echt kan waarderen.

persoonijk vind ik het ook boeiend om van gedachten te wisselen met verschillende mensen. gelukkig communiceer ik niet alleen met mensen die in mijn ogen een hoog peil van gedachten hebben. ieder mens heeft zo zijn waarde, wat voor nivaue je ook communiceert toch. en ja op jouw bijdrage flip ik wel een beetje. maar misschien vat ik je woorden verkeerd op Smiley die vol vragen zit tijd om es weer minder op cm te gaan als ik ga flippen op bijdrages Twijfelende smiley


Een flipperkast dat op tilt raakt??

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 13:47
 
MARITIME853 schreef:
Een flipperkast dat op tilt raakt??


nee, gewoon een huisvrouw die er op flipt als ze de indruk krijgt als andere mensen op mensen neer kijken omdat ze niet op zo,n hoog peil communiceren. En het dan niet kan laten om te reageren en zich beter dan effe terug kan trekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 14:10
 
MARITIME853 schreef:
Een flipperkast dat op tilt raakt??


maritime, als je een muizeval (plaatje hierboven) al voor een flipperkast aanziet doen mijn wokgrapjes er niet meer zo toe, bovendien kennen Frank en ik elkaar al langer en krijg ik gewoon verstandige antwoorden van hem (en hij van mij) óf op het forum hier óf in mailtjes enz enz en kan hij echt wel een grapje van mij velen en had ik hem bovendien al laten weten zelf te stoppen met de w*kgrapjes

Lachende smiley met blinkend witte tanden

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 17 januari 2013, 15:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 14:18
 
PETRA373 schreef:
nee, gewoon een huisvrouw die er op flipt als ze de indruk krijgt als andere mensen op mensen neer kijken omdat ze niet op zo,n hoog peil communiceren. En het dan niet kan laten om te reageren en zich beter dan effe terug kan trekken.




het ging helemaal niet over jou in mijn posting Petra, het was een op zichzelf staand bericht van mij n.a.v. Franks posting, niet meteen zo aangebrand zijn joh, het was trouwens ook nog 'n beetje een reactie op de gistende-vuilnisbakken-taal van heel andere mense die ik soms naar mn hoofd krijg geslingerd in de chatroom, word daar dan eerst maar eens boos over en weet je!, lachen mag van God, boos worden ook (boos blíjven weer niet gelukkig) Knipoog smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 17 januari 2013, 15:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 14:40
 
PETRA373 schreef:
ongelooflijk zoals sommigge oordelen dat ik door mijn schrijven niet toe ben aan een relatie, Niet dat ik daar op flip hoor, positieve kritiek kun je van leren, maar kan het er absoluut niet mee eens zijn.
Ik zou mezelf niet zijn als ik voor een man ging verhuizen ver van me woonplaats en me kinderen achter zou laten hier. En ja velen denken, ze zijn groot, uit huis, die redden zich wel, toen mijn dochter uit huis was met haar liefde van haar leven en haar kindje verloor, merkte ik hoe belangrijk is om dicht bij elkaar te wonen, had haar niet zo goed kunnen helpen op 60 km afstand, dan kun je niet iedere dag effe langswippen bij elkaar. heeft niks te maken met niet aan een relatie toe zijn, maar te maken met een moeder zijn van een lading kids die zich hier settelen.
En als je dat van ejzelf weet dat je neit wil verhuizen evr weg voor een man, dan maak je de keuze om niet iets te beginnen met mannen op afstand.
Vind het trouwens egoistisch als een man dat van een vrouw zou verlangen om haar kinderen achter te moeten laten. Ik ben geen puber meer die aan alles kan aanpassen, maar een moeder van 8 prachtigge kids Lachende smiley die ook als ze uit huis zijn, me wel es nog hard nodig hebben.

Petra, ik vind het heel verstandig van je dat je voor je kinderen kiest. En dat wil niet zeggen dat je niet aan een relatie toe zou zijn. Je kan beter nu wat langer geduld hebben en zoeken naar iemand die bij je in de buurt woont. Mijn jongste dochter woont een uur rijden bij mij vandaan, zij hebben een gehandicapt kindje sinds vorig jaar en ik vind het erg jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen. Ik kan ook nooit even oppassen of zo. Zelf vind zij dit ook jammer nu ze haar eerste kindje heeft maar door haar relatie is zij verhuisd.
Dus heel verstandig zoals jij het wilt, aangezien je best een groot gezin hebt. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:04
 
PETRA373 schreef:
gelukkig, ik persoonlijk vind het op een zeer hoog peil van gedachten wisselen, dat er nog steeds wok grapjes worden gemaakt na frank, vraag me af of hij dat wel echt kan waarderen.

persoonijk vind ik het ook boeiend om van gedachten te wisselen met verschillende mensen. gelukkig communiceer ik niet alleen met mensen die in mijn ogen een hoog peil van gedachten hebben. ieder mens heeft zo zijn waarde, wat voor nivaue je ook communiceert toch. en ja op jouw bijdrage flip ik wel een beetje. maar misschien vat ik je woorden verkeerd op Smiley die vol vragen zit tijd om es weer minder op cm te gaan als ik ga flippen op bijdrages Twijfelende smiley

Petra, jouw bijdrages zijn evenveel waard als de bijdrages van de anderen. Je hoeft je ook niet zo direct aangesproken te voelen. Jij hebt ook jouw meningen en vragen en uitspraken en daar reageren andere daar weer op. Dat is zo wat het doel van een forum. Als je je dan even in het nauw voelt gedreven moet je niet gaan dreigen (ja, ik weet het, dat is misschien nogal sterk gesteld) met het feit dat je je gaat terugtrekken van CM. Dat deed je in het verleden ook. Zo kan het bij ons overkomen dat we jou eigenlijk altijd maar moeten gelijk geven of dat we maar beter niet reageren op jou. Nou, ik weet zeker dat we niet zouden reageren op jouw bijdrages dat je ook weer gaat zeggen dat je even minder op CM moet zijn.

Blijf maar gewoon lekker op het forum wat kletsen...het mag ook over gehaktballen gaan waar het kwaad is ingeschoten... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:18
 
JANE410 schreef:
Petra, ik vind het heel verstandig van je dat je voor je kinderen kiest. En dat wil niet zeggen dat je niet aan een relatie toe zou zijn. Je kan beter nu wat langer geduld hebben en zoeken naar iemand die bij je in de buurt woont. Mijn jongste dochter woont een uur rijden bij mij vandaan, zij hebben een gehandicapt kindje sinds vorig jaar en ik vind het erg jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen. Ik kan ook nooit even oppassen of zo. Zelf vind zij dit ook jammer nu ze haar eerste kindje heeft maar door haar relatie is zij verhuisd.
Dus heel verstandig zoals jij het wilt, aangezien je best een groot gezin hebt. Knipoog smiley

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:24
 
KEITH722 schreef:
maritime, als je een muizeval (plaatje hierboven) al voor een flipperkast aanziet doen mijn wokgrapjes er niet meer zo toe, bovendien kennen Frank en ik elkaar al langer en krijg ik gewoon verstandige antwoorden van hem (en hij van mij) óf op het forum hier óf in mailtjes enz enz en kan hij echt wel een grapje van mij velen en had ik hem bovendien al laten weten zelf te stoppen met de w*kgrapjes

Lachende smiley met blinkend witte tanden

a

Het muizeval was ook niet voor jou bedoeld Keith!
Het muizeval heeft te maken met "i catch you!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:29
 
MARITIME853 schreef:
Het muizeval was ook niet voor jou bedoeld Keith!
Het muizeval heeft te maken met "i catch you!"

eh, dat verband is niet duidelijk, wsch. verander je de spelregels tijdens het spel

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 17 januari 2013, 15:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:34
 
KEITH722 schreef:
eh, dat verband is niet duidelijk, wsch. verander je de spelregels tijdens het spela

Nee, Petra springt er goed op in.... Ze weet wat ze wil.... daar heb ik respect voor!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 15:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:37
 
MARITIME853 schreef:
Nee, Petra springt er goed op in.... Ze weet wat ze
wil.... daar heb ik respect voor!

je verveelt je, moet jij weten maar ik ga even door
a
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:11
 
KEITH722 schreef:
je verveelt je, moet jij weten maar ik ga even doora

Een oordeel over mij. Natuurlijk moet ik het weten. Doe je best. Clown smiley

Ik verveel me niet hoor, ben een full time werker voor mijn gezin!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 16:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:46
 
MARITIME853 schreef:
Een oordeel over mij. Natuurlijk moet ik het weten. Doe je best. Clown smileyIk verveel me niet hoor, ben een full time werker voor mijn gezin!

nee, feitelijke waarneming!, is heel wat anders, niet meteen altijd met je oordeel klaar staan maritime Knipoog smiley
a
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:38
 
Stukje quote uit het stuk van Petra van woensdag 16 januari 2013, 23:32 : Ik heb een enorme lange strijd gehad met me zelf met een man ,wetende dat hij niet helemaal oke was, het beter was als hij wat cristelijker zou zijn en dan waren er soms de twijfels, als hij weer es effe lief belde, dat hij me miste, of zag ik gelukkige paartjes samen op een bankje zitten.

SHANITA130 schreef: Ja, ik en dat. En dan nog, heb ik gezien, hoeft dus niet voor anderen op te gaan, is ook misschien wel uitzonderlijk:

Niet elke goede man is christelijk, en niet elke niet christelijke man zou niet goed zijn.

En nog iets: Petra, ik begrijp je helemaal, als je zoveel kinderen hebt, een paar al uit huis, bij je in de buurt, en die andere zullen ook wel bij je in de buurt gaan wonen, ja, ik zal dan ook niet naar Friesland gaan emigreren ofzo.

Ik snap dus ook de 'niet begripvolle' reacties daar niet op.

Ik zeg ook regelmatig dat ik geen relatie meer wil, ja, heb 2 goede vrienden daar hou ik het bij.
Ik zou het ook niet leuk vinden als men dan dingen gaat zeggen.

Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:54
 
Stukje van Altje haar post op woensdag 16 januari 2013, 22:30; Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.

SHANITA130 schreef: Verstandig, ja sommigen groepen zeggen onrust is van de vijand, nou onrust kan ook van
God komen.

Ik ken dat ben je boven de veertig, kwetsbaar, veel meegemaakt......ja, die pikken ze er zo uit.

Wat Leanne zei op woensdag 16 januari 2013, 23:29 :
'Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen.
Dus, ik denk, leer de man eerst goed kennen, dus voordat er sprake is van intimiteit.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:27
 
ALTJE848 schreef:
Even weer terug naaar af mijn vraag in deze angst om lief te hebben
Want ik krijg geen burnout door als het niet goed gaat in de relatie maar meer de dingen er om heen

Schulden nu, schulden uit verleden waar ik mee worstel om dat mensen en instanties zien maar niet willen horen hoe het werkelijk is .
angst of er nog mensen zijn die me begrijpen en willen in hun leven.
Met mijn angsten probeer ik dan wat van het leven te maken maar mis ik mijn kids ga ik daar aan onderdoor dan zou ik nooit een relatie kunnen hebben.
Voor hier alles goed is ben ik misschien wel 150 en och ja dan komt er nog veel meer bij kijken
Want dan hoef ik geen spiegels meer nu kan ik er nog inkijken en iets aan doen maar het is een berg die ik zeker overkom met de HEER.
Maar die ik ook graag wil delen met iemand die er voor me is ,
en waar ik als het moeilijk is ook op terug mag vallen.
Of hebben we elkaar alleen nodig voor de lol plezier en sex dat laatste hoeft voor mij al niet dat andere heb ik nu ook niet echt
Alles in je leven alleen doen daar ben ik ook wel klaar mee.
En als ik iemands lasten kan dragen en de andere de mijne dan is het toch goed dan is er balans en dan kan je heel gelukkig zijn.

Anita

SHANITA130 schreef: Stukje uit je reactie:
Quote:
En als ik iemands lasten kan dragen en de andere de mijne dan is het toch goed dan is er balans en dan kan je heel gelukkig zijn.

Ben ik het helemaal niet mee eens: als je beide lasten hebt, ja, dan kan je mekaar behoorlijk naar beneden halen, onbewust en niet expres natuurlijk.

Je lasten aan God geven, ja klinkt makkelijk, weet ik, zo bedoel ik het niet.

Ik bedoel, ik neem mezelf even als voorbeeld; ik heb best wel veel dingen waar ik me zorgen om kan maken, dat vertel ik aan God en ik bid ervoor, en ik doe wat ik kan, wat ik mijn vermogen ligt, meer kan ik niet doen.

Bidden is dan voor mij gewoon enkele of meerdere keren per dag in mijn gedachten opnoemen waar ik me eventueel zorgen om maak.
En dan naar God gericht.
En dan kan ik naast het allemaal in zijn hand leggen op die manier, werken doen wat ik kan, wat de mogelijkheden zijn.

Maar ja, ik ga niet ff, naast me eigen lasten ook nog es fftjes die van een ander dragen, buiten dat ik dat niet wil, als ik het wel zal willen en doen zal ik onder die lasten het begeven. Kan ik bijna me eigen niet kan dragen laat staan die van een ander er nog eens bij.

Iedereen draagt toch zijn eigen lasten?

Mat 23 4 Zij binden zware lasten bijeen en leggen die op de schouders der mensen, maar zelf willen zij ze met hun vinger niet verroeren.

En ik bedoel niet mekaar eens helpen, zoals buren vrienden uit de kerk etc.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:29
 
JOANNIE702 schreef:
Waar liefde is, kan geen angst bestaan.

In de liefde is geen angst, maar de volmaakte liefde drijft de angst juist uit. Angst houdt verband met straf. Als het goed zit tussen jou en je Vader, hoef je niet meer bang te zijn voor straf. Immers, Jezus heeft die straf gedragen...

Ja maar ik ben bang om gekwetst te worden.
God zegt: kom eerst bij Mij, leer eerst Mij lief te hebben, dan zal ik je wonden genezen.

Ja maar hoe weet ik of ik die volgende man / vrouw zal kunnen vertrouwen?
God zegt: vertrouw Mij, en blijf ALTIJD in Mijn liefde, dan zal Ik je de weg wijzen die je moet gaan.

Ja maar ik ben TE gekwetst om lief te hebben.
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Is het niet de allergrootste uitdaging voor iedereen om je naaste lief te hebben, vanuit de veilige relatie die je met God mag hebben?

wat mooi Roady
en zo herkenbaar......!
Steeds zeg ik dapper, ik wil geen vriend , ik ben nog niet aan toe aan een relatie, diep binnen in mij verlang ik naar een relatie weer......
Alleen ik ben zo bang, bang om weer zo diepe liefde , de liefde die zo mooi is en als dat weer zo eindigt in die diepe pijn! Weer die mes steek voelen in mijn hart die zo verscheurde, iemand loslaten die je zo lief heb!
Dan zou ik liever zo blijven leven, dan maar geen diepe liefde meer en dan maar gewoon stoer zijn..................!
Want bij God voel ik veilig en ik kan dan zo wel weer verder..............
alleen ik ben geen mens, geen vrouw om alleen te zijn, mijn hart is groot er zit zoveel liefde in mijn hart.
Ik wil het zo graag delen en gewoon samen zijn met mijn geliefde ooit.......!
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Ik dank U Here
dat U de woorden in deze man legde
om hier neer te zetten
dat wij dit mogen lezen
De woorden van liefde
De woorden van U
Och Ik dank U
Amen


Mooi om te lezen wat het met mensen doet een vraag antwoorden en dat allemaal terug komend bij HEM die ons innige lief heeft een mooiere liefde bestaat ook niet.
Wat walmt dat dooft hij niet want hij kent ons verdriet komt er in mij op
Hij zal ons de weg banen soms denk ik niets meer doen en dan komen er zulke mooie dingen op mijn pad rust vrede een God die in mij kan werken niets daartussen.
En ik lees als je beide dat gevoel hebt een God lief te hebben boven alles dan komt het goed dan vind Hij het ook goed lief te hebben van die ander
is dat niet wau ik kan er niet over uit als ik dat bedenk wat zal dat mooi zijn .
Ik blijf er voor bidden voor alle zusters maar ook broeders van cm want ja verlangen is mooi maar ik denk ik geef nu eerst het grootste verlangen aan HEM en mag verwachten in het zeker weten dat HIJ zal doen wat goed is voor mij
dan lees ik veel ik neem ik doe ik wil och en IK IK leg alles bij het kruis ,
Morgen heb ik de mooiste verjaardag van mijn leven de ochtend ben ik alleen
Dan ga ik samen met de HEER in gebed lees ik de bijbel en doe ik mijn kruisje om als teken me met HEM verbonden te weten en als er dingen op mijn pad komen ik mijn kruisje kan voelen en bedenk wat HIJ voor mij heeft gedaan als ik kan moet ik voorkomen dat ik zondig,
En als je de HEER in je hart hebt dan wil je dat ook niet meer maar dat is ook strijd die je mag leveren want als er vrede in je hart komt genade van HEM die alles voor ons heeft gedaan .
Wie zijn wij natuurlijk zijn we mens en moeten we keuzes maken maar ik ga met de HEER leg alles bij HEM neer.
En heus de antwoorden komen op ZIJN tijd en dat is de tijd wanneer ik er klaar voor ben ik welke dingen ik ook doe in mijn leven .
als ik de beslissing met HEM maak dan is het goed.
Blijf dicht bij Hem en hoor Zijn stem.
En Hij heeft jouw gewild je bent Zijn bruid zo mooi laat je niets je roven van Hem .

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:37
 
ALTJE848 schreef: Geweldig wat ik allemaal lees of ik er niet aan toe ben , dat denk ik juist wel .
Maar de angst ja om gekwetst te worden is te groot dan weer niet.
Maar degene zegt wel hou is op en ga eens leven ik schreeuw het uit naar God ik wil wel vertrouwen maar liever terug in mijn huisje zonder mensen.
Wil ik dat nee ook niet meer welke keus zal ik maken?
Ja ik ga een gesprek aan wat ik heel moeilijk vind ,en hou zeker het kruisje dat ik vanochtend gekocht heb ik het midden voorlopig.
En als ik God wil dienen Hem wil volgen in alle dingen dat doe en hij er niet in mee kan gaan dan weet ik dit is niet voor mij.
Voor nu denk ik veel aan hem ben ik in gesprek en heb ik weer rust want Vader zorgt voor mij Hij woont in mij en ik wil Hem elke dag kunnen prijzen al is het alleen voor mij adem die ik ontvang.
Ik wil van HEM zijn ten eerste dan zal al hetbandere er mij bij gegeven worden.
Ik ga in biddend verlangen mijn vriend ontvangen en zie wel of het schip strand of niet .Dan weet ik zeker dat ik verder mag varen al zijn de golven hoog de Heer zal ze bedaren en brengt mij op het droge .



Nogmaals dank aan allen wat heeft God mooie mensen gemaakt.
Jullie hebben door Zijn kracht en woord mijn hart geraakt.

Anita


SHANITA130 schreef: Nog een stukje uit je reactie:
Quote:
ALTJE848 schreef: Maar degene zegt wel hou is op en ga eens leven

Ja, en waarom zegt degene niet; ik luister vertel alles maar waar je moeite mee hebt, dat doet mijn vriend namelijk wél....die zegt niet 'ga eens leven', want die weet hoe moeilijk dat soms is voor mij, dan krabbel ik overeind, dan gaat het helemaal goed Drie weken ofzo, dan stort ik weer in, 3 stappen vooruit, 2 terug....

Quote:
ALTJE848 schreef: Ik ga in biddend verlangen mijn vriend ontvangen en zie wel of het schip strand of niet .

SHANTA130 schreef: Haha, ja ze hadden 2 en een half jaar geleden tegen mij ook niet moeten zeggen van kan niet etc. Ik was blind.

Ja, eigen ondervinding, ook al ben je rond de 40, en ja, misschien gaat het wel goed, en vergis ik mij behoorlijk.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:54
 
SHANITA130 schreef:
Nog een stukje uit je reactie:

Ja, en waarom zegt degene niet; ik luister vertel alles maar waar je moeite mee hebt, dat doet mijn vriend namelijk wél....die zegt niet 'ga eens leven', want die weet hoe moeilijk dat soms is voor mij, dan krabbel ik overeind, dan gaat het helemaal goed Drie weken ofzo, dan stort ik weer in, 3 stappen vooruit, 2 terug....



Haha, ja ze hadden 2 en een half jaar geleden tegen mij ook niet moeten zeggen van kan niet etc. Ik was blind.

Ja, eigen ondervinding, ook al ben je rond de 40, en ja, misschien gaat het wel goed, en vergis ik mij behoorlijk.



Beste Shanita

Ik vind het fijn vinden dat je reageert de bijbel tekst die je eerder vermelde plak die maar eens een tijd op je koelkast.
Je praat veel uit eigen ervaring dat is goed hoor dat is ook elkanders lasten dragen er voor elkaar zijn ik wil je wel aanhoren .
Ik heb ook een maar je wijst me de vinger uit de tekst wat ik moet doen
en dat vind ik niet meer fijn .
sorry maar ik lees je graag haal veel uit je verhalen, heb respect hoe je er in staat en meer mensen hebben gelijk in hun schrijven maar ik wil zelf bepalen wat ik kan doen en er uit wil halen.
wat voor jouw geld geld niet voor mij en andersom ook niet.
Ik hoop niet dat je je aangevallen voelt zo bedoel ik het niet, maar wil ook proberen je in de zelfde spiegel te laten meekijken
Christen zijn is elkanders lasten dragen samen één in Jezus naam leven.

want mensen denken wel dat de mens iemand nodig heeft en dat koppelen we snel aan een relatie maar er zijn andere mensen die God ook op je pad kan brengen en Hij zegt ik heb de mens gemaakt om niet alleen te zijn.
Maar ik denk dat dat niet een man vrouw relatie hoeft te zijn, liefde is ook geven en nemen bijv lasten van verstandelijk gehandicapten
delen in vreugde en pijn dat is de liefde die God voor ons gegeven heeft door Zijn zoon Jezus.



Een voorbeeld was aan het winkelen ik kan nooit dingen combineren ik dacht nu ga ik eens gewoon dingen aan doen die ik nooit zou kopen want ik wil anders en gekleurder door het leven gaan en daarvoor moet je soms over grenzen durven stappen ook al gaat het niet goed en vind je het niet leuk achteraf of vooraf en valt het toch mee dat is leven wat ik bedoel en de vriend ook ik wil mijn angst overwinnen door te doen
Heb al genoeg gekluisterd geleefd en binnen gezeten en kom niet vooruit de Heer zegt ook ergens zie niet angstig rond.
Hij is bij me en door te doen kom je er achter.
Heb mijn leven lang gedaan wat anderen zeiden en was niet mezelf dat wil ik niet meer en dat is uitstappen in geloof vertrouwen dat de HEER in alles bij je is en als dingen dan positief veranderen kan je bouwen en nieuw vertrouwen winnen anders blijf je in het web van leugens hangen en voel je steeds weer terug bij af of bang als dat vliegje in het web dat de dood in de ogen staat zo is het ook met ons.
IK wil de dood niet meer in ogen kijken ik leef omdat mijn HEER zegt anita ga uit doe en vertrouw op MIJ

Er staat ook ergens ik ben meer dan overwinnaar door Hem die mij lief gehad heeft en Hij zegt het eerst lief had.
De eerste liefde de liefde van Jezus naar mij en mensen daarmee behalen we de overwinning door de genade die Hij ons schenkt en geschonken heeft.




Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op donderdag 17 januari 2013, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:22
 
ALTJE848 schreef: Beste Shanita

Ik vind het fijn vinden dat je reageert de bijbel tekst die je eerder vermelde plak die maar eens een tijd op je koelkast.
Je praat veel uit eigen ervaring dat is goed hoor dat is ook elkanders lasten dragen er voor elkaar zijn ik wil je wel aanhoren .
SHANITA130 schreef: Gal 6 2 Verdraagt elkanders moeilijkheden; zó zult gij de wet van Christus vervullen. Volgens mij is dit juist op de gemeente van betekenis.
Als een iemand moeilijkheden heeft, kan iemand anders denk ik dat helemaal niet in zijn eentje aan. Daarom bij veel kerken bij bezoek, komt men altijd met zijn tweeën.

ALTJE848 schreef: Ik heb ook een maar je wijst me de vinger uit de tekst wat ik moet doen
en dat vind ik niet meer fijn .
SHANITA130 schreef: Ik kan zoveel zeggen, anderen ook tegen mij, dat zijn slechts meningen, en jij, en ík bepalen helemaal zélf wat wij gaan doen ;)Ik maak me zorgen in die zin, ik hoop dat het goed gaat met die man en jou.
ALTJE848 schreef: sorry maar ik lees je graag haal veel uit je verhalen, heb respect hoe je er in staat en meer mensen hebben gelijk in hun schrijven maar ik wil zelf bepalen wat ik kan doen en er uit wil halen.
SHANITA130 schreef: Ja, dát vind ik nou een hele goede instelling, jij bepaalt en niemand anders het is namelijk jou leven;), ongeacht wát anderen denken en vinden.
ALTJE848 schreef: wat voor jouw geld geld niet voor mij en andersom ook niet.
SHANITA130 schreef: Dát bedoel ik!
ALTJE848 schreef: Ik hoop niet dat je je aangevallen voelt zo bedoel ik het niet, maar wil ook proberen je in de zelfde spiegel te laten meekijken
SHANITA130 schreef: Nee, ik vind het goed hoe je gewoon zegt dat jij zelf beslist, ook al ben ik bezorgt, jij en alleen jij kan aanvoelen wat jij gaat doen ;)
ALTJE848 schreef: Christen zijn is elkanders lasten dragen samen één in Jezus naam leven.
SHANITA130 schreef: Mooi gezegd, daar wordt de gemeente mee bedoeld, en niet dat ik mezelf voorbij moet lopen, onder het mom, 'elkaars lasten dragen', ja, die tekst is veel misbruikt door mensen die anderen alles voor hun willen laten doen, is mijn ervaring van daar.
ALTJE848 schreef: want mensen denken wel dat de mens iemand nodig heeft en dat koppelen we snel aan een relatie maar er zijn andere mensen die God ook op je pad kan brengen en Hij zegt ik heb de mens gemaakt om niet alleen te zijn.
Maar ik denk dat dat niet een man vrouw relatie hoeft te zijn, liefde is ook geven en nemen bijv lasten van verstandelijk gehandicapten
delen in vreugde en pijn dat is de liefde die God voor ons gegeven heeft door Zijn zoon Jezus.

SHANITA130 schreef: Zo is dat! Mijn excuses als ik overkwam dat ik je me mening wou opdringen; ik ben bezorgd, schreef er ook bij, misschien gaat het wel heel goed, tis alleen wat ik denk hoor ;)


ALTJE848 schreef: Een voorbeeld was aan het winkelen ik kan nooit dingen combineren ik dacht nu ga ik eens gewoon dingen aan doen die ik nooit zou kopen want ik wil anders en gekleurder door het leven gaan en daarvoor moet je soms over grenzen durven stappen ook al gaat het niet goed en vind je het niet leuk achteraf of vooraf en valt het toch mee dat is leven wat ik bedoel
en de vriend ook ik wil mijn angst overwinnen door te doen
SHANITA130 schreef: Kan ik me zooo goed in inleven!ALTJE848 schreef: Heb al genoeg gekluisterd geleefd en binnen gezeten
SHANITA130 schreef: Ja, ik begrijp je en voel je aan.
ALTJE848 schreef: en kom niet vooruit de Heer zegt ook ergens zie niet angstig rond.
Hij is bij me en door te doen kom je er achter
.

SHANITA130 schreef: Ja :)
ALTJE848 schreef: Heb mijn leven lang gedaan wat anderen zeiden en was niet mezelf dat wil ik niet meer en
SHANITA130 schreef: Dát begrijp ik zooo goed, ik ken dat deed ook heel lang, jaren wat anderen wilden dat ik deed....ALTJE848 schreef: dat is uitstappen in geloof vertrouwen dat de HEER in alles bij je is en als dingen dan positief veranderen kan je bouwen en nieuw vertrouwen winnen anders blijf je in het web van leugens hangen en voel je steeds weer terug bij af of bang als dat vliegje in het web dat de dood in de ogen staat zo is het ook met ons.
SHANITA130 schreef: Ik voel helemaal aan wat je bedoelt, ooh, anderen weten het vaak allemaal zo veel beter wat goed voor óns is, nee dat weet je zelf, en ik weet dat ook zélf...
ALTJE848 schreef: IK wil de dood niet meer in ogen kijken ik leef omdat mijn HEER zegt anita ga uit doe en vertrouw op MIJ

SHANITA130 schreef: GOED ZO, amen.

En als ik es een fout maak, ja, dan is het lekker míjn eigen fout, en geen zin meer om het iedereen naar de zin te maken, ben zelf volwassen, wát denken ze wel???


SHANITA130 schreef: Ps: ik was bezorgd, maar dat wil niet zeggen dat ik niet wil dat jij je eigen beslissingen maakt, juist wel zou het erg vinden als je niet je eigen beslissingen zou maken.
ALTJE848 schreef: Anita/SHANITA130 schreef: Shanita


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:57
 
[quote=SHANITA130]

Mooi en dankjewel fijn dat we zo kunnen praten .
Ik hoor van meer mensen dat ze zich bezorgd maken, maar juist ook van hem (vriend)omdat hij weet welk leed ik heb te dragen en verdragen van de mensen die me verkeerd beoordelen veroordelen en wat al niet meer.
hij wil juist dat ik leef geniet van het leven dingen doe en vol hou ook al gaan ze niet goed soms ook een goede drijfveer om weer op te staan niet bij de pakken neer te gaan zitten zoals ik eerder altijd deed.
hij zegt ook ik kan niet helemaal voelen wat je voelt en het is ook verschrikkelijk maar je moet verder er is ook een leven voor jouw en dat moet je toch zelf doen.
Maar hij heeft zeker begrip voor mijn ellende op mijn dak, maar als we er in blijven en blijven treuren of de dingen aanpakken en proberen een compromi te sluiten met mensen dan kan ik weer verder.
maar ik heb deuren dicht gedaan omdat ik denk dat het van de HEER komt dat ik dat mocht doen.
zo kom ik in de vrijheid om mijn eigen keuzes te maken mijn verantwoording te nemen voor wat ik doe. en niet de schuld te leggen bij anderen of God.
Door te doen merk ik kom ik een stukje verder maak ik contacten met mensen merk ik dat het anders is dan ik dacht en merk ik ook dat er mensen zijn die het goede met mij voorhebben.
En dat maakt me nu kwetsbaar en dankbaar aan God.
Dankjewel shanita het siert jouw dame want ik ken je van langere tijd terug God maakt een mooie parel van je en ik begrijp je zorgen voor mij om wat je zelf hebt meegemaakt.
Leg je zorgen ook maar bij HEM want God is aan het werk in en met mij vertrouw er maar op dat Hij mijn leven in Zijn handen heeft net als de jouwe en dat alles Hij wil medewerken ten goede .
IK wens je Gods zegen meid

anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 20:05
 
[quote=ALTJE848]

Hai mooie posting, ik reageer later, ja, ik moet nu dingen doen.

Laterz!!!

En bedankt vast!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 22:47
 
FRANKT627 schreef:
Petra, jouw bijdrages zijn evenveel waard als de bijdrages van de anderen. Je hoeft je ook niet zo direct aangesproken te voelen. Jij hebt ook jouw meningen en vragen en uitspraken en daar reageren andere daar weer op. Dat is zo wat het doel van een forum. Als je je dan even in het nauw voelt gedreven moet je niet gaan dreigen (ja, ik weet het, dat is misschien nogal sterk gesteld) met het feit dat je je gaat terugtrekken van CM. Dat deed je in het verleden ook. Zo kan het bij ons overkomen dat we jou eigenlijk altijd maar moeten gelijk geven of dat we maar beter niet reageren op jou. Nou, ik weet zeker dat we niet zouden reageren op jouw bijdrages dat je ook weer gaat zeggen dat je even minder op CM moet zijn.

Blijf maar gewoon lekker op het forum wat kletsen...het mag ook over gehaktballen gaan waar het kwaad is ingeschoten... Knipoog smiley

De reden dat ik flipte is niet dat ik me persoonlijk voel aangesproken door keiths schrijven, maar flip dat iemand zo minachtend over andere leden schrijft, als je iets tegen iemand hebt, zeg dat tegen die persoon. als er een ziekelijke sfeer hier na elkaar hangt, ja dan heb ik zin om me terug te trekken, heeft niets met gelijk te maken. Discussiëren is nou net boeiend om ander mans meningen te lezen, daar kan je wat van leren, maar wanneer iemand zo minachtend over medemensen hier op cm schrijft ga ik flippen. verder weten sommige leden hier heel goed dat ik echt niet iemand ben die altijd haar gelijk moet hebben. is het zo moeilijk om een ieder hier als een waardevol persoon te behandelen? inplaats van elkaar met woorden na beneden te halen? triest, vooral voor een christelijke site, hebben we daar niet net een topic over? over de kracht van woorden, geld ook voor geschreven woorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 22:58
 
KEITH722 schreef:
het ging helemaal niet over jou in mijn posting Petra, het was een op zichzelf staand bericht van mij n.a.v. Franks posting, niet meteen zo aangebrand zijn joh, het was trouwens ook nog 'n beetje een reactie op de gistende-vuilnisbakken-taal van heel andere mense die ik soms naar mn hoofd krijg geslingerd in de chatroom, word daar dan eerst maar eens boos over en weet je!, lachen mag van God, boos worden ook (boos blíjven weer niet gelukkig) Knipoog smiley
a

je schrijft over het gemiddelde nivaue op cm, schrijft respectloos over de gemiddelde cm er, beter reageer je dan op die mensen waarvoor het bedoeld was in de chatroom en kom je hier op het forum met respect over op alle mede cmers. Minder hoog peil dan jou voel ik me niet hoor, wie weet speel ik zelfs wel beter piano dan jij doet Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 00:31
 
PETRA373 schreef:
je schrijft over het gemiddelde nivaue op cm, schrijft respectloos over de gemiddelde cm er, beter reageer je dan op die mensen waarvoor het bedoeld was in de chatroom en kom je hier op het forum met respect over op alle mede cmers. Minder hoog peil dan jou voel ik me niet hoor, wie weet speel ik zelfs wel beter piano dan jij doet Lachende smiley


petra, ik schrijf niet structureel respectloos over de gemiddelde cm-er! (de gemiddelde cm-ers die me beter kennen weten wel beter) en als je beter piano speelt dan mij, mij best, mijn zegen heb je, muziek maken is leuk, het gaat mij alleen maar om het plezier in muziek
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 18 januari 2013, 01:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 07:29
 
ALTJE848 schreef: Mooi en dankjewel fijn dat we zo kunnen praten .
SHANITA130 schreef: Lachende smiley Ja!
ALTJE848 schreef: Ik hoor van meer mensen dat ze zich bezorgd maken, maar juist ook van hem (vriend)omdat hij weet welk leed ik heb te dragen en verdragen van de mensen die me verkeerd beoordelen veroordelen en wat al niet meer.
SHANITA130 schreef: Oooh zo op die manier :)
ALTJE848 schreef: hij wil juist dat ik leef geniet van het leven dingen doe en vol hou ook al gaan ze niet goed soms ook een goede drijfveer om weer op te staan niet bij de pakken neer te gaan zitten zoals ik eerder altijd deed.
SHANITA130 schreef: Ik zie het; hij bemoedigt je :)ALTJE848 schreef: hij zegt ook ik kan niet helemaal voelen wat je voelt en het is ook verschrikkelijk maar je moet verder er is ook een leven voor jouw en dat moet je toch zelf doen.SHANITA130 schreef: Mooi, ja, zo iemand helpt je verder, ik weet nu wat je bedoelt!ALTJE848 schreef: Maar hij heeft zeker begrip voor mijn ellende op mijn dak, maar als we er in blijven en blijven treuren of de dingen aanpakken en proberen een compromi te sluiten met mensen dan kan ik weer verder. SHANITA130 schreef: Ja, een verschil, blijven treuren en erin blijven hangen, of...dingen aanpakken, mooi! Ja, dan kan je verder... en zeker als zo iemand je aanspoort! :)ALTJE848 schreef: maar ik heb deuren dicht gedaan omdat ik denk dat het van de HEER komt dat ik dat mocht doen.
zo kom ik in de vrijheid om mijn eigen keuzes te maken mijn verantwoording te nemen voor wat ik doe. en niet de schuld te leggen bij anderen of God.
SHANITA130 schreef: Ja, ik herken, eigen verantwoording; ik ken dat dan doe je iets, eigen beslissing en zegt een ander, goedbedoeld, dat ik me heb laten beïnvloeden, terwijl daar helemaal geen sprake van was, juist niet...ALTJE848 schreef: Door te doen merk ik kom ik een stukje verder maak ik contacten met mensen merk ik dat het anders is dan ik dacht en merk ik ook dat er mensen zijn die het goede met mij voorhebben. SHANITA130 schreef: Ja, zooo belangrijk contact met anderen, ja, en dan merk je, ik herken dat er ook zoveel aardige mensen zijn...!ALTJE848 schreef: En dat maakt me nu kwetsbaar en dankbaar aan God. SHANITA130 schreef: Ja, het kan je kwetsbaar maken maar je leeft dan weer, heb weer het gevoel dát je leeft!En ja gaat iemand over je grens omdat je je kwetsbaar opstelt, ja, 'nee'; zeggen. Bij een grens, en in het begin moeilijk, maar ja hoe vaker je dat doet als iemand op de grens zit, of net ervoor, hoe makkelijker dat gaat...
Ik ken dat, mensen die zooo goed weten wat goed voor je is, en dat ook maar even fijn voor je willen invullen hoe je dingen moet doen etc. Ja, daar kan je je tegen wapenen...

ALTJE848 schreef: Dankjewel shanita het siert jouw dame want ik ken je van langere tijd terug God maakt een mooie parel van je en ik begrijp je zorgen voor mij om wat je zelf hebt meegemaakt.
SHANITA130 schreef: Ja, het was wat bezorgdheid, maar ja, nog veel meer bezorgd zou ik zijn als je doet wat ik, of anderen willen terwijl het voor jezelf niet goed voelt, en jezelf iets anders wil....ja, God laat alles meewerken...
ALTJE848 schreef: Leg je zorgen ook maar bij HEM want God is aan het werk in en met mij SHANITA130 schreef: Doe ik ook...:)ALTJE848 schreef: vertrouw er maar op dat Hij mijn leven in Zijn handen heeft net als de jouwe en dat alles Hij wil medewerken ten goede . SHANITA130 schreef: LOL, dat zei ik net ook...ALTJE848 schreef: IK wens je Gods zegen meid
SHANITA130 schreef: Ik Jou ook!!!

ALTJE848 schreef: anita/SHANITA130 schreef: shanita


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 20:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 07:37
 
KEITH722 schreef:
petra, ik schrijf niet structureel respectloos over de gemiddelde cm-er! (de gemiddelde cm-ers die me beter kennen weten wel beter) en als je beter piano speelt dan mij, mij best, mijn zegen heb je, muziek maken is leuk, het gaat mij alleen maar om het plezier in muzieka

je schrijven kwam op mij zo over, maar dan is het goed als ik dat verkeerd begrepen heb. En daar gaat het bij mij ook om, om het plezier wat je krijgt met de piano Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 14:33
 
Zo mijn angst is weg heb gebroken met (vriend)

Zag gisteren mijn ouders op de bank denken ,
en de (vriend) kwam ongenodigd op mijn verjaardag toen ik mijn ouders op visite zou krijgen , voor weken terug wisten/ dachten mijn ouders via familie hoe hij leent en andere mensen hier mee belast. en gewoon verder leeft en geniet van het leven of er niets aan de hand is
en door gaat met kopen van dingen bijv auto tje enz enz.
via het onrecht hem aan gedaan en de lasten die hij dragen moet, dat het zijn schuld was , ik zeg ja klopt gedeeltelijk waarom moet iemand lenen en is het wel zijn schuld maar goed hij ziet zijn aandelen niet enz enz enz
Ook wil hij zijn eigen dingen niet onder ogen zien en dat doen wat hij moet doen.
Hij zegt ik ga gewoon door met leven en dat wat anderen mij hebben aangedaan dat betaal ik nooit.
Dacht O Heer laat hem knielen bij het kruis en alles afleggen en zich er bij neerleggen want van instanties die fouten maken krijg je nooit iets terug ook mijn ervaring wel als ze wat moeten hebben dan is je bankrekening zo leeg
na kerkdiensten die hij bij woonde samen met mij vroeg hij hoe voelt dat dat ik naast je zat had al van te voren gezegd daarvoor ga ik niet naar de kerk en ben ik ook niet mee bezig hoe iets voelt .
Nu had hij gebeld voor mijn verjaardag eerst een sms fijne dag dankjewel terug .
Toen een telefoontje ja wil je ook persoonlijk even feliciteren dankjewel door de telefoon terug, ik vind dat soort dingen altijd dat ik denk wat een gedoe maar het hoort erbij, in mijn hart ben ik niet blij moet ik een feestje geven niet dus
Gelijk heeft hij dat hij zegt daar moet je van genieten maak er iets moois van ik denk dan bla bla bla was het maar morgen .
En ja ook de HEER schrijft het in zijn boek de bijbel wees in alle omstandigheden blij dat zit ik in hem maar ik ben ik en ik kan dat niet.
wacht op een defenitief antwoord van de rechter en dan is het erop of eronder en verwerken of leven .
Een leven met de HEER daar verlang ik naar maar een leven met de wereld eigenlijk niet meer zo
Ik heb mijn keuze gemaakt en wil alleen zijn met HEM
En de (vriend) lost maar eerst zijn geld af en problemen op
Ik wil geen problemen erbij en hem in mijn leven.

Mijn Angst is weg want ik laat los in het zeker weten dat ik na een tijd er sterker uit kom en ik de goede keuze heb gemaakt.
En nu kan ik de dingen doen wat ik wil zonder commentaar , want de HEER neemt mij zoals ik ben of ik ne wel of niet werk wel of niet haak wel of niet wandel wel of niet zorg voor anderen Hij is overal bij in alle dingen en ik ga genieten van mijn rust vrede en dan komt de blijdschap vanzelf weer terug .

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:23
 
ALTJE848 schreef:
Zo mijn angst is weg heb gebroken met (vriend)

Zag gisteren mijn ouders op de bank denken ,
en de (vriend) kwam ongenodigd op mijn verjaardag toen ik mijn ouders op visite zou krijgen , voor weken terug wisten/ dachten mijn ouders via familie hoe hij leent en andere mensen hier mee belast. en gewoon verder leeft en geniet van het leven of er niets aan de hand is
en door gaat met kopen van dingen bijv auto tje enz enz.
via het onrecht hem aan gedaan en de lasten die hij dragen moet, dat het zijn schuld was , ik zeg ja klopt gedeeltelijk waarom moet iemand lenen en is het wel zijn schuld maar goed hij ziet zijn aandelen niet enz enz enz
Ook wil hij zijn eigen dingen niet onder ogen zien en dat doen wat hij moet doen.
Hij zegt ik ga gewoon door met leven en dat wat anderen mij hebben aangedaan dat betaal ik nooit.
Dacht O Heer laat hem knielen bij het kruis en alles afleggen en zich er bij neerleggen want van instanties die fouten maken krijg je nooit iets terug ook mijn ervaring wel als ze wat moeten hebben dan is je bankrekening zo leeg
na kerkdiensten die hij bij woonde samen met mij vroeg hij hoe voelt dat dat ik naast je zat had al van te voren gezegd daarvoor ga ik niet naar de kerk en ben ik ook niet mee bezig hoe iets voelt .
Nu had hij gebeld voor mijn verjaardag eerst een sms fijne dag dankjewel terug .
Toen een telefoontje ja wil je ook persoonlijk even feliciteren dankjewel door de telefoon terug, ik vind dat soort dingen altijd dat ik denk wat een gedoe maar het hoort erbij, in mijn hart ben ik niet blij moet ik een feestje geven niet dus
Gelijk heeft hij dat hij zegt daar moet je van genieten maak er iets moois van ik denk dan bla bla bla was het maar morgen .
En ja ook de HEER schrijft het in zijn boek de bijbel wees in alle omstandigheden blij dat zit ik in hem maar ik ben ik en ik kan dat niet.
wacht op een defenitief antwoord van de rechter en dan is het erop of eronder en verwerken of leven .
Een leven met de HEER daar verlang ik naar maar een leven met de wereld eigenlijk niet meer zo
Ik heb mijn keuze gemaakt en wil alleen zijn met HEM
En de (vriend) lost maar eerst zijn geld af en problemen op
Ik wil geen problemen erbij en hem in mijn leven.

Mijn Angst is weg want ik laat los in het zeker weten dat ik na een tijd er sterker uit kom en ik de goede keuze heb gemaakt.
En nu kan ik de dingen doen wat ik wil zonder commentaar , want de HEER neemt mij zoals ik ben of ik ne wel of niet werk wel of niet haak wel of niet wandel wel of niet zorg voor anderen Hij is overal bij in alle dingen en ik ga genieten van mijn rust vrede en dan komt de blijdschap vanzelf weer terug .

Anita

http://youtu.be/y3eW90gECDs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:39
 
SHANITA130 schreef: Ik wil, voordat ik reageer dit wel zo ontzettend belangrijke stukje van Lydia er nog weer even in zetten.

Quote:
Lydia schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is.
Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.

Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit.
Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.

Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.

Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan.
En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.

De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand'
Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.

Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.

Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.

SHANITA130 schreef: Ja, ik vind dit gewoon zó belangrijk...vandaar ;)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 11 Volgende
Pagina 3 van 11