ChristianMatch
 


Forum

slechte/ineffectieve Bijbelstudie
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BROUWER877





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:13
 
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging.
Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen.
Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.

De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 21:23
 
BROUWER877 schreef:
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging.
Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen.
Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.

De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?

Je kan ook eens ergens anders je licht opsteken, er zijn genoeg kerken en kerkelijke gemeenschappen, in de protestante beleving.
Toen ik zo oud was als jij nu bent, (das heel lang geleden) ging ik ook elders kijken, en dat doe ik nog wel eens.
En zo kun je ook kijken, of er niet ergens anders, iets is wat je meer aan spreekt, of even googlen er worden overal Bijbel studies gegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 21:55
 
GERRIT084 schreef:
Je kan ook eens ergens anders je licht opsteken, er zijn genoeg kerken en kerkelijke gemeenschappen, in de protestante beleving.
Toen ik zo oud was als jij nu bent, (das heel lang geleden) ging ik ook elders kijken, en dat doe ik nog wel eens.
En zo kun je ook kijken, of er niet ergens anders, iets is wat je meer aan spreekt, of even googlen er worden overal Bijbel studies gegeven.



Mee eens Gerrit ook ik heb verschillende bezocht buiten mijn kerk vroeger
Van Geroformeerde en Hervormde tot nu baptist
Wat ik zelf fijn vind is mijn eigen dagboekje met tekst voor elke dag
De ene kant is voor ouderen de andere kant voor jongeren ik lees ze beide en vind het mooi om zo leer van de bijbel en kennis op te doen.
En er zijn ook goede studies op internet maar ja gezelliger met anderen en ja dan zijn er ook de leuke dingen die je samen deelt
Bij onze huiskring bijbel studie gaat het hoofdzaak studie maar meer nog met en voor elkaar er zijn vaak komen we niet eens toe aan de studie maar hebben we oog voor de ander dat is ook fijn.

Succes met zoeken want wie zoekt zal vinden
Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 22:44
 
BROUWER877 schreef:
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging.
Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen.
Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.

De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?

Zijn er in jou buurt niet meer kerken van jou richting waar jij je thuis zou kunnen voelen??
Ik ben zelf als puber naar een jeugdvereniging gegaan bij een kerk waar ik zelf niet kerkte en dat ging heel goed..
En is er niet een gespreksleider die het in banen kan leiden? de dominee of weet ik wie? Vind het om eerlijk te zijn de taak van de leider/ster van de groep om het in banen te leiden. Het is idd lastig als er een paar personen overheersen en vooral als jongere kan ik me indenken dat je niet durft te zeggen van mag ik ook of wat dan ook... Sterkte ermee!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 23:12
 
BROUWER877 schreef:
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging.
Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen.
Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.

De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?

Als zo lees wat je schrijft, rijzen mij de haren te berge.
Zelf loop ik met een andere zaak (gebrek aan voorlichting over het gezamelijk gebed) met de Gefrustreerde smiley

Met wat die 2 personen doen, wordt het haast Bijbelverkrachting, tenminste als zij het puur gebruiken voor hun eigen gelijk. Mijn broer heeft als gastspreker eens een preek gehouden (zonder dat hij zich er van bewust was) tegen dit soort betweters en die liepen daar dus dan ook de kerk uit en kwamen er later ook niet meer terug. Pas toen kwam er rust in die gemeente.

Men kan alleen groeien in het geloof door wat de Geest je geeft en je helpt bij je behoefte aan lering uit de Bijbel. Mijn oudste zoon heeft de 2jaars studie gedaan bij http://www.schoolforharvest.nl/ Er zijn daar veschillende mogelijkheden, zo kun je bijvoorbeeld ook de zaterdagstudie doen. Wat men daar doet is niet alleen Bijbelkennis, maar komt ook de Geestelijke groei aanbod.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 26 januari 2013, 23:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 23:27
 
PIETER619 schreef:
Als zo lees wat je schrijft, rijzen mij de haren te berge.
Zelf loop ik met een andere zaak (gebrek aan voorlichting over het gezamelijk gebed) met de Gefrustreerde smiley

Met wat die 2 personen doen, wordt het haast Bijbelverkrachting, tenminste als zij het puur gebruiken voor hun eigen gelijk. Mijn broer heeft als gastspreker eens een preek gehouden (zonder dat hij zich er van bewust was) tegen dit soort betweters en die liepen daar dus dan ook de kerk uit en kwamen er later ook niet meer terug. Pas toen kwam er rust in die gemeente.

Men kan alleen groeien in het geloof door wat de Geest je geeft en je helpt bij je behoefte aan lering uit de Bijbel. Mijn oudste zoon heeft de 2jaars studie gedaan bij http://www.schoolforharvest.nl/ Er zijn daar veschillende mogelijkheden, zo kun je bijvoorbeeld ook de zaterdagstudie doen. Wat men daar doet is niet alleen Bijbelkennis, maar komt ook de Geestelijke groei aanbod.

Ik ben het grotendeels met je eens, maar aan de andere kant, en dat is mijn mening, en daar hoeft niemand zich wat van aan te trekken.

Maar zo heb ik het de laatste jaren wel ervaren, zeker als je jong bent, kan je beter eerst eens kijken wat er zoal is binnen de Christelijke beleving.

En eens wat verder te zoeken dan die ene beleving die je wordt ingegoten met de paplepel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KICKER344





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:27
 
BROUWER877 schreef:
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging.
Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen.
Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.

De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?

Heel erg irritant zeg! Mensen die geen oog hebben voor anderen...

Je hebt een aantal goede tips gehad om buiten te gaan kijken wat er nog meer voor is. Je kunt echter ook proberen in de groep zelf iets te gaan doen. Je kunt eens aan de andere leden vragen wat zij ervan vinden. Hebben zij er ook moeite mee? Dan kun je het met zijn allen eens op tafel gooien. En dat hoeft niet op een rottige manier. Je kunt ook aangeven dat het jullie verveeld dat alleen zij aan het woord zijn en dat jullie ook ruimte willen. Wel lastig, maar als iedereen er achter staat...Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 09:14
 
KICKER344 schreef:
Heel erg irritant zeg! Mensen die geen oog hebben voor anderen...

Je hebt een aantal goede tips gehad om buiten te gaan kijken wat er nog meer voor is. Je kunt echter ook proberen in de groep zelf iets te gaan doen. Je kunt eens aan de andere leden vragen wat zij ervan vinden. Hebben zij er ook moeite mee? Dan kun je het met zijn allen eens op tafel gooien. En dat hoeft niet op een rottige manier. Je kunt ook aangeven dat het jullie verveeld dat alleen zij aan het woord zijn en dat jullie ook ruimte willen. Wel lastig, maar als iedereen er achter staat...Succes!

Het is zeker irritant, als anderen totaal geen notie van je nemen, binnen de kerkmuren waar je altijd komt.
Dat heb ik in het verleden ook wel mee gemaakt (wie niet) te meer er ook wel eens gezegd is, dat leer je wel als je ouder wordt.

Ik heb het vroeger ook gedaan toen ik een jaar of 19 was, de boer op binnen de Christelijke beleving.
Alles wat er zo,n beetje huist binnen de (pkn) en ook de (charismatische)
maar uiteindelijk toch weer terug keerde (ned herv) naar mijn eigen beleving.

Soms en eigenlijk wel te vaak, wordt je het bos ingestuurd met persoonlijke ervaringen van derden.
Dat kom je ook op CM tegen, en soms ook van mensen uit je eigen gelederen, die zich op hun eigen wijzen manier uitdrukken.
Met uitdrukkingen en woorden die je in het dagelijkse leven, nooit of niet gebruikt, laat staan of je er eigenlijk ooit kennis van hebt genomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 10:10
 
Kun je niet eens in gesprek gaan met de studieleider? Uit bij hem/haar je zorgen omtrent het gedrag van deze twee mensen. Dat ze al wat ouder zijn en veel kennis hebben is natuurlijk heel mooi, maar dat betekent niet dat ze anderen de kans mogen ontnemen er iets van opsteken.
Ik begrijp je wens om ze respectvol te behandelen (zo ben ik ook opgevoed) maar dat respect mag wel tweeledig zijn, toch? Ook van hun kant is het een gebrek aan respect voor de anderen als ze stelselmatig de studie onmogelijk maken. Beter kunnen ze deze kennis ten goede gebruiken om met elkaar iets te leren. Wellicht hebben ze het daarbij juist nodig dat ze erop worden gewezen dat ze op deze manier niet op een constructieve manier bijdragen en kan de studieleider dit op een persoonlijke manier met hen bespreken.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 6 februari 2013, 10:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:23
 
BROUWER877 schreef:
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging.
Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen.
Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.

De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?

Ik zal sowieso op mijn 19de niet bij ouderen gaan zitten....

Ik zie geen oplossing, kijk bij jongeren van je eigen leeftijd zou je idd iets kunnen zeggen, maar sommigen mensen die zo oud zijn vinden het leuk om zo te discussiƫren zeg maar.

Enige optie, als je vervoer hebt, is naar de dichtstbijzijnde kerk, van je kerk te gaan waar wel een jongerengroep is. Kan je nog leuke contacten maken ook.

En anders, ja, ik zou wel oppassen met zomaar ff naar een andere kerk....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 11:52
 
SHANITA130 schreef:
Ik zal sowieso op mijn 19de niet bij ouderen gaan zitten....

Ik zie geen oplossing, kijk bij jongeren van je eigen leeftijd zou je idd iets kunnen zeggen, maar sommigen mensen die zo oud zijn vinden het leuk om zo te discussiƫren zeg maar.

Enige optie, als je vervoer hebt, is naar de dichtstbijzijnde kerk, van je kerk te gaan waar wel een jongerengroep is. Kan je nog leuke contacten maken ook.

En anders, ja, ik zou wel oppassen met zomaar ff naar een andere kerk....

Hoezo en waarom dan oppassen om naar een andere kerk te gaan?
Je hoort dan weer dingen die wel vragen opwekken, vragen die je weer kan stellen in je eigen kerk.
Vragen die soms een kleine schokgolf te weeg brengen, die ze dan weer wakker schud, en jou gaan vragen hoe j er aan bent gekomen.

Ik heb het in mijn jeugd ook gedaan toen ik 19 was, ze vinden het n.m helemaal niet zo geslaagd als je binnen de Christelijke beleving de boer op gaat.
Vaak stelt men zich dan de vraag (aan zich zelf) hoe heeft dit kunnen gebeuren, en dat terwijl er niets aan de hand is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 12:41
 
GERRIT084 schreef:
Hoezo en waarom dan oppassen om naar een andere kerk te gaan?
Vanwege de vele dwalingen zie 'ooit evangelisch'.
Je hoort dan weer dingen die wel vragen opwekken, vragen die je weer kan stellen in je eigen kerk.
Vragen die soms een kleine schokgolf te weeg brengen, die ze dan weer wakker schud, en jou gaan vragen hoe j er aan bent gekomen.

Ik heb het in mijn jeugd ook gedaan toen ik 19 was, ze vinden het n.m helemaal niet zo geslaagd als je binnen de Christelijke beleving de boer op gaat.
Vaak stelt men zich dan de vraag (aan zich zelf) hoe heeft dit kunnen gebeuren, en dat terwijl er niets aan de hand is.

Hoezo en waarom dan oppassen om naar een andere kerk te gaan?
Vanwege de vele dwalingen zie 'ooit evangelisch'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 13:13
 
SHANITA130 schreef:
Hoezo en waarom dan oppassen om naar een andere kerk te gaan?
Vanwege de vele dwalingen zie 'ooit evangelisch'.

Als je vanuit dat perspectief gaat denken kun je beter helemaal niet naar een kerk gaan want geen enkele kerk verkondigt de gehele waarheid. Een kerkelijke verkondiging is namelijk gebaseerd op persoonlijke interpretaties van de bijbel en elk mens maakt fouten. Daarom ben je ook samen gemeente, om samen die weg te bewandelen en de waarheid te leren kennen.

Maar ik kan me wel vinden in Shanita's conclusie om voorzichtig te zijn; waarom zou je bij tegenslag meteen naar een andere gemeente toe 'hollen'? Je hebt ooit voor de gemeente gekozen waar je nu deel van uit maakt en dat zal, naar ik hoop, een weloverwogen keuze zijn geweest. Onderdeel van dat samen gemeente zijn is ook dit soort punten met elkaar bespreekbaar te maken en op te lossen. Zoals gezegd is geen mens perfect en kunnen er ook binnen kerken 'blinde vlekken' zijn. Ik denk dat het dan juist goed is om die dingen te benoemen en 'in de openbaarheid' te brengen zodat er ruimte ontstaat er iets aan te doen.

Dat is m.i. anders wanneer deze weg al bewandeld is en er bewust niets met de informatie gedaan wordt. Dan kun je spreken van een stelselmatig meningsverschil en sluit de kerk die je bezoekt wellicht niet aan bij jouw manier van geloven en is het goed om te gaan 'shoppen'.
Maar uit de oorspronkelijke post maak ik niet op dat dit probleem hier aan de orde is.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 februari 2013, 13:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 13:35
 
Nou de GVK komt er mijns inziens wel heel dichtbij..

Weet je wat het is met brainwashing, dat gaat zo subtiel daar trapt zelfs de meest intelligente persoon in....

Trouwens het is mijn advies aan Brouwer ;)

Mazzeltjes
en fijne dag!!!! Lachende smiley

Deze posting is in het algemeen en niet naar iemand in het bijzonder, gewoon, wat ik zelf heb ervaren en denk....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 7 februari 2013, 13:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 13:51
 
BROUWER877 schreef:
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging.
Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen.
Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.

De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?

Brouwer,
Het is erg makkelijk om te zeggen in dit geval, ga is ergens anders kijken. Je gaat niet voor niets naar deze studie, maar ik neem aan dat de anderen er ook met een doel heen gaan. En als het zo is, dat twee mensen zichzelf erg op de voorgrond hebben staan, gaat het ook niet meer om de Bijbel, maar om mensen. En tegen die basis is al veel in te brengen. Maar tegelijk hebben wij zelf ook onze verantwoordelijkheid. Die kan je nemen door bij de leiding een klacht in te dienen, en helpt dat niet, dan kan je dat ook doen tijdens de studie.
Jou doel is, naar ik lees, om meer te leren van het geloof. Op deze manier doorgaan werkt dat zelfs tegen denk ik. Daarnaast, het geeft ook een totaal verkeerd beeld van wat Christus van ons vraagt, maar vraagd soms ook veel inzet van onze kant. En weggaan zonder een klacht in te dienen en ze de kans te geven om het anders te laten verlopen, lijkt mij niet goed. Maar is niet de makkelijkste weg.

In ieder geval sterkte, en veel succes bij het vinden naar de juiste manier van handelen hierin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1