ChristianMatch
 


Forum

Welvaartsevangelie.
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:24
 
14de minuut: geld/rijk zijn wordt verheerlijk en er wordt voor geapplaudisseerd.

Ik snap je wel Mat...

Vanaf 28ste minuut: de pastors zien zich als de ceo's(directeuren) van de kerk, de kerk ziet zich als een bedrijf van God, en Jezus is goed voor kerkbussiness.
De kerk ziet zichzelf als ondernemer, de omzet zou wel eens groter kunnen zij dan die van multinationals. etc. etc. etc.

Later: Jezus is een Merk...38.50 minuut...

En dan ontzettend grote villa van de Pastor, in vergelijking in die hutjes..

Dank Mat, dat je dat wou delen. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 maart 2013, 00:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:45
 
MAT170 schreef:
Ben ik niet met je eens, als ik het in het licht zie want Jezus is het licht. Dan zie ik juist de liefde van hem, wat het hem gekost heeft.


Je bent het niet met me eens hoe ik het beleef in hoe jij je verwoord ... Dat is dan jammer maar ik kan er niet om heen hoe je een en ander brengt en op mij en ook anderen overkomt. Je komt steeds met stukken die het tegendeel bewijzen en weinig hoop en bemoediging brengen. In ieder geval, niet voor mij.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 15 maart 2013, 23:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 00:10
 
SHANITA130 schreef:
Oh ja, barst het van de valsheid ook op cm?

Misschien bedoeld Mat het goed maar houdt hij het even voor gezien, door negatieve reacties.

Of ik dat vind van die valsheid op cm Smiley die vol vragen zit ik vind van wel...........
Talloze onderwerpen zijn de revue al gepasseerd op cm, die in de Bijbel worden, veroordeeld, of geoordeeld.
Dan komt het op forum van cm, en gaan wij elkaar een soort van goedkeuring vragen, en kan het in sommige gevallen toch.
Ga je er niet in mee, wordt je onderhand verketterd naar een soort ver... hoekje.
En als je er in mee gaat geknuffeld, dan zeg ik op mijn beurt soms, de schijnheiligheid ten top gespreid .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 00:26
 
Ohh. zo, ja, duidelijk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 maart 2013, 08:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 05:01
 
.

Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 16 maart 2013, 07:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 07:06
 
SHANITA130 schreef:
14de minuut: geld/rijk zijn wordt verheerlijk en er wordt voor geapplaudisseerd.

Ik snap je wel Mat...

Vanaf 28ste minuut: de pastors zien zich als de ceo's(directeuren) van de kerk, de kerk ziet zich als een bedrijf van God, en Jezus is goed voor kerkbussiness.
De kerk ziet zichzelf als ondernemer, de omzet zou wel eens groter kunnen zij dan die van multinationals. etc. etc. etc.

Later: Jezus is een Merk...38.50 minuut...

En dan ontzettend grote villa van de Pastor, in vergelijking in die hutjes..

Dank Mat, dat je dat wou delen. Knipoog smiley

Ik denk dat je het wel goed hebt gezien, daarom noemde ik het ook vals.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 07:10
 
GERRIT084 schreef:
Of ik dat vind van die valsheid op cm Smiley die vol vragen zit ik vind van wel...........
Talloze onderwerpen zijn de revue al gepasseerd op cm, die in de Bijbel worden, veroordeeld, of geoordeeld.
Dan komt het op forum van cm, en gaan wij elkaar een soort van goedkeuring vragen, en kan het in sommige gevallen toch.
Ga je er niet in mee, wordt je onderhand verketterd naar een soort ver... hoekje.
En als je er in mee gaat geknuffeld, dan zeg ik op mijn beurt soms, de schijnheiligheid ten top gespreid .

Er ligt daar wel degelijk een gevaar dat mensen op een gegeven moment alleen nog de dingen willen horen wat ze willen horen en daarbij leraren zoeken die precies vertellen wat ze willen horen.

2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle.

Geldt ook voor mezelf open te stellen wat God in zijn woord heeft te vertellen en niet voor dingen af te sluiten. Er staat ook naar hun eigen begeerten een voorbeeld waar ik aan moest denken is, misschien iemand die in een lesbische relatie zit maar die weet bv in die kerk (gemeente) keuren ze dat niet goed en gaat dan naar een gemeente waar dat bv geen enkel probleem is.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 16 maart 2013, 07:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 07:50
 
MAT170 schreef:
Er ligt daar wel degelijk een gevaar dat mensen op een gegeven moment alleen nog de dingen willen horen wat ze willen horen en daarbij leraren zoeken die precies vertellen wat ze willen horen.

2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle.

Geldt ook voor mezelf open te stellen wat God in zijn woord heeft te vertellen en niet voor dingen af te sluiten. Er staat ook naar hun eigen begeerten een voorbeeld waar ik aan moest denken is, misschien iemand die in een lesbische relatie zit maar die weet bv in die kerk (gemeente) keuren ze dat niet goed en gaat dan naar een gemeente waar dat bv geen enkel probleem is.

Wat zou ons antwoord dan kunnen/moeten zijn als we menen te zien gebeuren waar Paulus voor waarschuwt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 08:20
 
MAT170 schreef:
Ik denk dat je het wel goed hebt gezien, daarom noemde ik het ook vals.

Helemaal op het einde zei een antropoloog die die gemeente 15 jaar van dichtbij had gevolgd, dat de armoede nog even groot was onder de leden.

Ondanks de beloften van als je aan de gemeente(God) geeft wat daar dus allemaal naar de Pastors gaat, dat je dan ook zelf rijk zult worden....

En ja, deze gemeentes zitten ook in Nederland, en ja als je dus wat labiel bent, ja dan geloof je alles.

Dus ja, Mat, ik vind het wel Goed als je deze zaken neerzet, om mensen te waarschuwen.
Als het geld wat deze arme mensen gaven voor hun op een rekening werd gestort, ja, dan hadden ze wat geld voor zichzelf na 15 jaar....

Ik denk dat het goed is als mensen een kerk zoeken die zo dicht mogelijk bij de bijbel is, ja, dat is voor mij PKN.
Want ja onderdak en voedsel en kleding moet ons genoeg zijn staat er.

Ja, en als je elke zondag hoort dat God je financieel gaat zegenen als je aan de gemeente geeft...

Zo worden mensen gewaarschuwd.


Quote:
Mat: Geldt ook voor mezelf open te stellen wat God in zijn woord heeft te vertellen en niet voor dingen af te sluiten. Er staat ook naar hun eigen begeerten een voorbeeld waar ik aan moest denken is, misschien iemand die in een lesbische relatie zit maar die weet bv in die kerk (gemeente) keuren ze dat niet goed en gaat dan naar een gemeente waar dat bv geen enkel probleem is.


Ja, hier zit je weer met het probleem zeg maar, dat heel veel mensen wel een vriend, zus, broer, kind, neefje of nichtje hebben, iemand die dicht bij ze staat waar ze van houden. Die homo is.
En ja, dan kan je, onbedoeld, mensen kwetsen. en ja, dan denk ik zelf wat vind God belangrijker, dat ik mensen kwets of dat ik zeg dat 'het' er staat.
En ze dus afkeur.
Snap je, want ja, de meningen zijn daar over verdeeld.
En als ze liefdevol zijn naar hun kinderen, ja, dan denk ik, ja, wat zou God belangrijker vinden.

Maar ja ik begrijp je wel dat was een voorbeeld, ja er zijn zoveel gemeentes die daar zoveel aandacht aan besteden. Maar wat je eigenlijk wou zeggen was de misleiding van het welvaartsevangelie dat God ons financieel wil zegenen als we maar genoeg geven en dan wel in de collecte.

Ik snap dus wel je punt
.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 maart 2013, 09:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 08:25
 
JOL252 schreef:
Wat zou ons antwoord dan kunnen/moeten zijn als we menen te zien gebeuren waar Paulus voor waarschuwt?


Er niet in mee gaan, lijkt mij, je kan tegenwoordig al aardig zien welke kant wij opgaan, neem maar het Turkse stel wat nu de media haalt.
Ik vind wel dat Erdogan van Turkije een punt heeft, de Islam en het Joodse geloof, hangen niet zo ver uit elkaar.
Het oude testament/Thora en de koran liggen wat God zegt ook bijna gelijk.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 maart 2013, 08:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 08:37
 
MAT170 schreef:
Er ligt daar wel degelijk een gevaar dat mensen op een gegeven moment alleen nog de dingen willen horen wat ze willen horen en daarbij leraren zoeken die precies vertellen wat ze willen horen.

2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle.

Geldt ook voor mezelf open te stellen wat God in zijn woord heeft te vertellen en niet voor dingen af te sluiten. Er staat ook naar hun eigen begeerten een voorbeeld waar ik aan moest denken is, misschien iemand die in een lesbische relatie zit maar die weet bv in die kerk (gemeente) keuren ze dat niet goed en gaat dan naar een gemeente waar dat bv geen enkel probleem is.

Als je vindt dat een lesbische relatie niet goed is, dan zeg je toch op jouw beurt ook weer dat een kerk/gemeente waar ze dat goedkeuren vals is?
Mensen die de bijbel letterlijk nemen kunnen tot de conclusie komen dat een lesbische relatie niet goed is en dat afkeuren. Anderen die zoeken naar de boodschap van liefde die in de bijbel doorklinkt, zullen hier geen problemen mee hebben. Logisch toch dat twee mensen die van elkaar houden en niet geaccepteerd worden in een kerk/gemeente hun heil ergens anders gaan zoeken.
Maar laten we dan niet zo snel het woord vals of goddeloos in de mond nemen en proberen anderen te overtuigen met wat bijbelteksten, die -uit zijn verband gerukt- ons toch wel uitkomen. Iedereen heeft zo op zijn zoektocht naar God een mening over wat waarheid is en dat mag ook, maar laat ruimte over voor mensen die anders denken. Denken dat jouw opvatting en mening de enige juiste is, laat geen ruimte over voor mensen die hun geloof anders beleven en een ander beeld van God hebben.
Als christenen verschillen we nogal onderling, dat is niet erg, zolang we elkaar maar blijven zien als medebroeders en –zusters, die ondanks de verschillen op weg zijn naar dezelfde mooie Toekomst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 08:43
 
Quote:
Er niet in mee gaan, lijkt mij

Ja, wij wéten. Maar de mensen die helemaal niets van het geloof afweten die niet eens weten wat kerst betekend, ja. die denken van ja, nou heb ik het gevonden, wat ook wel klopt, ze hebben het heel summier over het evangelie.

Maar ja, de nadruk ligt er echt op geven, en dan zogenaamd aan God, en ze blijven arm, en de Pastors hebben dikke huizen, baden in luxe.

Dan ga je dus krijgen dat de armen, die al zoveel hebben gegeven, het verwijt krijgen dat ze niet genoeg hebben gegeven anders waren ze nu ook wel rijk geweest.(als je geeft zal God je financieel, materieel zegenen)
En de Pastors, ja, die hebben blijkbaar wel genoeg gegeven want ze leven in luxe....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 09:05
 
JANS221 schreef:
Als je vindt dat een lesbische relatie niet goed is, dan zeg je toch op jouw beurt ook weer dat een kerk/gemeente waar ze dat goedkeuren vals is?
Mensen die de bijbel letterlijk nemen kunnen tot de conclusie komen dat een lesbische relatie niet goed is en dat afkeuren. Anderen die zoeken naar de boodschap van liefde die in de bijbel doorklinkt, zullen hier geen problemen mee hebben. Logisch toch dat twee mensen die van elkaar houden en niet geaccepteerd worden in een kerk/gemeente hun heil ergens anders gaan zoeken.
Maar laten we dan niet zo snel het woord vals of goddeloos in de mond nemen en proberen anderen te overtuigen met wat bijbelteksten, die -uit zijn verband gerukt- ons toch wel uitkomen. Iedereen heeft zo op zijn zoektocht naar God een mening over wat waarheid is en dat mag ook, maar laat ruimte over voor mensen die anders denken. Denken dat jouw opvatting en mening de enige juiste is, laat geen ruimte over voor mensen die hun geloof anders beleven en een ander beeld van God hebben.
Als christenen verschillen we nogal onderling, dat is niet erg, zolang we elkaar maar blijven zien als medebroeders en –zusters, die ondanks de verschillen op weg zijn naar dezelfde mooie Toekomst.

Ik vind dat er van beide kanten een beetje wordt door gedrukt, wat er uit komt, de één met wat niet kan en de ander, de liefde wat te ruim neemt.
Je kan ook de liefde misbruiken om alles maar goed te vinden, de liefde voor Jezus is er wel, maar de liefde voor God, die gaat een beetje mank.

Homo seksualiteit wordt zowel in het oude als het nieuwe testament veroordeeld, of het nu vrouwen zijn of mannen.
Volgens het oude testament werd je nog buiten de poorten gestenigd, in het nieuwe testament, mag dat niet meer, daar wordt vergeving geschonken.
Maar wel met de boodschap, gaat heen en zondig niet meer, maar er staat nergens geschreven, dat alles nu wel mag, en op een voetstuk geplaatst mag worden.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 maart 2013, 09:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 09:21
 
GERRIT084 schreef:
Ik vind dat er van beide kanten een beetje wordt door gedrukt, wat er uit komt, de één met wat niet kan en de ander, de liefde wat te ruim neemt.
Je kan ook de liefde misbruiken om alles maar goed te vinden, de liefde voor Jezus is er wel, maar de liefde voor God, die gaat een beetje mank.

Homo seksualiteit wordt zowel in het oude als het nieuwe testament veroordeeld, of het nu vrouwen zijn of mannen.
Volgens het oude testament werd je nog buiten de poorten gestenigd, in het nieuwe testament, mag dat niet meer, daar wordt vergeving geschonken.
Maar wel met de boodschap, gaat heen en zondig niet meer, maar er staat nergens geschreven, dat alles nu wel mag, en op een voetstuk geplaatst mag worden.

Ja, dat is ook zo denk ik.

Maar ja, wat dan, al die mensen die een kind, neefje, nichtje, etc. hebben, of zelf lieve ouders die homo zijn?
Die zou ik denk ik kwetsen.

Snap wel je punt.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 maart 2013, 09:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 09:31
 
GERRIT084 schreef:
Ik vind dat er van beide kanten een beetje wordt door gedrukt, wat er uit komt, de één met wat niet kan en de ander, de liefde wat te ruim neemt.
Je kan ook de liefde misbruiken om alles maar goed te vinden, de liefde voor Jezus is er wel, maar de liefde voor God, die gaat een beetje mank.

Homo seksualiteit wordt zowel in het oude als het nieuwe testament veroordeeld, of het nu vrouwen zijn of mannen.
Volgens het oude testament werd je nog buiten de poorten gestenigd, in het nieuwe testament, mag dat niet meer, daar wordt vergeving geschonken.
Maar wel met de boodschap, gaat heen en zondig niet meer, maar er staat nergens geschreven, dat alles nu wel mag, en op een voetstuk geplaatst mag worden.

Gerrit, de uitspraak van Jezus `` ga heen en zondig niet meer``, was gericht tegen een vrouw die op overspel was betrapt. Het ging hier niet om een lesbische vrouw.
Maar dit is verder wel off-topic hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:03
 
GERRIT084 schreef:
Er niet in mee gaan, lijkt mij, je kan tegenwoordig al aardig zien welke kant wij opgaan, neem maar het Turkse stel wat nu de media haalt.
Ik vind wel dat Erdogan van Turkije een punt heeft, de Islam en het Joodse geloof, hangen niet zo ver uit elkaar.
Het oude testament/Thora en de koran liggen wat God zegt ook bijna gelijk.

Achter de koran zit een antichristelijke geest het ontkent dat Jezus de zoon van God is.

Uit de koran soera17v111 Zeg: "Alle lof komt Allah toe Die Zich geen zoon heeft genomen en Die geen mededinger heeft in Zijn Koninkrijk noch heeft Hij enige helper wegens zwakheid." En verkondig Zijn Grootheid.

De bijbel 1Johannes2vers22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. 23 Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader.

Dat is wat de koran doet het loochent de zoon en de vader.

Galaten4vers24 Dit is iets, waarin een diepere zin ligt. Want dit zijn twee bedelingen: de ene van de berg Sinai, die slaven baart, dit is Hagar. 25 Het (woord) Hagar betekent de berg Sinai in Arabië. Het staat op één lijn met het tegenwoordige Jeruzalem, want dat is met zijn kinderen in slavernij. 26 Maar het hemelse Jeruzalem is vrij; en dat is onze moeder.

Daarnaast staan ze onder de wet en een echte gelovige in Jezus staat niet onder de wet. De wet brengt slaven voort maar die door het bloed van Jezus zijn schoongewassen zijn toch zonen en dochters.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 16 maart 2013, 10:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:12
 
SHANITA130 schreef:
Ja, wij wéten. Maar de mensen die helemaal niets van het geloof afweten die niet eens weten wat kerst betekend, ja. die denken van ja, nou heb ik het gevonden, wat ook wel klopt, ze hebben het heel summier over het evangelie.

Maar ja, de nadruk ligt er echt op geven, en dan zogenaamd aan God, en ze blijven arm, en de Pastors hebben dikke huizen, baden in luxe.

Dan ga je dus krijgen dat de armen, die al zoveel hebben gegeven, het verwijt krijgen dat ze niet genoeg hebben gegeven anders waren ze nu ook wel rijk geweest.(als je geeft zal God je financieel, materieel zegenen)
En de Pastors, ja, die hebben blijkbaar wel genoeg gegeven want ze leven in luxe....

Bij de discipelen van Jezus was het andersom.

matteus19vers27 Daarop antwoordde Petrus en zeide tot Hem: Zie, wij hebben alles prijsgegeven en zijn U gevolgd; wat zal dan ons deel zijn? 28 Jezus zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, gij, die Mij gevolgd zijt, zult in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen op de troon zijner heerlijkheid zal zitten, ook op twaalf tronen zitten om de twaalf stammen van Israël te richten. 29 En een ieder, die huizen of broeders of zusters of vader of moeder of kinderen of akkers heeft prijsgegeven om mijn naam, zal vele malen meer terugontvangen en het eeuwige leven erven.

In de hemel natuurlijk.

matteus6vers19 Verzamelt u geen schatten op aarde, waar mot en roest ze ontoonbaar maakt en waar dieven inbreken en stelen; 20 maar verzamelt u schatten in de hemel, waar noch mot noch roest ze ontoonbaar maakt en waar geen dieven inbreken of stelen. 21 Want, waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.

Daar moet ons hart toch op gericht zijn op de hemel, op Jezus.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 16 maart 2013, 10:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:18
 
JANS221 schreef:
Gerrit, de uitspraak van Jezus `` ga heen en zondig niet meer``, was gericht tegen een vrouw die op overspel was betrapt. Het ging hier niet om een lesbische vrouw.
Maar dit is verder wel off-topic hier.

Het gaat meer om een voorbeeld, bij elke zonde vraag je om vergeving, vergeving is er altijd, als je het meent met geheel je hart verstand en ziel.
Hij vraagt alleen van ons, om niet meer te zondigen, stel dat elke zonde, afzonderlijk van elkaar in de Bijbel zou staan, ben je voorlopig even zoek, met het lezen van de zonde.

Als dat alleen voor die vrouw was bedoeld, snap ik wel dat, heel de wereld los is, van de zonde, je zegt toch ook niet, de Here Jezus is gedoopt, dan zijn wij het allemaal.
De wet is volbracht door Jezus Christus, maar dat houd niet in dat wij helemaal los van de wet zijn, het is een richtlijn hoe je leven (moet) kan.
Af en toe krijg je hier wel een gevoel van: ik geloof in Jezus Christus, maar voor de rest is het leven, lang leve de lol, en alles wat ik wil mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 11:14
 
MAT170 schreef:
romeinen5vers9 Veel meer zullen wij derhalve, thans door zijn bloed gerechtvaardigd, door Hem behouden worden van de toorn.openbaring5vers9 En zij zongen een nieuw gezang, zeggende:
Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen; want Gij zijt geslacht en Gij hebt (hen) voor God gekocht met uw bloed, uit elke stam en taal en volk en natie


Johannes6vers40 Want dit is de wil mijns Vaders, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.

Weet je Mat. Ik kan hier dus niets mee.
Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook.
Van Shanita moeten we vervolgens horen wat jij met welvaarts evenagelie bedoeld. (trouwens bedankt voor het zoekwerk Shanita).

Je zegt dat je van de blijde boddschap houdt, maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken. Onderstrepen dat je naar de hel gaat, en dat gelinkt aan de vorige verzen... Word ik moedeloos van.

Dan zijn bovenstaande teksten zo leeg. Want meen je het echt? Ken je me wel? Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Dus maak ik wel een kans in jouw ogen? Wanneer geldt de ene tekst en wanneer de andere?

Wees eens recht toe recht aan en vertel met eigen woorden hoe het volgens jou zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 13:59
 
ANNA415 schreef:
Weet je Mat. Ik kan hier dus niets mee.
Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook.
Van Shanita moeten we vervolgens horen wat jij met welvaarts evenagelie bedoeld. (trouwens bedankt voor het zoekwerk Shanita).

Je zegt dat je van de blijde boddschap houdt, maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken. Onderstrepen dat je naar de hel gaat, en dat gelinkt aan de vorige verzen... Word ik moedeloos van.

Dan zijn bovenstaande teksten zo leeg. Want meen je het echt? Ken je me wel? Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Dus maak ik wel een kans in jouw ogen? Wanneer geldt de ene tekst en wanneer de andere?

Wees eens recht toe recht aan en vertel met eigen woorden hoe het volgens jou zit.

citeer " Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook." Als dit je conclusie is heb je denk ik niet begrepen wat ik bedoel.

citeer "Ken je me wel? Nee ik kan je niet in het echt.

citeer "Dus maak ik wel een kans in jouw ogen?" Wat bedoel je hiermee?

Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Ik weet niet wat je verdiend, het kan een probleem zijn maar hoeft niet. Bij de rijke jongeling in matteus19vers16 was zijn rijkdom een probleem om Jezus te volgen.

citeer " maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken." Het kan een wakkerschudden zijn, ik weet niet wat je situatie is maar God weet het wel. Stel jezelf de vraag of je op de smalle weg of op de brede weg loopt? Ik zag een getuigenis van een vrouw en de evangelist kwam ook met die tekst aan, later besefte ze dat
ze op de brede weg zat (werk van de heilige geest) ze kwam tot geloof/bekering in Jezus en besefte dat hij voor haar zonden was gestorven en ook weer opgestaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:18
 
[quote=ANNA415]Weet je Mat. Ik kan hier dus niets mee.
Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook.
Ik kan me wel indenken dat je zo denkt, maar ik zou het zeker niet zo opvatten, ja ff mijn mening.

Van Shanita moeten we vervolgens horen wat jij met welvaarts evenagelie bedoeld. (trouwens bedankt voor het zoekwerk Shanita).

Je zegt dat je van de blijde boodschap houdt, maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken. Onderstrepen dat je naar de hel gaat, en dat gelinkt aan de vorige verzen... Word ik moedeloos van.
Dat moedeloos kan ik voorstellen had ik in een ander topic...
Ik kan me voostellen dat kan triggers geven. Maar Anna, als je goed nadenkt, het zou toch raar zijn dat je wordt veroordeeld omdat je lekker verdient en daar ook van kan genieten?
Dat is een gave van God, ik had ook een lekker baan kunnen hebben zit in een uitkering omdat ik nu eenmaal geen kans kreeg van vader mijn vwo af te maken. Omdat ik al op mijn 12de moest werken en zeggen dat ik 16 was. En op me 16de uit huis moest, omdat je in A'veen op die leeftijd al een uitkering kon krijgen...
Laat staan studeren. En dat terwijl hem dat geen cent zou hebben gekost..
Want je kon toen lenen, bij de svb bank als je wou studeren.


Zo ken ik er meerdere, ja als je omgaat met mensen met een uitkering hoor je tragische verhalen vaak. Maar ik hoor dan zelf elke keer God voorziet, ook ik ken dat, ja, me pc was stuk, ik kreeg met kerst 2 pc's en nog hele goede ook. Een voor de slaapkamer een voor de huiskamer.

En elke keer als ik iets nodig heb help iemand me. In de zomer was iemand van de PKN kerk, uren bezig me vloer er netjes uit te halen.

En zo kan ik lang doorgaan.
Zelfs al weer wat gespaard ;)

Nee, ik denk, je kan trots zijn op je goede baan, en je moet zelfs genieten van dingen, want die heb je van God gekregen, je verstand om te leren, je baan, etc. Knipoog smiley


Dan zijn bovenstaande teksten zo leeg. Want meen je het echt? Ken je me wel? Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Dus maak ik wel een kans in jouw ogen? Wanneer geldt de ene tekst en wanneer de andere?

Ik wil die teksten ook wel uitleggen, die hebben iig geen betrekking op mensen die hebben geleerd en nu een goede baan hebben ;)

Ieder die gelooft is behouden.

Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.




Het ging hier over een kerk, die aan welvaartsevangelie deed, en aan enorme groepen mensen geld zat los te manipuleren, met als ze veel geven(aan de kerk), worden ze heel rijk.
En vervolgens van dat geld zelf lekker leven, dan wordt dus een kerk een bedrijf.
Dus gewoon fraude.

Niet iedereen is even handig in het met je eigen woorden iets vertellen.
Iig, ik had zelf een hele tijd dat mij dat niet lukte.

Ik denk zelf dat het Mat, over het welvaartsevangelie ging, en dat hij verder wat teksten dáárbij zocht.


Wees eens recht toe recht aan en vertel met eigen woorden hoe het volgens jou zit.

Zegens meid!!! Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 maart 2013, 14:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:54
 
MAT170 schreef:
citeer " Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook." Als dit je conclusie is heb je denk ik niet begrepen wat ik bedoel.

citeer "Ken je me wel? Nee ik kan je niet in het echt.

citeer "Dus maak ik wel een kans in jouw ogen?" Wat bedoel je hiermee?

Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Ik weet niet wat je verdiend, het kan een probleem zijn maar hoeft niet. Bij de rijke jongeling in matteus19vers16 was zijn rijkdom een probleem om Jezus te volgen.

citeer " maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken." Het kan een wakkerschudden zijn, ik weet niet wat je situatie is maar God weet het wel. Stel jezelf de vraag of je op de smalle weg of op de brede weg loopt? Ik zag een getuigenis van een vrouw en de evangelist kwam ook met die tekst aan, later besefte ze dat
ze op de brede weg zat (werk van de heilige geest) ze kwam tot geloof/bekering in Jezus en besefte dat hij voor haar zonden was gestorven en ook weer opgestaan.

Ingaan in het Koninkrijk der hemelen

13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Hai Mat, Ik zie wel duidelijk dat dat op de gemeente slaat in Tegenlicht die het welvaartsevangelie prediken.

Misschien kan je een beetje uitkijken, want ja, het is mijns inziens niet de bedoeling van God die Goed is dat mensen die een beetje lekker verdienen, daar een soort van schuldgevoel over aan moeten houden, of zelfs angst...
Dat is namelijk een gave Gods, dat je kan genieten van wat je verdient. Knipoog smiley

Ik kan helaas even niet meer meediscussiëren want ik ga nu ff weg...

Laterz en Vrede!

S. die het jammer zou vinden als er om een goede documentaire nu misverstanden ontstaan...

Gaat in door de enge poort is mijns inziens gewoon; verdien je geld op een eerlijke manier, en niet door een groep, veelal armen, maar ook rijken, en mensen die ertussen zitten (die nu failliet zijn daardoor) gelovigen op te lichten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:22
 
Nog even..

Die rijke jongeling zat naar de bekende weg te vragen, hij noemde alle geboden al op, en geloofde ook, en ging vragen wat hij dan nog meer moest doen.

Ja, daarom zei Jezus dat.

Als ik ergens werk, ik ga naar me baas, ik zeg ik heb dit gedaan en som een rijtje op wat bij mijn werk hoort aan het eind van de dag.
En ik vraag wat ik nog meer moet doen, om die baan te behouden, terwijl ik een vast contract heb....ja, dan zou die baas denken wat vreemd, daar zit iets achter. en die zou ws ook iets bedenken, wat eigenlijk niet hoeft...

Want, had die rijke jongeling die toch wel vreemde vraag niet gesteld had Jezus dit namelijk niet uit zichzelf gezegd, van verkoop alles, en verdeel het onder de armen.
---
16 En zie, iemand kwam tot Hem en zeide: Meester, wat voor goed moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven? 17 Hij zeide tot hem: Wat vraagt gij Mij naar het goede? Eén is de Goede. Maar indien gij het leven wilt binnengaan, onderhoud de geboden. 18 Hij zeide tot Hem: Welke? Jezus zeide: Deze: Gij zult niet doodslaan, gij zult niet echtbreken, gij zult niet stelen, gij zult geen vals getuigenis geven, 19 eer uw vader en uw moeder, en gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 20 De jongeling zeide tot Hem: Dat alles heb ik in acht genomen; waarin schiet ik nog te kort? 21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij. 22 Toen de jongeling [dit] woord hoorde, ging hij bedroefd heen, want hij bezat vele goederen.

23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
---
Linkje hervormde kerk Den Haag, wat meer duidelijkheid verschaft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:53
 
Je bent wel druk bezig met reacties geven Shanita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 16:23
 
MAT170 schreef:
Je bent wel druk bezig met reacties geven Shanita.

Ja, en?

Jij bent wel druk van het geven van negatieve reacties, Mat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 16:42
 
ANNA415 schreef:
Ik stop met geloven, maak toch geen kans om er te komen Gefrustreerde smiley


Ja, ik herken dat, kwam ik tot geloof , blij, ik was behouden,

Kan en moet je je daarna nog aan heel veel regeltjes houden, iedereen moeten vergeven, in tongen spreken, nooit boos mogen worden, vergelijkenissen waar heel subtiel mee wordt gedreigd...etc.

Laterz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 19:19
 
SHANITA130 schreef:
Ja, ik herken dat, kwam ik tot geloof , blij, ik was behouden,

Het is de kunst, je blijdschap niet te laten roven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 20:17
 
MAT170 schreef:
Achter de koran zit een antichristelijke geest het ontkent dat Jezus de zoon van God is.

Uit de koran soera17v111 Zeg: "Alle lof komt Allah toe Die Zich geen zoon heeft genomen en Die geen mededinger heeft in Zijn Koninkrijk noch heeft Hij enige helper wegens zwakheid." En verkondig Zijn Grootheid.

De bijbel 1Johannes2vers22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. 23 Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader.

Dat is wat de koran doet het loochent de zoon en de vader.

Galaten4vers24 Dit is iets, waarin een diepere zin ligt. Want dit zijn twee bedelingen: de ene van de berg Sinai, die slaven baart, dit is Hagar. 25 Het (woord) Hagar betekent de berg Sinai in Arabië. Het staat op één lijn met het tegenwoordige Jeruzalem, want dat is met zijn kinderen in slavernij. 26 Maar het hemelse Jeruzalem is vrij; en dat is onze moeder.

Daarnaast staan ze onder de wet en een echte gelovige in Jezus staat niet onder de wet. De wet brengt slaven voort maar die door het bloed van Jezus zijn schoongewassen zijn toch zonen en dochters.

Ik heb het over de overeenkomst, tussen de Islamieten en Joden, de gebruiken en wetten zijn overeenkomstig.
Ook de Joden erkennen Jezus Christus niet als de zoon van God, maar zijn weer wel het geliefde en uitverkoren volk van God.
Voor de rest hoef je niet het oude testament te citeren, mijn Bijbel ligt naast mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2