ChristianMatch
 


Forum

Welvaartsevangelie.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 07:07
 
Ik zag net een documentaire over het welvaartsevangelie en om kort te zijn, ik denk dat het vals is.


matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden. 26 Want wat zou het een mens baten, als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel? Of wat zal een mens geven in ruil voor zijn leven?

Na het verhaal van de rijke jongeling

matteus19vers23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

1 timoteus6vers5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. 6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, (indien zij gepaard gaat) met tevredenheid. 7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 14 maart 2013, 07:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 07:21
 
MAT170 schreef:
Ik zag net een documentaire over het welvaartsevangelie en om kort te zijn, ik denk dat het vals is.


matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden. 26 Want wat zou het een mens baten, als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel? Of wat zal een mens geven in ruil voor zijn leven?

Na het verhaal van de rijke jongeling

matteus19vers23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

1 timoteus6vers5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. 6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, (indien zij gepaard gaat) met tevredenheid. 7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.

Wie kan er dan behouden worden?
Gelukkig is bij God niets onmogelijk.

Interessant dat je de rijke jongeling aanhaald. Lekker de opgestoken vinger naar die rijke jongeling. Maar hoe kwam die jongeling zou rijk? Omdat ze vader stinkend rijk was! Het gaat niet om de hoeveelheid geld, maar wat je er mee doet.

Het bijbelgedeelte uit Timoteus, begint met name over mensen die het 'onderwijs' verdraaien, er niet mee instemmen en die er geld aan willen verdienen.
En dan vervolgens vers 10 : Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald ...


Wat versta jij onder welvaartsevangelie? Want dat maakt wat duidelijker waarom je deze bijbelteksten gebruikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 17:51
 
MAT170 schreef:
Ik zag net een documentaire over het welvaartsevangelie en om kort te zijn, ik denk dat het vals is.


matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden. 26 Want wat zou het een mens baten, als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel? Of wat zal een mens geven in ruil voor zijn leven?

Na het verhaal van de rijke jongeling

matteus19vers23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

1 timoteus6vers5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. 6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, (indien zij gepaard gaat) met tevredenheid. 7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.

Kun jij alles geven aan bezit wat God je vraagt? Hoe sta jij tenopzicht van Jezus? letwel het gaat niet om wat je zegt hier op CM , maar wat er werkelijk in je hart leeft, God weet de waarheid en daar draait het om Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:01
 
Ik zal het even plakken, een wiki link: Welvaartsevangelie

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 maart 2013, 18:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:13
 
Ergens van een facebookvriend geplukt:


Tijdens dankdag gaat een rijke man staan en geeft een getuigenis: "ik ben een millionair," vertelt hij, " en ik geef God daarvoor de eer, want Hij heeft mij zo gezegend!
Ik weet als de dag van gisteren het keerpunt in mijn (geloofs) leven: Ik had net mijn eerste euro verdient en ging naar een kerkdienst. Er sprak die avond een zendeling over zijn werk. Ik wist dat ik maar een euro had en ik kon kiezen: Alles geven of niks... Op dat moment besloot ik om alles te geven wat ik had! Ik geloof dat God die beslissing heeft gezegend en dat ik daarom nu zo rijk ben. Toen hij klaar was met zijn verhaal was iedereen ontroerd en het was helemaal stil.

Toen hij ging zitten boog een oud vrouwtje vlak achter hem over de stoel en zei: Fantastisch verhaal: Ik daag je uit om vandaag hetzelfde te doen!


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 14 maart 2013, 18:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:21
 
Mooi verhaal....de preek gisteren op biddag had bij ons dezelfde strekking...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 07:39
 
SHANITA130 schreef:
Ik zal het even plakken, een wiki link: Welvaartsevangelie

Dank je Shanita, maar dan is wat Wiki er van zegt en niet Mat Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 07:42
 
ZEELAND736 schreef:
Mooi verhaal....de preek gisteren op biddag had bij ons dezelfde strekking...

En heb je ooit eens een dominee geld in de collecte zien doen? Knipoog smiley


Maar de wedervraag is of je zonder welvaart wel makklijker geloofd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 13:04
 
En toen was het stil aan de overkant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 13:09
 
ANNA415 schreef:
Dank je Shanita, maar dan is wat Wiki er van zegt en niet Mat Knipoog smiley

Dank je Anna, maar ik heb een sterk vermoeden dat Mat dat bedoelt vandaar Knipoog smiley

Ik heb zovaak een dominee geld in een collecte zien doen, en welvaart heeft niets te maken met wel of niet sneller gaan geloven, denk ik.

Omdat je mensen hebt die rijk zijn en heel ongelukkig en mensen die 'arm' zijn zijn vaak heel gelukkig, en andersom, nee hoor, heeft met gesteldheid van je hart te maken.

En het is toch ook de heilige Geest die overtuigd van geloof?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 maart 2013, 13:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 13:10
 
MAT170 schreef:
Ik zag net een documentaire over het welvaartsevangelie en om kort te zijn, ik denk dat het vals is.


matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden. 26 Want wat zou het een mens baten, als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel? Of wat zal een mens geven in ruil voor zijn leven?

Na het verhaal van de rijke jongeling

matteus19vers23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

1 timoteus6vers5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. 6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, (indien zij gepaard gaat) met tevredenheid. 7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.



Misschien moet je eerst voor je een discussie begint het woordje vals eens uit je vocabulaire halen.....je gebruikt het mij net te vaak.....
Als iets niet jouw overtuiging is noem je het maar vals?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 13:17
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien moet je eerst voor je een discussie begint het woordje vals eens uit je vocabulaire halen.....je gebruikt het mij net te vaak.....
Als iets niet jouw overtuiging is noem je het maar vals?

Hai Willemijn, Lachende smiley

Met alle respect: een vals evangelie is een woord dat je vaak tegenkomt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 15:14
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien moet je eerst voor je een discussie begint het woordje vals eens uit je vocabulaire halen.....je gebruikt het mij net te vaak.....
Als iets niet jouw overtuiging is noem je het maar vals?

Ik denk dat er ook veel valsheid is.

matteus7vers13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 18:00
 
MAT170 schreef:
Ik denk dat er ook veel valsheid is.

matteus7vers13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

Ongetwijfeld zal er veel valsheid zijn of veel zijn wat onder de noemer valsheid geplaatst wordt, maar geef er dan niet zoveel aandacht aan, negeer het. Er is gelukkig ook veel goeds. Als je steeds maar alles blijft benoemen wat vals is, heb je zo weinig aan het Licht. Laat het Licht aan het licht komen en laat de valsheid voor wat het is. Het evangelie is een blijde boodschap, laat die eens horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 18:21
 
MAT170 schreef:
Ik denk dat er ook veel valsheid is.

matteus7vers13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

Het barst van de valsheid, ook op cm, valsheid is heel breed, wat ik ook een vorm van valsheid vindt, dat mensen zich verbergen achter Bijbel teksten.
Het is eigenlijk (vind ik ) het zelfde als een greep uit de kassa nemen van de supermarkt, die barst van het geld, je neemt er een greep uit, en echt nodig heb je het niet.

Vervolgens ga je er mee lopen dwepen, je toont het aan je mede burgers, die met wat onwennige blikken je aan staren.
En zich afvragen wat dat knaapje er mee moet, echt nodig heeft hij het waarschijnlijk niet, maar voorlopig heeft hij het, boeie.
Zo is het forum al bezaaid, met onnodig gebruik van teksten, een beetje onderschatte waarde, van zulke mooie woorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 20:49
 
MAT170 schreef:
Ik denk dat er ook veel valsheid is.

matteus7vers13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

Ik stop met geloven, maak toch geen kans om er te komen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 21:00
 
---

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 15 maart 2013, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 21:02
 
MAT170 schreef:
Ik denk dat er ook veel valsheid is.

matteus7vers13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

Zieke smiley
Wordt hier zo moe van he!!
Jij weet een mens echt depri te maken zeg!! Heb je weleens de bijbel gelezen met de bemoedigende teksten die staan er ook genoeg hoor!!

De Heere is mijn herder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:26
 
Ha Mat! Lachende smiley

Interessant bijbelstuk, ik zet even het hele hoofdstuk erin:
Ingaan in het Koninkrijk der hemelen

Je had er zelf al teksten ingezet, ja het is altijd interessant om teksten door te lezen.

Ik vind het mooi teksten en ook juist die je onderstreept hebt, van tevredenheid en als je onderdak en onderhoud heb moet iemand dat genoeg zijn.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 maart 2013, 22:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:42
 
ERIKA129 schreef:
Zieke smiley
Wordt hier zo moe van he!!
Jij weet een mens echt depri te maken zeg!! Heb je weleens de bijbel gelezen met de bemoedigende teksten die staan er ook genoeg hoor!!

De Heere is mijn herder!

Ik vind dit geen ontmoedigende tekst als je weet dat de smalle weg Jezus is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:43
 
JANS221 schreef:
Ongetwijfeld zal er veel valsheid zijn of veel zijn wat onder de noemer valsheid geplaatst wordt, maar geef er dan niet zoveel aandacht aan, negeer het. Er is gelukkig ook veel goeds. Als je steeds maar alles blijft benoemen wat vals is, heb je zo weinig aan het Licht. Laat het Licht aan het licht komen en laat de valsheid voor wat het is. Het evangelie is een blijde boodschap, laat die eens horen.

Ben ik mee eens dat het evangelie een blijde boodschap is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:44
 
GERRIT084 schreef:
Het barst van de valsheid, ook op cm, valsheid is heel breed, wat ik ook een vorm van valsheid vindt, dat mensen zich verbergen achter Bijbel teksten.
Het is eigenlijk (vind ik ) het zelfde als een greep uit de kassa nemen van de supermarkt, die barst van het geld, je neemt er een greep uit, en echt nodig heb je het niet.

Vervolgens ga je er mee lopen dwepen, je toont het aan je mede burgers, die met wat onwennige blikken je aan staren.
En zich afvragen wat dat knaapje er mee moet, echt nodig heeft hij het waarschijnlijk niet, maar voorlopig heeft hij het, boeie.
Zo is het forum al bezaaid, met onnodig gebruik van teksten, een beetje onderschatte waarde, van zulke mooie woorden.

Oh ja, barst het van de valsheid ook op cm?

Misschien bedoeld Mat het goed maar houdt hij het even voor gezien, door negatieve reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:47
 
ANNA415 schreef:
Ik stop met geloven, maak toch geen kans om er te komen Gefrustreerde smiley

Als je God recht in de ogen kan aankijken als Jezus opeens terug komt, ja, dan hoef je nergens bang voor te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 22:54
 
Documentaire welvaarstevangelie tegenlicht, interessant, bedoelde je deze Mat?

welvaartsevangelie Tegenlicht

Om beter inzicht te krijgen in de ideologie achter deze expansie. Welke ideeën, gevoelens en tactieken drijven de opmars van de snelst groeiende religieuze beweging ter wereld? Regie: Bregtje van der Haak Research: Eva de Breed Productie: Helen Goossens Eindredactie: Henneke Hagen/ Frank Wiering


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 maart 2013, 22:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:01
 
SHANITA130 schreef:
Als je God recht in de ogen kan aankijken als Jezus opeens terug komt, ja, dan hoef je nergens bang voor te zijn.


Nee dat is zo. Alleen komen de stukken die geplaatst worden over als de oude hel en verdoemenis preken met bijbel waar het stof uit wordt geslagen en al. Weinig hoop gevend. De nadruk mag liggen op de liefde die de Vader heeft getoond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:03
 
SHANITA130 schreef:
Documentaire welvaarstevangelie tegenlicht, interessant, bedoelde je deze Mat?

welvaartsevangelie Tegenlicht

Om beter inzicht te krijgen in de ideologie achter deze expansie. Welke ideeën, gevoelens en tactieken drijven de opmars van de snelst groeiende religieuze beweging ter wereld? Regie: Bregtje van der Haak Research: Eva de Breed Productie: Helen Goossens Eindredactie: Henneke Hagen/ Frank Wiering

Ja ik had dat stuk voor driekwart gekeken daarna afgezet kon er niet meer verder naar kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:09
 
JOL252 schreef:
Nee dat is zo. Alleen komen de stukken die geplaatst worden over als de oude hel en verdoemenis preken met bijbel waar het stof uit wordt geslagen en al. Weinig hoop gevend. De nadruk mag liggen op de liefde die de Vader heeft getoond.

Ha Jol,

Ik snap het al, ja, met name voor mensen die zijn opgegroeid in die angstmakende kerken, zeg ik het zo goed?

Ja, dat kan triggers geven.

Ja, en je ziet ook wel overeenkomsten met sommigen nieuwe gemeentes en sommigen oude angstgevende kerken.

Van als je niet in tongen spreekt dan kom je niet in de hemel, als je niet iedereen meteen van Harte vergeeft dan...
Als je niet tienden en elke maand zoveel euro erbij geeft dan....
Etc.

Iig, ik ging uit van de goede bedoelingen van Mat, en ik snap wel wat je zegt, zo had ik het niet gezien.

Iig, ik weet niet of Matt deze documentaire bedoelde, maar ja, ik ga ff kijken Tegenlicht heeft wel goede programma's, mi.
Voordeel is, je kan ff kijken en dan stop zetten als je wat anders gaat doen en dan weer verder kijken.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 maart 2013, 23:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:10
 
MAT170 schreef:
Ja ik had dat stuk voor driekwart gekeken daarna afgezet kon er niet meer verder naar kijken.

Ok, ik ga ff kijken, ben benieuwd, bedankt voor de tip Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:13
 
ANNA415 schreef:
Ik stop met geloven, maak toch geen kans om er te komen Gefrustreerde smiley


romeinen5vers9 Veel meer zullen wij derhalve, thans door zijn bloed gerechtvaardigd, door Hem behouden worden van de toorn.

openbaring5vers9 En zij zongen een nieuw gezang, zeggende:
Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen; want Gij zijt geslacht en Gij hebt (hen) voor God gekocht met uw bloed, uit elke stam en taal en volk en natie


Johannes6vers40 Want dit is de wil mijns Vaders, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 16 maart 2013, 05:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 23:16
 
JOL252 schreef:
Nee dat is zo. Alleen komen de stukken die geplaatst worden over als de oude hel en verdoemenis preken met bijbel waar het stof uit wordt geslagen en al. Weinig hoop gevend. De nadruk mag liggen op de liefde die de Vader heeft getoond.

Ben ik niet met je eens, als ik het in het licht zie want Jezus is het licht. Dan zie ik juist de liefde van hem, wat het hem gekost heeft.


Laatst aangepast door
MAT170
op vrijdag 15 maart 2013, 23:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2