ChristianMatch
 


Forum

Knuffel theologen, en eigen evangelie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 25 maart 2013, 13:40
 
GERRIT084 schreef:
Precies, er is nog een topic op forum, die eigenlijk nergens over gaat, maar ook weer wel, bakkeleien , in het heden en verleden zijn er al heel wat topic,s om zeeg geholpen door onderling gebakkelei.
Eigenlijk, zou men, een onderlinge afspraak moeten maken, om bij ruzie daar verder te gaan.

Dat is bijna het zelfde, tussen oude testament en het nieuwe testament, naar het oude gaan om te kijken hoe het ongeveer moest.
Dan naar het nieuwe testament, hoe wij mogen leven, in liefde naast elkaar.

Ik vind dat je volkomen voorbij gaat aan waar het begon. Er is geen sprake van gebakkelei of strijden om het gelijk. Er speelt wel een in twijfel trekken van iemands persoonlijke geloof en dat is ten eerste triest en ten tweede: hoe kun je nog een waardevolle en opbouwende discussie houden als je de ander niet serieus neemt in de familie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 25 maart 2013, 14:00
 
JOL252 schreef:
Ik vind dat je volkomen voorbij gaat aan waar het begon. Er is geen sprake van gebakkelei of strijden om het gelijk. Er speelt wel een in twijfel trekken van iemands persoonlijke geloof en dat is ten eerste triest en ten tweede: hoe kun je nog een waardevolle en opbouwende discussie houden als je de ander niet serieus neemt in de familie?

Oh maar dat deed ik ook hoor, ik reageerde op iemand anders en ging weer verder met het geen ik begon.
Volgens mij zijn wij allemaal groot nu, en ging het weer redelijk verzanden, en ging de aanval op één persoon gericht.
En dat de ander best wel het meest mondige is, van de hele site, om zich zelve, te verdedigen, en het waarschijnlijk niet meer nodig acht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRICK330





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:10
 
Als ik dit zo lees allemaal, zoals ik al zei vanmorgen, en dat er daarbij nog ruzie s voorkomen, dat is niet goed.
Wat ik bedoel is dit, open een topic en leg uit hoe je bijv de tien geboden vandaag in de huidige tijd toepast.
Zijn er vandaag nog situatie s geweest waar je de tien geboden hebt kunnen toepassen, en zo ja, hoe heb je dat gedaan.
Aan deze discussie ga ik verder niet meedoen, zeker niet als er ruzie van gaat komen met andere leden, dat doet de website ook niet goed, en heeft zeker een negatief beeld naar de nieuwkomer op deze site.
Wat mij betreft doet de redactie deze discussie sluiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:31
 
BERT168 schreef:
jans221:

Ik kon niet leuks ontdekken aan de manier waarop jij reageerde op deze topic. Je mening zeggen moet kunnen, de manier waarop jij het deed vond ik ongepast. Als je alleen maar een reactie wil geven om de zaak hier in beweging te houden, mag je het van mij achterwege laten.

bert:

dat is ook niet de bedoeling dat je het leuk vind jans,ik geef alleen aan dat ik onderscheid maak in de persoon op zich en welke mening men heeft.
bij mij staat dat los van elkaar.
ik kan een meningsverschil hebben met iemand terwijl we buiten die mening om geen problemen hoeven te hebben.

dat jij het ongepast vind op de manier waarop ik het doe,dat mag jij dat gerust vinden.
als ik dat op een heel voorzichtige manier zou doen had je waarschijnlijk niet gereageerd.
natuurlijk heb je liever dat ik een reactie achterwege laat,(om het in beweging te houden)maar als je daar niet tegen kunt,kan je beter ook maar niet meedoen op het forem toch?

ik denk ook vaak genoeg van bepaalde personen dat ze beter niks kunnen zeggen,dan reageer ik ook niet gelijk dat ze hun reactie wel achterwege mogen laten.
daar is het een forem voor,waarop iedereen mag reageren en dan moet je soms wat incasseren jans.

Ik schreef niet dat je niet mocht reageren, ik schreef dat als je alleen maar schreef om het forum in beweging te houden, je het dan beter achterwege kon laten.
Als je alleen maar reacties krijgt als je op de manier schrijft zoals jij schreef, dan is er misschien iets mis met de inhoud van je topics. Ik reageer overigens liever op de inhoud, dan op de manier van schrijven.
En ook al heb je een meningsverschil hier met iemand, dan nog kun je op een andere manier reageren dan jij deed, in ieder geval meer respectvol.
Maar genoeg hierover, laten we het maar weer over de inhoud hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:36
 
De reden waarom het volgens mij steeds ``fout`` gaat op de topics, is dat er vaak iemand is, die met de Bijbel in de hand meent het zwaard te moeten hanteren en een ieder die niet op dezelfde wijze gelooft, meent te moeten veroordelen: met woorden als: dan ga je verloren, dan wacht jou de hel, je hebt een eigen theologie, een eigen evangelie.
Als je blijft denken dat jouw manier van geloven de enige echte manier is, is er geen discussie meer mogelijk en al helemaal niet als alle andere manieren van geloven dan veroordeeld worden. En terecht reageert men daar vaak op op dit forum. En ik zal dat ook blijven doen.

Afgelopen vrijdag schreef ik dit al en probeerde ik het verschil aan te geven waar de meningsverschillen kunnen ontstaan:
``Ik denk dat het hier gaat over manier waarop mensen de bijbel lezen en het beeld wat mensen van God hebben. Dat bepaalt nl. hoe je naar bepaalde dingen kijkt. Je kunt alles wat in de bijbelstaat letterlijk nemen en dat proberen te doen, je kunt ook proberen te ontdekken wat de boodschap is die in de bijbel doorklinkt en daaruit en daarnaar leven. Dat is niet hetzelfde als de bijbel aanpassen aan datgene wat je graag wil horen. De boodschap blijft nl. onveranderd, ook al is het denken over de bijbel veranderd. Dat wat je van jongs af aan geleerd hebt of nu nog steeds hoort kan een grote rol spelen hoe je naar God kijkt en welk beeld je van Hem hebt. Dat wil dan niet zeggen, dat een ander Godsbeeld niet goed zou kunnen zijn. En iets wat vroeger niet bespreekbaar was is daarmee automatisch toch niet goed? Veranderende inzichten over datgene wat geschreven staat zullen er altijd blijven en daar is niets mis mee. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf is door de eeuwen heen blijven staan.``

Ik vind het prima als iemand de bijbel letterlijk wil lezen en daarnaar probeert te leven. Wel wil ik dan ook de ruimte hebben om te leven naar de Bijbel zoals ik denk dat de bedoeling is. We zijn toch allemaal op zoek naar de waarheid en naar God en hebben toch allemaal de intentie om te leven zoals God het van ons vraagt.


Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 25 maart 2013, 16:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 25 maart 2013, 21:30
 
PATRICK330 schreef:
Als ik dit zo lees allemaal, zoals ik al zei vanmorgen, en dat er daarbij nog ruzie s voorkomen, dat is niet goed.
Wat ik bedoel is dit, open een topic en leg uit hoe je bijv de tien geboden vandaag in de huidige tijd toepast.
Zijn er vandaag nog situatie s geweest waar je de tien geboden hebt kunnen toepassen, en zo ja, hoe heb je dat gedaan.
Aan deze discussie ga ik verder niet meedoen, zeker niet als er ruzie van gaat komen met andere leden, dat doet de website ook niet goed, en heeft zeker een negatief beeld naar de nieuwkomer op deze site.
Wat mij betreft doet de redactie deze discussie sluiten.

Er zijn tal van meningsverschillen, en dat mag, anders zou er geen discussie zijn, en ruzie mag men onderling uitvechten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 25 maart 2013, 21:40
 
JANS221 schreef:
De reden waarom het volgens mij steeds ``fout`` gaat op de topics, is dat er vaak iemand is, die met de Bijbel in de hand meent het zwaard te moeten hanteren en een ieder die niet op dezelfde wijze gelooft, meent te moeten veroordelen: met woorden als: dan ga je verloren, dan wacht jou de hel, je hebt een eigen theologie, een eigen evangelie.
Als je blijft denken dat jouw manier van geloven de enige echte manier is, is er geen discussie meer mogelijk en al helemaal niet als alle andere manieren van geloven dan veroordeeld worden. En terecht reageert men daar vaak op op dit forum. En ik zal dat ook blijven doen.

Afgelopen vrijdag schreef ik dit al en probeerde ik het verschil aan te geven waar de meningsverschillen kunnen ontstaan:
``Ik denk dat het hier gaat over manier waarop mensen de bijbel lezen en het beeld wat mensen van God hebben. Dat bepaalt nl. hoe je naar bepaalde dingen kijkt. Je kunt alles wat in de bijbelstaat letterlijk nemen en dat proberen te doen, je kunt ook proberen te ontdekken wat de boodschap is die in de bijbel doorklinkt en daaruit en daarnaar leven. Dat is niet hetzelfde als de bijbel aanpassen aan datgene wat je graag wil horen. De boodschap blijft nl. onveranderd, ook al is het denken over de bijbel veranderd. Dat wat je van jongs af aan geleerd hebt of nu nog steeds hoort kan een grote rol spelen hoe je naar God kijkt en welk beeld je van Hem hebt. Dat wil dan niet zeggen, dat een ander Godsbeeld niet goed zou kunnen zijn. En iets wat vroeger niet bespreekbaar was is daarmee automatisch toch niet goed? Veranderende inzichten over datgene wat geschreven staat zullen er altijd blijven en daar is niets mis mee. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf is door de eeuwen heen blijven staan.``

Ik vind het prima als iemand de bijbel letterlijk wil lezen en daarnaar probeert te leven. Wel wil ik dan ook de ruimte hebben om te leven naar de Bijbel zoals ik denk dat de bedoeling is. We zijn toch allemaal op zoek naar de waarheid en naar God en hebben toch allemaal de intentie om te leven zoals God het van ons vraagt.

In grote lijnen ben ik het met je eens, behalve wat vroeger niet eens bespreekbaar was, waarom is dat in ene automatisch niet goed?
Waarom dan wel aan alles automatisch maar als goed aannemen, ik weet dat in bepaalde onderwerpen verzachtende omstandigheden zijn.
Er zijn overal voor en tegenstanders in, zijn dan alleen nog de voorstanders van belang, en hebben tegenstanders geen recht van spreken meer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 19:33
 
BERT168 schreef:
het was maar een grapje willemijn,en dan vind jij dat al een trieste constatering?

ik vind het ook een trieste constatering dat jij hier al tijden op CM zit en dat je nu nog nooit een foto van jezelf hier neer durft te zetten.
bijna iedereen heeft toch wel een foto bij zijn profiel,jammer dat we dan niet mogen weten wie Willemijn232 is.
kennlijk heb je iets te verbergen?


ik mag dan weinig haar hebben misschien maar daar zit ik verder ook niet mee.
ik zet in ieder geval wel een foto bij m'n profiel,jij zet er alleen maar een klaproos neer.



Ik ben kaler dan jij bent en heb absoluut geen zin om daar een foto van te tonen.......en naar ik begrijp is dat ook helemaal niet verplicht? En wat heeft dit nu ineens weer met knuffel theologie te maken? Of kost het je moeite om serieus op een onderwerp in te gaan en vind je het leuker en christelijker om een ander maar even te gaan bekritiseren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 00:04
 
Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
BERT168
op donderdag 28 maart 2013, 21:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 00:14
 
---

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 27 maart 2013, 07:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 00:24
 
Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
BERT168
op donderdag 28 maart 2013, 21:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 07:36
 
BERT168 schreef:
je bent me net voor Jol,ik heb m'n tekst net aangepast,de 1e regel eruit gehaald.
ik ken willemijn verder niet,maar ik weet intussen wat er aan de hand is.
in mijn vorige reacties doelde ik daar dus ook op geen ENKELE manier op,omdat ik niet wist wat er aan de hand was.

wat ik bedoelde was gewoon een foto net als iedereen foto heeft bij z'n profiel heeft.

had ik meer geweten dan had ik bepaalde dingen zeker achterwege gelaten.
daarvoor mn welgemeend excuus aan Willemijn.

Iedereen is een beetje enthousiast gesteld, heel veel CM-ers hebben geen foto en soms voor een heel duidelijke reden, zoals het niet willen worden herkend door buren, vrienden, kennissen of ex-partner.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 08:04
 
JOL252 schreef:
Iedereen is een beetje enthousiast gesteld, heel veel CM-ers hebben geen foto en soms voor een heel duidelijke reden, zoals het niet willen worden herkend door buren, vrienden, kennissen of ex-partner.

Bij die laatste zin heb ik een beetje mijn twijfels, als ze dan niet herkend willen worden, lopen ze dan op straat met een masker of boerka?
Je kan en foto ook afschermen, zodat niet leden , je niet kunnen zien, maar meestal spreken (mits eerlijk ingevuld) de profielen al voor zich.
En een beetje ex of familie prikt er zo doorheen Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3