ChristianMatch
 


Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 21:12
 
MARIO216 schreef:
Misschien irrelevant maar hoe vinden jullie de discussie over homo en sport.



Hoe denk jij erover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 21:28
 
Moet natuurlijk niet uitmaken, het heeft er meer mee te maken dat voornamelijk in het voetbal het niet normaal gevonden wordt. Maar ja eentje moet de eerste zijn toch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 21:42
 
Het voetbal kent veel supporters die nog een beetje met onderbuikgevoel naar homofielen leven, kennelijk. Het is gewoon in het voetbal klaarblijkelijk zo dat men wat acceptatie van homosekuelen wat achter loopt op de rest van de samenleving, door wat voor oorzaak dan ook. Of het algemeen ontwikkelings-/beschavingsniveau is of wat anders, laat ik dan maar in het midden.

Er is helaas moed voor nodig om er iets aan te veranderen maar de moed is door een aantal voetballers/coaches nu wel getoond. Hopelijk verandert er hier ook iets. Het wordt ook wel tijd. In het leger is ook iets dergelijks gaande. Triest dat het kennelijk nu pas kan maar hoopvol dat de eerste stappen gezet zijn. Ik heb het niet zo op de Gaypride qua uitbundigheid. Ik heb het in deze discussie ook over de acceptatie van monogame homoseksuele paren binnen de kerk. Maar Amsterdam is wel de plek om aandacht te krijgen voor deze kwestie.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 14 augustus 2013, 22:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:29
 
Ik maak op uit de bijdragen hier dat men niet liefde vol met homo's omgaat.

Dat een homo anders geaard is dan een hetero mag duidelijk zijn.
Het is GEEN zonde om homo te ZIJN.

Het is wel een zonde om een relatie aan te gaan als je seksuele omgang hebt
met iemand van hetzelfde geslacht.

Het is ook een zonde als je alleen seks hebt en geen relatie in welke hoedanigheid dan ook.


Ieder mens leeft in zonde.

Liefdevol met elkaar omgaan is: respect hebben voor iemand om wie hij is en niet om wat hij is.
En als iemand zich niet juist gedraagt naar de regels der wet mag je iemand er op aanspreken.


En of iemand nou homo/hetero of biseksueel is: hij/zij mag van mij ieder beroep uitoefenen die hij /zij wilt doen.
Hun geaardeid heeft niks met hun beroep te maken.

Met uitzondering dan van pedofielen, die moet je mijns inziens zo vermogelijk weghouden bij beroepen waar kinderen bij betrokken zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 11:13
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk ook weleens dat we niet overal wat van hoeven te vinden, vooral over zaken die we toch niet snappen. Je weet, ik ben ziek en dan krijg je ook altijd van die goedbedoelde adviezen die je eigenlijk meer bezeren dan goeddoen, je moet positief denken, je moet wel wat doen, terwijl je alle vormen van het beroerd zijn aan het ervaren bent. Dat doet zeer en ik denk als homo zijnde je dit topic leest je dezelfde ervaring kan hebben die ik heb als mensen dit soort zaken aan mij schrijven cq zeggen.

dankje, hier leer je me iets wat ik meeneem.
Op zo,n manier heb ik het echt nog nooit bekeken. Gefrustreerde smiley

goedbedoelde adviezen, die je eigenlijk meer bezeren als goed doen. ze zijn goedbedoeld.
trappen je na beneden en je denkt ach goed bedoeld maar...
waarom? uit onwetendheid, niet beseffend hoe het voor iemand echt is.
hier zie ik in een keer iets in. hoe wij soms goedbedoeld op de homo topics, ze misschien wel heel hard kwetsen. het inderdaad niet liefdevol over kan komen.
petra die zich schaamt.

wat betreft jouw ziek zijn, durf er bijna niets op te zeggen, bang voor verkeerde woorden.
lijkt me een erg moeilijke zware weg, waar je nu door heen gaat.
Lijkt me ook zeer moeilijk als mensen goed bedoeld verkeerd reageren als positief blijven.

Volgens mij zijn mensen geneigd om altijd woorden van troost en opbeuring voor een mens te zoeken.
wat ik leerde met het rouwproces met me dochter, toen ze haar kindje verloor, is dat dat onzin is zulke woorden voor haar destijds.
gewoon er voor haar zijn, met haar zijn in haar ontmoedigde momenten en luisteren. en haar ruimte geven om effe ontmoedigd te zijn, haar verdriet te uitten.
veel mensen kwamen ook met goedbedoelde dingen dat ik dacht ehhh....
beter zeg je niks.

ineens zie ik in, hoe wij vaak op een soort zelfde manier met homo,s omgaan van eh doe dit, doe dat, wat weten wij ervan inderdaad?
Zelf heb ik altijd alleen na ze geluisterd, maar en dan vooral de kerk, die heeft de oplossing...
sommige oplossingen klinken net zo stom denk ik, als dat ze van mij eisen dat ik al me seksuele gevoelens moet negeren omdat ik niet getrouwd ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 12:47
 
PETRA373 schreef:
dankje, hier leer je me iets wat ik meeneem.
Op zo,n manier heb ik het echt nog nooit bekeken. Gefrustreerde smiley

goedbedoelde adviezen, die je eigenlijk meer bezeren als goed doen. ze zijn goedbedoeld.
trappen je na beneden en je denkt ach goed bedoeld maar...
waarom? uit onwetendheid, niet beseffend hoe het voor iemand echt is.
hier zie ik in een keer iets in. hoe wij soms goedbedoeld op de homo topics, ze misschien wel heel hard kwetsen. het inderdaad niet liefdevol over kan komen.
petra die zich schaamt.

wat betreft jouw ziek zijn, durf er bijna niets op te zeggen, bang voor verkeerde woorden.
lijkt me een erg moeilijke zware weg, waar je nu door heen gaat.
Lijkt me ook zeer moeilijk als mensen goed bedoeld verkeerd reageren als positief blijven.

Volgens mij zijn mensen geneigd om altijd woorden van troost en opbeuring voor een mens te zoeken.
wat ik leerde met het rouwproces met me dochter, toen ze haar kindje verloor, is dat dat onzin is zulke woorden voor haar destijds.
gewoon er voor haar zijn, met haar zijn in haar ontmoedigde momenten en luisteren. en haar ruimte geven om effe ontmoedigd te zijn, haar verdriet te uitten.
veel mensen kwamen ook met goedbedoelde dingen dat ik dacht ehhh....
beter zeg je niks.

ineens zie ik in, hoe wij vaak op een soort zelfde manier met homo,s omgaan van eh doe dit, doe dat, wat weten wij ervan inderdaad?
Zelf heb ik altijd alleen na ze geluisterd, maar en dan vooral de kerk, die heeft de oplossing...
sommige oplossingen klinken net zo stom denk ik, als dat ze van mij eisen dat ik al me seksuele gevoelens moet negeren omdat ik niet getrouwd ben.

.... Wauw ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 13:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk ook weleens dat we niet overal wat van hoeven te vinden, vooral over zaken die we toch niet snappen. Je weet, ik ben ziek en dan krijg je ook altijd van die goedbedoelde adviezen die je eigenlijk meer bezeren dan goeddoen, je moet positief denken, je moet wel wat doen, terwijl je alle vormen van het beroerd zijn aan het ervaren bent. Dat doet zeer en ik denk als homo zijnde je dit topic leest je dezelfde ervaring kan hebben die ik heb als mensen dit soort zaken aan mij schrijven cq zeggen.

vond dit wauw jol Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEK734





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 13:52
 
Ik moet wel een beetje lachen als ik lees op de 1e pagina: nou, dan zijn we toch uitgepraat? en vervolgens het vervolg zie/lees.

Het houdt de gemoederen wel bezig.
Ik vind het goed dat er in christelijke kringen al langere tijd een bezinning op gang is gekomen met als resultaat dat wij de homofiele medemens dienen te respecteren als ieder ander en de praktijk als zonde blijven benoemen. Dat christelijke homo's die dit serieus nemen het wel supermoeilijk moeten hebben staat voor mij buiten kijf. Welke heteroman kan het zich voorstellen nooit meer met een vrouw te mogen samenwonen? Het is iets wat boven mijn interpretatievermogens uitgaat.

Aan de andere kant maak mij wel zorgen en erger ik mij om de drammerigheid die de homolobby tentoonspreid. Zou het echt nog veel voorkomen dat mensen om hun homozijn niet geaccepteerd worden en dat als voortvloeisel van hun christelijke uitgangspunt? Ik waag dat te betwijfelen. Wat ik meemaak en meegemaakt heb (in o.a. de voetballerij) is dat christen en niet christen zich hooguit ergeren/grappen maken over al te verwijfd nichtengedrag. Zodra een homo zich gedraagt als iedere andere man is er geen enkel punt. Iets wat vrouwen misschien niet begrijpen, maar veel mannen waar ik mee omging/ken vinden het id van homosexualiteit gewoon 'vies' en kunnen maar niet wennen aan handje in handje van mannen, draaikonterij enz. zonder dat dat tot geweld hoeft te leiden hoor.

Verder vind ik dat homo's vaak wel erg lange tenen hebben, bijv. mbt de uitspraken van Rene van der Gijp, een duidelijk 'niet christen' die zegt wat veel mannen denken en voelen, niets tegen homo's heeft etc. Die gevoeligheid is wellicht inherent aan hun geaardheid.

Bovenstaande uiteraard geschreven vanuit mijn eigen referentiekader met alle risico's vandien.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 14:02
 
FREEK734 schreef:
Ik moet wel een beetje lachen als ik lees op de 1e pagina: nou, dan zijn we toch uitgepraat? en vervolgens het vervolg zie/lees.

Het houdt de gemoederen wel bezig.
Ik vind het goed dat er in christelijke kringen al langere tijd een bezinning op gang is gekomen met als resultaat dat wij de homofiele medemens dienen te respecteren als ieder ander en de praktijk als zonde blijven benoemen. Dat christelijke homo's die dit serieus nemen het wel supermoeilijk moeten hebben staat voor mij buiten kijf. Welke heteroman kan het zich voorstellen nooit meer met een vrouw te mogen samenwonen? Het is iets wat boven mijn interpretatievermogens uitgaat.

Aan de andere kant maak mij wel zorgen en erger ik mij om de drammerigheid die de homolobby tentoonspreid. Zou het echt nog veel voorkomen dat mensen om hun homozijn niet geaccepteerd worden en dat als voortvloeisel van hun christelijke uitgangspunt? Ik waag dat te betwijfelen. Wat ik meemaak en meegemaakt heb (in o.a. de voetballerij) is dat christen en niet christen zich hooguit ergeren/grappen maken over al te verwijfd nichtengedrag. Zodra een homo zich gedraagt als iedere andere man is er geen enkel punt. Iets wat vrouwen misschien niet begrijpen, maar veel mannen waar ik mee omging/ken vinden het id van homosexualiteit gewoon 'vies' en kunnen maar niet wennen aan handje in handje van mannen, draaikonterij enz. zonder dat dat tot geweld hoeft te leiden hoor.

Verder vind ik dat homo's vaak wel erg lange tenen hebben, bijv. mbt de uitspraken van Rene van der Gijp, een duidelijk 'niet christen' die zegt wat veel mannen denken en voelen, niets tegen homo's heeft etc. Die gevoeligheid is wellicht inherent aan hun geaardheid.

Bovenstaande uiteraard geschreven vanuit mijn eigen referentiekader met alle risico's vandien.....

Ik vind het goed dat er in christelijke kring een bezinning op gang is gekomen met als resultaat dat wij de homofiele medemens dienen te respecteren als ieder ander en de praktijk niet meer als zonde blijven benoemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 15:30
 
Mooi!

WILLEMIJN232:
Quote:
''Zou de wereld er niet een stuk mooier uitzien als we niet alleen maar rekening houden met onze eigen behoeftes. Meer durven kijken naar de anderen en hoe we er voor elkaar kunnen zijn?' Ik heb zo genoeg van dat veroordelen van andersdenkenden-voelenden...

Ja, idd...mee eens. Het veroordelen van mensen die 'anders' zijn.
Daar hoef je geeneens homo voor te zijn....
Dat kan je/iemand al hebben als tie een beetje afwijkt...
Kijken naar het mooie...
En idd...kijken wat iemand niet schrijft...
En kijken hoe iets misschien is gekomen...
En kijken naar het mooie, ipv het 'in de war zijnde'....en daar dan meteen wat clichés aan vastbinden.
Ja, zo kan ik nog eventjes doorgaan...

Idd, andersdenken, dus ook andersvoelenden...als iemand zich eens zou inleven...de menselijke geest zit zo mooi in elkaar...en is zo creatief..

En ja, er zíjn nu eenmaal slechte mensen en goede mensen.

En ja, de Bijbel is duidelijk over de slechte mensen, die gaan waar ze horen, naar de hel, samen met alle andere slechte mensen. Daarom heet het ook de hel. Want men bedriegt, besteelt en belazerd continu elkaar daar, en dat voor eeuwig.
In een boek van C.S. Lewis las ik eens, een slecht iemand wíl niet eens naar de hemel...wat heeft die daar te zoeken?
Zie: De grote scheiding. Auteurs: C.S. Lewis

En dan denk ik, Homo's slecht Smiley die vol vragen zit Hoé(op welke manier) slecht? Kan niet, dat is hun aard, komt voor.
Ik heb er geen last van, vind ze juist aardig, leuk en optimistisch.

Nog even één kleine opmerking ;)
Quote:
Meer durven kijken naar de anderen en hoe we er voor elkaar kunnen zijn?

Je kan er pas voor iemand anders, wie dan ook, buurman, vriend oid, zijn, als je er eerst voor je eigen bent geweest.
Op die dag, in het leven, net wat de situatie vraagt.
Of, je kan pas geven als je zelf hebt...

Ja, dus soms moet je idd eerst even aan jezelf denken. Je hoort dat weleens bij mensen die werken met andere mensen als ze dan op vakantie gaan zeggen ze vaak dat ze zich gaan 'opladen', om hun werk straks weer te kunnen doen.

NB: Nog even iets over de Gay pride, parade of hoe noemen ze dat.
Er zijn ook vele Amsterdammers, ook met een boot in de gracht en die zijn gewoon hetero, die dossen zich uit voor de fun met iig íets roze, net als dat met Koninginnedag, of met voetbal, iedereen, velen, toch even iets oranjes aandoen.

S. Heeft het idee dat er meer hetero's zijn dan homo's dan, gaat om gezellig en jezelf kunnen zijn, meer dan als het per sé om 'gay' gaat...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 15:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:19
 
SHANITA130 schreef:
Mooi!

WILLEMIJN232:

Ja, idd...mee eens. Het veroordelen van mensen die 'anders' zijn.
Daar hoef je geeneens homo voor te zijn....
Dat kan je/iemand al hebben als tie een beetje afwijkt...
Kijken naar het mooie...
En idd...kijken wat iemand niet schrijft...
En kijken hoe iets misschien is gekomen...
En kijken naar het mooie, ipv het 'in de war zijnde'....en daar dan meteen wat clichés aan vastbinden.
Ja, zo kan ik nog eventjes doorgaan...

Idd, andersdenken, dus ook andersvoelenden...als iemand zich eens zou inleven...de menselijke geest zit zo mooi in elkaar...en is zo creatief..

En ja, er zíjn nu eenmaal slechte mensen en goede mensen.

En ja, de Bijbel is duidelijk over de slechte mensen, die gaan waar ze horen, naar de hel, samen met alle andere slechte mensen. Daarom heet het ook de hel. Want men bedriegt, besteelt en belazerd continu elkaar daar, en dat voor eeuwig.
In een boek van C.S. Lewis las ik eens, een slecht iemand wíl niet eens naar de hemel...wat heeft die daar te zoeken?
Zie: De grote scheiding. Auteurs: C.S. Lewis

En dan denk ik, Homo's slecht Smiley die vol vragen zit Hoé(op welke manier) slecht? Kan niet, dat is hun aard, komt voor.
Ik heb er geen last van, vind ze juist aardig, leuk en optimistisch.

Nog even één kleine opmerking ;)

Je kan er pas voor iemand anders, wie dan ook, buurman, vriend oid, zijn, als je er eerst voor je eigen bent geweest.
Op die dag, in het leven, net wat de situatie vraagt.
Of, je kan pas geven als je zelf hebt...

Ja, dus soms moet je idd eerst even aan jezelf denken. Je hoort dat weleens bij mensen die werken met andere mensen als ze dan op vakantie gaan zeggen ze vaak dat ze zich gaan 'opladen', om hun werk straks weer te kunnen doen.

NB: Nog even iets over de Gay pride, parade of hoe noemen ze dat.
Er zijn ook vele Amsterdammers, ook met een boot in de gracht en die zijn gewoon hetero, die dossen zich uit voor de fun met iig íets roze, net als dat met Koninginnedag, of met voetbal, iedereen, velen, toch even iets oranjes aandoen.

S. Heeft het idee dat er meer hetero's zijn dan homo's dan, gaat om gezellig en jezelf kunnen zijn, meer dan als het per sé om 'gay' gaat...

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt en teveel op jezelf betrekt, het gaat mij om omzien naar anderen, dus niet alleen naar mensen die anders zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:25
 
Hai Willemijn,

Quote:
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt en teveel op jezelf betrekt, het gaat mij om omzien naar anderen, dus niet alleen naar mensen die anders zijn.

Toen ik de post schreef, dacht ik aan anderen die ik ken Knipoog smiley

Mensen die anders zijn, zijn vaak ook anderen.
En anderen zijn vaak ook mensen die anders zijn.

Ik kom uit Amsterdam, ik ben een Amsterdammer, en ik weet daarom ook dat men in Amsterdam het niet zo kan boeien welke gay parade, pride of Koninginnedag. Maar gewoon even gezellig met wat mensen eruit.
Knipoog smiley

Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 18:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:25
 
PETRA373 schreef:
dankje, hier leer je me iets wat ik meeneem.
Op zo,n manier heb ik het echt nog nooit bekeken. Gefrustreerde smiley

goedbedoelde adviezen, die je eigenlijk meer bezeren als goed doen. ze zijn goedbedoeld.
trappen je na beneden en je denkt ach goed bedoeld maar...
waarom? uit onwetendheid, niet beseffend hoe het voor iemand echt is.
hier zie ik in een keer iets in. hoe wij soms goedbedoeld op de homo topics, ze misschien wel heel hard kwetsen. het inderdaad niet liefdevol over kan komen.
petra die zich schaamt.

wat betreft jouw ziek zijn, durf er bijna niets op te zeggen, bang voor verkeerde woorden.
lijkt me een erg moeilijke zware weg, waar je nu door heen gaat.
Lijkt me ook zeer moeilijk als mensen goed bedoeld verkeerd reageren als positief blijven.

Volgens mij zijn mensen geneigd om altijd woorden van troost en opbeuring voor een mens te zoeken.
wat ik leerde met het rouwproces met me dochter, toen ze haar kindje verloor, is dat dat onzin is zulke woorden voor haar destijds.
gewoon er voor haar zijn, met haar zijn in haar ontmoedigde momenten en luisteren. en haar ruimte geven om effe ontmoedigd te zijn, haar verdriet te uitten.
veel mensen kwamen ook met goedbedoelde dingen dat ik dacht ehhh....
beter zeg je niks.

ineens zie ik in, hoe wij vaak op een soort zelfde manier met homo,s omgaan van eh doe dit, doe dat, wat weten wij ervan inderdaad?
Zelf heb ik altijd alleen na ze geluisterd, maar en dan vooral de kerk, die heeft de oplossing...
sommige oplossingen klinken net zo stom denk ik, als dat ze van mij eisen dat ik al me seksuele gevoelens moet negeren omdat ik niet getrouwd ben.



Mooi stukje Petra........en wat mij betreft, doe maar gewoon gewoon.....
Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:48
 
Even aansluiten bij Freek.

We kunnen hele mooie woorden zeggen over de homosekuele medemens, dat het
'moet kunnen' ........ook een typisch nederlands nietszeggende opmerking waaronder heeeel veel openlijke smeerlapperij wordt geschaard.

Een zwaktebod bij gebrek aan structuur.
Geen wetten ,geen regels, geen normen.........'moet kunnen'
Maar mannen denken veelal toch anders over hun homoseksuele buurman dan een vrouw.
En met het gevaar cq het risico lopend om weggezet te worden als G Wilders aanhanger of wat dies meer zij, durven veel mannen niet te zeggen wat deze 2 heren wel durven te zeggen.

Het is in Nederland een gotspe om iets van iets te vinden wat niet door de grijze massa wordt gesteund.
Alle zgn vooruitstrevendheid ten spijt is deze samenleving dan weliswaar zgn progressief maar ook zeer zeker oppressief........
Voor elke 'afwijkende mening' is er een kwalificatie.

En die is doorgaans erg paternalistisch feministisch getint.
Feit is en blijft toch nog dat homoseksualiteit onder heteromannen in veel gevallen slechts afschuw opwekt en idd een ergernis die helaas tot excessen kan leiden.

Maw vrouwen vinden homo s wellicht erg knuffelbaar ......de gemiddelde man daarentegen niet.
Misschien toch iets in de man wat niet wegfeminiseerbaar is ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 13:31
 
ok, ik heb een hele uitgesproken mening over homo's, naast wat er in de bijbel staat. Want daar staat alleen maar dat de man en vrouw 1 zouden zijn. Niet man en man en niet vrouw en vrouw.

Ondertussen weten we ook al hoe mannen tegenover homo's staan. Echter wat ik een beetje mis, is de gedachte van de vrouwen over de lesbische omgang?

Tenslotte onderschrijf ik volledig wat Van der Gijp gezegd heeft. Alleen net zoals met alles wat men zegt in NL: Er wordt een stukje uit een mening gepakt, uit de context van het verhaal gehaald, ter discussie gelegd en veroordeeld als je dat soort zaken niet mag zeggen van iets of iemand. Als het idd zo is 1% v/d voetballers homo is, dan zal je idd niet veel homo's tegenkomen, want waarschijnlijk durft van die 1% slechts 10% er voor uit te komen dat ze homo zijn. Heel begrijpelijk, want ik weet niet of ik wel met een praktiserende homo in 1 algemene douche wil staan, zoals deze zijn in de voetbalwereld.

Dit zal wel een hoop kritiek te weeg brengen, maar waarom mag je in NL wel een eigen mening hebben, maar deze niet uitspreken als de algemene gedachte anders is en iets anders van je eist?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:18
 
MARCOVH807 schreef:
ok, ik heb een hele uitgesproken mening over homo's, naast wat er in de bijbel staat. Want daar staat alleen maar dat de man en vrouw 1 zouden zijn. Niet man en man en niet vrouw en vrouw.

Ondertussen weten we ook al hoe mannen tegenover homo's staan. Echter wat ik een beetje mis, is de gedachte van de vrouwen over de lesbische omgang?

Heel begrijpelijk, want ik weet niet of ik wel met een praktiserende homo in 1 algemene douche wil staan, zoals deze zijn in de voetbalwereld.


Kan ik me iets bij voorstellen bij die douche, ik word zelf altijd nog misselijk als ik 2 homo's zie staan zoenen
Bij lesbisch heb ik daar minder last van . Waarom weet ik ook niet en kan er ook niks aan doen heb dat gewoon.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 20 augustus 2013, 19:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 11:14
 
Roelande:
Quote:
Kan ik me iets bij voorstellen bij die douche, ik word zelf altijd nog misselijk als ik 2 homo's zie staan zoenen
Bij lesbisch heb ik daar minder last van . Waarom weet ik ook niet en kan er ook niks aan doen heb dat gewoon.

Ik heb bij beide een vreemd gevoel. Onnatuurlijk gevoel.

Maar ja, wie ben ik, denk ik dan. Ik bedoel: kan ik zeggen tegen zo iemand van, ja, als je gelooft doe je deze dingen niet, oid?
Als degene nou vindt, aanvoelt dat het ze natuur is, en ook zegt dat die gelovig is?
Ja, dan praat ik liever met diegene, vraag diegene dingen over het geloof.

Kan ik iets zondig noemen als het degene ze natuur is?

En dan, als je gelovig wordt kan je, mi, niet ineens alles laten van de en op de andere dag. Dat is mi een proces, dan doe je dit niet dan dat niet meer.
En niet omdat je het niet meer mag, maar omdat je het niet meer wíl.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 21:55
 
SHANITA130 schreef:
Maar ja, wie ben ik, denk ik dan. Ik bedoel: kan ik zeggen tegen zo iemand van, ja, als je gelooft doe je deze dingen niet, oid?
Als degene nou vindt, aanvoelt dat het ze natuur is, en ook zegt dat die gelovig is? Ja, dan praat ik liever met diegene, vraag diegene dingen over het geloof.

Kan ik iets zondig noemen als het degene ze natuur is?

En dan, als je gelovig wordt kan je, mi, niet ineens alles laten van de en op de andere dag. Dat is mi een proces, dan doe je dit niet dan dat niet meer.
En niet omdat je het niet meer mag, maar omdat je het niet meer wíl.

in Lukas 18 vanaf vs 18 gaat het over de rijke jongeling. Deze vroeg aan Jezus:
Quote:
18 En een zeker overste vraagde Hem, zeggende: Goede Meester, wat doende zal ik het eeuwige leven beerven?
19 En Jezus zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed, dan Een, namelijk God.
20 Gij weet de geboden: Gij zult geen overspel doen; gij zult niet doden; gij zult niet stelen; gij zult geen valse getuigenis geven; eer uw vader en uw moeder.
21 En hij zeide: Al deze dingen heb ik onderhouden van mijn jonkheid aan.
22 Doch Jezus, dit horende, zeide tot hem: Nog een ding ontbreekt u; verkoop alles, wat gij hebt, en deel het onder de armen, en gij zult een schat hebben in den hemel; en kom herwaarts, volg Mij.
23 Maar als hij dit hoorde, werd hij geheel droevig; want hij was zeer rijk.
24 Jezus nu, ziende, dat hij geheel droevig geworden was, zeide: Hoe bezwaarlijk zullen degenen, die goed hebben, in het Koninkrijk Gods ingaan!
25 Want het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke in het Koninkrijk Gods inga.
26 En die dit hoorden, zeiden: Wie kan dan zalig worden?
27 En Hij zeide: De dingen, die onmogelijk zijn bij de mensen, zijn mogelijk bij God.

Oftewel als je als homo leeft en je wilt ingaan tot de heerlijkheid van God, dan zal je in ieder geval je homo activiteiten moeten beëindigen, omdat God nou eenmaal de vrouw en man tot 1 vlees laat worden. De gevoelens beëindigen weet ik niet of dat kan, maar wordt wel van een Christen gevraagd. Althans zo interpreteer ik het.

Op je vraag als je het zo maar achter je kan laten? Kijk naar de apostelen. Die waren ook gewoon bezig met hun werk, toen Jezus langs kwam. Op de vraag om met Hem mee te gaan, lieten zij al hun werk achter zich.

Nou kan je hier tegenin brengen dat dit een ingegeven was door de Heilige Geest, echter hoeveel mensen stoppen er tegenwoordig met roken, drinken, spuiten of slikken van de ene dag op de andere en houden het ook nog vol? Dat zijn er nog meer dan je denkt.


Laatst aangepast door
MARCOVH807
op dinsdag 27 augustus 2013, 21:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 22:51
 
MARCOVH807 schreef:
in Lukas 18 vanaf vs 18 gaat het over de rijke jongeling. Deze vroeg aan Jezus:


Oftewel als je als homo leeft en je wilt ingaan tot de heerlijkheid van God, dan zal je in ieder geval je homo activiteiten moeten beëindigen, omdat God nou eenmaal de vrouw en man tot 1 vlees laat worden. De gevoelens beëindigen weet ik niet of dat kan, maar wordt wel van een Christen gevraagd. Althans zo interpreteer ik het.

Op je vraag als je het zo maar achter je kan laten? Kijk naar de apostelen. Die waren ook gewoon bezig met hun werk, toen Jezus langs kwam. Op de vraag om met Hem mee te gaan, lieten zij al hun werk achter zich.

Nou kan je hier tegenin brengen dat dit een ingegeven was door de Heilige Geest, echter hoeveel mensen stoppen er tegenwoordig met roken, drinken, spuiten of slikken van de ene dag op de andere en houden het ook nog vol? Dat zijn er nog meer dan je denkt.

Let wel! Je haalt een waar gebeurd iets aan. Een gesprek tussen Jezus en een jongeling die Hij ontmoet. De barricade voor de jongeling om tot geloof te komen is rijkdom. Het is zijn probleem en zijn barricade, dat kan niet zomaar vertaald worden naar andere situaties. Zeker niet als wij bepalen dat ze een barricade zijn.

Betreffende de apostelen: ja zij lieten hun werk achter zich, wordt dat van eenieder van ons gevraagd. Ook dit is betere inlegkunde.

O ja en stoppen met roken kun je ook zonder God.


Laatst aangepast door
ANNA415
op dinsdag 27 augustus 2013, 22:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 23:16
 
ANNA415 schreef:
Betreffende de apostelen: ja zij lieten hun werk achter zich, wordt dat van eenieder van ons gevraagd.

Dus het wordt een ieder gevraagd om zijn oude leven achter zich te laten om Hem te volgen, maar daar valt het uitvoeren van homofilie buiten? Zo lees ik het tenminste. Graag correctie als je het anders bedoeld.

ANNA415 schreef:
Let wel! Je haalt een waar gebeurd iets aan. Een gesprek tussen Jezus en een jongeling die Hij ontmoet. De barricade voor de jongeling om tot geloof te komen is rijkdom. Het is zijn probleem en zijn barricade, dat kan niet zomaar vertaald worden naar andere situaties. Zeker niet als wij bepalen dat ze een barricade zijn.

Vraag ik me alleen wel af: "Wat zal Jezus gezegd als de jongeling, ipv schatrijk, homofiel actief zou zijn geweest?" Zou hij dan niet gezegd, obv het Woord, dat hij zijn homofilie zou moeten afzweren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 23:39
 
MARCOVH807 schreef:
in Lukas 18 vanaf vs 18 gaat het over de rijke jongeling. Deze vroeg aan Jezus:


Oftewel als je als homo leeft en je wilt ingaan tot de heerlijkheid van God, dan zal je in ieder geval je homo activiteiten moeten beëindigen, omdat God nou eenmaal de vrouw en man tot 1 vlees laat worden. De gevoelens beëindigen weet ik niet of dat kan, maar wordt wel van een Christen gevraagd. Althans zo interpreteer ik het. Jij mag op Gods rechterdtoel plaats nemen met je Bijbel in d ehand, totaal voorbij gaan aan wat Jezus als Grote gebod meeegaf aan ons?

Op je vraag als je het zo maar achter je kan laten? Kijk naar de apostelen. Die waren ook gewoon bezig met hun werk, toen Jezus langs kwam. Op de vraag om met Hem mee te gaan, lieten zij al hun werk achter zich. In hoeverre kan jij meegaan in die stelling, ga jij ook naar alle samenkomsten welke er zijn in jouw gemeente, zoals het gezamelijke gebed of themadiensten o fcursussen, of zijn sommige aardse zaken ( voetbal, volleybal of kaartje clubje of wat dnan ook)op doordeweekse dagen belangrijker?
Nou kan je hier tegenin brengen dat dit een ingegeven was door de Heilige Geest, echter hoeveel mensen stoppen er tegenwoordig met roken, drinken, spuiten of slikken van de ene dag op de andere en houden het ook nog vol? Dat zijn er nog meer dan je denkt.
[i] Appels me tperen vergelijken is niet de juiste instelling of het moet zo zijn dat het om fruit gaat. Heb je het over hetero of homo, dan is het zo dat het om mensen gaat die een parel in Gods hand zijn en ieder zo zijn waarde heeft. Iedereen zondigt elke dag weer en Jezus vergeeft ook elke keer weer, het kan nie tzo zijn dat jij je verheven voelt boven homo's, mocht dit wel zo zijn, moet je toch eens leren wie Jezus is en was en voor wie hij hier op aarde kwam.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 27 augustus 2013, 23:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 08:30
 
MARCOVH807 schreef:
Dus het wordt een ieder gevraagd om zijn oude leven achter zich te laten om Hem te volgen, maar daar valt het uitvoeren van homofilie buiten? Zo lees ik het tenminste. Graag correctie als je het anders bedoeld.

Je hebt het over het werk van de discipelen. Niet iedereen laat zijn werk achter.

Daarnaast lieten de discipelen wel hun oude natuur achter? Kijk eens goed naar Judas en Petrus...
En wat zei Jezus tegen hen?




Vraag ik me alleen wel af: "Wat zal Jezus gezegd als de jongeling, ipv schatrijk, homofiel actief zou zijn geweest?" Zou hij dan niet gezegd, obv het Woord, dat hij zijn homofilie zou moeten afzweren?


Dat mag jij je afvragen, maar het staat er niet. Dus dit voorbeeld gebruiken om homofilie af te wijzen kan niet, dat is inlegkunde


Laatst aangepast door
ANNA415
op woensdag 28 augustus 2013, 08:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 10:45
 
Ja het is geen vergelijking. Schatrijk dat kun je zijn, maar blijft iets van de buitenkant. Homofiel zijn dat zit in je wezen je zijn. Dat kun je niet ontkennen of achter je laten.
Tuurlijk zou God best aan iemand kunnen vragen single te blijven homo of hetero, gebeurt ook wel Maar dat is iets heel persoonlijks tussen die persoon en God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 18:17
 
de Heer oordeelt datklopt.
Wij hoeven niet te oordelen , dar klopt ook.
Wie zonder zonde is werpe ..........., stimmt auch.

Enne veroordelen stoot de homoseksuele mens af.......ja is waar.

Maar feit blijft dat en het lichaam van een man niet met die van een andere man compatibel is ( = passen niet in elkaar ).
Noch vrouw -vrouw....a

Ik weet dat het niet als argument wordt gezien,maar het is wel van enig belang.
Daarnaast is de uitspraak : God heeft ben zo gemaakt net zo n onzin al te zeggen
dat rookverslaving of alcohol verslaving iets is wat God zou willen.
De leugen ven de duivel,dat God de homoseksuele mens zo heeft gemaakt......is weerzinwekkend.

Maar aangezien het een wijdverspreide fabel is, zijn er veel mensen die daar genoegen mee nemen.
homoseksuele relaties ,net als wat voor afwijkend gedrag dan ook maar is een manier van de satán om de perfectie van God in diskrediet te brengen.

de Eeuwige maakt geen fouten.
Homoseksualiteit is hoe spijtig ook abominatie ........en dat veranderen wij met al onze
psychologisatie en veralgemenisering niet.

Het is een schande om de naam van de Heer hierin te betrekken alsof zou Hij dit willen.
Zijn woord is klip en klaar ......

Wat is daar zo moeilijk aan ?



Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 20:32
 
CORTAZAR588 schreef:
de Heer oordeelt datklopt.
Wij hoeven niet te oordelen , dar klopt ook.
Wie zonder zonde is werpe ..........., stimmt auch.

Enne veroordelen stoot de homoseksuele mens af.......ja is waar.

Maar feit blijft dat en het lichaam van een man niet met die van een andere man compatibel is ( = passen niet in elkaar ).
Noch vrouw -vrouw....a

Ik weet dat het niet als argument wordt gezien,maar het is wel van enig belang.
Daarnaast is de uitspraak : God heeft ben zo gemaakt net zo n onzin al te zeggen
dat rookverslaving of alcohol verslaving iets is wat God zou willen.
De leugen ven de duivel,dat God de homoseksuele mens zo heeft gemaakt......is weerzinwekkend.

Maar aangezien het een wijdverspreide fabel is, zijn er veel mensen die daar genoegen mee nemen.
homoseksuele relaties ,net als wat voor afwijkend gedrag dan ook maar is een manier van de satán om de perfectie van God in diskrediet te brengen.

de Eeuwige maakt geen fouten.
Homoseksualiteit is hoe spijtig ook abominatie ........en dat veranderen wij met al onze
psychologisatie en veralgemenisering niet.

Het is een schande om de naam van de Heer hierin te betrekken alsof zou Hij dit willen.
Zijn woord is klip en klaar ......

Wat is daar zo moeilijk aan ?



Kussende smiley

In hoeverre bij jij vrij van zonden? dat we ons aan Zijn Woord moeten houden en daarvan leren is gewoon een feit. Ik ben er stellig van overtuigd dat Jezus het laatste woord heeft, zo een moordenaar het Paradijs in de hemel belooft dat ook kan doen met een ieder die een zondig leven heeft en dat belijdt en hem om vergeving vraagt, Hij zal zeggen heden zult gij met Mij in het parardijs zijn.

Vergeet niet de gelijkenis van de dagloners, een nauw betrokken heeft op Zijn wederkomst. Wij kunne nu met onze vinger wijzen naar hen die "fout" zijn, maar Hij is en blijft Baas. Zijn Overwinning is vele malen groter dan wij kunnen beseffen. Laten wij eerst eens de balk uit ons eigen oog trekken en dan pas met helder zicht de splinter bij de ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 19:21
 
PIETER619 schreef:
In hoeverre bij jij vrij van zonden? dat we ons aan Zijn Woord moeten houden en daarvan leren is gewoon een feit. Ik ben er stellig van overtuigd dat Jezus het laatste woord heeft, zo een moordenaar het Paradijs in de hemel belooft dat ook kan doen met een ieder die een zondig leven heeft en dat belijdt en hem om vergeving vraagt, Hij zal zeggen heden zult gij met Mij in het parardijs zijn.

Vergeet niet de gelijkenis van de dagloners, een nauw betrokken heeft op Zijn wederkomst. Wij kunne nu met onze vinger wijzen naar hen die "fout" zijn, maar Hij is en blijft Baas. Zijn Overwinning is vele malen groter dan wij kunnen beseffen.

Pieter, wij kunnen en mogen inderdaad niet oordelen. Want wat voor het menselijk oog een zonde is, kan bij God juist een vreugd zijn of gebruikt zijn om een ieder z'n ogen te openen dat het zonde is.

Echter staan er wel degelijk teksten in de bijbel dat een man een vrouw aanhangt en niet een man een man. Om maar even uit de lucht te grijpen teksten als: "man en vrouw worden 1 vlees", of "dan leidt hij haar met statie uit haar woning", maar dat zal wel uitgelegd worden als de legpuzzeltheorie, maar ik geef het gewoon even aan wat er geschreven staat. Ook wordt er elders geschreven dat homofilie een zonde is, volgens mij niet direct, maar wordt het volgens de kanttekening zo wel bedoelt.

Het homofiel zijn op zich wordt overigens door de meeste Christenen gewoon geaccepteerd. Echter het homofiel zijn in de praktijk brengen wordt niet geaccepteerd, ook buiten de kerk niet door iedereen.

Overigens vind ik dit de grootste dooddoener die er is:
Quote:
Laten wij eerst eens de balk uit ons eigen oog trekken en dan pas met helder zicht de splinter bij de ander.

Dan zouden wij dus niemand mogen aanspreken als deze persoon bijv vloekt, hoererij pleegt en niet volgens de 10 geboden leeft en echt tegen alle regels in gaat zoals God deze door zijn Zoon en Heilige Geest gegeven heeft, of lees ik je hier verkeerd en bedoel je iets anders?


Laatst aangepast door
MARCOVH807
op donderdag 29 augustus 2013, 19:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 20:40
 
MARCOVH807 schreef:
Echter staan er wel degelijk teksten in de bijbel dat een man een vrouw aanhangt en niet een man een man. Om maar even uit de lucht te grijpen teksten als: "man en vrouw worden 1 vlees", of "dan leidt hij haar met statie uit haar woning", maar dat zal wel uitgelegd worden als de legpuzzeltheorie, maar ik geef het gewoon even aan wat er geschreven staat.

En deze teksten zijn voor jou een bewijs dat onze anders-geaarde medemens geen relatie mag hebben? Kun je uitleggen hoe je tot die conclusie komt?

MARCOVH807 schreef:
Ook wordt er elders geschreven dat homofilie een zonde is, volgens mij niet direct, maar wordt het volgens de kanttekening zo wel bedoelt.

Je hebt het waarschijnlijk over kanttekeningen bij de Statenvertaling? Weet je dat die oorspronkelijk niet bedoeld waren als uitleg? Het waren voornamelijk taalkundige opmerkingen om verantwoording af te leggen over de gemaakte vertaalkeuze.

MARCOVH807 schreef:
Het homofiel zijn op zich wordt overigens door de meeste Christenen gewoon geaccepteerd. Echter het homofiel zijn in de praktijk brengen wordt niet geaccepteerd, ook buiten de kerk niet door iedereen.

Het homofiel-zijn brengt met zich mee dat je ook -net zoals hetero`s- degene met wie je in een relatie van liefde en trouw samenleeft, wil beminnen. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou, omdat je seksualiteit ziet als een noodzakelijk kwaad, moeilijk te begrijpen is.


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 29 augustus 2013, 20:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 20:46
 
MARCOVH807 schreef:
Pieter, wij kunnen en mogen inderdaad niet oordelen. Want wat voor het menselijk oog een zonde is, kan bij God juist een vreugd zijn of gebruikt zijn om een ieder z'n ogen te openen dat het zonde is.

Echter staan er wel degelijk teksten in de bijbel dat een man een vrouw aanhangt en niet een man een man. Om maar even uit de lucht te grijpen teksten als: "man en vrouw worden 1 vlees", of "dan leidt hij haar met statie uit haar woning", maar dat zal wel uitgelegd worden als de legpuzzeltheorie, maar ik geef het gewoon even aan wat er geschreven staat. Ook wordt er elders geschreven dat homofilie een zonde is, volgens mij niet direct, maar wordt het volgens de kanttekening zo wel bedoelt.

Het homofiel zijn op zich wordt overigens door de meeste Christenen gewoon geaccepteerd. Echter het homofiel zijn in de praktijk brengen wordt niet geaccepteerd, ook buiten de kerk niet door iedereen.

Overigens vind ik dit de grootste dooddoener die er is:


Dan zouden wij dus niemand mogen aanspreken als deze persoon bijv vloekt, hoererij pleegt en niet volgens de 10 geboden leeft en echt tegen alle regels in gaat zoals God deze door zijn Zoon en Heilige Geest gegeven heeft, of lees ik je hier verkeerd en bedoel je iets anders?

Jezu skwam ook niet met vrachten teksten aanzetten bij de overspelige vrouw. Hij had schijt aan wat de menigte zei over wat er geschreven stond. Hij kon haar zonden vergeven en dus heen zenden met "ga heen en zondig niet weer". Als wij na ee nzonde berouw totnen wil Hij die vergeven, ook bij die vrouw (waarvan hij wist dat ze weer zondigen zou op welke manier dan ook, bijv vloeken).

Mag jij de eerste steen gooien omdat jij "gelukkig"hetero bent? Wij hebben onder geen beding het recht"om anderen iets aan te zegen met "in de Bijbel staat". JEZUS BEPAALD EN VERGEEFT, ook hen waarvan wij denken dat die fout zijn. De Bijbwel is een persoonlijk leerboek, geen wetboek waarmee als rechters anderen kunne veroordelen, dus ook homofile niet.

lewel ik vind homofilie ook niet goed op Bijbelse gronden, maar het enige wat ik kan is bidden, niet vingertje wijzend maar geheven handen (staat geschreven bidt met geheven handen),

We moeten zoveel mogelijk Jezus Liefde tonen, dat is moeilijk omdat het soms tegen onze normen en waarden ingaat. Soms was Jezus controversioneel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 20:00
 
JANS221 schreef:
En deze teksten zijn voor jou een bewijs dat onze anders-geaarde medemens geen relatie mag hebben? Kun je uitleggen hoe je tot die conclusie komt?

Er staat ook dat dit slechts een paar teksten zijn. Er staan er nog legio meer in.

Quote:
Het homofiel-zijn brengt met zich mee dat je ook -net zoals hetero`s- degene met wie je in een relatie van liefde en trouw samenleeft, wil beminnen. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou, omdat je seksualiteit ziet als een noodzakelijk kwaad, moeilijk te begrijpen is.

Deze stellingname en dan met name de laatste zin, slaat natuurlijk nog kant nog wal. Ik heb dit namelijk nooit gezegd. Ik heb alleen gezegd wat er in de Bijbel staat. Daarin staan ook duidelijk aangegeven dat een man een vrouw moet aanhangen en dus ook andersom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 20:09
 
PIETER619 schreef:
Jezu skwam ook niet met vrachten teksten aanzetten bij de overspelige vrouw. Hij had schijt aan wat de menigte zei over wat er geschreven stond. Hij kon haar zonden vergeven en dus heen zenden met "ga heen en zondig niet weer". Als wij na ee nzonde berouw totnen wil Hij die vergeven, ook bij die vrouw (waarvan hij wist dat ze weer zondigen zou op welke manier dan ook, bijv vloeken).

Mag jij de eerste steen gooien omdat jij "gelukkig"hetero bent? Wij hebben onder geen beding het recht"om anderen iets aan te zegen met "in de Bijbel staat". JEZUS BEPAALD EN VERGEEFT, ook hen waarvan wij denken dat die fout zijn. De Bijbwel is een persoonlijk leerboek, geen wetboek waarmee als rechters anderen kunne veroordelen, dus ook homofile niet.

lewel ik vind homofilie ook niet goed op Bijbelse gronden, maar het enige wat ik kan is bidden, niet vingertje wijzend maar geheven handen (staat geschreven bidt met geheven handen),

We moeten zoveel mogelijk Jezus Liefde tonen, dat is moeilijk omdat het soms tegen onze normen en waarden ingaat. Soms was Jezus controversioneel

Kort samengevat: Leef je leven en je zonden, als je maar op je sterfbed je zonden belijdt, dan kom je wel in hemel?

Ik begin het gevoel te ontwikkelen dat zij die homofilie in het dagelijkse leven goedkeuren, altijd teksten zullen vinden over de broederlijke liefde en zij die het afkeuren altijd wel iets vinden er tegen. Deze 2 groepen zullen niet snel tot 1 komen. Dat moge toch wel duidelijk worden in deze discussie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 Volgende
Pagina 10 van 13