ChristianMatch
 


Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 1 april 2013, 19:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben het met je eens Jol, wij hoeven gelukkig niet overal wat van te vinden........Het is zo makkelijk om overal wat van te vinden als je zelf niet in die situatie bent, dan praat je vaak wel anders.....


Inderdaad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 april 2013, 14:14
 
Aflevering over 'homogenezing' in een Pinkstergemeente in Amsterdam, van de NTR.
Redelijk recent: 6-4-2013

Inleidende tekst en aflevering

Wat me opvalt: Het enorme verdriet wat die 'Jongen die homo is, maar het niet meer is', uitstraalt meerdere keren.
Het lijkt mij alsof hij denkt, ja, jullie bedoelen het goed, maar hebben geen idee...
Ik heb het idee dat de jongen die homo is maar het niet meer is, op een totaal andere golflengte zit als de mensen van die gemeente.
En dat de mensen van die gemeente dat totaal helemaal niet door hebben, en hij, als enige wel...

En ook, dat huisbezoek door die Molluske Pastor bij die jongen die aan het afbouwen was van drugs en sigaretten, dat die jongen zei van me arts zei dit en dat, en dat daar door die Molukker gewoon overheen gepraat werd, en helemaal niet naar werd geluisterd.
Het was geen gesprek, met die zegt wat, de ander luistert, zegt wat terug etc.
Het was meer, van er is een mening de juiste dat is die van ons, dus we laten je ook helemaal niet uitpraten...en dus ook niet kijken of er ook iets in jou mening zit. In dit geval wat de arts van die jongen tegen die jongen zelf zei, over het stoppen met drugs. Van dat in één keer stoppen niet verstandig is, omdat de kans op terugval dan veel groter is.

Ik miste daarin het gesprek, van dat dat voor de een wel opgaat, en voor een ander weer niet etc.

Nou ja, kijk zelf maar :)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 april 2013, 17:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 21:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben het met je eens Jol, wij hoeven gelukkig niet overal wat van te vinden........Het is zo makkelijk om overal wat van te vinden als je zelf niet in die situatie bent, dan praat je vaak wel anders.....
precies

En je voelt het anders en ervaart het anders en ziet het anders.

Anders was alles zo makkelijk op te lossen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: donderdag 6 juni 2013, 23:35
 
MAT170 schreef:
Als volgeling van Jezus kun je niet voor het homohuwelijk zijn. Ik geloof dat God in de bijbel er heel duidelijk over is.

Leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

En vanuit het nieuwe testament uit romeinen.

romeinen1vers26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

Ik zeg er ook bij gelukkig zijn er mannen/vrouwen die zo geleefd zijn tot geloof/bekering in Jezus zijn gekomen en vergeven en nu niet meer zo leven.

Dat veel mensen dit tegenwoordig volkomen normaal vinden, vind ik ook niet raar. Bv via de media, muziek wordt er constant propaganda voor gemaakt.


Als mensen je haten omdat je van de waarheid getuigt is een gevolg van hun boze werken.

Johannes7vers7 U kan de wereld niet haten, maar Mij haat zij, omdat Ik van haar getuig, dat haar werken boos zijn.


Kijk, met jou kan ik praten!


Laatst aangepast door
IFAN841
op donderdag 6 juni 2013, 23:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 14 juli 2013, 17:15
 
Het moet es een keer afgelopen zijn met dat oordelen van homo's.

Zijn hele leuke aardige mensen, ja, ik ken alleen mannen dan.Kunnen gewone mannen vaak, dus lang niet altijd, wel een puntje aan zuigen.

Dan zou je ook arbeidsongeschikten, of gescheiden mensen of hele arme mensen moeten afkeuren, dat is ook niet naar de wil van God.

Vroeger was armoede een teken dat God je niet zegende , OT, zelfde met ziekten.

S. Homo mannen zijn gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mannen zo ken ik ze.

En dat zijn wel toevallig allemaal vruchten van de Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 14 juli 2013, 19:04
 
SHANITA130 schreef:
Het moet es een keer afgelopen zijn met dat oordelen van homo's.

Oordelen over homoseksuele mensen is verkeerd, maar het is wel zo dat God seks tussen dezelfde sekse afkeurt. In de eerste hoofdstukken van Genesis heeft God het over de man en de vrouw die gemeenschap met elkaar hebben. Verschillende geslachtsdelen die precies in elkaar passen.
Man met man en vrouw met vrouw is in Gods ogen een gruwel.
Dat geeft mensen niet het recht om hen te oordelen en afstoten. Vooral Christenen moeten zich houden aan Gods liefdegebod door homo's lief te hebben en te respecteren. Hun seksuele geaardheid is iets tussen God en henzelf.

SHANITA130 schreef:
S. Homo mannen zijn gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mannen zo ken ik ze.

En dat zijn wel toevallig allemaal vruchten van de Geest.


Ja, dat vind ik ook, maar dat heeft niets met het onderwerp te maken. Tussen Moslims, Hindu's, Boedhisten, Atheïsten heb je ook gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mensen. Toch had Jezus hen ook op het oog toen Hij aan het kruis hing en wil God dat zij ook tot bekering komen.


Laatst aangepast door
BAPPI605
op zondag 14 juli 2013, 19:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 06:38
 
BAPPI605 schreef:
Oordelen over homoseksuele mensen is verkeerd, maar het is wel zo dat God seks tussen dezelfde sekse afkeurt. In de eerste hoofdstukken van Genesis heeft God het over de man en de vrouw die gemeenschap met elkaar hebben. Verschillende geslachtsdelen die precies in elkaar passen.
Man met man en vrouw met vrouw is in Gods ogen een gruwel.
Dat geeft mensen niet het recht om hen te oordelen en afstoten. Vooral Christenen moeten zich houden aan Gods liefdegebod door homo's lief te hebben en te respecteren. Hun seksuele geaardheid is iets tussen God en henzelf.




Ja, dat vind ik ook, maar dat heeft niets met het onderwerp te maken. Tussen Moslims, Hindu's, Boedhisten, Atheïsten heb je ook gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mensen. Toch had Jezus hen ook op het oog toen Hij aan het kruis hing en wil God dat zij ook tot bekering komen.

Mooi omschreven. We moeten inderdaad kijken hoe God het geschapen heeft, en Hij zag dat het goed was. Na de zondeval is zoveel verkeerd gegaan, dat niemand het recht heeft om naar een ander te wijzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:52
 
BAPPI605 schreef:
Oordelen over homoseksuele mensen is verkeerd, maar het is wel zo dat God seks tussen dezelfde sekse afkeurt. In de eerste hoofdstukken van Genesis heeft God het over de man en de vrouw die gemeenschap met elkaar hebben. Verschillende geslachtsdelen die precies in elkaar passen.
Man met man en vrouw met vrouw is in Gods ogen een gruwel.
Dat geeft mensen niet het recht om hen te oordelen en afstoten. Vooral Christenen moeten zich houden aan Gods liefdegebod door homo's lief te hebben en te respecteren. Hun seksuele geaardheid is iets tussen God en henzelf.




Ja, dat vind ik ook, maar dat heeft niets met het onderwerp te maken. Tussen Moslims, Hindu's, Boedhisten, Atheïsten heb je ook gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mensen. Toch had Jezus hen ook op het oog toen Hij aan het kruis hing en wil God dat zij ook tot bekering komen.



Soms denk ik wel es dat christenen nog het meest tot bekering moeten komen... Smiley met dichtgeplakte mond mens mogen worden... ik hoorde iemand een keer zeggen: het is een wonder als iemand christen wordt... het is nog een groter wonder als een christen een mens wordt". Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat sommige zaken in Zijn oog en liefde nog wel es heel anders kunnen liggen dan wij dit uit de bijbel aan elkaar geïnterpreteerd en opgelegd hebben.

Jol... weet niet alles meer zo heel zeker wb microwaarheden, de macro's maar al te goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:30
 
JOL252 schreef:
Soms denk ik wel es dat christenen nog het meest tot bekering moeten komen... Smiley met dichtgeplakte mond mens mogen worden... ik hoorde iemand een keer zeggen: het is een wonder als iemand christen wordt... het is nog een groter wonder als een christen een mens wordt". Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat sommige zaken in Zijn oog en liefde nog wel es heel anders kunnen liggen dan wij dit uit de bijbel aan elkaar geïnterpreteerd en opgelegd hebben.

Jol... weet niet alles meer zo heel zeker wb microwaarheden, de macro's maar al te goed.

Hoe interpreteer jij dan die teksten of hoe denk je dat God ze interpreteert?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:58
 
BAPPI605 schreef:
Hoe interpreteer jij dan die teksten of hoe denk je dat God ze interpreteert?



Tja als ik dat wist had ik Hem in mijn broekzak en dat heb ik niet. Ik heb geen pasklare antwoorden.

Wat ik wel weet is dat wanneer men als gelovige de moed verzameld en ervoor uitkomt dat men anders geaard is men de kans loopt gelijk een kop kleiner te worden gemaakt, los van wat men tot dan toe allemaal heeft gegeven binnen Gods koninkrijk. Voor het gemak wordt dit dan niet meer gezien maar de persoon in kwestie wordt fout gemaakt met de bijbel in de hand. Ik denk dat de bijbel ook duidelijk is over gruwelijkheden tussen mannen en vrouwen, daar hoor ik eigenlijk niet zo veel van in vergelijking tot de meningen over homo's.
Ik meen vooral verstaan te hebben dat bij Hem ieder gelijk, geliefd en welkom is. En Hij gaat wel aan de slag met wat er wel of niet in iemands leven thuishoort of aangevuld moet worden.

Sommige gedeelten in de bijbel mbt homoseksualiteit hebben vooral te maken met orgieën, escalatie, buiten controle, bizar, overgegeven zijn aan lusten die tegennatuurlijk zijn... die heb je binnen hetero relaties ook.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 15 juli 2013, 23:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 07:22
 
JOL252 schreef:
Tja als ik dat wist had ik Hem in mijn broekzak en dat heb ik niet. Ik heb geen pasklare antwoorden.

Wat ik wel weet is dat wanneer men als gelovige de moed verzameld en ervoor uitkomt dat men anders geaard is men de kans loopt gelijk een kop kleiner te worden gemaakt, los van wat men tot dan toe allemaal heeft gegeven binnen Gods koninkrijk. Voor het gemak wordt dit dan niet meer gezien maar de persoon in kwestie wordt fout gemaakt met de bijbel in de hand. Ik denk dat de bijbel ook duidelijk is over gruwelijkheden tussen mannen en vrouwen, daar hoor ik eigenlijk niet zo veel van in vergelijking tot de meningen over homo's.
Ik meen vooral verstaan te hebben dat bij Hem ieder gelijk, geliefd en welkom is. En Hij gaat wel aan de slag met wat er wel of niet in iemands leven thuishoort of aangevuld moet worden.

Sommige gedeelten in de bijbel mbt homoseksualiteit hebben vooral te maken met orgieën, escalatie, buiten controle, bizar, overgegeven zijn aan lusten die tegennatuurlijk zijn... die heb je binnen hetero relaties ook.


Volgens mij zeggen Bappi en ik hetzelfde als jij (maar Bappi kan beter voor zichzelf spreken Knipoog smiley )

Naar mijn mening hoeven we niet iedereen over de bol te aaien. God had het goed geschapen, nu is het een sh*t zooi. Dat betekent voor mij dat je allemaal even fout bent en even hard Gods liefde nodig hebt. Ik vind dat je mag zeggen dat homoseksualiteit niet Gods oorspronkelijke bedoeling was, maar dat was bv mishandeling binnen een relatie, verkrachten, stelen , liegen, frauderen, minachting, boosheid, ziekte, jaloezie enz enz enz ook niet. Dus als we vinden dat we een homoseksueel streng moeten toe spreken(liefst met opgestoken vingertje Knipoog smiley ) dan moeten we dat op dezelfde wijze doen met iemand die de belastingpapieren net niet helemaal correct invult (in toevallig toch vooraan in de kerk zit).
De enige die mag wijzen is wat mij betreft Jezus, aangezien Hij zonder zonde was en gelijk ook Zijn hand uitstrekte voor vergeving.

Geschapen als lofscheppers, nu niets meer dan lefschoppers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 08:03
 
BAPPI605 schreef:
Hoe interpreteer jij dan die teksten of hoe denk je dat God ze interpreteert?

Zodra het woord seksualiteit valt, wordt door veel christenen ook het woord zonde gebruikt. Zo lijkt het alsof er altijd wel iets mis is met het beleven van seksualiteit. Liefde en seksualiteit horen bij elkaar en daar is niets zondigs aan. In de bijbel staat daar echt niet iets anders over.

Wel wordt er gewaarschuwd voor prostitutie, losbandigheid, promiscuïteit en gedrag waarbij de ander niet geliefd en bemind wordt.

Nergens maak ik uit de bijbel op dat liefde tussen twee mensen, hetero of homo, zondig is en dat er beperkingen opgelegd worden. Ook lust en verlangen mag, het hoort bij ons mens-zijn. Wat doorklinkt uit de woorden in de bijbel is naar mijn interpretatie de boodschap van Liefde. Liefde van God voor de mens, liefde in het algemeen tussen mensen, en liefde tussen twee mensen die elkaar gevonden hebben in het bijzonder. Dat is een gebod en geen verbod.

Zolang we daarnaar en daaruit proberen te leven heeft het woord zonde niets met seksualiteit te maken. Seksualiteit is ten onrechte vaak door mens en kerk in verband gebracht met zonde. Veel mensen, of ze nu hetero of homo zijn, lopen daardoor onnodig rond met een schuldgevoel.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 16 juli 2013, 13:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 16:04
 
ANNA415 schreef:
Volgens mij zeggen Bappi en ik hetzelfde als jij (maar Bappi kan beter voor zichzelf spreken Knipoog smiley )

Naar mijn mening hoeven we niet iedereen over de bol te aaien. God had het goed geschapen, nu is het een sh*t zooi. Dat betekent voor mij dat je allemaal even fout bent en even hard Gods liefde nodig hebt. Ik vind dat je mag zeggen dat homoseksualiteit niet Gods oorspronkelijke bedoeling was, maar dat was bv mishandeling binnen een relatie, verkrachten, stelen , liegen, frauderen, minachting, boosheid, ziekte, jaloezie enz enz enz ook niet. Dus als we vinden dat we een homoseksueel streng moeten toe spreken(liefst met opgestoken vingertje Knipoog smiley ) dan moeten we dat op dezelfde wijze doen met iemand die de belastingpapieren net niet helemaal correct invult (in toevallig toch vooraan in de kerk zit).
De enige die mag wijzen is wat mij betreft Jezus, aangezien Hij zonder zonde was en gelijk ook Zijn hand uitstrekte voor vergeving.

Geschapen als lofscheppers, nu niets meer dan lefschoppers.

Natuurlijk mag je zeggen dat dit niet Gods oorspronkelijke plan is geweest.

Toch is het wezenlijk anders om te spreken over mishandeling, verkrachting, jaloezie, minachting, frauderen, liegen, stelen, boosheid en ziekte en daar dan homoseksualiteit tussen plaatsen, dus binnen het rijtje van geweld, criminaliteit, etc.

Mooie trouwens: Geschapen als lofscheppers, nu niets meer dan lefschoppers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 19:35
 
JOL252 schreef:
Natuurlijk mag je zeggen dat dit niet Gods oorspronkelijke plan is geweest.

Toch is het wezenlijk anders om te spreken over mishandeling, verkrachting, jaloezie, minachting, frauderen, liegen, stelen, boosheid en ziekte en daar dan homoseksualiteit tussen plaatsen, dus binnen het rijtje van geweld, criminaliteit, etc.

Mooie trouwens: Geschapen als lofscheppers, nu niets meer dan lefschoppers.

Ik wilde met het rijtje alleen aangeven dat er een breed scala aan dingen is die niet meer zo zijn zoals het in het paradijs was. Zonder daar nu echt een zwaarte aan te willen geven, alsof alles even erg is.

In het oude testament is duidelijk te zien dat God aan diverse zonden ook diverse straffen en zwaarte geeft. Gelukkig leven wij in de nieuw testamentische tijd onder Zijn genade. Wat naar mijn idee niet betekent dat alles daarom koek en ei is en met de mantel der liefde bedekt moet worden. Maar dat geeft ons niet het recht om het oordeel van God over te nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 12:08
 
JANS221 schreef:
Zodra het woord seksualiteit valt, wordt door veel christenen ook het woord zonde gebruikt. Zo lijkt het alsof er altijd wel iets mis is met het beleven van seksualiteit. Liefde en seksualiteit horen bij elkaar en daar is niets zondigs aan. In de bijbel staat daar echt niet iets anders over.

Wel wordt er gewaarschuwd voor prostitutie, losbandigheid, promiscuïteit en gedrag waarbij de ander niet geliefd en bemind wordt.

Nergens maak ik uit de bijbel op dat liefde tussen twee mensen, hetero of homo, zondig is en dat er beperkingen opgelegd worden. Ook lust en verlangen mag, het hoort bij ons mens-zijn. Wat doorklinkt uit de woorden in de bijbel is naar mijn interpretatie de boodschap van Liefde. Liefde van God voor de mens, liefde in het algemeen tussen mensen, en liefde tussen twee mensen die elkaar gevonden hebben in het bijzonder. Dat is een gebod en geen verbod.

Zolang we daarnaar en daaruit proberen te leven heeft het woord zonde niets met seksualiteit te maken. Seksualiteit is ten onrechte vaak door mens en kerk in verband gebracht met zonde. Veel mensen, of ze nu hetero of homo zijn, lopen daardoor onnodig rond met een schuldgevoel.

Toch ben ik benieuwd hoe je de onderstaande teksten opvat:

Leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

romeinen1vers26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

Zie jij de Bijbel als Gods Woord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 12:28
 
Even een klein linkje tussendoor... is wel on topic maar even je er door heen lezen...


http://goedgelovig.wordpress.com/2013/07/17/de-waarheid-is-niet-simpel/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 15:31
 
JOL252 schreef:
Even een klein linkje tussendoor... is wel on topic maar even je er door heen lezen...


http://goedgelovig.wordpress.com/2013/07/17/de-waarheid-is-niet-simpel/

Ja goed stukje om te lezen inderdaad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 15:52
 
JOL252 schreef:
Even een klein linkje tussendoor... is wel on topic maar even je er door heen lezen...


http://goedgelovig.wordpress.com/2013/07/17/de-waarheid-is-niet-simpel/

Zo jij durft, een link van GG.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 18:08
 
BAPPI605 schreef:
Zie jij de Bijbel als Gods Woord?


(beetje late reactie, maar zag net je vraag staan)

De bijbel zie ik als een verzameling verhalen, poëzie en liederen waarin mensen door al de eeuwen heen hebben vastgelegd wat ze van en met God ervaren hebben. De boodschap die doorklinkt ook uit teksten uit het Oude Testament is een verkondiging en oproep tot omkeer en bezinning, tot eerbied voor de Schepper en de schepping, tot liefde voor God en de naaste. En bovenal een boodschap van liefde van God voor de mens. Ook zonder alles letterlijk te nemen, is die boodschap nog heel actueel en beslist niet achterhaald. Christen-zijn in deze tijd kan ook met een bijbel met veel oudtestamentische wetten als je de boodschap die daarin doorklinkt maar verstaat. Als we ons proberen krampachtig vast te houden aan oude regels en voorschriften, die geschreven waren voor de mensen van toen, kan dat een hoop levensvreugde wegnemen. De vervulling van de wet door Christus geeft een hoop ontspanning en zorgt voor bevrijding.We moeten niet meer van alles, we mogen leven in liefde tot God en de naaste en met vertrouwen en hoop op een mooie toekomst.

Hiermee heb ik dus niet gezegd dat nu dan alles maar geoorloofd en toegestaan is, als je goed leest heb ik dat al meermalen benoemd en geschreven.


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 20 juli 2013, 19:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 19:00
 
JOL252 schreef:
Even een klein linkje tussendoor... is wel on topic maar even je er door heen lezen...


http://goedgelovig.wordpress.com/2013/07/17/de-waarheid-is-niet-simpel/

Ha Jol,

Ik heb even 2 stukjes eruit gelicht, die me het meest aanspraken. Ja, ik heb even doorgelinkt naar het complete artikel: http://www.staatgeschreven.nl/2013/07/14/dominee-ed-meenderink-wat-als-de-waarheid-complex-is-en-de-leugen-simpel/

Een Chinese keizer schijnt bij zijn eerste bezoekje aan Afrika bij het zien van een giraf met zijn absurd lange nek impulsief maar wel eerlijk geroepen te hebben: “Haal weg dat beest, het mag niet bestaan!” Omdat hij dat beest nergens kon plaatsen. Toch valt het niet te ontkennen dat de giraf bestaat.

Die waarheid mag niet bestaan, haal weg!

Ja, ik merk dat veel gelovigen-in-de-waarheid die waarheid toch meestal het liefst simpel willen houden en beslist niet ingewikkeld, ook al zou blijken dat de waarheid toch echt ingewikkeld is. Wat als de waarheid complex is en de leugen simpel? Wetenschappers, onderzoekers, die echt de waarheid willen vinden en geloofsonderzoekers en predikers die oprechte waarheidszoekers zijn, hebben het allemaal niet gemakkelijk in deze wereld. Deze wereld en vooral ook het gelovige deel daar in, wil immers vooral een eenvoudige waarheid.

Daarin past dan geen giraf. Ook geen homo. Geen gescheiden wederom geboren christen. Geen weduwe, die ondanks de vurige gebeden en beloftes van genezing, toch haar man moest begraven. Geen andere gelovigen die ook beweren ‘de waarheid’ te kennen, maar wier waarheid er toch anders uitziet dan de onze. Dat is allemaal de waarheid. Die waarheid is complex, raar, vreemd, misschien “mag niet bestaan; haal weg!” Maar dan haal je wel de waarheid weg. Dan houd je de simpele leugen over.

Idd, beter een simpele leugen. Want waarom nadenken, als men, sommigen/velen lekker makkelijk alles zwart/wit kunnen zien.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 20 juli 2013, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 19:14
 
Even weggehaald ivm onbedoelde felheid wat met iets anders te maken had.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 21 juli 2013, 09:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 21 juli 2013, 10:30
 
SHANITA130 schreef:
Ha Jol,Ik heb even 2 stukjes eruit gelicht, die me het meest aanspraken. Ja, ik heb even doorgelinkt naar het complete artikel: http://www.staatgeschreven.nl/2013/07/14/dominee-ed-meenderink-wat-als-de-waarheid-complex-is-en-de-leugen-simpel/</em>

Een Chinese keizer schijnt bij zijn eerste bezoekje aan Afrika bij het zien van een giraf met zijn absurd lange nek impulsief maar wel eerlijk geroepen te hebben: “Haal weg dat beest, het mag niet bestaan!” Omdat hij dat beest nergens kon plaatsen. Toch valt het niet te ontkennen dat de giraf bestaat.

Die waarheid mag niet bestaan, haal weg!

Ja, ik merk dat veel gelovigen-in-de-waarheid die waarheid toch meestal het liefst simpel willen houden en beslist niet ingewikkeld, ook al zou blijken dat de waarheid toch echt ingewikkeld is. Wat als de waarheid complex is en de leugen simpel? Wetenschappers, onderzoekers, die echt de waarheid willen vinden en geloofsonderzoekers en predikers die oprechte waarheidszoekers zijn, hebben het allemaal niet gemakkelijk in deze wereld. Deze wereld en vooral ook het gelovige deel daar in, wil immers vooral een eenvoudige waarheid.

Daarin past dan geen giraf. Ook geen homo. Geen gescheiden wederom geboren christen. Geen weduwe, die ondanks de vurige gebeden en beloftes van genezing, toch haar man moest begraven. Geen andere gelovigen die ook beweren ‘de waarheid’ te kennen, maar wier waarheid er toch anders uitziet dan de onze. Dat is allemaal de waarheid. Die waarheid is complex, raar, vreemd, misschien “mag niet bestaan; haal weg!” Maar dan haal je wel de waarheid weg. Dan houd je de simpele leugen over.

Idd, beter een simpele leugen. Want waarom nadenken, als men, sommigen/velen lekker makkelijk alles zwart/wit kunnen zien.

Eigenlijk vind ik dit een bizar stukje.
- de Waarheid zou ingewikkeld zijn. Nou volgens mij is God heel simpel. En best zwart-wit. Er zijn zat voorbeelden in de bijbel te vinden dat Jezus heel zwart-wit reageert op zonden. Maar wel met liefde (die ons vaak ontbreekt)
- "Daarin past dan geen giraffe" ja er zijn christenen die geen giraffes (lees: homo's) in hun wereld willen. Maar ja er zijn ook christenen die geen giraffes (lees: zwart-wit christenen) in hun wereld willen.

Alles wat niet strookt met zijn oorspronkelijke schepping doet God pijn; is niet volgens plan. Dat is en blijft een feit. Heel zwart-wit. Kijk maar naar Jezus, Hij wondt er geen doekjes om.
Maar wat we ook van Jezus kunnen leren hoe liefdevol Hij met zondaren omging, maar ook hoe veroordelend met de mensen die met hun "inzichten" het volk op de verkeerde weg sturen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 21 juli 2013, 10:44
 
ANNA415 schreef:
Eigenlijk vind ik dit een bizar stukje.
- de Waarheid zou ingewikkeld zijn. Nou volgens mij is God heel simpel. En best zwart-wit. Er zijn zat voorbeelden in de bijbel te vinden dat Jezus heel zwart-wit reageert op zonden. Maar wel met liefde (die ons vaak ontbreekt)
- "Daarin past dan geen giraffe" ja er zijn christenen die geen giraffes (lees: homo's) in hun wereld willen. Maar ja er zijn ook christenen die geen giraffes (lees: zwart-wit christenen) in hun wereld willen.

Alles wat niet strookt met zijn oorspronkelijke schepping doet God pijn; is niet volgens plan. Dat is en blijft een feit. Heel zwart-wit. Kijk maar naar Jezus, Hij wondt er geen doekjes om.
Maar wat we ook van Jezus kunnen leren hoe liefdevol Hij met zondaren omging, maar ook hoe veroordelend met de mensen die met hun "inzichten" het volk op de verkeerde weg sturen.

Ja, Alles wat niet strookt met zijn oorspronkelijke schepping doet God pijn; is niet volgens plan.

Maar ja, de gehele wereld strookt niet meer volgens Gods plan, sinds Adam en Eva van de verboden vrucht aten.
Ik kan er zelf, als ik voor mezelf spreek, wel naar streven om goed te leven(schrijft Paulus toch ook ergens: 'streeft naar..'? zoek het later ff op.
Maar ja dat lukt vaak, maar ja, ik kan niet voldoen aan de wet.
Ik kan er wel naar streven.
En God begrijpt dat, er staat ook ergens dat Jezus met ons meevoelt omdat hij ook als mens op deze aarde was.
?

Groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOKE969





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 18:23
 
wie zijn wij om over elkaar te oordelen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 19:25
 
JOKE969 schreef:
wie zijn wij om over elkaar te oordelen??

Zo is dat meid! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 21:07
 
.

Laatst aangepast door
ROLF230
op dinsdag 23 juli 2013, 23:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 21:13
 
Je kan er zelf een opstarten! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 21:19
 
.

Laatst aangepast door
ROLF230
op dinsdag 23 juli 2013, 23:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 21:29
 
ROLF230 schreef:
Ach, wie is er nog geïnteresseerd in de waarheid in deze dagen..



Dat is een retorische vraag.


En er staat nog niet eens een vraagteken.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 23 juli 2013, 21:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 21:49
 
ROLF230 schreef:
Ach, wie is er nog geïnteresseerd in de waarheid in deze dagen..

Ik ben zeer geïnteresseerd in jouw waarheid, zelfs in deze warme dagen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 Volgende
Pagina 4 van 13