ChristianMatch
 


Forum

Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 20:58
 
ROELANDE345 schreef:
He Petra wat goedgelovig betreft heb je waarschijnlijk gelijk. Maar 1 ding wat je schrijft klopt niet. Jezus genas altijd iedereen die Hij wilde genezen. Het gebeurde nooit dat Hij moet zeggen helaas dit lukt niet. Hij vroeg er nooit 1 cent voor en maakt geen reclame voor zichzelf


jezus geneest van daag de dag nog mensen en sommigge niet .
En ik heb genezing ontvangen bij jan zijlstra, hij genas in jezus naam en zei tijden sde dienst dat je niet verplicht was om geld te geven, heb ik ook niet gedaan. dus gratis genezen.
Lachende smiley

zo denk ik er over he en laat de discussies voortaan verder aan jullie over, op na de volgende lap tekst, waar mede cristenen door critici de grond in worden getrapt , alleen zonder mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 21:05
 
zit net te denken roelande, maakte johannes de doper niet ergens reclame voor jezus???? oke ze hadden toen niet de reclame mogelijkheden als nu, maar voor die tijd, je zou het als reclame kunnen omschrijven Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 21:07
 
PETRA373 schreef:
een artikel van goedgelovig over een man die:

sommigge geneest , sommigge niet
niet werkte, rond trok en waar leefde hij van?
een vriend had, die hem verraadde
chaos om hem heen, wilde everzwijnen die in een afgrond stortte
werd beschuldigd van dat hij genas door kracht van de duivel
op zondag mensen genas
wel noem maar op.....
Zou jezus nu leven, zou goedgelovig druk bezig zijn geweest met hele lappen tekst te schrijven over jezus.


iets om over na te denken


petra die dit soort topics voortaan negeert, maar effe dit toch nog wou zeggen.



Zoist!!....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 21:17
 
PETRA373 schreef:
jezus geneest van daag de dag nog mensen en sommigge niet .
En ik heb genezing ontvangen bij jan zijlstra, hij genas in jezus naam en zei tijden sde dienst dat je niet verplicht was om geld te geven, heb ik ook niet gedaan. dus gratis genezen.
Lachende smiley

zo denk ik er over he en laat de discussies voortaan verder aan jullie over, op na de volgende lap tekst, waar mede cristenen door critici de grond in worden getrapt , alleen zonder mij.


Maar wie zegt dat je zonder Jan Zijlstra niet genezen was? En het kan toch dat mensen daar een andere visie over hebben dan jij dat hebt ook door hun ervaringen met de goede man?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 21:42
 
[quote=PETRA373]jezus geneest van daag de dag nog mensen en sommigge niet .
En ik heb genezing ontvangen bij jan zijlstra, hij genas in jezus naam en zei tijden sde dienst dat je niet verplicht was om geld te geven, heb ik ook niet gedaan. dus gratis genezen.
Lachende smiley

Natuurlijk geneest niet iedereen de meesten niet denk ik dit was ook al zo toen Jezus nog op aarde rondliep. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat Hij wel iedereen genas die Hij de handen oplegde en over wie Hij genezing uitsprak. Zonder uitzondering. In het NT vinden we vaker dat er staat Hij genas alle zieken. Bij Jan Zijlstra is dat anders hij geneest bij lange na niet iedereen over wie hij genezing uit spreekt. Dat is hem niet kwalijk te nemen hij is Jezus niet. Wat ik wel kwalijk vind is dat hij een rechtzaak aanspant over wie de baas in zijn kerk mag zijn. Als hij alleen maar mensen bij Jezus wil brengen en mensen wil genezen dan was dat niet nodig geweest. Dat kon hij nml gewoon blijven doen. Overigens ik heb het al eerder gezegd heb ik een groot respect voor de man hij heeft een goed werk verricht en werkt hard. Maar dit was denk ik onvermijdelijk. Dit soort mensen zijn meestal einzelgangers en kunnen niet goed samenwerken
overigens heb ik en een aantal van mijn kinderen ook wel eens genzing mogen ontvangen gewoon doordat ik gezalfd ben door de oudste van mijn kerk


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 29 april 2013, 21:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 21:43
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar wie zegt dat je zonder Jan Zijlstra niet genezen was? En het kan toch dat mensen daar een andere visie over hebben dan jij dat hebt ook door hun ervaringen met de goede man?


jan zijlstra heeft me niet genezen, maar jezus. iets wat jan zijlstra zelf ook zegt.
En ja ook zonder jan zijlstra had ik genezen kunnen worden, alleen niet iedereen kent jezus echt goed he. Weet dat hij nog steeds wel es mensen geneest. gelukkig zijn er mensen die het aan anderen vertellen. of zelfs reclame er voor maken.

En ja zeker, kan je daar een andere visie over hebben, en ieder is vrij om zijn haar visie te schrijven, dat maakt een forum boeiend, leerzaam.
Jij schrijft jouw visie, ik die van mij. We hoeven het toch niet eens te zijn?


Laatst aangepast door
PETRA373
op maandag 29 april 2013, 22:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 21:47
 
[quote=ROELANDE345]


Als ik het goed begrijp, werd hij belemmerd in zijn werk. Zijn visie. vandaar de onenigheid.
maar ik geef er geen oordeel over, zit er niet persoonlijk tussen, dus ik weet het antwoord niet.
Wel dat cristenen ook wel es afdwalen enzo, zoals ik eerder schreef , en nu ben ik weg van dit topic, anders blijf ik antwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 13:21
 
PETRA373 schreef:
jezus geneest van daag de dag nog mensen en sommigge niet .
En ik heb genezing ontvangen bij jan zijlstra, hij genas in jezus naam en zei tijden sde dienst dat je niet verplicht was om geld te geven, heb ik ook niet gedaan. dus gratis genezen.
Lachende smiley

zo denk ik er over he en laat de discussies voortaan verder aan jullie over, op na de volgende lap tekst, waar mede cristenen door critici de grond in worden getrapt , alleen zonder mij.

Dat is ook maar het beste, gelukig is Jan niet de enige die aan gebedsgenezing doet en gebeurd het veel meer en gelukkig krijgt Jezus de eer die Hem toekomt. We hebbeneen machtig God die zo veel van ons houdt en nabij wil zijn. We krijgen geen antwoord op onze waaroms vragen, maar mogen ten alle tijde wel bouwen op Zijn Zekerheden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 16:38
 
Los van mijn eigen standpunt een aardige reportage over Zijlstra.


http://www.youtube.com/watch?v=PcZ8m7KEuQ0


http://www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/zijlstra-leonie.htm

Bron: Nederlands Dagblad, oorspronkelijk een vrijgemaakt-gereformeerde krant, nu noemen ze zich christelijk betrokken, de wortels zijn nog wel herkenbaar, doorgaans degelijke verslaggeving.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 30 april 2013, 17:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 19:27
 
Ik herken dat; dan wordt er voor je gebeden, migraine, en dan zeggen de mensen om je heen zo verwachtingsvol van; 'en heb je nog last van hoofdpijn'?, dat ik eigenlijk nee zei, terwijl ik nog wel barstende hoofdpijn had, gewoon omdat ik hun niet wou teleurstellen....

Ja, dat klinkt misschien heel raar, maar je wilt die mensen een teleurstelling besparen, dus je zegt ja ik heb geen hoofdpijn, op hun vraag...

Ja, dus eigenlijk denk je alleen aan die mensen van dat je ze niet wilt teleurstellen, en niet aan jezelf, en ook...als je zegt dat je nog wel hoofdpijn heb, ja, dan weet je, dan gaan ze nog harder voor je bidden, zodat het nog erger wordt, dus je zegt het ook daarom...

En zo heb ik ook meegedaan, met het spelletje...

Ja, idd, wat die psychiater zegt, het zijn ziektes met psychische oorsprong, die genezen worden..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLO606





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:37
 
SHANITA130 schreef:
De rechtbank in Den Haag heeft gisteren evangelist Jan Zijlstra en zijn zoon Richard ontslagen uit het bestuur van de Levensstroom Gemeente in Leiderdorp. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Zijlstra, oprichter van de gemeente, heeft zich volgens het vonnis “onmiskenbaar schuldig gemaakt aan gedrag dat onverenigbaar is met wat van een behoorlijk bestuurder mag worden verwacht.” Met de uitspraak strandde een poging van Zijlstra om het voorgangersechtpaar Rolph en Hyona Hendriks en de bestuursleden Sandra Hewitt en Gerrit Thomas via de rechter te ontslaan.



Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.


Ik dacht dat er in het NT stond dat gelovigen niet naar de rechter gaan en het onderling oplossen.
Enfin, aan de vruchten...

Beproef de geesten of ze uit God zijn....

Genezingen komen voor in de Gemeente op gebed of door ziekenzalving, maar in het Woord is nergens sprake van genezingsdiensten zoals van hr. Zijlstra, die zich op een voetstuk heeft laten zetten of zichzelf geplaatst heeft als de individuele onmisbare, die heerst als een koning in geestelijke opzicht.
Wie zichzelf verhoogt, zal vernederd worden, dát is De Schrift en Die geldt als enige betrouwbare Gids en Keurmeester door de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:39
 
SHANITA130 schreef:
Ja, idd, wat die psychiater zegt, het zijn ziektes met psychische oorsprong, die genezen worden..

Ik had een aangroeisel aan een bot in mn voet ( te zien op foto) deze was na gebed en zalving gewoon door oudste uit gemeente verdwenen(ook te zien op foto) Er was werkelijk niets psychisch aan. Zo heb ik nog wel meer voorbeelden van allerlei lichamelijke ziektes. Waarom zou dat niet kunnen?
Christus is nog dezelfde als toen Hij op aarde rondliep en velen genas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 03:14
 
Ik reageerde op de linken van Thomas...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 1 mei 2013, 08:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 08:47
 
PETRA373 schreef:
een artikel van goedgelovig over een man die:

sommigge geneest , sommigge niet
niet werkte, rond trok en waar leefde hij van?
een vriend had, die hem verraadde
chaos om hem heen, wilde everzwijnen die in een afgrond stortte
werd beschuldigd van dat hij genas door kracht van de duivel
op zondag mensen genas
wel noem maar op.....
Zou jezus nu leven, zou goedgelovig druk bezig zijn geweest met hele lappen tekst te schrijven over jezus.


iets om over na te denken

petra die dit soort topics voortaan negeert, maar effe dit toch nog wou zeggen.

Quote:
Roelande: Zo heb ik nog wel meer voorbeelden van allerlei lichamelijke ziektes. Waarom zou dat niet kunnen?
Christus is nog dezelfde als toen Hij op aarde rondliep en velen genas

Jezus loopt hier niet op aarde nu, dat was 2000 jaar geleden.

Anders zou er nu geen ziekte voorkomen onder de christenen.

En ja, dat deden de kringen af als geen genoeg geloof, nog zondes in je leven, iig dat gebeurde toen ik nog in die kringen kwam.

En 'goedgelovig', what's in a name, zegt het al: 'goedgelovig', dus niet meer..
Gewoon een groep christenen die dingen niet meer alles maar slikt, gelooft.
Goedgelovig: als je bijna alles gelooft wat tegen je gezegd wordt Voorbeeld: `We luisterden goedgelovig naar zijn ellendige verhaal en gaven hem 100 euro. Nu blijkt hij een oplichter.` ...Naïef, Onnozel, Blind...

Dus...'Goedgelovig' is een groep mensen wat dat eerst was en nu niet meer.
En verder zijn ze gewoon gelovig.

Maar bijvoorbeeld, van dat het nu net zo is als Jezus op aarde liep en velen genas, ja, waarom is er één gedocumenteerd geval, Jannekke Vlot...en zij had iets wat een psychische oorsprong heeft.

S. niet goedgelovig meer.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 1 mei 2013, 08:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 20:18
 
Roelande en Petra :)

Ik wou nog ff wat kwijt.

Ja, ik ben er wel dubbel in: ja, natuurlijk geloof ik dat God alles kan.

Alleen, ik heb zoveel mensen gezien die niet genazen....

Wat ik wel wil geloven, God geeft je niet meer te dragen dan je aankunt....

1 Kor 10 13 Gij hebt geen bovenmenselijke verzoeking te doorstaan. En God is getrouw, die niet zal gedogen, dat gij boven vermogen verzocht wordt, want Hij zal met de verzoeking ook voor de uitkomst zorgen, zodat gij ertegen bestand zijt.

En 2 kor 1 8 Want wij willen u niet onkundig laten, broeders, van de verdrukking, die ons in Asia overkomen is: bovenmate en boven vermogen hebben wij een zware last te dragen gehad, zodat wij zelfs aan ons leven.. wanhoopten

Ik zelf denk dat, genezingen, was toen en nu niet meer. Dat denk ik zo anders kan ik veel niet-genezingen niet verklaren, en zeker als dat dierbare van mij betreft.

Ik heb weleens gebed gevraagd hier op CM en ik was altijd erg blij dat jullie reageerden.

Ik heb ook astma, gelukkig maar 2 aanvallen gehad, laatste bijna jaar geleden, maar dat vergeet je niet. Ja, dus ik mag me niet druk maken, niet op een te emotionele manier, vandaar ook contact met een ex verbroken, niet omdat de man niet goed is, juist wel, maar omdat het me teveel emotie geeft.....
En ja, als jullie daarvoor zouden bidden zou ik dat ook geruststellend vinden.

Dus ja, wat ik eigenlijk wil zeggen, misschien bedoelt Dhr Zeilstra het wel heel goed.
Ja, alleen het leed van mensen die niet zijn genezen heb ik van heel dichtbij gezien vandaar......Dus misschien wat begrip voor mijn standpunt......

Iig, ik zou het jammer vinden dat dat tussen ons, christenen, komt te staan.
Zeker omdat ik zelf ook jarenlang zo dacht....maar ja, genoodzaakt was om anders te denken, want wat ik dacht strookte niet met wat ik zag...

Dus vandaar deze soort van rectificatie; ik zou het jammer vinden, als dit meningsverschil tussen ons komt te staan, en ja, het ís nu eenmaal een geruststellend idee dat God niet wil dat we ziek zijn...zeker als je een migraine hebt, gaat bij die gedachte de migraine al weg...

Ik hoop dat ik duidelijk ben, zo niet kan je me vragen, ook via mail.

Ja, en nogmaals, mijn standpunt dat het net als toen jezus hier op aarde liep dat iedereen genas, ja, dat heb ik helaas moeten herzien, en net als veel traditionelen denk ik, ja dat was toen, nu incidenteel.
Omwille van vriend(en) die ziek zijn.....en na heel veel bijeenkomsten niet genazen.........Hoop op begrip,

S.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 20:38
 
begrijp je wel hoor Shanita, en dat we over sommigge dingen verschillend denken, doet niets af aan het feit, dat ik je heel lief vind Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 20:56
 
Dank je , ik jou ook Knipoog smiley

Ja, ik zat zo te denken, de overeenkomsten als christenen zijn veel groter dan de verschillen.

Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 22:19
 
He Shanita bedankt voor je uitleg. en ik begrijp je wel hoor. Er is immers zoveel ellende in de wereld. En soms bid je om uitkomst of genezing en je krjgt het niet. Is ook onbegrijpelijk. We kunnen beter inderdaad naar de overeenkomsten kijken van ons als christenen.Ik weet er nog wel eentje:
Als christenen denken we allemaal volgens mij niet eentje uitgezonderd veel te klein van onze God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 22:43
 
ik heb er laatst nog een stukje over geschreven, god begrijpen, nee dat kunnen we niet helemaal
en dan denk ik weer aan mezelf, hoe ik me kleuter niet alles over de wereld vertel, want hij kan die wetenschap niet aan
Zo vertelt god ons ook niet alles denk ik

en dan denk ik aan petrus in de gevangenis, de sisipelen baden, waren zeer verbaasd hij ineens voor de deur stond ( dus ze baden best wel beetje met twijfel)
vervolges word jacobus in de gevangenis gegooid, zeker weten dat ze toen weer baden en dachten, god bevrijd hem weer. dus niet

Johannes de doper, die in de gevangenis zat en iemand na jezus stuurde met de vraag bent u het echt? ja zei jezus, eh gekomen om gevangenen bevrijding te geven???? zou johannes niet effe hebben gedacht, eh???? warom zit ik hier dan gevangen?

God begrijpen?

dan kom ik terug op me kleuter, nee hij begrijpt nbiet alles, ook niet warom ik bepaalde dingen doe.
wel weet hij dat hij mij kan vertrouwen

Zo is eht ook met god, alles begrijpen? nee, maar we kunnen hem wel vertrouwen.

ik genas, mijn kleindochtertje ging dood??
Enigste antwoord ik van god heb gehad is dat hij echt de dood heeft overwonnen, ze in de hemel is

Op andere vragen niet, misschien ooit legt god het me uit, in der tussen heb ik vertrouwen dat hij een liefde volle vader is.

maar begrijp heel goed mensen die zich na zoiets kritisch opstellen, warom god genas me kleindochter niet, warom word wel iemand anders genezen???

Voor mezelf, blijf ik bidden voor zieken, en als ze niet genezen, laat ik het aan god over, die weet alles beter en het hoe en waarom.
dat het aan het gebed ligt, of door zonden van die persoon geloof ik absoluut niet.


het leven: een warboel van knopen en draden en als je eht omdraait staat er een mooie kroon geborduurd zoals corrie ten boom ooit zei, en dan snappen we het denk ik, nu openbaart god on snog niet alles, omdat we dat niet aankunnen denk ik, met de nadruk op denk ik,,, zo zijn mijn gedachten erover
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 22:46
 
en misschien wat ontopic, maar het gaat ook wel over mensen die genezen worden in jezus naam en mensen die niet genezen worden in jezus naam

vandaar mijn gedachten over god begrijpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 22:47
 
ROELANDE345 schreef:
He Shanita bedankt voor je uitleg. en ik begrijp je wel hoor. Er is immers zoveel ellende in de wereld. En soms bid je om uitkomst of genezing en je krjgt het niet. Is ook onbegrijpelijk. We kunnen beter inderdaad naar de overeenkomsten kijken van ons als christenen.Ik weet er nog wel eentje:
Als christenen denken we allemaal volgens mij niet eentje uitgezonderd veel te klein van onze God

Ja, ik denk juist weer heel groot, in die zin, dat ik geloof dat er geen verzoeking boven vermogen is, en met de beproeving ook de uitkomst.(teksten zoek ik later op)

Ja, als je met je neus erbovenopzit dat men niet geneest, en het zijn ook mensen die je nastaat, ja....
Een moeder met kinderen met een erge ongeneselijke ziekte die maar niet beter wordt...Ik kan zo een hele lijst opnoemen.

Aan de andere kant, besefte ik gisteren, mensen die wel in genezing geloven en daar hebben zij net als ik ook redenen voor, voor hun overtuiging, ja, waarom onderuithalen?
Als ik migraine heb, en ik denk aan oa dat God alles kan en met me is, ja, dan is ook mijn migraine snel weg.
Wel geloof ik dat als ik ooit ziek word, dat ik het kan dragen dat God me de kracht geeft.

Ik blijf het moeilijk vinden, als een dierbare vriendin erg ziek is...en maar niet beter wordt....

Maar ik wil er niet meer om ruziën....er is zoveel wat ons bindt...

Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2