ChristianMatch
 


Forum

Het Nieuwsch hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 08:40
 
JOL252 schreef:
?? Smiley die vol vragen zit

euh, ja, de helft weet ik niet precies geloof ik...wel veel, ja es een keer ergens gelezen geloof ik... Verlegen lachende smiley

Ik dacht het soms.

De verschillen tussen internationale onderzoeken zijn groot:
Uit ouder onderzoek in de Verenigde Staten bleek dat 1 tot 1,5% van de bevolking ooit PTSS heeft gehad. [10;17] Uit recenter onderzoek onder volwassenen in de VS blijkt echter dat 8% ooit in het leven PTSS heeft gehad, waarvan de helft nog in het afgelopen jaar [19]
Recent onderzoek onder volwassenen in Australiƫ laat zien dat 1,3% van de volwassenen in het afgelopen jaar leed aan PTSS. [20] In Canada was dat bij 2% van de volwassenen [1]
Van de jongvolwassenen in de VS leed 9% ooit aan PTSS. [9] In Duitsland was dat slechts 1,3%. [21]

BroN: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/posttraumatische-stress-stoornis/feiten-en-cijfers

Toch kom je hier uit op gemiddeld bijna 25%....onder de vrouwen bij: "Enigerlei angststoornis ooit in het leven".
Zie Hier: angststoornissen feiten en cijfers


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 30 mei 2013, 08:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 09:01
 
SHANITA130 schreef:
euh, ja, de helft weet ik niet precies geloof ik...wel veel, ja es een keer ergens gelezen geloof ik... Verlegen lachende smiley

Ik dacht het soms.

De verschillen tussen internationale onderzoeken zijn groot:
Uit ouder onderzoek in de Verenigde Staten bleek dat 1 tot 1,5% van de bevolking ooit PTSS heeft gehad. [10;17] Uit recenter onderzoek onder volwassenen in de VS blijkt echter dat 8% ooit in het leven PTSS heeft gehad, waarvan de helft nog in het afgelopen jaar [19]
Recent onderzoek onder volwassenen in Australiƫ laat zien dat 1,3% van de volwassenen in het afgelopen jaar leed aan PTSS. [20] In Canada was dat bij 2% van de volwassenen [1]
Van de jongvolwassenen in de VS leed 9% ooit aan PTSS. [9] In Duitsland was dat slechts 1,3%. [21]

BroN: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/posttraumatische-stress-stoornis/feiten-en-cijfers

Toch kom je hier uit op gemiddeld bijna 25%....onder de vrouwen bij: "Enigerlei angststoornis ooit in het leven".
Zie Hier: angststoornissen feiten en cijfers

verbaasd me niets in deze wereld,
alleen heb je natuurlijk verschillen van hoe erg de ptts is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 12:41
 
KLUS667 schreef:
Dus als er iemand voor de trein springt, moet de treinmachinist er ook professioneel mee omgaan? Of ligt dat anders, omdat een treinmachinist geen "hulpverlener" is?
Ik ben nog steeds van mening dat het een te botte uitspraak is, dat hulpverleners er maar professioneel mee moeten omgaan. Door de verziekte en bedorven wereld hebben ze juist hun uitlaatkleppen en ons gebed nodig, omdat hulpverleners ook mensen zijn.

Hulde aan de hulpverleners!!

ja helemaal mee eens Klus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 21:31
 
KLUS667 schreef:
Dus als er iemand voor de trein springt, moet de treinmachinist er ook professioneel mee omgaan? Of ligt dat anders, omdat een treinmachinist geen "hulpverlener" is?
Ik ben nog steeds van mening dat het een te botte uitspraak is, dat hulpverleners er maar professioneel mee moeten omgaan. Door de verziekte en bedorven wereld hebben ze juist hun uitlaatkleppen en ons gebed nodig, omdat hulpverleners ook mensen zijn.

Hulde aan de hulpverleners!!

Je geeft het antwoord zelf al! Dus waarom stel je de vraag? Maar ik wil het wel uitleggen hoor! Is een treinmachinist een hulpverlener? Nee! Een politieman? Ja! Een ambulancemedewerker? Ja! De laatste twee hebben geleerd om om te gaan met deze situaties! Die zijn ervoor getraind, helemaal in dit overgeorganiseerde Nederland! Toch? Dus zo bot is die uitspraak ook weer niet hoor! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 21:49
 
LANFY127 schreef:
Je geeft het antwoord zelf al! Dus waarom stel je de vraag? Maar ik wil het wel uitleggen hoor! Is een treinmachinist een hulpverlener? Nee! Een politieman? Ja! Een ambulancemedewerker? Ja! De laatste twee hebben geleerd om om te gaan met deze situaties! Die zijn ervoor getraind, helemaal in dit overgeorganiseerde Nederland! Toch? Dus zo bot is die uitspraak ook weer niet hoor! Knipoog smiley


Hoe goed ze ook mensen in bepaalde beroepen ook voorbereiden en begeleiden, sommigge dingen blijven moeilijk hoor .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 21:53
 
PETRA373 schreef:
Hoe goed ze ook mensen in bepaalde beroepen ook voorbereiden en begeleiden, sommigge dingen blijven moeilijk hoor .

Dat is een uitzondering, maar in grote lijnen kunnen we mijn standpunt dus wel aannemen?! Of niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 22:09
 
LANFY127 schreef:
Dat is een uitzondering, maar in grote lijnen kunnen we mijn standpunt dus wel aannemen?! Of niet?

Tja, in grote lijnen.....
Zit er wel weer wat in, in grote lijnen.....
Alleen mensen kiezen voor iets en eenmaal inde praktijk kom je. Pas echt achter hoe het is, en hoe moeilijk sommigge dingen zijn, ook al ben je daar voor opgeleid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 23:27
 
PETRA373 schreef:
Tja, in grote lijnen.....
Zit er wel weer wat in, in grote lijnen.....
Alleen mensen kiezen voor iets en eenmaal inde praktijk kom je. Pas echt achter hoe het is, en hoe moeilijk sommigge dingen zijn, ook al ben je daar voor opgeleid


Ook deze mensen zijn ook maar gewoon mensen met een hart en gevoel net als wij, ook al hebben ze ervoor geleerd en zijn het dan hulpverleners.
Het zijn nog steeds geen voorgeprogrammeerde robots en zullen dit ook nooit worden.

Je kan in de praktijk met dingen te maken hebben, en ook al heb je ervoor gestudeerd en geleerd, de praktijk is toch wel eventjes anders dan komt het erop aan, ook in deze dingen is het zaak om elke dag als hulpverlener maar aan God te mogen vragen of HIJ je kracht wilt geven want van onszelve kunnen we niets zonder Zijn hulp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 3 juni 2013, 11:31
 
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht, deze 4 films.


Youth care in the Netherlands

En een in Het Nederlands.

Op de vlucht voor bureau Jeugdzorg

Beelden die media niet laat zien!

Schandalig, zie laatste filmpje..... Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 juni 2013, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 3 juni 2013, 11:39
 
MAMALOE463 schreef:
Ook deze mensen zijn ook maar gewoon mensen met een hart en gevoel net als wij, ook al hebben ze ervoor geleerd en zijn het dan hulpverleners.
Het zijn nog steeds geen voorgeprogrammeerde robots en zullen dit ook nooit worden.

Je kan in de praktijk met dingen te maken hebben, en ook al heb je ervoor gestudeerd en geleerd, de praktijk is toch wel eventjes anders dan komt het erop aan, ook in deze dingen is het zaak om elke dag als hulpverlener maar aan God te mogen vragen of HIJ je kracht wilt geven want van onszelve kunnen we niets zonder Zijn hulp.

daar ben ik het ook mee eens, begrijp de denkwijze van lanfy, maar de praktijk is effe wat anders.
Zo snap je het misschien wel lanfy:
als morgen je zaak door omstandigheden buiten je om, faillliet gaat, je moet je bezittingen verkopen, eindigt nog met schuld, geen vakanties meer, eh sommigge vrienden ga je misschien wel minder zien ineens...
eh dan mag je het niet moeilijk hebben, omdat je dat van te voren weet, risico van zakenman????? Dus moet je dat maar mee om kunnen gaan, is je beroep. zakenman.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 3 juni 2013, 18:44
 
LANFY127 schreef:
Dat is een uitzondering, maar in grote lijnen kunnen we mijn standpunt dus wel aannemen?! Of niet?

Nee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 3 juni 2013, 19:21
 
tekst die ik tegen kwam nadat ik met jezus had over bepaalde mensen die verkeerde daden doen, deze tekst bracht jezus me onder ogen:
wat natuurlijk niet wil zeggen dat een dader zijn gevolgen niet moet dragen voor zijn daden,
maar verder hoe gaan we er mee om, hoe wil jezus dat we met zulke mensen omgaan? jezus die zegt, zegen je vijanden, heb je vijanden lief, dus ook mensen die eht nieuws halen met vreselijke daden..... zo denk ik:

de liefde in zijn leven is weggedreven
hij verliest het gevecht voor weer een dag
het leven dat hij kende
is uit elkaar gevallen
een liefdeloos huis, een gebroken hart
je reikt je jouw hand
je zoekt naar woorden
je probeert te begrijpen de zin van dit alles
hij is wanhopig naar een thuis, naar hoop
donkere wolken in zijn hand
en hij kijkt naar jou

gewoon hou van hem als jezus
wees bezorgt om hem
het is allemaal niet makkelijk in zijn leven
je hoeft niet alle antwoorden te weten
op al je vragen over het leven
hou van hem, en blijf bij zijn zijde
hou van hem als jezus

mooie tekst, en ja in praktijk moeilijk.....maar achter iedere dader zit een mens , diep in duisternis, in mijn ogen zijn slachtoffer en dader ook beide getekent voor het leven, slachtoffer, de een van d e dader, de ander van d e duisternis waar zo iemand in zit.
jezus is gekomen om zondaren te redden, ook de zondaren die het nieuws halen met gruwelijke daden...
als je daarover na denkt, is gods liefde enorm mooi, en anders als van ons mensen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 6 juni 2013, 21:56
 
Even een inhoudelijke vraag! Is het ook toegestaan om te reageren op berichten van personen die hier geen lid meer zijn? Want ik neem aan dat deze opnieuw lid moeten worden om een reactie te plaatsen?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 6 juni 2013, 21:57
 
Hey, wat vreemd! Ineens is ze weer lid! Grappig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 6 juni 2013, 22:30
 
LANFY127 schreef:
Hey, wat vreemd! Ineens is ze weer lid! Grappig!

Dat zeiden we toch al...Petra komt gewoon terug...en...ZIE DAAR!!!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 6 juni 2013, 22:30
 


Zeldzame afrikaanse witte leeuwtjes. Geboren in de dierentuin in Rhenen.
Ik vind ze schattig


Laatst aangepast door
JANE410
op donderdag 6 juni 2013, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:44
 
PETRA373 schreef:
hebben wij haat van nature???? Volgens mij niet,als ik van nature haatgevoelens bij me zelf zou ontdekken zou ik echt na een spygoloog ofzo gaan.

Oh neehee??? Welke Bijbel lees jij dan? In de mijne staat dat ik geneigd ben om God en mijn naaste te haten! En juist in het nieuws komt dat zo schrijnend duidelijk naar voren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:45
 
JANE410 schreef:


Zeldzame afrikaanse witte leeuwtjes. Geboren in de dierentuin in Rhenen.
Ik vind ze schattig

Ik vind ze ook enig... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:49
 
Ondertussen is inmiddels ook het Fyra-debacle ontrafeld... En volgens mij slaat die directeur van Ansaldo-Breda de spijker op z'n kop. Hij stelt namelijk dat Nederland en Belgie dermate complexe eisen stelden dat de opleverdatum in het gedrang kwam. Zodoende dachten Nederland en Belgie de ruimte te hebben om te gaan steggelen over de prijs omdat de deadline niet gehaald was. Ik bedoel maar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 19:02
 
JANE410 schreef:


Zeldzame afrikaanse witte leeuwtjes. Geboren in de dierentuin in Rhenen.
Ik vind ze schattig

Jammer dat Josina hier niet meer is....die zou hier van genieten...
maar ik denk dat ze het via de media ook wel bij heeft gehouden en gelezen...
Ze zijn inderdaad schattig!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 19:34
 
LANFY127 schreef:
Even een inhoudelijke vraag! Is het ook toegestaan om te reageren op berichten van personen die hier geen lid meer zijn? Want ik neem aan dat deze opnieuw lid moeten worden om een reactie te plaatsen?!

Volgens mij mag dat, want diegene kan dan toch wel lezen ook al is tie geen lid. Via Google.

Ja, moet je ook maar weten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 19:40
 
LANFY127 schreef:
Hey, wat vreemd! Ineens is ze weer lid! Grappig!

Nou ben ik wel nieuwsgierig na je inhoudelijke reactie Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 20:39
 
ZEELAND736 schreef:
Jammer dat Josina hier niet meer is....die zou hier van genieten...
maar ik denk dat ze het via de media ook wel bij heeft gehouden en gelezen...
Ze zijn inderdaad schattig!!!

Ja, dat denk ik ook Zeeland. Josina met de olifantjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 20:45
 
JANE410 schreef:
Ja, dat denk ik ook Zeeland. Josina met de olifantjes

Was dit nog te volgen via een webcam???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 20:55
 
ZEELAND736 schreef:
Was dit nog te volgen via een webcam???

Niet dat ik weet, dit was alleen een foto die in de telegraaf stond afgelopen donderdag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:53
 
IFAN841 schreef:
Oh neehee??? Welke Bijbel lees jij dan? In de mijne staat dat ik geneigd ben om God en mijn naaste te haten! En juist in het nieuws komt dat zo schrijnend duidelijk naar voren!

Op dit punt is de Bijbel, wat mij betreft duidelijk onjuist! Ik ben absoluut niet geneigd om mijn naaste van nature te haten! En natuurlijk komt dat in het nieuws zo over, maar bevestigt de uitzondering de regel? Dacht het niet! Ik ben van nature geneigd mijn naaste lief te hebben als mijzelf! Dat brengt namelijk ook het beste in jezelf boven! Imo slaat de Bijbel, of wie het in de Bijbel heeft laten optekenen de plank volkomen mis! Misschien had die persoon wat persoonlijke problemen?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:57
 
PETRA373 schreef:
tekst die ik tegen kwam nadat ik met jezus had over bepaalde mensen die verkeerde daden doen, deze tekst bracht jezus me onder ogen:
wat natuurlijk niet wil zeggen dat een dader zijn gevolgen niet moet dragen voor zijn daden,
maar verder hoe gaan we er mee om, hoe wil jezus dat we met zulke mensen omgaan? jezus die zegt, zegen je vijanden, heb je vijanden lief, dus ook mensen die eht nieuws halen met vreselijke daden..... zo denk ik:

de liefde in zijn leven is weggedreven
hij verliest het gevecht voor weer een dag
het leven dat hij kende
is uit elkaar gevallen
een liefdeloos huis, een gebroken hart
je reikt je jouw hand
je zoekt naar woorden
je probeert te begrijpen de zin van dit alles
hij is wanhopig naar een thuis, naar hoop
donkere wolken in zijn hand
en hij kijkt naar jou

gewoon hou van hem als jezus
wees bezorgt om hem
het is allemaal niet makkelijk in zijn leven
je hoeft niet alle antwoorden te weten
op al je vragen over het leven
hou van hem, en blijf bij zijn zijde
hou van hem als jezus

mooie tekst, en ja in praktijk moeilijk.....maar achter iedere dader zit een mens , diep in duisternis, in mijn ogen zijn slachtoffer en dader ook beide getekent voor het leven, slachtoffer, de een van d e dader, de ander van d e duisternis waar zo iemand in zit.
jezus is gekomen om zondaren te redden, ook de zondaren die het nieuws halen met gruwelijke daden...
als je daarover na denkt, is gods liefde enorm mooi, en anders als van ons mensen

Mooi gedicht en mooi gezegd! Maar daar heb je Jezus toch niet voor nodig? Dat kun je, als je een beetje realistisch nadenkt, en eerlijk bent tov jezelf, toch ook zelf verzinnen?! En ik heb zeker geen probleem met God's liefde, alleen denk ik dat de mijne zeker zo groot is! Ddww!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:58
 
PETRA373 schreef:
Nou ben ik wel nieuwsgierig na je inhoudelijke reactie Smiley die vol vragen zit

Bij deze! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:01
 
LANFY127 schreef:
Mooi gedicht en mooi gezegd! Maar daar heb je Jezus toch niet voor nodig? Dat kun je, als je een beetje realistisch nadenkt, en eerlijk bent tov jezelf, toch ook zelf verzinnen?! En ik heb zeker geen probleem met God's liefde, alleen denk ik dat de mijne zeker zo groot is! Ddww!

Begrijp ik het goed als jij hier zegt dat jouw liefde zeker zo groot is als die van God Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:05
 
ROELANDE345 schreef:
Begrijp ik het goed als jij hier zegt dat jouw liefde zeker zo groot is als die van God Verraste, verbaasde smiley

Dat heb je zeker goed begrepen! Als je realistisch nadenkt kan jouw liefde ook hetzelfde of groter zijn dan die van God! Maar definieer God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 16 Volgende
Pagina 5 van 16