ChristianMatch
 


Forum

Emancipatie
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 07:51
 
Leuk, onze minister Jet Bussemaker van Onderwijs.

Quote:
Volgens haar is bijna de helft van de vrouwen niet economisch zelfstandig. ,,Onwenselijk", zei Bussemaker zaterdag in Trouw.

,,Veel gehuwde, niet-werkende vrouwen lijken zich niet te realiseren dat, als het inkomen van de man wegvalt, het gezin niets heeft om op terug te vallen." In sommige gevallen leidt dat zelfs tot regelrechte armoede.
Bussemaker wil het onderwerp vrouwenemancipatie weer op de kaart zetten. Want ,,emancipatie heeft voortdurend onderhoud nodig". En ,,als het geen onderwerp van gesprek meer is, dan verdwijnen idealen".
De minister wil vrouwen erop wijzen dat de overheid veel in ze investeert in het middelbaar en hoger onderwijs. Als vrouwen die kennis vervolgens niet gebruiken in een baan, dan zouden ze zich daar ,,schuldig" over moeten voelen, betoogt Bussemaker. Het is volgens haar ,,wezenlijk" dat vrouwen erover nadenken hoe ze, als het moet, in hun eigen onderhoud kunnen voorzien. (stukje van Telegraaf.nl)


Tja wat zijn de idealen van de emancipatie? Volgens mij toch dat de vrouw dezelfde vrijheden (en daarmee ook plichten) heeft als de man?
Waar is dan de vrijheid om 'voor het aanrecht' te kiezen?
Waar is dan de vrijheid om later als je kinderen groter zijn om iets te doen met je studie?

Vroeger had je als vrouw maar 1 baan, huisvrouw. Ja deze rol was op gelegd en ja niet iedere vrouw was (en is) daar blij mee. Gelukkig kun je nu kiezen welke baan je wilt.
Of.....?! Hebben niet veel vrouwen nu twee banen? Die van micro-economisch-manager (vroegere termen: huisvrouw en moeder) en nog ergens in den lande eentje.

En nu ons Jetje. Dames niet thuis zitten maar aan het werk!
Dames jullie kosten de overheid geld! Weg verworven vrijheid voor de vrouwen. We worden weer aan de ketting gelegd en dan ook nog door een soortgenoot. Woedende smiley

Die hele emancipatie is een fiasco, een melkkoe, politieke reclame. Emancipatie kan me gestolen worden! Ik ben geen man, ik wil er nooit een zijn. Ik wil vrijheid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 08:15
 
ANNA415 schreef:
Leuk, onze minister Jet Bussemaker van Onderwijs.




Tja wat zijn de idealen van de emancipatie? Volgens mij toch dat de vrouw dezelfde vrijheden (en daarmee ook plichten) heeft als de man?
Waar is dan de vrijheid om 'voor het aanrecht' te kiezen?
Waar is dan de vrijheid om later als je kinderen groter zijn om iets te doen met je studie?

Vroeger had je als vrouw maar 1 baan, huisvrouw. Ja deze rol was op gelegd en ja niet iedere vrouw was (en is) daar blij mee. Gelukkig kun je nu kiezen welke baan je wilt.
Of.....?! Hebben niet veel vrouwen nu twee banen? Die van micro-economisch-manager (vroegere termen: huisvrouw en moeder) en nog ergens in den lande eentje.

En nu ons Jetje. Dames niet thuis zitten maar aan het werk!
Dames jullie kosten de overheid geld! Weg verworven vrijheid voor de vrouwen. We worden weer aan de ketting gelegd en dan ook nog door een soortgenoot. Woedende smiley

Die hele emancipatie is een fiasco, een melkkoe, politieke reclame. Emancipatie kan me gestolen worden! Ik ben geen man, ik wil er nooit een zijn. Ik wil vrijheid!


Er zit maar 1 ding op: dankbaar zijn aan de overheid voor alles wat ze voor ons hebben gedaan... behalve dan de salarissen van mannen en vrouwen gelijk schroeven. Hoe kan dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 09:46
 
JOL252 schreef:
Er zit maar 1 ding op: dankbaar zijn aan de overheid voor alles wat ze voor ons hebben gedaan... behalve dan de salarissen van mannen en vrouwen gelijk schroeven. Hoe kan dat?

Ik weet niet of ik wel zo dankbaar ben. De hele economie is tegenwoordig gebaseerd op twee inkomens (hebben "we met z'n allen" ok in alle vrijheid voor gekozen. het kon niet op). Dus als vrouw zijnde kun je haast geen vrije keuze maken. Nu wordt je ook nog een schuldgevoel aan gepraat als je niks met je studie doet. Ik weet wel een oplossing voor Jet: vrouwen mogen alleen studeren als ze daarna minimaal 10 jaar fulltime gaan werken Geschokte, onthutste smiley

En je salaris, sinds wanneer mag een vrouw daarover niet onderhandelen? Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 11:47
 
Ach…..…..Jet heeft in elk geval weer even de discussie doen oplaaien……. Vrouwen moeten af van het eeuwige schuldgevoel over hun gezin en moeten eerder een schuldgevoel krijgen over het feit dat de overheid zoveel in ze heeft geïnvesteerd. ALS we maar een schuldgevoel blijven houden…
Meestal is het de keuze van de vrouw zelf om niet buitenhuis te werken en fulltime moeder te willen zijn. Zolang vrouwen die keuze zelf kunnen/mogen maken vind ik het goed.

En gelukkig zijn we er sinds 1330, toen op verzoek van Paus Johannes XXII het volgende werd geschreven, er wel op vooruitgegaan:
-Eva is de moeder van de zonde. Van dan af werd de vrouw een instrument van de duivel. (Dit is ook nog weleens te lezen op het forum van CM)
-De vrouw verleidt de man met leugenachtige lokmiddelen en listen. Ze schildert haar gezicht, danst erotisch en heeft betrekkingen tijdens de menstruatie. Engeltje smiley
-Sommige vrouwen zijn goddeloze waarzegsters en toveren, verhinderen de voortplanting, doden kinderen en storten maagden in het verderf. Vrouwen werken ongeloof in de hand door zich over te geven aan de vleselijke passie. (foei, vrouwen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
- Haar kenmerken zijn: dwaas- en onwetendheid, schreeuwerig en babbelziek, onstandvastig, twistziek en opvliegend.
-Het boek waarschuwt de echtgenoot voor het onheil van het huwelijk. (niet trouwen dus, samenwonen of latten)
-Vrouwen sturen als onzuivere wezens het kerkelijk leven in de war en meiden hebben een slechte reputatie.
Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 12 mei 2013, 12:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 12:01
 
Lachende smiley
ach ja, zei de vrouw die aan de sociale dienst vroeg om studie, en als antwoord kreeg
wegens bezuinigingen van d e overheid, investeren we niet in vrouwen die bijna 50 zijn...

inderdaad vrouwen... oh oh wat zijn ze toch erg, eh we voeden wel de toekomstigge mannen op gna gna....iedere man is door een vrouw opgevoed...

das een leuk feit, waar sommigge mannen, die de vrouw minder vind, niet onder uit kan ...
en we hebben ons best gedaan, maar tja nadat we ze hebben geleerd om hun scheetje en boertje te laten, zindelijk te worden, houd d e ontwikkeling bij een man nu eenmaal op.
Knipoog smiley en laat ze maar denken hun de man zijn op de wereld, wij weten wel beter.....

ha ha laatste meen ik niet sereius hoor, maar zeg ik altijd tegen mannen die op vrouwen neerkijken. lol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 12:08
 
JANS221 schreef:
Ach…..…..Jet heeft in elk geval weer even de discussie doen oplaaien……. Vrouwen moeten af van het eeuwige schuldgevoel over hun gezin en moeten eerder een schuldgevoel krijgen over het feit dat de overheid zoveel in ze heeft geïnvesteerd. ALS we maar een schuldgevoel blijven houden…
Meestal is het de keuze van de vrouw zelf om niet buitenhuis te werken en fulltime moeder te willen zijn. Zolang vrouwen die keuze zelf kunnen/mogen maken vind ik het goed.

En gelukkig zijn we er sinds 1330, toen op verzoek van Paus Johannes XXII het volgende werd geschreven, er wel op vooruitgegaan:
-Eva is de moeder van de zonde. Van dan af werd de vrouw een instrument van de duivel. (Dit is ook nog weleens te lezen op het forum van CM)
-De vrouw verleidt de man met leugenachtige lokmiddelen en listen. Ze schildert haar gezicht, danst erotisch en heeft betrekkingen tijdens de menstruatie. Engeltje smiley
-Sommige vrouwen zijn goddeloze waarzegsters en toveren, verhinderen de voortplanting, doden kinderen en storten maagden in het verderf. Vrouwen werken ongeloof in de hand door zich over te geven aan de vleselijke passie. (foei, vrouwen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
- Haar kenmerken zijn: dwaas- en onwetendheid, schreeuwerig en babbelziek, onstandvastig, twistziek en opvliegend.
-Het boek waarschuwt de echtgenoot voor het onheil van het huwelijk. (niet trouwen dus, samenwonen of latten)
-Vrouwen sturen als onzuivere wezens het kerkelijk leven in de war en meiden hebben een slechte reputatie.
Verraste, verbaasde smiley

Kijk dat is nou exact de stijl waarin ik mijn meiden heb opgevoed ende onderwezen. (not).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 12:13
 
JANS221 schreef:
Ach…..…..Jet heeft in elk geval weer even de discussie doen oplaaien……. Vrouwen moeten af van het eeuwige schuldgevoel over hun gezin en moeten eerder een schuldgevoel krijgen over het feit dat de overheid zoveel in ze heeft geïnvesteerd. ALS we maar een schuldgevoel blijven houden…
Meestal is het de keuze van de vrouw zelf om niet buitenhuis te werken en fulltime moeder te willen zijn. Zolang vrouwen die keuze zelf kunnen/mogen maken vind ik het goed.

En gelukkig zijn we er sinds 1330, toen op verzoek van Paus Johannes XXII het volgende werd geschreven, er wel op vooruitgegaan:
-Eva is de moeder van de zonde. Van dan af werd de vrouw een instrument van de duivel. (Dit is ook nog weleens te lezen op het forum van CM)
-De vrouw verleidt de man met leugenachtige lokmiddelen en listen. Ze schildert haar gezicht, danst erotisch en heeft betrekkingen tijdens de menstruatie. Engeltje smiley
-Sommige vrouwen zijn goddeloze waarzegsters en toveren, verhinderen de voortplanting, doden kinderen en storten maagden in het verderf. Vrouwen werken ongeloof in de hand door zich over te geven aan de vleselijke passie. (foei, vrouwen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
- Haar kenmerken zijn: dwaas- en onwetendheid, schreeuwerig en babbelziek, onstandvastig, twistziek en opvliegend.
-Het boek waarschuwt de echtgenoot voor het onheil van het huwelijk. (niet trouwen dus, samenwonen of latten)
-Vrouwen sturen als onzuivere wezens het kerkelijk leven in de war en meiden hebben een slechte reputatie.
Verraste, verbaasde smiley

Och dat babbelziek Engeltje smiley
Ik zou me bijna schuldig gaan voelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 12:14
 
ANNA415 schreef:
Och dat babbelziek Engeltje smiley
Ik zou me bijna schuldig gaan voelen.

heb je sommigge mannen onder elkaar wel es horen praten??? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 16:07
 
heb je sommigge mannen onder elkaar wel es horen praten??? Smiley met dichtgeplakte mond

Mannen die praten??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 17:22
 
ROLF230 schreef:
heb je sommigge mannen onder elkaar wel es horen praten??? Smiley met dichtgeplakte mond

Mannen die praten??
ha ha de smile staat er voor dat ik zwijg wat ik wel es gehoord heb van mannen die praten. sommigge he....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 17:30
 
Ik heb een fantatische opvoeding gehad van een fantastische moeder, die mij heeft voorgeleefd om je best te doen om het grote gebod gehoorzaam te wezen.

Een moeder van groot gezin, die ook een keutrerboerderijtje runde (vader was metaalbewerker en had van boereleven geen kaas gegeten).
Een vrouw die ondanks haardrukke gezin , klaar stond voor de buren, waar de vrouw in het ziekenhuis lag en haar man (boer en melkrijder), dankbaar was dat moeder hem zondags hielp, om na het melken van de koeien, bij de buren de kinderen uit bed haalde, in de kleren stak en ze klaar voor de kapel waren, terwijl mijn vader ons in de kleren hielp en eten gaf. Als buurman van zijn melkrit thuis kwam, kon hij zich verkleden en met zijn kroost naar de kapel, terwijl mijn moeder huiswaarts keerde en zich ook verklede en ook wij ter kerke gingen.

Diep respect voor de vrouw die mijn moeder was, wilde ik even kwijt op deze moederdag, zij had geen last van emancipatie Liefde was haar hoofdmotto
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 19:59
 
Anna schreef:

Leuk, onze minister Jet Bussemaker van Onderwijs.


Quote:

Volgens haar is bijna de helft van de vrouwen niet economisch zelfstandig. ,,Onwenselijk", zei Bussemaker zaterdag in Trouw.

,,Veel gehuwde, niet-werkende vrouwen lijken zich niet te realiseren dat, als het inkomen van de man wegvalt, het gezin niets heeft om op terug te vallen." In sommige gevallen leidt dat zelfs tot regelrechte armoede.
Bussemaker wil het onderwerp vrouwenemancipatie weer op de kaart zetten. Want ,,emancipatie heeft voortdurend onderhoud nodig". En ,,als het geen onderwerp van gesprek meer is, dan verdwijnen idealen".
De minister wil vrouwen erop wijzen dat de overheid veel in ze investeert in het middelbaar en hoger onderwijs. Als vrouwen die kennis vervolgens niet gebruiken in een baan, dan zouden ze zich daar ,,schuldig" over moeten voelen, betoogt Bussemaker. Het is volgens haar ,,wezenlijk" dat vrouwen erover nadenken hoe ze, als het moet, in hun eigen onderhoud kunnen voorzien. (stukje van Telegraaf.nl)


Tja wat zijn de idealen van de emancipatie? Volgens mij toch dat de vrouw dezelfde vrijheden (en daarmee ook plichten) heeft als de man?
Waar is dan de vrijheid om 'voor het aanrecht' te kiezen?
Waar is dan de vrijheid om later als je kinderen groter zijn om iets te doen met je studie?

Vroeger had je als vrouw maar 1 baan, huisvrouw. Ja deze rol was op gelegd en ja niet iedere vrouw was (en is) daar blij mee. Gelukkig kun je nu kiezen welke baan je wilt.
Of.....?! Hebben niet veel vrouwen nu twee banen? Die van micro-economisch-manager (vroegere termen: huisvrouw en moeder) en nog ergens in den lande eentje.

En nu ons Jetje. Dames niet thuis zitten maar aan het werk!
Dames jullie kosten de overheid geld! Weg verworven vrijheid voor de vrouwen. We worden weer aan de ketting gelegd en dan ook nog door een soortgenoot. Woedende smiley

Die hele emancipatie is een fiasco, een melkkoe, politieke reclame. Emancipatie kan me gestolen worden! Ik ben geen man, ik wil er nooit een zijn. Ik wil vrijheid!


Daar heeft Jet toch een punt:


Daarom is het van belang dat er een verzekering wordt afgesloten oid, dat als de man, weinig verdiend en er is sprake van scheiding, ja dan rolt de moeder met kids automatisch de bijstand in.
Indien de moeder dus geen opleiding heeft, en full time voor de kids zorgt, heeft de moeder wel een opleiding maar was huisvrouw tijdens het huwelijk, ja, dan kan ze moeilijk even weer les gaan geven oid, en 4 kids in de dagopvang/creche doen want dat is niet te betalen.

Dus ja, in voorgaande geval, rollen moeder en kids bij scheiding de armoede in.

Ja, ik wóu geen alimentatie, had ik achteraf wel moeten doen, advocaat zei nog ja maar u heeft er recht op...

Maar ja ik leef ook in armoede, ja, zo voel ik het zelf niet, maar volgens de nu gehanteerde normen val ik er wel onder. Maar ja, ik kan dan es hier wat eten dan es daar...(ja, wao op bijstandsniveau, maar ja ik werkte maar een paar uur per week...)

Ja, met vier of meer kids, ja dan ga je niet even hier en daar es aanwippen.

En wat Jol zegt: slarissen van mannen en vrouwen gelijk maken; ja, das wel gemeen als dat niet zo is en de man en de vrouw hebben dezelfde functie en aantal jaren van werk in het bedrijf etc.

Jaa, de blauwe maandag dat ik werkte voor een uitzendburo, elke half jaar een dag ertussen uit, regels, ja, toen zat ik bij de kopieer afdeling in me eentje, dus ik bracht steeds spul rond in het hele bedrijf, kende daarom ook iedereen. Was in 1993 dus ja, Windows 1995 was in de maak, en er was nog net geen internet. Je had Word perfect. Ja, tijdje terug ;)
En ja, beneden zaten de mensen van de administratie,
Ja, dat waren mannen.
Boven zaten de directiesecretaressen, en de afdelingshoofden waren allemaal, zonder uitzondering vrouwen...
Ja, misschien een sociaal bedrijf, kan wel, was een vakbond voor een bepaalde beroepsgroep.
En de juristen daar ja dat waren mannen en vrouwen en ja, ik heb nooit gehoord daar dat mannen meer verdienden.

Als dat wel zo is, is dat dus vals Boze smiley

Laat het hier eventjes bij :)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 12 mei 2013, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 20:05
 
JOL252 schreef:
Kijk dat is nou exact de stijl waarin ik mijn meiden heb opgevoed ende onderwezen. (not).


Ik ook, is dat niet goed dan???? Engeltje smiley Maar ook: een slimme meid is op haar toekomst voorbereid...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 01:37
 
Oproep Bussemaker maakt veel los

Anna,


Ja, er zit idd ook een andere kant aan...

Wat te denken van een man en vrouw die zijn getrouwd en er voor kiezen dat de vrouw thuisblijft om voor de kinderen te zorgen....




De opmerking dat vrouwen zich schuldig zouden moeten voelen over het feit dat de overheid in ze heeft geïnvesteerd door mee te betalen aan een studie, terwijl veel vrouwen er daarna weinig meer mee doen, valt bij veel mensen niet goed. De banen liggen niet voor het oprapen en de crèches zijn te duur geworden, zijn veelgebruikte argumenten. Daarom draait medisch ethicus Ghislaine van Thiel de kwestie om:


GhislainevThiel
Ghislaine van Thiel@GhislainevThiel

Mevrouw #Bussemaker, waarom niet: mannen teren op hun vrouw? Die doen het onbetaalde werk terwijl hij carrière maakt

Ja. Dáár zit wat in....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 14 mei 2013, 01:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 14:00
 
PETRA373 schreef:
Lachende smiley
ach ja, zei de vrouw die aan de sociale dienst vroeg om studie, en als antwoord kreeg
wegens bezuinigingen van d e overheid, investeren we niet in vrouwen die bijna 50 zijn...

inderdaad vrouwen... oh oh wat zijn ze toch erg, eh we voeden wel de toekomstigge mannen op gna gna....iedere man is door een vrouw opgevoed...

das een leuk feit, waar sommigge mannen, die de vrouw minder vind, niet onder uit kan ...
en we hebben ons best gedaan, maar tja nadat we ze hebben geleerd om hun scheetje en boertje te laten, zindelijk te worden, houd d e ontwikkeling bij een man nu eenmaal op.
Knipoog smiley en laat ze maar denken hun de man zijn op de wereld, wij weten wel beter.....

ha ha laatste meen ik niet sereius hoor, maar zeg ik altijd tegen mannen die op vrouwen neerkijken. lol.

I know.

Dan kan je wél, via een pgb/wmo een studie doen.
Dat gaat dan via een re-integratie buro, daar moet je dan eerst cursussen volgen, die, by the way, heel leuk, interessant en bemoedigend zijn, en die je sterken. en daarna gaan ze kijken welke mogelijkheden heb je, en ja, dan is er dikke kans dat de studie wordt vergoed.

Maar ja, dit soort dingen moet je vaak horen van iemand zoals jij nu van mij, en ik weer van iemand anders ;)

Of, kijken of je de studie in termijnen mag betalen. Elke maand een beetje dus.

Maar ja, dan moet je toch wel echt zeker weten dat je de studie volbrengt, anders kan je elke maand betalen en je bent er al mee gestopt. Dat had ik een keer en dat is heel frustrerend....

Trouwens, je hebt wel even kinderen op de wereld gezet, opgevoed tot waardevolle mensen. Dát is heel wat waard, ook voor de wereld ;)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 14 mei 2013, 14:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 14:07
 
"Niet teren op het geld van je man", zei minister Bussemaker in een interview met Trouw. Ze vindt dat vrouwen ervoor moeten zorgen dat ze economisch zelfstandig zijn. Haar opmerkingen leidden zaterdagochtend tot veel discussie op sociale media.

Een reactie(lol): Huisvrouwen Meldpunt is inmiddels opgericht. Kent u een terende huisvrouw meldt het ons!


Hahahahaha......

En: Alle vrouwen aan het werk! Welk werk?

Ja, dan denk ik ook aan de stapels A-4en die ik had, met afwijzingen van sollicitaties. Dat was de tijd dat je nog brief kreeg als je was afgewezen; ik maakte ze na een tijd een keer in de week open, ipv elke dag, wist toch wel; afwijzing....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 14 mei 2013, 14:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1