ChristianMatch
 


Forum

Wat vinden jullie hiervan?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 18:44
 
Graag on-topic anders komt er een slotje op!

En let op je toon, Lanfy. Je komt geregeld veroordelend over.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 23:29
 
JOL252 schreef:
Ik denk dat Hij keihard oordeelde over de houding van de Farizeeërs en ook aardig indringende uitspraken deed over hun status quo: "witgekalkte graven" ... dus ja.. in die zin (ver)oordeelde Hij.........................


Hmm je zet me aan het denken .....

En wat over God, die zelf zegt in het OT, Jacob heb ik liefgehad en Ezau heb ik gehaat? En hoe plaats je dan dat de Bijbel zegt: ik heb u uitverkoren van voor de grondlegging van de wereld? Bij mij komt dat over dat of iedereen is verdoemd en er zijn er een paar die uitverkoren zijn, en degenen die niet uitverkoren zijn komen er niet! Hoe voel jij jezelf als je in een trein of stadsbus zit en je weet dat er 95% van de mensen die bij jou in de trein of bus zitten, niet uitverkoren zijn? Komen die in de "hel"? Ga je die mensen het evangelie verkondingen? Ja, of toch maar niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 23:32
 
PETRA373 schreef:
Goed lezen lanfy, ik heb nergens geschreven dat Jezus niet oordeelt, veroordeelt
Maar heb geschreven dat de bijbel ons leert elkaar niet te veroordelen

Je verdraait mijn woorden Gefrustreerde smiley

Waar leert de Bijbel ons dat? Ben benieuwd! En leer graag! Iemand die zijn mening niet kan aanpassen is dood of dom! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 23:34
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Graag on-topic anders komt er een slotje op!

En let op je toon, Lanfy. Je komt geregeld veroordelend over.

Redactie CM

Sorry, dat ben ik me niet bewust, maar zal proberen het aan te passen! Zelfreflectie is een groot goed, vooral als je er goed mee om kunt gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 00:01
 
LANFY127 schreef:
En wat over God, die zelf zegt in het OT, Jacob heb ik liefgehad en Ezau heb ik gehaat? En hoe plaats je dan dat de Bijbel zegt: ik heb u uitverkoren van voor de grondlegging van de wereld? Bij mij komt dat over dat of iedereen is verdoemd en er zijn er een paar die uitverkoren zijn, en degenen die niet uitverkoren zijn komen er niet! Hoe voel jij jezelf als je in een trein of stadsbus zit en je weet dat er 95% van de mensen die bij jou in de trein of bus zitten, niet uitverkoren zijn? Komen die in de "hel"? Ga je die mensen het evangelie verkondingen? Ja, of toch maar niet?

De opvatting dat er sprake is van een gering aantal uitverkorenen is niet meer dan een eigen theologie, zoals je die in de bevindelijkheid wel tegenkomt. Het staat inderdaad in het Oude Verbond. Het idee dat er maar een paar 'bekeerden' zijn en de rest verdoemd is, is ronduit onjuist. Christus zegt zelf: want een ieder die Mij aanneemt, zal eeuwig leven hebben. Dat is wat anders dan: een ieder die door ons kerkgenootschap als een bekeerde wordt beschouwd. Kennelijk weten de dominees in de bevindelijke kerken het beter dan Christus zelf.
Wat men in deze geloofsgemeenschappen aanhangt, dat er maar een paar bekeerden behouden zijn, is een geheel eigen theologie en niet zo Bijbels, al beweren ze dat wel. Ik zou dat willen tolereren als het niet zoveel onnodige angst meebracht. God is geen sadist die in willekeur nagenoeg iedereen afwijst maar een God van liefde en vergeving. Wat in deze oudtestamentisch denkende kerken wordt geleerd is niet meer dan een vorm van doorredeneren op grond van theologische dogma's.

God is dezelfde maar door het offer van Christus zijn we in een nieuwe verhouding met Hem komen te staan. Het heet niet voor niets het Nieuwe Verbond. Het lijkt wel of men in sommige kerken het Nieuwe Testament niet wil begrijpen.

Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden. Het menselijk tekort daarin is aan het kruis voldaan. Dat is de Blijde Boodschap. Geloven en vertrouwen is in het Grieks hetzelfde woord. Wie gelooft in God mag op Hem vertrouwen en hoeft niet in angst te leven om niet uitverkoren te zijn. God verdoemt je niet want Hij heeft je lief. God laat niet varen het werk dat Hij met je begon sinds je Christus aannam. Alleen dan is het aannemen van Hem een een Blijde Boodschap en een echte bevrijding.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 18 juli 2013, 22:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 06:44
 
THOMAS968 schreef:
De opvatting dat er sprake is van een gering aantal uitverkorenen is niet meer dan een eigen theologie, zoals je die in de bevindelijkheid wel tegenkomt. Het staat inderdaad in het Oude Verbond. Het idee dat er maar een paar 'bekeerden' zijn en de rest verdoemd is, is ronduit onjuist. Christus zegt zelf: want een ieder die Mij aanneemt, zal eeuwig leven hebben. Dat is wat anders dan: een ieder die door ons kerkgenootschap als een bekeerde wordt beschouwd. Kennelijk weten de dominees in de bevindelijke kerken het beter dan Christus zelf.
Wat men in deze geloofsgemeenschappen aanhangt, dat er maar een paar bekeerden behouden zijn, is een geheel eigen theologie en niet zo Bijbels, al beweren ze dat wel. Ik zou dat willen tolereren als het niet zoveel onnodige angst meebracht. God is geen sadist die in willekeur nagenoeg iedereen afwijst maar een God van liefde en vergeving. Wat in deze oudtestamentisch denkende kerken wordt geleerd is niet meer dan een vorm van doorredeneren op grond van theologische dogma's.

God is dezelfde maar door het offer van Christus zijn we in een nieuwe verhouding met Hem komen te staan. Het heet niet voor niets het Nieuwe Verbond. Het lijkt wel of men in sommige kerken het Nieuwe Testament niet wil begrijpen.

Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden. Het menselijk tekort daarin is aan het kruis voldaan. Dat is de Blijde Boodschap. Geloven en vertrouwen is in het Grieks hetzelfde woord. Wie gelooft in God mag op Hem vertrouwen en hoeft niet in angst te leven om niet uitverkoren te zijn. God verdoemt je niet want Hij heeft je lief. God laat niet varen het werk dat Hij met je begon sinds je Christus aannam. Alleen dan is het aannemen van Hem een een Blijde Booschap en een echte bevrijding.

Thomas

AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 07:00
 
THOMAS968 schreef:
De opvatting dat er sprake is van een gering aantal uitverkorenen is niet meer dan een eigen theologie, zoals je die in de bevindelijkheid wel tegenkomt. Het staat inderdaad in het Oude Verbond. Het idee dat er maar een paar 'bekeerden' zijn en de rest verdoemd is, is ronduit onjuist. Christus zegt zelf: want een ieder die Mij aanneemt, zal eeuwig leven hebben. Dat is wat anders dan: een ieder die door ons kerkgenootschap als een bekeerde wordt beschouwd. Kennelijk weten de dominees in de bevindelijke kerken het beter dan Christus zelf.
Wat men in deze geloofsgemeenschappen aanhangt, dat er maar een paar bekeerden behouden zijn, is een geheel eigen theologie en niet zo Bijbels, al beweren ze dat wel. Ik zou dat willen tolereren als het niet zoveel onnodige angst meebracht. God is geen sadist die in willekeur nagenoeg iedereen afwijst maar een God van liefde en vergeving. Wat in deze oudtestamentisch denkende kerken wordt geleerd is niet meer dan een vorm van doorredeneren op grond van theologische dogma's.

God is dezelfde maar door het offer van Christus zijn we in een nieuwe verhouding met Hem komen te staan. Het heet niet voor niets het Nieuwe Verbond. Het lijkt wel of men in sommige kerken het Nieuwe Testament niet wil begrijpen.

Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden. Het menselijk tekort daarin is aan het kruis voldaan. Dat is de Blijde Boodschap. Geloven en vertrouwen is in het Grieks hetzelfde woord. Wie gelooft in God mag op Hem vertrouwen en hoeft niet in angst te leven om niet uitverkoren te zijn. God verdoemt je niet want Hij heeft je lief. God laat niet varen het werk dat Hij met je begon sinds je Christus aannam. Alleen dan is het aannemen van Hem een een Blijde Booschap en een echte bevrijding.

Thomas

Toch wordt er ook in het nieuwe verbond regelmatig over uitverkorenen gesproken (bv Matt 20, Joh 15, Ef 1)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 08:05
 
ANNA415 schreef:
Toch wordt er ook in het nieuwe verbond regelmatig over uitverkorenen gesproken (bv Matt 20, Joh 15, Ef 1)


Maar staat bij alles niet centraal: "Zo lief had God de wereld, dat Hij Zijn Zoon gegeven heeft, opdat wie in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft?" Dus ook weer: Want een ieder wie Hem aanneemt.

Er zijn veel geroepen, niet iedereen uitverkoren... volgens mij gaat het hier om wie op die roep ingaat, dus die vrije uitnodiging voor iedereen van een God die niet wil dat iemand verloren gaat.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 18 juli 2013, 08:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 10:03
 
THOMAS968 schreef:
De opvatting dat er sprake is van een gering aantal uitverkorenen is niet meer dan een eigen theologie, zoals je die in de bevindelijkheid wel tegenkomt. Het staat inderdaad in het Oude Verbond. Het idee dat er maar een paar 'bekeerden' zijn en de rest verdoemd is, is ronduit onjuist. Christus zegt zelf: want een ieder die Mij aanneemt, zal eeuwig leven hebben. Dat is wat anders dan: een ieder die door ons kerkgenootschap als een bekeerde wordt beschouwd. Kennelijk weten de dominees in de bevindelijke kerken het beter dan Christus zelf.
Wat men in deze geloofsgemeenschappen aanhangt, dat er maar een paar bekeerden behouden zijn, is een geheel eigen theologie en niet zo Bijbels, al beweren ze dat wel. Ik zou dat willen tolereren als het niet zoveel onnodige angst meebracht. God is geen sadist die in willekeur nagenoeg iedereen afwijst maar een God van liefde en vergeving. Wat in deze oudtestamentisch denkende kerken wordt geleerd is niet meer dan een vorm van doorredeneren op grond van theologische dogma's.

God is dezelfde maar door het offer van Christus zijn we in een nieuwe verhouding met Hem komen te staan. Het heet niet voor niets het Nieuwe Verbond. Het lijkt wel of men in sommige kerken het Nieuwe Testament niet wil begrijpen.

Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden. Het menselijk tekort daarin is aan het kruis voldaan. Dat is de Blijde Boodschap. Geloven en vertrouwen is in het Grieks hetzelfde woord. Wie gelooft in God mag op Hem vertrouwen en hoeft niet in angst te leven om niet uitverkoren te zijn. God verdoemt je niet want Hij heeft je lief. God laat niet varen het werk dat Hij met je begon sinds je Christus aannam. Alleen dan is het aannemen van Hem een een Blijde Booschap en een echte bevrijding.

Thomas

Goed verwoord
Over niet oordelen lanfy. Lees Mattheus 7. 1-6
Gaat over niet oordelen.
Het oude verbond is het oude verbond, daarna kwam er een nieuw verbond , het nieuwe testament, waar Jezus zich zelf aan het kruis geofferd heeft voor alle zondaren,
Houd in dat god van alle mensen houd, zelfs al zondigden ze
Net zoals ik van mijn kinderen houd, ook al doen ze wel Es' wat fout.
Zo zie ik het, kort verwoord


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 18 juli 2013, 14:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 12:39
 
PETRA373 schreef:

ik citeer:Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden


Jezus zei iets anders....(wie zich zelf verloochend enz )

want proberen te stoppen is nog geen stoppen..
Proberen na te leven is zoiets als de ploeg aan de hand slaan en achterom kijken..Jezus zei : dan ben je ongeschikt voor het koninkrijk.

harde woorden maar God wil dat we alles geven en geen beetje proberen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 12:53
 
LANFY127 schreef:
En wat over God, die zelf zegt in het OT, Jacob heb ik liefgehad en Ezau heb ik gehaat? En hoe plaats je dan dat de Bijbel zegt: ik heb u uitverkoren van voor de grondlegging van de wereld? Bij mij komt dat over dat of iedereen is verdoemd en er zijn er een paar die uitverkoren zijn, en degenen die niet uitverkoren zijn komen er niet! Hoe voel jij jezelf als je in een trein of stadsbus zit en je weet dat er 95% van de mensen die bij jou in de trein of bus zitten, niet uitverkoren zijn? Komen die in de "hel"? Ga je die mensen het evangelie verkondingen? Ja, of toch maar niet?

Ik denk dat God iedereen voor de grondlegging heeft uitverkoren, Hij wil niet dat er iemand verloren gaat. Maar het is aan ons of we het evangelie aannemen en een keuze maken voor Jezus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 13:02
 
JANE410 schreef:
Ik denk dat God iedereen voor de grondlegging heeft uitverkoren, Hij wil niet dat er iemand verloren gaat. Maar het is aan ons of we het evangelie aannemen en een keuze maken voor Jezus


Mee eens! En daar heb je het dus weer: Al wie Hem aanneemt. Daar is geen onderscheid in maar een uitnodiging voor iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 13:03
 
CHRISTIAN542 schreef:
ik citeer:Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden


Jezus zei iets anders....(wie zich zelf verloochend enz )

want proberen te stoppen is nog geen stoppen..
Proberen na te leven is zoiets als de ploeg aan de hand slaan en achterom kijken..Jezus zei : dan ben je ongeschikt voor het koninkrijk.

harde woorden maar God wil dat we alles geven en geen beetje proberen..

Voor degenen die hier wanhopig en bij voorbaat mismoedig van raken: Hij is genadig en geeft je de handvatten. En daarbij is heel veel ook "werk in uitvoering".


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 18 juli 2013, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 14:44
 
Beste mensen,

Een interessante discussie, maar totaal off-topic.
Graag een nieuw topic openen over dit onderwerp als daar behoefte aan is.

Mochten mensen nog willen reageren op Lanfy's startvraag, dan kan dat. Anders wordt dit topic gesloten.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 15:39
 
LANFY127 schreef:
Dan begrijpen we elkaar! Wat mijn intentie als TS was, dat ik helemaal niet tegen boekverbranding ben! Zolang je het persoonlijk doet! Daar zie ik geen kwaad in! Maar deze Gerda Tolsteyn doet aan boekverbranding om mensen heel duidelijk haar mening en standpunt op te leggen! Buiten haar "waarheid" bestaat er geen waarheid! En weer dat dreigen, OMG, wat heb ik daar een hekel aan! Als je niet dit.....dan gebeurd er dat! Ja en? Omdat zij daar van overtuigt is? Dat is ook nog steeds mijn standpunt wat betreft religie of geloof: religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement! En Gerda past het duidelijk toe als een "tool for judgement"! Duidelijk?

Ik vind dit ook niet kunnen.

Maar wat zou Jezus er van vinden!


Ik vind dat hoe meer je zegt hoe meer mensen er tegen in gaan.
Ik vind dat je beter het goede voorbeeld kunt geven.


Laatst aangepast door
NICKY029
op donderdag 18 juli 2013, 15:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 21:43
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Beste mensen,

Een interessante discussie, maar totaal off-topic.
Graag een nieuw topic openen over dit onderwerp als daar behoefte aan is.

Mochten mensen nog willen reageren op Lanfy's startvraag, dan kan dat. Anders wordt dit topic gesloten.

Redactie CM

Het past uitstekend in het topic Calvijn. Dat is nu waarschijnlijk automatisch op slot gegaan maar dat kun je weer open zetten. Was een prima lopend onderwerp en ondanks de gevoeligheden goed van kwaliteit.

Daar hoort het laatste deel ook thuis en niet hier, dat ben ik wel met je eens.

Thomas, historici vinden het vernietigen van bronnen een wetenschappelijke doodzonde.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 18 juli 2013, 22:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 06:23
 
THOMAS968 schreef:
Het past uitstekend in het topic Calvijn. Dat is nu waarschijnlijk automatisch op slot gegaan maar dat kun je weer open zetten. Was een prima lopend onderwerp en ondanks de gevoeligheden goed van kwaliteit.

Daar hoort het laatste deel ook thuis en niet hier, dat ben ik wel met je eens.

Thomas, historici vinden het vernietigen van bronnen een wetenschappelijke doodzonde.


Thomas

Quote:
Het past uitstekend in het topic Calvijn. Dat is nu waarschijnlijk automatisch op slot gegaan maar dat kun je weer open zetten. Was een prima lopend onderwerp en ondanks de gevoeligheden goed van kwaliteit.

Ja, dat vind ik nou ook. Eigenlijk jammer, dit topic verkoopt wel interessant ook al is het off topic.

Zal ik anders een nieuwe maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 11:19
 
Nog even on topic, een boekverbranding

En een barbieverbranding, daar speelde ik vroeger altijd mee, volgens sommigen 'zwaren' ga ik nu naar de hel...Hier Huilende smiley, smiley in tranen


Voor mensen die moeite hebben met het verstaan van de preek-fragmenten iets van halverwege het filmpje: :

“Dat een eeuwige rampzaligheid ons wacht als we ons niet bekeren tot de levende god. Als de duivel komt, met zijn listen en met zijn aanslagen. O die vreselijke vijand, die zwarte engel uit de afgrond. Je beeft als je de werken des duivels gade slaat. En die satanische macht word steeds groter. Arme jeugd, in de greep van de vorst der duisternis. Dat een eeuwige rampzaligheid ons wacht.

De verschrikkelijke dag dat heel de wereld in brand gezet zal worden. Dat aan het eind van de brede weg, de weg der zonde het vuur wacht gemeente. Weten we het wel dat we in de klauwen van de satan zijn. En ze zullen staan aan de rechterstoel van de rechter van hemel en van aarde. Zie je dat de hel voor je open staat? Zie je dat je voor eeuwig verdoemt zult worden? De werken des duivels. Wat gezondigd heeft moet naar het graf toe. De eeuwige dood. En de eeuwige verdoemenis.”

Ja, wat gebeurt er als je dit en dan nog veel langer elke week te horen krijgt, en dan nog met de toon van de predikant.

Iig geen geloof waar je blij van wordt, zoals het evangelie is bedoeld, maar een angstgeloof.

En wie heeft daar nu weer belang bij?



(Ja, ik wéét natuurlijk ook wel dat ik niet naar de hel ga omdat ik met barbies speelde als kind, maar ja, dat wordt wel gezegd, slechte zaak, ja angst geven is macht....)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 20 juli 2013, 15:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 11:39
 
SHANITA130 schreef:
Nog even on topic, een boekverbranding

En een barbieverbranding, daar speelde ik vroeger altijd mee, volgens sommigen 'zwaren' ga ik nu naar de hel...Hier Huilende smiley, smiley in tranen


(Ja, ik wéét natuurlijk ook wel dat ik niet naar de hel ga omdat ik met barbies speelde als kind, maar ja, dat wordt wel gezegd, slechte zaak, ja angst geven is macht....)

huh? bizar, vanwege met poppen spelen naar de hel?! Maar ook een naar filmpje... heb het maar uitgezet, beetje onpasselijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 11:54
 
Onpasselijk?

Het kwam op mij zo over dat je geen angst hoeft te hebben, voor de hel als gelovige, en ja, het ergste speelgoed waren barbies weet ik.
Als je daarmee speelde... ja, ik las daar wel eens wat over....Barbies hadden borsten en wereldse kleding etc.

Iig, ik vind het een geinig liedje wat, volgens mij juist die hel-angst weg moet halen bij mensen, dat is denk ik, de zanger zijn bedoeling.

Daarom ook stukken preek op de achtergrond over hel en verdoemenis, duisternis, rampzaligheid, gruwelijkheid en eeuwige verdoemenis etc., iig stukjes van angstpreken op de achtergrond.

Afijn, ik vind het een on topic liedje, de een verbrand boeken, de ander barbies, de een omdat ze vindt dat het moet, die boeken niet van de Here zijn, de ander, om het belachelijke te laten zien, van de angstpreken, zo zie ik het, en verder....ach, ....

Ik zet dit toch niet bij topic 'leuke liedjes' oid. Smiley die vol vragen zit

Tis ook helemaal niet de bedoeling dat iemand dit leuk vindt.

Het is mi bedoeld om die angst voor de hel die velen er als kind al ingeramd kregen eruit te krijgen, misschien zie jij dat anders.
Die boekverbranding is ook niet leuk, walgelijk, die Gerda Tolsteyn, ja, en dan, ga ik er on topic op in, verder niet hoor, en als jij het onpasselijk vindt, ja ik vraag me af waarom jij een tegenstander van hel en verdoemenis preken, die dat in een liedje laat merken, onpasselijk vindt.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 19 juli 2013, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:05
 
JOL252 schreef:
huh? bizar, vanwege met poppen spelen naar de hel?! Maar ook een naar filmpje... heb het maar uitgezet, beetje onpasselijk...


Vind het ook een naar filmpje, komt mij eerder spottend over dan iemand die de angst voor de hel weg zou moeten nemen.

En als ik eerlijk ben, ik vind de hel wel beangstigend, daar mogen we best wel enig besef van hebben dat dit niet zomaar iets is, maar ik snap de vergelijking met de barbie poppen totaal niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:07
 
SHANITA130 schreef:
Onpasselijk?

Het kwam op mij zo over dat je geen angst hoeft te hebben, voor de hel als gelovige, en ja, het ergste speelgoed waren barbies weet ik.
Als je daarmee speelde... ja, ik las daar wel eens wat over....Barbies hadden borsten en wereldse kleding etc.

Iig, ik vind het een geinig liedje wat, volgens mij juist die hel-angst weg moet halen bij mensen, dat is denk ik, de zanger zijn bedoeling.

Daarom ook stukken preek op de achtergrond over hel en verdoemenis, duisternis, rampzaligheid, gruwelijkheid en eeuwige verdoemenis etc., iig stukjes van angstpreken op de achtergrond.

Afijn, ik vind het een on topic liedje, de een verbrand boeken, de ander barbies, de een omdat ze vindt dat het moet, die boeken niet van de Here zijn, de ander, om het belachelijke te laten zien, van de angstpreken, zo zie ik het, en verder....ach, ....

Ik zet dit toch niet bij topic 'leuke liedjes' oid. Smiley die vol vragen zit

Tis ook helemaal niet de bedoeling dat iemand dit leuk vindt.

Het is mi bedoeld om die angst voor de hel die velen er als kind al ingeramd kregen eruit te krijgen, misschien zie jij dat anders.
Die boekverbranding is ook niet leuk, walgelijk, die Gerda Tolsteyn, ja, en dan, ga ik er on topic op in, verder niet hoor, en als jij het onpasselijk vindt, ja ik vraag me af waarom jij een tegenstander van hel en verdoemenis preken, die dat in een liedje laat merken, onpasselijk vindt.


Ik vind het wel een onpasselijk naar filmpje, die man die die duivels hoorntjes op heeft vind ik totaal onpasselijk eerlijk gezegd.


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op vrijdag 19 juli 2013, 14:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:18
 
SHANITA130 schreef:
en als jij het onpasselijk vindt, ja ik vraag me af waarom jij een tegenstander van hel en verdoemenis preken, die dat in een liedje laat merken, onpasselijk vindt.

Ik vind het gewoon een nare sfeer oproepen en ik hou er persoonlijk gewoon niet van.. moet dat nou zo vraag ik me af. Ik ben ook niet voor hel-en-verdoemenispreken, ik spreek liever over Gods liefde maar hou niet van deze manier.

Zo, dat is nog es on topic Knipoog smiley want dat is wat ik hiervan vind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:18
 
JOL252 schreef:
huh? bizar, vanwege met poppen spelen naar de hel?! Maar ook een naar filmpje... heb het maar uitgezet, beetje onpasselijk...

Ik zal het even wat genuanceerder schrijven.

Het zijn geen poppen, in de zin van gewone poppen, het zijn barbies, met borsten, opgemaakt, wereldse kleding aan.

En ook al groei je ongelovig op, toch hoor je nu en dan wel eens wat, en ik kan mij nog goed herinneren dat iemand zei dat dat duivels speelgoed is, juist door die borsten, opgemaakt, leuke kleding voor die barbies, daarom heette het ook barbiepoppen. Iets héél anders dan gewone poppen.

Ik zie het fimpje als anti hel en verdoemenis preek,
wat, volgens mij juist die hel-angst weg moet halen bij mensen, dat is denk ik, de zanger zijn bedoeling.

Dus een vrolijk tunetje(=melodietje),
en de barbiepoppen waar het eerst lijkt alsof ermee wordt gespeeld, je ziet alleen de kinderen niet, ja ik speelde als kind van 10 met een vriendinnetje met deze poppen dus ik herken ze meteen.

Die barbiepoppen worden verbrand, bij een vrolijk melodietje en ondertussen hoor je hel en verdoeminis preken op de achergrond bij het liedje.

Dus vond het wel on topic.

Ik hoop dat je het nu wel snapt.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 19 juli 2013, 14:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:20
 
MAMALOE463 schreef:
Ik vind het wel een onpasselijk naar filmpje, die man die die duivels hoorntjes op heeft vind ik totaal onpasselijk eerlijk gezegd.

O ja, en deze smileys dan Duiveltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 19 juli 2013, 14:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:34
 
MAMALOE463 schreef:
Vind het ook een naar filmpje, komt mij eerder spottend over dan iemand die de angst voor de hel weg zou moeten nemen.

En als ik eerlijk ben, ik vind de hel wel beangstigend, daar mogen we best wel enig besef van hebben dat dit niet zomaar iets is, maar ik snap de vergelijking met de barbie poppen totaal niet.

Ik vind het niet, juist niet spottend en een goede zaak als iemand probeert de angst voor de hel, die er bij velen is ingeramt vroeger, ook nu trouwens, en totaal ongegrond is, weg te nemen.

Ik hoop dat je nu wel de vergelijking met de barbiepoppen snapt.

1. Opgemaakte wereldse poppen met borsten en zien er uit als aantrekkelijke fotomodellen.
(Dit is in vele kringen al des duivels)

2. Het vrolijke melodietje, met op de achtergrond echte hel en verdoemenispreken, tijdens het verbranden van de barbiepoppen.

Quote:
En als ik eerlijk ben, ik vind de hel wel beangstigend, daar mogen we best wel enig besef van hebben dat dit niet zomaar iets is

En ik vind de hel niet beangstigend, heb tot me 18 niet eens geweten dat er een bestond, en ja, toen ik tot geloof kwam, kon ik eindelijk het kwaad plaatsen, wat ik eerst niet kon.

Ik vind de hel niet beangstigend, omdat ik gelovig ben.

En ik heb geen zin in, om besef te gaan hebben wat de hel inhoudt, (ook al mag dat van jou).
Ik hou me totaal, in zijn geheel daar niet mee bezig, alleen met de goede dingen.
Ik vind het juist verkeerd steeds over de duivel en de hel bezig te zijn, in sommige groepen hoor je niet anders de hele dag.

En verder, Fijne Dag!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 19 juli 2013, 14:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:38
 
SHANITA130 schreef:
O ja, en deze smileys dan Duiveltje smiley

Die gebruik ik dan ook nooit want ik hou daar niet van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:39
 
JOL252 schreef:
Ik vind het gewoon een nare sfeer oproepen en ik hou er persoonlijk gewoon niet van.. moet dat nou zo vraag ik me af. Ik ben ook niet voor hel-en-verdoemenispreken, ik spreek liever over Gods liefde maar hou niet van deze manier.

Zo, dat is nog es on topic Knipoog smiley want dat is wat ik hiervan vind.

En ik vind het juist geen nare sfeer oproepen, omdat er mi wordt afgerekend met angst voor de hel in dat nummer.
Ik word zelfs vrolijk van het vrolijke melodietje.
Trouwens, als ik 'mijn sfeer' zou moeten laten afhangen van een forum.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:42
 
MAMALOE463 schreef:
Die gebruik ik dan ook nooit want ik hou daar niet van.

En ik hou ook soms ergens niet van wat anderen schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:42
 
SHANITA130 schreef:
Ik vind het niet, juist niet spottend en een goede zaak als iemand probeert de angst voor de hel, die er bij velen is ingeramt vroeger, ook nu trouwens, en totaal ongegrond is, weg te nemen.

Ik hoop dat je nu wel de vergelijking met de barbiepoppen snapt.

1. Opgemaakte wereldse poppen met borsten en zien er uit als aantrekkelijke fotomodellen.
(Dit is in vele kringen al des duivels)

2. Het vrolijke melodietje, met op de achtergrond echte hele en verdoemenispreken, tijdens het verbranden van de barbiepoppen.



En ik vind de hel niet beangstigend, heb tot me 18 niet eens geweten dat er een bestond, en ja, toen ik tot geloof kwam, kon ik eindelijk het kwaad plaatsen, wat ik eerst niet kon.

Ik vind de hel niet beangstigend, omdat ik gelovig ben.

En ik heb geen zin in, om besef te gaan hebben wat de hel inhoudt, (ook al mag dat van jou).
Ik hou me totaal, in zijn geheel daar niet mee bezig, alleen met de goede dingen.
Ik vind het juist verkeerd steeds over de duivel en de hel bezig te zijn, in sommige groepen hoor je niet anders de hele dag.

En verder, Fijne Dag!


Ik hou me persoonlijk ook niet met hel en duivel bezig, mijn energie gaat ook uit naar de goede dingen in het leven en niet naar dingen die angst oproepen, maar we kunnen er niet omheen dat er een hel en duivel bestaat, maar ik hou me daar qua energie ook het liefst verre van want het geeft geen positieve energie maar angst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4