ChristianMatch
 


Forum

Heilige Geest
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 13:33
 
JOL252 schreef:
Het is een wat idealistische cq naïeve voorstelling die hier gemaakt wordt. Mensen blijven mensen en kunnen idd vreselijke dingen zeggen in naam van God en zgn namens de Geest. Zeker als zij hun eigen zin willen doordrijven. Hoe maakt men zelf onderscheid wanneer men spreekt namens Hem en ten tweede: hoe brengt men het zodanig dat de ander de ruimte heeft om dit te toetsen. Daarbij is relatie een voornaam punt en ik blijf het zeggen: karakter.

Ja, iemand ze zin doordrijven in de naam van God...Hoe Is Het Mogelijk he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 15:19
 
SHANITA130 schreef:
Ja, iemand ze zin doordrijven in de naam van God...Hoe Is Het Mogelijk he?

Al onze zonden kunnen vergeven worden behalve die tegen de Geest, misschien dat we daarom ons nu niet geheel open kunnen of durven stellen voor wat voor goeds Hij nog voor ons in petto heeft. Houdt misschien ons ego het ook tegen om geheel vervuld te worden van de Geest??

In de trant van, een beetje van God en veel van me zelf. Hoe kan men vervuld raken van de Geest?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 16:49
 
Stukje gekopieerd uit de cip nieuws brief over de werking van de Heilige Geest

God, die ons hart aanziet, weet wat onze motivatie is. Hij geniet van Zijn kinderen die oprecht naar Hem verlangen. En wedergeboren als we zijn, hopelijk ook vervuld met de Heilige Geest, hebben we Gods Geest al Die in ons woont. Niet kwart, niet half, maar helemaal. Wij zijn het zelf die struikelen en met vallen en opstaan door het leven gaan in een proces van heiliging dat doorgaat totdat de Heer ons thuis roept. Soms lopen wij enorme omwegen en het is juist dan dat we afstand tot God ervaren. En God snapt dat. "Hij weet wat maaksel wij zijn" (Ps.103:14)...

Maar Hij is niet veranderd. Hij verhuist niet! Wij maken omwegen!

Het recept is dan ook eigenlijk heel eenvoudig. Het is niet 'meer van de Geest', maar 'minder van onszelf'! In oprechte dienstbaarheid onszelf wegcijferen, ons verootmoedigen, "de ander uitnemender achten dan onszelf".

Weet je wanneer ik Gods nabijheid ervaar? Als ik voor Hem aan het werk ben en af en toe in de stilte zijn zachte stem mag horen, die me de weg wijst. En heel af en toe mag ik een aanraking van Zijn Geest ervaren in de stilte.

Toewijding is het antwoord; (hernieuwde) toewijding aan Hem en aan het werk dat Hij voor ons heeft klaarliggen. Dicht bij Hem blijven en vragen om Zijn leiding bij alles wat we doen. Dan kan de Geest krachtiger in ons en door ons werken.

Dat is: 'meer van de Geest'!




Bron: Gerard Wassink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 18:06
 
JANE410 schreef:
Stukje gekopieerd uit de cip nieuws brief over de werking van de Heilige Geest

God, die ons hart aanziet, weet wat onze motivatie is. Hij geniet van Zijn kinderen die oprecht naar Hem verlangen. En wedergeboren als we zijn, hopelijk ook vervuld met de Heilige Geest, hebben we Gods Geest al Die in ons woont. Niet kwart, niet half, maar helemaal. Wij zijn het zelf die struikelen en met vallen en opstaan door het leven gaan in een proces van heiliging dat doorgaat totdat de Heer ons thuis roept. Soms lopen wij enorme omwegen en het is juist dan dat we afstand tot God ervaren. En God snapt dat. "Hij weet wat maaksel wij zijn" (Ps.103:14)...

Maar Hij is niet veranderd. Hij verhuist niet! Wij maken omwegen!

Het recept is dan ook eigenlijk heel eenvoudig. Het is niet 'meer van de Geest', maar 'minder van onszelf'! In oprechte dienstbaarheid onszelf wegcijferen, ons verootmoedigen, "de ander uitnemender achten dan onszelf".

Weet je wanneer ik Gods nabijheid ervaar? Als ik voor Hem aan het werk ben en af en toe in de stilte zijn zachte stem mag horen, die me de weg wijst. En heel af en toe mag ik een aanraking van Zijn Geest ervaren in de stilte.

Toewijding is het antwoord; (hernieuwde) toewijding aan Hem en aan het werk dat Hij voor ons heeft klaarliggen. Dicht bij Hem blijven en vragen om Zijn leiding bij alles wat we doen. Dan kan de Geest krachtiger in ons en door ons werken.

Dat is: 'meer van de Geest'!




Bron: Gerard Wassink


klopt we ten delen maar de Geest is veel meer en kan ook zonder dat Hij in ons is werken op aanvraag. Dat er dingen gebeuren en wij die niet verklaren kunnen, kan het werk van de Geest zelf zijn, soms door gebed van velen.

Ik heb deze topic geopend, ook om ervaringen met elkaar te kunnen delen in hoe de Geest ons helpt zonder dat Hij in ons is, bijvoorbeeld doelend op gebeurtenissen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 september 2013, 12:38
 
donderdag 22 augustus 2013, 13:01
Quote:
PIETER619 schreef:
Laten wij de Geest voor 100% toe is ons leven, of mag Hij wel aanwezig zijn en zijn we zelf ook nog baas?

Wat doen wij bijv met de gaven van de Geest?

Waarom kan Hij ze niet geven aan ons?

...wat te doen om hem aan Zijn werk te laten gaan, dus hoe een totale overgave aan Hem om zo het goede te kunnen doen


donderdag 22 augustus 2013, 13:49
Quote:
SHANITA130 schreef: Ja, ik laat dat wel. 100% Waarom ook niet? En ja dan zijn wij zelf natuurlijk de baas. God geeft ons die verantwoordelijkheid, en we moeten alleen aan God verantwoording afleggen, dan aan onszelf, en als we een partner hebben aan onze partner, meer niet.

Ik zie de heilige Geest als de geest van God.

Ik heb wel een ander standpunt dan jij over de gaven van de Geest.

Ik geloof wel in gebed. Voor kracht, rust, vrede en wijsheid, om met moeilijke omstandigheden om te gaan. En zelfs voor vreugde en geluk in moeilijke omstandigheden. Dat kan ook een proces zijn.

Maar in wat Jezus deed toen hij hier 2000 jaar geleden rond liep dat dat toen was, niet nu.

Wel ben ik ervan overtuigd, dat God ons helpt wb gebed, en waar twee of meer zijn in Mijn naam...

Als je alleen bent kan je ook bidden, en ik denk als er meerdere bidden heeft het meer kracht.

Je kan, denk ik, bidden ook door te denken, maar dan naar God, de hele dag.

Zegens!

vrijdag 23 augustus 2013, 06:20
Quote:
PIETER619 schreef: De gave van de Geest worden duidelijk omschreven en de volgelingen van Jezus (oa zijn discipelen) kregen die gaven. Waarom voorbij gaan aan al het goede wat de Heer ons wil geven door Zijn Geest.
zolang wij Hem niet dat geven wat Hij nodig heeft om ons als werktuigen te gebruiken om zo Jezus die eer te geven die Hem toekomt.

Quote:
Waarom voorbij gaan aan al het goede wat de Heer ons wil geven door Zijn Geest.

Hoi Pieter,

Dát doe ik dus nu juist hélemaal niet, voorbij gaan aan al het goede wat God ons geeft/wil geven.

Want ik schreef hierboven; Ik geloof wel in gebed. Voor kracht, rust, vrede en wijsheid, om met moeilijke omstandigheden om te gaan. En zelfs voor vreugde en geluk in moeilijke omstandigheden. Dat kan ook een proces zijn.
Dus, Pieter, dát ervaar ik nu, al een hele lange periode frequent in mijn leven: Kracht, Rust, Vrede, Wijsheid, Vreugde en Geluk...

Snappie, dus ik ga zeker niet aan de goede zaken voorbij die God geeft/wil geven.

Zegens!

Ps: Ja, en ik heb, zoals velen in deze gebroken wereld ook weleens te kampen met moeilijke zaken.
Maar ja, dan kan ik bidden, en ja, dan zelfs, in moeilijke zaken die ik wellicht anders zou willen hebben gezien, bijvoorbeeld ziekte, ja, dan kan ik, ondanks dat ik weleens me zelf ziek voel toch wel mezelf Gelukkig voelen en Vreugde hebben. Dit is dan gewoon een voorbeeld uit het dagelijks leven dit laatste.

En ja, wat ook is, de gebedsverzoeken die je op forum 'Gebed' kan plaatsen ja, dat heeft mij echt wel ontzettend geholpen! Het idee dat er meerdere voor je/me bidden ja, dat idee al geeft mij kracht en ja, er staat geschreven; waar 2 of meer in Mijn naam zijn ben Ik in hun midden. Ja, ik ervaarde daar ook zeker echt zegen van, van het vragen om gebed. en ja ik bid ook voor mensen, die al dan niet gebed vragen op forum 'Gebed'.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 6 september 2013, 12:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 13:57
 
PIETER619 schreef:
klopt we ten delen maar de Geest is veel meer en kan ook zonder dat Hij in ons is werken op aanvraag. Dat er dingen gebeuren en wij die niet verklaren kunnen, kan het werk van de Geest zelf zijn, soms door gebed van velen.

Ik heb deze topic geopend, ook om ervaringen met elkaar te kunnen delen in hoe de Geest ons helpt zonder dat Hij in ons is, bijvoorbeeld doelend op gebeurtenissen.


Aan de reacties te merken zijn er weinig ervaringen met de Geest....Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 8 september 2013, 14:14
 
WILLEMIJN232 schreef:
Aan de reacties te merken zijn er weinig ervaringen met de Geest....Knipoog smiley

Dat is mede de reden dat ik deze topic heb geopend. Het is zoiets als dat men een pracht cadeau krijgt, dank je wel zegt, maar de verpakking erom heen laat zitten. Als Jezus naar de Hemel gaat, belooft Hij een helper die meer kan dan Hij zelf kon. Die helper wil ons ook gebruiken als werktuig om Jezus groot te maken mede door ons te doen beseffen, Wie Jezus is en wat Hij gedaan heeft.

Typt men Heilige geest in de zoekmachine gelijk Google of Bing, Staan er heel veel linken waar men veel kan leren over wat de Geest allemaal doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 8 september 2013, 21:44
 
Gewoon, in God geloven.

Dan heb je sowieso ook God en dus ook de Geest van God in je leven, je hart.

In alle situaties kan je dan getroost worden, wijsheid krijgen en ook vreugde op Zijn tijd.

Mooi toch.

Zegens!

ps: En ja, mocht je/iemand toch in zonde vervallen:

1 Joh 1
8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet.

Dan is er, als we belijden altijd weer vergeving en een schone lei Lachende smiley

En dat is het mooie van het evangelie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 september 2013, 22:13
 
Ik heb vanavond naar een preek geluisterd via you tube die gaat over een Geest vervuld leven.

Ik vond het zo`n goede uitleg. Ook heel confronterend, maar ook verhelderend. De preek duurt best lang (1 uur) maar is zo de moeite waard om te horen hoe een Geest vervuld leven te krijgen.

Een eye opener voor mij was: dat je niet moet bidden om meer van de Geest. Het is meer de vraag hoeveel ruimte heeft de Heilige Geest in jou leven?

De spreker is: Evangelist Jacques Brunt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 00:24
 
JANE410 schreef:
Ik heb vanavond naar een preek geluisterd via you tube die gaat over een Geest vervuld leven.

Ik vond het zo`n goede uitleg. Ook heel confronterend, maar ook verhelderend. De preek duurt best lang (1 uur) maar is zo de moeite waard om te horen hoe een Geest vervuld leven te krijgen.

Een eye opener voor mij was: dat je niet moet bidden om meer van de Geest. Het is meer de vraag hoeveel ruimte heeft de Heilige Geest in jou leven?

De spreker is: Evangelist Jacques Brunt

https://www.youtube.com/watch?v=XMuTuuGAhYs
Het is zeer leerzaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 09:25
 
PIETER619 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=XMuTuuGAhYs Het is zeer leerzaam

Dank Jane!

Ga hem zeker beluisteren!

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 20:28
 
PIETER619 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=XMuTuuGAhYs Het is zeer leerzaam

Bedankt Pieter voor het plaatsen van de link Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 13:06
 
JANE410 schreef:
Bedankt Pieter voor het plaatsen van de link Knipoog smiley

Jij bedankt dat je mee denkt/doet over dit onderwerp van de Heilge Geest.
Er is zoveel meer wat de Geest aangaat en die is dus zeer ondergewaardeerd in wat Hij mag en kan doen in mensenlevens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 21:35
 
Het vuur van deze topic of misschien in ons hart is gedooft , hoplijk nog wel een waakvlammetje Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 19 september 2013, 21:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 september 2013, 10:06
 
PIETER619 schreef:
Het vuur van deze topic of misschien in ons hart is gedooft , hoplijk nog wel een waakvlammetje Knipoog smiley

Nee hoor Pieter,

Ik ga namelijk zekers te weten de link van Jane beluisteren.

Zal we volgende week worden, en niet nog later, hoop ik.

Ja, tegenwoordig druk Knipoog smiley

Zodra ik hem heb beluisterd, geef ik mijn weerslag!

Zegens! Lachende smiley
Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 14:24
 
Ben twee dagen bij een conferentie geweest. Waren 2 fantastische dagen. Wat een vrede ervaar je dan. twee dagen alleen met dingen van de Heer bezig zijn. Na elke lezing is er een Maria moment, om de boodschap die we gehoord hebben te laten landen in ons hart. Dus een kwartier aan de voeten van de Heer te zitten, dat zijn kostbare momenten.

En ik weet wel thuis kan je dat ook, maar met zo`n zeshonderd mensen, goede sprekers, goeie band met prachtige liederen, samen bidden, samen zingen en samen eten, dan voel je zo`n èènheid met elkaar, met God

Ja, de Heilige Geest is daar zo aan het werk in de harten van de mensen. Je bent even 2 dagen van de wereld afgezonderd, zo ervaar ik het tenminste, weer opgebouwd en bemoedigt.

Dan kom je thuis in de stilte, dat is wel weer even slikken, maar ik kan er weer een poos op teren, het was zo fijn!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 22:58
 
JANE410 schreef:
Ben twee dagen bij een conferentie geweest. Waren 2 fantastische dagen. Wat een vrede ervaar je dan. twee dagen alleen met dingen van de Heer bezig zijn. Na elke lezing is er een Maria moment, om de boodschap die we gehoord hebben te laten landen in ons hart. Dus een kwartier aan de voeten van de Heer te zitten, dat zijn kostbare momenten.

En ik weet wel thuis kan je dat ook, maar met zo`n zeshonderd mensen, goede sprekers, goeie band met prachtige liederen, samen bidden, samen zingen en samen eten, dan voel je zo`n èènheid met elkaar, met God

Ja, de Heilige Geest is daar zo aan het werk in de harten van de mensen. Je bent even 2 dagen van de wereld afgezonderd, zo ervaar ik het tenminste, weer opgebouwd en bemoedigt.

Dan kom je thuis in de stilte, dat is wel weer even slikken, maar ik kan er weer een poos op teren, het was zo fijn!!!!!!!

Ken dat gevoel ook een beetje, heb dat bij Opwekkingsconferentie, je merkt dat de Geest daar welkom is en ook aan het werk is. Ik kom er als het ware of eigenle wel zekerwetend (voor mijn gevoel) dan gevuld met de Geest weer vandaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 10:34
 
PIETER619 schreef:
Ken dat gevoel ook een beetje, heb dat bij Opwekkingsconferentie, je merkt dat de Geest daar welkom is en ook aan het werk is. Ik kom er als het ware of eigenle wel zekerwetend (voor mijn gevoel) dan gevuld met de Geest weer vandaan.

Ja, klopt Pieter je ervaart zo sterk de aanwezigheid van de Heilige Geest. Ik was weer thuis en ben toen gaan wandelen omdat het nog zo`n mooi weer was en ik had het gevoel van op een roze wolk te lopen.


Laatst aangepast door
JANE410
op dinsdag 24 september 2013, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:40
 
PIETER619 schreef:
Jezus heeft ons Zijn Geest geven omdat die ons allemaal nabij kan en wil zijn, en Hij dat niet kon. Alles wat met de Heilige Geest te maken heeft, is om daar een mening over te hebben riskant als we ons in Zijn denken gaan verplaatsen. Zonden tegen de Geest worden niet vergeven.

Correctie lasteren tegen de H.geest wordt nooit vergeven. Want de Heer zei dit n.a.v. de werkingen die gedaan werden uit de kracht van Beëlzebul. Helaas roepen wij te snel dat wanneer er wonderen gebeuren dat dit de duivel is. Komt vaak uit behoudende hoek. Ik probeer voorzichtiger te zijn en liefde te bewaren. Het zou n.l. Betekenen dat als wij een keer niet gehoorzamen aan de H.Geest wij verloren zijn. Wie zal dan behouden worden? NIEMAND!!


Laatst aangepast door
JOSEF872
op vrijdag 11 oktober 2013, 09:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 17:04
 
JOSEF872 schreef:
Correctie lasteren tegen de H.geest wordt nooit vergeven. Want de Heer zei dit n.a.v. de werkingen die gedaan werden uit de kracht van Beëlzebul. Helaas roepen wij te snel dat wanneer er wonderen gebeuren dat dit de duivel is. Komt vaak uit behoudende hoek. Ik probeer voorzichtiger te zijn en liefde te bewaren. Het zou n.l. Betekenen dat als wij een keer niet gehoorzamen aan de H.Geest wij verloren zijn. Wie zal dan behouden worden? NIEMAND!!

De zonde tegen de Heilige Geest is dus het toeschrijven van het werk van de Heilige Geest aan de Satan. Maar let op, het gaat hier over lasteren en lasteren is het tegen beter weten in kwaad spreken van iemand. Dus inderdaad alleen dat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 13:43
 
Het is soms met dingen zo, dat je ze eerst moet ervaren, voordat je iets gelooft. Hoe vaak hoor je mensen niet zeggen: Nou, ik moet het eerst nog zien (voordat ik het geloof).

Ooit was ik op zoek naar "iets". Iets waarvan ik diep van binnen geloofde dat het er was, maar ik kon met geen mogelijkheid beschrijven waarnaar ik op zoek was. Ik denk dat ik op zoek was naar "de juiste mindset" zoals ik new-agers wel 's hoor zeggen. Of de "zuivere theorie". Of een plek waar je kan komen door "12 paden" te volgen.

Wat ik toen niet wist, maar intussen wel weet, is dat ik LEVEN zocht.
Er is leven beschikbaar voor iedereen. Maar er is slechts 1 deur die er toegang toe geeft: de naam van Jezus.

Dat Jezus een Geest heeft, dat mag duidelijk worden. Als je Jezus aanroept, dan ontvang je Zijn Geest. Omdat die Geest zonder smet is, is die Geest dus heilig. Daar is God Zelf. Jezus zegt dat Hij niet alleen de weg en de waarheid is, maar ook leven is. Hij geeft geen leven, nee Hij IS leven. Dat is het meest bijzondere wat je als mens kunt ervaren: dit Leven te ontvangen.

De bijbel zegt dat God zichzelf kent door Zijn eigen Geest. Net zoals ik mezelf kan kennen (peilen) door mijn geest. Door nu gemeenschap te hebben in relatie met Hem, word mijn geest één met Zijn Geest. Ze smelten samen. Letterlijk. Dus door geloof in Jezus ontvang ik de Heilige Geest waarmee ik een eenheid ga vormen.
Nou reken maar dat je dit zo nu en dan "voelt" = "ervaart".
In sommige gemeentes hebben ze het niet zo op het woordje "voelen". Ik meen dat de mensen die daar tegen zijn, nog "op slot" zitten.

Want het gevoel is een onderdeel van de ziel. Waar ook de wil, en het verstand hun plek hebben. De Geest communiceert voortdurend met de ziel en het lichaam is er ook aan verbonden.
Nu komt Gods Geest mijn geest binnen en die twee gaan communiceren met elkaar. Dan is het toch logisch dat Gods Geest mijn ziel gaat aanraken? Nou reken maar dat je dat af en toe flink ervaart.
Op die manier kan Gods Geest dus een zere plek aanraken en genezen.
Genezen? Ja, Gods Geest is zo mild en zacht en zo betrouwbaar, dat je die uiteindelijk toe durft te laten op die zere zwarte plek, ergens in je ziel. En als Heiligheid en pijn elkaar raken, dan blust de Heiligheid de pijn als het ware. Nadien is de pijn er niet meer. Zo kan God de zielen van mensen genezen. Anders gezegd: het bekende "rugzakje" kan op die manier geleegd worden. "Je wordt steeds meer zoals God je bedoeld heeft." Naarmate je je geest meer afstemt op Zijn Geest.

De Heilige Geest, "beschikbaar" voor iedereen die Hem wil aannemen. Het is een geschenk van God zelf. Hij IS het Zelf. God die Zichzelf volkomen geeft, aan mij die had moeten hangen waar Jezus heeft gehangen.

Het blijft een enorm wonder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 13:59
 
mooi verwoord roady....
over het op slot zitten, ja ik denk ook dat sommigge mensen op slot zitten en daarbij heeft ieder zo zijn, haar groei in geloof,
en daarbij gaat de heilige geest voorzichtig te werk met mensen denk ik dan he...paulus bv was een man, die het wel kon hebben dat hij neerklapte, effe blind was, een ander persoon gaat d e geest weer anders mee om, zou daar niet zo goed mee om kunnen gaan. we zijn allemaal verschillende mensjes, en ik denk dat de heilige geest ook verschillend met ons omgaat, hij kent ons persoonlijk en weet precies hoe om te gaan met ons.
Ik denk dat we daardoor ook verschillende ervaringen hebben met de heilige geest. met de nadruk op denk he....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 15:45
 
ROADY558 schreef:
Het is soms met dingen zo, dat je ze eerst moet ervaren, voordat je iets gelooft. Hoe vaak hoor je mensen niet zeggen: Nou, ik moet het eerst nog zien (voordat ik het geloof).

Ooit was ik op zoek naar "iets". Iets waarvan ik diep van binnen geloofde dat het er was, maar ik kon met geen mogelijkheid beschrijven waarnaar ik op zoek was. Ik denk dat ik op zoek was naar "de juiste mindset" zoals ik new-agers wel 's hoor zeggen. Of de "zuivere theorie". Of een plek waar je kan komen door "12 paden" te volgen.

Wat ik toen niet wist, maar intussen wel weet, is dat ik LEVEN zocht.
Er is leven beschikbaar voor iedereen. Maar er is slechts 1 deur die er toegang toe geeft: de naam van Jezus.

Dat Jezus een Geest heeft, dat mag duidelijk worden. Als je Jezus aanroept, dan ontvang je Zijn Geest. Omdat die Geest zonder smet is, is die Geest dus heilig. Daar is God Zelf. Jezus zegt dat Hij niet alleen de weg en de waarheid is, maar ook leven is. Hij geeft geen leven, nee Hij IS leven. Dat is het meest bijzondere wat je als mens kunt ervaren: dit Leven te ontvangen.

De bijbel zegt dat God zichzelf kent door Zijn eigen Geest. Net zoals ik mezelf kan kennen (peilen) door mijn geest. Door nu gemeenschap te hebben in relatie met Hem, word mijn geest één met Zijn Geest. Ze smelten samen. Letterlijk. Dus door geloof in Jezus ontvang ik de Heilige Geest waarmee ik een eenheid ga vormen.
Nou reken maar dat je dit zo nu en dan "voelt" = "ervaart".In sommige gemeentes hebben ze het niet zo op het woordje "voelen". Ik meen dat de mensen die daar tegen zijn, nog "op slot" zitten.

Want het gevoel is een onderdeel van de ziel. Waar ook de wil, en het verstand hun plek hebben. De Geest communiceert voortdurend met de ziel en het lichaam is er ook aan verbonden.
Nu komt Gods Geest mijn geest binnen en die twee gaan communiceren met elkaar. Dan is het toch logisch dat Gods Geest mijn ziel gaat aanraken? Nou reken maar dat je dat af en toe flink ervaart.
Op die manier kan Gods Geest dus een zere plek aanraken en genezen.
Genezen? Ja, Gods Geest is zo mild en zacht en zo betrouwbaar, dat je die uiteindelijk toe durft te laten op die zere zwarte plek, ergens in je ziel. En als Heiligheid en pijn elkaar raken, dan blust de Heiligheid de pijn als het ware. Nadien is de pijn er niet meer. Zo kan God de zielen van mensen genezen. Anders gezegd: het bekende "rugzakje" kan op die manier geleegd worden. "Je wordt steeds meer zoals God je bedoeld heeft." Naarmate je je geest meer afstemt op Zijn Geest.

De Heilige Geest, "beschikbaar" voor iedereen die Hem wil aannemen. Het is een geschenk van God zelf. Hij IS het Zelf. God die Zichzelf volkomen geeft, aan mij die had moeten hangen waar Jezus heeft gehangen.

Het blijft een enorm wonder.

Die zin van reken maar dat je HEM dan voelt/ervaart, ik moest even denken aan die kreet van jou, in kreet van de week:

WHAOEIEHOEO enz, was misschien wel zo`n ervaring. Je hoeft het niet te zeggen hoor, maar zou zomaar kunnen hè Lachende smiley


Laatst aangepast door
JANE410
op zondag 10 november 2013, 15:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 17:53
 
Ik denk dat we op moeten passen mensen in hokjes te plaatsen. Voor je het weet blijf je hen zo bekijken vanuit het etiketje : die zit nog op slot. Wie weet staat die persoon nog wel meer voor Gods geest open dan jij weet. Je weet maar nooit of die persoon nog meer vanuit Zijn geest en liefde spreekt dan de persoon die meent zijn rugzakje al vrij goed te legen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 19:45
 
Daar ben ik niet zo bang voor.
De Heilige Geest zal me heus wel behoeden voor hokjes en vakjes.

Ik probeerde slechts woorden te geven aan het feit dat sommige "kerkmensen" het "voelen" van het geloof lijken te veroordelen.

@Petra
Ja absoluut, God werkt heel persoonlijk in een ieder van ons. Zo laat Hij duidelijk zien hoe bewogen en betrokken Hij is. Hij doet het exact op de manier zoals Hij het juist acht.

Aan de andere kant, het is wel een relatie, dus van ons wordt ook het nodige verwacht. Maar zelfs dat gebeurt alleen maar omdat Hij er zo op aandringt met een Vaderlijk geduld...


Laatst aangepast door
ROADY558
op zondag 10 november 2013, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 19:56
 
ROADY558 schreef:
Daar ben ik niet zo bang voor.
De Heilige Geest zal me heus wel behoeden voor hokjes en vakjes.

Ik probeerde slechts woorden te geven aan het feit dat sommige "kerkmensen" het "voelen" van het geloof lijken te veroordelen.

@Petra
Ja absoluut, God werkt heel persoonlijk in een ieder van ons. Zo laat Hij duidelijk zien hoe bewogen en betrokken Hij is. Hij doet het exact op de manier zoals Hij het juist acht.

Aan de andere kant, het is wel een relatie, dus van ons wordt ook het nodige verwacht. Maar zelfs dat gebeurt alleen maar omdat Hij er zo op aandringt met een Vaderlijk geduld...

Noem het eens concreet. Wie, welke kerkmensen?


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 november 2013, 19:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ESTHER999





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 21:52
 
Mensen zijn continue onderhevig aan emoties, en zo is het ook bij ons gevoel bij geloven.
Het geloof is een zeker weten, en niet een zeker gevoelen.
Ook als je weinig voelt, mag je toch zeker weten.
Zeker weten dat God Zijn Zoon ook voor jou/mij gegeven heeft.
Het voelen van het geloof moet niet de graadmeter worden van je geestelijk leven.
Ik denk dat “die kerkmensen” dat misschien bedoelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 22:07
 
JOL252 schreef:
Noem het eens concreet. Wie, welke kerkmensen?

Ik zal ze morgen even opbellen om toestemming te vragen voor vermelding hier :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 22:10
 
ESTHER999 schreef:
Mensen zijn continue onderhevig aan emoties, en zo is het ook bij ons gevoel bij geloven.
Het geloof is een zeker weten, en niet een zeker gevoelen.
Ook als je weinig voelt, mag je toch zeker weten.
Zeker weten dat God Zijn Zoon ook voor jou/mij gegeven heeft.
Het voelen van het geloof moet niet de graadmeter worden van je geestelijk leven.
Ik denk dat “die kerkmensen” dat misschien bedoelen.

Ja we zijn voortdurend onderhevig aan emoties.
Ook voor wat betreft het onderdeel "geloof".

Ik zeg ook niet dat het gevoel de graadmeter is, maar wel dat het een normaal onderdeel is van een gezond geloofsleven. De bijbel geeft er genoeg voorbeelden van hoe het gevoel kan reageren op Gods aanwezigheid of werking.
Wat ik bedoel te zeggen is dat sommige mensen dit gevoel lijken te veroordelen tot slecht. En daar gaat het mank vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 22:13
 
ESTHER999 schreef:
Mensen zijn continue onderhevig aan emoties, en zo is het ook bij ons gevoel bij geloven.
Het geloof is een zeker weten, en niet een zeker gevoelen.
Ook als je weinig voelt, mag je toch zeker weten.
Zeker weten dat God Zijn Zoon ook voor jou/mij gegeven heeft.
Het voelen van het geloof moet niet de graadmeter worden van je geestelijk leven.
Ik denk dat “die kerkmensen” dat misschien bedoelen.

mee eens, maar daarbij voel je toch ook wat??? Zonder gevoel voor jezus kan ik me niet voorstellen, dat je een relatie met jezus hebt.
emoties horen bij een mens, dus je zou kunnen zeggen dat geloof bestaat uit weten, maar er komen ook gevoelens bij.
en aangezien we allemaal verschillende mensen zijn zal de een rustig reageren op bepaalde dingen en de ander bv super blij en enthousiast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6