ChristianMatch
 


Forum

vergeven........
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 17:14
 
Ik lees op dit moment een boek van Jorge Tadeu getiteld
Amor a arma da guerra, liefde het wapen van de oorlog.

Daarin beschrijft hij, hoe hij als mens en voorganger,de eerste les leerde die hem bepaalde bij wat er staat geschreven in Romeinen 12: 14.19-21
Laat het kwaad U niet overwinnen,maar overwin het kwaad met het goede

Vergeven......7 maal 70keer
Waarom? Wat is daar de reden van?
Waarom bidden voor hen,die kwaad over ons spreken?

Ik heb een ding in mijn leven mogen leren en dat is dat God heel aandachtig toeziet hoe wij omgaan met onrecht ons aangedaan.

Wie heeft daar ervaring mee?
Of worstelt daarmee?


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op maandag 23 september 2013, 17:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 17:35
 
CORTAZAR588 schreef:
Ik lees op dit moment een boek van Jorge Tadeu getiteld
Amor a arma da guerra, liefde het wapen van de oorlog.

Daarin beschrijft hij, hoe hij als mens en voorganger,de eerste les leerde die hem bepaalde bij wat er staat geschreven in Romeinen 12: 14.19-21
Laat het kwaad U niet overwinnen,maar overwin het kwaad met het goede

Vergeven......7 maal 70keer
Waarom? Wat is daar de reden van?
Waarom bidden voor hen,die kwaad over ons spreken?

Ik heb een ding in mijn leven mogen leren en dat is dat God heel aandachtig toeziet hoe wij omgaan met onrecht ons aangedaan.

Wie heeft daar ervaring mee?
Of worstelt daarmee?

Degene zegenen en loslaten aan de liefde van Hem die het beter kan dan ik.
Loslaten, in Zijn handen overgeven.
Het behoedt mijn hart om niet toe te geven aan wrok, haat, bitterheid ook al
zou ik 70 x 7 vreselijk veel "recht" hebben.
Om te vergeven moet je wel vast hebben gesteld wat je precies vergeeft, anders word het een goedkope vertoning. En dat is weer een proces apart.

Vergeving is niet hetzelfde als herstel van relaties. Soms moet je dat verre van je houden.


Waarvan akte.

Jol


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 23 september 2013, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 18:12
 
En toch denk ik dat ook wij uiteindelijk moeten leren vergeven.
Gewoon omdat wij niet volmaakt zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 18:42
 
NICKY029 schreef:
En toch denk ik dat ook wij uiteindelijk moeten leren vergeven.
Gewoon omdat wij niet volmaakt zijn.



Bedoel je: omdat we allemaal onze fouten hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 19:13
 
Ja, ook omdat wij allemaal onze fouten hebben.

Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is.

Maar de mijne zijn niet mooier of beter dan die van een ander.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het makkelijk vind.'
Ook ik heb mijn tijd nodig om het te verwerken.

En ik denk dat iedereen dit mee maakt.
Met een ieder een eigen verhaal.


Laatst aangepast door
NICKY029
op maandag 23 september 2013, 19:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 19:14
 
Mooi topic!
Vergeven van iets wat je aangedaan is vind ik een van de meest ingrijpende dingen die er bestaan.
Als je echt iets ergs aangedaan is kan dat volgens mij nooit goedkoop ; vergeven. Het is bij mij wel eens een hele worsteling geweest. Van eerst iemand vervloeken om wat ie gedaan heeft, tot staan op je gelijk(hij heeft dat toch zeker mij aangedaan en heeft er nog geen spijt van ook). Totdat je gaat beseffen dat je het los moet laten om vrij verder te kunnen met leven. Zelfs als de ander niet tot inkeer komt en je het steeds weer aandoet Het dan overgeven aan Hem die rechtvaardig oordeelt. Is lastig want zal God dat doen die ander oordelen. Dat moet, denk ik dan,want die ander heeft mij toch zeker wat aangedaan. Loslaten en vertrouwen dat God doet wat goed is. Toen ik dat kon kwam er bij mij iets anders boven: genade. Het besef dat God die ander genadig gaat zijn, zodra de ander daar om gaat vragen, zoals Hij mij ook zo vaak genadig geweest is. En dat dat dan ook rechtvaardigheid is
En daarbij het zeker weten; God heeft dit voor mij ten goede gekeerd en wil dat ik de ander ook genadig ben.
Toen kwam niet lang daarna bij de ander echt berouw en dus vergeving. En hoewel er dingen zijn die nooit meer ongedaan gemaakt kunnen worden weet ik zeker dat God dit alles ten goed zal doen keren voor mij. Waarom? omdat ik Hem liefheb


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 23 september 2013, 19:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 21:05
 
Vergeven.....

Wat is dat moeilijk.
Ik weet uit eigen ervaring hoe lang ressentiment blijft hangen.
En het beinvloedt alles. Zo was het bij mij wel.
Ik dacht van alles,hoe zoet de wraak zou zijn....en hoe ik zou genieten van mijn ure der wrake.......

En wat heb ik mezelf boos gemaakt in de tussentijd......tot het uur der wrake kwam.
Wat een deceptie.......eindelijk de kans om mn gram te halen en ..........niks.
C'est ríen..........het is niet bevredigend.

Wat wel bevredigend is,is bidden voor diegene, hoe moeilijk ook in het begin,maar hoe langer men bidt, hoe meer vrede er komt en dan weet je, dat je de wil van Hem doet.
En het belang van die andere is voor God net zo groot.
Hij wil niet dat iemand verloren gaat.

Wat is dan vergeven niet veel beter dan ha ten en wraak willen.....

Of ziet men dat anders ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 23:33
 
CORTAZAR588 schreef:
Vergeven.....

Wat is dat moeilijk.
Ik weet uit eigen ervaring hoe lang ressentiment blijft hangen.
En het beinvloedt alles. Zo was het bij mij wel.
Ik dacht van alles,hoe zoet de wraak zou zijn....en hoe ik zou genieten van mijn ure der wrake.......

En wat heb ik mezelf boos gemaakt in de tussentijd......tot het uur der wrake kwam.
Wat een deceptie.......eindelijk de kans om mn gram te halen en ..........niks.
C'est ríen..........het is niet bevredigend.

Wat wel bevredigend is,is bidden voor diegene, hoe moeilijk ook in het begin,maar hoe langer men bidt, hoe meer vrede er komt en dan weet je, dat je de wil van Hem doet.
En het belang van die andere is voor God net zo groot.
Hij wil niet dat iemand verloren gaat.

Wat is dan vergeven niet veel beter dan ha ten en wraak willen.....

Of ziet men dat anders ?




Zo heb ik het ook ervaren en dat is een lange weg waarbij je steeds intenser voelt dat het de goede is.
Je zelf tegelijkertijd vergeven wat je aandeel in het geheel was is net zo belangrijk zodat je echt verder kunt zonder je tegen jezelf te keren door een niet vergeven schuld of inbreng of hoe je het ook wilt noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 08:57
 
mooi topic, met mooie bijdragen, vergeven.... in eerste instantie ook goed voor je zelf, zolang jij vast zit in haat, wrok, bitterheid of zelfmedelijden over het ongedane onrecht kan je niet werkelijk vrij zijn.

Wat roelande schrijft is ook een punt waar ik een tijd mee heb zitten worstelen, de dader komt na god en krijgt vergeving... komt hij er zo makkelijk dan van af?
Ja misschien wel, net zoals ik zo makkelijk van alle dingen die ik verkeerd heb gedaan af kom. jezus heeft de beker van gramschap voor me gedronken. Ook voor die ander.
En ergens op het begin van het vergevingsproces, was ik het daar niet mee eens, dat een dader er zo gemakkelijk van af kan komen. Nu inmiddels begrijp ik, accepteer ik het, wetende dat mensen vaak anderen pijn doen, vanuit hun eigen pijn weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 10:08
 
Vaak wordt in de bijbel voor vergeven een woord gebruikt, dat iemand achterlaten, iemand laten gaan, loslaten, betekent. Soms is het niet haalbaar om een relatie te herstellen en kan er geen verzoening plaatsvinden. Loslaten is dan de enige mogelijkheid en is dan ook voldoende. De ander loslaten en ook je eigen boosheid en gekwetstheid loslaten. Dat verwerken en loslaten kost tijd, soms veel tijd. Vergeven is een proces. Zomaar vergeven, omdat een ander zegt dat het moet, gaat niet. Het onrecht dat je aangedaan is mag je benoemen, de omvang van de schade mag je onder woorden brengen, anders doe je jezelf tekort en neem je je gevoelens niet serieus. Je vergeeft niet omdat de ander het verdiend heeft om vergeven te worden. De pijn uit het verleden hoef je niet te ontkennen, die heb je immers gevoeld, maar verbitterd blijven is niet goed. Verbittering draagt ook niet bij aan je eigen welzijn. Maar de ander loslaten, achterlaten, als meer niet haalbaar is, geeft voor je zelf ook een stuk rust en ruimte. En daarmee kun je verder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 10:10
 
Ik geloof niet dat de dader of alle daders er "makkelijk van af komt"


Ook de dader zit in het verhaal en heeft zijn gedachten waar hij vrede mee moet zien te krijgen!

En misschien ziet de dader ... jou wel als dader..... omdat hij /zij het van de andere kant het ziet. En een heel ander beeld hebben.
Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 11:26
 
PETRA373 schreef:
mooi topic, met mooie bijdragen, vergeven.... in eerste instantie ook goed voor je zelf, zolang jij vast zit in haat, wrok, bitterheid of zelfmedelijden over het ongedane onrecht kan je niet werkelijk vrij zijn.

Wat roelande schrijft is ook een punt waar ik een tijd mee heb zitten worstelen, de dader komt na god en krijgt vergeving... komt hij er zo makkelijk dan van af?
Ja misschien wel, net zoals ik zo makkelijk van alle dingen die ik verkeerd heb gedaan af kom. jezus heeft de beker van gramschap voor me gedronken. Ook voor die ander.
En ergens op het begin van het vergevingsproces, was ik het daar niet mee eens, dat een dader er zo gemakkelijk van af kan komen. Nu inmiddels begrijp ik, accepteer ik het, wetende dat mensen vaak anderen pijn doen, vanuit hun eigen pijn weer.

Ja en je mag ook weten dat God met elk mens zijn of haar eigen weg gaat. Zoals Hij mij niet met rust laat en aanspoort iets in orde te maken als ik wat verkeerds gedaan heb zo zal hij dat ook bij de ander doen. Daar kun je in elk geval op vertrouwen. Wat een mens zaait zal hij ook oogsten is een principe /opvoedmaatregel van God voor iedereen geldend


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 24 september 2013, 18:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 17:25
 
Er zijn natuurlijk altijd twee kanten aan een zaak....
Dat maakt het ook zo moeilijk.

Ik heb vrienden,die uit Angola zijn gevlucht,mensen op leeftijd zegt men dan.....64 en 68 jaar.
Zij hadden 2 volwassen zonen beide tussen de 30 en de 40, zijn vermoord.
Als ik met hen hierover praat, zegt de vrouw van het echtpaar,dat ze de moordenaars vergeeft.
Ze huilt en heeft ontroostbaar verdriet........
Zelfs geen foto heeft ze van haar zonen.... maar ze vergeeft.
Ze wil vergeven,want de haat die ze voelde maakte haar ziek.

Wat een getuigenis .........
Kan alleen als de Heilige Geest je die kracht om te kunnen vergeven geeft denk ik ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 18:59
 
CORTAZAR588 schreef:
Er zijn natuurlijk altijd twee kanten aan een zaak....
Dat maakt het ook zo moeilijk.

Ik heb vrienden,die uit Angola zijn gevlucht,mensen op leeftijd zegt men dan.....64 en 68 jaar.
Zij hadden 2 volwassen zonen beide tussen de 30 en de 40, zijn vermoord.
Als ik met hen hierover praat, zegt de vrouw van het echtpaar,dat ze de moordenaars vergeeft.
Ze huilt en heeft ontroostbaar verdriet........
Zelfs geen foto heeft ze van haar zonen.... maar ze vergeeft.
Ze wil vergeven,want de haat die ze voelde maakte haar ziek.

Wat een getuigenis .........
Kan alleen als de Heilige Geest je die kracht om te kunnen vergeven geeft denk ik ....

Ja dat denk ik ook. En dan nog zal het vreselijk moeilijk zijn. Maar de enige keuze om door te kunnen leven.
Een geweldig getuigenis van Zijn Liefde


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 24 september 2013, 19:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 19:10
 
Heb net een boek over jona gelezen in roman vorm geschreven. Jona die geen genade wil voor zijn vijanden en die God beschuldigd dat Hij een genadig en barmhartig God is. Woedend is Jona hier om. Dat God barmhartig is voor de vijand. Hebben wij ook niet vaak die neiging
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 25 september 2013, 20:26
 
Wij willen vaak wraak en denken dan dat God aan onze kant staat

Jezus zegt tegen Zijn discipelen dat zij moeten vergeven.....
Want als zij niet vergeven hen,die hun iets hebben aangedaan......dan vergeeft God het hen ook niet.

Ik geloof dat daar veel verkeerd gaat in een mensenleven.
Niet vergeven........

Hoe vaak zeggen mensen dat ze hebben vergeven..........maar wat is dat?
Echt alles van harte vergeven?


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op woensdag 25 september 2013, 20:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: woensdag 25 september 2013, 20:42
 
CORTAZAR588 schreef:
Wij willen vaak wraak en denken dan dat God aan onze kant staat

Jezus zegt tegen Zijn discipelen dat zij moeten vergeven.....
Want als zij niet vergeven hen,die hun iets hebben aangedaan......dan vergeeft God het hen ook niet.

Ik geloof dat daar veel verkeerd gaat in een mensenleven.
Niet vergeven........

Hoe vaak zeggen mensen dat ze hebben vergeven..........maar wat is dat?
Echt alles van harte vergeven?

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat vergeving echt genezing en bevrijding betekent! Vergeving is een bewuste keuze van je ratio-niet van je emoties. En die keuze moeten we elke dag weer bewust maken. Niet makkelijk, wel ontzettend helend!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 25 september 2013, 21:53
 
CORTAZAR588 schreef:
Er zijn natuurlijk altijd twee kanten aan een zaak....
Dat maakt het ook zo moeilijk.

Ik heb vrienden,die uit Angola zijn gevlucht,mensen op leeftijd zegt men dan.....64 en 68 jaar.
Zij hadden 2 volwassen zonen beide tussen de 30 en de 40, zijn vermoord.
Als ik met hen hierover praat, zegt de vrouw van het echtpaar,dat ze de moordenaars vergeeft.
Ze huilt en heeft ontroostbaar verdriet........
Zelfs geen foto heeft ze van haar zonen.... maar ze vergeeft.
Ze wil vergeven,want de haat die ze voelde maakte haar ziek.

Wat een getuigenis .........
Kan alleen als de Heilige Geest je die kracht om te kunnen vergeven geeft denk ik ....


lijkt mij ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 11:51
 
Alweer zo'n mooi topic, en alweer noodzakelijk om het hier over te (blijven) hebben.

Vergeven is inderdaad noodzakelijk voor mij.
Ik ben me er terdege van bewust dat in de hemel geen plaats is voor wrok, haat, vergelding en andere vervelende dingen die vooral mijzelf afbreken.

Je zegt het heel juist Cortazar: de wraak waar ik soms zo op gefocusd ben zal me nooit de bevrediging geven die ik verlang.
God wil dat ik dat opgeef, loslaat. Maar .... dat is wel een lange weg soms.

Bidden voor je "vijanden" is ook noodzakelijk.
In het verleden heb ik hier bij een paar mensen (die ik als vijand ervaarde) geworsteld. Het is nooit makkelijk, want je bid tegen je gevoel in.
Maar door te bidden voor die ander, verandert de Geest mijzelf, brengt genezing van dat wat mij ergert aan die ander. Uiteindelijk werd die ander er ook door gezegend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 13:31
 
Ja heel mooi verwoord Roady.
Zo ervaar ik het ook
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 21:36
 
Zo mooi onderwerp. Vergeven is soms gewoon een strijd waarin de eigen ik het wil winnen. Vaak wint mijn eigen ik en dan kom ik er achter dat ik toch verloren heb......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:20
 
JOSEF872 schreef:
Zo mooi onderwerp. Vergeven is soms gewoon een strijd waarin de eigen ik het wil winnen. Vaak wint mijn eigen ik en dan kom ik er achter dat ik toch verloren heb......

Heel mooi neergezet Josef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:15
 
Vergeven is belangrijk. Inderdaad niet zozeer om relaties weer goed te krijgen of om weer verder te kunnen zoals het geweest is. Soms is er veel te veel kapot gemaakt. Maar om zelf verder te kunnen zul je ook moeten vergeven.

Bij mij blijft wel de vraag: hoe kan ik iets vergeven waarvan de ander nog steeds ontkent en weigert toe te geven (ook tegenover zichzelf) dat het gebeurt is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:22
 
ANTA961 schreef:
Vergeven is belangrijk. Inderdaad niet zozeer om relaties weer goed te krijgen of om weer verder te kunnen zoals het geweest is. Soms is er veel te veel kapot gemaakt. Maar om zelf verder te kunnen zul je ook moeten vergeven.

Bij mij blijft wel de vraag: hoe kan ik iets vergeven waarvan de ander nog steeds ontkent en weigert toe te geven (ook tegenover zichzelf) dat het gebeurt is?

Vergeven is loslaten. Loslaten aan de ander wat hij of zij ontkent. Loslaten naar God toe, het overgeven ... en zelf vrij verder kunnen gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 11:16
 
JOL252 schreef:
Vergeven is loslaten. Loslaten aan de ander wat hij of zij ontkent. Loslaten naar God toe, het overgeven ... en zelf vrij verder kunnen gaan.

Dankjewel Jol, dat helpt mij wel.
Wat dat betreft is het leven een grote cursus in loslaten...
Je hebt denk ik wel gelijk dat je dan pas vrij verder kunt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 11:27
 
ANTA961 schreef:
Dankjewel Jol, dat helpt mij wel.
Wat dat betreft is het leven een grote cursus in loslaten...
Je hebt denk ik wel gelijk dat je dan pas vrij verder kunt.


Wat het zeker niet makkelijk maakt want is soms een heel proces... geduld met en begrip voor jezelf helpt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 11:58
 
JOL252 schreef:
Wat het zeker niet makkelijk maakt want is soms een heel proces... geduld met en begrip voor jezelf helpt.

Iets aan een ander overlaten (loslaten) vind ik altijd erg lastig. Maar iets aan God overlaten zou ik toch eigenlijk in het volste vertrouwen moeten kunnen doen... Als er iemand is die het tot een goed einde kan brengen is Hij het wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 12:01
 
Waarom laten we niet los?
Omdat we niet (meer) vertrouwen.
Andersom:
Hoe meer ik ontdek dat God werkelijk te vertrouwen is, hoe meer ik aan Hem wil toevertrouwen en het zelf opgeven.

Maar dat is wel een proces, zoals hier ook gezegd wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 12:06
 
ANTA961 schreef:
Iets aan een ander overlaten (loslaten) vind ik altijd erg lastig. Maar iets aan God overlaten zou ik toch eigenlijk in het volste vertrouwen moeten kunnen doen... Als er iemand is die het tot een goed einde kan brengen is Hij het wel...

Ja hé.

Maar Hij begrijpt het, ziet de diepte van ons hart en heeft een eindeloos geduld. Hij is 100% te vertrouwen en nog steeds Vriend en Trouw ook al kunnen we dat vertrouwen (uit pijn, uit ervaring, uit ??) niet opbrengen. Hij rekent ons dat niet aan en Hij kijkt dieper dan de wond.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 15 oktober 2013, 12:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 12:15
 
JOL252 schreef:
Ja hé.

Maar Hij begrijpt het, ziet de diepte van ons hart en heeft een eindeloos geduld. Hij is 100% te vertrouwen en nog steeds Vriend en Trouw ook al kunnen we dat vertrouwen (uit pijn, uit ervaring, uit ??) niet opbrengen. Hij rekent ons dat niet aan en Hij kijkt dieper dan de wond.

Wat mooi om dat te weten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2