ChristianMatch
 


Forum

Kerstsfeermarkt "Dickensnight" zondag 8 dec a.s. te Helmond
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
OASE302





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 22:52
 
Wie vindt het leuk om op zondagmiddag 8 december a.s. mee te gaan naar de Dickensnight in Helmond. Een “night” is het eigenlijk niet, want deze kerstsfeermarkt vindt plaats van 14.00 tot 20.00 uur.

De Helmondse wijk Brandevoort ziet er die middag uit als een Engels stadje van rond 1850. De Helmonders gaan verkleed als mensen uit de boeken van Charles Dickens. Er is veel muziek van onder andere koren en muziekensembles en er zijn marktkraampjes met allerlei waren.

Voor meer informatie en foto's van voorgaande jaren verwijs ik je naar de website: www.dickensnight.nl

Ik stel voor dan bv te verzamelen op station Helmond Brandevoort rond 14.30 uur, dat lijkt me vroeg genoeg.

Graag hoor ik uiterlijk 4 december of je mee wilt.


Laatst aangepast door
OASE302
op woensdag 27 november 2013, 18:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 23:02
 
OASE302 schreef:
Wie vindt het leuk om op zondagmiddag 8 december a.s. mee te gaan naar de Dickensnight in Helmond. Een “night” is het eigenlijk niet, want deze kerstsfeermarkt vindt plaats van 14.00 tot 20.00 uur.

De Helmondse wijk Brandevoort ziet er die middag uit als een Engels stadje van rond 1850. De Helmonders gaan verkleed als mensen uit de boeken van Charles Dickens. Er is veel muziek van onder andere koren en muziekensembles en er zijn marktkraampjes met allerlei waren.

Voor meer informatie en foto's van voorgaande jaren verwijs ik je naar de website: www.dickensnight.nl

Ik stel voor dan bv te verzamelen op station Helmond Brandevoort rond 14.30 uur, dat lijkt me vroeg genoeg.

heel erg leuk...
Ik was vorig jaar in Veere...
Dit is een beetje TE ver weg

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
OASE302





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: maandag 18 november 2013, 23:09
 
ZEELAND736 schreef:
heel erg leuk...
Ik was vorig jaar in Veere...
Dit is een beetje TE ver weg

Knipoog smiley
Aan de foto's op de website te zien is Veere denk ik wel te vergelijken met Helmond. In Deventer is een grotere markt, maar die vind ik dan weer erg ver weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 november 2013, 21:25
 
Smiley die vol vragen zit op zondag Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 november 2013, 21:36
 
MAARTENVD585 schreef:
Smiley die vol vragen zit op zondag Gefrustreerde smiley

Kun je misschien uitleggen wat je met deze woorden bedoelt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 08:03
 
Hai Oase!
Lachende smiley
Leuk idee, maar ja eerst me huis, me basis dus, op orde, snappie? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 08:10
 
JANS221 schreef:
Kun je misschien uitleggen wat je met deze woorden bedoelt?

Ha Jans,

Kijk, er zijn nu eenmaal sommige stromingen die de zondag in ere houden als rustdag, de 7de dag, dat God ruste en dat ook voorschreef als rustdag.

'de 7de dag zult gij rusten', staat er.....

Niets mis mee, mi, die mensen eren zo, op die manier God, ik doe het anders, doch, ik vind hun manier goed, en heb daar respect voor. Het heeft ook voordelen, zeker als je hele omgeving de zondag als rustdag houdt.

Het kan een dag van bezinning zijn, dingen overdenken, meer je afhankelijk van God opstellen, en dingen in zijn handen leggen ipv er zelf over te tobben en je zorgen te maken. voorbeeldje he?

Dat kan natuurlijk ook op andere tijden. Doch, een vaste tijd ervoor, ja, geeft ook wat structuur denk ik.
Ja, off topic, en wou het toch even mijn uitleg geven van hoe ik denk hoe het zit Knipoog smiley

Mazzeltjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
OASE302





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 20:26
 
MAARTENVD585 schreef:
Smiley die vol vragen zit op zondag Gefrustreerde smiley

Na een werkweek en daarna in het weekend m'n huis poetsen vind ik het leuk om op zondagmiddag op pad te gaan. De ene keer is dat een fietstochtje, de andere keer iets anders, zoals deze markt. En ja, op die markt staan mensen die werken. Misschien geloven ze niet en daarom kiezen zij daar voor. Zelf vind ik het niet zo'n punt om op een dergelijk evenement wat geld uit te geven. Ik heb niet het idee dat ik mensen dan voor mij laat werken. Voor mij past zo'n uitje wel in een "rustdag".

Het uitje is bedoeld als mogelijkheid om elkaar op een ontspannen manier te leren kennen. Je kunt meegaan en zelf wat te eten meenemen als je er moeite mee hebt wat te kopen. Of je kiest ervoor om niet mee te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 07:10
 
SHANITA130 schreef:
Ha Jans,

Kijk, er zijn nu eenmaal sommige stromingen die de zondag in ere houden als rustdag, de 7de dag, dat God ruste en dat ook voorschreef als rustdag.

'de 7de dag zult gij rusten', staat er.....

Niets mis mee, mi, die mensen eren zo, op die manier God, ik doe het anders, doch, ik vind hun manier goed, en heb daar respect voor. Het heeft ook voordelen, zeker als je hele omgeving de zondag als rustdag houdt.

Het kan een dag van bezinning zijn, dingen overdenken, meer je afhankelijk van God opstellen, en dingen in zijn handen leggen ipv er zelf over te tobben en je zorgen te maken. voorbeeldje he?

Dat kan natuurlijk ook op andere tijden. Doch, een vaste tijd ervoor, ja, geeft ook wat structuur denk ik.
Ja, off topic, en wou het toch even mijn uitleg geven van hoe ik denk hoe het zit Knipoog smiley

Mazzeltjes!

Hoi Shanita idd dat bedoelde ik. verbaas over dat dat zondags is, en me hoofd stoten om er op zondag heen te gaan, terwijl er 6 dagen in de week zijn en de 7e dag rustdag neemt. en ik vind persoonlijk flauwekul om te zeggen ik werk, maak me huis schoon, dus ga ik zondag maar lekker uit naar de markt, waar iedereen voor je werkt.

Bedankt voor uitleg ook Shanita Groet M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 17:42
 
MAARTENVD585 schreef:
Hoi Shanita idd dat bedoelde ik. verbaas over dat dat zondags is, en me hoofd stoten om er op zondag heen te gaan, terwijl er 6 dagen in de week zijn en de 7e dag rustdag neemt. en ik vind persoonlijk flauwekul om te zeggen ik werk, maak me huis schoon, dus ga ik zondag maar lekker uit naar de markt, waar iedereen voor je werkt.

Bedankt voor uitleg ook Shanita Groet M

Ik begrijp je verbazing eigenlijk niet zo. Niet alle christenen denken nu eenmaal precies zoals jij denkt. Dat kan en dat mag. Ik vind het dan ook een beetje flauw om op de agenda van CM te reageren met de opmerking: op zondag?
Niemand verplicht jou om mee te gaan, er wordt gevraagd wie het leuk vind om mee te gaan. Als je een discussie zou willen starten, dan kun je daar een nieuw topic voor openen. Ik vind het overigens prima dat jij zo denkt, maar leg dat niet op als norm aan anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 19:00
 
OASE302 schreef:
Wie vindt het leuk om op zondagmiddag 8 december a.s. mee te gaan naar de Dickensnight in Helmond. Een “night” is het eigenlijk niet, want deze kerstsfeermarkt vindt plaats van 14.00 tot 20.00 uur.

De Helmondse wijk Brandevoort ziet er die middag uit als een Engels stadje van rond 1850. De Helmonders gaan verkleed als mensen uit de boeken van Charles Dickens. Er is veel muziek van onder andere koren en muziekensembles en er zijn marktkraampjes met allerlei waren.

Voor meer informatie en foto's van voorgaande jaren verwijs ik je naar de website: www.dickensnight.nl

Ik stel voor dan bv te verzamelen op station Helmond Brandevoort rond 14.30 uur, dat lijkt me vroeg genoeg.
'

Net even de site bekeken, lijkt me erg leuk om eens te zien en mee te maken, jammer dat het zo'n end tuffen is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
OASE302





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: woensdag 27 november 2013, 18:51
 
Op dit moment (27-11-2013) zijn er twee deelnemers, nl:
1. man (53 jr)
2. ikzelf (51 jr)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 08:47
 
OASE302 schreef:
Op dit moment (27-11-2013) zijn er twee deelnemers, nl:
1. man (53 jr)
2. ikzelf (51 jr)

begint beetje op een heel romantische date t e lijken jij alleen met die man, na kerstmarkt met charles dickens stijl Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 17:22
 
OASE302 schreef:
Wie vindt het leuk om op zondagmiddag 8 december a.s. mee te gaan naar de Dickensnight in Helmond. Een “night” is het eigenlijk niet, want deze kerstsfeermarkt vindt plaats van 14.00 tot 20.00 uur.

De Helmondse wijk Brandevoort ziet er die middag uit als een Engels stadje van rond 1850. De Helmonders gaan verkleed als mensen uit de boeken van Charles Dickens. Er is veel muziek van onder andere koren en muziekensembles en er zijn marktkraampjes met allerlei waren.

Voor meer informatie en foto's van voorgaande jaren verwijs ik je naar de website: www.dickensnight.nl

Ik stel voor dan bv te verzamelen op station Helmond Brandevoort rond 14.30 uur, dat lijkt me vroeg genoeg.

Graag hoor ik uiterlijk 4 december of je mee wilt.

Als Dickens-fan lijkt mij dat prachtig, maar Helmond is toch te ver voor mij. Trouwens wij, in Amsterdam, hebben dit jaar ook een gezellige kerstmarkt... op het Damrak + Beursplein, Bijenkorf mooi versierd. Komt dat zien! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
OASE302





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 november 2013, 00:22
 
PETRA373 schreef:
begint beetje op een heel romantische date t e lijken jij alleen met die man, na kerstmarkt met charles dickens stijl Lachende smiley

't Is eigenlijk de bedoeling dat er meer mee gaan! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 21:02
 
Ik heb nog een ""Winterse verrassing in Dickensstijl"" gevonden!!!

www.winterfairgarderen.nl Op de Veluwe dus..


5...6....7..12...13...en 14 december...(heel veel keus dus)

Even de site bekijken...heel leuk en gezellig..


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 2 december 2013, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 21:04
 
Ja is echt de moeite waard inderdaad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 21:35
 
ROELANDE345 schreef:
Ja is echt de moeite waard inderdaad


In Deventer schijnt het elk jaar te zijn.....
Dit jaar ook weer in Veere...(Zeeland)


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 2 december 2013, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
OASE302





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 december 2013, 00:15
 
ZEELAND736 schreef:
Ik heb nog een ""Winterse verrassing in Dickensstijl"" gevonden!!!

www.winterfairgarderen.nl Op de Veluwe dus..


5...6....7..12...13...en 14 december...(heel veel keus dus)

Even de site bekijken...heel leuk en gezellig..

Zeg! Een beetje m'n klandizie afpikken ..!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 december 2013, 07:49
 
OASE302 schreef:
Zeg! Een beetje m'n klandizie afpikken ..!


Ach weet je Oase...ook ik vind Helmond te ver...
Veel CM-ers wonen er ook niet in Zeeland...
En Zeeland is ook ""te ver""
Maar ja dat zeg ik van Epe ook....
Maar juist in het midden van het land wonen er veel...
Als je dan graag wilt...bied ik de mogelijkheden maar ff aan...
Zodoende... Knipoog smiley
Maar ik gun je een avond met veel Dickensplezier hoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
OASE302





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 december 2013, 23:43
 
Bedankt voor de tip. Misschien volgend jaar naar Garderen of Veere ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Agenda
Pagina 1 van 1