ChristianMatch
 


Forum

Mededelingen over forum
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 13:06
 
Soms vinden er wijzigingen plaats op het forum. In dit topic geven we aan welke wijzigingen dat zijn en leggen we uit waarom.

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 13:15
 
Pagina voor het verkleinen van foto's voor het forum is gewijzigd, omdat de huidige website handiger werkt dan de vorige:

http://www.christianmatch.nl/faq.php#antwoord_58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 13:16
 
Topic 'Mannen met vrouwenkleren' is verwijderd op verzoek van de topicstarter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 16 januari 2014, 17:51
 
Zoals jullie in de regels kunnen lezen, gaan topics 3 maanden na de laatste reactie op slot.

In sommige gevallen kunnen we deze weer heropenen. Mail ons als dit je handig lijkt of graag wilt. Dan overwegen wij of het topic inderdaad opnieuw geopend wordt.

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 17:56
 
Soms worden er (gedeeltes van) reacties uit topics verwijderd. Meestal is dat zo, omdat ze off-topic zijn. Soms zijn het zeer flauwe grappen. Soms zijn het steken onder of boven water.

De redactie krijgt wel eens mails van mensen (we noemen geen namen Smiley met dichtgeplakte mond ) die er moeite mee hebben dat men niet on-topic blijft. Het wil dan helaas wel eens gebeuren dat topics uit de hand (dreigen te) lopen en dat is jammer. Het komt de sfeer niet ten goede. Vandaar dat reacties verwijderd worden.

Het is niet haalbaar om iedereen daarover te mailen. Als je goed nadenkt, weet je meestal wel waarom je reactie verwijderd is. Mocht je toch nog vragen daarover hebben, dan kun je de redactie natuurlijk altijd mailen.

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 19:07
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Soms worden er (gedeeltes van) reacties uit topics verwijderd. Meestal is dat zo, omdat ze off-topic zijn. Soms zijn het zeer flauwe grappen. Soms zijn het steken onder of boven water.

De redactie krijgt wel eens mails van mensen (we noemen geen namen Smiley met dichtgeplakte mond ) die er moeite mee hebben dat men niet on-topic blijft. Het wil dan helaas wel eens gebeuren dat topics uit de hand (dreigen te) lopen en dat is jammer. Het komt de sfeer niet ten goede. Vandaar dat reacties verwijderd worden.

Het is niet haalbaar om iedereen daarover te mailen. Als je goed nadenkt, weet je meestal wel waarom je reactie verwijderd is. Mocht je toch nog vragen daarover hebben, dan kun je de redactie natuurlijk altijd mailen.

Moderator CM

Laat ik er nu juist moeite mee hebben om op een zo rigide manier gedwongen te worden on-topic te blijven. Het is onmogelijk om jezelf te zijn op dit forum; alle spontaniteit wordt in de kiem gesmoord en je moet bij iedere uiting diep nadenken of het wel aan alle vereisten voldoet. O wee als je maar iets buiten de lijntjes kleurt. Humor hoort in het hokje humor. Buiten het hokje humor is iedere kwinkslag verboden. Argumenten mogen niet te ingewikkeld zijn anders snapt de moderator het niet. De bekrompenheid en kleingeestigheid van de manier waarop gemodereerd wordt reduceert de mensen die discussiëren tot een soort robots. Wat mij betreft is de lol eraf. Ik denk niet in hokjes en wens er ook niet met alle geweld ingeperst te worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 19:08
 
LAURA291 schreef:
Laat ik er nu juist moeite mee hebben om op een zo rigide manier gedwongen te worden on-topic te blijven. Het is onmogelijk om jezelf te zijn op dit forum; alle spontaniteit wordt in de kiem gesmoord en je moet bij iedere uiting diep nadenken of het wel aan alle vereisten voldoet. O wee als je maar iets buiten de lijntjes kleurt. Humor hoort in het hokje humor. Buiten het hokje humor is iedere kwinkslag verboden. Argumenten mogen niet te ingewikkeld zijn anders snapt de moderator het niet. De bekrompenheid en kleingeestigheid van de manier waarop gemodereerd wordt reduceert de mensen die discussiëren tot een soort robots. Wat mij betreft is de lol eraf. Ik denk niet in hokjes en wens er ook niet met alle geweld ingeperst te worden.

En oh ja; ik heb geen behoefte om met de redactie te mailen; ik kom er open en bloot voor uit. Houd niet zo van dat stiekeme gedoe. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zondag 19 januari 2014, 19:23
 
LAURA291 schreef:
Laat ik er nu juist moeite mee hebben om op een zo rigide manier gedwongen te worden on-topic te blijven. Het is onmogelijk om jezelf te zijn op dit forum; alle spontaniteit wordt in de kiem gesmoord en je moet bij iedere uiting diep nadenken of het wel aan alle vereisten voldoet. O wee als je maar iets buiten de lijntjes kleurt. Humor hoort in het hokje humor. Buiten het hokje humor is iedere kwinkslag verboden. Argumenten mogen niet te ingewikkeld zijn anders snapt de moderator het niet. De bekrompenheid en kleingeestigheid van de manier waarop gemodereerd wordt reduceert de mensen die discussiëren tot een soort robots. Wat mij betreft is de lol eraf. Ik denk niet in hokjes en wens er ook niet met alle geweld ingeperst te worden.

Gelukkig kun je in het vervolg al je frustraties kwijt in het topic over de bemoeienissen van de moderator Gefrustreerde smiley

Je bent akkoord gegaan met de regels en dan verwachten we ook dat je je eraan houdt. Prima als er ook humor is binnen andere topics en normaal gesproken wordt echt niet alles verwijderd. De afgelopen dagen waren de grapjes alleen niet humoristisch meer bedoeld, maar eerder treiterig. We zijn diverse keren gemaild over het feit dat topics steeds meer off-topic raakten, te persoonlijk werden, etc. Er zijn meerdere keren pogingen geweest om topics weer on-topic te krijgen. Als er dan toch mensen zijn die door blijven gaan met off-topic-reacties, dan worden die verwijderd.

Mocht je je hierin niet kunnen vinden, prima. Dan kun je beter een ander forum zoeken. We proberen hier de sfeer goed te houden, zodat iedereen zich prettig voelt om te kunnen reageren. En niet slechts een select groepje.

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 20 januari 2014, 14:09
 
LAURA291 schreef:
Laat ik er nu juist moeite mee hebben om op een zo rigide manier gedwongen te worden on-topic te blijven. Het is onmogelijk om jezelf te zijn op dit forum; alle spontaniteit wordt in de kiem gesmoord en je moet bij iedere uiting diep nadenken of het wel aan alle vereisten voldoet. O wee als je maar iets buiten de lijntjes kleurt. Humor hoort in het hokje humor. Buiten het hokje humor is iedere kwinkslag verboden. Argumenten mogen niet te ingewikkeld zijn anders snapt de moderator het niet. De bekrompenheid en kleingeestigheid van de manier waarop gemodereerd wordt reduceert de mensen die discussiëren tot een soort robots. Wat mij betreft is de lol eraf. Ik denk niet in hokjes en wens er ook niet met alle geweld ingeperst te worden.

Ben het geheel met je eens en heb toch met respect geprobeerd om het forum een eerlijk en open iets te laten zijn door een paar goede tips te geven. Ik denk dat ik toch bleef reageren op de opmerkingen Moderator een antipathie gekweekt heb en toen ik reageerde op een opmerking welke in principe respectloos naar mij toe was ipv naar de moderator, afgelopen week niet kunnen reageren vanwege een ban.

Mijn vragen zijn waarom moet er haat en nijd gekweekt worden en is vrijheid van meningsuiting niet meer toepasbaar en kan een ieder zich vinden in het huidig forum gebeuren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 20 januari 2014, 15:05
 
PIETER619 schreef:
Ben het geheel met je eens en heb toch met respect geprobeerd om het forum een eerlijk en open iets te laten zijn door een paar goede tips te geven. Ik denk dat ik toch bleef reageren op de opmerkingen Moderator een antipathie gekweekt heb en toen ik reageerde op een opmerking welke in principe respectloos naar mij toe was ipv naar de moderator, afgelopen week niet kunnen reageren vanwege een ban.

Mijn vragen zijn waarom moet er haat en nijd gekweekt worden en is vrijheid van meningsuiting niet meer toepasbaar en kan een ieder zich vinden in het huidig forum gebeuren?

Zoals gezegd: je frustraties kun je uiten in het genoemde topic over de bemoeienissen van de moderator. In dit topic kun je hooguit vragen stellen over de mededelingen.

Voor de overige lezers: er is uitgebreid mailcontact met zowel Pieter als Laura geweest. We gaan dit allemaal niet meer toelichten op het forum

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 20 januari 2014, 18:49
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Zoals gezegd: je frustraties kun je uiten in het genoemde topic over de bemoeienissen van de moderator. In dit topic kun je hooguit vragen stellen over de mededelingen.

Voor de overige lezers: er is uitgebreid mailcontact met zowel Pieter als Laura geweest. We gaan dit allemaal niet meer toelichten op het forum

Moderator CM

Helemaal mee eens, wie wil weten hoe de vork precies in de steel zit mail mij maar even, die genen die mij al gevraagd hebben, heb ik ook alles uitgelegd. Maar zal maar niet over hun bevindingen schrijven Knipoog smiley

btw ik ben niet gefrustreerd, probeer vanuit christelijke hoek de zaken te benaderen, eigenlijk een beetje opbouwende kritiek ipv wat men denkt.

Desalniettemin

Gods zegen,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 20 januari 2014, 21:59
 
Ik kan me de tijd nog herrinneren dat sommigge klaagden dat cm zo laat ingreep op het forum...
Dit is veel beter, ook al zal de redactie misschien soms wel eens te snel ingrijpen ofzo???
maar ook de redactie is niet perfect, net zoals wij....
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 20 februari 2014, 14:10
 
Er zijn de afgelopen weken een aantal nieuwe regels geplaatst op het forum:

- Het is niet toegestaan artikelen uit kranten of tijdschriften te plaatsen zonder toestemming van de uitgever.

- Het is niet toegestaan evenementen, diensten of producten te promoten waarbij je zelf een commercieel belang hebt.

- Als je teksten in een andere taal plaatst, voeg dan een (korte) vertaling toe. Een citaat in een andere taal is geen probleem, zolang het normaal taalgebruik is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 11:59
 
Er is een nieuwe regel toegevoegd aan de forumregels:

Je bent vrij om jouw tekst te wijzigen, maar laat hem staan zodra jouw tekst gequoot is. Anders geeft het teveel onduidelijkheid binnen de discussies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 12:28
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Er is een nieuwe regel toegevoegd aan de forumregels:

Je bent vrij om jouw tekst te wijzigen, maar laat hem staan zodra jouw tekst gequoot is. Anders geeft het teveel onduidelijkheid binnen de discussies.

Mooi! Dat bedoelde ik en dat geeft een hoop duidelijkheid!


Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 28 mei 2014, 12:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 12:51
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Er is een nieuwe regel toegevoegd aan de forumregels:

Je bent vrij om jouw tekst te wijzigen, maar laat hem staan zodra jouw tekst gequoot is. Anders geeft het teveel onduidelijkheid binnen de discussies.


Dankjewel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA732





Berichten: 113

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:32
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Er is een nieuwe regel toegevoegd aan de forumregels:

Je bent vrij om jouw tekst te wijzigen, maar laat hem staan zodra jouw tekst gequoot is. Anders geeft het teveel onduidelijkheid binnen de discussies.

Top idd erg duidelijk zo!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 10:23
 
Het topic over christen-zijn is verwijderd.

Dit topic is geplaatst door PIETER619 onder een nieuwe gebruikersnaam. Pieter heeft in het verleden diverse keren in allerlei topics zijn frustraties geuit over het modereren van het forum. Na veel mailcontact is door de redactie besloten hem een ban voor het forum te geven.

Onlangs had hij een nieuw profiel aangemaakt onder de naam BEANT124. Daarmee dacht hij opnieuw zijn frustraties over het modereren op het forum te kunnen plaatsen. De reactie zit niet te wachten op een herhaling van dit alles.

Geen probleem als je het niet eens bent met de wijze van modereren. Of als je daar vragen over hebt. Het is prettig als je hier eerst over mailt met de moderator. Daar wordt gelukkig ook door diverse mensen gebruik van gemaakt. Het is ook mogelijk om een reactie te plaatsen op het forum. Dan wél graag in het juiste subforum: Over ChristianMatch.

We streven naar leesbaarheid op het forum: Topics met een duidelijk onderwerp (dat een andere naam heeft dan de naam van het subforum) en een duidelijke vraagstelling. Op die manier blijft het voor iedereen goed te volgen waar het gesprek over gaat en kun je daar op reageren of niet.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 5 augustus 2014, 16:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA732





Berichten: 113

BerichtGeplaatst: maandag 21 juli 2014, 21:14
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Het topic over christen-zijn is verwijderd.

Dit topic is geplaatst door PIETER619 onder een nieuwe gebruikersnaam. Pieter heeft in het verleden diverse keren in allerlei topics zijn frustraties geuit over het modereren van het forum. Na veel mailcontact is door de redactie besloten hem een ban voor het forum te geven.

Onlangs had hij een nieuw profiel aangemaakt onder de naam BEANT124. Daarmee dacht hij opnieuw zijn frustraties over het modereren op het forum te kunnen plaatsen. De reactie zit niet te wachten op een herhaling van dit alles.

Geen probleem als je het niet eens bent met de wijze van modereren. Of als je daar vragen over hebt. Het is prettig als je hier eerst over mailt met de moderator. Daar wordt gelukkig ook door diverse mensen gebruik van gemaakt. Het is ook mogelijk om een reactie te plaatsen in het forum. Dan wél graag in het juiste subforum: Over ChristianMatch.

We streven naar leesbaarheid op het forum: Topics met een duidelijk onderwerp (dat een andere naam heeft dan de naam van het subforum) en een duidelijke vraagstelling. Op die manier blijft het voor iedereen goed te volgen waar het gesprek over gaat en kun je daar op reageren of niet.

Sorry maar even een opmerking hierover....
Vind het niet gepast dat er hier in namen worden genoemd, als wij in een topic dit doen dan worden we op de vingers getikt dat je wat meld kan ik begrijpen maar dat je zijn oude naam erbij gebruikt vind ik niet helemaal fair... (mijn mening)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 juli 2014, 19:32
 
ERIKA732 schreef:
Sorry maar even een opmerking hierover....
Vind het niet gepast dat er hier in namen worden genoemd, als wij in een topic dit doen dan worden we op de vingers getikt dat je wat meld kan ik begrijpen maar dat je zijn oude naam erbij gebruikt vind ik niet helemaal fair... (mijn mening)

Begrijpelijk en normaal gesproken streven we daar ook niet naar. Maar deze keer wilden we toch openheid van zaken geven omwille van de duidelijkheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 8 september 2014, 15:56
 
Het forum is van slag… Toch niet gehacked hoop ik?

In het overzicht staan niet meer de juiste laatste reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 8 september 2014, 17:03
 
LAURA291 schreef:
Het forum is van slag… Toch niet gehacked hoop ik?

In het overzicht staan niet meer de juiste laatste reacties.

Hier niks aan de hand.

Misschien even de F5-knop gebruiken?
Inloggen via een andere browser?
Even een blokje om Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 10:52
 
Het topic 'Wat is eigenlijk een huwelijk en een echtscheiding' is in overleg met ITSME verwijderd. Wellicht komt er een gewijzigd topic voor in de plaats op den duur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 26 januari 2015, 08:36
 
Topic 'Gevolgen van trauma dmv seksueel kindermisbruik' is na overleg verwijderd. Degenen die binnen dit topic geschreven hebben kunnen hun tekst nog wel opvragen bij de redactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 15:39
 
Hartelijk welkom aan alle nieuwelingen en oude bekenden.

Bij deze een vriendelijk verzoek: Willen jullie gebruik (blijven) maken van de knoppen voor de opmaak boven het tekstvak? Op die manier blijft het forum goed leesbaar voor iedereen. En hoeft de moderator minder reacties te wijzigen Knipoog smiley

Dus mocht je onder jouw reactie soms zien staan dat het laatst aangepast is door ChristianMatch, dan weet je dat de moderator de opmaak heeft gewijzigd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 16:01
 
Sorry, maar alle kritiek op moderators vind ik erg geneuzel.

Zij zijn er voor degene die ervoor kiezen om gebruik te maken van de faciliteiten van ChristianMatch. En proberen alles in goede banen te leiden. Veel moderators doen dit ook nog 'ns vrijwillig.

Zo heeft elk huis / organisatie zijn regels. Naar mijn idee zijn ze duidelijk, begrijpelijk en vanzelfsprekend. Iedereen (ook ik) kan per ongeluk een keer een regel overtreden, wat niet de bedoeling is. Accepteren om erover aangesproken te worden maakt het allemaal stuk makkelijker.
En als "klein kind" maar steeds tegen een autoriteit aan te moeten schoppen kan ook ergens anders.

Laten we er nou gewoon weer een leuke dag van maken met z'n allen .... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Pagina 1 van 1