ChristianMatch
 


Forum

dementie
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:34
 
In een wereld van
verloren sleutels
het verstilde heden
vergeten dromen
onbegrijpelijk begrijpen
erbarm U...

in een wereld van
vergeten kinderen
namen ontschoten
vergeten woorden
onbegrepen leven
ontferm U...

in een wereld van
pijnlijke schaduw
ontvallen liefde
schimmen als realiteit
verdwaalt in een
heden

wees nabij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:43
 
Fraai verwoord, zeker als we ons realiseren dat het velen treft. Het zal een flink aantal van ons die dit lezen, ook overkomen. Angstig dat er in Nederland een beleid gevoerd wordt waarbij zelfs de mensen die dit overkomt, niet meer verzorgd zullen worden.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 maart 2014, 00:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:45
 
THOMAS968 schreef:
Fraai verwoord, zeker als we ons realiseren dat het velen treft een een flink aantal van ons die dit lezen, ook zal overkomen. Angstig dat er in Nederland een beleid gevoerd wordt dat zelfs de mensen die dit overkomt, niet meer verzorgd zullen worden.

Thomas

Waarom laten we het dan gebeuren????Rutte is toch geen dictator??? Of wel! Er gebeuren rare dingen in Nederland op het moment.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 21 maart 2014, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:45
 
THOMAS968 schreef:
Fraai verwoord, zeker als we ons realiseren dat het velen treft een een flink aantal van ons die dit lezen, ook zal overkomen. Angstig dat er in Nederland een beleid gevoerd wordt dat zelfs de mensen die dit overkomt, niet meer verzorgd zullen worden.

Thomas


Inderdaad. Je staat machteloos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:46
 
ANNETTE050 schreef:
Waarom laten we het dan gebeuren????Rutte is toch geen dictator??? Of wel!


De overheid is iets vergeten. Collectieve Alzheimer danwel Lewy Bodi wellicht?



Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 17:17
 
Ik doe vrijwilligerswerk bij dementerende, ze stromen nu nog door naar een verzorgingshuis of instelling. Het is wel de vraag of dat zo blijft Smiley die vol vragen zit

Als die mensen ook al niet meer opgenomen worden? daar moet je toch niet aan denken en sommigen roken ook nog. Ze maken hun sigaret of sigaar maar half uit en stoppen die dan weer in hun tas of jaszak.

Wat een tijd gaan we tegemoet zeg Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 17:34
 
Er zijn nog genoeg mensen die het hart op de juiste plaats hebben zitten....de LHV (huisartsen vereniging) bemoeit zich er al mee ... de soep wordt vast niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 21 maart 2014, 17:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 18:25
 
Mooi geschreven Jol, en tevens heel triest als je merkt dat mensen in je nabije omgeving steeds meer het besef van de werkelijkheid verliezen. En het voor jezelf werkelijkheid wordt, dat je de ander meer en meer kwijtraakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 18:31
 
ANNETTE050 schreef:
Waarom laten we het dan gebeuren????Rutte is toch geen dictator??? Of wel! Er gebeuren rare dingen in Nederland op het moment.

Die mensen zelf zullen niet gauw in opstand komen,
zoals meerdere zwakkere in de samenleving de klappen opvangen van bezuinigen, mensen die toch niet snel hun stem zullen verheffen.
net zo als destijds het idee dat kinderen de ouders maar moesten onderhouden die in d e bijstand zaten, je hoorde er niemand bijna over roepen in nederland, gelukkig kwam de sociale dienst zelf wel in opstand, die verhieven hun stem voor hun.
Op het allerlaatste ging het niet door, dankzij die regel gingen er drie kinderen uit mijn huis, er kwam een nieuw kabinet aan, we waren bang dat ze de regel toch zouden door laten gaan, dus ik zei tegen me kinderen zoek toch maar een plek. voor ons een heftig iets, maar je hoorde er bijna niemand over
Zo is het ook met deze mensen, ze zullen niet gauw in opstand komen, maar het kan niet Boze smiley En mensen die zulke regels er door willen krijgen Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 21:00
 
ANNETTE050 schreef:
Er zijn nog genoeg mensen die het hart op de juiste plaats hebben zitten....de LHV (huisartsen vereniging) bemoeit zich er al mee ... de soep wordt vast niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt

Ik weet het niet Annet, ik zat voor overleg vanmiddag bij de huisarts van mijn moeder en zij had er ook geen antwoord op... het enige is: dichtbij blijven, observeren, in de gaten houden...


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 maart 2014, 21:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 6 april 2014, 23:31
 
JOL252 schreef:
Ik weet het niet Annet, ik zat voor overleg vanmiddag bij de huisarts van mijn moeder en zij had er ook geen antwoord op... het enige is: dichtbij blijven, observeren, in de gaten houden...

Denk goed om jezelf,leven met een alzheimer patient is ongelooflijk zwaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 7 april 2014, 06:37
 
LEANNE226 schreef:
Denk goed om jezelf,leven met een alzheimer patient is ongelooflijk zwaar.

En ongelooflijk is nog zacht uitgedrukt ... inmiddels stond de afgelopen week in het teken van crisisopname, een voorlopige plek weliswaar... en voor het zover was dat het eindelijk doordrong bij iedereen dat dit zwaar menens was en er sprake was van een duidelijk linke situatie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 9 april 2014, 18:50
 
JOL252 schreef:
En ongelooflijk is nog zacht uitgedrukt ... inmiddels stond de afgelopen week in het teken van crisisopname, een voorlopige plek weliswaar... en voor het zover was dat het eindelijk doordrong bij iedereen dat dit zwaar menens was en er sprake was van een duidelijk linke situatie...

Ik hoop dat ze snel een vaste plek krijgt en een beetje dicht bij jou in de buurt.
Nog effe volhouden en dan bij tanken Jol. dat je weer uitgerust bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Pagina 1 van 1