ChristianMatch
 


Forum

Genieten van het leven
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 23:28
 
Waar kun jij nu echt van genieten in het leven?

Een beetje als vervolg op het gesprek in het topic over "Weinig mannen praten mee op het forum" hierbij een nieuw topic.

Wat zijn nu dingen waar jij enorm van kunt genieten? Wat is belangrijk?
En dan kun je denken aan materiële zaken maar ook aan niet-materiële zaken.....
Ik ben benieuwd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCEL091





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 23:35
 
Het meest geniet ik toch van de kleine dingen.

Lekker weg met vrienden. Het besef van de grootheid van God als je in de natuur bent. Ik zit te verzinnen waar ik niet van kan genieten.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 23:44
 
Herkenbaar. Kleine dingen kunnen je dag een glans geven, net dat beetje extra. Bij mij zit het toch vaak in interacties.
Vandaag bijv. een heel lief mailtje van een collega, als blijk van waardering.

Uit het werk nog een leuk gesprekje met de straatkrantverkoper. Met een glimlach in de auto stappen, gewoon omdat je een puur mens gesproken hebt.

Maar ook vanavond het nest kittens van een vriendin van me. De oogjes zijn net open, en ze kijken zo heerlijk onbevangen de wereld in.

En dan het prachtige weer van vandaag!

Er is zoveel om voor te danken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 mei 2014, 23:55
 
Ik heb weer MOETEN LEREN...genieten...en het lijkt wel of het moeilijk blijft, maar ik doe het wel...
Zoals ik hier ook lees...juist die kleine dingen zijn het zo waard!!!
Als ik met deze mooie dagen wakker gemaakt wordt om 6 uur door een vogel...sta ik ook op...zachtjes de balkondeur iets verder open...dat zingen raakt me tot in het diepst van mijn ziel!!!
Zitten mijmeren in mijn tuin...een geliefde plaats waar ik heerlijk kan mediteren...
Ondanks moeilijke tijden...nog elke dag te eten...een dak boven mijn hoofd en een bed om in te slapen...Zovelen anderen moeten het missen...ben ik beter dan hen???

Genieten van de zee....dat onverwachtse telefoontje...dat mailtje...of 1 van de kinderen die weer zo graag thuis wil eten....
Er is zoveel...en ik zie het weer...kan het weer beleven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: woensdag 21 mei 2014, 23:29
 
ZEELAND736 schreef:
Ik heb weer MOETEN LEREN...genieten...en het lijkt wel of het moeilijk blijft, maar ik doe het wel...
Zoals ik hier ook lees...juist die kleine dingen zijn het zo waard!!!
Als ik met deze mooie dagen wakker gemaakt wordt om 6 uur door een vogel...sta ik ook op...zachtjes de balkondeur iets verder open...dat zingen raakt me tot in het diepst van mijn ziel!!!
Zitten mijmeren in mijn tuin...een geliefde plaats waar ik heerlijk kan mediteren...
Ondanks moeilijke tijden...nog elke dag te eten...een dak boven mijn hoofd en een bed om in te slapen...Zovelen anderen moeten het missen...ben ik beter dan hen???

Genieten van de zee....dat onverwachtse telefoontje...dat mailtje...of 1 van de kinderen die weer zo graag thuis wil eten....
Er is zoveel...en ik zie het weer...kan het weer beleven...

Gaaf, Zeeland! Fijn dat je weer kunt genieten. En als je het wil zien, zie je het ook!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 18:17
 
Waar ik echt van geniet is de natuur, bos, zee, water en contact met andere mensen, omgaan met me kinderen.
het leven is ondanks soms moeilijke momenten geweldig!!!!! en prachtig Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 11:13
 
2.5 weken niet naar het werk, dat is pas genieten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 23:35
 
Mijn hondjes...hoe ze elkaar vermaken en onverwachts even mij een knufff komen geven....
Kinderen.......komen eten , hun verhalen.....
Samen op pad gaan met mijn dochter, samen op avontuur Knipoog smiley
Of gewoon op bankkie zitten, op de balkon of buiten op de pleintje...
Onverwachts zomaar een babbeltje.....

Of gewoon een bloem knopje die open gegaan is.....och er zijn zoveel dingen om te genieten....
Zelf een ijsje mmmmmmm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 07:55
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Mijn hondjes...hoe ze elkaar vermaken en onverwachts even mij een knufff komen geven....
Kinderen.......komen eten , hun verhalen.....
Samen op pad gaan met mijn dochter, samen op avontuur Knipoog smiley
Of gewoon op bankkie zitten, op de balkon of buiten op de pleintje...
Onverwachts zomaar een babbeltje.....

Of gewoon een bloem knopje die open gegaan is.....och er zijn zoveel dingen om te genieten....
Zelf een ijsje mmmmmmm

Wij vrouwen...beginnen gewoon met het ijsje!!!
Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 10:35
 
Een weekend de zoon mn as man op bezoek gehad. Hij heeft het syndroom van Down.Wij passen ons dan helemaal aan zijn tempo en leefwereld aan.
Die jongen verstaan echt de kunst van het genieten. Zondag ochtend bijvoorbeeld hij wordt wakker en zit meteen te gniffelen omdat hij naar de kerk mag. Hij vindt dat helemaal geweldig.
En wij genieten met hem en das dan echt een heerlijk relaxt weekend Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 16:18
 
ZEELAND736 schreef:
Wij vrouwen...beginnen gewoon met het ijsje!!!
Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley



mmmm en dan sta je voor die bakken
zoveel keus....
zoveel kleuren......
zelfs smurfen blauw....
gelukkig de lente
net begonnen...
voor dat weer voorbij is
dan wil ik al die bakken..
even een likje doen....
mmmm ff genieten....... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 16:21
 
ZWALUWTJE610 schreef:
mmmm en dan sta je voor die bakken
zoveel keus....
zoveel kleuren......
zelfs smurfen blauw....
gelukkig de lente
net begonnen...
voor dat weer voorbij is
dan wil ik al die bakken..
even een likje doen....
mmmm ff genieten....... Lachende smiley

Nee...niet moeilijk...ik weet het altijd al van tevoren....
(rum-rozijnen)

Vanmorgen een cake gekocht...(was echt in de reclame!!)
Vanmiddag in de zon kreeg ik een plakkie van mezelf...met koffie...
De zon scheen...puzzel voor me neus...das genieten dus..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 16:24
 
over genieten gesproken..
dit is gewoon lachwekkend....
zit iemand hier op de stoel...
te snurken......
zo nu en dan een zucht..
ff stil.....
en dan begint de snurk partij weer....

van een hondje die nu 18 weken is..... Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 09:23
 
Oh, wat is het leven fijn, zonder kiespijn!

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juli 2014, 22:09
 
STEENTJE178 schreef:
Waar kun jij nu echt van genieten in het leven?

Onder meer: Mooie film, mooie boek, wandelen en mijn appartement netjes bijhouden.

Quote:
Een beetje als vervolg op het gesprek in het topic over "Weinig mannen praten mee op het forum" hierbij een nieuw topic.

Dat topic heb ik nog niet gelezen....

Quote:
Wat zijn nu dingen waar jij enorm van kunt genieten? Wat is belangrijk?
En dan kun je denken aan materiële zaken maar ook aan niet-materiële zaken.....

Quote:
Ik ben benieuwd!

En ja, belangrijk zijn vrienden en familie, en als je een partner hebt een partner en natuurlijk God op de eerste plaats!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juli 2014, 13:19
 
STEENTJE178 schreef:
Waar kun jij nu echt van genieten in het leven?

Een beetje als vervolg op het gesprek in het topic over "Weinig mannen praten mee op het forum" hierbij een nieuw topic.

Wat zijn nu dingen waar jij enorm van kunt genieten? Wat is belangrijk?
En dan kun je denken aan materiële zaken maar ook aan niet-materiële zaken.....
Ik ben benieuwd!

Ik kan enorm genieten van m'n tuin. Een enigszins wild gebeuren met veel vaste planten. Druiven aan de schuur en aan een rek. Ik geniet ervan als ik nieuwe planten ontdek die meestal door de vogels zijn "geplant".

M'n eigen brood te bakken. Het kneden van het deeg, de ontspannende inspanning. Het zien rijzen van een bol deeg tot een volwaardig brood. De heerlijke broodgeur die je keuken vult...!

Een goed gesprek. Respectvol echt naar elkaar luisteren, proberen elkaar te begrijpen, elkaar aanvullen, soms corrigeren en bemoedigen.

Een fijne samenkomst. Elkaar en de Heere beleven. Iets leren uit Gods woord en erover kunnen nadenken/verwerken/uitwerken.

De herfst, met haar regen maar ook met haar kleurenpracht. Daar kan ik ook zo van genieten! Winterslaap van de plantenwereld, zich uitstrekkende naar het nieuwe begin van het voorjaar. Geeft mij altijd het gevoel van hoop en verwachting.

Een brief, kaartje, telefoontje van vrienden die ver weg wonen. Kan ik ook erg blij van worden.

Ach, kan nog wel even doorgaan. Genieten zit vaak in de kleine dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 01:05
 
STEENTJE178 schreef:
Waar kun jij nu echt van genieten in het leven?

Een beetje als vervolg op het gesprek in het topic over "Weinig mannen praten mee op het forum" hierbij een nieuw topic.

Wat zijn nu dingen waar jij enorm van kunt genieten? Wat is belangrijk?
En dan kun je denken aan materiële zaken maar ook aan niet-materiële zaken.....
Ik ben benieuwd!


Ik geniet elke dag . als je gezond weer opstaat ,nu ik vakantie heb genieten wat de dag weer brengt , effe familie bezoekjes of vrienden en bekenden
.blij zijn dat je nog werk hebt. van mijn werk geniet ik ook .eigenlijk geniet ik elke dag van fijne collegas tot lieve vrienden, buren wie ook om me heen .ik ben tevreden . ik zeg altijd als je gezond bent ben je rijk daar geniet ik van .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juli 2014, 20:03
 
MAMY994 schreef:
Ik kan enorm genieten van m'n tuin. Een enigszins wild gebeuren met veel vaste planten. Druiven aan de schuur en aan een rek. Ik geniet ervan als ik nieuwe planten ontdek die meestal door de vogels zijn "geplant".

M'n eigen brood te bakken. Het kneden van het deeg, de ontspannende inspanning. Het zien rijzen van een bol deeg tot een volwaardig brood. De heerlijke broodgeur die je keuken vult...!

Een goed gesprek. Respectvol echt naar elkaar luisteren, proberen elkaar te begrijpen, elkaar aanvullen, soms corrigeren en bemoedigen.

Een fijne samenkomst. Elkaar en de Heere beleven. Iets leren uit Gods woord en erover kunnen nadenken/verwerken/uitwerken.

De herfst, met haar regen maar ook met haar kleurenpracht. Daar kan ik ook zo van genieten! Winterslaap van de plantenwereld, zich uitstrekkende naar het nieuwe begin van het voorjaar. Geeft mij altijd het gevoel van hoop en verwachting.

Een brief, kaartje, telefoontje van vrienden die ver weg wonen. Kan ik ook erg blij van worden.

Ach, kan nog wel even doorgaan. Genieten zit vaak in de kleine dingen.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 23:01
 
Sinds lange tijd weer zo heerlijk super gereden met de auto, ik geniet ervan, richting Belgie, heel plezant........
Familie bezoeken.......
Gespeeld met de kinderen, badminton, bellen blazen....
En aan het eind de kinderen fluitjes gegeven.....
Reactie van de ouders ...zwijg ik erover Clown smiley
De kinderen vonden geweldig.....ik ook Clown smiley


Laatst aangepast door
ZWALUWTJE610
op zaterdag 26 juli 2014, 23:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 23:28
 
Met mijn dochter...de dierentuin bezocht.....
Bloedheet.....en al die beesies hadden er ook last van....

Maar was weer een stukje nostalgie...en daar genoten we van!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: zondag 27 juli 2014, 14:47
 
ZEELAND736 schreef:
Met mijn dochter...de dierentuin bezocht.....
Bloedheet.....en al die beesies hadden er ook last van....

Maar was weer een stukje nostalgie...en daar genoten we van!!!


Blijft altijd leuk dieren tuin....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 28 juli 2014, 01:35
 
Waar ik van genieten kan is een buurvrouw , ik ben de mantelzorger . ze is 97 jaar staat nog volop in het leven . haar motto is geniet van het leven we zijn er maar even ( al 97 jaar dus ) elke week eet ze een zoute haring , elke avond een paar borreltjes (framboos ). eet alles, lust alles daar kan ik weer van genieten . klaagt nooit . een heerlijk mens om mee om te gaan .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 28 juli 2014, 02:05
 
kwam me nog even wat te boven , spraak ooit de huisarts , ik zei dokter .... voor haar is maar 1 goed medicijn , kan dat ook op doktersrecept ??? glimlach van de huisarts . helaas moet nog altijd naar de mitra om een fles . Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: maandag 28 juli 2014, 11:38
 
ik geniet nog na van een week heerlijk vakantie welke ik net achter de rug heb met mijn ouders, die kleine meid van 10 en mijn broer.

ff de boel de boel laten en ff niet aan ziekenhuizen en doktoren denken eind augustus is weer vroeg genoeg om de malle molen weer in te gaan met mezelf en uiteraard weer met mijn moeder.

Waar ik dankbaar en gelukkig van wordt nu het weer beterde met haar gaat na al die chemo en gedoe welke ze heeft gehad. Samen genieten van een dagje shoppen bijvoorbeeld.

een dubbele reden om nu te genieten van de kleine dingetjes om ons heen.

Mijn nieuwe huisje welke mij heel goed bevalt, mijn gezondheid die door mijn medicijnen en therapie beter onder controle is.

Kortom genoeg om van te genieten. En wie weet komt er ooit nog een leuke lieve man in mijn leven nog meer om van te genieten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 21:51
 
Periode`s in mijn leven gekend dat ik totaal niet kon genieten een bepaalde sleur van in een cirkel lopen met jezelf maar de laatste 4 jaren besef ik dat ik meer mag genieten. In die 4 jaren heeft een hoop dingen in mij verandert ik ben wat stiller geworden en voel mij soms heel erg eenzaam maar ondanks alle dingen kijk ik naar boven naar God toe dat Hij mij nooit en te nimmer verlaat en dat maakt je als mens nietig en klein. Sinds enige 4 jaren woon ik nu op mezelf en dat is fijn je leert om met bepaalde dingen om te gaan en besef je ook nu hoe anderen zich voelen als hun alleen in huis leven dat het best stil, eenzaam kan zijn maar door invulling in je leven te creëren maakt dat je leven meer geur, kleur, geluid kan en mag geven.

Genieten van mijn eigen tuin de bloemen die bloeien en bramen om van te eten. Als de vogels fluiten in de vroege ochtend en de zon mag stralen geeft mij dat altijd een lach op de mond maar nu voel ik mij zo heel alleen ik weet dat God heel dichtbij mij is maar ik mis een maatje in mijn leven om samen te zijn. Maar ik weet dat ik niet alleen met die probleem rond loop en dat meer mensen zijn die graag een partner willen maar alles op Gods tijd en niet op mijn tijd. Veel dingen besef ik dat je veel uit handen behoort te geven en afwachten wat God van ons wil en niet dat we de kar voorruit rennen want dat heb ik te vaak gedaan waardoor er juist een afstand komt.

Periode`s van vallen en opstaan ik heb in mijn hele leven veel fouten gemaakt en verkeerde keuze`s gemaakt en ook heel veel harten van anderen beschadigt dan ziet de mens je ook liever gaan dan komen. Je kring van vrienden word op die manier ook kleiner en sta je meer alleen voor. Kon je maar bepaalde dingen weer goed maken met je mede broeder en zuster maar als de deur gesloten is dan doet dat best veel pijn maar ik weet ook dat bepaalde dingen beter is om te laten rusten en verder te gaan met een schone lei met de Here Jezus en Hij weet ook dat als je spijt hebt van vele dingen dat je dat mag belijden aan het kruis.

Wie, wat en hoe je ook bent we zijn allemaal kinderen van de Vader. Het mooie is dat Hij ondanks alle dingen die we doen Hij van ons blijft houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1