ChristianMatch
 


Forum

waar bleef de blikseminslag????
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:08
 
Het is ontzetting wat je overkomt als je ziet hoe een ander kan handelen, en soms nog in een functie of bediening hoe je het noemen wilt. Vanuit die ontzetting kun je verschillende emoties hebben. Het lijkt of er woorden worden gegeven aan de emotie die eigenlijk afleiden van wat er in je omgaat en wat het te weeg brengt ...

Zolang we ons kunnen ontzetten over wat er in de wereld gebeurd, vaak nog in en onder Gods naam, hebben we ook de power er iets aan te doen. Vanuit de verontwaardiging, vanuit de ontzetting, verbazing, onthutsing.

Dus misschien moeten we ons niet blindstaren op de verwoording... en meer op de emotie erachter.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 28 mei 2014, 21:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:17
 
JOL252 schreef:
Het is ontzetting wat je overkomt als je ziet hoe een ander kan handelen, en soms nog in een functie of bediening hoe je het noemen wilt. Vanuit die ontzetting kun je verschillende emoties hebben. Het lijkt of er woorden worden gegeven aan de emotie die eigenlijk afleiden van wat er in je omgaat en wat het te weeg brengt ...

Zolang we ons kunnen ontzetten over wat er in de wereld gebeurd, vaak nog in en onder Gods naam, hebben we ook de power er iets aan te doen. Vanuit de verontwaardiging, vanuit de ontzetting, verbazing, onthutsing.

Dus misschien moeten we ons niet blindstaren op de verwoording... en meer op de emotie erachter.

We zouden jou Irene kunnen noemen, Jol, je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Het gaat om de emotie, de schok en de verbijstering als iemand iets doet waarvan jij erg schrikt en waarbij jij zeer betrokken bent. Dan wordt de hele wereld op de kop gezet en het kan zelfs je eigen normen en waarden op losse schroeven zetten. Toch is het niet zo erg om elkaar te wijzen op het gebruik van woorden en wensen. Ook dat kan je verder helpen in het proces en de omgang met de ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:20
 
Goed omschreven, ontzetting, inderdaad was ik in schok Verraste, verbaasde smiley iemand in de bediening die zo doet Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
En God ziet die persoon vooraan biddend in de kerk. God weet het.
Maar zoals ik al schreef, God blijft genadig, en ik kreeg een soort bliksem inslag van God in mijn denken......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:20
 
PETRA373 schreef:
ik verbaas me , hoe sommigge mensen dingen uit mijn woorden halen, die niet van toepassing waren, zijn.
hoe sommige alleen al veroordelen over de woorden een ander soort mensen... en zo denken en zijn we allemaal verschillend, maar dat maakt een discussie ook boeiend.

Ik denk dat er inderdaad wat langs elkaar heen gepraat wordt. Waar kan ik de veroordeling vinden over die woorden? Boeiend is het zeker!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:22
 
IJSJE204 schreef:
We zouden jou Irene kunnen noemen, Jol, je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Het gaat om de emotie, de schok en de verbijstering als iemand iets doet waarvan jij erg schrikt en waarbij jij zeer betrokken bent. Dan wordt de hele wereld op de kop gezet en het kan zelfs je eigen normen en waarden op losse schroeven zetten. Toch is het niet zo erg om elkaar te wijzen op het gebruik van woorden en wensen. Ook dat kan je verder helpen in het proces en de omgang met de ander.


Irene?Verraste, verbaasde smiley Who the bliep is Irene?

okay okay, ik formuleer het nog effe ietsje gespitster:

Dus misschien moeten we ons niet alleen blindstaren op de verwoording... en ook op de emotie erachter.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 28 mei 2014, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:25
 
JOL252 schreef:
Irene?Verraste, verbaasde smiley Who the bliep is Irene?

okay okay, ik formuleer het nog effe ietsje gespitster:

Dus misschien moeten we ons niet alleen blindstaren op de verwoording... en ook op de emotie erachter.


Irene betekent vrede of vredelievend. Dat gevoel riep je even op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:25
 
IJSJE204 schreef:
Irene betekent vrede of vredelievend. Dat gevoel riep je even op.

Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 23:04
 
PETRA373 schreef:
Goed omschreven, ontzetting, inderdaad was ik in schok Verraste, verbaasde smiley iemand in de bediening die zo doet Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
En God ziet die persoon vooraan biddend in de kerk. God weet het.
Maar zoals ik al schreef, God blijft genadig, en ik kreeg een soort bliksem inslag van God in mijn denken......

Maar? Ben je nou al een keer langs die persoon geweest?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 29 mei 2014, 03:44
 
PETRA373 schreef:
Ik heb met die persoon gepraat, en er kwam een zeer vreemde reactie,
reactie van uit pijn denk ik. Dus later dacht ik, wel laat ik die persoon een knuffel geven en zeggen ik hou van je, het is goed. Maar voordat ik die stap kon doen, heb ik die persoon een tijdje ontloop en flink er mee geworsteld.

Schreef ik zoveel meningen al terug Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 29 mei 2014, 12:08
 
JANS221 schreef:
Ik schrik hier toch wel heel erg van. Natuurlijk weet God van de pijn die er in ons hart kan zijn, maar dat is toch geen vrijbrief om iemand te vervloeken of te wensen dat iemand door de bliksem getroffen wordt? En God zou dat dan wel begrijpen?

Ja ik weet zeker dat God me wel begreep en dat ik op dat moment op die manier mn hart bij Hem uit mocht storten
Mensen kunnen een ander vreselijke dingen aan doen, dingen die jezelf en nog erger je kinderen heel veel schade berokkenen.
Ik zie in psalm 96 David ook zo tegen God praten. Het is een uiting van de enorme boosheid die je volet als jou of je kinderen iets heel ergs wordt aangedaan.
Gelukkig hebben we een God die wel naar ons luisterd maar niet altijd doet wat we vragen daarom is het ook veilig bij Hem je hart uit te storten.
Hij gaat met elk mens zijn of haar eigen weg ook met diegene die me dat aan deed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 29 mei 2014, 12:21
 
PETRA373 schreef:
Schreef ik zoveel meningen al terug Knipoog smiley

Je hebt helemaal gelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 29 mei 2014, 15:45
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ik weet zeker dat God me wel begreep en dat ik op dat moment op die manier mn hart bij Hem uit mocht storten
Mensen kunnen een ander vreselijke dingen aan doen, dingen die jezelf en nog erger je kinderen heel veel schade berokkenen.
Ik zie in psalm 96 David ook zo tegen God praten. Het is een uiting van de enorme boosheid die je volet als jou of je kinderen iets heel ergs wordt aangedaan.
Gelukkig hebben we een God die wel naar ons luisterd maar niet altijd doet wat we vragen daarom is het ook veilig bij Hem je hart uit te storten.
Hij gaat met elk mens zijn of haar eigen weg ook met diegene die me dat aan deed

Zo denk ik er ook over en het is zeker heel goed denk ik om je frustratie ook bij God neer te leggen, met hem te bespreken, ook daarmee helpt God je en kan hij je inzicht geven in hoe t e handelen en als je zelf verkeerd er mee omgaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 29 mei 2014, 16:09
 
Ik kan me nog goed herinneren dat ik me exMan maar niet kon vergeven, teveel pijn,
hoe ik ook me best deed, iedere keer kwam boosheid, en soms wraakgedachten in me op en de irritatie dat hij vrolijk door leefde terwijl wij zoveel gevolgen hadden.
ik schreeuwde het met me hart uit naar God, god ik kan het niet, avonds kreeg ik een droom, ik droomde dat ik me ex was , droomde hoe ik gevangen zat in de dingen waar hij in gevangen zat, hoe rot hij zich voelde, geen uitweg had, schuldgevoel, en heel veel pijn in zijn hart, sindsdien nooit meer moeite gehad om hem te vergeven.
ben er van overtuigd dat God me die droom gaf om me dingen t e laten inzien, net zoals hij hielp met de worsteling die ik een tijdje terug had en dacht waar blijft d e bliksem inslag??? God liet me ineens dingen inzien dat ik dacht shitttt. ben zelf ook verkeerd bezig dat ik zo denk, vergeef, wees wijs.

Zou ik me gevoelens en gedachten niet met God bespreken , zou ik misschien in boosheid zijn blijven hangen met alle negatieve gevolgen erbij voor beide partijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3