ChristianMatch
 


Forum

Alternatieve geneeswijzen
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SANDRAJ719





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 10:27
 
Ik ben benieuwd hoe er hier over gedacht wordt en of iemand advies voor mij heeft. Ik heb al jaren last van hooikoorts en dit jaar was het heel erg extreem. Ik ben zelfs bijna 4 weken thuisgebleven, echt in huis, omdat ik iedere keer dat ik buiten kwam heel heftig reageerde.
De huisarts kan nu niets meer voor mij doen en verwijst mij naar het alternatieve circuit. Zelf biedt hij klassieke homeopathie of acupunctuur aan. Als christen doe ik dat liever niet omdat er gezegd wordt dat het occult is. Maar ik besef wel dat ik iets moet doen zodat mijn klachten verminderen of liefst verdwijnen natuurlijk.
Ik laat regelmatig voor mij bidden, maar de klachten zijn nog niet verdwenen daardoor.
Wie heeft een goede tip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 12:08
 
Topic verplaatst naar subforum Christelijk leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE840





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 13:26
 
Zolang het gewoon uit planten komt niet oneindig is verdund of geschud of ingestraald kan het weinig kwaad.
Acupunctuur sta ik weer anders tegen over omdat er hele filosofische denk wijze achter zit.
Maar puur plantaardig of zo tja komt uit de tuin van de Schepper, denk dat wij als Christenen ons te gauw bang laten maken.
Onderzoek alles en bewaar het goede ook hiermee lijkt me.
Maar goed dat is natuurlijk maar mijn mening

Groet Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 28 juni 2015, 21:09
 
De macht van de medicijnfabrikanten is in het Westen erg groot. We mogen ons ook wel afvragen of hun chemicaliën wel zo christelijk zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SANDRAJ719





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 28 juni 2015, 22:17
 
ANNA415 schreef:
De macht van de medicijnfabrikanten is in het Westen erg groot. We mogen ons ook wel afvragen of hun chemicaliën wel zo christelijk zijn.
Dat is ook wel weer zo dat het daar soms meer om geld gaat en van sommige bijwerkingen zou bijna zieker worden dan je al bent.

Ik heb in ieder geval vanmiddag wat tips gekregen van een tante van mij dus dat ga ik eerst maar eens proberen. Kijken wat dat oplevert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:06
 
Als we nagaan dat God de hemel en de aarde gemaakt heeft, dan is eerder de chemische pil occult. Niet de bloemetjes en de plantjes die God zelf voor ons gemaakt heeft ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 20:18
 
En wat betreft het occulte; vergeet niet dat wij op een dualistische planeet leven waar men de keuze heeft om goed of slecht te zijn. Mensen hebben een keuze; Satan (aardse verleidingen, geld en alles dat daarbij hoort) of Jezus Christus.

Het mes dat Jezus Christus gebruikte om die paar broden te snijden voor een x aantal duizend hongerige monden kan ook gebruikt worden als moordwapen.

Zelfde geld voor kruiden. Dit kan gebruikt worden om te genezen (alternatieve geneeskunde, waar veel literatuur over te vinden is. Het boek "Gezondheid uit de apotheek van God" is er één van. Er is veel meer te vinden). Echter zijn diezelfde kruiden ook te gebruiken om kwade dingen mee te doen.

Het is de mens die kiest of hij het goede of het kwade wil dienen.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 30 juni 2015, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juli 2015, 13:05
 
GERARD072 schreef:
Als we nagaan dat God de hemel en de aarde gemaakt heeft, dan is eerder de chemische pil occult. Niet de bloemetjes en de plantjes die God zelf voor ons gemaakt heeft ;)

Precies. En daarom lekker aan de weed en hasj. Het perfecte medicijn tegen pijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 00:07
 
LAUWIES855 schreef:
Precies. En daarom lekker aan de weed en hasj. Het perfecte medicijn tegen pijn.

Gij zult niet oordelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 00:23
 
Je zegt;ik laat regelmatig voor mij bidden.
Hoe moet ik mij dit voorstellen?..

Soms moeten wij als mensen met dingen leren leven
Dat werkt vaak uit dat we afhankelijk blijven.

Natuurlijk
Hoop ik dat de klachten minder worden.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op vrijdag 3 juli 2015, 09:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 11:10
 
GERARD072 schreef:
Gij zult niet oordelen?

Hoe is dit een oordeel dan? Ik zou eerder zeggen dat het een mening is.
So speak for yourself.


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op vrijdag 3 juli 2015, 11:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 18:19
 
Dat vroeg ik omdat er door jouw antwoord gelijk een link wordt gelegd tussen alternatieve geneeskunde en wiet / hasj (oftewel planten die in deze maatschappij direct gerelateerd worden aan drugs gebruik). En het gaat mij juist om de planten die, naast 'wiet' welke inderdaad ook in de natuur groeit, een geneeskrachtige gave hebben. Dat de mensheid het geloof in God en daarmee in zijn geneeskundige kracht is vergeten door ongeloof en daardoor medicatie is gaan ontwikkelen is daar in mijn ogen een direct gevolg van.

En met jouw antwoord gaat in mijn ogen een oprechte dialoog over de alternatieve geneeskunde verloren. Dit omdat er gelijk een link gelegd wordt naar drugsgebruik. En dat vind ik jammer.

Nu kan ik in ieder geval de conclusie trekken dat je blijkbaar hasj en wiet gebruikt / bruikbaar vind als middel tegen pijnklachten. En dat is inderdaad prima, als dat voor jou werkt!


Laatst aangepast door
GERARD072
op vrijdag 3 juli 2015, 18:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SANDRAJ719





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 18:03
 
HEIDE062 schreef:
Je zegt;ik laat regelmatig voor mij bidden.
Hoe moet ik mij dit voorstellen?..

Soms moeten wij als mensen met dingen leren leven
Dat werkt vaak uit dat we afhankelijk blijven.

Natuurlijk
Hoop ik dat de klachten minder worden.

Als ik ermee kon leven had ik deze oproep niet geplaatst. Als je mijn verhaal goed leest zie je dat ik zeer ernstige klachten heb gehad, eigenlijk erg ziek geweest ben en dat ik wel degelijk ervan af wil of in ieder geval zodanig verminderen dat ik ermee kan leven zoals jij voorstelt.

En met bidden bedoel ik gebedsgenezing.

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SANDRAJ719





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 18:16
 
GERARD072 schreef:
Dat vroeg ik omdat er door jouw antwoord gelijk een link wordt gelegd tussen alternatieve geneeskunde en wiet / hasj (oftewel planten die in deze maatschappij direct gerelateerd worden aan drugs gebruik). En het gaat mij juist om de planten die, naast 'wiet' welke inderdaad ook in de natuur groeit, een geneeskrachtige gave hebben. Dat de mensheid het geloof in God en daarmee in zijn geneeskundige kracht is vergeten door ongeloof en daardoor medicatie is gaan ontwikkelen is daar in mijn ogen een direct gevolg van.

En met jouw antwoord gaat in mijn ogen een oprechte dialoog over de alternatieve geneeskunde verloren. Dit omdat er gelijk een link gelegd wordt naar drugsgebruik. En dat vind ik jammer.

Nu kan ik in ieder geval de conclusie trekken dat je blijkbaar hasj en wiet gebruikt / bruikbaar vind als middel tegen pijnklachten. En dat is inderdaad prima, als dat voor jou werkt!

Ik denk dat sommige planten wel degelijk geneeskrachtige werking hebben. Maar bij homeopathie worden ze op een bepaalde manier verdund en geschud en ook weer een bepaald aantal keren. Omdat niet bekend is waarom of wat er achter zit wordt het naar de occulte hoek verwezen.
Ik moet zeggen dat ik mij er onvoldoende in verdiept heb om te weten hoe het zit. Dat ga ik zeker nog doen.

Ik had alleen ook een beetje gehoopt dat er mensen met ervaring met alternatieve geneeswijzen zouden reageren zodat ik weet of het hun geholpen heeft.

Maar ik ben blij met alle reacties.

En ik weet dat wiet als geneesmiddel gebruikt wordt tegen pijn. Maar er zijn ook andere pijnstillers. En bij mij gaat het ook om andere klachten dan pijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 18:55
 
Blijf hopen en bidden kan ik dan alleen maar zeggen.
Mijn zus is zelf ooit genezen van een gevaarlijk hoge bloeddruk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 21:14
 
Hier een website die ingaat op alternatieve geneeswijzen, God en gebedsgenezing. Er staat ook een link naar een gebedsgroep.

Wat ik zelf belangrijke punten vind om op te letten bij een alternatief genezer wordt op deze site ook vermeld:

1: Als men reeds medicatie gebruikt op recept van de dokter, blijf deze gebruiken totdat dit niet meer nodig is (heb dit zelf wel per direct gestopt en dit is bij mij goed gegaan. Echter had afbouwen wel zo handig geweest).
2: de prijs; iemand die vanuit Gods woord werkt vraagt geen absurd hoge prijzen.
3: De tip om een behandelaar te vinden die aansluit bij persoonlijke levensstijl / overtuiging.
4: Verwacht dat de genezer u ook daadwerkelijk kan genezen; bij elke twijfel niet doen.
5: Geloof in God.

En zo nog wat punten, maar ik zou zeggen neem de site even door!

http://www.leveningod.nl/persoonlijke-groei-healing/103-alternatieve-geneeswijze.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 21:18
 
Verder valt het mij op dat veel Christenen verre van het occulte willen blijven; verre van Satan. Terwijl juist die kennis zo belangrijk is om onderscheid te kunnen maken tussen iemand die een dwaalgeest in zich heeft en iemand die de Heilige Geest in zich heeft. Een eigenschap die heden ten dage steeds belangrijker wordt om te bezitten.

Hier een link waar uitleg wordt gegeven over alternatieve geneeswijzen, het occulte en genezing.

Ook staat er een stuk over homeopathie en waarom dat inderdaad niet iets is wat voort komt uit de Here Jezus Christus.

Veel leesplezier toegewenst!

http://bijbelarchief.nl/default.asp?id=88


Laatst aangepast door
GERARD072
op zaterdag 4 juli 2015, 21:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SANDRAJ719





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 6 juli 2015, 19:52
 
GERARD072 schreef:
Verder valt het mij op dat veel Christenen verre van het occulte willen blijven; verre van Satan. Terwijl juist die kennis zo belangrijk is om onderscheid te kunnen maken tussen iemand die een dwaalgeest in zich heeft en iemand die de Heilige Geest in zich heeft. Een eigenschap die heden ten dage steeds belangrijker wordt om te bezitten.

Hier een link waar uitleg wordt gegeven over alternatieve geneeswijzen, het occulte en genezing.

Ook staat er een stuk over homeopathie en waarom dat inderdaad niet iets is wat voort komt uit de Here Jezus Christus.

Veel leesplezier toegewenst!

http://bijbelarchief.nl/default.asp?id=88

Bedankt, ik ga het lezen, ook die in het vorige bericht. Heb ik genoeg leesvoer voor de vakantie.


Laatst aangepast door
SANDRAJ719
op maandag 6 juli 2015, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 01:06
 
GERARD072 schreef:
Dat vroeg ik omdat er door jouw antwoord gelijk een link wordt gelegd tussen alternatieve geneeskunde en wiet / hasj (oftewel planten die in deze maatschappij direct gerelateerd worden aan drugs gebruik). En het gaat mij juist om de planten die, naast 'wiet' welke inderdaad ook in de natuur groeit, een geneeskrachtige gave hebben. Dat de mensheid het geloof in God en daarmee in zijn geneeskundige kracht is vergeten door ongeloof en daardoor medicatie is gaan ontwikkelen is daar in mijn ogen een direct gevolg van.

En met jouw antwoord gaat in mijn ogen een oprechte dialoog over de alternatieve geneeskunde verloren. Dit omdat er gelijk een link gelegd wordt naar drugsgebruik. En dat vind ik jammer.

Nu kan ik in ieder geval de conclusie trekken dat je blijkbaar hasj en wiet gebruikt / bruikbaar vind als middel tegen pijnklachten. En dat is inderdaad prima, als dat voor jou werkt!

Ik ben het wel eens dat de discussie over weed binnen dit topic hoort gezien de alternatieve geneeswijze. Er zijn meerdere wetenschappelijke onderzoeken hiernaar dat weed olie goed zou werken bij bepaalde ziektes. Alleen binnen Nederland is dit nog vrij onbekend.
(ik zou zeggen google maar eens)

Ik ben absoluut geen voorstander van drugsgebruik maar ergens ben ik van mening dat de weedplant verkeerd word gebruikt en meer gebruikt zou moeten worden in de medische wereld als geneesmiddel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 11:57
 
Wijze woorden jojo, er is inderdaad wietolie op de markt (ben even de naam kwijt, maar een vriendin van mij gebruikt dat. Volgens haar zeggen werkt het goed).

Verder is er door de wetenschap / door bedrijven (ben niet zo bekend wat de officiële termen in dat wereldje) die patent / octrooi? heeft aangevraagd op wiet. Juist doordat het zoveel goede eigenschappen heeft. En niet alleen geneeskundig, maar naar het schijnt ook op andere gebieden.

Ik gebruik overigens Dandelion / paardebloem supplement 2x daags voor huidproblemen. In combinatie met veel groente, fruit en mineraalwater en noten / zaden. Max 2 kopjes koffie op een dag en soms snoep ik wat chocolade.

Merk dat ik binnen anderhalve week minder last heb van deze problematiek. Dit zou natuurlijk ook nog kunnen komen door de zon, echter zijn de plekken die de zon weinig tot niet gezien hebben ;) ook aan het verminderen wat vurigheid betreft.

Huid problemen (in mijn geval psoriasis) kunnen duiden op een overmatige hoeveelheid afvalstoffen in het lichaam. En een 'dieet' van normale voeding met beperkte inname van bewerkte voeding (waar onze supermarkten tegenwoordig vol mee liggen helaas) en beperkt nuttigen van vlees (rund of kip, zeker geen varken) lijken de situatie ten goede te keren.

Ik blijf het de komende maanden slikken maar geloof tot nu toe dat het ligt aan mijn verandering in voeding.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 12:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 11:59
 
Er is tegenwoordig ook bij een selecte groep apothekers medicinale wiet te verkrijgen te zijn. Hier zijn echter vraagtekens bij gezet omdat dit eerst met gamma stralen zou zijn bewerkt waardoor de werkzame stoffen enorm gereduceerd zijn (een zelfde effect als wat er tijdens het productieproces van homeopatische producten gebeurd).

Hoe dat precies in elkaar zat heb ik nog geen onderzoek naar gedaan.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 12:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 13:20
 
GERARD072 schreef:
Wijze woorden jojo, er is inderdaad wietolie op de markt (ben even de naam kwijt, maar een vriendin van mij gebruikt dat. Volgens haar zeggen werkt het goed).

Verder is er door de wetenschap / door bedrijven (ben niet zo bekend wat de officiële termen in dat wereldje) die patent / octrooi? heeft aangevraagd op wiet. Juist doordat het zoveel goede eigenschappen heeft. En niet alleen geneeskundig, maar naar het schijnt ook op andere gebieden.

Ik gebruik overigens Dandelion / paardebloem supplement 2x daags voor huidproblemen. In combinatie met veel groente, fruit en mineraalwater en noten / zaden. Max 2 kopjes koffie op een dag en soms snoep ik wat chocolade.

Merk dat ik binnen anderhalve week minder last heb van deze problematiek. Dit zou natuurlijk ook nog kunnen komen door de zon, echter zijn de plekken die de zon weinig tot niet gezien hebben ;) ook aan het verminderen wat vurigheid betreft.

Huid problemen (in mijn geval psoriasis) kunnen duiden op een overmatige hoeveelheid afvalstoffen in het lichaam. En een 'dieet' van normale voeding met beperkte inname van bewerkte voeding (waar onze supermarkten tegenwoordig vol mee liggen helaas) en beperkt nuttigen van vlees (rund of kip, zeker geen varken) lijken de situatie ten goede te keren.

Ik blijf het de komende maanden slikken maar geloof tot nu toe dat het ligt aan mijn verandering in voeding.

Heb je ooit een allergie test gedaan? Er schijnt verbinding tussen zijn tussen huidproblemen, hooikoorts en voedselallergie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 13:23
 
GERARD072 schreef:
Er is tegenwoordig ook bij een selecte groep apothekers medicinale wiet te verkrijgen te zijn. Hier zijn echter vraagtekens bij gezet omdat dit eerst met gamma stralen zou zijn bewerkt waardoor de werkzame stoffen enorm gereduceerd zijn (een zelfde effect als wat er tijdens het productieproces van homeopatische producten gebeurd).

Hoe dat precies in elkaar zat heb ik nog geen onderzoek naar gedaan.

Ik heb er nog geen onderzoek gedaan naar de legale handel, wel heb ik de ontwikkelingen in Amerika gevolgd met betrekking tot de praktijkverhalen (uiteraard illegaal daar)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 17:50
 
JOJO155 schreef:
Heb je ooit een allergie test gedaan? Er schijnt verbinding tussen zijn tussen huidproblemen, hooikoorts en voedselallergie

Goed punt, ga ik binnenkort laten doen. Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 17:51
 
JOJO155 schreef:
Ik heb er nog geen onderzoek gedaan naar de legale handel, wel heb ik de ontwikkelingen in Amerika gevolgd met betrekking tot de praktijkverhalen (uiteraard illegaal daar)

Mocht je meer weten en tegen die tijd nog hier zitten, ik ben erg benieuwd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 20:42
 
GERARD072 schreef:
Mocht je meer weten en tegen die tijd nog hier zitten, ik ben erg benieuwd Lachende smiley

Okay dit is echt off topic, ik heb wel voldoende onderzoeken gelezen over de jeugdzorg (ben aan het afstuderen) en over alternatieve geneeswijzen bij ADHD om toch een beetje on topic te blijven.
Maar mocht ik denken ik verveel zal ik de onderzoeken naar wietolie weer oppakken Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:14
 
Lachende smiley Rustig aan, het heeft geen haast en ik kan zelf ook moeite doen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juli 2015, 23:05
 
GERARD072 schreef:
Lachende smiley Rustig aan, het heeft geen haast en ik kan zelf ook moeite doen Knipoog smiley

Gelukkig hebben we anders nog altijd ondersteuning van google Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:23
 
haha precies! Google weet alles (zeggen ze :P )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 14:00
 
SANDRAJ719 schreef:
Ik ben benieuwd hoe er hier over gedacht wordt en of iemand advies voor mij heeft. Ik heb al jaren last van hooikoorts en dit jaar was het heel erg extreem. Ik ben zelfs bijna 4 weken thuisgebleven, echt in huis, omdat ik iedere keer dat ik buiten kwam heel heftig reageerde.
De huisarts kan nu niets meer voor mij doen en verwijst mij naar het alternatieve circuit. Zelf biedt hij klassieke homeopathie of acupunctuur aan. Als christen doe ik dat liever niet omdat er gezegd wordt dat het occult is. Maar ik besef wel dat ik iets moet doen zodat mijn klachten verminderen of liefst verdwijnen natuurlijk.
Ik laat regelmatig voor mij bidden, maar de klachten zijn nog niet verdwenen daardoor.
Wie heeft een goede tip.

Sandraj ik zou nog graag willen reageren op je vraag cq oproepje.
Misschien kun je voor jezelf formuleren waarom juist dit jaar je gevoeligheid voor hooikoorts zo was toegenomen? Wat er is veranderd in jouw leven, in jouw geest? Jouw houding?

Ik ben geen voorstander van alternatieve geneeswijzen. De naam zegt het al: het is een alternatief. Alternatief waarvoor dan?
Juist: voor Gods geneeswijze.
Verwacht het van Hem, dan zal het blijvend zijn.
Spreuken 4:22 vind ik een vers waar je uren over kan nadenken.

"Luister naar mij, mijn zoon, en stel je open voor wat ik zeg. Houd wijsheid, verstand en kennis voor ogen; berg ze weg, diep in je hart. Want zij geven leven aan wie hen vinden en zijn een medicijn voor het hele lichaam. Bescherm je hart boven alles, want uit je hart komt alles voort wat je doet."

Zelf heb ik ontdekt dat er veel kracht in woorden verborgen ligt.
Woorden hebben kracht, positief of negatief. Zo ook en vooral ook Gods woorden. Verdiep je 's in "proclameren". Er zijn genoeg proclamaties te vinden die je kunt gebruiken om Gods beloften over jouw leven uit te spreken. Naar Zijn eigen Woord zal geschieden waarin je gelooft.

Nee ik ben geen arts, maar heb wel ervaren dat God de Getrouwe is wat Zijn woord en beloften aangaan. En ervaren dat Jezus onze Geneesheer is.

Overdenk 't 's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2