ChristianMatch
 


Forum

Alternatieve geneeswijzen
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SANDRAJ719





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 21:07
 
ROADY558 schreef:
Sandraj ik zou nog graag willen reageren op je vraag cq oproepje.
Misschien kun je voor jezelf formuleren waarom juist dit jaar je gevoeligheid voor hooikoorts zo was toegenomen? Wat er is veranderd in jouw leven, in jouw geest? Jouw houding?

Ik ben geen voorstander van alternatieve geneeswijzen. De naam zegt het al: het is een alternatief. Alternatief waarvoor dan?
Juist: voor Gods geneeswijze.
Verwacht het van Hem, dan zal het blijvend zijn.
Spreuken 4:22 vind ik een vers waar je uren over kan nadenken.

"Luister naar mij, mijn zoon, en stel je open voor wat ik zeg. Houd wijsheid, verstand en kennis voor ogen; berg ze weg, diep in je hart. Want zij geven leven aan wie hen vinden en zijn een medicijn voor het hele lichaam. Bescherm je hart boven alles, want uit je hart komt alles voort wat je doet."

Zelf heb ik ontdekt dat er veel kracht in woorden verborgen ligt.
Woorden hebben kracht, positief of negatief. Zo ook en vooral ook Gods woorden. Verdiep je 's in "proclameren". Er zijn genoeg proclamaties te vinden die je kunt gebruiken om Gods beloften over jouw leven uit te spreken. Naar Zijn eigen Woord zal geschieden waarin je gelooft.

Nee ik ben geen arts, maar heb wel ervaren dat God de Getrouwe is wat Zijn woord en beloften aangaan. En ervaren dat Jezus onze Geneesheer is.

Overdenk 't 's.

Ik heb nog geen eenduidige oorzaak kunnen ontdekken waarom ik juist dit jaar zoveel last had. Ws hebben meerdere factoren meegespeeld waaronder het feit dat dit jaar de pollen zeer actief en zeer lang actief geweest zijn. Natuurlijk spelen ook stressfactoren mee en als astma patient treedt er bij mij nog een extra reactie op die de situatie verergert. Het is nu moeilijk te achterhalen wat de oorzaak was en wat de reactie was.

Bij mij ging het erom dat er medisch gezien geen oplossing was en dat ik op geestelijk gebied met gebed ook niet verder kwam.

Ik heb heel veel aan de informatie op de verschillende websites gehad en heb mij ook meer verdiept in het verschil tussen de verschillende alternatieve methodes.

Ik heb nu een praktijk gevonden waar verder gekeken gaat worden naar mijn klachten. Het is een praktijk voor alternatieve genezing op christelijke basis. Dat was ook het doel van mijn oproep.

Voor mij is hierbij de topic dan ook klaar.


Laatst aangepast door
SANDRAJ719
op zondag 16 augustus 2015, 21:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 16 augustus 2015, 23:41
 
Nou ik vind het fijn dat je er een weg in aan het vinden bent.

"alternatieve geneeswijze op christelijke basis" dat klinkt wel heel tegenstrijdig in mijn oren Smiley die vol vragen zit

Anyway, ik wens je er Gods zegen bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SANDRAJ719





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 06:34
 
ROADY558 schreef:
Nou ik vind het fijn dat je er een weg in aan het vinden bent.

"alternatieve geneeswijze op christelijke basis" dat klinkt wel heel tegenstrijdig in mijn oren Smiley die vol vragen zit

Anyway, ik wens je er Gods zegen bij.

Ik ben er achter gekomen dat het heel belangrijk is je goed in de materie te verdiepen voor je er een oordeel over kan vellen. Heb ik gedaan door veel informatie die ik hier gekregen heb en op internet gevonden heb. Als je interesse hebt zou ik zeggen om dat ook te doen.

Op grond van alle informatie ben ik op zoek gegaan naar een praktijk waar ik naar mijn mening als christen het beste hulp kan krijgen. En dat is volgens mij nog altijd bij medechristenen.

Zij hebben de medische kennis en de christelijke levenswandel. Wat wil je nog meer. Dus ja het bestaat blijkbaar. Je moet er alleen goed naar zoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 16:19
 
De vraag is wat alternatiever is. Datgene gebruiken wat in de natuur groeit en bloeit. Of iets gebruiken dat genetisch gemanipuleerd is en / of in fabrieken verwerkt tot iets wat in te slikken is maar wel volgestopt is, bijvoorbeeld met een membraan van nepsuiker.

En gezien de vele ziektes op deze wereld, het toeneemd aantal zieken op de wereld en de steeds minder werkende pillen als bijvoorbeeld antibiotica.

Dan is het de vraag wat God precies onder alternatief verstaat en wat als regulier.

Als men ziet wat er bij de plaatselijke super verkocht wordt dan is het niet vreemd dat men ziek wordt in ieder geval. Voeding is genezing, helaas dat er binnen geneeskunde zo weinig aandacht is voor aanpak bij de bron. In plaats van alleen richten op symptoombestrijding.

Maar zoals gezegd; doe eigen onderzoek en vorm op basis daarvan je mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 17:23
 
GERARD072 schreef:
Dan is het de vraag wat God precies onder alternatief verstaat en wat als regulier.

Als Hij Zelf geneest is het normaal, daarbuiten is alternatief.

Exodus 15:26
Ik ben de Heer, ik ben het die je geneest. (GNB)

... Ik, de HERE, ben uw Heelmeester. (NBG)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 17 augustus 2015, 22:10
 
Deze site heb ik al eerder gedeeld en dit is wat ik onder alternatieve geneeswijzen versta:

"Wat mag een christen dan wel?
Nu denkt u misschien, ja, nu mogen we volgens de Bijbel, Gods Woord, al deze dingen niet, maar wát kunnen we dán wel? Er blijft voor de christen nog voldoende over om het lichaam te helen. Maar wat bij ons voorop staat is: als u problemen hebt, breng het bij de Here, ga op de knieën en zoek Gods’ aangezicht. Hij is onze maker en hierdoor kan Hij alleen echt helpen, naar geest, ziel en lichaam. Bespreek uw problemen eens met een pastoraalwerker in uw gemeente, of praat eens met een oudste. Voor een christen is dit een praktische mogelijkheid naast gebed. En verder kunt u naar een christen psychiater of psycholoog gaan als u in grote geestelijke nood zit.

Bij lichamelijke klachten kunt u het beste een christen-arts raadplegen en bidt daarbij voor hem zodat de Here hem kan leiden. Een christen huisarts is erg belangrijk in deze tijd met z’n vele ethische problemen zoals abortus en euthanasie. In een ander geval kunt u ook naar een natuurarts gaan die alleen maar kruiden, diëten en vitaminen voorschrijft, en niets anders! Accepteer nooit verdunde middelen uit de homeopathie. Als u zelf eens kruiden wil kopen is daar niets op tegen, mits het maar onverdunde druppels of kruiden zijn, een merk dat dit levert is b.v. ’Zonnegoud’. "

Er staat nog meer via die site, ook wat vanuit God wel als occult wordt bestempelt. En er zijn genoeg valse geesten momenteel, dus mogelijk dat deze site het ook niet geheel goed heeft. Echter wat ik zo lees lijkt mijn inziens te kloppen.
http://www.bijbelarchief.nl/default.asp?id=88
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 augustus 2015, 08:45
 
GERARD072 schreef:
Deze site heb ik al eerder gedeeld en dit is wat ik onder alternatieve geneeswijzen versta:

En nu weet je ook wat ik eronder versta.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 augustus 2015, 13:15
 
Zijn we weer wat wijzer geworden Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 19 augustus 2015, 18:58
 
Hoe mooi is dat

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VANSTARUM616





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 september 2015, 21:22
 
Als wij eten zijn het producten die God ons gegeven heeft. Zo mogen wij ook gebruik maken van producten uit de natuur om er gezonder van te worden. Echter moet men er (gemakshalve gezegd) formuletjes gebruiken om een genezend product te krijgen is het paranormaal.

Het ap van een rauwe aardappel heeft een zuiverende werking en kan zo bijv bezinksel in het bloed verlagen . Zo is mijn schoonvader van zijn reuma afgeholpen (hij had een spierreuma).

Zo kan men ook brandnetelthee gebruiken of andere planten.
Wij mogen de medische wereld als zegen zien omdat we er door geholpen kunnen worden, echter die is soms ook verkeerd bezig.

God weet de juiste weg en we mogen "een matje van Gideon gebruiken om zijn antwoord cq bevestiging te vragen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 13 september 2015, 06:05
 
Al van oudsher is het gebruik van planten, bladeren, wortels en sappen om mensen beter te maken, wonden te genezen en als lichamelijke versterking bekend. Monniken hadden bij hun kloosters grote kruiden tuinen aangelegd om de juiste planten te kweken.
Ook was bekend dat sommige planten voor prachtige kleurstoffen konden zorgen.
Echter, in de donkere middeleeuwen kwam er een stop op deze mogelijkheden, kennis verdween en zo kwam dit gedeelte van de plantenkennis in de vergetel hoek terrecht.
Ten onrechte, want ook nu zijn er nog vele toepassingen te bedenken waar het voor gebruikt zou kunnen worden.
Alle vormen van genzeing, medicijnen en behandelingen die niet via de reguliere artsen en ziekenhuizen worden verstrekt vallen onder alternatief.
Dat neemt niet weg dat aan de hedendaagse medicijnen de planten ten grondslag liggen.
God schiep de bloemen, bomen en de planten, en HIJ zag dat het GOED was.......ook om te genezen.
en anders valt het nog altijd onder de categorie: baat het niet, schaadt het niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2