ChristianMatch
 


Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:24
 
Denk toch wel dat de Bijbel duidelijk is over geen sex voor het huwelijk.
Als je bijvoorbeeld 1kor 5:1 en 2 neemt daar heeft Paulus het over een man die de vrouw van zijn vader tot vrouw genomen heeft. Hij noemt dit hoererij,en wel zo'n vorm van hoererij als onder de heidenen niet voorkomt. (er zijn blijkbaar meer vormen ) Dus hieruit concludeer ik dat een vrouw tot vrouw nemen die de jouwe niet is (waarmee je niet getrouwd bent) hoererij wordt genoemd in de Bijbel.
Zo ook in 1 Cor 7 vers 2 het is al eerder aangehaald hier, laat vanwege allerlei vormen van hoererij ieder man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
Mijn conclusie, en als dat niet klopt zeg je het maar, daaruit is dat sex zonder huwelijk in de Bijbel hoererij genoemd wordt.
Daar kun je het wel of niet mee eens zijn natuurlijk,of bedenken dat je het in de moderne tijd wil lezen, maar volgens mij is de Bijbel duidelijk tegen sex voor het huwelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:32
 
ROELANDE345 schreef:
Denk toch wel dat de Bijbel duidelijk is over geen sex voor het huwelijk.
Als je bijvoorbeeld 1kor 5:1 en 2 neemt daar heeft Paulus het over een man die de vrouw van zijn vader tot vrouw genomen heeft. Hij noemt dit hoererij,en wel zo'n vorm van hoererij als onder de heidenen niet voorkomt. (er zijn blijkbaar meer vormen ) Dus hieruit concludeer ik dat een vrouw tot vrouw nemen die de jouwe niet is (waarmee je niet getrouwd bent) hoererij wordt genoemd in de Bijbel.
Zo ook in 1 Cor 7 vers 2 het is al eerder aangehaald hier, laat vanwege allerlei vormen van hoererij ieder man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
Mijn conclusie, en als dat niet klopt zeg je het maar, daaruit is dat sex zonder huwelijk in de Bijbel hoererij genoemd wordt.
Daar kun je het wel of niet mee eens zijn natuurlijk,of bedenken dat je het in de moderne tijd wil lezen, maar volgens mij is de Bijbel duidelijk tegen sex voor het huwelijk

Ik bedoel maar... Mooi commentaar!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 17:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:36
 
LEANNE226 schreef:
Bedoel je wanneer het een huwelijk was?
Zodra je 13 of 14 was zochten je ouders een partner,soms volgde er een feest,soms was het een simpel samenkomen en voila je was getrouwd.
Geen verkering,geen periode om elkaar te leren kennen,zakelijk dus.
Er staat ook ergens zoiets als:hij kwam in haar ouderlijk huis,lag bij haar(hadden seks/moesten seks hebben?)en ging van haar houden.Nothing more........
Omdat ze elkaar niet kenden en vreselijk jong waren(de puberteit was amper begonnen) kwam volgens mij destijds de vraag over seks voor het huwelijk niet voor.
Dat dit misbruikt wordt door te zeggen dat je getrouwd bent door het hebben van seks is de omgekeerde waarheid want in de Bijbel is bovenstaande volgorde de juiste.
Ik denk dat je na het sluiten van een huwelijk op die manier nog veel meer te maken kreeg met seksuele moraal want uitgehuwelijkt worden geeft nog minder garantie op liefde dan zelf de keuze voor een partner maken .Ik kan niet bedenken hoe het voelt met een vreemde het bed en de rest van je leven te delen maar ik ga er vanuit dat het een totaal ander huwelijk opleverde dan wij voor ogen hebben.

Eigenlijk vind ik het interessanter te horen wat jullie nog meer voor plannen hebben voor het huwelijk,wat wil je voor elkaar betekenen,hoe wil je de relatie verder invullen?

Nog even dit:ik heb meer vertrouwen in jongeren dan ik her en der lees.Vrije seks is geen standaard moraal onder de jeugd.

Weet niet waar jij die leeftijd op baseert?
Ik denk bijvoorbeeld aan Isaak hij was 40! jaar(gen 25:20) toen hij Rebecca kreeg. En als ik de verhalen lees van Jacob, Juda, Mozes enz lees ik over volwassenen die een huwelijks verbond sluiten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:36
 
ROELANDE345 schreef:
Denk toch wel dat de Bijbel duidelijk is over geen sex voor het huwelijk.
Als je bijvoorbeeld 1kor 5:1 en 2 neemt daar heeft Paulus het over een man die de vrouw van zijn vader tot vrouw genomen heeft. Hij noemt dit hoererij,en wel zo'n vorm van hoererij als onder de heidenen niet voorkomt. (er zijn blijkbaar meer vormen ) Dus hieruit concludeer ik dat een vrouw tot vrouw nemen die de jouwe niet is (waarmee je niet getrouwd bent) hoererij wordt genoemd in de Bijbel.
Zo ook in 1 Cor 7 vers 2 het is al eerder aangehaald hier, laat vanwege allerlei vormen van hoererij ieder man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
Mijn conclusie, en als dat niet klopt zeg je het maar, daaruit is dat sex zonder huwelijk in de Bijbel hoererij genoemd wordt.
Daar kun je het wel of niet mee eens zijn natuurlijk,of bedenken dat je het in de moderne tijd wil lezen, maar volgens mij is de Bijbel duidelijk tegen sex voor het huwelijk

Hier voel ik de GEEST GODS spreken
En geloof niet mij die zegt:MIJNE schapen horen MIJN stem
Ander sinds zullen zij een ander gevolgd hebben Amen.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 17:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:36
 
ROELANDE345 schreef:
Denk toch wel dat de Bijbel duidelijk is over geen sex voor het huwelijk.
Als je bijvoorbeeld 1kor 5:1 en 2 neemt daar heeft Paulus het over een man die de vrouw van zijn vader tot vrouw genomen heeft. Hij noemt dit hoererij,en wel zo'n vorm van hoererij als onder de heidenen niet voorkomt. (er zijn blijkbaar meer vormen ) Dus hieruit concludeer ik dat een vrouw tot vrouw nemen die de jouwe niet is (waarmee je niet getrouwd bent) hoererij wordt genoemd in de Bijbel.
Zo ook in 1 Cor 7 vers 2 het is al eerder aangehaald hier, laat vanwege allerlei vormen van hoererij ieder man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
Mijn conclusie, en als dat niet klopt zeg je het maar, daaruit is dat sex zonder huwelijk in de Bijbel hoererij genoemd wordt.
Daar kun je het wel of niet mee eens zijn natuurlijk,of bedenken dat je het in de moderne tijd wil lezen, maar volgens mij is de Bijbel duidelijk tegen sex voor het huwelijk

Ten delen heb je gelijk, en ongelijk, maar daar ben ik voor mij wel uit,
1+1=2
elke man zijn eigen vrouw, en andersom ook, komt daar een ander tussen dan is het overspel.
Hier in als het om vrijwillige sex gaat, pleegt zowel de zoon als de vrouw overspel (en dat noemt men hoererij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:37
 
GERRIT084 schreef:
Ten delen heb je gelijk, en ongelijk, maar daar ben ik voor mij wel uit,
1+1=2
elke man zijn eigen vrouw, en andersom ook, komt daar een ander tussen dan is het overspel.
Hier in als het om vrijwillige sex gaat, pleegt zowel de zoon als de vrouw overspel (en dat noemt men hoererij

Ja klopt helemaal Gerrit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:34
 
BEUN656 schreef:
En jij denkt dat ik dat wantoestanden, waarvan zeker geloof dat ze voorkomen, zomaar goedkeur? Dat voelt als schoppen tegen de rechterflank van ons kerkelijk spectrum. Dank u!

PS: ga jij maar lekker samenwonen hoor, he... Grote meid... Clown smiley

Hahahha, ik ga toch echt ff voorlopig niet samenwonen, ben net zo blij, lekker me huisie voor me eigen alleen.

S., lekker klassiekers kijken bij een vriend;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:52
 
Ik word kostmisselijk van het feit dat zich zelfgenoemde "heiligen" hier mensen(medechristenen nog wel!) voor hoer uitmaken,heel Bijbels Gefrustreerde smiley

Ik hoop dat de redactie snel een einde maakt aan deze walgelijke vertoning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:55
 
LEANNE226 schreef:
Ik word kostmisselijk van het feit dat zich zelfgenoemde "heiligen" hier mensen(medechristenen nog wel!) voor hoer uitmaken,heel Bijbels Gefrustreerde smiley

Ik hoop dat de redactie snel een einde maakt aan deze walgelijke vertoning.

huh Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:59
 
BEUN656 schreef:
Goed, ik beloof daar op terug te komen. Ik moet morgen even wat informatie inwinnen. Maar vind jij, en ik heb het ook tegen andere criticasters, dat hedonisme bij een Christelijke levensstijl hoort? Ik dacht van niet... Mogelijk is de volgende tekst nog veel duidelijker hierover: 1 Korinthe 6:19 Of weet gij niet, dat ulieder lichaam een tempel is van den Heiligen Geest, Die in u is, Dien gij van God hebt, en dat gij uws zelfs niet zijt? Dat heeft alles te maken met de waarschuwing tegen zondige lusten.


Goed Beun, jij gaat morgen informatie inwinnen, ik wacht even je antwoord af.
En als je toch informatie gaat inwinnen over Hebr. 13 vers 4, kan je dat dan ook gelijk doen over die tekst uit 1 Kor. 6:19? Helaas begrijp ik ook niet, wat die tekst heeft te maken met het verbod op sex voor het huwelijk. Ik ben benieuwd naar je reactie.
Je zegt zelf dat die tekst een waarschuwing is tegen zondige lusten. (Gelukkig bestaan er ook nog lusten die niet zondig zijn.)

En voor wat betreft je vraag aan mij………als jij onder Hedonisme verstaat dat het genot het hoogste goed is, dan vind ik dat geen christelijke levensstijl. Wel vind ik dat een christen genieten mag. Genieten en een christelijke levensstijl gaan goed samen. Vanwaar je vraag over Hedonisme eigenlijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:01
 
ROELANDE345 schreef:
huh Smiley die vol vragen zit

Dat zei ik in eerste instantie ook, hoeft ook niet herhaald te worden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:01
 
ROELANDE345 schreef:
huh Smiley die vol vragen zit

Ik citeer Roelande345: 'huh Smiley die vol vragen zit '
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:21
 
LEANNE226 schreef:
Ik word kostmisselijk van het feit dat zich zelfgenoemde "heiligen" hier mensen(medechristenen nog wel!) voor hoer uitmaken,heel Bijbels Gefrustreerde smiley

Ik hoop dat de redactie snel een einde maakt aan deze walgelijke vertoning.

Goed, ik zal je ff bijlichten... God noemt seks buiten het huwelijk hoererij. En volgens mij mag je aannemen dat Hij dat niet voor niets heeft gedaan. Toch...? Of gaat God hier over een grens...? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:21
 
Oke,volgens sommige mensen ben ik te direct en sla ik de plank mis maar als iemand zijn medemens met een andere mening vergelijkt met hoereerders en vreemdgangers neem ik dat niet licht op.

Misschien vatten jullie het anders op,kan maar het komt bij mij binnen als een bom(yes zn topic over onbewust....etc komt meteen bij me op Knipoog smiley )

Het doet mij enorm verdriet.........niet alleen de opmerking maar ook de misbruik van een Bijbeltekst om je gelijk te halen.


Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 24 juni 2012, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:21
 
JANS221 schreef:
Goed Beun, jij gaat morgen informatie inwinnen, ik wacht even je antwoord af.
En als je toch informatie gaat inwinnen over Hebr. 13 vers 4, kan je dat dan ook gelijk doen over die tekst uit 1 Kor. 6:19? Helaas begrijp ik ook niet, wat die tekst heeft te maken met het verbod op sex voor het huwelijk. Ik ben benieuwd naar je reactie.
Je zegt zelf dat die tekst een waarschuwing is tegen zondige lusten. (Gelukkig bestaan er ook nog lusten die niet zondig zijn.)

En voor wat betreft je vraag aan mij………als jij onder Hedonisme verstaat dat het genot het hoogste goed is, dan vind ik dat geen christelijke levensstijl. Wel vind ik dat een christen genieten mag. Genieten en een christelijke levensstijl gaan goed samen. Vanwaar je vraag over Hedonisme eigenlijk?

Wat 1 kor 6:19 betreft.Denk dat je vers 18 erbij moet lezen.
uit 1 Kor 5 ;1 en 2 en 1 kor 7 :1 en 2 kun je opmaken dat de Bijbel sex buiten het huwelijk hoererij noemt. Dus dan heeft die tekst daar dus alles mee te maken lijkt mij. Of hoe lees jij die tekst dan Jans?
overigens denk ik ook dat een Christen van het leven mag genieten. (Of misschien zelfs wel moet genieten)


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 24 juni 2012, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:25
 
LEANNE226 schreef:
Oke,volgens sommige mensen ben ik te direct en sla ik de plank mis maar als iemand zijn medemens met een andere mening vergelijkt met hoereerders en vreemdgangers neem ik dat niet licht op.

Misschien vatten jullie het anders op,kan maar het komt bij mij binnen als een bom(yes zn topic over onbewust....etc komt meteen bij me op Knipoog smiley )

Het doet mij enorm verdriet.........niet alleen de opmerking maar ook de misbruik van een Bijbeltekst om je gelijk te halen.

ik ben het met je eens Leanne.......je word onder de zelfde noemer geplaats als hoereerder of vreemdganger....dat vind ik echt te ver gaan.....zeker als de ander jou niet kent.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:27
 
LEANNE226 schreef:
Oke,volgens sommige mensen ben ik te direct en sla ik de plank mis maar als iemand zijn medemens met een andere mening vergelijkt met hoereerders en vreemdgangers neem ik dat niet licht op.

Misschien vatten jullie het anders op,kan maar het komt bij mij binnen als een bom(yes zn topic over onbewust....etc komt meteen bij me op Knipoog smiley )

Het doet mij enorm verdriet.........niet alleen de opmerking maar ook de misbruik van een Bijbeltekst om je gelijk te halen.

Nee, het gaat niet om de vergelijkingen van meningen maar het louter ventileren van meningen. Wat dat betreft kan je stellen dat hier zowel Bijbels als onbijbelse meningen worden gegeven. Heel jammer...

Wat het misbruik van de Bijbel betreft: als je vind dat sex buiten het huwelijk moet kunnen en er komt iemand met een Bijbelse mening en gebruikt in die zin de term hoererij, dan is dat volgens mij nog geen misbruik.

Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:33
 
Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u!

het ging er niet om dat hij een erotisch kleuren palet wilde neerzetten...het ging er om dat hij wilde aangeven wat er verstaan word onder sex of sexuele handelingen.....
Daar ging ook mijn stuk over wat Thomas voor mij erop heeft gezet.......en dat staat helemaal los van het onderwerp......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:37
 
LEANNE226 schreef:
Ik word kostmisselijk van het feit dat zich zelfgenoemde "heiligen" hier mensen(medechristenen nog wel!) voor hoer uitmaken,heel Bijbels Gefrustreerde smiley

Ik hoop dat de redactie snel een einde maakt aan deze walgelijke vertoning.

Fout Leanna, het gaat over foutieve aanname van de premisse van de Bijbel. Die worden aangepast door sommigen om zichzelf schoon te wassen. De bijbelse principes worden op hun kop gezet. Dat is de discussie !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:39
 
BEUN656 schreef:
Wat het misbruik van de Bijbel betreft: als je vind dat sex buiten het huwelijk moet kunnen en er komt iemand met een Bijbelse mening en gebruikt in die zin de term hoererij, dan is dat volgens mij nog geen misbruik.

Je gebruikt een tekst die gaat over het huwelijk en,naar ik aanneem,heilig is voor ieder die de huwelijksbelofte heeft gedaan tegenover God,de gemeente maar ook de partner.

Ik pleit niet voor vrije seks(en zeker geen hedonisme,was die opmerking nou echt nodig??)maar ik pleit wel voor een juist gebruik van Bijbelteksten en vooral fatsoen in deze discussie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:45
 
LEANNE226 schreef:
Je gebruikt een tekst die gaat over het huwelijk en,naar ik aanneem,heilig is voor ieder die de huwelijksbelofte heeft gedaan tegenover God,de gemeente maar ook de partner.

Ik pleit niet voor vrije seks(en zeker geen hedonisme,was die opmerking nou echt nodig??)maar ik pleit wel voor een juist gebruik van Bijbelteksten en vooral fatsoen in deze discussie

ik denk dat ieder datgene moet doen wat hij of zij goed vind om te doen.....en een ander kan en mag daar niet over oordelen. En dat gebeurd nu wel!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:48
 
TINK100 schreef:
ik denk dat ieder datgene moet doen wat hij of zij goed vind om te doen.....en een ander kan en mag daar niet over oordelen. En dat gebeurd nu wel!!!

Think, de discussie gaat niet over goed of slecht, maar de misbruik van de Bijbel om zichelf goed te praten dat sex toch mag buiten het huwelijk. En dat dit een moeilijk haalbare kaart is kan ik gerust inkomen, ook bij mij. Maar geeft dit dan toe, en modelleert Gods woord niet. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:51
 
LEANNE226 schreef:
Je gebruikt een tekst die gaat over het huwelijk en,naar ik aanneem,heilig is voor ieder die de huwelijksbelofte heeft gedaan tegenover God,de gemeente maar ook de partner.

Ik pleit niet voor vrije seks(en zeker geen hedonisme,was die opmerking nou echt nodig??)maar ik pleit wel voor een juist gebruik van Bijbelteksten en vooral fatsoen in deze discussie

Ik kan het helaas niet meer prive doen te veel verstuurd, maar je kan het nu eenmaal niet netter maken dan het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:52
 
HERMAN968 schreef:
Fout Leanna, het gaat over foutieve aanname van de premisse van de Bijbel. Die worden aangepast door sommigen om zichzelf schoon te wassen. De bijbelse principes worden op hun kop gezet. Dat is de discussie !

turfje 1
turfje 2
turfje 3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:53
 
HERMAN968 schreef:
Think, de discussie gaat niet over goed of slecht, maar de misbruik van de Bijbel om zichelf goed te praten dat sex toch mag buiten het huwelijk. En dat dit een moeilijk haalbare kaart is kan ik gerust inkomen, ook bij mij. Maar geeft dit dan toe, en modelleert Gods woord niet. Knipoog smiley

ik ga nu een beetje een gevaarlijke tekst neerzetten, zoek em wel even op, ik weet niet waar het precies staat. Peterus kreeg een visioen, volgens mij om naar de overkant te gaan.....naar de heidenen....maar hij wilde niet, vanwege de heidenen.
Maar God zei tegen hem: ga
want de 1 eet onrein vlees om mij te eren en de ander eet het niet...wie is goed of wie is slecht?? ze doen het allebei om Mij te eren....wie ben jij om te oordelen?
Dus......laat een ieder zelf besslissen of hij/ zij verkeerd of goed bezig is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:54
 
JOL252 schreef:
turfje 1
turfje 2
turfje 3

Jollie Turf om de bocht... Clown smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 20:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:57
 
TINK100 schreef:
Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u!

het ging er niet om dat hij een erotisch kleuren palet wilde neerzetten...het ging er om dat hij wilde aangeven wat er verstaan word onder sex of sexuele handelingen.....

Goed, maar dat kan toch ook in bedekte termen? Iedereen die een beetje met z'n beide beentjes in het leven staat weet wel wat er te koop is hoor! Daar hebben we YES helemaal niet voor nodig. Zeker niet op een Christelijke datingsite.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 20:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:58
 
TINK100 schreef:
ik ga nu een beetje een gevaarlijke tekst neerzetten, zoek em wel even op, ik weet niet waar het precies staat. Peterus kreeg een visioen, volgens mij om naar de overkant te gaan.....naar de heidenen....maar hij wilde niet, vanwege de heidenen.
Maar God zei tegen hem: ga
want de 1 eet onrein vlees om mij te eren en de ander eet het niet...wie is goed of wie is slecht?? ze doen het allebei om Mij te eren....wie ben jij om te oordelen?
Dus......laat een ieder zelf besslissen of hij/ zij verkeerd of goed bezig is

Ik geef je volledig gelijk dat iedereen dient te beslissen, doe ik ook trouwens. Maar ik -als christen in gebrokenheid- ga niet beweren dat God voor sex voor het huwelijk is. En dan nog wel staven met Bijbelteksten. Dat is gewoon de Bijbel scheeftrekken, supit. En dat zijn cm-mers die in het groot van de toren blazen met een geleerde theoriën. Petrus en de apostelen waren gewone mensen, toch. Dat is hetgeen dat hier aan de orde is. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:59
 
HERMAN968 schreef:
Fout Leanna, het gaat over foutieve aanname van de premisse van de Bijbel. Die worden aangepast door sommigen om zichzelf schoon te wassen. De bijbelse principes worden op hun kop gezet. Dat is de discussie !




Verderop zeg je dat het niet een discussie is over goed en slecht/fout.... Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 24 juni 2012, 20:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARSJG370





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:03
 
BEUN656 schreef:
Nee, het gaat niet om de vergelijkingen van meningen maar het louter ventileren van meningen. Wat dat betreft kan je stellen dat hier zowel Bijbels als onbijbelse meningen worden gegeven. Heel jammer...

Wat het misbruik van de Bijbel betreft: als je vind dat sex buiten het huwelijk moet kunnen en er komt iemand met een Bijbelse mening en gebruikt in die zin de term hoererij, dan is dat volgens mij nog geen misbruik.

Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u!

Ik snap er geen ene zak meer van. God heeft de sex zelf uitgevonden, en als de mens het anders zou interpreteren had hij er allang een stokje voor gestoken, en als er nog iemand gaat lopen zeiken over dat HOMO"S dan door aids worden afgemaaid, nou dat is niet zo, dat komt in alle lagen van de mensheid voor, het kan zelfs een ieder van jullie overkomen.
Trouwens sex is heerlijk, probeer het eens uit, een ieder van jullie die hier een hoop ophef over maakt, komen jullie soms vreselijk sex te kort ofzo?? en bagataliseren jullie het dan maar uit jaloezie dat anderen het wel hebben, in welke vorm of op wat voor manier dan ook......
Als jullie, de heer of de bijbel zo blijven misbruiken als dat jullie nu doen, zal er van een gezonde, liefdevolle en goede sexuele relatie nooit ene donder terecht gaan komen, want wie wil er nou continu afgezeken en bekritiseerd worden in zijn relatie, en dan ook nog van die unheimliche krampachtige sex men wat hebben jullie een klote leven zeg......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 Volgende
Pagina 94 van 97