ChristianMatch
 


Forum

Buddha beeld
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 17:08
 
DANIEL777 schreef:
Ik ben het mee eens dat je boedha niet in huis moet halen maar dan denk ik ook dat we als christenen dan zo conseQeunt willen zijn dan zou je ook de chinese restaurants moeten boycotten die vol staan met boedhabeelden en met andere afgodenteksten beschreven zijn

Dan ook zeker alle turkse, egyptische, indische, en alle restaurants waar boodschappen liggen die ik niet kan lezen links laten liggen?

Ik moest aan dit stuk denken wat Paulus ons leerde:

Heidens offervlees
1 Korinthe 8
1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.


Is het dan verkeerd te verkeren in plaatsen die niet goed zijn, die niet tot voordeel leiden? Het maakt niet uit, zegt Paulus. Alleen zorg dat je niemand tot aanstoot bent, ook jezelf niet. Heb je er moeite mee, of een ander, doe het dan niet.

Laat je leven en je hart zuiver zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 17:12
 
JONATHAN890 schreef:
Dan ook zeker alle turkse, egyptische, indische, en alle restaurants waar boodschappen liggen die ik niet kan lezen links laten liggen?

Ik moest aan dit stuk denken wat Paulus ons leerde:

Heidens offervlees
1 Korinthe 8
1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.


Is het dan verkeerd te verkeren in plaatsen die niet goed zijn, die niet tot voordeel leiden? Het maakt niet uit, zegt Paulus. Alleen zorg dat je niemand tot aanstoot bent, ook jezelf niet. Heb je er moeite mee, of een ander, doe het dan niet.

Laat je leven en je hart zuiver zijn.
gaat hier niet over het voedsel maar over de afgodenbeeldingen en tekstenin deze topic maar dat we wel deze plaatsen dan zouden moeten mijden


Laatst aangepast door
DANIEL777
op zaterdag 24 april 2010, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 17:29
 
SOLAFIDE630 schreef:
Gelukkig maar Willemijn....vroeger was ik ook heeeeel erg ruimdenkend en kon alles voor en bij mij......ik denk, dat je me toen heel erg prettig gezelschap had gevonden, maar ja.....ik ben wel volkomen vastgelopen en niet zo zuinig ook en ook VOLLEDIG INGESTORT, was een trillend wrak geworden met enorme huilbuien etc. en de Heer alleen heeft mij uit die vreselijke uitzichtsloze toestand gehaald, waarin therapie etc. niet meer hielp....alleen de Heer heeft mij weer uit die diepe gladde, donmkere put gehaald, waar ik niet meer uit kon klimmen.

Ook heb ik een zeer angstige ervaring met een demoon op mijn studentenkamer gehad en die was zo eng, dat ik mijn kamer uitgevlucht ben. Zonder de Heer ben je aan die boze geesten overgeleverd, maar met de Heer kun je ze gebieden te gaan en kun je gelukkig je onder de bescherming stellen van de Heer, die alle machten en krachten en de duivel heeft overwonnen op Golgotha.

Vandaar mijn passie voor de Heer ! Voor mij is het JEZUS ALLEEN en niets daar verder naast, wat maar even riekt naar een andere religie. Ik wil absoluut niet besmet raken, want de duisternis heeft maar weinig nodig om bij je binnen te komen en kan je veel ellende bezorgen.

Dank voor je openheid Solafide.....
Maakt ook je reacties wat duidelijker!

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 18:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dank voor je openheid Solafide.....
Maakt ook je reacties wat duidelijker!

Willemijn

Thanks Willemijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 19:51
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ben het met je eens Chat. Knipoog smiley

Goh wat is het toch moeilijk om te lezen Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley
Maar ik ben blij om wie ik ben en om wat ik ben en ben jullie gelukkig geen verantwoording schuldig Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:05
 
JONATHAN890 schreef:
Sorry hoor Henk maar dit slaat nergens op

Stel ik hang een poster van satan op, maar ik aanbid hem niet, is er dan wel of niet iets niet goed????

Ik was gewoon even hardop aan het nadenken nav de stelling, Jonathan. Vandaar even het voorbeeld van de boom. Als ik dan jouw vervolg lees, ja dan kan ik me voorstellen dat het wat vergezocht lijkt. Alleen vind ik nog wel degelijk verschil zitten tussen het ultieme kwaad en een boom of een mens. Dus ergens blijf ik in het gestelde dilemma wel neigen naar een vergelijking met die boom...

JONATHAN890 schreef:
Op t moment dat je mijn inziens een beeld in huis zet van een afgod, haal je een stuk entiteit van een NIET god in huis.
Als iemand werkelijk niets heeft met Buddha als vergoddelijkt mens, is dan sprake van het in huis halen van een afgod of gewoon van een beeld, zoals je ook planten en meubilair in huis haalt.

JONATHAN890 schreef:
Maar wat wil je bereiken met een Budha beeld? Alleen voor t mooie, het rust gevende dikke mannetje, waarvan 100miljoenen zeggen dat t God is.
Niemand zegt dat t God is van Buddha. Want Buddha is nooit tot god verheven door buddhisten, maar wordt enkel gezien als tot het uiterste verlicht mens.
Daarnaast kan een beeldje gewoon voor de sier in huis gehaald worden, zoals er ook olifantenbeeldjes of kabouterbeeldjes in huis gehaald kunnen worden.

JONATHAN890 schreef:
Hang liever een kruis aan de muur en getuig van je christen zijn.
Wie zegt dat deze er niet hangt? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:11
 
LIESBETH326 schreef:
Soms denk ik... stel dat ik wist dat Jezus morgen in mijn huis komt... zou ik dan nog wat op moeten ruimen of, in dit geval, durf ik een boeddha-beeld te tonen? Nee... zelfs geen boeddha-beeld voor de sier, alleen al om de associatie met het boeddhisme, een wereldreligie, die eraan zit.
Wat heb je dan wel in je huis staan? Staat daar werkelijk niets wat anderen wellicht associëren met iets verlichts, iets goddelijks? En zou Jezus werkelijk op die details letten of vragen naar onze hartsgesteldheid? Knipoog smiley

LIESBETH326 schreef:
Werkelijke rust en vrede vind ik bij Christus. Ik kan me bijna inbeelden hoe Jezus een boeddha-beeld van m'n kast zou beetpakken en mij de vraag zou stellen: waarom zoek je rust en vrede in zo'n beeld en niet bij Mij?
Ik moet er niet aan denken... Nee... voor mij geen boeddha-beelden...

Waarom direct de associatie met het zoeken van iets in dat beeld? Als iemand werkelijk niets heeft met Buddha als verlicht mens, maar wel dat beeld mooi en sierlijk vindt...het blijft een gedachte die me bezig blijft houden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:32
 
volgens mij hebben veel mensen wel iets in huis die elders weer als religieus bestempeld wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:02
 
MARISKA601 schreef:
volgens mij hebben veel mensen wel iets in huis die elders weer als religieus bestempeld wordt.

Dat bedoel ik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:51
 
MARISKA601 schreef:
volgens mij hebben veel mensen wel iets in huis die elders weer als religieus bestempeld wordt.

Dit vind ik een zeer goedkope opmerking......een zeer losse flodder.

Ik denk, dat ieder christen zijn/haar huis schoongemaakt heeft van dergelijke zgn. onschuldige beeldjes, die je alleen uit sier in je huis gehaald hebt.

Ik voel hier weer, dat men met ALLE GEWELD het zo wil zien, zoals men het ziet.....daar begint meestal de ellende.

Trouwens voor mij is er geen enkel beeldjes mooi of sierlijk, dat niet Jezus verheerlijkt.

Ik vind dergelijke beeldjes, die uit een andere religie komen vreselijk lelijk zelfs, juist omdat er maar 1 is, die schoon is en Die is Jezus en alles wat niet Jezus is, of verbeeldt iets buiten Jezus te zijn, dat is voor mij foeilelijk. Is voor mij besmettelijk.

Ook het feit, dat je er een ander mee op een dwaalspoor kunt brengen....vreselijk......

Een christen leeft niet alleen voor zichzelf, maar heeft invloed op andere levens...en je kunt zo zwakke gelovigen ten val brengen en daarmee zondigen tgen de Heer, door zo hun gewetens te ondermijnen.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 24 april 2010, 21:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:59
 
SOLAFIDE630 schreef:
Dit vind ik een zeer goedkope opmerking......een zeer losse flodder.

Ik denk, dat ieder christen zijn/haar huis schoongemaakt heeft van dergelijke zgn. onschuldige beeldjes, die je alleen uit sier in je huis gehaald hebt.

Ik voel hier weer, dat men met ALLE GEWELD het zo wil zien, zoals men het ziet.....daar begint meestal de ellende.

Trouwens voor mij is er geen enkel beeldjes mooi of sierlijk, dat niet Jezus verheerlijkt.

Ik vind dergelijke beeldjes, die uit een andere religie komen vreselijk lelijk zelfs, juist omdat er maar 1 is, die schoon is en Die is Jezus en alles wat niet Jezus is, of verbeeldt iets buiten Jezus te zijn, dat is voor mij foeilelijk. Is voor mij besmettelijk.

Ook het feit, dat je er een ander mee op een dwaalspoor kunt brengen....vreselijk......

Een christen leeft niet alleen voor zichzelf, maar heeft invloed op andere levens...en je kunt zo zwakke gelovigen ten val brengen en daarmee zondigen tgen de Heer, door zo hun gewetens te ondermijnen.

Sorry Sola je neigt mijn inziens wel heel erg naar godsdienstwaanzin...
Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben,
Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn,
Als of enkel jou mening de ware is....
Heel erg jammer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:00
 
SOLAFIDE630 schreef:
Dit vind ik een zeer goedkope opmerking......een zeer losse flodder.

Ik denk, dat ieder christen zijn/haar huis schoongemaakt heeft van dergelijke zgn. onschuldige beeldjes, die je alleen uit sier in je huis gehaald hebt.

Weet jij dan exact of er geen beelden of planten in je huis staan die elders wellicht gebruikt worden als religieus symbool?

SOLAFIDE630 schreef:
Trouwens voor mij is er geen enkel beeldjes mooi of sierlijk, dat niet Jezus verheerlijkt.
Jij hebt dus geen beeldjes in huis? En hoe zit het met je andere meubilair? Wordt Jezus daar wel mee verheerlijkt? Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 24 april 2010, 22:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:07
 
SOLAFIDE630 schreef:
Dit vind ik een zeer goedkope opmerking......een zeer losse flodder.

Ik denk, dat ieder christen zijn/haar huis schoongemaakt heeft van dergelijke zgn. onschuldige beeldjes, die je alleen uit sier in je huis gehaald hebt.

Ik voel hier weer, dat men met ALLE GEWELD het zo wil zien, zoals men het ziet.....daar begint meestal de ellende.

Trouwens voor mij is er geen enkel beeldjes mooi of sierlijk, dat niet Jezus verheerlijkt.

Ik vind dergelijke beeldjes, die uit een andere religie komen vreselijk lelijk zelfs, juist omdat er maar 1 is, die schoon is en Die is Jezus en alles wat niet Jezus is, of verbeeldt iets buiten Jezus te zijn, dat is voor mij foeilelijk. Is voor mij besmettelijk.

Ook het feit, dat je er een ander mee op een dwaalspoor kunt brengen....vreselijk......

Een christen leeft niet alleen voor zichzelf, maar heeft invloed op andere levens...en je kunt zo zwakke gelovigen ten val brengen en daarmee zondigen tgen de Heer, door zo hun gewetens te ondermijnen.

meeeeeeeeen jij bent echt perfect zeg Engeltje smiley
helpppppppp
bij jou vergeleken voel ik me echt ehhhh verloren
Boze smiley Woedende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:10
 
RENSKE067 schreef:
bij jou vergeleken voel ik me echt ehhhh verloren
Boze smiley Woedende smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Gelukkig kun je dan nog altijd Boven aankloppen Knipoog smiley
En weet je...Hij doet ook nog open Coole smiley met zonnebril
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:12
 
typisch weer een reactie voor jou sola.
sorry dat ik het zeg.

jij hebt in het verleden iets demonisch meegemaakt.
en nu denk jij dat alles wat niet met Jezus te maken heeft demonisch is.
dat is heel gevaarlijk denken.
mensen die gevoelig zijn zullen zich dingen gaan aantrekken.
en die gaan dan ook overal demonen inzien.
die mensen worden angstig.

je kan beter de de mensen bemoedigen in de dingen waar mee ze bezig zijn ipv ze naar beneden te halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:13
 
ROBBEDOES873 schreef:
Sorry Sola je neigt mijn inziens wel heel erg naar godsdienstwaanzin...
Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben,
Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn,
Als of enkel jou mening de ware is....
Heel erg jammer...

vind ik ook does
wordt er moedeloos van Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:17
 
HENK710 schreef:
Weet jij dan exact of er geen beelden of planten in je huis staan die elders wellicht gebruikt worden als religieus symbool?


Jij hebt dus geen beeldjes in huis? En hoe zit het met je andere meubilair? Wordt Jezus daar wel mee verheerlijkt? Verraste, verbaasde smiley

Nee....volgens mij heb ik geen plantjes of beeldjes in mijn huis, want ik heb niet zoveel ook geen planten.....

En nogmaals dergelijke beeldjes wil ik niet hebben, want ik vind ze fioeilelijk, omdat ze Jezus niet verheerlijken...daarom vind ik ze lelijk...foeilelijk.....

Bij dergelijke beeldjes voel ik me niet thuis........

Doen jullie aan wishfull thinking of zo........ik vraag me af in wat voor een bochten jullie je nog allemaal gaan draaien door dit maar iedereen door de strot te duwen, dat men zich erbij neerlegt, dat dergelijke beeldjes totaal onschuldig zijn.

Ieder moet van zichzelf ten volle overtuigd zijn......

Voor de rest is het mijn verantwoordelijkheid niet, wat jullie in je huis halen en of je naar een reiki therapeut gaat of niet......dat moeten jullie tenslotte helemaal zelf voor de Heer verantwoorden...gelukkig wel. Maar hou het dan a.u.b. strikt prive en val anderen daar niet lastig mee, zoals het hier op een openbaar forum te plaatsen en anderen daarmee in moeilijkheden te brengen evt.. Boze smiley

Als je niet tegen de hitte kunt, moet je niet in de keuken komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:20
 
HENK710 schreef:
Wat heb je dan wel in je huis staan? Staat daar werkelijk niets wat anderen wellicht associëren met iets verlichts, iets goddelijks? En zou Jezus werkelijk op die details letten of vragen naar onze hartsgesteldheid? Knipoog smiley

Ik zal jullie niet vervelen met een opsomming van alles wat er in mijn huis staat... Knipoog smiley
Natuurlijk gaat het Jezus om je hartsgesteldheid, maar ik geloof ook dat Hij heer en meester wil zijn over de details in mijn leven... Hij wil mijn hele hart en niet alleen de grote lijn...

HENK710 schreef:
Waarom direct de associatie met het zoeken van iets in dat beeld? Als iemand werkelijk niets heeft met Buddha als verlicht mens, maar wel dat beeld mooi en sierlijk vindt...het blijft een gedachte die me bezig blijft houden...

Het is waar dat een beeld in je huis voor jezelf geen verdere betekenis heeft. Maar de associatie is op zich wel voor de hand liggend... Ik onthou me liever van de schijn des kwaads.

Soms bekruipt me weleens het gevoel, waarom moeten we toch altijd op zoek naar de grenzen, naar de mazen van het net? Maar goed, zo voelt dat voor mij...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:21
 
Sola, er wordt niemand iets door de strot geduwd door Does...
Ze stelt gewoon een open vraag om eens over na te denken met elkaar.
Jij legt er, net als enkele anderen, meteen de interpretatie in alsof zij het in huis haalt. Vervolgens wordt er gedaan of elk beeld dat je in huis haalt meteen vereerd wordt. Er bestaat ook nog gewoon zoiets als sier...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:21
 
SOLAFIDE630 schreef:
Nee....volgens mij heb ik geen plantjes of beeldjes in mijn huis, want ik heb niet zoveel ook geen planten.....

En nogmaals dergelijke beeldjes wil ik niet hebben, want ik vind ze fioeilelijk, omdat ze Jezus niet verheerlijken...daarom vind ik ze lelijk...foeilelijk.....

Bij dergelijke beeldjes voel ik me niet thuis........

Doen jullie aan wishfull thinking of zo........ik vraag me af in wat voor een bochten jullie je nog allemaal gaan draaien door dit maar iedereen door de strot te duwen, dat men zich erbij neerlegt, dat dergelijke beeldjes totaal onschuldig zijn.

Ieder moet van zichzelf ten volle overtuigd zijn......

Voor de rest is het mijn verantwoordelijkheid niet, wat jullie in je huis halen en of je naar een reiki therapeut gaat of niet......dat moeten jullie tenslotte helemaal zelf voor de Heer verantwoorden...gelukkig wel. Maar hou het dan a.u.b. strikt prive en val anderen daar niet lastig mee, zoals het hier op een openbaar forum te plaatsen en anderen daarmee in moeilijkheden te brengen evt.. Boze smiley

Als je niet tegen de hitte kunt, moet je niet in de keuken komen

blijf er dan ook weg zou ik zeggen
als je niet tegen zo'n onderwerp kunt en er zo op tegen bent
zelfs niks ermee te maken wilt hebben
waarom lees je het dan en reageer je erop????
vind ik op z'n minst tegenstrijdig


Laatst aangepast door
RENSKE067
op zaterdag 24 april 2010, 22:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:22
 
[mod edit: niet inhoudelijk, alleen onvriendelijk]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 25 april 2010, 11:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:25
 
LIESBETH326 schreef:
Het is waar dat een beeld in je huis voor jezelf geen verdere betekenis heeft. Maar de associatie is op zich wel voor de hand liggend... Ik onthou me liever van de schijn des kwaads.

Weet jij van elk dingetje in jouw huis of er werkelijk nergens ter wereld een religieuze associatie mee is? Dan kun je dit volhouden...anders is het moeilijk om dit waar te maken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:25
 
SOLAFIDE630 schreef:
Nee....volgens mij heb ik geen plantjes of beeldjes in mijn huis, want ik heb niet zoveel ook geen planten.....

En nogmaals dergelijke beeldjes wil ik niet hebben, want ik vind ze fioeilelijk, omdat ze Jezus niet verheerlijken...daarom vind ik ze lelijk...foeilelijk.....

Bij dergelijke beeldjes voel ik me niet thuis........

Doen jullie aan wishfull thinking of zo........ik vraag me af in wat voor een bochten jullie je nog allemaal gaan draaien door dit maar iedereen door de strot te duwen, dat men zich erbij neerlegt, dat dergelijke beeldjes totaal onschuldig zijn.

Ieder moet van zichzelf ten volle overtuigd zijn......

Voor de rest is het mijn verantwoordelijkheid niet, wat jullie in je huis halen en of je naar een reiki therapeut gaat of niet......dat moeten jullie tenslotte helemaal zelf voor de Heer verantwoorden...gelukkig wel. Maar hou het dan a.u.b. strikt prive en val anderen daar niet lastig mee, zoals het hier op een openbaar forum te plaatsen en anderen daarmee in moeilijkheden te brengen evt.. Boze smiley

Als je niet tegen de hitte kunt, moet je niet in de keuken komen

Misschien moet je gewoon eens gaan lezen wat er staat Sola maar dat schijnt wel heel erg moeilijk te zijn helaas,
NERGENS maar dan ook NERGENS staat dat ik zo'n beeld wil of heb...
Mensen als jij duwen hun mening door ander mans strot
en door mensen als jij belanden mensen in de psychiatrie of erger...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:27
 
ROBBEDOES873 schreef:
Sorry Sola je neigt mijn inziens wel heel erg naar godsdienstwaanzin...Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben,
Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn,
Als of enkel jou mening de ware is....
Heel erg jammer...

Ik dacht dat je zo tegen oordelen was.....wat is dit dan ?

En of jij vindt dat ik naar godsdienstwaanzin neig.....nou uit jouw mond zal mij dat een zorg zijn en vind ik dat eerder een compliment dan wat anders.

Jullie laten je door alles en nog wat meeslepen.......daar ben ik echt niet jalours op....ik hou het wel bij Jezus ....EN JEZUS ALLEEN.

Trouwens ik verbied niemand iets in zijn of haar huis te nemen.....dat is mijn zaak helemaal niet...ik geef slechts hier mijn eigen visie t.a.v. beeldjes in deze topic........

Dus zinnen als:"Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben,
Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn,
Als of enkel jou mening de ware is...."
zijn helemaal misplaatst, want IK VERBIED NIEMAND IETS....Dat maak jij er weer van Robbedoes....dat is weer een interpretatie dus...... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:30
 
HENK710 schreef:
Weet jij van elk dingetje in jouw huis of er werkelijk nergens ter wereld een religieuze associatie mee is? Dan kun je dit volhouden...anders is het moeilijk om dit waar te maken...

Henk, dat weet ik niet. Ik zal het meteen bekennen. Maar, de ene associatie is meer voor de hand liggend dan de ander...

Ik pas ervoor om mijn huis te sieren met een beeld, dat door anderen als afgodsbeeld aanbeden wordt... Mag dat alsjeblieft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:30
 
[edit: niet inhoudelijk en onvriendelijk]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 25 april 2010, 11:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:31
 
En zo interpreteren we weer lekker langs elkaar heen, Sola, want ik kan je verzekeren: voor Does is er niemand dan Jezus waar zij haar leven werkelijk op richt Knipoog smiley En ja, daar durf ik voor door het vuur te gaan! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:31
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik dacht dat je zo tegen oordelen was.....wat is dit dan ?

En of jij vindt dat ik naar godsdienstwaanzin neig.....nou uit jouw mond zal mij dat een zorg zijn en vind ik dat eerder een compliment dan wat anders.

Jullie laten je door alles en nog wat meeslepen.......daar ben ik echt niet jalours op....ik hou het wel bij Jezus ....EN JEZUS ALLEEN.

Trouwens ik verbied niemand iets in zijn of haar huis te nemen.....dat is mijn zaak helemaal niet...ik geef slechts hier mijn eigen visie t.a.v. beeldjes in deze topic........

Dus zinnen als:"Alsof een mens geen beeldjes van wat dan ook maar in huis mag hebben,
Als of alles wat niet met het geloof te maken heeft verkeerd zou zijn,
Als of enkel jou mening de ware is...."
zijn helemaal misplaatst, want IK VERBIED NIEMAND IETS....Dat maak jij er weer van Robbedoes....dat is weer een interpretatie dus...... Clown smiley

interpretatie
alsof jij dat niet steeds doet Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:33
 
LIESBETH326 schreef:
Henk, dat weet ik niet. Ik zal het meteen bekennen. Maar, de ene associatie is meer voor de hand liggend dan de ander...

Ik pas ervoor om mijn huis te sieren met een beeld, dat door anderen als afgodsbeeld aanbeden wordt... Mag dat alsjeblieft?

Als dat jouw keus is, dan is het jouw keus, Liesbeth. Waar het even om gaat in dit verhaal is de vraag of je werkelijk een afgod in huis haalt als anderen dat zo zien....en als dat gezegd wordt, zijn er helaas direct reacties alsof die ander niet goed bezig zou zijn...Ruimte voor eigen keuzes moet wel wederzijds erkend worden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:33
 
RENSKE067 schreef:
interpretatie
alsof jij dat niet steeds doet Zieke smiley

idd renske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 17 Volgende
Pagina 2 van 17