ChristianMatch
 


Forum

Het woordje eerlijkheid in een profiel...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:46
 
Met verbazing zit ik delen van deze topic te lezen.
Er wordt hier gesproken over eerlijkheid ten aanzien van je profiel.
Ik heb heb namelijk gemerkt als man zijnde dat vrouwen je vreemd aankijken als je hem wel naar waarheid invult.
Ik kreg namelijk per mailtje namelijk eens de opmerking of mijn profiel naar waarheid was ingevuld.
waar blijft dan het vertrouwen in de waarheid mensen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:40
 
DANIEL777 schreef:
Met verbazing zit ik delen van deze topic te lezen.
Er wordt hier gesproken over eerlijkheid ten aanzien van je profiel.
Ik heb heb namelijk gemerkt als man zijnde dat vrouwen je vreemd aankijken als je hem wel naar waarheid invult.
Ik kreg namelijk per mailtje namelijk eens de opmerking of mijn profiel naar waarheid was ingevuld.
waar blijft dan het vertrouwen in de waarheid mensen Gefrustreerde smiley

Klaarblijkelijk zijn er mensen die nogal eens ontdekt hebben hoe anderen toneel kunnen spelen...En ja, dat kan tot enorm beschadigd vertrouwen leiden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:01
 
MAR907 schreef:
[tendentieus, ongefundeerd en nodeloos grievend]
Eerlijk gezegd lijkt het alsof jullie een persoonlijke geschiedenis hebben. Anders kan ik zo'n vreemde uitlating niet plaatsen. Eerlijk gezegd (leuke woordspeling) interesseert me niet wat jullie tegen elkaar hebben, maar ik vind dit niet de plek om ruzies uit het verleden uit te vechten.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:21
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:24
 
er is weinig tot geen mensenkennis nodig om te weten dat zo'n ongebaseerde reactie niet fair is.
virtuele mensenkennis, dat ga je niet menen toch???


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY025





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:51
 
NISHA834 schreef:
Het blijkt dus weer dat sommige mensen niet goed een topic lezen of begrijpen.

[snip]

In een mailcontact ben ik zelf altijd té open en eerlijk. Als ik dat niet blijk te zijn, wil ik daarop aangesproken worden. Het leven is één lange levensles, ik ben nog niet uit geleerd.

Het lijkt nu, als of iemand zich hier aangevallen voelt en zo heb dat absoluut niet bedoeld. Ook begrijp ik de terughoudendheid in de contacten, en net wat Hannah zegt: Wat is vriendschap, voor de een is het al bijna een relatie voor de ander is het een ontdekkingsreis. Ik heb vele goede en langdurige vriendschappen maar één relatie.

Wat mijn bedoeling met deze topic is, hoe ga je eigenlijk om met iemand die niet eerlijk is, zo blijkt achteraf. Hoe ga je in je zelf om met je eigen gevoelens.

Mijn ervaring is, dat als iemand niet eerlijk is, dat het niet betekent dat iemand onbetrouwbaar is. Misschien moet je via een andere kant proberen op positieve manier ingangen te zoeken. Zodat bij de ander het vertrouwen kan groeien.

Volgens mij zit ik nu antwoord te geven in mijn eigen topic.
Ik hoop Mar, dat je mij begrijpt. En anders kun je mij altijd mailen...

Ik probeer mijn profiel zo eerlijk mogenlijk in te vullen, hoe kom ik anders die éne tegen die mij neemt zoals ik ben.
Maar "Het leven is één lange levensles," voor mijn scheiding was ik een ander mens als daar na, en ook voor CM was ik anders als nu.
En "ik ben nog niet uit geleerd." dus zal ik ook nog wel anders worden als wie ik nu ben en mijn profief ook regelmatig aanpassen.
Ik word gevormd door alles om me heen, en momenteel hebben de mensen hier op CM daar een groot aandeel in.

"hoe ga je eigenlijk om met iemand die niet eerlijk is, zo blijkt achteraf."
Ik ga ervanuit dat iemand wel eerlijk wil zijn maar zich misschien net als ik nog aan het vormen is, en als die persoon zover is dan merk ik het wel, of niet.
In elk geval niet te snel die deur dicht doen, ook ik laat niet meteen het achterste van mijn tong zien dus dat verwacht ik ook niet van een ander, zoiets moet je de tijd geven om te groeien
"Hoe ga je in je zelf om met je eigen gevoelens."
Je geeft mijn antwoord al in je 'topic' vraag, het is Angst ! Onzekerheid ! wantrouwen ! , maar ook het vertrouwen dat er een vrouw tussen zit met wie ik kan zijn wie wij zijn.

(-38 +6 OK)


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:10
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:17
 
HERMIENA254 schreef:
.

Nisha........ik snap gelukkig je reactie..is nooit anders geweest want ik ken je.

Profielschetsen kan je zomaar invullen......relaties kan je zomaar aangaan.
Maar de waarheid is heel ver te zoeken.

Verder ga ik niet op dit topic reageren van je........ik lees en huiver....en waarschuw alleen maar.

Inderdaad Hermiena, hebben wij elkaar weleens ontmoet... ik neem je waarschuwing ter harte...

@ Jolan...virtuele mensenkennis...dat dit tegenwoordig ook bestaat...je hebt gelijk, dat is niet ergens op gebaseerd...

@Eloy, dank voor je prachtige toegift, om weer in vertrouwen verder te leven...opnieuw beginnen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 01:18
 
..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 28 april 2010, 01:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:13
 
[tendentieus, ongefundeerd en nodeloos grievend]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:39
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 11:49
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 12:20
 
kunnen we terug naar het onderwerp, mensen Smiley die vol vragen zit

over eerlijkheid wil ik het volgende zeggen;
ik hoor wel eens van mensen hier op cm, dat zij open en eerlijk zijn over hun sterke kanten, maar ook over fouten die zij gemaakt hebben in het verleden;

de ervaring die zij hebben, wanneer zij die fouten bespreekbaar maken, is dat zij een zeden-preek krijgen of dat dan gelijk het contact verbroken wordt, soms zelfs zonder dat zij de kans krijgen om de achtergronden van hun verhaal toe te kunnen lichten.
mijn persoonlijke ervaring is echter, dat wanneer je een redelijk compleet plaatje hebt van iemands karakter, sterke en minder sterke kanten, referentiekader/jeugd-ervaringen en patronen in het gezin waarin zij opgegroeid zijn en de levens-omstandigheden van het moment dat er dingen fout gingen, het gedrag van die persoon een stuk begrijpelijker wordt.

wat ik hiermee zeggen wil?

ik hoop dat wanneer iemand open is, de ander hem/haar als mens blijft behandelen, doorvraagt naar het waarom; hoe kwam je zover, hoe voelde het dat je fouten maakte, hoe zou je het nu anders aanpakken..
ik denk dat dat de eerlijke mensen een stuk minder pijn doet, en tenslotte zijn we geen van allen volmaakt toch?

wanneer er onder ons christenen een klimaat van acceptatie en mededogen is, denk ik dat het mogelijk is elkaar veel te bieden.
je hoeft daarbij je eigen visie echt niet onder stoelen of banken te steken, en je kunt er ook gewoon voor kiezen geen afspraken te plannen met de persoon waar je mee in gesprek bent, maar wat inlevingsvermogen zou denk ik wel op zijn plaats zijn.

stel je voor, dat Gód ons zou afwijzen op gemaakte fouten, wat zou er dan nog van ons overblijven???

soms doet het me pijn, wanneer iemand zijn/haar hart lucht omdat er soms bijna onmenselijk, vernietigend met medemensen omgegaan wordt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 14:16
 
Nisha, om nog even op je vraag in een ander topic terug te komen. Ik ken jou(w naam) inderdaad van een andere site.

‘k Begrijp de reactie van Mar, ook ik krijg een heel onprettig gevoel bij dit topic. Met het grootste deel van CM-ers is helemaal niks aan de hand. Je kunt ook problemen zoeken. En trouwens, in reallife kom je toch ook oneerlijke mensen tegen? Ik ga hier verder geen woorden meer aan verspillen, maar lekker van het zonnetje genieten. Lachende smiley

Mooi stukje, Hannah!


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 28 april 2010, 15:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:01
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:09
 
MARIJAN072 schreef:
Nisha, om nog even op je vraag in een ander topic terug te komen. Ik ken jou(w naam) inderdaad van een andere site.

‘k Begrijp de reactie van Mar, ook ik krijg een heel onprettig gevoel bij dit topic. Met het grootste deel van CM-ers is helemaal niks aan de hand. Je kunt ook problemen zoeken. En trouwens, in reallife kom je toch ook oneerlijke mensen tegen? Ik ga hier verder geen woorden meer aan verspillen, maar lekker van het zonnetje genieten. Lachende smiley

Mooi stukje, Hannah!

Ja Hannah, dat heb je mooi verwoord!

@ Marijan, ik ken je verder (nog) niet, maar vind je wel heel naief... In oppervlakkig contacten is er idd niets aan de hand bij de meesten hier. Ik zoek geen problemen, alsjeblieft, heb genoeg aan mezelf.
Ik heb het ook niet over oneerlijke mensen. Goed lezen. Ik ga uit van het goede in de mens. Lees anders nog maar eens wat Hannah schreef. Humaan denken. Iedereen verdient een nieuwe kans!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:53
 
JOLAN931 schreef:
het woord eerlijkheid is voor iedereen verschillend, de een kan veel meer hebben als de ander.
voor mij betekend eerlijkheid alles, door ervaring uit het verleden, een simpel leugentje is voldoende om alle contact met die persoon te verbreken.

Ik sta achter jou. Coole smiley met zonnebril grijns.


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 28 april 2010, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:56
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 18:21
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 19:04
 
Mooi... men is hier tenminste eerlijk naar elkaar! Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DRUIFJE096





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 19:20
 
ik vind dat jullie dingen onderling maar uit moeten vechten en niet zo aanvallend naar elkaar moeten reageren, laat een ander in zijn waarde.
En als het onderwerp je niet aanstaat, zeg dat dan gewoon, of reageer gewoon niet en ga een ander onderwerp lezen.
Maar een oordeel geven over iemand zonder dat je die persoon kent vind ik niet kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 19:35
 
NISHA834 schreef:
Ja Hannah, dat heb je mooi verwoord!

@ Marijan, ik ken je verder (nog) niet, maar vind je wel heel naief... In oppervlakkig contacten is er idd niets aan de hand bij de meesten hier. Ik zoek geen problemen, alsjeblieft, heb genoeg aan mezelf.
Ik heb het ook niet over oneerlijke mensen. Goed lezen. Ik ga uit van het goede in de mens. Lees anders nog maar eens wat Hannah schreef. Humaan denken. Iedereen verdient een nieuwe kans!

Naïef? Dat mag jij vinden. Ik zou het eerder nuchter, realistisch en relativerend noemen. En wie zegt dat ik niet goed lees? Iemand die oneerlijk is, is volgens mij hetzelfde als iemand die helemaal niet eerlijk blijkt te zijn. Zo omschrijf jij het namelijk. Maar ik zou me kunnen vergissen. Twijfelende smiley Ik heb het stukje van Hannah al gelezen en zou niet weten waarom ik dit nog een keer zou moeten doen.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 28 april 2010, 19:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:17
 
Als ik ergens niet van hou is dat onrecht of elkaar te bestoken om niks dat doet mij intens een grote verdriet mee van hart Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Mensen zo ga je toch niet met elkaar om begin eerst bij jezelf voor je bij een ander de splinter uit het oog haalt.
Dus behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.

Eerlijkheid in je profiel je bent zelf baas wat je in je profiel neer zet.
De ander plaatst hun hele hebben en houden de ander uit prive of onzekerheid niet al te veel plaatsen en dat liever via mail of chatten de dingen bespreken.

Je hoeft niet alles aan de grote klok hangen wat op den duur toch tegen je gebruikt kan worden want lees je allerlei berichten hier op het forum bedoel dan ook echt alles stelt dat mij zwaar diep terleur hoe je als mensen met elkaar om gaat. Je hoeft elkaar niet te aanvallen maar zegt een broerder of zuster iets tegen jou in alle eerlijkheid is dit grote deels ook meer omdat die persoon om je geeft en je daarvoor wil waarschuwen zodat jezelf dan niet zwaar voor neer valt. Hoevaak moeten mensen eerst zelf de dingen meemaken en beseffen van heej ja die had het wel gelijk en nu zit je zelf met een gebroken poot of hartje.

Durf de dingen eerlijk onder ogen te zien en maak je een fout of geeft kritiek wat achter af niet juist bleek te zijn ga dan naar die persoon toe en bespreek alle dingen en vergeef elkaar zodat we als broerders en zusters waarvan de ene een eleboog is de ander een wijsvinger de ander een pink we zijn 1 familie door Christus heen. Natuurlijk leven we in de zondeval en maken we dagelijks onze fouten alleen laat je niet op de leugen consertreren die satan in je oor fluistert en je negtief zelfbeeld creareert neej je bent vrij door het Bloed van Jezus Christus daar mogen we onze ogen op gericht houden en elke dag onze Wapenrusting aantrekken tegen de list van de overste van deze wereld.

Shalom,

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:23
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:50
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 01:03
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 08:39
 
moet dit nou, luitjes?
ik lees liever iets over prinsen die uit de lucht komen vallen, en via de trampoline weer weggestuitert worden, als ik eerlijk ben..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:11
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:15
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:20
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4