ChristianMatch
 


Forum

Vergeving
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 12:47
 
JOL252 schreef:
Ik denk niet beter maar anders.

ik bedoel het vanuit het stereotiep dat mannen zo oplossingsgericht zijn ...
dat is niet beter, het matcht beter

Ik hoop dat je begrijpt dat dit niet als kritek is bedoeld, maar meer schertsend is ... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 12:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
y the way, het schijnt dat wij als mannen hier beter in zijn dan vrouwen , maar dat is een ander topic ...



Als ik dit lees denk ik: ik zeg maar niets....... Knipoog smiley

Maar mannen beter dan vrouwen???? Dat je er al zo over nadenkt.... Verraste, verbaasde smiley

ha ha, wil hier even het woord schijnt benadrukken, schijnt.... maar is niet zo Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 12:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
y the way, het schijnt dat wij als mannen hier beter in zijn dan vrouwen , maar dat is een ander topic ...



Als ik dit lees denk ik: ik zeg maar niets....... Knipoog smiley

Maar mannen beter dan vrouwen???? Dat je er al zo over nadenkt.... Verraste, verbaasde smiley

Ho ho ho, als ik zeg dat mannen beter zijn in eindeloos drammen is het dan wel goed?

Ja, mannen zijn in het algemeen beter in sommige dingen en vrouwen in andere. In mijn beleving vullen mannen en vrouwen elkaar aan door hun verschillende eigenschappen.

Dit bedoel ik met een ander onderwerp. is off-toppic.

Hmm, terug naar het topic: nu ik er zo over nadenk; misschien is het wel makkelijker voor een man om te vergeven dan voor een vrouw. Ergo, kan een man beter vergeven dan een vrouw.

Dank je voor het opstapje ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 12:53
 
PETRA373 schreef:
ha ha, wil hier even het woord schijnt benadrukken, schijnt.... maar is niet zo Knipoog smiley

Ja Petra, laat jij jouw licht daar maar een op schijnen ...

ik heb de voorzet net gedaan

wow wat een gevoelig onderwerp .... Geschokte, onthutste smiley


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op vrijdag 1 februari 2013, 12:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 12:54
 
ZOEKER064 schreef:
Ho ho ho, als ik zeg dat mannen beter zijn in eindeloos drammen is het dan wel goed?

Ja, mannen zijn in het algemeen beter in sommige dingen en vrouwen in andere. In mijn beleving vullen mannen en vrouwen elkaar aan door hun verschillende eigenschappen.

Dit bedoel ik met een ander onderwerp. is off-toppic.

Hmm, terug naar het topic: nu ik er zo over nadenk; misschien is het wel makkelijker voor een man om te vergeven dan voor een vrouw. Ergo, kan een man beter vergeven dan een vrouw.

Dank je voor het opstapje ...

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley een man beter vergeven dan een vrouw? met de nadruk maar weer op misschien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 12:55
 
bingo ... helemaal in de roos Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:12
 
serieus zoeker een man beter vergeven dan een vrouw, nee denk dat het voor mannen en vrouwen hetzelfde is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:15
 
giecheldegich

vrouwen waren toch kwetsbaar en willen graag liefde van de man terug als dat er niet meer is en ja dan is vergeven van een vrouw sneller daar.

maar ja wat doet de man mannelijk omdraaien heeft niets met emotie en och komt wel zien we dan wel zand erover och al lang vergeten.
land dus niet altijd .

ik moet gaan ga genieten met mama , die ik in het zonnetje ga zetten.
En mezelf natuurlijk ff schoppen gezellig .


blessings en groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:17
 
Maar ik vergeef je gedachten erover zoeker, er rekening mee houdend dat we nu allemaal verschillend over sommigge dingen denken Knipoog smiley

pfff deed me best het niet cynisch of zo te maken, van vergeef het je omdat je niet beter weet, je bent een man dus je intelligentie is misschien wat lager, schijnt het... ik leer het nog wel
met glimlach geschreven, he lief bedoeld met wat humor.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:17
 
MARISKA601 schreef:
De situatie bij mij is: Ik WILwel vergeven,
Maar ik KANhet niet.

Hmm, even hoe je daar vanuit de psychologie naar kunt kijken Mariska ...

Wat je schrijft is een verhaal / een gedachte die ik aan mezelf kan vertellen ...

De grap is dat dit de waarheid op zijn kop is.

Ik KAN altijd vergeven, want vergeven is ten allen tijde een keuze van mezelf
Ik WIL niet vergeven omdat het in dit geval teveel is wat ik moet opgeven wat belangrijk voor mij is ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:19
 
PETRA373 schreef:
Maar ik vergeef je gedachten erover zoeker, er rekening mee houdend dat we nu allemaal verschillend over sommigge dingen denken Knipoog smiley

pfff deed me best het niet cynisch of zo te maken, van vergeef het je omdat je niet beter weet, je bent een man dus je intelligentie is misschien wat lager, schijnt het... ik leer het nog wel
met glimlach geschreven, he lief bedoeld met wat humor.... Knipoog smiley

Je bent een kanjer Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Ja, wat kunnen we het elkaar toch moeilijk maken daar alles zo serieus te nemen ....
Moeten we met ons allen op onze tenen lopen.
Als ik nu gewoon iedere keer de positie inneem dat de ander het wel goed bedoeld zal hebben ... Houd ik me in ieder geval iedere keer voor ...

En nee, dan heb ik het niet over geescaleerde reacties, want dan is het meestal niet meer mogelijk om na te denken over goede bedoelingen ..

Vergeef me als dit belerend overkomt ... en sorry voor de keren dat ik te serieus ben geweest ...


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op vrijdag 1 februari 2013, 13:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:22
 
ZOEKER064 schreef:
Hmm, even hoe je daar vanuit de psychologie naar kunt kijken Mariska ...

Wat je schrijft is een verhaal / een gedachte die ik aan mezelf kan vertellen ...

De grap is dat dit de waarheid op zijn kop is.

Ik KAN altijd vergeven, want vergeven is ten allen tijde een keuze van mezelf
Ik WIL niet vergeven omdat het in dit geval teveel is wat ik moet opgeven wat belangrijk voor mij is ..



Of je denkt de ander doet het niet goed steevast volhouden met alle gevolgen van dien hij/zij moet vergeven worden of ik heb vergeving nodig wat je graag wilt zien/hebben wil krijg je niet en pijn en verdriet maken plaats voor je gevoel dat niet juist is .

anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:24
 
En dan komen bitterheid boosheid en teleurstellingen aan het licht , en ga je soms kopje onder ja je komt weer boven hoor maar dan is er iets in je dat niet klopt dat niet fijn voelt dat anders moet dat rust nodig heeft geluk ipv verdriet vreugde ipv pijn
En veel liefde want dat is alles wat we willen van elkaar toch ??

Heel diep van binnen is de liefde het beste medicijn
en zonder vergeving kan dat er niet zijn .

Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op vrijdag 1 februari 2013, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:28
 
ZOEKER064 schreef:
Je bent een kanjer Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley


dankje, jij bent een beetje een waaghals, dat je die gedachten op een forum zet waar volgens mij vrouwen overheersen en mannen in de minderheid, het risico dat mensen je woorden verkeerd begrijpen of oppakken kan leiden tot een heel lang topic met hele lange teksten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:35
 
ZOEKER064 schreef:
Ho ho ho, als ik zeg dat mannen beter zijn in eindeloos drammen is het dan wel goed?

Ja, mannen zijn in het algemeen beter in sommige dingen en vrouwen in andere. In mijn beleving vullen mannen en vrouwen elkaar aan door hun verschillende eigenschappen.

Dit bedoel ik met een ander onderwerp. is off-toppic.

Hmm, terug naar het topic: nu ik er zo over nadenk; misschien is het wel makkelijker voor een man om te vergeven dan voor een vrouw. Ergo, kan een man beter vergeven dan een vrouw.

Dank je voor het opstapje ...


Opstapje? je maakt het nog erger.....
Het idee dat je al binnen die kaders denkt zegt al genoeg........
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:37
 
ZOEKER064 schreef:
bingo ... helemaal in de roos Clown smiley



Je hebt een bijzonder raar en kwetsend beeld over vrouwen zoeker.....je kan er nu wel een grapje over maken maar je zienswijze is echt not done.....
en nee, kom niet aan met je favoriete woord in deze: vergeven........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 1 februari 2013, 13:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:40
 
PETRA373 schreef:
dankje, jij bent een beetje een waaghals, dat je die gedachten op een forum zet waar volgens mij vrouwen overheersen en mannen in de minderheid, het risico dat mensen je woorden verkeerd begrijpen of oppakken kan leiden tot een heel lang topic met hele lange teksten

Hmm, mooi dat je dat zegt.

Ik herken de risico's , en ja die risico's zijn ook een hele goede reden om bepaalde dingen niet met mijn partner (als ik die zou hebben) bespreekbaar te maken ...

In communicatie is het altijd mogelijk dat je elkaar verkeerd begrijpt. Dat kan leiden tot grote angst.

Maar ik heb gelukkig geleerd dat in communicatie beide partijen gezamelijk verantwoordelijk zijn. Vroeger dacht ik: als de ander mij niet begrijpt is dat zijn of haar probleem ...

Nee, eerlijk communiceren betekent een commitment van twee kanten met alle risico's van dien. Daar hoort bij een controle aan de ontvangende kant om te controleren of je het bericht goed hebt begrepen.
Dat mag ik in een volwassen relatie van de ander verwachten.
En heb ik weer een kans om iemand te vergeven.

En vergeven is, inderdaad Antia, het uitdelen van Liefde... en weer eens stukje groei in de relatie ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:45
 
ZOEKER064 schreef:
Volgens mij is dit de enige manier om dit verhaal uit te leggen. Ik ben erg benieuwd naar andere interpretaties.

Dit betekent voor mij dus dat jij Roady niet zegt dat ik iemand MOET vergeven, maar dat jij tegen me zegt, ik kan er niets anders van maken dan dat de bijbel mij/ons oproept om een ander van HARTE te vergeven.

Dank je wel voor deze kans om mezelf weer eens de spiegel van Gods genade voor te houden ...

Dit zeg je helemaal goed Zoeker.
Ik dien de ander van harte te vergeven. Dat woordje "moeten" dat was erg onduidelijk geplaatst, maar toch goed bedoeld van mij. Maar daar was ik al op teruggekomen.

Als ik Jezus zie hangen, dan vervult mijn hart zich in stilte met liefde, liefde die ik zie in het enorme Gebaar van God de Vader. Liefde waaraan ik me wil overgeven. En het is die liefde die maakt dat ik de ander WIL vergeven, als keuze. Die ander heeft namelijk net zo hard de verlossende en genezende genade nodig als ikzelf.

En nogmaals zeg ik erbij: het staat VOLKOMEN LOS van het feit of de relatie met de ander wel of niet in orde zal komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:48
 
ROADY558 schreef:
Dit zeg je helemaal goed Zoeker.
Ik dien de ander van harte te vergeven. Dat woordje "moeten" dat was erg onduidelijk geplaatst, maar toch goed bedoeld van mij. Maar daar was ik al op teruggekomen.

Als ik Jezus zie hangen, dan vervult mijn hart zich in stilte met liefde, liefde die ik zie in het enorme Gebaar van God de Vader. Liefde waaraan ik me wil overgeven. En het is die liefde die maakt dat ik de ander WIL vergeven, als keuze. Die ander heeft namelijk net zo hard de verlossende en genezende genade nodig als ikzelf.

En nogmaals zeg ik erbij: het staat VOLKOMEN LOS van het feit of de relatie met de ander wel of niet in orde zal komen.

mooi, en ontopic weer met wijze woorden van een man. sommigge mannen zijn ook wijs net zoals sommigge vrouwen en sommigge mannen vergeven en sommigge niet en sommigge mannen geen wijze woorden zeggen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:49
 
ROADY558 schreef:
Dit zeg je helemaal goed Zoeker.
Ik dien de ander van harte te vergeven. Dat woordje "moeten" dat was erg onduidelijk geplaatst, maar toch goed bedoeld van mij. Maar daar was ik al op teruggekomen.

Als ik Jezus zie hangen, dan vervult mijn hart zich in stilte met liefde, liefde die ik zie in het enorme Gebaar van God de Vader. Liefde waaraan ik me wil overgeven. En het is die liefde die maakt dat ik de ander WIL vergeven, als keuze. Die ander heeft namelijk net zo hard de verlossende en genezende genade nodig als ikzelf.

En nogmaals zeg ik erbij: het staat VOLKOMEN LOS van het feit of de relatie met de ander wel of niet in orde zal komen.



Is prima toch als jullie dat denken en geloven? Fijn als je je daar vast aan kan houden.....Maar niet iedereen denkt zo en dat is ook een gegeven....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 1 februari 2013, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is prima toch als jullie dat denken en geloven? Fijn als je je daar vast aan kan houden.....Maar niet iedereen denkt zo en dat is ook een gegeven....

Dat is zeker prima beste Willemijn.
En ik weet dat niet iedereen er zo over denkt.
Sterker nog: hele volksstammen denken anders over het Woord van God, en over God zelf. Nog sterker: de meesten mensen ontkennen het bestaan van God en Zijn genade, en zoeken het in zichzelf.

Hmm een kleine correctie: ik hou me nergens aan vast. Juist door Gods principes toe te passen, blijf ik in Zijn liefde. En dat is vrijheid.


Laatst aangepast door
ROADY558
op vrijdag 1 februari 2013, 14:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 13:59
 
PETRA373 schreef:
mooi, en ontopic weer met wijze woorden van een man. sommigge mannen zijn ook wijs net zoals sommigge vrouwen en sommigge mannen vergeven en sommigge niet en sommigge mannen geen wijze woorden zeggen


Doet me denken aan het verhaal van een bekende Evangeliegemeente in onze stad....
Die twee voorgangers (die de mond vol hadden over vergeving) kregen zo'n ruzie met elkaar dat er nu twee Evangeliegemeenten gestart zijn omdat ze niet meer door één deur konden........
Dus ook daar gaat vergeving niet altijd op..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 14:01
 
WILLEMIJN232 schreef:
Doet me denken aan het verhaal van een bekende Evangeliegemeente in onze stad....
Die twee voorgangers (die de mond vol hadden over vergeving) kregen zo'n ruzie met elkaar dat er nu twee Evangeliegemeenten gestart zijn omdat ze niet meer door één deur konden........
Dus ook daar gaat vergeving niet altijd op..... Knipoog smiley

Dit is dus een triest voorbeeld van de gevolgen van trots en onvergevingsgezindheid.

Wat denk je? Zullen die gemeentes standhouden op deze manier?


Laatst aangepast door
ROADY558
op vrijdag 1 februari 2013, 14:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 14:02
 
ROADY558 schreef:
Dat is zeker prima beste Willemijn.
En ik weet dat niet iedereen erover denkt.
Sterker nog: hele volksstammen denken anders over het Woord van God, en over God zelf. Nog sterker: de meesten mensen ontkennen het bestaan van God en Zijn genade, en zoeken het in zichzelf.

Hmm een kleine correctie: ik hou me nergens aan vast. Juist door Gods principes toe te passen, blijf ik in Zijn liefde. En dat is vrijheid.

Dank je Roady!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 14:16
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt een bijzonder raar en kwetsend beeld over vrouwen zoeker.....je kan er nu wel een grapje over maken maar je zienswijze is echt not done.....
en nee, kom niet aan met je favoriete woord in deze: vergeven........

Nee hoor, vergeven is helemaal niet mijn favoriete woord. vergeven is toevallig het onderwerp van het topic ...

Maar ik ben erg benieuwd welke zienswijze kwetsend is ..

Denk jij dat jij weet wat mijn beeld / zienswijze over vrouwen is? Aan de hand van een enkele opmerking over een volkswijsheid waarvan ik heb gezegd dat die hier misschien wel van toepassing zou kunnen zijn?

Wat denk jij dat mijn beeld is over vrouwen?

Wat had ik anders kunnen zeggen zodat het niet kwetsend zou zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 14:28
 
ROADY558 schreef:
Dat is zeker prima beste Willemijn.
En ik weet dat niet iedereen erover denkt.
Sterker nog: hele volksstammen denken anders over het Woord van God, en over God zelf. Nog sterker: de meesten mensen ontkennen het bestaan van God en Zijn genade, en zoeken het in zichzelf.

Hmm een kleine correctie: ik hou me nergens aan vast. Juist door Gods principes toe te passen, blijf ik in Zijn liefde. En dat is vrijheid.


Ik pas Gods principes ook toe en ook ik blijf in Zijn liefde........en toch denk ik anders dan jij dat doet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 14:30
 
ZOEKER064 schreef:
Nee hoor, vergeven is helemaal niet mijn favoriete woord. vergeven is toevallig het onderwerp van het topic ...

Maar ik ben erg benieuwd welke zienswijze kwetsend is ..

Denk jij dat jij weet wat mijn beeld / zienswijze over vrouwen is? Aan de hand van een enkele opmerking over een volkswijsheid waarvan ik heb gezegd dat die hier misschien wel van toepassing zou kunnen zijn?

Wat denk jij dat mijn beeld is over vrouwen?

Wat had ik anders kunnen zeggen zodat het niet kwetsend zou zijn?



het zegt wat over jou dat je dat zelf niet doorhebt.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 14:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik pas Gods principes ook toe en ook ik blijf in Zijn liefde........en toch denk ik anders dan jij dat doet....

Geweldig Willemijn!

Mooi he dat we allebei anders kunnen denken... :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 14:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Jol, ik lees met verbazing hier op CM hoe makkelijk er met vergeving wordt omgegaan..
Is er een incident of woordenwisseling, hup, vergeven maar dan is het weer goed....De realiteit is echter net zoals je het beschrijft , een lang proces waardoor je groeit in barmhartigheid maar waar het er ook op uit kan komen dat vergeven -voor jou- een brug te ver is......
Dus om nu ieder stukje wat je schrijft te wapperen met ;ik vergeef je? Het is een Evangelisch denken wat ik niet aanhang maar ik vind het ook een brug te ver.....

Hai Willemijn Lachende smiley

Kijk, als ik hier bijvoorbeeld 2 keer of meer heb gezegd van excuses, ja, ik weet, 55% communicatie gaat d.m.v. gezichtsuitdrukking, en 38 d.m.v. de stem intonatie en slecht 7% door de woorden die worden gezegd. Hiermee wordt gelijk duidelijk hoe het komt dat er op internetfora en andere digitale contacten eerder kans op misverstanden en ruzies aanwezig is. De gesprekspartners kunnen elkaar niet zien (de webcam wordt hier buiten beschouwing gelaten), stemintonatie is er niet, men moet het zuiver doen met geschreven tekst.

Kijk, als ik dan onenigheid heb met iemand, of bijvoorbeeld gisteren, Jol had zoiets van ik interpreteer haar stuk anders dan ze het bedoeld, ja, dan weet ik dat want ik ken Jol langer, dus dan als ze zegt ze is moe, ja, ik ken die moeheid, ja, dan zeg ik ff excuses. Dat is niet makkelijk bedoeld, is meer bedoeld van ik snap je doe maar ff rustig, zoiets.

Kijk, en R., zegt nu weer iets in een posting waarvan ik denk ja zo denk ik ook, en de laatste 2 zinnen in diezelfde posting weer dingen waarvan ik denk o dat zie je helemaal verkeerd.(over Zoeker heb ik het maar niet eens over Knipoog smiley

Enfin, ik ga het hier ff lezen en dan, ja ik heb gewoon geen tijd vandaag om te reageren, misschien doe ik het wel, misschien niet.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 12:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 14:34
 
ERIKA129 schreef:
Heb ik gedaan hoor heerlijk twee uur op zang geweest Knipoog smiley

Wat leuk dat jij kan zingen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
Pagina 6 van 9