ChristianMatch
 


Forum

Vergeving
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:06
 
het zal handig zijn om 1 topic over vergeving te gebruiken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 15:33
 
MARISKA601 schreef:
het zal handig zijn om 1 topic over vergeving te gebruiken....

Ja, idd.

Maar ja, het is rigide denken bij sommigen; het is altijd, ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God, quote R.

Dus zwart-wit; altijd of nooit.

Maar ja genuanceerd denken van de ene keer kan iemand , ik, wel vergeven, als degene geen vergeving heb gevraagd, de andere keer niet, ja, wat uit mijn postings in dit topic blijkt ja, dat kan niet volgens sommigen heb ik de indruk, tis dan of zwart, of wit.

En dan ook, ten allen tijden je gevoel uitschakelen bij zoiets BElANGRIJKS ALS VERGEVEN, DAN,
worden mensen robotjes, die zelf niet na mogen denken van de leiding, ben blij dat ik daar weg ben.

En blij dat ik hier op het forum mijn mening kan zetten.

Ineens. Komt het woordje farizeeërs bij me op, ja, niet om het een of ander hoor, gewoon, zomaar....ja, nu weet ik het weer: anderen bepalen wel even wanneer anderen ongehoorzaam zijn aan God....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 26 januari 2013, 15:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 22:01
 
SHANITA130 schreef:
Ja, idd.

Maar ja, het is rigide denken bij sommigen; het is altijd, ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God, quote R.

Dus zwart-wit; altijd of nooit.

Maar ja genuanceerd denken van de ene keer kan iemand , ik, wel vergeven, als degene geen vergeving heb gevraagd, de andere keer niet, ja, wat uit mijn postings in dit topic blijkt ja, dat kan niet volgens sommigen heb ik de indruk, tis dan of zwart, of wit.

En dan ook, ten allen tijden je gevoel uitschakelen bij zoiets BElANGRIJKS ALS VERGEVEN, DAN,
worden mensen robotjes, die zelf niet na mogen denken van de leiding, ben blij dat ik daar weg ben.

En blij dat ik hier op het forum mijn mening kan zetten.

Ineens. Komt het woordje farizeeërs bij me op, ja, niet om het een of ander hoor, gewoon, zomaar....ja, nu weet ik het weer: anderen bepalen wel even wanneer anderen ongehoorzaam zijn aan God....

ik heb je posting als niet okee doorgegeven aan CM, je stelt Roady's insteek, uitleg en verdere bedoelingen bewust wel érg verkeerd voor

lees nou eerst maar eens GOED wat Roady zegt en bedoelt allemaal!, ik kan dat, andere mensen kunnen dat en zo zijn we overtuigd geworden van het gehalte aan Jezus' gezindheid bij Roady en jij kunt het net zo goed! (begrijpend lezen), we hebben er alle geduld mee, bij God is de rust daarvoor

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 26 januari 2013, 22:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 08:54
 
SHANITA130 schreef:
Ja, idd.

Maar ja, het is rigide denken bij sommigen; het is altijd, ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God, quote R.

Dus zwart-wit; altijd of nooit.

Maar ja genuanceerd denken van de ene keer kan iemand , ik, wel vergeven, als degene geen vergeving heb gevraagd, de andere keer niet, ja, wat uit mijn postings in dit topic blijkt ja, dat kan niet volgens sommigen heb ik de indruk, tis dan of zwart, of wit.

En dan ook, ten allen tijden je gevoel uitschakelen bij zoiets BElANGRIJKS ALS VERGEVEN, DAN,
worden mensen robotjes, die zelf niet na mogen denken van de leiding, ben blij dat ik daar weg ben.

En blij dat ik hier op het forum mijn mening kan zetten.

Ineens. Komt het woordje farizeeërs bij me op, ja, niet om het een of ander hoor, gewoon, zomaar....ja, nu weet ik het weer: anderen bepalen wel even wanneer anderen ongehoorzaam zijn aan God....


Soms duurt de uitwerking van Gods woord in ons gewoon wat langer dan menselijke maatstaven omdat God boven de tijd staat. '

Ik snap dat alle toeters en bellen bij jou afgaan als je de overbekende uitlatingen hoort en leest waar je een tijdlang aan stuk bent gegaan. Maar wanneer jij voor jezelf weet dat dit NU voor jou niet zo geldt en jij en God zijn daarover in vrede, is het toch goed? God is Gods genoeg het je te laten weten als het anders zou zijn dan waar jij nu van overtuigd bent. En wat een ander daarvan vindt of wat een ander daarover gelooft... "Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 09:32
 
JOL252 schreef:
Soms duurt de uitwerking van Gods woord in ons gewoon wat langer dan menselijke maatstaven omdat God boven de tijd staat. '

Ik snap dat alle toeters en bellen bij jou afgaan als je de overbekende uitlatingen hoort en leest waar je een tijdlang aan stuk bent gegaan. Maar wanneer jij voor jezelf weet dat dit NU voor jou niet zo geldt en jij en God zijn daarover in vrede, is het toch goed? God is Gods genoeg het je te laten weten als het anders zou zijn dan waar jij nu van overtuigd bent. En wat een ander daarvan vindt of wat een ander daarover gelooft... "Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd".

lief van je Jol ( Kussende smiley ) maar ik vermoed dat het Sh. ook een beetje gaat om het doordrukken van haar eigen verwende willetje tegen de duidelijke tekenen van Jezus' gezindheid bij Roady in! blijkt ook al uit die oneindige lappen tekst met het nodeloos herhalen van zetten bij Sh., ik heb er maar 7 regels voor nodig hier

Éen van de kortste definities van de zonde is: ik wil (i.p.v. ik doe Gods wil), het overkomt ons allemaal natuurlijk maar plicht blijft het dat bij jezelf te onderkennen en er verder weer goed mee om te gaan

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 27 januari 2013, 09:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 09:43
 
JOL252 schreef:
Soms duurt de uitwerking van Gods woord in ons gewoon wat langer dan menselijke maatstaven omdat God boven de tijd staat. '

Ik snap dat alle toeters en bellen bij jou afgaan als je de overbekende uitlatingen hoort en leest waar je een tijdlang aan stuk bent gegaan. Maar wanneer jij voor jezelf weet dat dit NU voor jou niet zo geldt en jij en God zijn daarover in vrede, is het toch goed? God is Gods genoeg het je te laten weten als het anders zou zijn dan waar jij nu van overtuigd bent. En wat een ander daarvan vindt of wat een ander daarover gelooft... "Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd".

Jol: Ik snap dat alle toeters en bellen bij jou afgaan als je de overbekende uitlatingen hoort en leest waar je een tijdlang aan stuk bent gegaan.
Idd, fijn dat je dat snapt! :)
Ja, ik wou mensen die pas geloven ook behoeden zeg maar....



Maar wanneer jij voor jezelf weet dat dit NU voor jou niet zo geldt en jij en God zijn daarover in vrede, is het toch goed?
Als het een mening betrof wel natuurlijk wel, maar ja als iemand gaat schrijven over een algemeenheid van 'ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God', als ik duidelijk lees er is sprake van berouw bij vergeving, ja, dan zeg ik daar eventjes wat van.


God is Gods genoeg het je te laten weten als het anders zou zijn dan waar jij nu van overtuigd bent. En wat een ander daarvan vindt of wat een ander daarover gelooft... "Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd".Ja, idd. denk ik maar met algemeenheden, ja,, er komen hier misschien ook mensen die pas geloven...en ja, die kunnen dan in dezelfde valstrik vallen als ik viel...iig, hij heeft zijn teksten al gewijzigd in 'ik vind' ipv 'algemeenheden die zo zijn'.
Dus oke,.

Ik hou er over op. Ik ben duidelijk geweest, zo niet: 'ik blijf niet bezig'.


Mazzeltjes!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 27 januari 2013, 10:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 09:47
 
[quote=KEITH722]lief van je Jol ( Kussende smiley ) maar ik vermoed dat het Sh. ook een beetje gaat om het doordrukken van haar eigen verwende willetje tegen de duidelijke tekenen van Jezus' gezindheid bij Roady in!

Nee, het gaat niet om Shanita d'r verwende willetje, het gaat erom dat dat er helemaal niet staat, @#@En ik niet de 1ste ben, die dat eerst zonder na te denken als een robot overnam.Met alle desastreuze gevolgen van dien.

Kan ja nagaan hoe je over me denkt, echt erg....maar ja, tis internet, ik kan je gewoon uitzetten.

En...ik heb iig nog een eigen wil, na jarenlang...


blijkt ook al uit die oneindige lappen tekst met het nodeloos herhalen van zetten bij Sh., ik heb er maar 7 regels voor nodig hier

Éen van de kortste definities van de zonde is: ik wil (i.p.v. ik doe Gods wil), het overkomt ons allemaal natuurlijk maar plicht blijft het dat bij jezelf te onderkennen en er verder weer goed mee om te gaan

Tis goed met jou...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 27 januari 2013, 10:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 09:51
 
SHANITA130 schreef:
Jol: Ik snap dat alle toeters en bellen bij jou afgaan als je de overbekende uitlatingen hoort en leest waar je een tijdlang aan stuk bent gegaan.
Idd, fijn dat je dat snapt! :) Maar wanneer jij voor jezelf weet dat dit NU voor jou niet zo geldt en jij en God zijn daarover in vrede, is het toch goed?
Als het een mening betrof wel natuurlijk wel, maar ja als iemand gaat schrijven over een algemeenheid van 'ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God', als ik duidelijk lees er is sprake van berouw bij vergeving, ja, dan zeg ik daar eventjes wat van.


God is Gods genoeg het je te laten weten als het anders zou zijn dan waar jij nu van overtuigd bent. En wat een ander daarvan vindt of wat een ander daarover gelooft... "Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd".Ja, idd. denk ik maar met algemeenheden, ja,, er komen hier misschien ook mensen die pas geloven...en ja, die kunnen dan in dezelfde valstrik vallen als ik viel...iig, hij heeft zijn teksten al gewijzigd in 'ik vind' ipv 'algemeenheden die zo zijn'.
Dus oke,.

Ik hou er over op. Ik ben duidelijk geweest, zo niet: 'ik blijf niet bezig'.


Mazzeltjes!

eh, mij uitzetten of niet, je bent niet duidelijk geweest, daar waren de lappen tekst veel en veel te lang voor, maar dat je "niet bezig blijft" is een verstandig besluit, toch nog een positieve afsluiting van een en ander!

Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 27 januari 2013, 10:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 09:59
 
KEITH722 schreef:
eh nee, je bent niet duidelijk geweest, daar waren de lappen tekst veel en veel te lang voor, maar dat je "niet bezig blijft" is verstandig besluit, toch nog een positieve afsluiting van een en ander!Lachende smiley
a

Als je het niet erg vind, ik reageer niet op je....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:01
 
SHANITA130 schreef:
Als je het niet erg vind, ik reageer niet op je....
toch een poging tot reageren Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:01
 
SHANITA130 schreef:
Als je het niet erg vind, ik reageer niet op je....

dat deed je net anders wel Knipoog smiley

Leonardo diCaprio tegen Kate Winslett in Titanic:


Rose: You're crazy.

Jack: That's what everybody says but, with all due respect, Miss, I'm not the one hanging off the back of a ship here. Come on. C'mon, give me your hand. You don't want to do this.

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 28 januari 2013, 10:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:10
 
@ Jol

Weet je wat het ook was, ja, iemand belde die ook weleens leest hier, die dacht dat posts die ik quote teksten van mezelf waren... dus ja, ik heel duidelijk, elke keer, mijn naam ervoor in vetgedrukt, die van de ander, en dan nog zonder heraaltoets, want ik weet niet hoe die werkt. En steeds duidelijk andere kleuren.

Ach, ja, volgende keer zeg ik gewoon een keer mijn mening en blijf niet verzanden in eindeloos gedoe.

Ach, vroeger zat ik ook van die 'waarheden' te verkondigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:11
 
KEITH722 schreef:
dat deed je net anders wel Knipoog smiley

Leonardo di Caprio tegen Kate Winslett in Titanic:

Rose: You're crazy.
Jack: That's what everybody says but, with all due respect, Miss, I'm not the one hanging off the back of a ship here. Come on. C'mon, give me your hand. You don't want to do this.

a

Als je het niet erg vind reageer ik niet op je, je zit mijn s inziens gewoon uit te lokken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:16
 
SHANITA130 schreef:
Als je het niet erg vind reageer ik niet op je, je zit mijn s inziens gewoon uit te lokken...

dat hoeft niet eens bij jou enne wat is hier nog van waar?

Dus oke,.
Ik hou er over op. Ik ben duidelijk geweest, zo niet: 'ik blijf niet bezig'.

ik hou er i.i.g. wel over op nu ja en jij blijft nog wel even doorgaan met nasmeulen, wat een lol


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 27 januari 2013, 10:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:17
 
@ Jol,

Weet je wat het ook was, ik zat op zoeker te reageren, en ja toen regeerde ik, per ongeluk, op halverwege de post van R. anders wás het me niet eens opgevallen denk ik.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:19
 
KEITH722 schreef:
dat hoeft niet eens bij jou enne wat is hier nog van waar?Dus oke,.
Ik hou er over op. Ik ben duidelijk geweest, zo niet: 'ik blijf niet bezig'.

ik hou er i.i.g.wel over op nu ja en jij blijft nog wel even doorgaan met nasmeulen, wat een lol

Wat een lol...je vergeet dat ik er zolang op doorging, dat dat was omdat het iets fundamenteels bijbels betrof voor mij. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:20
 
KEITH722 schreef:
dat hoeft niet eens bij jou enne wat is hier nog van waar?Dus oke,.
Ik hou er over op. Ik ben duidelijk geweest, zo niet: 'ik blijf niet bezig'.

ik hou er i.i.g.wel over op nu ja en jij blijft nog wel even doorgaan met nasmeulen, wat een lol

als jullie elkaar nu es effe vergeven, dan is dit opgelost. ieder van jullie heeft zo zijn eigen kijk op de dingen,kan gebeuren liefs voor beide Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:24
 
Ja, Keith, misschien vergeef ik je wel...als ik zie dat je berouw hebt anders niet.

Het is stil aan de overkant....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 27 januari 2013, 10:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 10:47
 
Fijne Zondag!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 00:46
 
PETRA373 schreef:
als jullie elkaar nu es effe vergeven, dan is dit opgelost. ieder van jullie heeft zo zijn eigen kijk op de dingen,kan gebeuren liefs voor beide Lachende smiley

precies, kan dit topic gesloten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 01:35
 
PETRA373 schreef:
als jullie elkaar nu es effe vergeven, dan is dit opgelost. ieder van jullie heeft zo zijn eigen kijk op de dingen,kan gebeuren liefs voor beide Lachende smiley

AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 09:54
 
SHANITA130 schreef:
Ja, Keith, misschien vergeef ik je wel...als ik zie dat je berouw hebt anders niet.

Het is stil aan de overkant....

Vergeven is groeien, niet vergeven is blijven stilstaan, stilstaan bij pijn wat een ander je heeft aangedaan.
Kijk maar naar dit, en andere topic,s, je blijft stilstaan, over het gelijk, wie gaat er toegeven, ik niet. (ik is algemeen)
Als iedereen het naast zich neer zou leggen, kan je er mee verder gaan, soms hoeft vergeven die ander niet te weten.
Als je het zelf maar weet, het er niet meer over hebben, is een stukje verder gaan, maar blijf je die emotie vast houden, kom je geen stap verder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 10:23
 
GERRIT084 schreef:
Vergeven is groeien, niet vergeven is blijven stilstaan, stilstaan bij pijn wat een ander je heeft aangedaan.
Kijk maar naar dit, en andere topic,s, je blijft stilstaan, over het gelijk, wie gaat er toegeven, ik niet. (ik is algemeen)
Als iedereen het naast zich neer zou leggen, kan je er mee verder gaan, soms hoeft vergeven die ander niet te weten.
Als je het zelf maar weet, het er niet meer over hebben, is een stukje verder gaan, maar blijf je die emotie vast houden, kom je geen stap verder.

Idd, verwerken, en niet vasthouden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 10:43
 
GERRIT084 schreef:
Vergeven is groeien, niet vergeven is blijven stilstaan, stilstaan bij pijn wat een ander je heeft aangedaan.
Kijk maar naar dit, en andere topic,s, je blijft stilstaan, over het gelijk, wie gaat er toegeven, ik niet. (ik is algemeen)
Als iedereen het naast zich neer zou leggen, kan je er mee verder gaan, soms hoeft vergeven die ander niet te weten.
Als je het zelf maar weet, het er niet meer over hebben, is een stukje verder gaan, maar blijf je die emotie vast houden, kom je geen stap verder.

(can I hear an amen?)

Het is waar en zeker

Wat ik de laatste tijd voor mezelf heb geleerd over hoe de schepping werkt (niemand moet hier iets Knipoog smiley ):

Geef geen (in ieder geval niet onnodig) aandacht aan wat fout gaat want dan vermenigvuldigd het zich, krijg je er meer van (law of attraction). Aandacht geven (lees ook bidden) aan wat je niet hebt gekregen (bv berouw) zorgt dat je er meer niet van gaat krijgen.
Doe wat goed is!

Klaag niet over het half lege glas maar dank voor het half volle.

Pas op voor een eisende houding. Berouw kun je niet eisen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 10:54
 
Vergeving kun je ook niet eisen.

Ik wil niet vergeven, maar God wil dat ik vergeef en daarom vergeef ik Smiley die vol vragen zit

Ik hou niet van je, maar God wil dat ik van je houd en daarom hou ik van je.

Past helemaal in het cultuurtje van zelf niet denken en gevoel uitschakelen, ook toegepast in sekten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 11:33
 
SHANITA130 schreef:
Vergeving kun je ook niet eisen.

Ik wil niet vergeven, maar God wil dat ik vergeef en daarom vergeef ik Smiley die vol vragen zit

Ik hou niet van je, maar God wil dat ik van je houd en daarom hou ik van je.

Past helemaal in het cultuurtje van zelf niet denken en gevoel uitschakelen, ook toegepast in sekten.

God heeft gezegd, mij is de wrake ...............
Ik weet, het is simpeler gezet, dan gedaan, maar ook vergeven is een groei proces, wij zijn niet bij machte, om het in ene te doen.
Ja in een verspreking, in net als hier een (flut) discussie, we zijn het eigenlijk nooit met elkaar helemaal eens.

Een stempel krijgen, is iets waar geen mens op zit te wachten, wat ook de reden mag zijn, maar in de meeste gevallen, doen wij het eigenlijk zelf.
Niet helemaal waar, maar wij houden meestal het één en ander in stand, door het bespreekbaar te maken en te houden.
Wat in een ver verleden is gebeurd (heb het nu over mijzelf) ik vraag mij nu af, of een hopen dingen in mijn leven echt nodig waren, geweest.

Nee dus niet echt, maar door de confrontatie aan te gaan, met het verleden, en de personen, is het verder gaan, in werking gezet.
Eigenlijk best wel laat, maar niet te laat, het is nooit te laat, maar wel, niet vroeg genoeg.
En de daders, of pleger,s , die wisten van niets meer, in ieder geval niet veel meer, waarom niet?
Die waren gewoon verder gegaan met leven, ik even niet, maar nu wel.
Weet je, alleen jij kan je leven weer inhoud geven, die ander doet het niet voor je.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 28 januari 2013, 11:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 15:50
 
SHANITA130 schreef:
Vergeving kun je ook niet eisen.

Ik wil niet vergeven, maar God wil dat ik vergeef en daarom vergeef ik Smiley die vol vragen zit

Ik hou niet van je, maar God wil dat ik van je houd en daarom hou ik van je.

Past helemaal in het cultuurtje van zelf niet denken en gevoel uitschakelen, ook toegepast in sekten.

Shanita, de laatste zin laat ik maar even voor wat het is.

Het is eerlijk van je als je zegt, niet te willen vergeven. Maar vergeven omdat God het van je vraagt, is omdat je omgekeerd van God vraagt jou zonden te vergeven, jou schuld te dragen. En in dat licht kan een mens ook een mens vergeven. Ieder mens heeft een grote schuld naar God toe, maar als we God vragen om vergeving, en je naaste niet wil vergeven, dan gaat het net als de schuldeiser die kwam bij de man, en hij kon niet betalen. Hij smeekte om gedult, maar gaf hem die hem schuldig was zware straffen.
Ik denk dat het inleven van je schuld naar God, je milder maakt naar je naaste, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn. En ja, dan vraagt God het van ons, in het gebed wat Hij ons geleerd heeft te bidden: "Vergeef ons onze schulden, zoals wij ook vergeven hen die ons schuldig zijn."

Dat heeft niets met een sekte te maken, maar met een leven in geloof in God, die waar het ons moeilijk wordt, Zelf heeft belooft, om de kracht van Hem te verwachten, omdat wij zwak zijn.

Dit betekend dus totaal niet dat je jou denken uitschakeld, maar juist tot in je diepste ik er mee bezig ben, om Gods wil te doen, Hem na te leven, Zijn wet te houden en te doen. Niet omdat je zo goed ben om dat te doen, maar omdat God het waard is.

Dat gun ik ook jou, hoe moeilijk het ook is, om uit de kracht die God geeft, met je volle verstand, te mogen vergeven. En die God, die alles weet en kent, die ook jou moeite en beschadigingen kent, die God weet ook hoe Hij de ander bereiken kan.

Ik ben er van overtuigd, dat als je kan vergeven, je daar zelf ook goed mee ben. Niet sektarisch, maar bewust in geloof op God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:00
 
Vergeven betekend niet vergeten. vergeven is een keuze een wilsbeschikking. vergeven is ook loslaten, en het mooie is dat zijn zegen daarop rust. Vergeven betekend dat jij niet langer het slachtoffer hoeft te zijn van hetgeen jou is aangedaan, door het in Zijn hand te leggen. Vergeven is heel persoonlijk. Iets tussen jou en God in de eerste plaats, dan pas komt al het andere
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:01
 
SHANITA130 schreef:
Vergeving kun je ook niet eisen.

Ik wil niet vergeven, maar God wil dat ik vergeef en daarom vergeef ik Smiley die vol vragen zit

Ik hou niet van je, maar God wil dat ik van je houd en daarom hou ik van je.

Past helemaal in het cultuurtje van zelf niet denken en gevoel uitschakelen, ook toegepast in sekten.

martin luther king:

We hoeven niet iedereen aardig te vinden, maar hun wel lief te hebben.

woorden van een wijze man die door menige blanke man gehaat werd en daar ook gevolgen van ondervond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:02
 
hoe kon die dat trouwens? door dat hij door had dat we niet tegen individuen strijdde, maar tegen systemen en natuurlijk was hij een vriend van jezus, kon hij zijn liefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 9 Volgende
Pagina 3 van 9