ChristianMatch
 


Forum

Voorbeboedsmiddelen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 17:05
 
het één sluit het ander niet uit denk ik;
een kinderzegen kan een zware verantwoordelijkheid zijn, soms zelfs zo zwaar, dat je er bijna onder zou bezwijken.
blijft toch nog steeds staan, dat een zegen wel een zegen blijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 19:10
 
Eerlijkl gezegd vind ik de opmerkingen die hier geplaatst worden volledig uit hun contekst gehaald. De beginvraag is immers, mag je als christen voorbehoedsmiddelen gebruiken? Want kinderen zijn toch een zegen en die mag je toch niet afwijzen? Er zijn tal van voorbeelden te bedenken waarin het niet verstandig is kinderen te hebben en dan zou je je verantwoordelijkheid moeten nemen vind ik.
Er zijn voldoende kinderen de dupe geworden van onverantwoordelijk gedrag van de ouders, zij waren wel de zegen, maar ze werden niet gastvrij ontvangen. Ik vind dat met name de dames hier een heel romantisch beeld schetsen van de werkelijkheid en niet denken aan wat het gevolg voor het kind is als het niet welkom is.
Iedere kind zou een zegen moeten zijn, maar helaas zijn er ook kinderen die dat niet mogen ervaren. Kan dat kind er iets aan doen, nee. De ouders hadden verstandiger moeten zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 19:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijkl gezegd vind ik de opmerkingen die hier geplaatst worden volledig uit hun contekst gehaald. De beginvraag is immers, mag je als christen voorbehoedsmiddelen gebruiken? Want kinderen zijn toch een zegen en die mag je toch niet afwijzen? Er zijn tal van voorbeelden te bedenken waarin het niet verstandig is kinderen te hebben en dan zou je je verantwoordelijkheid moeten nemen vind ik.
Er zijn voldoende kinderen de dupe geworden van onverantwoordelijk gedrag van de ouders, zij waren wel de zegen, maar ze werden niet gastvrij ontvangen. Ik vind dat met name de dames hier een heel romantisch beeld schetsen van de werkelijkheid en niet denken aan wat het gevolg voor het kind is als het niet welkom is.
Iedere kind zou een zegen moeten zijn, maar helaas zijn er ook kinderen die dat niet mogen ervaren. Kan dat kind er iets aan doen, nee. De ouders hadden verstandiger moeten zijn.

ik denk dat ikzelf geen romantisch beeld heb, chatuliem
ik blijf er echter bij, dat de kinderzegen een zeer grote zegen is; hoe dan ook!!
en inderdaad; er zijn ouders die de verantwoordelijkheid niet kunnen/willen nemen, dat is waar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 19:19
 
.

Laatst aangepast door
BRAZEEVEL772
op maandag 5 juli 2010, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 19:36
 
BRAZEEVEL772 schreef:
zou iets voorzichtiger zijn hier in te oordelen
want je kent niet ieder zn achtergrond
en kan wel eens pijnlijk over komen chat



je kunt nooit met iedere eventualiteit rekening houden op een forum, hef het dan meteen maar op.
Chatuliem heeft gewoon in grote lijnen gelijk en als er iemand is die zich persoonlijk aangevallen voelt door omstandigheden waar Chatuliem onmogelijk de ins en outs van kan weten, kun je er vanuit gaan dat hij dat niet expres heeft gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 19:45
 
.

Laatst aangepast door
BRAZEEVEL772
op maandag 5 juli 2010, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 19:47
 
PIETER649 schreef:
je kunt nooit met iedere eventualiteit rekening houden op een forum, hef het dan meteen maar op.
Chatuliem heeft gewoon in grote lijnen gelijk en als er iemand is die zich persoonlijk aangevallen voelt door omstandigheden waar Chatuliem onmogelijk de ins en outs van kan weten, kun je er vanuit gaan dat hij dat niet expres heeft gedaan.

Ik geloof niet dat het er veel mee te maken heeft dat iemand zich persoonlijk aangevallen voelt door Chat hoor, ikzelf in elk geval niet!
Punt is alleen dat er continu ontzettend provocerende opmerkingen geplaatst worden waar al vaker over gezegd is dat de nuances wel wat meer belicht mogen worden...
Pas wanneer Chat erop aangesproken word dat hij wederom een raar geformuleerde uitspraak plaatst geeft hij het verhaal ineens een ander staartje en begint met het belichten van nuances...
Maar toch, iedere keer weer gebeurt het...en tja, dat lijkt inderdaad vooral expres gedaan te worden om te kijken wie er als eerste op de kast klimt!

Chat, ik heb niets tegen je...maar je bewoordingen mogen (nog steeds) wat zorgvuldiger gekozen worden... Twijfelende smiley

Wat betreft voorbehoedsmiddelen denk ik gewoon gebruiken! Wat lossen we er mee op als de wereld vol komt met ongewenste kinderen? Ik zie hierin zeker Chat's punt...voor sommigen kan het eerder een vloek zijn dan een zegen...
Ik denk dat als God echt wil dat een kind er komt, dat het dan ook wel gebeurt...het levende bewijs ligt nu lekker te slapen Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 28 juni 2010, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:00
 
zou iets voorzichtiger zijn hier in te oordelen
want je kent niet ieder zn achtergrond
en kan wel eens pijnlijk over komen chat

BRAZEEVEL772 schreef:
dat is jou mening pieter
je kunt ook eerst nadenken wat je zegt of schrijft
want ik hou wel rekening met een ander
en kwetsen doe je iemand sneller dan je denkt
en dan kun je beter zwijgen


Als we dan toch off-topic gaan, "want ik hou wel rekening met een ander", is dus een veroordeling aan het adres van Pieter..... Twijfelende smiley

En on-topic, "voor het zingen de kerk uit" bestaat al jaren.... alleen nu zijn er de mogelijkheden om meer zekerheid in te bouwen om conceptie tegen te gaan.
Goed of fout, geen idee, maar als je de intentie hebt dat je graag kinderen wilt dan maak je zelf/samen een keuze om kinderen te krijgen/nemen. En als je dan ook daadwerkelijk kinderen krijgt dan is dat een zegen. Maar het hebben van kinderen hoeft niet altijd een zegen te zijn denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:03
 
BRAZEEVEL772 schreef:
zou iets voorzichtiger zijn hier in te oordelen
want je kent niet ieder zn achtergrond
en kan wel eens pijnlijk over komen chat
Kan je niet eens meer over voorbehoedsmiddelen praten zonder dat mensen zich meteen aangevallen voelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:05
 
MARIO216 schreef:
Omdat het topic sex voor het huwelijk een beetje dood bloed een ander topic, voorbehoedsmiddelen. Mag je in een huwelijk de kinderwens uitstellen? Mag je als single alleen sex hebben met een voorbehoedsmiddel als excuus, omdat je het niet laten kunt. Of wacht je tot het huwelijk.
Dat laatste ben ik meer een voorstander van.

Het lijkt me om veel redenen een kwestie van liefde, verstand, respect en wijsheid om de kinderwens uit te stellen in een huwelijk, een paar op een rijtje:
1. fysieke mogelijkheden van de vrouw
2. financiële draagkracht van het gezin
3. de economische mogelijkheden van het land waarin je woont
4. benodigde bewoonbare delen van de aardkloot
5. voedselvoorziening: waar laat je de veestapel, landbouwgrond, (drink)water
6. de enorme hoeveelheden benodigde electriciteit en gas
7. de enorme hoeveelheden afval.

Er natuurlijk van uitgaande dat het mondiaal zou gelden dat het uitstellen van de kinderwens binnen het huwelijk niet wenselijk is omdat je als gelovige de kinderzegen van God niet mag weigeren.

De natuur is gul, Mario.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:07
 
.

Laatst aangepast door
BRAZEEVEL772
op maandag 5 juli 2010, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:10
 
.

Laatst aangepast door
BRAZEEVEL772
op maandag 5 juli 2010, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:28
 
BRAZEEVEL772 schreef:
waarom zou ik daar over praten
is niet mijn keuze wat een ander doet
de bijbel is duidelijk chat
daar hoef mijn mening niet aan toe gevoegd te worden

Dan zou ik bijna zeggen: waarom reageer je dan (niet onaardig bedoelt maar vat het gewoon even niet).
ik geloof dat dit forum juist bedoelt was om als christen over christelijk zaken te praten, om te leren van elkaars mening en om af te wegen of je eigen mening klopt of dat je dingen misschien ook op een andere manier kan bekijken.

Deze laatste bijdrages gingen allemaal over de opmerkingen van chatuliem: als je kinderen krijgt ontvang je een zegen en een zorg.
Ik denk dat toch vrijwel elke ouder, van een ziek of gezond kind dat toch wel kan beamen? Een kind is een enorme verantwoordelijkheid.
Dat is mijn mening, maar ik kan me wel situaties voorstellen waarin met de zegen van het hebben van een kind even moeilijk kan zien.

In de bijdrages werden toen gehandicapte kinderen en hun ouders aangehaald, wat ik daar nou juist het bijzondere van vind is dat ik nog nooit een ouder van een gehandicapt kind heb horen zeggen dat ze hun kind als last zien, hoe zwaar deze mensen het juist ook hebben. Wel hebben ze er vaak enorme zorgen over, maar hun kind zien nog altijd als zegen.
Zoals Hannah al zei, het een sluit het ander niet uit.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 28 juni 2010, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD265





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:28
 
verwijderd

Laatst aangepast door
GERALD265
op dinsdag 28 september 2010, 21:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:48
 
GERALD265 schreef:
Misschien is expres of ook niet? Wie weet!
Het lijkt me in zo'n situatie Chat dan te vragen zijn antwoord wat meer toe te lichten ipv gelijk te reageren.

Ik zei; pas wanneer Chat erop aangesproken word...

Word dus aangesproken op de bewoording alsmede gevraagd om uitleg...om het even...

Zoals ik al zei; ik ben het met Chat eens...wat hij in zijn laatste reactie voor de mijne zei...die is namelijk helder en duidelijk... en nu, klaar!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 28 juni 2010, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 21:06
 
MIEKE364 schreef:
Het lijkt me om veel redenen een kwestie van liefde, verstand, respect en wijsheid om de kinderwens uit te stellen in een huwelijk, een paar op een rijtje:
1. fysieke mogelijkheden van de vrouw
2. financiële draagkracht van het gezin
3. de economische mogelijkheden van het land waarin je woont
4. benodigde bewoonbare delen van de aardkloot
5. voedselvoorziening: waar laat je de veestapel, landbouwgrond, (drink)water
6. de enorme hoeveelheden benodigde electriciteit en gas
7. de enorme hoeveelheden afval.

Er natuurlijk van uitgaande dat het mondiaal zou gelden dat het uitstellen van de kinderwens binnen het huwelijk niet wenselijk is omdat je als gelovige de kinderzegen van God niet mag weigeren.

De natuur is gul, Mario.



Wat een wijze woorden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 21:45
 
MIEKE364 schreef:
Er natuurlijk van uitgaande dat het mondiaal zou gelden dat het uitstellen van de kinderwens binnen het huwelijk niet wenselijk is omdat je als gelovige de kinderzegen van God niet mag weigeren.

De natuur is gul, Mario.


God is gul, mieke...
des buiks vrucht IS een beloning!
ik weet nog, dat ik pleegmoeder werd, en mensen tegen me zeiden;
tjoh, dat "zulke mensen" kinderen mogen krijgen he, ze zouden ze gelijk moeten steriliseren, die lui.
er waren rond die tijd ook diverse televisie uitzendingen over zwakbegaafde ouders, waar je haren van ten berge rezen.
ik vond het erg moeilijk, hoe ik over de ouders van mijn pleegkinderen moest denken; ik zag immers het gevolg van een paar maanden verzorging elke dag voor me, en ik kende het verhaal uit de verslagen van de raad van de kinderbescherming....
hoe kan een kind hier ooit mee verder leven....!!
afijn, ik heb het toen aan God voorgelegt, en weet je wat ik las?
het staat ergens in jesaja 45;

Ik, de HEERE, heb ze geschapen.
Wee dien, die met zijn Formeerder twist, gelijk een potscherf met aarden potscherven! Zal ook het leem tot zijn formeerder zeggen: Wat maakt gij? of zal uw werk zeggen: Hij heeft geen handen?
Wee dien, die tot den vader zegt: Wat genereert gij? en tot de vrouw: Wat baart gij?
Alzo zegt de HEERE, de Heilige Israëls, en deszelfs Formeerder: Zij hebben Mij van toekomende dingen gevraagd; van Mijn kinderen, zoudt gij Mij van het werk Mijner handen bevel geven?Ik heb de aarde gemaakt, en Ik heb den mens daarop geschapen; Ik ben het! Mijn handen hebben de hemelen uitgebreid, en Ik heb al hun heir bevel gegeven.

daarna heb ik me nooit meer afgevraagd, of zwakbegaafde mensen kinderen mogen krijgen, wel kwam ik tot de conclusie, dat God van ons vraagt elkaars lasten te dragen;
en dan droom ik wel eens;
hoe zou de wereld eruit zien, wanneer we kijken waar we elkaar bij kunnen staan, hoe we gezinnetjes kunnen ontlasten, wanneer dat nodig is, of we anderen kunnen leren hun gezin wel op de juiste manier aan te sturen?
zou het niet prachtig zijn, wanneer je wist, dat je bij iedereen, wie dan ook, kon aankloppen om hulp, zonder dat die hulp opgedrongen werd, of er veroordelend gedacht werd over je?




.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 28 juni 2010, 21:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:53
 
HANNAH810 schreef:
God is gul, mieke...
des buiks vrucht IS een beloning!
ik weet nog, dat ik pleegmoeder werd, en mensen tegen me zeiden;
tjoh, dat "zulke mensen" kinderen mogen krijgen he, ze zouden ze gelijk moeten steriliseren, die lui.
er waren rond die tijd ook diverse televisie uitzendingen over zwakbegaafde ouders, waar je haren van ten berge rezen.
ik vond het erg moeilijk, hoe ik over de ouders van mijn pleegkinderen moest denken; ik zag immers het gevolg van een paar maanden verzorging elke dag voor me, en ik kende het verhaal uit de verslagen van de raad van de kinderbescherming....
hoe kan een kind hier ooit mee verder leven....!!
afijn, ik heb het toen aan God voorgelegt, en weet je wat ik las?
het staat ergens in jesaja 45;

Ik, de HEERE, heb ze geschapen.
Wee dien, die met zijn Formeerder twist, gelijk een potscherf met aarden potscherven! Zal ook het leem tot zijn formeerder zeggen: Wat maakt gij? of zal uw werk zeggen: Hij heeft geen handen?
Wee dien, die tot den vader zegt: Wat genereert gij? en tot de vrouw: Wat baart gij?
Alzo zegt de HEERE, de Heilige Israëls, en deszelfs Formeerder: Zij hebben Mij van toekomende dingen gevraagd; van Mijn kinderen, zoudt gij Mij van het werk Mijner handen bevel geven?Ik heb de aarde gemaakt, en Ik heb den mens daarop geschapen; Ik ben het! Mijn handen hebben de hemelen uitgebreid, en Ik heb al hun heir bevel gegeven.

daarna heb ik me nooit meer afgevraagd, of zwakbegaafde mensen kinderen mogen krijgen, wel kwam ik tot de conclusie, dat God van ons vraagt elkaars lasten te dragen;
en dan droom ik wel eens;
hoe zou de wereld eruit zien, wanneer we kijken waar we elkaar bij kunnen staan, hoe we gezinnetjes kunnen ontlasten, wanneer dat nodig is, of we anderen kunnen leren hun gezin wel op de juiste manier aan te sturen?
zou het niet prachtig zijn, wanneer je wist, dat je bij iedereen, wie dan ook, kon aankloppen om hulp, zonder dat die hulp opgedrongen werd, of er veroordelend gedacht werd over je?




.


Ervan uitgaande dat God de Schepper is van de natuur, Hannah, zeggen we hetzelfde. God geeft de problemen, de moeite met de ene hand en met de andere geeft hij de oplossing. Er is geen toeval en er gebeurt niets zonder reden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:54
 
HANNAH810 schreef:
God is gul, mieke...
des buiks vrucht IS een beloning!
ik weet nog, dat ik pleegmoeder werd, en mensen tegen me zeiden;
tjoh, dat "zulke mensen" kinderen mogen krijgen he, ze zouden ze gelijk moeten steriliseren, die lui.
er waren rond die tijd ook diverse televisie uitzendingen over zwakbegaafde ouders, waar je haren van ten berge rezen.
ik vond het erg moeilijk, hoe ik over de ouders van mijn pleegkinderen moest denken; ik zag immers het gevolg van een paar maanden verzorging elke dag voor me, en ik kende het verhaal uit de verslagen van de raad van de kinderbescherming....
hoe kan een kind hier ooit mee verder leven....!!
afijn, ik heb het toen aan God voorgelegt, en weet je wat ik las?
het staat ergens in jesaja 45;

Ik, de HEERE, heb ze geschapen.
Wee dien, die met zijn Formeerder twist, gelijk een potscherf met aarden potscherven! Zal ook het leem tot zijn formeerder zeggen: Wat maakt gij? of zal uw werk zeggen: Hij heeft geen handen?
Wee dien, die tot den vader zegt: Wat genereert gij? en tot de vrouw: Wat baart gij?
Alzo zegt de HEERE, de Heilige Israëls, en deszelfs Formeerder: Zij hebben Mij van toekomende dingen gevraagd; van Mijn kinderen, zoudt gij Mij van het werk Mijner handen bevel geven?Ik heb de aarde gemaakt, en Ik heb den mens daarop geschapen; Ik ben het! Mijn handen hebben de hemelen uitgebreid, en Ik heb al hun heir bevel gegeven.

daarna heb ik me nooit meer afgevraagd, of zwakbegaafde mensen kinderen mogen krijgen, wel kwam ik tot de conclusie, dat God van ons vraagt elkaars lasten te dragen;
en dan droom ik wel eens;
hoe zou de wereld eruit zien, wanneer we kijken waar we elkaar bij kunnen staan, hoe we gezinnetjes kunnen ontlasten, wanneer dat nodig is, of we anderen kunnen leren hun gezin wel op de juiste manier aan te sturen?
zou het niet prachtig zijn, wanneer je wist, dat je bij iedereen, wie dan ook, kon aankloppen om hulp, zonder dat die hulp opgedrongen werd, of er veroordelend gedacht werd over je?




.


Mooi gezegd Hannah!

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 12:33
 
MIEKE364 schreef:
Ervan uitgaande dat God de Schepper is van de natuur, Hannah, zeggen we hetzelfde. God geeft de problemen, de moeite met de ene hand en met de andere geeft hij de oplossing. Er is geen toeval en er gebeurt niets zonder reden.


weet je mieke,
soms is dat zo moeilijk om te zien, vind ik!
er gebeurt niets zonder reden; helemaal waar,
maar dan denk ik wel eens; Heere God, waarom, waarom, waarom!!
waar is nu Uw almacht,
waarom laat u dingen toe, die zo onrechtvaardig lijken,
die kleine kinderen schaden, volwassenen blokkeren om aan hen hun liefde te tonen.....
niets zonder reden; je hebt gelijk, mieke, maar toch.........*zucht*
leer me volgen zonder vragen, Vader......

(Hij aanschouwt de moeite en het verdriet, opdat wij het in Zijn hand zouden geven....)



.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 29 juni 2010, 12:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:11
 
de pil en condoom doe ik niet aan mee en nee voor het zingen de kerk uit ook niet, mijn opa vertelde mij dat varkens blaas beter was nog milieu vriendelijker ook
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:18
 
HANNAH810 schreef:
[/b]weet je mieke,
soms is dat zo moeilijk om te zien, vind ik!
er gebeurt niets zonder reden; helemaal waar,
maar dan denk ik wel eens; Heere God, waarom, waarom, waarom!!
waar is nu Uw almacht,
waarom laat u dingen toe, die zo onrechtvaardig lijken,
die kleine kinderen schaden, volwassenen blokkeren om aan hen hun liefde te tonen.....
niets zonder reden; je hebt gelijk, mieke, maar toch.........*zucht*
leer me volgen zonder vragen, Vader......

(Hij aanschouwt de moeite en het verdriet, opdat wij het in Zijn hand zouden geven....)



.



Net zo wanhopig als jij zo klinkt word ik ervan, hoor Hannah. Ik kan het ook niet rijmen en kan het net zo min begrijpen of aanvaarden en word er vaak gewoon heel kwaad om. Wat mij helpt als ik iets onaanvaardbaar meemaak of ervan hoor ervoor bidden en wel meteen of later bij mijn avondgebed, uitgebreid. Ook je woede, je onbegrip en je wanhoop bij Hem neerleggen en Hem te bevragen over wat je zo beweegt en Hem proberen te vermurwen Zijn toorn af te wenden en genadig te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:21
 
en dan wil het hele plaatje soms ineens draaien, he mieke? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:24
 
HANNAH810 schreef:
en dan wil het hele plaatje soms ineens draaien, he mieke? Knipoog smiley

Het leven heeft vele facetten, he Hannah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:33
 
.

Laatst aangepast door
BRAZEEVEL772
op maandag 5 juli 2010, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:43
 
Uiteindelijk helpt de Heer je door alles heen. Of Hij alles zo gewild heeft, is een andere discussie....Maarre hoe zit dat met voorbehoedsmiddelen. Nog weinig over gehoord hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:48
 
.

Laatst aangepast door
BRAZEEVEL772
op maandag 5 juli 2010, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:29
 
BRAZEEVEL772 schreef:
en het mooie van alles is dat het toch steeds weer goed komt
maar om Zijn tijd en wijze .


Je daaraan overgeven geeft rust, die Hij alleen kan geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:36
 
BULLDOG524 schreef:
de pil en condoom doe ik niet aan mee en nee voor het zingen de kerk uit ook niet, mijn opa vertelde mij dat varkens blaas beter was nog milieu vriendelijker ook

die opa van jou kan me nog meer vertellen Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Uiteindelijk helpt de Heer je door alles heen. Of Hij alles zo gewild heeft, is een andere discussie....Maarre hoe zit dat met voorbehoedsmiddelen. Nog weinig over gehoord hier.



Vertel jou mening erover chat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4