ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HARALD940
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HARALD940
Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 21:39
BerichtOnderwerp: wat betekend Israel.
 
Ik heb de website bekeken......

Wat een onzin.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:56
BerichtOnderwerp: tegenstrijdig?
 
Venus als planeet is in de ochtend te zien voor de zon opkomt, maar ook als de zon ondergaat.
Dat Venus met Satan word geassocieerd is niet heel vreemd, gezien de vaalrode staat van de planeet.
Omdat Venus ook ondergaat, geeft dat dan de staat van Satan aan waar Jesaja over spreekt.

In het geval van Jezus word hier niet Venus het voorbeeld voor de ochtendster.
Openbaringen zegt: de stralende morgenster. Dat kan niet Venus zijn.
Hiermee kun je veel beter de link terug maken naar Genesis, dag 1.
Quote:
God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 17:13
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MARISKA601 schreef:
ik zie dat ik verkeerde plaatje heb gedaan...


Ik had anders geen problemen met het andere plaatje Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 11:41
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARRY942 schreef:
Ja ik drink graag rode wijn, dat klopt! Wodka heb ik ook wel es geproefd, vindternixan. Maar ik weet weldegelijk mijn maat te houden, in tegenstelling wat sommige mensen in de chatbox vermeldden. Zo...ik heb gezegd...

Boze smiley

Ja baas. Knipoog smiley


Vanavond lekker makkelijk eten, soep met witte bolletjes.


Laatst aangepast door
HARALD940
op zaterdag 17 december 2011, 11:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 11:36
BerichtOnderwerp: tegenstrijdig?
 
PIETER649 schreef:
Nou deskundigen, ik heb een vraagje aan ulieden...

hoe verklaar je Jesaja 14:12 en Openbaringen 22:16 met elkaar?

ik zet de teksten er niet bij, doe maar es moeite Lachende smiley

Nou, gewoon niet..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jesaja 14:12 gaat over Satan

Openbaringen 22:16 gaat over Jezus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 18:09
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MARRY942 schreef:
Mijn mooiste moment was vanmorgen onder het koffiedrinken met mijn werkgeefster. Ik schijn zo goed te bevallen dat ik voortaan een ochtend meer mag komen werken. Ben super-de-super-giga-turbo-blij! Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

He, Marry, gefeliciteerd!

SHANITA130 schreef:
Zo wat lang! Wat heerlijk voor je! Knipoog smiley

Thnx!, jij hebt toch ook wel kerstvakantie straks?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:21
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Dat mijn kerstvakantie begon toen ik uitlogde vandaag.
Lekker 2 weekjes vrij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:19
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
LISA610 schreef:
Zelfs Satan zegt hier niet dat Adam en Eva gelijk zullen zijn aan God, maar dat zij als goden zullen zijn.

Heb je de noot die erbij zit ook gelezen???
Quote:
(3:5) als goden – Ook mogelijk is de vertaling: ‘als God’.
Goed vertalen is erg moeilijk……

LISA610 schreef:
Als je de Bijbel goed leest, kom je dus tot het inzicht dat Adam en Eva geschapen zijn als Gods evenbeeld, zodat zij op Hem lijken. Zij waren echter niet gelijk aan God en ook zeker niet almachtig. Kortom, wat jij beweert bij het antwoord “nee” slaat helemaal nergens op.

Kortom, niet gelezen dat erachter staat;
Quote:
ben je dat?
Om Nee te kunnen zeggen tegen de verleidingen van de duivel kom je als mens altijd kracht en macht te kort, en om dat dan wel te kunnen moet je als mens tegelijkertijd ook God zijn, Jezus kon het wel, maar Hij was naast mens ook God, en had dus de kracht en macht om de duivel te weerstaan. (Matt 4)

LISA610 schreef:
Jij stelt bij antwoord “ja” dat ik gelijk zou zijn aan Adam en Eva als ik die keuze maak. Dat klopt, want ook ik zou dan ongehoorzaam zijn aan wat God heeft geboden. Dat zou dan echter mijn verkeerde keuze zijn geweest en niet die van mijn nageslacht. En ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen zonden.

Ieder verantwoordelijk voor eigen zonden, dat klopt.
Maar dan ga je de fout in, want omdat jij door de zondeval kunt zondigen, kan je nageslacht dat ook, zij worden niet geboren met jou zonden, maar worden wel geboren met jou zondige natuur. (Rom 7)

LISA610 schreef:
Ik vraag me af wat Adam en Eva hadden gedaan als zij hadden geweten, wat wij allemaal weten.

Die vraag heb je zelf al beantwoord, in het stukje hierboven. Jij gaat toch de fout in met wat je nu weet, Adam en Eva dus ook als zij weten wat wij weten.

LISA610 schreef:
En dan nog even jouw verhaal over dat doodgeboren kind. Ik heb steeds in mijn bijdragen gezegd dat een kind, zeker een pasgeboren kind, niet zondig is.


Niet gezondigd, wel een zondige natuur, zie ook mijn reactie iets naar boven. (Rom 7)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:18
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
YELNIN491 schreef:
mag hoor, maar voor mij mag tie ook gewoon 100% blijven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Voor jou wel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nu Marry nog Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 11:06
BerichtOnderwerp: electro accupunctuur
 
JOLAN931 schreef:
http://www.bonsana.nl/Electroacupunctuur.htm

Ik ben benieuwd naar jullie visie op bovenstaande link.

Meerdere keren heb ik mezelf laten 'doormeten' en alle keren is dit goed bevallen. Klachten die er waren werden op deze manier opgespoord, en met natuurlijke medicatie verholpen.

Nu hoorde ik pas van iemand dat dit 'harstikke occult'was Gefrustreerde smiley
Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken, en vooral ook waarom.

Occult zal wel mee vallen, tenminste wat ik vanaf de website kan lezen zit ze geen bosgeesten op te roepen. Knipoog smiley

Buiten dat heb ik, ondanks dat ik geen medicijnen gestudeerd heb, wel een paar punten waar ik het niet met haar eens ben voor wat betreft voeding. Zoals verzadigd vet uit vlees en zuivelproducten, die heeft een mens ook nodig, al is teveel natuurlijk ook niet goed.
En haar punt over hygiëne, hygiëne is belangrijk dus wel wassen, maar je moet geen smetvrees gaan krijgen. En resten van afhaalmaaltijden zoals de chinees of wok kun je best bewaren, desnoods vries je het in.

Haar laatste opmerking, blijf nuchter over voeding, ben ik het wel mee eens.

Na wat verder onderzoek, vraag haar eens naar haar BIG registratie, waarom dat op verpleegkundige staat, en niet op therapeut, want dat is wat ze volgens de website doet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 10:29
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
YELNIN491 schreef:
maak je er een mixje van, is errug lekker Kwijlende smiley

Ik heb wel een sappie naast mij staan om te mixen, geen probleem.

10% sappie
90% jenever

Toch? Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 10:06
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
CHATULIEM619 schreef:
Ook hier is de contekst weer belangrijk. Waarom plukken mensen zo gemakkelijk bijbelteksten, terwijl ze zich niet eens druk maken over de contekst? Dan krijgen ze een hele vreemde aparte en absolute waarde, zonder dat het de bijbel zelf in zijn waarde laat.
Ten eerste denk ik dat je een heleboel kunt doen en moet doen. Jij bent het zelf, die je relatie met God moet onderhouden. Jij moet tijd voor Hem nemen. Jij moet naar Zijn Woord luisteren, Jij moet Hem gehoorzamen..... God heeft heel veel verantwoordelijkheden naar ons toegeschoven, en die mogen we vervullen...

De betreffende tekst staat dus in het verhaal van de wijnstok en de ranken. Wat leert die tekst ons dan? Dat we buiten God om geen vrucht kunnen dragen. Willen we vrucht dragen, kan dat alleen maar via God.
Maar die tekst laat ook heel helder zien, dat we er ook voor kunnen kiezen om buiten Hem om te werken. Dan zijn we niet goed bezig.

Wat bedoel ik nu precies met de stelling dat je je moet richten op datgene wat je wel kunt? Je kunt God de ruimte geven in je leven te werken. Je kunt bidden, Hem aanbidden. Je kunt je relatie met Hem onderhouden en ervan uit gaan dat Hij van je houdt. Je kunt anderen vertellen van de liefde van Christus...
Het komt mij over als dat je passief moet zijn en gelaten alles over je heen moet laten komen. En ik geloof het tegengestelde...

Kun jij een relatie met God onderhouden zonder de Heilige Geest in je hart?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 23:04
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
CHATULIEM619 schreef:
Je maakt een hele grote stap, waar ik het niet mee eens ben. De stap van Adam naar ons wordt verbroken nl. door de verlossing die Christus gebracht heeft. Erfzonde ontkent in feite het verlossingswerk van Christus en benadrukt slechts de staat van de mens zonder Christus. Het is dus oudtestamentisch om zo te denken...

Ik denk naast oudtestamentisch ook nieuwtestamentisch, want wat jij hier beweert gaat tegen Rom 7:13-25 in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 20:34
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
LISA610 schreef:
want ieder mens heeft gezondigd

En ieder mens gezondigd omdat???
Want dat heb ik nog steeds niet van je gehoord hoe dat gekomen is........
Als jij zegt dat door het zondigen van Adam niet de basis is dat jij ook zondigt, waarom zondig jij dan???

LISA610 schreef:
Als je het dan persé wilt hebben over een erfenis, dan kun je alleen zeggen dat we de dood hebben geërfd als straf op de zonden die we zelf hebben begaan.

Dit klopt van geen kant, want de dood was er al voordat jij begon met zondigen.......
Leg jij dan eens aan ouders uit met een doodgeboren kind dat dat komt omdat dat kind gezondigd heeft, wat kan dat kind dan misdaan hebben om dood geboren te worden volgens jou......

LISA610 schreef:
Kortom: wat jij zegt staat helemaal niet letterlijk in de Bijbel. jij legt de tekst uit op grond van jou interpretatie, maar je leest niet wat er daadwerkelijk staat.

Jou interpretaties van de bijbel zijn erg letterlijk, maar juist?

LISA610 schreef:
In de tweede tekst staat dat de overtreding van één mens ervoor heeft gezorgd dat allen worden veroordeeld. Jij pakt eerst het eerste deel, geeft daar een persoonlijke uitleg over die evenmin in letterlijk in de Bijbel staat. Jij zegt dat wij allemaal van de vrucht hebben gegeten, terwijl dat helemaal niet kan. Per slot van rekening bestonden wij nog niet in de tijd dat Adam en Eva leefden. God rekent ons de zonde van Adam en Eva niet aan, maar stelt ons wel verantwoordelijk voor onze eigen zonden. Het zijn dan ook onze eigen zonden die wij moeten belijden en waar wij vergeving voor mogen vragen.

Heb ik een vraag voor je, en ik zeg het je direct, het is een strikvraag, want er is maar 1 antwoord mogelijk.....

Stel, jij word in het paradijs gezet, helemaal zoals je nu bent, maar zonder zonde.
En jij krijgt dezelfde keus van Satan om de vrucht te eten om aan God gelijk te zijn, doe je het?

2 antwoorden, Ja of Nee.

Ja.
Dan ben je niet anders dan Adam, en omdat jij deze keuze maakt, maakt het dat jou nageslacht zondigt. Omdat jij gezondigd hebt kan je nageslacht niet meer zonder zonde zijn.
Jij maakt jou zonden, zij maken hun zonden, en allen verantwoordelijk voor hun eigen zonden, maar het begin was jij.

Nee.
Dat maakt jou almachtig en gelijk aan God, ben je dat?

Antwoorden als misschien, ik weet het niet, enz is een ander antwoord voor Ja.
Want misschien of ik weet het niet geven enkel aan dat je jezelf niet kent, dit maakt je ontvankelijk voor de leugens van Satan, en zul je die niet kunnen weerstaan, als je dat al kon..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:53
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat je hier stelt, is eigenlijk een heel abstract probleem. Het is niet geldig meer voor een wedergeboren christen.

Als jij als wedergeboren Christen stelt dat dit voor jou niet meer geldig is,
waarom heb je dan nog dagelijks Jezus verlossing van zonde nodig?

Want zoals je het stelt zou je nu dus vrij van zonde moeten zijn, en God in alles gelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:44
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
LISA610 schreef:
Als je mijn eerdere bijdragen daadwerkelijk goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik zondigen beschouw als iets waar je zelf voor verantwoordelijk bent, simpelweg omdat je zelf de verkeerde keuzes maakt op het moment dat je zondigt. Met begrippen als erfzonde of een zondige aard verleg je die eigen verantwoordelijkheid in mijn ogen naar voorouders of nog erger... naar God. Hij is degene die ons heeft geschapen, notabene naar Zijn eigen evenbeeld. Daarom geloof ik ook niet dat wij zijn geschapen met een zondige aard. Wel zijn we geschapen met een vrije wil op grond waarvan wij kunnen kiezen om gehoorzaam te zijn aan God of niet. Dat was al zo in den beginne: Adam en Eva hadden er ook voor kunnen kiezen om niet van de verboden vrucht te eten. Zij zijn in verleiding gebracht door Satan en daarmee werd hun gehoorzaamheid aan God in feite beproefd. Ze hebben gefaald door ongehoorzaam te zijn aan wat God hen had geboden. In plaats van dat zij zelf de verantwoordelijkheid op zich namen voor de keuze die zij zelf hadden gemaakt, schoven ze het af op de ander: Eva gaf de slang de schuld en Adam gaf niet alleen Eva de schuld, maar ook God: hij zei immers dat de vrouw die God hem had gegeven hem van de vrucht had laten eten.

Feit is dat zij zelf verantwoordelijk waren voor hun eigen daden. Zij hebben dat niet gedaan en evenmin hebben zij God vergeving gevraagd. Vanaf die tijd zie je het voortdurend mis gaan. Als mensen iets verkeerd doen, proberen zij steeds de schuld af te schuiven in plaats van verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen doen en laten. Of ze steken hun kop in het zand en doen alsof zij van niets weten. Kijk bijv. naar het verhaal van Kaïn en Abel: ook Kaïn nam niet de verantwoordelijkheid voor zijn eigen daad, maar deed alsof hij van niets wist. En zo gaat het vervolgens verder.

Juist daarom meen ik dat het heel verkeerd is om te stellen dat je zondigt door een zondige aard of doordat er sprake zou zijn van erfzonde. Gewoon in de spiegel kijken en zeggen "Ik was fout!" En dan vragen om vergeving in de wetenschap dat die jou geschonken wordt, uit pure genade en onvoorwaardelijke liefde!

Hoe rijm je dan dat je geen zondige aard hebt met wat in Rom 5:12 en 18a staat?

Quote:
Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd.

Quote:
Kortom, zoals de overtreding van één enkel mens ertoe heeft geleid dat allen werden veroordeeld

Want hier staat letterlijk dat vanwege de zonde van Adam (één mens heeft gezondigd) , wij ook zondigen (ieder mens heeft gezondigd).

Of te wel: Erfzonde.

Niet om dan maar naar Adam te wijzen, God zelf heeft in Gen 3 al aangegeven dat afschuiven van schuld niet kan.
Ieder van ons is door Adam in het paradijs tegen God ongehoorzaam geweest.
Wij hebben allemaal van die vrucht gegeten waarvan God had gezegd dat wij daarvan niet mochten eten op straffe van de dood.
En wij hebben allen hiervan onze eigen verantwoordelijkheid te dragen, naar God wist ook dat wij dat niet konden, en gaf ook in Gen 3 al de verlossing aan.

Wat Rom 5:18b dan ook na 18a aangeeft.
Quote:
zo zal de rechtvaardigheid van één enkel mens ertoe leiden dat allen worden vrijgesproken en daardoor zullen leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:20
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=HehcJaTyd-E

Dit is nog eens echt muziek!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
PIETER649 schreef:
met flink knoflooksaus zeker?
kreeg je belastingambtenaar op visite thuis? Lachende smiley

Hahaha, nee, die gelukkig niet.

Maar geen saus voor mij, en de rest hoeft ook niet, enkel brood en (kalfs)vlees, meer dan genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
LISA610 schreef:


Hmmm, waar haal je dat nu weer vandaan dan? Het enige wat ik doe is vragen stellen over wat jij bedoelt met een zondige aard.... Leg me alsjeblieft niets in de mond, wat ik zelf niet heb gezegd! Ik zou liever zien dat je ingaat op de vragen die ik stel....

En nee, Jezus was en is mij niets verschuldigd en dat zal ook nooit gaan gebeuren!

Eerst de mijne:
Even anders verwoord:

Jij zondigt, hoe komt dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 21:28
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
LISA610 schreef:
Blijft bij mij de vraag wat jullie bedoelen als je zegt dat iets in je aard ligt. Bedoel je een aangeboren eigenschap? En wat zegt dit dan? Geloof je dat God de mens heeft geschapen met een zondige aard?

En in hoeverre ben je dan zelf verantwoordelijk voor jou zonden? Iemand die doof is kun je moeilijk verwijten dat hij je niet kan horen....Dus als je een zondige aard hebt, kan jou dan verweten worden dat je zondigt?

Je laat het klinken alsof Jezus het aan jou verschuldigd is om voor jou aan het kruis te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 20:54
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
LISA610 schreef:
Beste Harald, jou vraag roept bij mij een wedervraag op: wat versta jij onder jou zondige aard?
Wat het maakt dat jij zondigt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 20:46
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
VISSER278 schreef:
Dat zei ze toch al? Smiley met dichtgeplakte mond

Maar een bevestiging kan nooit kwaad Knipoog smiley

Ivm bezoek bij mij thuis vandaag op het werk in de pauze maar een groot broodje Shoarma gehaald aan de overkant van mijn werk.
Dat scheelde weer als ik thuis was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 20:40
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
LISA610 schreef:
Allereerst komt het begrip erfzonde niet voor in de Bijbel. Dat werd ook al een aantal keren eerder aangegeven, maar blijkbaar heb jij dat ff gemist. Aangezien dit begrip niet voorkomt in de Bijbel, maakt het voor mij geen deel uit van mijn leven. Ontrouw aan God is niet iets wat we erven, maar wat we zelf doen. Zou wel erg makkelijk zijn om te kunnen zeggen dat je ontrouw bent omdat al je voorvaderen dat ook waren… maar zo is het dus niet.

Wat er gebeurde in het paradijs is dat de mens kennis van goed en kwaad hebben gekregen doordat Adam en Eva van de verboden vrucht hebben gegeten. Dit was ongehoorzaamheid van hen en niet van mij, want ik bestond toen helemaal nog niet (waarmee ik niet beweer dat ik nooit ongehoorzaam ben). Om te voorkomen dat de mens ook zou gaan eten van de boom van het leven, heeft God Adam en Eva uit het paradijs verbannen. Hierdoor konden zij (en alle mensen na hen) niet voor eeuwig leven. Dat was dus de straf op de zonde die Adam en Eva hebben begaan. En ja, die straf gaat over van mens op mens, dus wat betreft de straf op zondigen zou je van een erfenis kunnen spreken. Ieder mens zondigt, dus ieder mens gaat dood (behalve Jezus dan he Knipoog smiley ).

MAAR!!! Doordat Jezus voor ons naar deze wereld is gekomen, voor ons aan het kruis is gegaan en onze zonden op zich heeft genomen, mag een ieder die in Hem geloofd zich behouden weten. Ja wij zondigen nog steeds, ik net zo goed als ieder ander mens. We mogen echter weten dat Jezus daarvoor heeft betaald. Niet voor niets riep Hij vlak voor Zijn sterven uit: “het is volbracht.” Een ieder die weet dat hij of zij is gekocht en betaald door het bloed van Jezus Christus, die weet ook dat hij of zij is gered van de veroordeling wegens zonde en eeuwig leven heeft. Als je dat daadwerkelijk beseft is een begrip als erfzonde onaanvaardbaar. De enige erfenis die van generatie op generatie over is gegaan is de straf op de zonde: de dood. En wie in Jezus Christus geloofd heeft eeuwig leven. Daarmee is datgene wat geërfd werd teniet gedaan. Wil dat zeggen dat we niet meer sterven? Nou nee, dat dus niet: ons lichaam sterft nog steeds, maar onze geest heeft eeuwig leven. En ooit…
http://www.youtube.com/watch?v=y3asoXUQ5cE

Wat jij beweert over die tekst in Kolossenzen 2:14 berust uitsluitend op jouw interpretatie, maar dat is niet wat er werkelijk staat. Wat er staat is dat God ons alle overtredingen heeft vergeven. Adam komt in die hele tekst niet voor, het gaat over de zonden die we zelf hebben begaan. Verder vraag ik me af of jij daadwerkelijk meent dat God jou niet meer direct ziet. Lees psalm 139 eens door dan….

Leg mij eens uit waar jij je zondige aard vandaan hebt gekregen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp nog steeds niet echt wat het nut is van erfzonde. In mijn ogen leidt het juist af van het verlossingswerk van Christus...

De erfzonde in ons aardse lichaam zou ons het liefst van Jezus verlossingswerk willen afleiden, gelukkig is Jezus sterker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 11:59
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
CHATULIEM619 schreef:
Is dat de houding die God van ons vraagt? Ik denk dat de Bijbel ons een ander beeld voorspiegelt. God wil bij ons wonen!!! En als wij alleen maar stilstaan bij wat we niet zijn, hebben we dan ook wel oog voor wat we wel zijn in Hem? Onze status van verlossing in Christus is veel belangrijker dan de status van voor die tijd.

Heb ik dan beweerd dat onze status van Verlossing in Christus minder belangrijk was dan de status daarvoor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 11:23
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus, wat heeft het voor zin om er bij stil te staan? Voor God geldt het immers niet meer?

Zeg God maar eens vaarwel en kijk wat er gebeurd......

Dat God door Jezus naar ons kijkt wil niet zeggen dat onze zonden opeens weg zijn, met onze zonden word op de jongste dag pas echt mee afgerekend in God's gericht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 19:06
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
LISA610 schreef:
Als ik zou willen beweren dat ik niet meer zondig sinds Jezus "dat voor de mensheid heeft gedaan" zou ik gedurende mijn hele leven nooit gezondigd moeten hebben, want toen Jezus voor ons aan het kruis stierf liep ik nog lang niet op deze wereld rond. Beetje gekke vraag van jou dus...

Erfzonde maakt dus nog steeds deel uit van jou leven, want zoals Adam en Eva ontrouw waren aan God in het paradijs, en daarna, zo ben jij ook nog dagelijks ontrouw aan God.
Jezus was de eerste mens die niet ontrouw was aan God tijdens zijn leven op aarde, dit kon Hij omdat hij ook God was.

En de tekst van Kol 2:6 is dat ondanks ons zondige leven, vanuit de zondeval van de eerste Adam, God ons niet meer direct ziet, maar door Jezus, de tweede Adam, heen. Helder en zonder zonde, ook al zondigen wij dagelijks vanuit de eerste Adam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:53
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
LISA610 schreef:
Ik liep er zo ff tegenaan:

Kolossenzen 2: 6
14 Hij heeft het document met voorschriften waarin wij werden aangeklaagd, uitgewist en het vernietigd door het aan het kruis te nagelen


Hoe lees je dat als je vast blijft houden aan erfzonde?

Zondig jij nog, of doe je dat niet meer sinds dat Jezus dat voor de mensheid gedaan heeft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:51
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging
 
Moet er wel duidelijk zijn voor wie de dag is, voor God of de mens?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 19:54
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
LISA610 schreef:
En toch rijst dan bij mij de vraag of je het werkelijk zelf gelezen hebt of dat je het op voorhand al verwerpt op grond van jouw eigen vooroordelen. Boze smiley

Vooroordelen? Eerder een eigen mening....

Gelezen? Nee!
Zijn punten tegenwerpen? Ook niet.
Maar met reden, ik heb niet die kennis die hij heeft. Maar de kennis om gelijk te hebben mist hij ook.

Want die kennis ontbeert hij ook met een biologie opleiding in voedingsleer, want voedingsleer toch wel even van een andere orde dan medische zaken als hygiëne, operatie methoden en ziektebestrijding.
Hij mist dus de kennis om te stellen dat de bijbel zo ver zijn tijd vooruit was, en hij mist ook de kennis om hygiëne en ziekte bestrijding van andere volken te bagatelliseren zoals hij doet.

Hij had beter medicijnen kunnen studeren voor zijn boek......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HARALD940
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 Volgende
Pagina 12 van 15