ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 142 143 144 145 146 147 148 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 00:34
BerichtOnderwerp: wonderen

Ja, en tijdje later belde ik EO nazorg nav een programma en het kwam ter sprake, die man zei, ga maar naar de .... en noem mijn naam maar dan weten ze niet hoe snel ze je op moeten nemen, maar ja op zo een manier wou ik er niet in, en de damage was done, had al een zelfmoordpoging met veel gevolgen erop zitten....

Vandaar ff 'scheinheilige idioten'.

En dat mag ik niet zeggen omdat het christelijk is?, tis juíst véél erger dat een christelijke stichting zoiets doet....Was het maar 'werelds', ja dan kon je/ik nog denken van ja werelds, geven niet om de medemens...etc. Ja, want dáarmee was ik gehersenspoelt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 00:23

PETRA944 schreef:
Dit is een heel triest verhaal, vind dit erg voor je shanita dat je dat moest meemaken, alleen niet iedereen is zo he. liefs

Ja, dank je.

Ja weet je, zodra ik 'schijnheilige idioten; opschreef wat dat christelijke opvangedoe betrof, voelde ik een grote opluchting, maar ja dan gelijk een 'Bah' erachter...Komt gelijk het trauma weer boven....Ja, ik ken mensen en iemand persoonlijk met wél een gelukte zelfmoordpoging na betrokken te zijn gweest bij die christelijke opvang....

Ja, tis al wat jaren geleden, maar ja elke keer die borden 'de .... helpt' heel groot, overal in de stad, bij de grotere wegen.

Ik had echt zoiets, ja zolang je er maar christelijk voorzet....

Kijk, en het ging er in de 1ste plaats niet om dát ik ze zoveel geld had gegeven via acceptgiro toen nog, dát kwam er nog eens bij.

Ja, ik begreep het niet, vatte het niet, had het gevoel is jaren tegen me gelogen.

Bedankt voor je medeleven: ik moet nu weer ff rustig worden, kreeg weer een hele herbeleving, door dat 'bah' zo van ík heb het gedaan..., ja, had een grote impact: "ja, we nemen je niet want je redt het toch niet", en ja dat woordje 'toch". Ik dacht, ja maar jullie schrijven van niemand is hopeloos voor God en voor jullie dus ook niet....
Ja, echt voor het geld, hoe hogere slaginsspercentage hoe meer giften, want dat zetten ze in dat magazine van hun; slagingspecentages, en dan zichzelf vergelijken met niet-christelijke klinieken, (die niet selecteren maar dát zetten ze er natuurlijk niet bij)...nee ze zijn zo goed en zo christelijk vandaar dat hoge slagingspercentage, dat schreven ze ook... (ten koste van mensen zoals ik die echt hulp nodig hadden).... ....zo van kijk eens ons christen-zijn werkt, ja zo schreven ze dat ook letterlijk.... maar deden dat niet...en wat staat daarover ook weer in de bijbel, ja, dat denk ik nu....

Gewoon: er staat christelijk voor en dan kan ik daar niet tegen....

Ja, heb gehoord ze zijn veranderd.

Maar: ik ben er helemaal klaar mee.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 oktober 2012, 00:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:50

VISSER278 schreef:
Ja , lezen kan ik nog goed hoor , ook nog zonder bril .
Maar dit stukje is weer geknipt uit een vorig stuk . En die laatste 3 woorden ..... die heb ik òòk gelezen .

Ik noem het beest bij zijn naam.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:32

Visser:

Als ik jarenlang, om de 2 maanden als dat magazine verschijnt met acceptgiro, echt hele grote bedragen overmaak...Door mijn overgrote enthousiasme..

En dan scheiden, ik wil geen alimentatie, kom ik problemen door kindermisbruik/mishandeling en incest herinneringen, en dan klop ik bij ze aan, en nadat ik me hele prive heb verteld, in een urenlang gesprek, krijg ik een mededeling dat ik dan en dan moet bellen.

Het enige wat diegene zei was: je kan hier niet komen want je redt 't toch niet, punt. Verder niets; ik zei verbouwereerd ook nog: 'bedankt'....en dat was het dan...En het ergste was, er was geen wachtijd, had er zo terechtgekund....

Diegene die dat zij klonkt zelfs triomfantelijk. en in die magazines schreven ze elke keer van geeneengeval is hopeloos bij God dus ook niet bij ons, en over hun grote slagingspecentages. Nou woon(de) ik ook in die stad, dus werd er steeds mee geconfronteerd, met hun...Grote advertenties, uithangborden.....

nou ik had jaren nachtmerries ervan.

Heeft mij een zelfmoordpoging gekost. (Wat niet is gelukt en dat is dan weer een wonder, het echte werk van God, hoe Jol zo mooi zegt...

Ja, dan komt dat 'scheinheilige idioten' er heel snel uit bij mij.

Ik dacht, ja juist omdat ik christen ben gaan ze me helpen, maar er werd geselecteerd, niet op christen zijn maar op de grote van problemen.
dus iemand met problemen zoals kindermishandeling kwam er gewoon niet in. Juist de mensen die het niet zouden redden namen ze niet op en de mensen met weinig problemen wel: nou ik had geleerd in de enkele jaren dat ik christen was dat 't andersom was, juist degene die het niet redt in de maatschappij, psychisch, die ga je juist als christelijke evangelische organisatie het allereerst helpen en dan pas mensen die het wel redden, sowieso....

Omgekeerde wereld, en ik kon ook niet denken van, ja ze zijn werelds, dus wat wil je, want dat had ik geleerd, 'gij geheel anders, en juist geloofsgenoten helpen......

Maar ja, 'het slagingspercentage' he...Ze noemden zich ook 'psychiatrisch centrum', maar dát was niet zo, daar kon niemand zich op beroepen, je kon geen problemen hebben om daar te worden opgenomen, enkel voor de subsidie noemden ze zich ook psychiatrisch centrum........ja, gehoord van ex medewerkers....

En toen zijn mijn ogen opengegaan....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 23:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:17

En ja hoe meer geld je geeft in een enveloppie of overmaakt, of per machtiging, hoe meer aandacht, da's bij Trin ook zo, heb ik uit de 1ste hand. Zelf gezien ook, wordt er meer voor je gebeden, ja ik gaf braaf 10% en meer en dat jarenlang, zo ook aan een evangelisch christelijk gedoe voor verslaafden....ja, en die nemen alleen mensen op, die geen problemen hebben, voor de slagingspercentage, nou en ik had echt veel geld gegeven, hele grote giften maakte ik over bij een acceptgiro die ik maadelijks kreeg bij een magazine..., mijn 1ste man zei of ik wel lekker ben, maar ja, ik zei ze doen zoveel goeds....en toen ik ze nodig had(medicijnen), kreeg ik te horen je redt het toch niet, nadat ik me hele prive alles had verteld....

Incestslachtoffers komen er niet in hoorde ik van een ex-medewerker, want ze moeten kunnen schrijven over de triomfantelijke hereniging tussen ouders en kind....voor giften van traditionele kerken, en ja, dan is dat niet representatief.
..
Lézen: het slaat hierop, wat hierboven staat...vetgedrukt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:12

Ja, idd...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:08

Visser:

Dat is mijn mening, en ja, dat kan daaronder vallen Knipoog smiley

Ik gebruik iig normale tekstgroote en ik zeg dingen die zo zijn.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:58

Het vertrouwen van TRIN...

En kijk dan eens naar Van der Steen en zijn organisatie TRIN. Hoe vol vertrouwen zijn zij over datgene wat ze zelf verkondigen, namelijk de financiële voorspoed die God geven zal?

Was het niet tijdens de door TRIN georganiseerde Heaven on Earth Conferentie 2009 in Zwolle dat de organisatie het publiek er meerdere keren toe opriep om meer liefdesgaven te geven? Riep Willem Ouweneel niet op om vooral grote giften te doneren (omdat TRIN anders met een fiks tekort zou blijven zitten)?

Bron: verleiding

Dus, dat wordt sparen Petra,....we willen toch niet dat Trín met fikse tekorten blijft zitten.....heb je weleens gezien in wat voor wagens de leiders rijden, hoe ze wonen etc.

Ik ben er zo klaar mee, wie kent pastor Brain uit mexico nog, die er met 300.000 euro vandoor ging naar mexico, onvindbaar...
De fanatiekste leden van de kerk(sekte), zeiden toen het is een sekte, toen pas....en met z'n tienen op een kamer slapen en wonen, heel hun inkomen afstaan elke maand, ze kregen een tientje zakgeld...4 uur slaap per dag...deze sektes bestaan nog steeds hier in nederland, meestal grote steden...maar ja, alleen succesverhalen op YouTube...de massaal in tongen bleren stukken zijn eruit geknipt, evenasl dat vallen etc.

En ja hoe meer geld je geeft in een enveloppie of overmaakt, of per machtiging, hoe meer aandacht, da's bij Trin ook zo, heb ik uit de 1ste hand. Zelf gezien ook, wordt er meer voor je gebeden, ja ik gaf braaf 10% en meer en dat jarenlang, zo ook aan een evangelisch christelijk gedoe voor verslaafden....ja, en die nemen alleen mensen op, die geen problemen hebben, voor de slagingspercentage, nou en ik had echt veel geld gegeven, hele grote giften maakte ik over bij een acceptgiro die ik maandelijks kreeg bij een magazine..., mijn 1ste man zei of ik wel lekker ben, maar ja, ik zei ze doen zoveel goeds....en toen ik ze nodig had(medicijnen), kreeg ik te horen je redt het toch niet, nadat ik me hele prive alles had verteld....Incestslachtoffers komen er niet in hoorde ik van een ex-medewerker, want ze moeten kunnen schrijven over de triomfantelijke hereniging tussen ouders en kind....voor giften van traditionele kerken, en ja, dan is dat niet representatief...

Ja, vergis je niet, kom al tien jaar in een spijtoptanten kerk...waar ik de naam even niet van noem...naast de PKN waar ik kom nou fantastische mensen.

Kom je bij Trin, heb je met wat oude spulletjes je huissie gezelligg gemaakt, komen ze ff zeggen dat je de geest(demon) van armoede hebt....

Ja, ik heb hier geen woorden voor, en dat geschreeuw in die diensten....

Achterlijke schijnheilige idioten.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 23:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:16

JEFFREY984 schreef:
Graag gedaan hoor sis, ik wil net als jij waarschuwen en mensen laten toetsen aan het Woord. Al die rare en valse doctrines, waaronder wonderen en genezingen zijn me een gruwel. Bekijk ook eens het 4 uur durende seminair 'a call for discernment' op youtube. Staat er in 3 delen op en is een gedegen en ijzersterke Bijbelse kijk op de wordfaith beweging waar geen speld tussen te krijgen is.

God's zegen

Ik zal eens kijken, bedankt!

Zegens! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:14

Rolf: Tja, en dan die vraag en de hel dan, moeilijk hoor.

Slechte mensen, dus ook zij die zeggen te geloven en het niet doen, gaan naar de hel, goede oprechte eerlijke mensen die geloven met hun hart naar de Hemel. en wat ik zelf denk nav rom 2, ook mensen die goed leven, maar nooit van het evangelie hebben gehoord, of dat in zich hebben kunnen opnemen door valse leringen, en anders wel waren gaan geloven die gaan ook naar de hemel, God is rechtvaardig.
Wij moeten aan God verantwoording afleggen dan aan onszelf, en dan aan onze partner, als we die hebben...en verder aan niemand, geen sekte helemaal niets....
1+1=2

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 21:52

PETRA944 schreef:
en dan komt er een hele lijst met namen, zie ik namen tussen staan dat ik denk jee, met eentje ervan heb ik ooit een hele tijd samen zitten bidden in de kerk, op de grond, was geweldig om samen met die man te bidden tot jezus, wat gemeen al die kritiek die mensen de wereld in gooien over oprechte cristenen. over het vallen in d geest, het is bijbles, lees je bijbel maar es na, en meestal zijn mensen rustig. maar hoe wil je het nieuws brengen he, een stukje laten zien? niet het hele geheel, bv iemand is echt door demonen bezeten en krijgt een bevrijdings gebed, dan kunnen mensen onrustig reageren, laat je dat stukje alleen zien, of het hele verhaal?

verder hoe rustig en relaxed zou de bevrijding in de tijd zijn geweest toen jezus op aarde was? Kijk naar het vb van de bezetenne eh lekker relaxed is dat gedaan, hele troep demonen die uitvaart naar een kuddde zwijnen en vervolgens het ravijn instort, warom dacht je dat de mensen uit het dorp vroegen aan jezus of hij verder wou lopen? Ik denk dat veel mensen toen schrokken van het hele gedoe, van die bevrijding en darom het vroegen. en nu houd ik op, trek me maar effe terug van het forum, geen zin om te moeten verdedigen, lange discussies, met mensen die kritiek rondgooien maar die personen zelf niet echt kennen.

Dit is geen kritiek, dit is waarheidsbevinding, zowel in de films als mijn eigen persoonlijke ervaringen, er zijn meer organisaties als Trin, maar ja, die laten deze zaken niet zien op internet, je mag ook geen telefoons bij je hebben, en niet telefoneren...alleen, ik noem geen namen....

Het is niet bijbels: het gaat om geld, véél geld, massahypnose, en het is ook juist de bedoeling dat massa mensen bijvoorbeeld reageren zoals jij doet, door hersenspoeling en leugens, dikke vette leugens....

Toen ik paar jaar terug op OneWay forum zat, zeiden mensen deze dingen ook, toen waren geen you tube films....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 21:48

PETRA944 schreef:
ach kritiek trin weer, heb gisteren avond nog gezellig in het kantoor van trin gezeten, in mijn ogen zijn ze geweldig bezig, eerlijke prachtigge cristenen, oprecht ook over fouten van mensen, geweldigge vruchten, allemaal correct volgens de bijbel, wanneer houd je es op met kritiek serieus te nemen terwijl je de mensen niet persoonlijk kent shanita? En iedereen mag zich zelf daar zijn, kan zich zelf daar ook zijn, jong en oud zit daar. Toen ik weg ging kreeg ik spontaan een knuffel van matteas van de r steen, als blijde reactie op een getuigenis die ik had gegeven. Ik ga ze hier ook niet meer verdedigen, het vuur is het vuur van de heilige geest, jammer dat je kritisch altijd voor ze bent, heb op het begin vaak gedacht toen ik hier op de site was, zou ik shanita es mee vragen of ze met me mee wil gaan naar de kerk met mij? velen mensen daar zien genezen. En gods geest is daar echt, thuis lees ik het woord van god, vervolgens ga ik daar na een preek en gaat altijd over hetzelfde waar ik mee bezig was, 1 van de bewijzen voor mij dat het gods geest is die daar heerst. alle kriteik over hun heb ik altijd heel serieus genomen en goed onderzocht. die kritiek, spoel die maar door de wc. me laatste woorden over kritiek trin. tenminste nog effe wat woorden: makkelijk kritek geven van af de zijlijn, ga zelf maar es in het veld staan, naar noordkorea of zo en ja ook cristenen maken wel es fouten, zijn het mensen voor he. liefs voor jou en hoop dat jij het vuur van de geest ook ooit mag ontdekken. en mateas en zijn vrouw zetten zich geweldig in voor andere mensen, net zoals meerderen bij trin. ik kan alleen maar respect voor ze hebben.

wanneer houd je es op met kritiek serieus te nemen terwijl je de mensen niet persoonlijk kent shanita?

Ik ken ze wel persoonlijk...ik kan geen namen noemen ivm privacy....ik kom uit de charismatische hoek..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 21:34

JEFFREY984 schreef:
@Rolf,

Schitterend man, prijst God! Jij bent een wandelend getuigenis, use that bro!

@Shanita,

Ook jij hebt gelijk.

Het punt is dat God weldegen geneest, echter wel wie Hij wil, en op Zijn tijd. Er is de laatste jaren een extreem charismatische beweging in opkomst. En langzaam maar zeker sluipt dit vele pure gemeentes binnen, dit aangezien het door grote namen wordt gepromoot. Ik wil aangaande dit punt wijzen op de wordfaith/word of faith beweging. Deze beweging is wonderen en ervaringen gericht, en idd, als je dan niet geneest ligt dit vaak aan je geloof of evt verborgen zonden. Zo beschadig je mensen nog meer. De wordfaith beweging heeft weldegelijk 'aansluiting' met een Geest, maar of dit de Heilige Geest is valt ernstig te betwijfelen. Ik wil er verder niet al te diep op ingaan maar toets alles, ook mij. Aanrader: de lezing 'The beautiful side of evil' door Johanna Michaelsen. Staat op youtube en is haar getuigenis cq boekpresentatie waarin ze vertelt over haar oude leven als medium en ook mensen genas.

God's zegen

Dank je Jeffrey voor je reactie Knipoog smiley

Ja, ik kwam er ook erg beschadigd uit, vandaar dat ik nu en dan eens iets post, om te waarschuwen....

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:14

opbouwend?

Later meer.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 12:04

vuur

Later meer(ja, wat denk je, moet ook werken...)

Kom je pas tot bekering op je 18de weet je niets, niet eens wat kerst is, ja, worden deze zaken je voorgespeiegeld als zaken van God, heeft me jaren geduurd om te worden gedeprogrameerd.....zelf gedaan.

Nu is mijn missie anderen waarschuwen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 11:49

Ze werken samen met Mattheus van der Steen, Tod Bentley ea.

Ik zal even een stukje plakken uit een boek van van der Steen(Trin):

In Nederland heerst onder christenen nog zo vaak de geest van armoede. Er zijn christenen die alleen maar tweedehands spullen hebben, alles ziet er goedkoop en sober uit. En zeker bij zendelingen zie je deze geest van armoede; zij lopen soms rond in tweedehands vodden, rijden in oude autootjes, zitten op doorgezakte banken en verplaatsen zich op doorgeroeste fietsen. Ik geloof dat God betere plannen heeft voor Zijn zonen en dochters.’

Het lijkt er op dat Van der Steen daarmee zegt dat we de geest van armoede moeten laten voor wat 'ie is en dat we ons moeten uitstrekken naar rijkdom.

Bron: http://indeverdrukking.nl/de-verleiding-5.html

Dan zou ik dus de geest van armoede hebben, part time werk en wao minimum...

Een aantal van de mensen, welke genoemd worden in het artikel ‘De Verleiding?!’, vraagt tijdens hun spreekbeurten of preken veelvuldig om 'Fire' of deelt dat ‘vuur’ uit. Dat zijn o.a. Todd Bentley, Benny Hinn, Heidi Baker, Steve Hill, Mattheus van der Steen en John en Carol Arnott.

Het ‘vuur’ waar deze personen om vragen of uitdelen wordt door de één ‘Fire’ genoemd, een ander noemt het ‘Fire of love’ en weer een ander heeft het over ‘Revival Fire’.

Bron: http://indeverdrukking.nl/diversen-fire.html

En deze link

Dus gewoon meer van hetzelfde, werken samen met Trin,(dus dan weet je het wel, die organistatie waar ouweneel(kan die naam niet meer horen) bij betrokken is, nauw bij betrokken...
zal ff kijken of ik nog een leuk filmpje heb..

Iig later, ik weet al genoeg...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 8 oktober 2012, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 10:53

PIETER619 schreef:
SHANITA, Als er geen wonderen bestonden, bestond God niet en was de Bijbel een verhaaltjes boek.
Natuurlijk ben je vaak zaken tegen gekomen warvan jij meende dat het niet goed is en was en dat zal ook het geval zijn geweeest er zijn veel charletans bezig onder verkeerde voorwendselen.

Ga eens op zoek naar wat er oa. gebeurde bij Heidie en Rolland Baker, hoe zij beslist niet zonder de wonderen van God kunnen en konden.

Als baby's (een neefje van mij, stofwisselings probleem en een baby van iemand uit de gemeente met leukemie) worden op geven door doktoren een kerk aan het bidden gaat en dokoteren voor raadsels staan, is het voor mij wel bewezen dat God wonderen verricht.

Toeval bestaat niet God wel.

Quote:
Shanita:
Ja, natuurlijk bestaan wonderen. Kijk alleen maar naar het menselijk lichaam, naar de natuur, naar het heelal...

Dit schreef ik ook hierboven.

En, tis een wonder dat ik me kindertijd heb overleefd en nu toch wel redelijk tot oke kan functioneren.

Bij de naam 'Baker' gaan mij haren al overeind staan, maar ik zal ff kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 14:48
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack

Het gaat om het evangelie, en er worden door die gasten altijd allemaal dingen erbij gehaald.
en dat is mi niet ok.

Heb geeneens meer zin om dingen op te noemen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:39
BerichtOnderwerp: het plaatsen van een link

Gewoon op google: hoe plaats ik een link in een forum...

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 12:54
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai

Als Messianse Jood tussen de christelijke gemeenschappen zie ik veel dingen gebeuren wat tegen de Geboden die Yeshua heeft gegeven. Maar waarom? Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn. Broeders en Zusters ik zeg jullie dat wie dit als argument gebruikt is een praktiserend antisemiet en niet weet wat Yeshua heeft gezegd.
Als jullie roepen Am Yisrael Chai en bidden voor Benee Yisrael, dan wil ik jullie uitdagen om te onderzoeken waarom jullie dat doen? waarom is het zoals sommigen zeggen het is een plicht? Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen?
Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???

Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn.
Mee eens. Lekker makkelijk ook....om dingen 'goed' te praten.

Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen?
Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???

Idd.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 03:01
BerichtOnderwerp: het plaatsen van een link

ERIKA129 schreef:
Een muziek link is geen probleem maar ik kon eerst leuke plaatjes plaatsen bij bv felicitaties en die lukken nu niet meer!

Gewoon eerst [img] typen.

Dan het adres, bijvoorbeeld: http://www.christianmatch.nl/images/interface/christianmatch_logo.jpg

En daarachter meteen [/img]
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 02:53
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

ROELANDE345 schreef:
Zal ook weer mijn weg alleen moeten zoeken, heb mijn relatie helaas moeten verbreken.......

Sterkte Roelande!!!

Ja, dat kan ontzettend verdrietig zijn, weet ik uit ervaring....

Ja, je hebt je gehecht aan iemand, bent van iemand gaan houden, bent gewent aan dingen, etc.

En dan inene alleen, iets verdrietiger is er niet, denk ik...(ja, natuurlijk zijn er verdrietiger dingen maar ik bedoel in die categorie)

Ja, ik kan alleen zeggen sterkte, doe rustig aan, neem je tijd om te verwerken, en zorg goed voor jezelf, en ja, verdriet heeft tijd nodig...

Het allerbeste!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 20:25
BerichtOnderwerp: wilmer liendo

CORTAZAR588 schreef:
Este es el testimonio vivo del hermano wilmer liendo.

Sumergido en el trabajo y el amor por el dinero dejando al
señor jesucristo de un lado para saciar su ambicion
ignorando por completo el llamado de Dios en su vida.
Dios Todopòderoso lo llamo varias veces y de necio no
le hizo caso. Desde entoces Dios decidio llamarlo por
las malas, donde un automovil taxi que conducia fue tomado
por unos ladrones y arremetieron contra el con un tiro en
la cabeza.

vertaling :

dit is het getuigenis van broeder Wilmer Liendo

Ondergedompeld in het werk en de liefde voor geld , liet hij de Heer Jezus voor wat het was, en negeerde totaal de roepstem van God in
zijn leven.
God had hem al meerdere keren geroepen en hardnekkig wigerde hij hier gehoor aan te geven.
Vanaf toen besloot God om hem te roepen door het kwade, toen de taxi die hij bestuurde werd overvallen door 3 boeven en hem een kogel in het hoofd schoten.
Hierbij werd de linkerhelft van zijn hersenen vernield en bleef hij ha;fzijdig verlamd achter.
Hij werd gered door God , de Heer gaf hem een totaal vernieuwd brein en redde zijn leven.

Maar , God toonde Wilmer ook dat Hij naast Liefde een verterend Vuur is , waarmee niet valt te spotten.

Wilmer Liendo is nu evangelist , brengt de boodschap van God en waarschuwt de wereld , dat de Hel echt is , dat God niet een spelletje speelt en dat het tijd is om te bekeren.

Las gracias a mi querida amiga Nela por recomendar este testimonio

http://www.youtube.com/watch?v=auF0ZwMU_nk&feature=player_embedded

Trouwens, gelovigen houden ook van geld, iig, ik wel.
als ik onverwacht een bijzondere bijstand krijg van het een of ander, en ze maar zomaar inene 300 euo's storten, bijvoorbeeld, ben ik wel blij hoor, en gaat er ff wat adrenaline door me heen.

Daar is geen verschil tussen 'arm' en rijk. Ja, een rijke baald van een kras op zijn nieuwe auto(bijvoorbeeld en zo ja, logisch..), een minder rijke is blij als ie zo'n zelfde auto, 2de hands kan kopen met maar één kras erop....

Iig, we mogen gewoon genieten, of je nu met iemand naar een film kijkt, of dat je uit eten gaat...
Het is zelfs een gebod, genieten, fil 4. zie hierboven.

En...een gelovige kan ook een ramp overkomen, kijk alleen al naar Haïtie, waar mensen nog steeds, tussen puin wonen, zoveel jaar na de tsunamie....

We hebben mzzl, dat we hier wonen, deze buurt, en mogen en moeten zelfs genieten van de dingen om ons heen.

En mensen zitten niet te wachten elke keer op mededelingen dat de hel echt bestaat. als ze dat al weten, en ja, je zit hier op een gelovige site, dus heel veel, denk bijna iedereen weet dat.

Maar dat teveel ermee bezig houden dat is zo ongezond....

Geniet van het leven!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 6 oktober 2012, 20:27
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 19:28
BerichtOnderwerp: Schilderkunst...

Wie vind deze mooi, heet 'rotsen'.

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 19:08
BerichtOnderwerp: wilmer liendo

Hai,

Ik ken de hele man niet. Ik heb al zoveel van dit soort bekeringsverhalen gehoort, heb zelf ook zo'n verhaal(die ik niet ga vertellen nu), en iedereen die gelooft weet dat de hel bestaat.

Ja, en sommigen die dat niet geloven, ja, dat kan ik me heel goed voorstellen, dat kan een functie heben, die zijn klaar met de bangmakerijen.

Ik trouwens ook.

Fil 4
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.

Dus, ik ga mij niet met negatieve zaken bezighouden, broeder, ik ben gered omdat ik geloof. Knipoog smiley Lachende smiley Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril Slapende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:55
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief

SABINE999 schreef:
Vinden jullie het soms ook zo lastig om te luisteren naar je eigen grenzen en er niet over heen te gaan?

En hoe vinden jullie echt rust? Vind dat best lastig.

- Of ik HSP heb laat ik in het midden.. Ik heb wel veel kenmerken ervan..

Groetjes..

Nou, ik vond het weleens lasig wat jaren geleden.

Maar ja, ik zou nu gewoon wel moeten. Ga ik over me grenzen, ja, dan zijn de gevolgens zo 'niet zo leuk', ja, dat ik niet eens meer ga dubben van 'wel of niet'.
Ja, ik maakte weleens een foutje: afspreken op een tijd dat ik me heel goed voelde en dan gewoon 'vergeten' dat dat lang niet altijd zo is.
En dus niet op kunnen komen dagen, me lullig voelen, af smsen...

Nee, ik moet echt precies op me grenzen letten die voel ik aan, of ik weet dingen uit ervaring.

Dus niets moeilijk voor mij: ik hoef alleen maar aan consequenties te denken als ik dat niet doe, me grenzen stellen...'Paniek wat dan op me lichaam slaat, migraine etc.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:44

WILLEMIJN232 schreef:
Heb ik ook bij dat schilderen en dan moet je het nog uitleggen ook terwijl je alleen maar lekker gekwast hebt.........

Oei...dat heet geen kwast....maar een penseel Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:42

CARMEN073 schreef:
Wie houdt er van moderne kunst?

Bijv. Kamagurka:

Ja, echt prachtig, ja echt...die vakjes, en dan het effect bij de tweede schiderij door vakjes leeg te laten. Ja, erg leuk :)

Toen ik het net bekeek dacht ik meteen lijkt wel iemand die door de stad loopt, en ff opgezocht, ja dit werk heet ook 'de stad'.
Vind het eerlijk gezegd het enige mooi van hem....
Maar ja, écht mooi dan :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 6 oktober 2012, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 02:39

EDWIN451 schreef:
Ik opende deze discussie eigenlijk omdat iemand mij deze (zelfde) link stuurde, nadat ik had verteld over AW.

Ik ben vooral benieuwd naar persoonlijke meningen en niet zozeer wat een Marc Verhoeven op internet plaatst. Ik heb vaker dingen van hem gelezen waar ik zo mijn bedenkingen bij heb. En ook hier verdraait hij zaken of laat zaken weg of plaatst ze uit de context etc.

Dit is niet van Marc V., die link....wel één van de bronnen die zijn gebruikt....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (53)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 02:38

foutje...excusez!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 6 oktober 2012, 02:40
Naar boven