ChristianMatch

Forum

Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 44 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 22:10
BerichtOnderwerp: Taize liederen

- opmerking verwijderd door mijzelf -

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 9 april 2011, 00:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 20:59
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?

Volgens mij komen we nu een beetje terecht in de discussie wat de drie-eenheid betekent.. liep daar niet al een topic over? Ik heb gezocht maar kon het niet vinden. Heeft iemand er bezwaar tegen als we daar op door gaan binnen dit topic, want eigenlijk vind ik dat wel een hele interessante materie....

Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 8 april 2011, 22:23
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:49
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

[quote=FRANKT627]

Ha ha ha ... stuur die tips even door wil je.. mijn tuin kan ook wel een opknapbeurt gebruiken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:41
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin

LEONARD480 schreef:
Ha ha ha ...o jullie zijn ook OK (gelukkig pff)

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley .........Back on topic graag.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 6 april 2011, 13:56
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:30

LEONARD480 schreef:
Wij zijn Ok Knipoog smiley

Erg grappig Leonard (maar niet heus)
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:28
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

[quote=FRANKT627]Ik heb enkele dagen geleden gebruik gemaakt van het mooie CM-lente-aanbod en zodoende mijn abonnement verlengd. Had ik niet beter die euro’s kunnen besteden aan mooie bloemetjes, vraag ik me nu af. Misschien niet…

Fijn dat je toch hebt besloten te blijven Frank. Ik heb inmiddels ook gebruik gemaakt van het lenteaanbod, dus lk blijf ook nog wel twee maanden hangen.. en ach die bloemen komen nu ook buiten wel in bloei hoor, t is lente he..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:09

MAR907 schreef:
De bijbel leert ons hoe wij met onze vriend of/ vriendin, man of vrouw goed kunnen leven. Er is een groot verschil tussen man en vrouw. Men zegt vaak: "mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."

De bijbel leert ons hoe wij een goede relatie kunnen hebben. Jezus zegt; "mannen heb je vrouw of vriendin lief", want vrouwen willen geliefd gevoeld worden.
Jezus zegt tegen de vrouwen , "eer uw man". Omdat mannen graag geëerd willen worden in de positieve zin van het woord. Een man voelt zich trots als hij een vriendin of vrouw heeft.

Maar in een relatie kunnen problemen ontstaan. De vraag is hoe horen wij ermee om te gaan, wanneer het niet goed gaat in de relatie? Als er problemen zijn horen we er wel over praten met onze partner en onze gevoelens tot elkaar uiten. Als wij het probleem hebben uitgesproken, dan samen in gebed gaan en Jezus om Zijn leiding vragen.

Jezus verlangt dat altijd dat als een man en vrouw een relatie hebben Hij centraal staat in die relatie (zowel in goede als in slechte tijden)...

Het begrip vriend of vriendin heeft volgens mij niet per definitie betrekking op je partner toch? Mensen kunnen naast hun levenspartner nog één of enkele andere vrienden of vriendinnen hebben. En ja, mannen en vrouwen zijn verschillend, gelukkig wel. Ik heb niet de behoefte om te doen alsof ik hetzelfde ben als een man. Niet dat ik denk dat er iets mis is met mannen hoor.. jullie zijn nog altijd ok. Knipoog smiley Maar ik vind het gewoon heerlijk om een vrouw te kunnen en te mogen zijn.

Het feit dat mannen en vrouwen verschillend zijn, leidt blijkbaar tot heel veel onbegrip over en weer. Er zijn al boeken vol over geschreven. Deels komt dit door mensen die menen dat vrouwen gelijk zouden moeten zijn aan mannen. Die gaan blijkbaar voorbij aan het feit dat het niet voor niets zo is dat mannen en vrouwen verschillend geschapen zijn, met verschillende uiterlijke kenmerken, maar ook juist verschillende karaktertrekken. Er is niets mis met gelijkwaardigheid als je het hebt over op dezelfde golflengte zitten, maar er is ook niets mis met het onderkennen van de verschillen. Juist die verschillen zorgen ervoor dat mannen en vrouwen elkaar goed kunnen aanvullen, als beiden dat doen waar ze goed in zijn en zo samen één zijn. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 12:54
BerichtOnderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?

JOS689 schreef:
Zit je hier voor een echte relatie of alleen om internetcontact op te doen.
Wat is jouw intentie hier ? Durf je de echte wereld aan om een echte relatie aan te gaan of zoek je alleen een vriend(in) om tegen aan te kletsen ?

Toen ik mij aanmeldde op CM had ik net een relatie van bijna twee jaar achter de rug. Ik was op dat moment absoluut niet van plan om zo snel mogelijk op zoek te gaan naar een nieuwe relatie. Het leek mij echter wel leuk om andere mensen te leren kennen die dezelfde levensovertuiging hebben. En ja, die heb ik ook daadwerkelijk leren kennen, zowel digitaal als irl tijdens een paar uitjes. Eén van de meiden is inmiddels een leuke vriendin geworden. Verder heb ik al snel dit forum ontdekt en geniet ik van de discussies die worden gevoerd. Het houdt mijzelf ook mooi bij de les.

De afgelopen weken heb ik zitten twijfelen over de verlenging van mijn lidmaatschap. Dat had verschillende oorzaken, waar ik nu niet al teveel over kwijt wil. Inmiddels lijkt dat toch de goede kant op te gaan, dus heb ik toch besloten gebruik te maken van de lenteaanbieding. Ik heb nog altijd geen hooggespannen verwachtingen wat betreft het vinden van een nieuwe partner via CM. Voor mij is dat geen doel op zich, ik heb het zo ook goed met de kinderen.
Ik weet dat ik wel een nieuwe relatie aandurf, maar ik wil wel de tijd nemen om echt iets op te bouwen en heb in geen geval de intentie om me ergens hals over de kop in te storten.
En dus zou heb best leuk zijn om tegen iemand aan te lopen die mijn “ideale match” (zie mijn profiel) vormt. Of dat via CM gaat gebeuren of op een andere manier.. Geen idee, ik laat het wel gewoon over me heen komen en ik zie wel. De komende twee maand blijf ik in ieder geval wel aanwezig en geniet ik vooral van de leuke nieuwe contacten die zijn ontstaan en wellicht nog gaan ontstaan.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 12:32
BerichtOnderwerp: Mooie techniek

THOMAS968 schreef:
Lastig om een infrastructuur te maken waarmee je 7 miljoen of meer automobilisten willekeurig een route kunt laten kiezen en zorgen dat ze da nog op de bestemming komen ook. Zouden we het willen?

In Lille rijdt de metro computergestuurd. Het kan dus wel.

Wat betreft het filmpje kunnen we veel van die dingen technisch al en de touchscreenbediening functioneert ook al op een iPad. De toepassing van de door Bert genoemde technologie is dichterbij dan we denken. En zijn we minder romantisch geworden door het Internet? Door dit soort sites zijn de contacten van zoekenden beter ontwikkeld dan met een contactadvertentie in de zaterdagkrant. Techniek, mits goed toegepast, biedt altijd nieuwe onvoorziene mogelijkheden. Het Internet is uitgevonden om bij een militaire inval in Amerika toch onderling contact te houden en zie eens wat het nu is.

Thomas, houdt wel van strak maar niet van steriel.

Het begin is er al lang hoor.. wel eens van microsoft surface gehoord:
http://www.youtube.com/watch?v=IbCORzYW6lQ
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 12:10
BerichtOnderwerp: discriminatie uit de Grondwet.

CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk is het een vreemde constructie. De twee belangrijkste rechten worden er door in gevaar gebracht:Ten eerste de vriijheid van meningsuiting. Ons land is ontstaan vanuit de verdrukking, waar je niks mocht zeggen. En als dit recht geschonden wordt, is dat eigenlijk een heel ernstige zaak.
Het tweede grondrecht is de vrijheid van godsdienst. Je mag een moslim niet weigeren op een chr. school. Je mag geen homo leraar weigeren...
Iedereen heeft zijn voorkeuren en als je voorkeur toevallig niet bij allochtonen is, dan discrimineer je meteen.

Mijn idee is, dat je dit artikel maar uit de grondwet haalt..Het ondermijnt de belangrijkste rechten die we hier in NL. hebben. Bovendien heeft het geen enkele meerwaarde, omdat discriminatie erg moeilijk te bewijzen is.

Discriminatie is het anders behandelen van mensen vanwege hun leeftijd, huidskleur, geslacht, handicap, geloof, seksuele voorkeur, etc. In Nederland heeft iedereen recht op een gelijke behandeling en daarom mag je dus ook niet discrimineren. Als ik jou bijdrage lees, krijg ik de indruk dat je meent dat discriminatie alleen zou slaan op huidskleur, maar het gaat dus vele malen verder.

Juist daarom meen ik ook dat het recht op een gelijke behandeling, het recht op vrijheid van godsdienst niet ondermijnt. Het zorgt er juist voor dat mensen een recht hebben op een gelijke behandeling, ongeacht hun religie. Het recht op vrijheid van meningsuiting lijkt wel eens in strijd te staan met het recht op gelijke behandeling, maar volgens mij wordt dat eerder veroorzaakt door hoe sommigen hun mening uiten. In mijn ogen betekent het recht op vrijheid van meningsuiting namelijk niet dat je je mening op een kwetsende, ontactvolle manier mag verwoorden. Dan loop je namelijk wel het risico dat je mensen tegen de schenen schopt omdat zij zich gediscrimineerd voelen.

Ik ben het absoluut niet eens met de stelling dat het recht op een gelijke behandeling uit onze grondwet zou moeten, omdat het andere belangrijke rechten ondermijnd die wij hier in Nederland hebben. Ook kun je niet stellen dat een dergelijk recht maar zou moeten verdwijnen, omdat discriminatie lastig te bewijzen is. Er zijn wel meer dingen die lastig te bewijzen zijn, maar dat betekent niet dat je de wet daar dan maar aan zou moeten aanpassen. Bovendien zijn er ook gevallen bekend waarbij discriminatie wel degelijk aantoonbaar was en dan is het alleen maar goed dat er een wet is op grond waarvan dit kan worden aangepakt.

Overigens zegt het recht op gelijke behandeling niet dat er helemaal geen ongelijke behandeling mogelijk zou zijn. In de tachtiger jaren heeft het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschap (HvJEG) gesteld, dat ongelijke behandeling ‘objectief gerechtvaardigd’ moet zijn. Op grond hiervan zou een christelijke school volgens mij wel degelijk kunnen stellen dat alle leerkrachten ook christen moeten zijn, niet alleen in naam maar ook in hun dagelijkse levenswandel. In dat geval is het voor een christelijke school wel degelijk mogelijk om een leerkrachten met een andere levensovertuiging te weigeren. Maar inmiddels is er erg veel veranderd in onze maatschappij en dat heeft ook geleid tot een verandering van het beleid op veel christelijke scholen.

Veel christelijke scholen niet meer zo zwaar lijken te tillen aan de vraag of de leerkracht die zij benoemen wel of geen christen is. Sommige scholen stellen dat het belangrijker is dat iemand de christelijke identiteit van de school, de kinderen en hun ouders respecteert. En daarmee is het hek in feite van de dam, want je kunt natuurlijk niet hard maken dat een ongelovige wel mag komen lesgeven op school en een moslim niet, zeker niet als beiden aangeven dat zij de christelijke identiteit respecteren.

Daarmee hebben die christelijke scholen dus in feite zelf de kans verspeeld om gebruik te kunnen maken van de mogelijkheid om op objectief gerechtvaardige gronden bepaalde mensen niet te willen benoemen als leerkracht op scholen. Dat is dus niet het gevolg van dingen die in de grondwet staan, maar juist het gevolg van het steeds meer aansluiten bij normen en waarden die nu gelden in onze maatschappij, anders gezegd het steeds wereldser worden van christelijke scholen. Soms vraag ik mij wel eens af wat er gebeurd als die trend zich steeds verder doorzet….. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 11:10
BerichtOnderwerp: Calvijn

ANNETTE050 schreef:
Ja, mooi, k wil er alleen nog even aan toevoegen, dat alles gebeurd door de Kracht van de Heilige Geest die in ons woont.
Juist daarom haalde ik 1 Korinthiers 12 ook aan Annette
In de autoriteit van God gaan staan kan wellicht verduidelijkt worden met het volgende simpele (kom uit het onnderwijs Knipoog smiley ) voorbeeld
Je staat op de grond en jou nadert een briesende brullende leeuw, je bent verlamt van angst. Dan komt er een Machtige Persoon aan (de Here)...Hij tilt je op tot aan Zijn Hart, je bent verlamt van angst en Hij bergt je in de Palm van Zijn Hand. Je bent daar veilig en na een poosje kijk je over de rand van Zijn Hand, daar staat de brullende leeuw nog.
De Here zegt nu, dat je die leeuw zelf weg moet sturen, dat Hij wil dat jíj dat doet....vanuit de Palm van Zijn Hand, over de rand van Zijn duim, bestraf je de leeuw en hij gaat weg.
Gaat de leeuw weg omdat Hij bang is voor jou?
Nee de leeuw hoorde alleen een zachte stem, komende uit de Hand van een Machtige Persoon...maar nu vlucht de leeuw weg, bevend voor de Almachtige Persoon in wiens Hand zijn prooi nu veilig is en hij niet meer.
Wauw wat een mooie eenvoudige uitleg geef je hier Knipoog smiley
Waarom God ervoor gekozen heeft om die autoriteit aan ons te geven is denk ik, omdat Hij een volwaardige Liefdesrelatie wil...alles samen doen.
Helemaal mee eens, thx voor de aanvulling Knipoog smiley

[b]
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 11:06
BerichtOnderwerp: na scheiding, alleen maar getrouwde vrienden/vriendinnen....

JANS221 schreef:
Een vraagje: Het blijkt toch wel erg lastig voor mij (of de ander) om na de scheiding op bepaalde dagen (bv Pasen, Kerst, Koninginnedag etc.) getrouwde vriendinnen te vragen om mee uit te gaan. Ik wil ze niet `lastig` vallen, ze gaan vaak met hun gezin op stap (en gelijk hebben ze),
hoe pak je dat aan? Hoe hebben jullie dat ervaren? en hoe doen jullie dat nu?

Jans Smiley die vol vragen zit

Tja, ik denk dat je je gewoon moet afvragen hoe je voor de scheiding zelf invulling gaf aan die dagen. Voor mij is het zo dat ik op die dagen juist iets met mijn eigen gezin deed. Nu is het zo dat mijn kids op die dagen er de ene keer wel zijn en de andere keer niet. En de keren dat ze er niet zijn, vallen niet altijd samen met de momenten waarop single vriendinnen ook geen kinderen hebben. Dat betekent niet dat ik dan probeer aan te sluiten bij het gezin van één van mijn vriendinnen, want ik heb er juist alle begrip voor dat zij op zo'n dag ook gewoon iets met hun eigen gezin willen doen net zoals ik dat voorheen ook deed. Als ze me uitnodigen kan het wel zijn dat ik daar gehoor aan geef, maar ik wil absoluut niet het idee hebben dat zij zich daartoe verplicht voelen. Dan ga ik liever wat anders doen. En als niemand mij uitnodigt, vind ik het ook prima en neem ik niemand iets kwalijk. Er zijn immers wel vaker momenten waarop ik alleen ben en juist daar weet ik voor mezelf dan ook wel weer een mooi moment van te creëren. Er is immers altijd wel iets te doen en ik ben niet een persoon die bij de pakken neer gaat zitten. Daarmee onderken ik niet dat het leuker is om op de feestdagen tijd door te brengen met anderen, maar ik heb wel het gevoel dat ik liever iets alleen onderneem dan dat ik het gevoel krijg dat ik ergens het vijfde wiel aan de wagen ben.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 10:35

MARIAN519 schreef:
Maar waar staat dat dan? dat HIj ons Zijn almacht, want dat is het dan, gegeven heeft?
zouden wij gelijk zijn aan God?

Dat je in je autoriteit mag gaan staan, vanuit je geloof in Jezus Christus betekent niet dat je gelijk bent aan God Marian. God is almachtig en dat zijn wij niet. Waar het om gaat is dat je de van God de macht hebt gekregen om bepaalde handelingen te verrichten in Jezus naam. Denk bijvoorbeeld aan het uitdrijven van demonen, zoals je ook in de Bijbel ziet gebeuren. Zodra het gaat om het wegsturen c.q. uitdrijven van iets wat van het kwaad afkomstig is, moet je dat doen met autoriteit. Dat wil niet zeggen dat dit schreeuwend moet gebeuren, het kan inderdaad zelfs fluisterend gebeuren. Waar het om gaat is dat je aangeeft dat je datgene weg stuurt in Jezus naam omdat jij (of de persoon waar je voor bid) is gekocht en betaald door het bloed van Jezus Christus. Een dergelijk gebed heeft een hele krachtige uitwerking richting de vorst der duisternis. Want uiteindelijk is die verslagen doordat Jezus voor onze zonden aan het kruis is gegaan. Er woedt echter nog wel degelijk een strijd in de hemelse gewesten en juist daar wordt over gesproken in Efeziërs. Lees desnoods het boek "de duisternis aanwezig" van Frank Perreti een keer. Dat leest vrij makkelijk weg, maar geeft wel een goed inzicht in die strijd en ook in de kracht van het gebed waarbij je als christen in je autoriteit gaat staan.

Lees bijvoorbeeld ook 1 Korintiërs 12, waarin staat dat christenen een uitzonderlijke kracht is toebedeeld, door de gaven van de Heilige Geest. Er zijn verschillende gaven, maar er is één God die ze allemaal teweeg brengt. Als God iemand zo'n gave geeft is het ook de bedoeling dat iemand die benut, zodat Gods plan ten uitvoering gebracht kan worden. Ik weet niet hoe jij het begrip” in je autoriteit gaan staan” uitlegt. Waar het echter om gaat is dat je gebruik maakt van de macht en kracht die jou als christen gegeven is, juist omdat dit onderdeel uit maakt van Gods allesomvattende plan wat voor mensen onmogelijk te bevatten en te begrijpen is.

Jij zegt dat het in je autoriteit gaan staan op jou over komt alsof we in plaats van Jezus willen gaan staan en vergelijkt dit met de Paus die zich plaatsvervanger van Petrus noemt. Nou staat volgens mij nergens in de Bijbel dat er een Paus benoemd moet worden als plaatsvervanger van een discipel, dus op dat specifieke punt deel ik jouw twijfel. Het is echter niet zo dat je als plaatsvervanger van Jezus optreedt, als je als christen in je autoriteit gaat staan en machten der duisternis weg stuurt in Jezus naam. Je voert veel eerder Gods wil uit, conform het voorbeeld dat Jezus zelf heeft voorgeleefd en de opdracht die Hij aan de discipelen heeft gegeven. Kijk nog eens naar het leven van Jezus in de tijd dat Hij hier op aarde was. Jezus heeft zich van het begin tot het einde volledig overgegeven aan Gods wil. Dat betekende niet dat Hij zich altijd op een nederige manier opstelde, integendeel.

Jij schrijft dat jij vindt dat Jezus wel een nederige houding had, maar er zijn tal van Bijbelteksten waaruit blijkt dat Hij zich niet nederig opstelde als het ging om het uitdrijven van demonen of het terecht wijzen van schriftgeleerden. Ik denk dat je daar niet zomaar even overheen moet lezen, maar juist ook dat ter harte moet nemen. Het voorbeeld van Jezus willen volgen impliceert dan ook niet dat je altijd nederig moet zijn. Die opvatting komt volgens mij veel eerder van bepaalde theologen, die hun eigen uitleg geven van wat er in de Bijbel staat, wellicht door bepaalde teksten uit het verband te trekken en andere gedeeltes weg te laten. Voordat ik nu weer alle Calvinisten over me heen krijg: ik zeg niet dat Calvijn dat deed.

Ook staat er nergens in de Bijbel dat het alleen de geestelijke leiders mogen zijn die in hun autoriteit mogen gaan staan. De twaalf discipelen waren per slot van rekening ook maar hele gewone mensen tot het moment dat zij Jezus gingen volgen. Juist daaruit leid ik af dat een ieder die besluit om Jezus te gaan volgen wel degelijk in zijn of haar autoriteit moet gaan staan op het moment dat de situatie daarom vraagt.

Jezus gaf zijn discipelen immers ook niet de opdracht om zich altijd nederig op te stellen. Hij zei hen juist om in Zijn naam wonderen te doen, zieken te genezen, demonen uit te drijven en doden op te wekken.. en om alle volken tot zijn discipelen te maken. Een discipel van Jezus is dus iemand die het evangelie verkondigt, maar juist ook in Zijn naam handelt, met autoriteit als het gaat om het wegsturen van het kwaad, maar juist ook met een nederige en dankbare houding jegens onze Vader.

Om misverstanden te voorkomen: ik stel niet dat ziekte per definitie te genezen zou zijn doordat mensen rondom de zieke of de zieke zelf in hun/zijn/haar autoriteit gaan/gaat staan. Ik stel zeker niet dat iemand die niet geneest, niet gelovig genoeg zou zijn of niet goed genoeg zou bidden. Er is nu eenmaal ziekte in de wereld. Soms genezen mensen door gebed, soms ook niet. Waarom dat soms niet gebeurd weet ik niet, maar het wil absoluut niet zeggen dat die mensen geen goede christenen zijn. Per slot van rekening heeft het overlijden van een meisje van 21, wat een heel sterk geloof had, een rotsvast vertrouwen in God had en een hele bijzondere relatie met God had… ertoe geleid dat ik in een kerk ben beland waar ik een dienst heb mee gemaakt die mij zo diep heeft geraakt dat ik opnieuw ben gaan zoeken naar de persoonlijke relatie die ik als kind met God heb gehad. Ik heb dat meisje nooit persoonlijk gekend, maar ik weet wel naast wie zij nu zit…. En ja.. als ik daaraan denk ben ik heel nederig en dankbaar.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 6 april 2011, 10:37
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:19
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

MAUREEN217 schreef:
Hoi Lisa, ik geloof datjeme niet hoed hebt gelezen. Aan de ene kant was ik het eens mer Cat, aan de andere kant, over de doop, had ik mij twijfels over hetgeen Chat verder vertelde.
Volgens mijgaat de besnijdenis nieuw testamentisch ookover de kruizeging, maar dit ga ik navragenbij mij regio, dat is wat ik zei.

Ok, dan heb ik jou wellicht verkeerd begrepen. Ik kan eerlijk gezegd niet plaatsen wat jij bedoeld met dat de besnijdenis uit het nieuwe testament zou gaan over de kruisiging.. .

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 5 april 2011, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:16
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag

MARIA576 schreef:
Dat geloof ik zélf ook hoor Cross. Want de dankbaarheid en het weten door Zijn genade te zijn vrijgekocht, blijft! En daarbij...'k heb door het leven zélf allang moeten leren dat 'voelen' nu niet bepaald de énige of goede basis van ons leven is. Maar God...die er is, al voel je je nóg zo belabberd en juist dát te weten, maakt me blij, permanent! Lachende smiley

Mooi he Maria Knipoog smiley Hou dat vast meid en ga je vooral nergens over verdedigen. Dat is namelijk helemaal niet nodig. Ik weet nog dat ik na mijn doop een gevoel had wat ik met geen pen kan beschrijven, ga ik dus ook niet proberen. Het mooie is dat dit gevoel inderdaad telkens weer terugkomt, juist als het allemaal even wat moeilijker gaat. Want o ja, er zijn nog best wat moeilijke momenten geweest na die doop. Maar ik weet God zo dichtbij mij.. dwars door alles heen. Ik denk dat je dat alleen maar kunt snappen als je zelf hetzelfde hebt meegemaakt. Dus meid, geniet ervan!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:08

MARIAN519 schreef:
Dat wij mogen staan inde autoriteit van Jezus?
Wie zegt dat en waar staat dat in de Bijbel?
Ik vind het zo vreemd dat je dit stelt...?

Ik hoop dat het volgende dit even wat kan verduidelijken Marian. Met het gaan staan in je autoriteit, wordt gedoeld op het handelen in Jezus naam.

De wonderen die Jezus en de discipelen doen, gebeuren niet doordat zij hier nederig om vragen. Als Jezus Lazarus uit de dood opwekt, vraagt hij niet op een nederige manier aan Lazarus of hij alsjeblieft uit het graf wil komen, maar hij roept: "Lazarus, kom naar buiten.”. Als Jezus de storm opdraagt om te gaan liggen, doe hij dat evenmin op en nederige manier. Demonen worden die vriendelijk verzocht om te vertrekken, maar krijgen het bevel om weg te gaan. Kortom: wonderen worden niet verricht door een nederige houding, zieken worden niet genezen door een nederige houding, doden worden niet opgewekt door een nederige houding en demonen worden niet uitgedreven door een nederige houding. Telkens wanneer dit gebeurd, gaat Jezus heel duidelijk in zijn autoriteit staan. Ditzelfde geldt voor zijn discipelen als zij wonderen in Jezus naam verrichten. Dat is dus in feite waar het om gaat als je in de autoriteit van Jezus Christus gaat staan.

Lees bijvoorbeeld Efeziërs 6: 10-18:
Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van Zijn macht. Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden. Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.

Ook hierin kun je zien dat het niet gaat om een nederige houding als het gaat om de strijd die wordt gevoerd tegen de listen van de duivel, maar juist om een strijd waarin je de wapens die God je geeft moet opnemen. Nog een tekst waaruit je kunt opmaken dat je mag gaan staan in je autoriteit, staat in Marcus 16: 17-18. Hier zegt Jezus:
Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen (Marcus 16: 17-18)

Wellicht hebben Cross en Chat nog een goede aanvulling hierop.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 5 april 2011, 22:09
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 20:25
BerichtOnderwerp: Drachten

De volgende mensen daan in ieder geval mee naar de themadienst openbaringen op 10 april a.s. in de Bethel te Drachten.
1. Marsjg370
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968

Als je ook nog mee wilt, vul de lijst dan aan...[/quote]

De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.[/quote]

Mocht je de eerste drie preken nog graag willen zien dan kun je hiervoor terecht op de mediaspeler van de Bethel: http://mediaspeler.bethel.nl/category/avonddiensten/
Zoek hier vervolgens de volgende diensten op:
- 9 januari 2011: Inleiding
- 20 februari 2011: De opname
- 13 maart 2011: De toekomst
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 15:16

CROSSROAD317 schreef:
Nog niet zo lang geleden dooponderricht gehad zeker .... Knipoog smiley

Ha ha ha.. nou tegen de tijd dat ik doop-onderricht kreeg had ik al lang een heel uitvoerig onderzoek gepleegd naar hoe het zit. En de uitkomst van dat onderzoek is je bekend Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 5 april 2011, 15:26
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 09:11

MAUREEN217 schreef:
chat, ik kan met je meegaan, tenslotte citeer je het Woord van God, maar een ding ben ik niet helemaal eens, je zei over de besnijdenis in her nieuwe verbond de doop is, maar ik dacht dat het te maken had met de kruizeging van Jezus Christus. Heb ik het niet goed???dan ga ik navraag doen bij mijn regioleider.

Hé Maureen. Dat is niet wat ik lees in Chats bijdrage. Hij zegt dat de Joden van mening waren dat de niet-Joden besneden moesten worden en dat Paulus heeft gezegd dat dit niet nodig is, omdat de besnijdenis het teken is van het oude verbond dat God met Abraham is aangegaan. Dit staat los van de doop. De doop is niet in de plaats gekomen van de besnijdenis: in eerste instantie zijn het zelfs besneden joden die gedoopt worden.

Het nieuwe verbond is gelegen in de kruisiging van Jezus. Hij is gestorven voor onze zonden. En omdat wij in Hem geloven, mogen wij vrij zijn van schuldgevoelens en Zijn voorbeeld volgen. En wie daadwerkelijk Zijn voorbeeld volgen wil, laat zich dopen zoals Hij dat deed. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 09:04

KATHY142 schreef:
Bastiaan, bedankt voor je uitleg. Wat mij opvalt in je antwoord/uitleg is dat ik nergens vanuit de Bijbel en de Bijbelteksten die je geeft, terug kan vinden dat er daadwerkelijk een “geestelijk Israël” zou zijn.
Je gebruikt m.i. een aantal Bijbelteksten om Israël buiten te sluiten en dat zou dan als ik het goed begrijp betekenen dat de “kerk” het geestelijke Israël is geworden. Maar hoe ik de teksten ook lees, ik kan dit met de beste wil van de wereld er niet uit halen.

Je eindigt met te zeggen: Wij zijn het geestelijke Israel, op weg naar het geestelijke Jeruzalem (Openb.21:2).
Maar wat daar staat is:

Ik kan uit deze tekst geen geestelijk Jeruzalem en ook geen geestelijk Israël halen. Want er wordt gesproken over een nieuwe aarde en een nieuw Jeruzalem. Niets meer en niets minder.
Daarnaast wordt er nergens in de Bijbel over een “geestelijk Israël” gesproken. Tenminste niet in mijn Bijbel, maar misschien heb ik de versie voor blonde vrouwen.
Wel spreekt de Bijbel over Israël en de Gemeente.

De Bijbelteksten uit Romeinen 9 staan niet op zichzelf. Het is één geheel, de gehele Romeinenbrief. De hele brief is gericht tot de gelovigen uit de heidenen in Rome. Waarom? Omdat er in die tijd al mensen waren die meenden dat God de Joden had verstoten.
Het begin van de vervangingstheologie!
Heeft de Romeinenbrief het grote lijnen niet over het feit, dat God Israël in het verleden heeft uitverkoren, dat Israël nu hardnekkig is en dat heel Israël in de toekomst behouden zal worden. Paulus zegt inderdaad, “niet allen, die van Israël afstammen, zijn Israël”
Niet verwonderlijk want Abraham, had meerdere kinderen en God besloot om alleen met Isaac een verbond aan te gaan. Slechts één van Abrahams kinderen maakt deel uit van Gods volk, de andere zeven niet. Zo ook ging het met Jacob en Ezau. God koos Jacob en noemde hem Israël.

Je gebruikt ook een tekst uit Romeinen 11. Als je die helemaal leest zul je toch tegenkomen dat Paulus spreekt over een goddelijk geheim. Dat slechts een deel van Israël onbuigzaam werd tot het moment dat alle heidenen hebben gehoord van het evangelie. (denk even aan de Messias belijdende Joden, die zijn er al sinds Jezus op aarde was!!) Dan zal heel Israël gered worden. De redder zal uit Sion komen en wentelt dan de schuld af van Jacobs nageslacht. Dit is mijn verbond, wanneer ik hun zonden wegneem.
Ze zijn Gods vijanden geworden opdat het evangelie aan u kon worden verkondigd. Enzovoort.

Maar het zegt nog steeds niets over een kerk als “geestelijk Israël”. Want de heidenen die tot geloof zijn gekomen behoren tot de Gemeente van Jezus de Messias in de vorm van allemaal kerkjes.
En als de kerk het “geestelijk Israël” zou zijn (wat ik overigens niet geloof) dan zou de kerk onbuigzaam zijn totdat alle heidenen van het evangelie hebben gehoord.
Hoe verklaar je dat dan?
Wij zijn niet het “geestelijke Israël”, wij zijn de Gemeente, Israël is nog steeds Gods volk. Door de genade van God en ons geloof in Hem zijn we mede-erfgenamen geworden.
Maar de erfgenamen (Israël) zijn niet verdwenen, dus wij zijn niet in de plaats gekomen van Israël of een “geestelijk Israël" geworden.
Want hoe kun je mede-erfgenamen worden van jezelf?
Wij zijn geënt op de olijfboom, we leven op Joodse wortels. Wij ontlenen ons leven aan de olijfboom die Israël is.
Het geloof is zoals je schrijft heel belangrijk, ben ik helemaal met je eens. Maar ook dat sluit Israël toch nog steeds niet buiten en maakt van de Gemeente geen “geestelijk Israël”.
God is met Israël een altijddurend verbond aangegaan en heeft ze hoop en toekomst gegeven, zoals Hij dat ook aan ons heeft gegeven door Zijn Zoon.

Kathy... je haalt me de woorden uit de mond! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 09:00

MAC823 schreef:
Is dat zo???

Wat ontzettend jammer dat jij dit in twijfel trekt Mac. Misschien moet jij eens wat meer gaan praten met mensen die zich ook hebben laten dopen door onderdompeling. Ik ben zelf in september 2010 gedoopt en ik heb dezelfde ervaring als Maria. Er gaat behoorlijk wat innerlijke strijd aan die beslissing vooraf, maar als het eenmaal zo ver is komt daar een enorme vervulling door de Heilige Geest voor in de plaats. Voor jou is dit misschien niet te bevatten. Maar het is zeker niet aan jou om datgene wat Maria heeft ervaren in twijfel te trekken en al helemaal niet binnen dit topic.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 08:56

MAC823 schreef:
Dit klinkt op zelf verhoging (self-exteem)...
taal van de bose "Gij zult gelijk zijn als God, kennende goed en kwaad"....

Sorry Mac, maar zou je een beetje kunnen verduidelijken hoe je dit bedoeld? Ik zie namelijk niet in waarom de quote van Jan zou duiden op zelverhoging. Volgens mij duidt het eerder op het niet goed lezen van de Bijbel, vandaar dat ik hem naar aanleiding van diverse Bijbelteksten gister ook de vraag heb gesteld waar hij uit opmaakt dat Jezus Zichzelf zou hebben opgewekt.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 21:38

JAN786 schreef:
Jezus heeft zichzelf opgewekt uit de dood.
Hoe kon Hij dat doen als Hij alleen mens was?

Hé Jan, waar zie jij staan dat Jezus zichzelf heeft opgewekt:

Handelingen 4,10
dient u allen en het hele volk van Israël te weten dat deze man hier gezond voor u staat dankzij de naam van Jezus Christus uit Nazaret, die door u gekruisigd is, maar die door God uit de dood is opgewekt.
Handelingen 13,30
Maar God heeft hem opgewekt uit de dood;
Romeinen 4,24
maar ook voor ons, want ook wij zullen als rechtvaardigen worden aangenomen omdat we geloven in Hem die Jezus, onze Heer, uit de dood heeft opgewekt:
Romeinen 6,4
We zijn door de doop in zijn dood met Hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden.
Romeinen 8,11
Want als de Geest van Hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in u woont, zal Hij die Christus heeft opgewekt ook u die sterfelijk bent, levend maken door Zijn Geest, die in u leeft.
Romeinen 10,9
Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God Hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered.
1 Korintiërs 6,14
God heeft de Heer opgewekt, en door zijn macht zal hij ook ons opwekken.
1 Korintiërs 15,15
Dan blijkt dat wij als getuigen van God over Hem hebben gelogen, omdat we verklaard hebben dat Hij Christus heeft opgewekt – want als er geen doden worden opgewekt, dan kan Hij dat niet hebben gedaan.
2 Korintiërs 4,14
en weten dat Hij die de Heer Jezus heeft opgewekt ook ons, net als Jezus, zal opwekken en ons samen met u naar Zich toe zal voeren.
Galaten 1,1
Van Paulus, een apostel die niet is aangesteld of gezonden door mensen, maar door Jezus Christus en God, de Vader, die Christus uit de dood heeft opgewekt.
Efeziërs 2,6
Hij heeft ons samen met Hem uit de dood opgewekt en ons een plaats gegeven in de hemelsferen, in Christus Jezus.
Kolossenzen 2,12
Toen u gedoopt werd bent u immers met Hem begraven, en met Hem bent u ook tot leven gewekt, omdat u gelooft in de kracht van God die Hem uit de dood heeft opgewekt.
1 Petrus 1,21
Door Hem gelooft u in God, die Hem uit de dood heeft opgewekt en Hem laat delen in Zijn luister, zodat uw geloof tevens hoop is op God.

Jezus heeft zelf ook nooit gezegd dat Hij Zichzelf zou opwekken, maar dat Hij zou worden opgewekt. Zie bijvoorbeeld:
Marcus 14,28
Maar nadat ik uit de dood ben opgewekt, zal ik jullie voorgaan naar Galilea.’

Dus Jan, waarop baseer jij de uitspraak dat Jezus zichzelf heeft opgewekt? Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 4 april 2011, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 22:00
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Vanavond een prachtige praisedienst beleefd waar Sela aan meewerkte. En ja, natuurlijk zijn er heel veen prachtige liederen gezongen, waaronder deze:

http://www.youtube.com/watch?v=kRXQCxwv6Ro&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 21:53
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

MAUREEN217 schreef:
Waauw Lisa
ik heb je verhaal gelezen. Je bent open en eerlijk hierin. Ik bid voor jou een goede christenman. God heeft voor jouiets speciaals in petto. Vertrouw op Hem en Hij zal je geven de wensen an je hart. Sterkte

Hi Maureen. Bedankt voor jou hele lieve woorden. Ja, ik weet dat God iets heel speciaals voor mij in petto heeft en dat ik helemaal op Hem mag vertrouwen. Maar toch is het ongelofelijk lief van je dat je dat nog even zegt. Bedankt. Knipoog smiley Ik wens jou Gods zegen toe en bid dat Hij ook tegemoet zal komen aan de wensen die in jou hart leven. Liefs, Lisa
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 21:51

MARIA576 schreef:
Aanstaande zondag wordt ik gedoopt door onderdompeling. Een voor mij, en voor de mede-dopelingen, bijzondere dag, bijzonder moment!
In eerste instantie wilde ik hier geen ruchtbaarheid aan geven maar nu het zo dichtbij gekomen is en ik zowel geestelijk als praktisch volop in de voorbereidingen zit, wil ik dit mooie moment toch met jullie delen. Vooral ook...omdat dit forum van C.M, de duidelijke uitleg van bijvoorbeeld Chautuliem, mij geholpen heeft om deze keus te maken en deze stap te zetten. Ik geloof persoonlijk dat God dit forum, de mensen hier heeft gebruikt om mij te laten zien welke weg ik moet gaan en ik ben dan ook zielsgelukkig dat het bijna zover is!
God zegt: Kom maar...je oude leven is dood, je krijgt een nieuw leven door MIJ. En daarvan wil ik getuigen en dát wil ik met jullie delen!
Ik dank God...dat ook een forum op Internet..een instrument kan zijn in Zijn handen.

Omdat ik komend weekend ter voorbereiding niet thuis zal zijn en waarschijnlijk niet over een comp. kan beschikken en dus niet kan inloggen, zet ik 't nu op het forum... en zeg ik: tot zondagavond dan maar! Lachende smiley

Lieve Maria.. zo leef je er een hele tijd naar toe en zo is het ineens zo ver, je bent gedoopt. Ik hoop dat het voor jou net zo'n fantastische ervaring is als het voor mij was in september 2010. Ik kan er nog altijd niet over uit hoeveel er is veranderd, juist ook na mijn doop. Ik hoop dat jij hetzelfde zult mogen ervaren en wens je Gods rijke zegen toe bij alles wat op jou pad komt. Heel veel liefs, Lisa
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 00:36

GRIFFIN748 schreef:
dat hebben mijn zus en zwager ook gedaan, en ik vraag me nog steeds af waarom. ik bedoel: wat voegt het toe aan je geloofsleven? maar dat is een andere discussie, die in dit topic niet thuishoort.

Idd.. over dit thema is al veel geschreven in het topic volwassendoop.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:09
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Vanavond italiaans, want ik ga zo lekker uit eten met een vriendin Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:05
BerichtOnderwerp: Drachten

DINI968 schreef:
Yes die fantastische YFC kampen, in een tentje in Kamperland met om bij de les te blijven een paar flesjes Apostel rose mee..........
Wat een enige tijd was dat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Back on topic graag. Hier gaat het om de themadienst openbaringen op 10 april a.s. in de Bethel te Drachten.

De volgende mensen daan in ieder geval mee:
1. Marsjg370
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968

Als je ook nog mee wilt, vul de lijst dan aan...[/quote]

De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.[/quote]

Mocht je de eerste drie preken nog graag willen zien dan kun je hiervoor terecht op de mediaspeler van de Bethel: http://mediaspeler.bethel.nl/category/avonddiensten/
Zoek hier vervolgens de volgende diensten op:
- 9 januari 2011: Inleiding
- 20 februari 2011: De opname
- 13 maart 2011: De toekomst
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 13:21

MARIA576 schreef:
Aanstaande zondag wordt ik gedoopt door onderdompeling. Een voor mij, en voor de mede-dopelingen, bijzondere dag, bijzonder moment!
In eerste instantie wilde ik hier geen ruchtbaarheid aan geven maar nu het zo dichtbij gekomen is en ik zowel geestelijk als praktisch volop in de voorbereidingen zit, wil ik dit mooie moment toch met jullie delen. Vooral ook...omdat dit forum van C.M, de duidelijke uitleg van bijvoorbeeld Chautuliem, mij geholpen heeft om deze keus te maken en deze stap te zetten. Ik geloof persoonlijk dat God dit forum, de mensen hier heeft gebruikt om mij te laten zien welke weg ik moet gaan en ik ben dan ook zielsgelukkig dat het bijna zover is!
God zegt: Kom maar...je oude leven is dood, je krijgt een nieuw leven door MIJ. En daarvan wil ik getuigen en dát wil ik met jullie delen!
Ik dank God...dat ook een forum op Internet..een instrument kan zijn in Zijn handen.

Omdat ik komend weekend ter voorbereiding niet thuis zal zijn en waarschijnlijk niet over een comp. kan beschikken en dus niet kan inloggen, zet ik 't nu op het forum... en zeg ik: tot zondagavond dan maar! Lachende smiley

Hallo Maria. Wat een geweldig besluit en wat mooi om te horen dat de mensen op CM jou tot steun hebben kunnen zijn in jou besluitvorming. Ik wens je een fantastische doopdienst en een hele fijne zondag toe. Lies, Lisa
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 44 Volgende
Pagina 20 van 44