ChristianMatch

Forum

Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 44 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 10:00
BerichtOnderwerp: Accepteren of een bret veur de kop hebben

[quote=CROSSROAD317]Ik denk dat je allereerst een verschil moet maken tussen de situatie waarin je een relatie hebt waarbij één van tweeën tot het besluit wil dat hij of zij niet verder wil en de situatie waarin je elkaar een enkele keer hebt ontmoet na wat chat en/of mailcontact. In het laatste geval is er immers helemaal geen sprake van een relatie, hooguit van een eerste kennismaking.

In het eerste geval (er is een relatie) vind ik het niet meer als normaal dat je even de tijd neemt om de ander uit te leggen waarom je niet verder wilt. Je bent per slot van rekening niet voor niets een relatie met elkaar aangegaan. Zeker als dat al een tijdje geduurd heeft, kan het heel kwetsend zijn als het van het ene op het andere moment eindigt zonder dat de ander weet waarom. Overigens vind ik wel dat je de reden waarom je de relatie beëindigd duidelijk bij jezelf moet houden en de ander niet het gevoel moet geven dat hij of zij tekort is geschoten. Marylien zei bijvoorbeeld:
Ik zou een "ik wil niet met je verder" bijvoorbeeld veel makkelijker kunnen aannemen als iemand mij gewoon zegt dat ik niet aantrekkelijk ben voor hem, of te luidruchtig, of te stil, of te materialistisch of wat dan ook!
Daarmee betrek je de “afwijzing” op jezelf Marylien, terwijl het dan toch echt bij degene ligt die niet met jou verder wil. Want waarom vind iemand jou eerst wel aantrekkelijk genoeg, niet te luidruchtig, niet te stil, niet te materialistisch of wat dan ook.. om wel een relatie te willen en is dat na een tijdje ineens allemaal anders. Waar het in deze gevallen vaak op neer komt is dat diegene in eerste instantie verliefd op jou wordt, maar dat die verliefdheid dus niet omslaat in echte liefde als de roze wolkjes eenmaal verdwenen zijn. Dat kan gebeuren en dat kan heel pijnlijk zijn, maar het zegt niet dat het aan jou als persoon ligt.

In het tweede geval (kennismaking) denk ik dat je te maken kunt krijgen met een verschil in verwachtingen. Als je via de chat of de e-mail leuk contact hebt en een keer wat afspreekt om elkaar beter te leren kennen, dan wil dat nog niet zeggen dat je een relatie hebt vanwege het contact dat er per chat of per mail is geweest en ook niet dat er tijdens die date een relatie ontstaat. Het kan natuurlijk dat de wederzijdse klik zo groot is dat dit wel gebeurd, maar ik denk dat dit eerder een uitzondering dan een regel is. Als je daar dus van te voren vanuit gaat, kan dat leiden tot een flinke teleurstelling.

De vraag van Cross doelt op de situatie waarin dit dus niet gebeurd. De één trekt na de date de conclusie dat hij of zij geen relatie met de ander wil. Ook dat zegt per definitie niets over de ander. Er is dan blijkbaar gewoon geen sprake van een klik bij de één die groot genoeg is om een relatie met de ander te willen. Dan kun je op zich best vriendschappelijk met elkaar blijven omgaan, maar het hangt er wel van af hoe die ander dan dealt met het feit dat er geen relatie uit dat vriendschappelijke contact zal voortvloeien. Als hij zich erbij neer lijkt te leggen, maar ondertussen toch ook hoop blijft houden kan dat er ook toe leiden dat het beter is om het contact toch te verbreken.

Feit is wel dat het heel erg vervelend kan zijn als iemand de ander blijft benaderen zodra die online is, blijft mailen en van alles insinueert op het forum, in de chatbox of naar anderen toe. Je kunt dan wel iemand blokkeren, maar dat voorkomt hooguit dat je niet meer rechtstreeks wordt benaderd. Het verandert niets aan insinuerende opmerkingen op andere plaatsen zoals het forum en de chatbox. Wat dan misschien erg grappig lijkt, kan ronduit irritant worden. Het is erg makkelijk om dan te stellen dat je daar dan niet op moet reageren. Op een gegeven moment kan dit zo vervelend worden dat je gaat overwegen om je lidmaatschap op te zeggen. In deze gevallen blijkt dus dat alleen duidelijk zijn en afstand nemen niet voldoende is.

Kortom: voor degene die geen relatie wil: wees duidelijk, eerlijk en oprecht. En voor degene die zich op dat moment afgewezen voelt: het zegt niet iets over jou als persoon, maar uitsluitend over de gevoelens die de ander wel of niet voor jou heeft. Betrek dat niet op jezelf, maar leg je er wel bij neer. Blijf jezelf niet voor de gek houden door te denken dat er na verloop van tijd wel meer kan ontstaan als je eerst een vriendschap wordt opgebouwd. En ga zeker geen niet dingen insinueren op het forum of in de chatbox die er niet zijn. Dat geeft niet alleen een vertekend beeld naar de rest op CM, maar is ook heel vervelend voor degene om wie het gaat.

Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 1 april 2011, 10:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 08:44
BerichtOnderwerp: strandwandeling voorjaar 2011

GRIFFIN748 schreef:
aangezien het na 1 mei is zal het wel niet mogen.
even opgezocht:

http://www.zuid-holland.com/content/content.asp?menu=10000017100_000000_000000_000000

ergo: helapidaka, het mag dus niet. Huilende smiley, smiley in tranen

Thx Griff: geen hondjes mee dus...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:59
BerichtOnderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat we back on topic moeten komen. De vraag is niet wil je een relatie met een ongelovige, maar wil je een relatie met iemand die een andere huidskleur heeft. Dat heeft veel meer specifieke problemen, en dat raakt een beetje ondeergesneeuwd hier.

Nou de vraag was gericht op andere afkomst/huidskleur en een andere afkomst kun je natuurlijk veel breder zien dan alleen een andere huidskleur. De problemen waar jij op doelt worden volgens mij niet zozeer veroorzaakt doordat iemand een andere huidskleur heeft, maar veel meer door de cultuurverschillen die er kunnen zijn. Met nadruk op kunnen, want niet iedereen met een andere huidskleur groeit op in een gezin waar sprake is van cultuurverschillen.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:30
BerichtOnderwerp: strandwandeling voorjaar 2011

MARTIN695 schreef:
Hallo Herman

Ik heb sinds een paar weken een hondje geadopteert hahaha en ik weet niet of ik die mee kan nemen want ze is erg getreiterd en daarom heb ik haar mee genomen maar kan ze mee of is dat geen optie????
Sjalom.
Martin

Is er iemand die kan nagaan of er honden op het strand van Katwijk mogen? Dan neem ik de mijne ook mee.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:29

[quote=MARTIN695]

Voor mij is dat geen optie Martin. Dat klinkt heel hard, maar ik heb daar voor mezelf duidelijke keuzes in gemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 21:31
BerichtOnderwerp: God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?

HERMAN388 schreef:
God heeft proefgebod in het paradijs gezet om te zien of Adam en Eva volkomen gehoorzaam waren tegenover de God de Schepper.
Dat wist God van voor de grondlegging der wereld dat Jezus in de wereld zou komen om de zonde van Zijn volk op Zich te nemen en sterven op de vloekhout van Golgotha.
Als de zonde niet gekomen was, dan heeft Jezus niet nodig.
Toch wil God beproeven voor onze voorouders.
Daarom is Adam het hoofd van werkverbond (doen wat God wil) en de zonde is doorgegaan voor alle mensen tot nu toe.
Daarom zendt God Zijn Zoon Jezus naar de wereld als hoofd van het genadeverbond.
Hij wilt ons redden van het grootste kwaad en brengen tot het hoogste goed.
Wat Jezus wilt, moeten wij ook doen.

Mattheüs 28: 19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.

Ja God heeft Adam en Eva gewezen op het feit dat zij van één boom niet mochten eten. En ja, dat was een beproeving: zouden zij gehoorzaam zijn aan God of niet. Adam en Eva zijn in verleiding gebracht door de slang en zij hebben vervolgens gezondigd. Vanaf die tijd is de mens blijven zondigen, steeds opnieuw.

En toch, als ik lees wat jij schrijft klinkt het bijna alsof jij meent dat God verantwoordelijk gehouden kan worden voor het feit dat de mens zondigt, simpelweg omdat hij hen daar niet van heeft weerhouden. Ik weet niet of je dat ook daadwerkelijk bedoeld... Smiley die vol vragen zit

Ik geloof ook dat God van meet af aan heeft geweten dat er een kans was dat de mensen zouden kunnen gaan zondigen, juist omdat Hij hen niet als robotjes gemaakt heeft, maar juist geschapen heeft met een vrije wil, de mogelijkheid om zowel goede als slechte keuzes te maken en ook de om de verantwoordelijkheid voor de eigen keuzes te dragen. Hij heeft daarmee een risico genomen: het kon goed uitpakken en het kon verkeerd gaan. En ja, Hij heeft vast geweten dat het verkeerd zou gaan. Dus waarom heeft Hij dat niet gewoon voorkomen?

Ik vergelijk dat dan weer graag met de opvoeding die ik geef aan mijn kids. Ik kan proberen hen alles uit handen te nemen, hen overal tegen beschermen en hen overal voor afschermen... maar daarmee worden het nooit zelfstandig denkende mensen die eigen beslissingen kunnen nemen, die verantwoordelijkheid kunnen dragen voor zichzelf en voor anderen.

Ik denk dat het Gods doel is geweest om ervoor te zorgen dat wij als mensen juist wel leren om zelfstandig na te denken, beslissingen te nemen en verantwoordelijkheid te dragen voor onszelf en voor anderen. Bovendien denk ik dat God juist graag wil dat wij Hem uit vrije wil leren te volgen, simpelweg omdat we tot de ontdekking komen dat Hij het beste met ons voor heeft en weet wat goed voor ons is.

Het feit dat Hij ons heeft geschapen zoals hij ons heeft geschapen, bracht een risico met zich mee. Maar dat betekent niet dat we God vervolgens verantwoordelijk kunnen stellen voor de keuzes die we zelf maken, simpelweg omdat Hij ons de keuze heeft gegeven. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 21:05
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

FRANKT627 schreef:
Pffff, soms zijn de vrouwen zo stoer dat ze haast mannen lijken... Smiley met dichtgeplakte mond

Nou ik ben niet bang voor spinnen ofzo... maar ik heb ook totaal niet de intentie om op een man te gaan lijken hoor. Ik vind het wel fijn om gewoon vrouw te mogen zijn. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 21:04

WILLEMIJN232 schreef:
Doe je daar iemand niet mee tekort die niet gelovig is en jouw mening respecteert, ook in een relatie?

Nou Willemijn, ergens doe je dan wellicht wel iemand tekort, maar dan heb ik het niet over de ander. Ik ben jarenlang getrouwd geweest die niet gelovig was. Hij respecteerde mijn levensovertuiging weliswaar, maar we konden het niet met elkaar delen en nee, ik voelde mij ook nergens in gestimuleerd. Ik heb dat altijd als een groot gemis ervaren, temeer doordat ik zelf ook merkte welk effect dat op mijn eigen geloofsleven had.

Als ik nu opnieuw een relatie zou aangaan met iemand die niet gelovig is, dan doe ik in mijn beleving vooral mezelf tekort. Ik heb immers inmiddels ontdekt hoe belangrijk het is om het geloof wel te kunnen delen in een relatie. Daarom ga ik absoluut niet weer een relatie aan met iemand die niet gelovig is. Op die manier doe ik in mijn ogen niemand tekort: Mezelf niet maar ook die ander niet.

Overigens, hoe kun je iemand tekort doen door geen relatie met hem te beginnen omdat hij niet gelovig is? Er zijn tal van redenen waarom mensen wel of geen relatie met elkaar willen aangaan. Doen zij elkaar dan allemaal tekort? Je kunt toch moeilijk een relatie aangaan met iemand die niet bij jou past, simpelweg omdat je hem anders tekort denkt te doen.

Een relatie moet immers gebaseerd zijn op wederzijdse liefde. Liefde komt niet uit de lucht vallen, maar ontstaat doordat je elkaar steeds beter leert kennen en naar elkaar toe groeit. Als je dat op voorhand al geen kans geeft omdat je om welke reden dan ook geen relatie met die persoon wilt, kun je in mijn ogen niet zeggen dat je de ander tekort doet.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 19:16
BerichtOnderwerp: God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?

HERMAN388 schreef:
Heeft God verkeerd gedaan dat de zonde in de wereld gekomen is?

Sorry Herman, maar ik kan deze vraag niet goed plaatsen. God heeft de zonde immers niet in de wereld gebracht. Adam en Eva hebben willens en wetens iets gedaan waarvan ze wisten dat het niet mocht van God en op die manier is de zonde in de wereld gekomen. Maar eeeeeh.. dat weet je zelf ook wel, dus wat bedoel je nu eigenlijk?

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 31 maart 2011, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 12:49
BerichtOnderwerp: Streektaal en dialect

THOMAS968 schreef:
It wetter stiet my oan 'e knibbels ta
It moat er út, as sil 't in daelder kosje
lalalalalalalalalala

Thomas. skamje dy, smoarriche jonge, soe Mem sizze. Verlegen lachende smiley

Lisa was erbij:

http://www.youtube.com/watch?v=EJynv_IO6is&NR=1

Nou of ik daar ook echt was weet ik niet meer, maar hier was ik wel
http://www.youtube.com/watch?v=DIVwu7NlAM4

(niet t friese volkslied, maar even goed knap gedaan voor een brabander)
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 08:52

LEONARD480 schreef:
Visser voor jou een vraag en voor mij een weet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Ik weet niet wie je wat wijs probeerd te maken met jou insinuerende opmerking: jezelf of anderen.. Maar nog maar eens een keertje voor alle duidelijkheid: er is geen sprake van een weddenschap tussen jou en mij. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Dat heb ik al eerder geschreven, dus dat is voor Visser geen vraag en voor jou een weet. Blijkbaar is Visser iets beter in staat om begrijpend te lezen. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 maart 2011, 08:14
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

LEONARD480 schreef:
Het gaat ook niet om jou hoor Lisa Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ...al mocht je dat soms denken.

Beste Leonard. Ik heb alleen een heel helder en duidelijk antwoord op de vraag van Hannah gegeven die overduidelijk wel (mee) aan mij was gericht. Jij weet heel goed dat ik niet eens zou willen dat het om mij gaat, laat staan dat ik dat zou denken. Per slot van rekening heb ik dat al meerdere malen aan jou duidelijk gemaakt. Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 22:03

HANNAH810 schreef:
leo en lisa???

is het toch wat geworden, lisa????? Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley met dichtgeplakte mond

t is niks, hannah.........t wordt niks...........is nooit iets geweest..........en het ZAL NOOIT IETS WORDEN OOK !!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:36

THOMAS968 schreef:
De Friezen die meegaan, kunnen op oranjekoek tracteren of sukerbôle met roomboter. Ok, de Hartstichting zou het ogenblikkelijk verbieden maar..... lekker is het wel.

http://www.lekker-frysk.nl/suikerbrood.htm

Smulsmurf, andere koek Kwijlende smiley

of fryske dûmkes..
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 19:02

FRANKT627 schreef:
Jullie hebben echt rare woorden. Op de Calvijntest kwam ik het woord 'bonnefooi' tegen. Moest ik ook weer opzoeken. Het is geen wonder dat jullie haast nooit winnen met het 'Groot Dictee'. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar ik ga wel naar de picknick...dat is even on-topic vooraleer we op ons donder krijgen Knipoog smiley

Same here.. ook als ik zou besluiten niet te verlengen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:46

CHATULIEM619 schreef:
Goed, zijn cultuurverschillen echt te overbruggen. Wijs mij dan eens een Surinaamse vrouw aan, die de man aan het hoofd van het gezin ziet, en waarbij ik geen machtstrijd zou moeten uitvoeren. Dan ben ik bereid mijn eigen visie bij te stellen.
Veel Surinaamse mannen hebben diverse bijvrouwen, dat is een cultureel gegeven. Het gezin wordt dus meestal draaiende gehouden door de moeder...Als ik daar in huis zou moeten wonen, zou ik in eerste instantie moeten bewijzen dat ik wel monogaam wil leven en dan moet ik ook nog de ruimte krijgen om als man in het gezin te functioneren. En dat is een onoverbrugbare kloof tussen mijn karakter en deze cultuur...

Tjonge Chat.. nu ben je wel heel erg aan het generaliseren hoor. Maar goed.. ik weet te weinig van de Surinaamse cultuur om hier een uitspraak over te kunnen doen. Ik ken overigens wel een surinaams stel wat absoluut niet past in het beeld wat jij schetst. En als je op 10/4 mee was gegaan, had ik je graag voorgesteld aan de man in kwestie.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:43

LEONARD480 schreef:
HiHiHi of last van teveel fans Lisa Clown smiley

O echt joh? Niet te geloven zeg.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:43

VISSER278 schreef:
LEZEN...LEZEN...LEZEN...LEZEN ...LEONARD Smiley met dichtgeplakte mond

Beter nog Visser: lezen en vooral ook proberen te begrijpen wat je leest... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:42

CROSSROAD317 schreef:
Zijn weddenschap met jou, wie het eerst 1000 posting zou hebben .... Knipoog smiley

Als Leonard gaat winnen (wat al bijna vaststaat) is een voetreis naar Rome of zwemmend naar Drachten ... Coole smiley met zonnebril

O. heeft hij een weddenschap met mij dan? Verraste, verbaasde smiley Wie heeft hem dat wijs gemaakt? Over het algemeen is het zo dat ik zelf ook op de hoogte ben als iemand een weddenschap met mij aan gaat. Hoewel.. ik houd niet eens van weddenschappen. Boze smiley Los daarvan ben ik niet geïnteresseerd…..Maar goed, ik houd hem niet tegen om een voetreis naar Rome te gaan maken hoor... Clown smiley En als hij besluit om naar Drachten te zwemmen hoop ik dat er iemand bereid is om hem bij het eindpunt op te wachten. Zijn daar nog gegadigden voor, want ik sta er niet. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Lisa heeft een beetje genoeg van insinuaties, misschien toch maar niet verlengen dan….

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 30 maart 2011, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 17:21
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

[quote=MAUREEN217]Willemijn,
Hé Maureen. Ik ben het echt volkomen met jou eens op dit punt. Ik ben zelf getrouwd geweest met een partner die niets met het geloof had. Uiteindelijk kwam ik helemaal niet meer in de kerk. Dat is veranderd toen wij gingen scheiden, want juist toen ben ik dus wel weer naar de kerk gegaan, in eerste instantie omwille van de kids. Ik wilde ze toch nog iets meegeven. Na de scheiding heb ik tweemaal een relatie gehad van bijnna twee jaar, in beide gevallen met gelovige partners. De eerste ging wel naar de kerk, maar sprak nooit over het geloof. Met de tweede had ik juist hele goede gesprekken, waardoor ik enorm werd gestimuleerd in mijn geloofsgroei. Dat heeft geleid tot een enorme omslag in mijn denken, voelen, ervaren en beleven. Maar... hij ging niet mee naar de kerk. Al met al weet ik denk ik nu veel beter wat ik wel en niet wil. Voor mij geldt dat ik uitsluitend nog een relatie wil met iemand die op dezelfde golflengte zit, juist ook wat betreft de geloofsbeleving. Voor mij persoonlijk is dit zo belangrijk geworden dat ik ook juist dat wil kunnen delen in een relatie, in ieder opzicht, dus ook in het samen naar de kerk gaan. Dus een relatie met iemand die heel anders in het geloof staat, sluit ik op voorhand uit. Dat maakt het er misschien niet makkelijker op, maar ik weet dat ik me ook alleen kan redden en ik wil gewoon alles of niets.. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 3 april 2011, 21:41
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 17:09

LEONARD480 schreef:
Begin nu wel een beetje een beeld te krijgen hannah ...zucht

Ja idd Visser is er niet ...hoe kon ik zo ..hé Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Beetje traag van begrip Leonard? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 17:08
BerichtOnderwerp: Calvijn

ERIC483 schreef:
Hmm wat mij betreft wordt er nu wel erg gedaan alsof alleen calvinisten er bepaalde leerstellingen op na houden. Volgens mij doen evangelische gelovigen dat net zo goed. Soms misschien wat minder dogmatisch uitgewerkt, maar daarom net zo goed leerstellig.
Bijvoorbeeld de uitspraak dat Jezus de zoon van God is. De 1 zal zeggen "dat staat gewoon in de Bijbel". Er zijn alleen helaas mensen die het daar niet mee eens zijn, dus is het ook een leerstellige uitspraak.

Nou sorry hoor, maar volgens mij kun je dit moeilijk een leerstellige uitspraak noemen, want het staat dus wel degelijk in de Bijbel. Of heb jij een andere Bijbel? Verder gaat dit topic over Calvijn, dus dan is het logisch dat de discussie zich ook daarop toespitst.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 30 maart 2011, 17:09
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 17:05
BerichtOnderwerp: De kinderwens

MARIJAN072 schreef:
Volgens mij gaat het hier om het hebben van een kinderwens of niet. Dat is toch echt wel een keus, waar je verschillend in kunt staan. Dat vind ik iets anders, dan kinderen kunnen krijgen of niet. 'k Denk dat dat een andere discussie is.

De discussie is wat je doet als de een wel een kinderwens heeft en de ander niet. Wat ik heb aangegeven is dat het niet vanzelfsprekend is dat je kinderen kunt krijgen. Juist daarom denk ik dat het belangrijker is om voor de partner te gaan, dan voor de kinderwens. Als dat niet duidelijk is geworden uit mijn bijdrage, bij deze dan.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 17:02
BerichtOnderwerp: Streektaal en dialect

THOMAS968 schreef:
Mogelijk.

It is mei sizzen net to dwaen, tink ik

Een meske is een mes in het Fries maar je zult ongetwijfeld meisje bedoelen. Meske is ook Amelands, en het is ruim een half uur naar de boot.

Thomas, was men maar op Brabant zo trots als een Fries......

http://www.youtube.com/watch?v=TG2DMzJamkk

Nou voor mij klinkt het Drents, het Fries en het Gronings allemaal even vertrouwd: opgegroeid in Friesland, maar een Drentse vader die ook dat dialect nog altijd vloeiend spreekt. In Groningen gestudeerd en 14 jaar een relatie gehad met een echt stadjer. Ik spreek alleen geen Gronings en Drents.

Het Fries spreek ik vloeiend, maar alleen met Friezen. En dan is het soms nog wel ff schakelen, want ik denk in het Nederlands, doordat we thuis vroeger overwegend Nederlands spraken. Met mijn kids spreek ik ook Nederlands, dus voor mij is dat toch het meest vertrouwd. Neemt niet weg dat je bijna chauvinistisch wordt als je in t Heerenveenstadion staat en t Friese volkslied wordt ingezet. Niet dat ik daar elke week kom, maar zo nu en dan dus wel eens. En Thomas.. Guus kan t Friese volkslied ook zingen hoor... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 16:55

HANNAH810 schreef:
ach, inhalen of kielhalen, wat maakt het verschil, leonard?

Volgens mij moet het kielhalen zijn.... Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 16:52

[quote=FRANKT627][b]Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat iedereen waardevol is zoals hij of zij is, ongeacht de huidskleur. Mensen zijn verschillend. Wat de een aantrekkelijk vind, kan de ander totaal niet aantrekkelijk vinden. Dat wil nog niet zeggen dat je die ander dan minder waardevol vind of er een afkeer van hebt. Maar ben met je eens dat mensen soms hele pijnlijke opmerkingen kunnen maken. Ook mijn dochter is wel eens gevraagd of zij en haar vader misschien door de poep waren gerold. Is echt niet leuk als je een meisje van 7 bent hoor. Maar inmiddels is ze bijna 14 en beseft zij dus wel dat ze er gewoon mag zijn en dat ze dat soort domme vragen beter kan negeren omdat het meer zegt over degene die ze stelt dan over haar. Weet je, we krijgen allemaal te maken met pijnlijke opmerkingen van anderen: of je nu bruin bent of blank, of je nu rood haar hebt of blond, of je nu dik bent of superslank, of je nu christen bent of juist niet... Er zijn gewoon mensen die hun best doen om anderen te kwetsen. Vaak is dat zo omdat die mensen zichzelf op die manier beter proberen voor te doen dan een ander. De kunst is om daar boven te staan, omdat je weet dat je waardevol bent voor de mensen die echt belangrijk voor je zijn. Sterker nog, wij christenen mogen ons bovendien waardevol weten voor God. In Zijn ogen zijn wij mooi zoals we zijn. We zijn parels in Zijn hand. Hoe meer ik bevestiging bij Hem ben gaan zoeken, hoe minder ik bevestiging van anderen nodig ben.

Verder denk ik dat we gewoon moeten proberen iedereen in zijn waarde te laten. Ik denk dat we allemaal ons eigen wensenlijstje hebben ten opzichte van een toekomstige partner. En ja, met dat wensenlijstje sluit je bepaalde mensen uit. Niet omdat je ze minder vind, niet omdat je een afkeer van hen hebt, maar gewoon omdat je je niet tot hen aangetrokken voelt. Dat is maar goed ook.. stel je voor dat we allemaal op dezelfde persoon zouden vallen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:31

[quote=MAUREEN217]
Maureen, je slaat nu echt helemaal door hoor. Inderdaad, ik ben blank. Ik weet niet wat het is om gekleurd te zijn (hoewel ik mijn best doe om een kleurtje te krijgen en te houden ha ha ha). Ik ben wel jarenlang getrouwd geweest met een indo en ik heb drie fantastische kinderen met hem gekregen. Mijn dochter heeft het meest van zijn kleur mee gekregen en dat is dus een prachtige meid met een mooie teint, lang donker haar en een paar hele grote bruine ogen die lekker brutaal en goedlachs de wereld in kijken. Aangezien lang niet alle Nederlanders het verschil kunnen zien tussen een Turkse, een Marokkaanse, een Javaanse Surinaamse of een indo.. wordt er soms van alles gedacht over de achtergrond van mijn mooie engeltje. Maar ze is dus oer-Hollands. Ze weet dat ze er geweldig uit ziet en is bovendien heel sociaal. Natuurlijk zijn er wel eens mensen en kinderen geweest die een domme opmerking maakten, maar inmiddels staat ze daar boven. Ze begrijpt dat het meer zegt over de mensen/kinderen die dat doen, dan over haar.

Wat Chat betreft: Hij zegt dat hij er niet voor zou kiezen om een relatie aan te gaan met een gekleurde partner. Nou ik zou er niet voor kiezen om een relatie aan te gaan met iemand die geen christen is. Ben ik nu ook aan het discrimineren in jouw ogen? Of mag dat wel, maar mag je geen andere voorkeuren uitspreken.

Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Iedereen heeft bepaalde wensen ten opzichte van een toekomstige partner. Het feit dat je die hebt, wil niet zeggen dat je op anderen neer kijkt of er een afkeer van hebt. Dat maak jij er vervolgens weer van. Blijkbaar doe je dat uit een stuk persoonlijke frustratie. Je zegt per slot van rekening dat je soms denkt door een hel te gaan en huilend vraagt waarom ben ik zo. Kijk en dat vind ik dan weer jammer voor jouw Maureen. Want blijkbaar ben je niet zo trots op jou prachtige huidskleur als je zou mogen zijn. Neem een voorbeeld aan mijn dochter en ga niet in een slachtofferrol zitten.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 11:03

CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij doet tie dat al .... de weddenschap is bijna gewonnen voor hem Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Clown smiley

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Over wat voor weddenschap gaat dit eigenlijk en wat is de hoofdprijs Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:33
BerichtOnderwerp: De kinderwens

LOGITECH577 schreef:
Je hebt elkaar gevonden, je past helemaal bij elkaar, dit is mijn match.
Alleen jij hebt een kinderwens hij/zij niet of andersom.
Ga je verder met elkaar in de hoop dat de ander van gedachte veranderd of stopt je er mee.

Let's face it: kinderen neem je niet, maar die krijg je. En dat het niet vanzelfsprekend is dat je die kunt krijgen is nu eenmaal een feit. Mijn broer is een vrouw getrouwd waar hij op voorhand van wist dat het niet mogelijk zou zijn om samen kinderen te krijgen: hij ging (en gaat) voor die meid. En terecht: het is een ontzettend leuke schoonzus. Mijn allerbeste vriendin en haar ega kunnen geen kinderen krijgen. Maar hun relatie is een hele bijzondere mooie en intieme relatie.

Dus waar gaat het om in de liefde: Ga je voor kinderen of voor de persoon die jouw liefde van het leven kan worden?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:28
BerichtOnderwerp: Drachten

DINI968 schreef:
Hoe vertel ik dit aan Jaqueline???????????
3 mannen die niet mijn zonen zijn mee laten eten? Zieke smiley

Pfff.. laat die jongens maar laten zien dat ze grote kerels zijn en onderweg naar Drachten zelf in hun maaltijd kunnen voorzien.. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 44 Volgende
Pagina 21 van 44