ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERARD072
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERARD072
Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 07:46
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
ANNA415 schreef:
Ik heb altijd een beetje moeite met dit soort conclusies. In de tijd dat Openbaringen werd geschreven dacht men ook in de eindtijd te leven, en wist men ook alle tekenen te zien in hun maatschappij.

Alleen God weet de tijd en het uur.

2 Thessalonians 2:3 ...'Let no man deceive you by any means: for that day shall not come, except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition.'

Luke 17:28-30 ...'Likewise also as it was in the days of Lot; they did eat, they drank, they bought, they sold, they planted, they builded; But the same day that Lot went out of Sodom it rained fire and brimstone from heaven, and destroyed them all. Even thus shall it be in the day when the Son of man is revealed.'

1 Timothy 4:1 ...'Now the Spirit speaketh expressly, that in the latter times some shall depart from the faith, giving heed to seducing spirits, and doctrines of devils.'

Matthew 24:4-5,11 ...'many shall come in My Name, saying, I am Christ ... and many false prophets shall arise and deceive many.'

1 Thessalonians 5:3 ...'For when they shall say, Peace and safety; then sudden destruction cometh upon them, as travail upon a woman with child; and they shall not escape.'

Matthew 24:6-7 ...'And ye shall hear of wars ... For nation shall rise against nation and kingdom against kingdom.'

Matthew 24:7 ...'and there shall be famine.'

Matthew 24:12 ...'And because iniquity shall abound, the love of many shall wax cold.'

2 Timothy 4:3-4 ...'For the time will come when they will not endure sound doctrine; but after their own lusts shall they heap to themselves teachers, having itching ears; And they shall turn away their ears from the truth, and shall be turned unto fables.'

Matthew 24:14 ...'And this gospel of the kingdom shall be preached in all the world for a witness unto all nations; and then shall the end come.'

Lust is overal vertegenwoordigd, hongersnood, flyers van posters waarin opgeroepen word om terug te keren naar Jezus Christus / het Woord Gods, muziek waarin Liefde voor God belachelijk wordt gemaakt (i dont need your Love anymore / you can turn wine into water and sadness into laughter but you know you can never make me love you more. Bekende liederen die tegenwoordig dagelijks via de moderne en 'hippe' radiozenders te horen is, films waarin mensen alleen maar geweld zien, afgunst en dergelijke waardoor het hart wordt verhard naar God. Kinderen Gods zullen afdwalen,..

Het staat er allemaal. En inderdaad weet God alleen wanneer Dé Dag des Oordeels daar is, maar hij met ogen om te zien; kan genoeg om zich heen zien,..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 07:38
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
Efeziërs 6:

10 Voorts, mijn broeders, wordt krachtig in den Heere, en in de sterkte Zijner macht.
11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.
18 Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen;


Laatst aangepast door
GERARD072
op vrijdag 10 juli 2015, 07:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:25
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
En nog iets; een wig drijven is zo gedaan. Want hoeveel mensen reageren er tegenwoordig verbaasd als je zegt naar de kerk gaat (de vooroordelen over de soorten kerken en mensen die daar komen daar gelaten ;) )

Die wig is in mijn ogen niets anders dan een beschrijving van mensen die blijven kiezen voor de Aardse verleidingen en mensen die kiezen de weg van God te gaan. En dat wordt niet voor niks een smal pad genoemd waar men zo weer vanaf kan dwalen,..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:17
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
En als je dat dan gaat vertalen naar "God komt het zwaard brengen en geen Vrede".

Dan komen we weer terug op het vlak dat er iets is als de Anti Christus en met het Zwaard van God, kunnen wij het Woord God's onderscheiden van overige 'woorden'.

En in dat opzicht zal men dan geen Vrede vinden omdat de Geest van de Anti Christus momenteel ook sterk aanwezig is.


Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 9 juli 2015, 21:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:15
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
En daarbij; stond het zwaard niet synoniem aan de Heilige Geest. Ligt er maar net aan welke invalshoek je gebruikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:12
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
Wie zijn heil zoekt in wereldse verdediging zal Gods steun niet ontvangen, want het is óf-óf en niet én-én. En zonder Gods steun is een mens uiteindelijk ten dode opgeschreven. Dat cohort Romeinse soldaten (een tiende deel van een legioen) mag dan een gigantische overmacht lijken, maar wanneer het echt nodig is, kan God daar zonodig een dozijn complete legioenen tegenover stellen (vs 53). En kennelijk om dat verder te onderstrepen, geneest Jezus allereerst weer dat oor dat Petrus zojuist heeft afgeslagen (Lucas 22:51).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:06
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
Nu greep een van Jezus’ metgezellen naar zijn zwaard. Hij trok het, haalde uit en sloeg de dienaar van de hogepriester een oor af. Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Steek je zwaard terug op zijn plaats. Want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen (Matteüs 26:51-52)

Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 9 juli 2015, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:01
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
En over welk stuk van de bijbel heb je het dan? Waar staat dat God alleen het zwaard komt brengen en niet Vrede?

En over welke Vrede had Jezus / God het precies?


Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 9 juli 2015, 21:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 18:54
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
HEIDE062 schreef:
Lauwie staat mijn in ziens in de volle praktijk van alle dag.
Kan daarom heel ver met hem meekomen.
Het is een jongen die kijkt en voelt,opmerkt en meedenkt.

Ik geef hier even een voorbeeld waar ik heel lang moeite mee hebt gehad;
Mensen geven graag met meeweten van een ander genoeg geld aan dit en aan dat...ja ook de aan de arme gekleurde mensen.
Maar komt er iemand naast hun wonen...dan ist nog maar de vraag welke buren zij over houden in de straat,als zij ook meeleven in de deze praktijk.
En dan heb ik het maar niet over Nederland in z'n algemeen.

Natuurlijk weet ik dat er ook veel christenen zijn die er anders in staan.
Deze mensen zullen zich hier denk ik ook niet aangesproken voelen.

Er is een verschil in aangesproken voelen en discussie voeren op een forum. En dat laatste was ik mee bezig en in dat opzicht voelde ik mij ook aangesproken. Als discussiepartner in een topic geplaatst in een forum.

Blijf toch echt bij mijn eerdere antwoord (Mathew 7 - 1). Meer heb ik er niet over te zeggen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:35
BerichtOnderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
 
Zo Heide heeft gesproken,

mooi stuk! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:30
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
Het eerste stuk herkenbaar; het tweede stuk:

Matthew 7:1
"Do not judge, or you too will be judged.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 17:23
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
haha precies! Google weet alles (zeggen ze :P )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 23:14
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
Lachende smiley Rustig aan, het heeft geen haast en ik kan zelf ook moeite doen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 22:56
BerichtOnderwerp: Samenzijn...welke werkelijkheid?
 
HEIDE062 schreef:
Dag Gerard,
Tja,ik ben hier dus niet om mijn eigen vragen te gaan beantwoorden.
Juist door ook jou mening en inzicht,kom ik tot ontdekkingen.

Zo kan je het ook bekijken ja, weer wat geleerd!

Dank je wel :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 17:51
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
JOJO155 schreef:
Ik heb er nog geen onderzoek gedaan naar de legale handel, wel heb ik de ontwikkelingen in Amerika gevolgd met betrekking tot de praktijkverhalen (uiteraard illegaal daar)

Mocht je meer weten en tegen die tijd nog hier zitten, ik ben erg benieuwd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 17:50
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
JOJO155 schreef:
Heb je ooit een allergie test gedaan? Er schijnt verbinding tussen zijn tussen huidproblemen, hooikoorts en voedselallergie

Goed punt, ga ik binnenkort laten doen. Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 17:47
BerichtOnderwerp: Te lang alleen?.....
 
HEIDE062 schreef:
Als mens mag en kan je dingen missen.
Ik gaf juist even een schets van hoe je zou kunnen ingaan op het aanbod van datingsmogelijkheden op allerlei wijze.
Er is denk ik enorm veel gevaar op dit gebied...ik wil niet in details treden.
De wederpartijder geef je vaak een lucifer..om je later in de brand te willen zien vergaan.
Beslist doe ik daar zelf niet aan mee.
Voel mij daardoor niet beter..maar ik doe wel beter om dit niet te willen.


Natuurlijk is God bij machten alles te geven.
Althans, ik zelf geloof ik meer in ontvangen..dan dat ik moet geloven dat alles al in mij zit.

Ik denk dat men in het zoeken op 'eigen manier' God wegen wil en kan gebruiken.
Er zou veel meer over te zeggen zijn.

Een periode stil voor God worden,is denk ik bijbels.
Maar in een mens zit dan al wel,dat Hij of zij de verlangens in vervulling wil zien gaan.
Dit zal misschien o.a ook met zoeken gepaard moeten gaan?...

Er is denk ik niks mis met missen en ook niks mis met zoeken. Alleen, zoals je zelf ook al aangeeft, kan er gevaar zijn op dit gebied.

Voor zover ik het wedergeboren snap heeft iemand na zijn wedergeboorte alles dat God hem wil geven reeds ontvangen. Slechts zijn eigen ego / eigen wil kan dan in de weg staan om dat wat God voor ons bedoeld heeft te kunnen ontvangen.

Het is mijn ogen dan ook niet zozeer het zoeken naar iets buiten mij, maar het loslaten van alles in mij dat de weg naar God blokkeert.

En het staat een ieder vrij om daar inderdaad zijn eigen invulling in te geven. Denk dat daarom de bijbel als leidraad ook zo belangrijk is.

Heb zelf de ervaring overigens dat het contact met God in periodes van stilte veel duidelijker aanwezig is vergeleken met momenten dat ik drukte om mij heen heb.

Al zal dat misschien ook een fase zijn. Wie zal het zeggen :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 13:13
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
The Official DJ Mac Cummings Holy Hip Hop Mix

https://www.youtube.com/watch?v=5TlLs-sE8vo


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 7 juli 2015, 19:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 12:08
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging
 
Dat ligt eraan wat men onder vervolging verstaat inderdaad. Iedereen op deze aarde die in Jezus Christus geloofd word op zijn eigen manier vervolgd. Hetzij door geweld, hetzij door mindcontrol middels muziek / televisie.

John 14 en 15 vind ik daarover een mooi voorbeeld met als highlight John 15 vers 19.

Weet niet of mensen de aftermovie van Sensation White hebben gezien welke, ik meen, afgelopen weekend heeft plaatsgevonden. Waar een vrouw gekruisigd als Jezus eerst dood hangt en verder in het filmpje viool speelt.

Geeft bij mij gemengde gevoelens.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 12:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 11:59
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
Er is tegenwoordig ook bij een selecte groep apothekers medicinale wiet te verkrijgen te zijn. Hier zijn echter vraagtekens bij gezet omdat dit eerst met gamma stralen zou zijn bewerkt waardoor de werkzame stoffen enorm gereduceerd zijn (een zelfde effect als wat er tijdens het productieproces van homeopatische producten gebeurd).

Hoe dat precies in elkaar zat heb ik nog geen onderzoek naar gedaan.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 12:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 11:57
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
Wijze woorden jojo, er is inderdaad wietolie op de markt (ben even de naam kwijt, maar een vriendin van mij gebruikt dat. Volgens haar zeggen werkt het goed).

Verder is er door de wetenschap / door bedrijven (ben niet zo bekend wat de officiële termen in dat wereldje) die patent / octrooi? heeft aangevraagd op wiet. Juist doordat het zoveel goede eigenschappen heeft. En niet alleen geneeskundig, maar naar het schijnt ook op andere gebieden.

Ik gebruik overigens Dandelion / paardebloem supplement 2x daags voor huidproblemen. In combinatie met veel groente, fruit en mineraalwater en noten / zaden. Max 2 kopjes koffie op een dag en soms snoep ik wat chocolade.

Merk dat ik binnen anderhalve week minder last heb van deze problematiek. Dit zou natuurlijk ook nog kunnen komen door de zon, echter zijn de plekken die de zon weinig tot niet gezien hebben ;) ook aan het verminderen wat vurigheid betreft.

Huid problemen (in mijn geval psoriasis) kunnen duiden op een overmatige hoeveelheid afvalstoffen in het lichaam. En een 'dieet' van normale voeding met beperkte inname van bewerkte voeding (waar onze supermarkten tegenwoordig vol mee liggen helaas) en beperkt nuttigen van vlees (rund of kip, zeker geen varken) lijken de situatie ten goede te keren.

Ik blijf het de komende maanden slikken maar geloof tot nu toe dat het ligt aan mijn verandering in voeding.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 12:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 11:47
BerichtOnderwerp: Te lang alleen?.....
 
Och daten komt voort uit gemis. Want als je zelf kunt Zijn waarom zou je dan actief gaan daten?

Leef je leven, vertrouw op God en de juiste persoon zal op je pad komen.

Als ik om mij heen hoor wat men onder daten verstaat, dan is de vraag wat de gedachte daarachter is. Waarom wil je gaan daten, welk gemis heb je in jezelf waardoor je actief buiten jezelf op zoek gaat naar iets om jou invulling te geven.

Terwijl God heeft gezegd dat alles wat je nodig hebt in je zit.

En hoe erg is alleen zijn dan; in de wetenschap dat je in die periode het contact met God sterker kan maken. Daar staan genoeg voorbeelden over in de bijbel.


Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 11:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 11:45
BerichtOnderwerp: Samenzijn...welke werkelijkheid?
 
En, op welke plaats staat God dan weer binnen die relatie / binnen het Samen Zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 11:44
BerichtOnderwerp: Samenzijn...welke werkelijkheid?
 
Samen Zijn of samenzijn, daar zit wat mij betreft ook nog een verschil in.

Als je zelf niet kunt Zijn, hoe kan je dan samen Zijn en daaraan gerelateerd samenzijn?

Als je om je heen kijkt naar al die scheidingen tegenwoordig, waar ligt dat aan. Wat zorgt ervoor dat er op het moment zoveel mensen van samenzijn naar alleen zijn gaan. En welke lessen hebben wij daar dan weer in te leren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 21:18
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
Verder valt het mij op dat veel Christenen verre van het occulte willen blijven; verre van Satan. Terwijl juist die kennis zo belangrijk is om onderscheid te kunnen maken tussen iemand die een dwaalgeest in zich heeft en iemand die de Heilige Geest in zich heeft. Een eigenschap die heden ten dage steeds belangrijker wordt om te bezitten.

Hier een link waar uitleg wordt gegeven over alternatieve geneeswijzen, het occulte en genezing.

Ook staat er een stuk over homeopathie en waarom dat inderdaad niet iets is wat voort komt uit de Here Jezus Christus.

Veel leesplezier toegewenst!

http://bijbelarchief.nl/default.asp?id=88


Laatst aangepast door
GERARD072
op zaterdag 4 juli 2015, 21:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 21:14
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
Hier een website die ingaat op alternatieve geneeswijzen, God en gebedsgenezing. Er staat ook een link naar een gebedsgroep.

Wat ik zelf belangrijke punten vind om op te letten bij een alternatief genezer wordt op deze site ook vermeld:

1: Als men reeds medicatie gebruikt op recept van de dokter, blijf deze gebruiken totdat dit niet meer nodig is (heb dit zelf wel per direct gestopt en dit is bij mij goed gegaan. Echter had afbouwen wel zo handig geweest).
2: de prijs; iemand die vanuit Gods woord werkt vraagt geen absurd hoge prijzen.
3: De tip om een behandelaar te vinden die aansluit bij persoonlijke levensstijl / overtuiging.
4: Verwacht dat de genezer u ook daadwerkelijk kan genezen; bij elke twijfel niet doen.
5: Geloof in God.

En zo nog wat punten, maar ik zou zeggen neem de site even door!

http://www.leveningod.nl/persoonlijke-groei-healing/103-alternatieve-geneeswijze.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 11:03
BerichtOnderwerp: MooiWeer: De Liefde is Echt!
 
Tsja, evangeliseren, geen idee of dat alleen zaaien is, zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik; na een tijd van de Aardse verleidingen 'genoten' te hebben tot de conclusie gekomen dat ik God nodig had/heb in mijn leven.

Daar heb ik met heel mijn hart voor gebeden en sindsdien is mijn leven veranderd. Ben nu een boek(je) aan het lezen: "Hardheid van hart" van Andrew Wommack. Daar staat een stuk in over het ontvangen van Jezus Christus en de Heilige Geest. In die hoofdstukken staan een paar bijbelcitaten:

Over ontvangen van Jezus Christus:

"Want, al wie de Naam des Heren aanroept, zal behouden worden" Romeinen 10: 13.

"Want indien gij met uw mond belijdt, dat Jezus Heer is en met uw hart gelooft, dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden; want met het hart gelooft men tot gerichtigheid en met de mond belijdt men tot behoudenis." Romeinen 10: 9-10

En over ontvangen van de Heilige Geest:

"Want een ieder, die bidt, ontvangt en wie zoekt, vindt en wie klopt, hem zal opengedaan worden..." Lukas 11:10

"Indien gij, hoewel gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal uw Vader uit de hemel de Heilige Geest geven aan hen, die Hem daarom bidden" Lukas 11:13

Nu zijn dit natuurlijk stukken die 'uit zijn verband getrokken zijn' want het zijn passages uit bijbelstukken zelf.

Kan alleen zeggen dat ik dit zelf zo heb mogen ervaren. En zoals ik die bijbelstukken lees komt het neer op zoals jij het noemt "Het aannemen van een bos rode rozen". Máár, dit moet men wel vanuit heel het hart willen en zonder twijfel. Zonder ongeloof. En dáár zit hem vaak de crux dat veel wonderen God's tegenwoordig niet meer werken.

Mensen worden hard gemaakt naar het woord God's. Daar hoef je alleen de tv / radio maar voor aan te zetten en te luisteren naar de lyrics:

"De schrandere ziet het onheil en bergt zich, maar de onverstandige gaan hun gang en moeten boeten." Spreuken 22:3

Degenen echter die het Woord van God geloven hebben een enorm voordeel boven de anderen. Degenen met onderscheidingsvermogen en die op de Bijbel vertrouwen zien het kwaad van te voren aankomen en vinden bescherming bij de Allerhoogste.

Maar dat is hoe ik het zie, een ieder staat vrij om zijn eigen weg te bewandelen.


Laatst aangepast door
GERARD072
op zaterdag 4 juli 2015, 11:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 10:27
BerichtOnderwerp: MooiWeer: De Liefde is Echt!
 
Uhm; komt allen en leer de Heer kennen? Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 18:19
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
Dat vroeg ik omdat er door jouw antwoord gelijk een link wordt gelegd tussen alternatieve geneeskunde en wiet / hasj (oftewel planten die in deze maatschappij direct gerelateerd worden aan drugs gebruik). En het gaat mij juist om de planten die, naast 'wiet' welke inderdaad ook in de natuur groeit, een geneeskrachtige gave hebben. Dat de mensheid het geloof in God en daarmee in zijn geneeskundige kracht is vergeten door ongeloof en daardoor medicatie is gaan ontwikkelen is daar in mijn ogen een direct gevolg van.

En met jouw antwoord gaat in mijn ogen een oprechte dialoog over de alternatieve geneeskunde verloren. Dit omdat er gelijk een link gelegd wordt naar drugsgebruik. En dat vind ik jammer.

Nu kan ik in ieder geval de conclusie trekken dat je blijkbaar hasj en wiet gebruikt / bruikbaar vind als middel tegen pijnklachten. En dat is inderdaad prima, als dat voor jou werkt!


Laatst aangepast door
GERARD072
op vrijdag 3 juli 2015, 18:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072 (41)





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 00:07
BerichtOnderwerp: Alternatieve geneeswijzen
 
LAUWIES855 schreef:
Precies. En daarom lekker aan de weed en hasj. Het perfecte medicijn tegen pijn.

Gij zult niet oordelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERARD072
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4