ChristianMatch
 


Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 juli 2013, 19:36
BerichtOnderwerp: Betrekkelijk of blijvend
 
Tsja, Gerrit, wil je terug naar de tijd dat vrouwen gestenigd werden na overspel? Moet een meisje met haar verkrachter trouwen? Christus dacht over het eerste aantoonbaar anders. De fundamentalisten lazen wat er stond, namelijk: ze moest gestenigd worden, het stond er toch? Ze konden Gods Woord toch niet aanpassen? Veel gelovigen denken nog net zo.... Godslastering, dus de doodstraf en Christus heeft het geweten, ze hadden hem eindelijk in de val, wat eerder ook al geprobeerd werd, lees de Bijbel maar.

Christenen werden aanvankelijk gezien als een Joodse sekte. Het succes onder de Joden was niet zo groot maar zeker wel buiten de Joodse staat. Paulus heeft, waarschijnlijk met moeite, gesteld dat heidense bekeerlingen niet eerst Jood hoefden te worden en dus ook de Joodse gewoonten niet hoefden over te nemen. De Joodse wetten pasten kennelijk al niet meer zo in hun cultuur.

Mensen die zeggen dat de wetgeving uit het Oude Testament onverkort geldt zo het er staat, houden zich keurig aan een wet die Christus echter terzijde schoof als de werking ervan in strijd was met het gebod van de Liefde. Wetten die werken in een nomadensamenleving van lang geleden, functioneerden in het begin van de jaartelling ook al niet meer. Als mensen schrijven dat de wetten uit het Oude Testament onverkort gelden, hebben ze de boodschap van Christus en van Paulus niet begrepen. Dat betekent niet dat de bedoeling, bijvoorbeeld gezonde voeding, goede hygiene en het voorkomen van geslachtsziekten fout is. Preventie van ziekten geldt onverkort, ook nu we gelukkig medicijnen hebben.

Er staat in de Bijbel dat we overspelige vrouwen moeten stenigen en nog wel meer onnodige wreedheden. Vaak nog omgeven met zo spreekt de Heer. Het staat er wel maar dat doen we dus niet. We pakken de stenengooiers op en stoppen deze fundamentalistische moordenaars met hun grote gelijk in de gevangenis. Je moet de Bijbel naar de betekenis lezen, als je het - in je angst -naar de letter doet, dan doe je je medemens vaak kwaad. Christus toetste alles aan de liefde en wist van vergeving. God is dezelfde maar we zijn door het offer van Christus wel in een andere verhouding met Hem komen te staan. Het Nieuwe Verbond inderdaad.


Thomas, het Nieuwe Verbond is blijvend.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 6 juli 2013, 21:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 22:06
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
PETRA373 schreef:
Echt ben echt in Verraste, verbaasde smiley schok over dit draadje
Anna valt voor mannen die geen onderbroeken dragen Verraste, verbaasde smiley
Zeeland gaat voor de onderbroek, rest is bijzaak Verraste, verbaasde smiley
Jane.... Die zag iemand van hier in haar gemeente...wie Verraste, verbaasde smiley
Frank wil met Roelande wokken, nu hij weet witte onderbroek geen bezwaar Verraste, verbaasde smiley

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Clown smiley

En kabouters dragen geen onderonderbroek wil die kabouters echt me ijskast nu uit. Kunnen ze van die mutsjes geen onderbroken maken Smiley die vol vragen zit

Onderbroekenlol dus.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 23:24
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
KLUS667 schreef:
Mensen, even een vraag tussendoor...ik woon in een bosrijke omgeving. Twee jaar geleden hadden mijn kinderen ieder zo'n 20 teken te pakken op één middag...... Kan ik ze wel gerust laten vaccineren tegen de ziekte van lyme?

Inenten is niet aan de orde maar zo snel mogelijk behandelen met een antibioticum, vaak is iets dat Doxycycline heet. De merknaam is Vibramycin. Antibiotica hebben bijwerkingen maar de ziekte van Lyme gun je niemand. Het tast het zenuwstelsel aan. Als het twee jaar geleden is dan ben je onoplettend geweest en kun je waarschijnlijk alleen maar afwachten. Ik zou het aan een arts voorleggen.
Als je toen na een paar dagen geen rode plekken hebt gezien, vaak met een randje er omheen, is er denk ik niks aan de hand. Niet elke tekenbeet besmet. Maar je moet er altijd rekening mee houden. Ik doe veel aan wandelen en GPS tochten en wijs de mensen er altijd op direct te handelen. Ik vind ook, met permissie, dat je onvoorzichtig bent geweest.

Thomas


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 4 juli 2013, 22:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 20:46
BerichtOnderwerp: En de nieuwe binnerkomer is....
 
Nou, van harte welkom hoor en iedereen mag hier schrijven. Er vindt soms wat slowchat plaats tussen veelal dezelfde personen maar laat dat je niet afschrikken. Wat frisse meningen, vooral van jonge mensen, kunnen geen kwaad.

Succes hier,

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 20:21
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
Het verband is er gewoon niet, het is broodje aap te stellen dat vaccinatie tot autisme leidt of kan leiden.



http://www.nu.nl/wetenschap/3385123/vaccinatie-geen-oorzaak-autisme.html


Het krantenartikel is gebaseerd op onderstaande publicatie. Voor het lezen ervan is Engels van enig niveau wel noodzakelijk:



http://www.jpeds.com/content/JPEDSDeStefano

Om een indruk te geven van het niveau van de publicatie:


ABOUT THE JOURNAL OF PEDIATRICS

The Journal of Pediatrics is a primary reference for the science and practice of pediatrics and its subspecialties. This authoritative resource of original, peer-reviewed articles oriented toward clinical practice helps physicians stay abreast of the latest and ever-changing developments in pediatric medicine. The Journal of Pediatrics is ranked 4th out of 115 pediatric medical journals (2011 Journal Citation Reports®, published by Thomson Reuters). URL: www.jpeds.com

ABOUT ELSEVIER

Elsevier is a world-leading publisher of scientific, technical and medical information products and services. The company works in partnership with the global science and health communities to publish more than 2,000 journals, including The Lancet (www.thelancet.com) and Cell (www.cell.com), and close to 20,000 book titles, including major reference works from Mosby and Saunders. Elsevier’s online solutions include SciVerse ScienceDirect (www.sciencedirect.com), SciVerse Scopus (www.scopus.com) etc.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 2 juli 2013, 20:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 18:09
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
ROLF230 schreef:
Wat ik bijzonder vind aan dit soort dingen dat juist "christenen", mensen van wie je juist zou mogen verwachten dat ze de waarheid zouden kennen op alle gebieden des levens, hier ook geen benul van hebben hoe de vork in de steel zit. Mensen, alstublieft, denk dieper en kijk verder en voorbij de grenzen van wat de wereldlijke maatschappij aanbiedt.

Waarom staat "christenen" bij jou tussen haakjes? Zijn andersdenkenden over de invulling van het christelijk geloof dan mensen uit jouw kring geen christenen meer? En de waarheid kennen op alle gebieden van het leven dat zou bij christenen horen? Het lijkt me een prachtig ideaal maar of mensen die uit angst voor God niet inenten te beschouwen als christenen die op alle gebieden de waarheid kennen gaat wel erg ver. Je kunt als refo heel goed christen zijn en dat zijn ze ook vak maar om christen te zijn hoef je niet als een refo te denken of refo te worden. De discussie over wat er mis kan zijn met inenten zal door hen worden aangegrepen om, in mijn ogen, kinderen nodeloos bloot te stellen aan de besmetting met polio. Helaas zijn de aangedragen 'feiten' over de relatie met autisme allang herroepen. Alertheid op de farmaceutische industrie moet wel.

Er is geloofswaarheid waarbij je aanneemt dat God bestaat en er is wetenschappelijk onderzochte kennis. In het eerste geloof je en in het tweede is geloof niet mogelijk. In wetenschap kun je niet geloven want als dat nodig is, dan is het geen wetenschap meer.
De relatie autisme en vaccinatie is niet wetenschappelijk aangetoond en kun je daarmee niet als waarheid beschouwen totdat het is bewezen.

Dat neemt niet weg dat je het recht hebt te geloven dat dingen anders zijn dan wat men in delen van de wetenschappelijke wereld beweert. "De" wetenschap bestaat niet. Ook hier speelt mensbeschouwing een rol.

Thomas die vindt dat christenen ook helder mogen en kunnen denken.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 2 juli 2013, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 15:07
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
De term volslank alleen al. Je bent wel niet slank maar je wilt kennelijk toch een variatie van slank zijn. Tsja, je bent dan wel vol maar niet slank.

Wat mooi is, is aan mode onderhevig. Mijn moeder droeg als kind brede hoeden in de zomer want dan werd je niet bruin. Wie bruin was, werkte buiten op het land en dan had je kennelijk geen status. Nu is bruin een teken dat je in het buitenland op vakantie bent geweest. Sommigen gaan in de winter zelfs met de skibril onder de zonnebank. Het is maar wat je belangrijk vindt.

In heel veel landen had dik zijn status want dan had je genoeg te eten en je was dus niet arm. Of bij Turken in de 17 eeuw: je hoefde niet te werken.

De chemie, de uitstraling en het uiterlijk bepaalt of je aantrekkelijk bent voor de ander. Dik zijn wordt nu vaak gekoppeld aan ongezond of potentieel bevattelijk voor welvaartsziekten. Dat is een optie voor het ontstaan ervan maar erfelijkheid kan net zo goed een oorzaak zijn. Slank is mede om die reden de norm. Mogelijk ook omdat het vanuit biologisch oogpunt de overlevingskansen vergroot. Wat mooi is of niet is nu eenmaal subjectief en als iemand die chemie niet voor je voelt dan zal het niks worden en ben je beter uit bij iemand waarmee het wel klikt. Waarom mensen bij elkaar passen is nu eenmaal moeilijk te beredeneren. Vriendschap en een goed karakter is niet voldoende, zonder de klik vaart niemand wel.


Thomas, is ook wat aan het afvallen omdat het gezonder is.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 2 juli 2013, 21:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 21:28
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
ROLF230 schreef:
Ik heb er nu wel genoeg over gelezen en gehoord. Vaccineren is gewoon harstikke slecht, richt veel meer schade aan dan enig goeds. Zie ook de DVD "Bijbel en gezondheid" van Kent Hovind die hierover een lang en diep gesprek heeft met een arts.

Toch ben ik blij dat die vaccinaties in het verleden de pokken volledig hebben uitgeroeid in de westerse wereld. Als je letterlijk de pokken krijgt, weet je alleen maar hoe goed die injecties waren.

Het is heel simpel: vaccineren is meestal goed maar daarmee nog niet zonder risico. Strikt genomen word je een beetje ziek gemaakt. Het gevaar zit hem niet in de wetenschappelijke kennis maar in wat deze industrie, die ik wel eens de witte maffia noem, extra wil verdienen.

Helaas is men juist in conservatief-christelijke kring alleen maar erg mild voor ondernemers en dus ook voor ondernemers in de farmaceutische industrie. Die doet voor mensen wel heel veel goed, want medicijnen zijn een zegen, maar die tak van industrie is er niet voor de burgers maar voor de ondernemers. Het winstbelang telt zwaarder. Maar het feit dat ondernemers aan vaccins verdienen is nog geen reden ze niet te nemen. Meer toezicht is wel wenselijk.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 1 juli 2013, 22:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 14:25
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
Het gedrag in de kerken verbinden mensen nu eenmaal met het Christendom. Wat Leanne heeft ervaren heeft niets met het Christendom te maken, het is niet meer dan een scheefgegroeide opvatting in sommige kerken. De doorredenering van de dominee toont dat aan. God is almachtig, God straft de zonde dus het verongelukte meisje zal wel erg zondig geweest zijn.

Wat moet de omgebrachte zestienjarige Marianne Vaatstra dan een grote zondares geweest zijn als God haar op haar zestiende liet verkrachten en vermoorden. Alsof dat Gods wil was. Dat iemand die zoiets zegt zich op de preekstoel durft te vertonen is mij een raadsel. Bij mensen met zo'n geloof wil je toch niet horen en mensen die dit beluisteren nemen afscheid van de kerk of en voelen zich ook zeker niet uitgenodigd binnen te komen. Dat is ook niet zo raar. Als dit de werkelijkheid van het Christelijk geloof zou zijn - en dat is het zeker niet - heb ik er wel begrip voor. dat ze uit de kerk verdwijnen. Mensen met hersens lopen dan weg en mensen met gevoel doen dat zeker. Maar je houdt als dominee de angst er wel in en dat werkt kennelijk nog in veel - gelukkig steeds minder - gevallen. Mogelijk komt deze dominee nog eens tot een werkelijk zondebesef als hij inziet hoe veel kwaad hij heeft gedaan met deze redenering. De werkelijkheid van het Christendom is er een van liefde en vergeving en niet eentje van krom redeneren, onterecht schuldgevoel en opgelegde angst. Als we in God geloven kunnen we op Hem vertrouwen en hoeven we niet bang te zijn. Als geloven samenhangt met angst en willekeur dan deugt het niet.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 29 juni 2013, 15:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:10
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
PETRA373 schreef:
vind je eerste zin erg heftig.... denk dat ouders niet bewust voor de dood van een kind kiezen, de dominee in zijn denken ook weer het beste met d e mensen voor heeft.

en let op, door complicaties he...... ook bij gewone griep kunnen er dodelijke complicaties ontstaan, kan me voorstellen dat mensen denken eh mazelen is niet dodelijk.

zelf heb ik mazelen gehad en kinkhoest als kind.

zo kan ik ook wel iemand veroordelen die bij de kassa hoest zonder hand goed voor de mond en mijn kind krijgt er griep door met compilcaties die kunnen leiden tot ernstigge gevolgen....

Ik ben het met je eens dat ik stevige uitspraken doe in deze en dat die anders geformuleerd zijn dan je van me gewend bent.

Nee, dat is niet hetzelfde. Het is hooguit wat ondoordacht handelen en bovendien kan griep veel makkelijker overgedragen worden ook als je het zelf echt niet wilt. Zelfs al denken deze ouders uit liefde voor hun kind te handelen - ik denk het niet want ze zijn alleen maar zo bang voor God gemaakt dat ze niet durven inenten - dan is de consequentie nog onverantwoord. Als ze die keuze voor zichzelf als volwassene maken dan kan dat, zij het dat het maatschappelijk wel erg kostbaar is. Als je deze keuze maakt voor een ander, ook al is het je eigen kind, dan handel je onverantwoordelijk. Principes voor jezelf mogen maar je mag ze niet opleggen aan anderen. Je mag je kind niet onnodig aan dit risico blootstellen. Als je stelt dat iemand verplicht moet inenten gaat dat te ver want dan zou iedereen tot een medische behandeling verplicht kunnen worden gesteld. Je moet deze ouders dus overtuigen die hun kind potentieel dreigen te mishandelen. Overigens: de inentingsgraad in Staphorst is groter dan die in Amsterdam, wat waarschijnlijk te maken heeft met de bevolkingssamenstelling. Ook in Staphorst hebben de meeste ouders hun kinderen dus lief en geven daar prakisch gestalte aan.

Wreedheid tegen onschuldige kinderen is onnacceptabel, overal en altijd. Je moet God niet verantwoordelijk houden voor je eigen nalatigheid.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 29 juni 2013, 15:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 10:30
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
Deze ouders zijn gewoon schuldig aan dood door schuld bij hun eigen kinderen. Het is toch vreselijk dat de groepsdruk en het idiote wrede godsbeeld dat deze mensen gedwongen worden er op na te houden, kan leiden tot de dood van je eigen kind Er zal wel weer een bijbeltekst met de haren bijgesleept worden van Abraham die ook zijn kind moest offeren. De zwarte dominees die dit preken zouden veroordeeld moeten worden wegens medeplichtigheid aan doodslag. Een wrede vorm van onwetendheid over de betekenis van het christelijk geloof. Ze maken het geloof te schande met deze vroom klinkende onzin.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 29 juni 2013, 10:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 10:20
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
Toen je klein was, was hersenvliesontsteking ook al een mogelijke complicatie. Dat is altijd zo geweest Deze kinderen waren gezond gebleven als de ouders hadden ingeent en de kans dat dat misgaat weegt niet op tegen een potentiele dood of beschadiging. Hersens kun je haast niet herstellen.

Ze zeggen op God te vertrouwen. Maar op God vertrouwen is niet hetzelfde als afwachten wat er gebeurt maar geloven en vertrouwen dat Hij je zal helpen bij je handelen. Pas als dat niet mogelijk is komt het geduldig afwachten aan de orde.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 22:51
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=40HZigDSaV8

Er zijn wel betere uitvoeringen misschien maar de beelden doen ook wat he.

Heilig, heilig, heilig etc.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 21:13
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Voor de liefhebbers. Fraai en diep vanaf 4.09. De klaagliederen van Jeremiah.

http://www.youtube.com/watch?v=B9BnqgvHCNw&list=PLB53E86156DF1DCB2




Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 juni 2013, 21:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 15:31
BerichtOnderwerp: Wie opgroeit met ....
 
GRIETJE688 schreef:
Zo waar!! sta zelf voor de klas en je merkt altijd aan kinderen hoe het thuis is.

Als het waait in de samenleving stormt het in de school he. toch helpt de windkering al is het niet veel.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 juni 2013, 11:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:38
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
JANS221 schreef:
Bach Cantate 147 koraal
http://www.youtube.com/watch?v=S6OgZCCoXWc&list=PL4Ymnu-3MyJ1w1qG9zBZZO3sdiMMCzbja

Jesu, joy of man's desiring,
Holy Wisdom, Love most bright;
Drawn by Thee, our souls, aspiring,
Soar to uncreated light.
Word of God, our flesh that fashion'd,
With the fire of life impassion'd,
Striving still to truth unknown,
Soaring, dying, round Thy throne.

Een mooie uitvoering, al gaat mijn voorkeur toch uit naar het in het Duits gezongen: Jesus , bleibet meine Freude. Hier moeten de buren maar even van meegenieten! Ik denk zelfs dat ze het al bijna mee kunnen zingen!

De klassieke uitvoeringen blijven het mooist. Warme klanken ook. Ik heb ook geen goede Duitse uitvoering kunnen vinden. Wat moderner is deze uitvoering maar ik meen dat ik hem eerder heb geplaatst.

http://www.youtube.com/watch?v=iPeVIuRjUi4&list=PL4Ymnu-3MyJ1w1qG9zBZZO3sdiMMCzbja


Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 16:31
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Wel grappig. Iedereen keek altijd naar Buienradar en er is nu ook:

ZONradar!

Waar het geel is, schijnt de zon. Je kunt ook een paar uur vooruit kijken.


http://zomerradar.buienradar.nl

Thomas, houdt ineens van geel.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 juni 2013, 16:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 14:50
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
Je kunt in de Nederlandse wetgeving niet zo maar verplicht worden een medische handeling of behandeling te ondergaan. Verplicht inenten is niet aan de orde. Het rare in het verhaal is dat kinderen geen zelfbeschikkingsrecht hebben: de ouders beslissen. Die beslissen in een enkel geval dat ze hun kinderen de kans laten lopen op bijvoorbeeld kinderverlamming terwijl ze in een gebied wonen waar deze ziekte zich makkelijker kan verspreiden. In dit geval beroepen ze zich op Gods voorzienigheid terwijl ze feitelijk - hun eigen kinderen notabene - blootstellen aan een ziekte die eenvoudig te voorkomen is.

Iemand die polio krijgt als kind door deze ouders moet toch in zijn volwassen leven, bijvoorbeeld tijdens de incontinentie die er mee samenhangt, vragen gaan stellen over het Godsbeeld van zijn ouders en de consequentie daarvan voor onschuldigen die de rest van hun leven half of heel verlamd zijn. Op een gegeven moment hou je mensen er niet meer onder door ze wijs te maken dat ze niet tegen Gods wil mogen opstaan. Polio was en is ook niet Gods wil maar de wil van de ouders die bang gemaakt zijn.
Als alles van God komt waarom geldt dat dat niet voor de grote zegen van kennis en geneeskunst? Die zal wel weer van satan zijn dan. Het is een keuze op basis van een godsbeeld dat niet te verdedigen is. Het doet de verkondiging van het Evangelie ook geen goed.

Anthroposofen stellen niet dat je niet mag inenten maar of je de overweging moet meenemen dat sommige ziekten door het menselijk lichaam zelf te bestrijden zijn, waardoor er weerstand wordt opgebouwd. Strikt genomen word je bij een inenting een beetje ziek gemaakt, waardoor het lichaam weerstand tegen die ziekte opbouwt. Het lichaam kan dat ook zelf na bijvoorbeeld kinderziektes zonder een inenting.
Maar tegen bijvoorbeeld polio enten ze wel in. Op de foto een uiteraard misleide Christen, gestraft met polio door zijn ouders met op het bord: Ik smeek u, doe dit uw kind niet aan.


http://www.geheugenvannederland.nl/?/nl/items/ANP01:12985037/&p=1&i=5&t=10&st=polio&sc=subject%20all%20%22polio%22%20AND%20%28isPartOf%20any%20%22ANP01%22%20%29/

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 juni 2013, 15:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 20:53
BerichtOnderwerp: Mannen waar knappen jullie op af bij een vrouw?
 
Als eeeeh de algehele geur niet zo prettig is en dat is ook wanneer het luchtje me de adem beneemt. Een asbak kussen, ook liever niet. Schoon en fris graag!

Thomas, let daar zelf ook op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 20:40
BerichtOnderwerp: Mannen waar knappen jullie op af bij een vrouw?
 
SHANITA130 schreef:
Nou, ik bedoel meer, dat ik dan weet wat er zoal leeft in het mannenbrein Knipoog smiley

Dat is lastig voor een vrouw hoor. Trouwens omgekeerd ook, lol. Tien procent van jullie zullen wij nu eenmaal nooit echt begrijpen. Een kast vol kleren en dan zeggen dat je niks hebt om aan te trekken? Grrrrr. Geen man die dat doet. Maar ik ben wijs geworden en hou mijn mond als dat gezegd wordt. Vrouwen hebben soms een andere logica en die is niet logisch in de ogen van mannen. Het houdt het wel boeiend.

Thomas, logisch he, was niet voor niks tamponreclame vroeger. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 24 juni 2013, 20:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 14:32
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
IFAN841 schreef:
Nou, dat is maar voor een gedeelte zo hoor! En zeker de NOS! Die speelt graag een voluit anti-Christelijk spel!


Onderbouw dat eens. Welk gedeelte? Hoe wordt dat spel gespeeld? Over welke Christenen heb je het?

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 24 juni 2013, 14:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 00:39
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
LEANNE226 schreef:
Goed nieuws:


Een van de grootste christelijke organisaties die homoseksuelen helpt hun seksuele gevoelens te onderdrukken heeft zich donderdag bij de homogemeenschap verontschuldigd. De voorzitter van Exodus International maakte excuses voor 'jaren van nodeloos lijden en veroordeling in de handen van de organisatie en de gehele kerk'.

'We hebben mensen pijn gedaan', zei voorzitter Alan Chambers in zijn toespraak op de jaarvergadering van Exodus in het Amerikaanse Orlando. 'We hebben ons in de cultuuroorlog gestort, en we hebben verloren. Het is tijd voor vrede.'

Exodus werd 37 jaar geleden in de Verenigde Staten opgericht en heeft 260 filialen over de hele wereld. De organisatie beloofde homoseksuelen te 'genezen' van hun geaardheid door middel van gebed en begeleiding. Sinds meer en meer deskundigen hun geduld met die denkbeelden verloren is de invloed van Exodus getaand. In streng christelijke kring is de gedachte dat homoseksualiteit een te genezen stoornis is nog wel springlevend.

Voorzitter Chambers is getrouwd met een vrouw, maar maakt geen geheim van zijn seksuele gevoelens voor mannen. Hij zinspeelde al langer op een koerswijziging van zijn organisatie. Donderdag zei hij voortaan te willen werken aan een warmere ontvangst voor homoseksuelen in de kerken

De kerken en de mensen die onze andersgeaarde medechristenen hebben uitgestoten, mogen diep door het stof. De liefde voor mensen heeft hier gelukkig gewonnen. Mogelijk vallen bij de gelovigen die homofilie als een ziekte beschouwen de schellen van de ogen en genezen de 'hulpverleners' zelf van deze liefdeloze dwaasheid. Veel Christenen hebben wat goed te maken. Jammer dat zo weinig homoseksuele mannen en vrouwen in de kerk gebleven zijn maar er was ook weinig plaats voor hen in de meeste kerkelijke herbergen. Voor een warme ontvangst is het nooit te laat. Het werd tijd ook.


Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 juni 2013, 00:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 23:17
BerichtOnderwerp: Het weer
 
De zomer begint met de herfst.

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 20:30
BerichtOnderwerp: Forum vernieuwd
 
Wel raar dat CM vraagt om eerst akkoord te gaan met nieuwe regels voor je kunt reageren. Je kunt pas kritiek hebben op de regels nadat je akkoord bent gegaan. Ergens klopt er iets niet.

Er is hier een tijd geleden een discussie geweest - en die werd echt heel fatsoenlijk gevoerd - waaruit kwam dat oude bijdragen niet verwijderd mochten worden. Het hangt inderdaad van normen en waarden af, maar topics weggooien is feitelijk een vorm van electronische boekverbranding. Ik huiver daar altijd een beetje van. Het is weliswaar ruimte maken op de server en het zal wel ingegeven zijn dat mensen niet over vroeger mogen praten maar het is een ernstige vorm van dedain naar iedereen die in het verleden echt zijn best gedaan heeft goede bijdragen te leveren. En dat zijn er meer dan een en twee.

CM wisselt de laatste tijd wat snel van moderator en ik snap best dat men dit niet heeft gelezen. Oude topics dienen vaak als referentie bij onderwerpen die van tijd tot tijd weer opkomen. Het is een slechte gedachte om topics op slot te gooien en te verwijderen en het heeft geen enkel nut. Bijdragen van mensen worden door het electronisch toilet gespoeld. Ik vind dat echt respectloos en vraag me af of een nieuwe moderator hier niet toch eens over na zou moeten denken.

Een goede vernieuwing was ook geweest als het forum niet meer openbaar zou zijn. Waarom moet iedereen die me kent al mijn bijdragen die plaatsvinden binnen mijn privesfeer op het Internet kunnen lezen?

Op CM gedragen sommigen zich als kleine kinderen met een kort lontje maar het merendeel is volwassen en heeft dit soort moderatie niet nodig.
Zelfverantwoordelijke zelfbepaling is een kenmerk van volwassenheid.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 20 juni 2013, 22:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 19:37
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
[quote=BAPPI605]

Dan zou ik toch eens naar de dokter gaan, Bappie. De meeste mannen herkennen dit - of voorkomen het. Dus als jij het niet kent Engeltje smiley

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 19 juni 2013, 22:53
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=GrYXn6hkpZ0

Voor de liefhebbers. Ik heb hem eerder geplaatst in de uitvoering van John Gardiner met een grote bezetting. Dit geringe aantal mensen heeft ook wel wat. Rial zingt weer de sterren van de hemel. Ik begin steeds meer sympathie voor Arpeggiata te krijgen.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 23:54
BerichtOnderwerp: Forumregels
 
Als een topic is verwijderd, zou ik mijn stukken graag wel terug willlen hebben, zeker als daardoor de verwijdering niet heeft plaatsgevonden. Mijn stukken zijn van mij en van niemand anders. Ook niet van CM. Je kunt niet verwachten dat je van alles een backup maakt om te voorkomen dat CM een heel topic verwijdert.

Verder vind er al moderatie plaats en die vindt plaats op basis van opvattingen waarmee er in de praktijk al regels zijn. Het probleem zit hem eerder in mensen die in hun bijdragen er van uit gaan dat de eigen opvatting de juiste is en die van anderen in strijd met het Christendom. Kerkelijke cultuur en Christendom worden vaak verward.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 22:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=X9zxaghTCNY

Mooi voor de nacht.


Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 21:47
BerichtOnderwerp: Wat heb je aan vandaag
 
Ik moest vanmorgen mijn pak aan, compleet met stropdas. Dan vallen die schoenen nog mee. Was gelukkig vroeg klaar.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 12:56
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Wat heb je vandaag gedaan? Wat een calvinistische vraag. Het is weer om niks te doen en daarvan te genieten!

Thomas, gelooft het vandaag wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 91 Volgende
Pagina 11 van 91