ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:00
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
ANNETTE050 schreef:
Helaas is de initiatiefnemer van dit topic niet meer aanwezig, maar zou iemand me kunnen uitleggen waaróm tot Maria en de heiligen gebeden wordt? k heb erover gelezen, maar nergens wordt me duidelijk waaróm!
Ik wou dat ik het kon begrijpen...als k het kan begrijpen, ben je alweer een stap verder naar elkaar toegekomen, lijkt me....

Ik meen dat Laurens toen hij lid was hier al eens iets over geplaatst heeft bij een of ander topic, maar zou niet meer weten welke...en Laurens is momenteel niet meer onder ons om het te vragen...

Ik heb nu zelf maar even gesnuffeld:Katholiek Nederland geeft uitleg over heiligenverering

Voor het gemak even een kernstukje eruit gelicht:

Mensen vereren?
Katholieke gelovigen kunnen aan Heiligen eer betuigen, zonder daarmee afbreuk te doen aan de aanbidding van God. Voor sommige katholieken, en zeker voor veel buitenstaanders, is dit moeilijk te bevatten. Dat is niet vreemd: in de bijbel staat toch duidelijk dat we niemand en niets anders dan God mogen aanbidden? (o.a. Ex. 20, 1-6) Er is hier echter sprake van een subtiel, maar uiterst belangrijk onderscheid tussen aanbidding en verering.

Cultus latriae
De eer die aan God gebracht wordt is, zo leert de Kerk, een aanbidding. In het Latijn wordt die aanbidding sinds het Tweede Concilie van Nicea (787) een cultus latriae genoemd. Latriae is een omzetting van het Griekse woord latreia, dat 'Godsverering' betekent. Als enkelvoudig Latijns woord voor Godsverering legde het Concilie voor aanbidding adoratio vast.

Cultus duliae
De aanbidding van God mag niet worden verward met de verering van heiligen. De verering van heiligen wordt sinds Nicea (787) in het Latijn cultus duliae genoemd, naar het Griekse douleia dat in wezen 'afgodendienst' betekent. Het enkelvoudige Latijnse woord voor verering is veneratio.


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 5 mei 2011, 22:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:55
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je echte voorstander bent van oecumene, gaat het juist niet om iedereen voor zich. Dan zou je je best moeten doen om de ander te begrijpen, te weerleggen...Dat is de grootste valkuil van de oecumene, verschillen niet benoemen maar verstoppen...

Hoezo verstopt oecumene? Oecumene houdt ruimte voor gedachtenwisseling, dat is heel wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
MVV749 schreef:
Daar zit wat in. Misschien is er wel een onderscheid tussen gelukkig zijn in dit leven en/of gelukkig zijn in Het Geloof? Hoe denk jij hierover?

Moet je werkelijk geloof en leven zo uit elkaar trekken? Ik denk juist dat daar de schoen wringt, dat we dat te vaak doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:52
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
In de tijd van het OT werden huwelijken altijd wettelijk vastgesteld. Ook de bruidsschat moest bepaald worden. Er gingen altijd onderhandelingen aan vooraf met betrokken families. Ik vraag me af waar het idee vandaan komt, dat er geen formele huwelijken gesloten werden in het OT

Dus de toenmalige cultuur laat je heersen?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
THOMAS968 schreef:
Angst is effectief, Henk. Dat is het probleem. Angst geeft macht over de ander.

Thomas, vreest niet.

Ik zou liever zeggen: met angst verlies je macht over jezelf... Want niet altijd wordt angst gevoed door een ander. Knipoog smiley

Henk, vreest doch vertrouwt ook Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:48
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik heb het éénmaal voor God beloofd met de zin tot de dood ons scheidt en dat is niet gelukt, kan ik dat dan wel weer beloven?

Een zeer kernachtige weergave van wat denk ik ergens bij velen wel speelt. Je wilt God (en mensen) niet weer teleurstellen. Wat mij in dit denkproces geholpen heeft, is ook bedenken dat zonder trouwen teleurstelling ook gewoon kan voorkomen. En natuurlijk bewust blijven van de manier van kiezen. Want ik geloof zeker dat als je kiest met je hart, dat je dan een eerder niet gehaalde belofte een volgende keer wel kunt houden, al zal het tegelijk altijd met vallen en opstaan zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:44
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
...een huwelijk zonder wettelijke basis heeft nooit bestaan.
(...)Waarom zou je moeten trouwen? Omdat het door God ingesteld is, omdat dat de exclusiviteit van de relatie waarborgt.
God heeft een bindende relatie ingesteld: akkoord.
Maar waar wordt gesproken over een wettelijke regeling door God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:41
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
THOMAS968 schreef:
Prima reactie Chat, waarmee je het verschil in benadering verheldert en laat zien dat het leven kennen duidelijk maakt dat veel goedbedoelde vroomheid per saldo een rampzalig effect heeft. En er zou geen causaal verband (kunnen) zijn tussen Calvinisme en angstgeloof? Dan laat je al die mensen die er last van hadden of hebben wel heel erg in de kou staan. Causaal verband of niet.

Thomas, vaak is het veel leer maar weinig Heer.

Ook vanuit de tegenhangende hoek kan angstgeloof zeker gevonden en beleefd worden. Hoeveel wordt er soms niet gehamerd op noodzaak van blijmoedigheid, waardoor mensen hun verdriet en dergelijke wegdrukken uit angst dat ze anders blijkbaar niet goed bevonden zouden worden door God....

Blijkbaar is angst creëren een zeer menselijke eigenschap...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:01
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
Een rotsvast geloof hoeft niet te betekenen dat je je altijd 100% gelukkig voelt. Het geeft echter wel een rustpunt om in minder gelukkige tijden/momenten toch het hoofd beter recht te houden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 23:09
BerichtOnderwerp: minister Kamp
 
PIETER649 schreef:
- Dat Kamp de telers nu op laat draaien voor een manco in zijn organisatie, namelijk het onvoldoende motiveren van werklozen om seizoenarbeid aan te pakken. Want feit is, en dat kun jij niet ontkennen (!) dat er absoluut onvoldoende autochtone seizoenswerkers beschikbaar zijn terwijl er werklozen ZAT zijn.

Het moment van de aankondiging is inderdaad niet echt optimaal gekozen. Zeker met het oog op de vele seizoensarbeiders waar hij nu vooral zijn pijlen op richt, is het handiger om niet in, maar voor het seizoen dergelijke maatregelen uit te gaan voeren.


PIETER649 schreef:
- Dat door het in stand houden van een bureaucratische uitkeringsfabriek tienduizenden, zo geen honderdduizenden, mensen blijvend van een arbeidzaam leven verstoken blijven.

Helaas is er door allerlei wijzigingen in wettelijke regelingen en uitvoeringsdocumenten als ook door diverse verkiezingsuitslagen die her en der lokaal de boel steeds weer hebben opgeschud inderdaad een aardig grote groep mensen die min of meer langdurig geparkeerd is. En veelal worden die mensen daarop aangekeken, terwijl de oorzaak niet enkel en alleen bij hen te leggen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 23:04
BerichtOnderwerp: minister Kamp
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is weer duidelijk dat je de cynische ondertoon van deze opmerking niet begrepen hebt.

Misschien dan gewoon iets duidelijker laten merken dat je het cynisch neerzet door emoticonnetjes Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Dat voorkomt vervelende misverstanden die er wellicht in een rechtstreeks contact niet zouden zijn doordat je dan meer de intonatie er nog bij hebt. Daar zijn die poppetjes dus een mooi hulpmiddel voor Knipoog smiley

Toch fijn dat je Kamp in elk geval steunt zolang hij er geen kampen bij haalt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:58
BerichtOnderwerp: minister Kamp
 
Werkkampen? Dat is niet waar deze plannen over gaan volgens mij, Chatuliem. En er zal zeker goed bekeken moeten worden wat de oorzaak is van iemands situatie alvorens er een standaardoplossing (arbeidsplicht) op los te laten. Zo voorkom je dat de wetgeving iedere werkloze meteen als lui zou gaan bestempelen of wat voor andere vooroordelen er soms ook zijn door die enkelingen die deze negatieve benamingen veroorzaken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 22:01
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Het zou handig zijn als je eerst gekeken had of we er niet eerder over gehad hebben....

Maarre wat heeft dit met gebed te maken???? Vind je dat iedereen gebed nodig heeft, omdat het zo moeilijk is je hier aan te houden???

Chatuliem, wat betreft het reeds erg naar onder geschoven eerdere topic: wat is het probleem als iemand die nog vrij nieuw is niet eerste de hele waslijst met topics doorspit maar een nieuw topic opent? Zet dan bijvoorbeeld een link naar het andere topic en kijk met elkaar of je hier verder gaat of onder het eerdere draadje. Dat lijkt me constructiever dan jouw manier van reageren.

En gebed vragen voor een dergelijke moeite is toch prima????


Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 29 april 2011, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: minister Kamp
 
Toch een goed idee dus van Kamp. Al verbaasde het mij wel hoor dat hij met een dergelijk idee kwam. Had het eerder uit andere hoek verwacht. Maar vind het prima om iets te doen aan de arbeidsmotivatie van (langdurig) werkzoekenden in Nederland. Veel te lang wordt een aantal mensen al ergens weggerangeerd ten faveure van beter bemiddelbaren, terwijl anderzijds mensen eerst ook te kennen wordt gegeven dat ze pas na een jaar of zo hulp mogen en kunnen verwachten van CWI....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: The Passion
 
LISA610 schreef:
Beste Henk, ik doe geen uitspraken over Syb of Do of hun levensovertuiging. Ik weet niet wie van de zangers of zangeressen wel of niet gelovig is en doe daar dan ook bewust geen uitspraken over. Blijkbaar zijn er mensen op CM die daar wel het een en ander over (menen te) weten. Wat ik zei bedoelde ik dan ook niet beoordelend noch veroordelend over Syb en Do, maar meer in het algemeen. Misschien doe je er goed aan om ook even mijn eerdere bijdragen in dit topic te lezen, dat zet hetgeen ik zojuist heb gezegd misschien net even in een ander perspectief voor jou.... Knipoog smiley

Lisa. ik denk dat het goed geweest zou zijn om juist in de reactie waar ik op reageerde wel duidelijker te zijn hierover....al is het nu wel duidelijk hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:44
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 


Je komt nu echt op een leeftijd dat het tijd wordt om die diepFries eens op te ruimen hoor, Thomas Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: The Passion
 
LISA610 schreef:
En eigenlijk ben ik het er wel mee eens dat het vele malen mooier was geweest als er sprake was geweest van een vertolking door christenen, met christelijke liederen hoor.

Ken jij Syb en/of Do en hun levensovertuiging????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: The Passion
 
CHATULIEM619 schreef:
De contekst geeft de betekenis toch. Denk je echt dat GM aan God dacht toen hij dit liedje schreef?

Moet dat dan altijd persé om er ook meer in te kunnen lezen?
En waar in het liedje zie jij dan die seksgerichtheid? Relatiegerichtheid, waar het over gaat, is toch echt wat anders Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:00
BerichtOnderwerp: The Passion
 
CHATULIEM619 schreef:
Ook hier geldt de context. Is dit God, die de mensen uitnodigen hun angst aan Hem te geven, of is dit een man die een vrouw wil overhalen seks met hem te hebben, omdat hij wel te vertrouwen is...

Zoals zo vaak, kun je met zo'n uitdrukking meerdere kanten op. Jammer dat je er zo eenzijdig mee omgaat. Juist als je het wat breder ziet is het zo een zin die door Jezus uitgesproken kan zijn...

Voor de mensen die het niet gezien hebben en toch nieuwsgierig zijn geworden:
The Passion Gouda


Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 27 april 2011, 21:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 17 april 2011, 21:29
BerichtOnderwerp: Nieuw (proef)lid
 
MVV, zoals Mario al zegt, gewoon lekker meedoen op het forum als er onderwerpen voorbijkomen die je aanspreken. Welkom in elk geval!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 17 april 2011, 21:26
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)
 
BIANCABB146 schreef:
Inmiddels dik 9 weken verkering :)

Dick wel... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En Bianca?? Clown smiley

Proficiat! Kussende smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 17 april 2011, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 22:40
BerichtOnderwerp: Gouden band
 
INKTVIS960 schreef:
De kracht van samen delen,
doet diepe wonden helen,
verbonden met elkaar,
wordt medeleven waar.

De kracht van samen delen,
geeft moed en nieuwe vertrouwen,
waardoor je weet 'k sta niet alleen,
ik kan weer langzaam op gaan bouwen.

De kracht van samen delen,
maakt zo het leed voor velen,
tot een dragelijke last,
en vormt door de ervaring,
een gouden band die past.

Maar hoe leer je delen, als anderen je vaak het gevoel geven dat jij ze niet echt kan schelen. Hoe dan geloven in iemand die echt voor jou wil leven? Daar kun je niet bij met je verstand. En je hart is gebroken en dichtgeslibt, mede door al die loze beloften van weleer. Je pijn zet je zo makkelijk alleen neer, ook al wil je dat ergens niet. Maar delen...dat zul je niet meer zomaar doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 21:16
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
GRIFFIN748 schreef:
mag ik aannemen dat je 'net' bedoelt? in dat geval: proficiat!

En tante Bea lijkt me wel een schappelijk mensch. die zal d'r krabbel wel zetten.

Dat was idd een tikfout Verlegen lachende smiley en wat voor 1 Geschokte, onthutste smiley maar zal wel van de emoties komen denk ik Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 12:41
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Ons mooiste moment van de dag....

Eindelijk na ruim 13 jaar strijd...
Hebben we de naamswijziging van onze oudste gewonnen!!!!
Hij heet nu net als ons van achternaam....
Geweldig eindelijk toch gerechtigheid Lachende smiley
Het ligt nu nog bij tante Bea voor een handtekening....
Maar het is nu al wel een feit....
Super ondanks alle donkere wolken die momenteel boven ons hoofd hangen..
Is dit er toch wel 1 met een goudenrandje Lachende smiley

Does die ff zit te snotteren van geluk


Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 15 april 2011, 21:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 12:39
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
FRANKT627 schreef:
Dank je wel allemaal voor de felicitaties. Voor mij is het ook eens fijn dit te kunnen vertellen. Het is wel af en toe vochtig...maar dat komt door de pollen die in de lucht zweven... Verlegen lachende smiley

Mijn ouders willen het liever een beetje kalm houden vandaag. Onze pa heeft het ook een beetje moeilijk met de de cijfertjes 7 en de 0... verjaren is nooit zijn sterkste ding geweest. Knipoog smiley

Ook namens ons van harte met je vader Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:20
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Het wonderlijke van de gaven van de Geest is, dat het niks te maken heeft met je eigen kwaliteiten of eigenschappen. Ze zijn bovennatuurlijk en worden ons in genade geven om te gebruiken voor Gods koninkrijk. Daar is helemaal geen zelfreflectie voor nodig.

De gaven van de Geest maken wel degelijk gebruik van jouw karakter, van dat wat God jou gegeven heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Schrijf ik nu zo onduidelijk of ligt het aan het niet goed lezen. Het verschil is dat de gaventest een analyse is (vooraf) en dat leidt tot zelfontdekking en zelfverheerlijking. Bij het werken voor de Heer gaat het niet om de analyse, maar het gaat om het gebruiken ter ere van God en ten behoeve van de ander.

Waarom zou die gaventest direct zelfverheerlijking zijn? Het is puur een ontdekken van wat je in je hebt, gekregen van Hem. Zoals al eerder gevraagd: hoe kun je je gaven gebruiken als je ze niet eerst ontdekt????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:32
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Je ontdekt ze als je bezig gaat met het werk van de Heer.

Volgens mij ben je het dan meer eens met Cross dan je in eerste instantie deed blijken vanuit je reactie. Knipoog smiley Er is dus wel degelijk een gegronde basis voor het persoonlijk ontdekken van je gaven en talenten, zonder dat dit direct met zelfverheerlijking te maken heeft, zoals je wel direct veronderstelde...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:28
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je mij kunt aangeven waar de bijbel ons oproept om te onderzoeken welke gaven bij je passen, zal ik mijn standpunt wijzigen. De bijbel roept op ze te gebruiken...

Ja, er wordt opgeroepen ze te gebruiken. Maar hoe gebruiken als je ze niet eerst ontdekt? Knipoog smiley Niet voor niets wordt ook een en ander uiteengezet over Dat alleen al roept op om te ontdekken hoe jij jouw leven kunt stellen in Zijn dienst op de bij jou passende manier zoals God jou gemaakt heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:37
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding
 
Tuurlijk zijn er helaas ook moeders die het doen om hun exen te treiteren...
Helaas zijn de moeders die met REDEN hun kinnderen bij hun vader weghouden daar de dupe van Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 71 Volgende
Pagina 2 van 71