ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ANID014
ChristianMatch forum index » Berichten van ANID014
Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: maandag 11 oktober 2010, 21:29
BerichtOnderwerp: Ruilhoekje
 
[size=18]Moet weg --- voor noppes --- o ja, voor een blij gezicht doe ik het!

Lieve mensen,
Ik heb een super heerlijk zittende ( je hangt er ook lekker in) leren fauteuil. Hij heeft 1 groot nadeel - hij is groot! : 95 cm breed – 90 cm diep. Zithoogte is 40 cm, zitdiepte 56 en zitbreedte 70 cm. Als mijn kleinkinderen er zijn zit er altijd wel 1 naast me in die stoel.
Het leer is van een betere kwaliteit, de kleur is het best te omschrijven als donker bordeaux, staat heel goed in combinatie met bruin of zwart. De stoel is in echt goede staat.
De stoel moet weg want ik ga mijn woonkamer qua inrichting wat wijzigen deels zodat mijn kleinkinderen ook een eigen luie plek hebben en deels omdat er in de lente weer een kinderbox in mijn kamer moet kunnen staan.
Wie kan ik blij maken met deze stoel. Ik woon in Gouda. Wil je hem hebben geef me even een berichtje en dan ‘kom hem snel halen’: jij blij – ik blij!!!!!!!!!!! Ik heb ook foto’s die kan ik je mailen.
Dina
[/size]

Het kan zijn dat deze stoel zijn nieuwe bestemming gaat krijgen. Iemand heeft het in beraad en ook D. heeft belangstelling maar heeft nog niet teruggereageerd en staat daardoor op 2. Zodra ik meer weet meld ik het.



[color=00008B]Stoel is opgehaald![/color]


Laatst aangepast door
ANID014
op maandag 1 november 2010, 23:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 23:59
BerichtOnderwerp: Esther 10-10-'10
 
Van harte gefeliciteerd!
Geweldig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 02:25
BerichtOnderwerp: bidden verboden ???
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mij is het verhaal wel duidelijk, ze zijn bang dat de jongeren de evangelische kant opgaan. En dat is voor hen nog erger dan heiden worden.
Biddende jongeren beginnen nl vragen te stellen over God en geloof.....

( Voor de duidelijkheid – dit stukje schrijf ik niet omdat ik voor of tegen dat besluit van de Driestar ben).

Ik beleef het als intens verdrietig dat men zeer regelmatig hier op het vernieuwde forum zo veroordelend schrijft over broeders en zusters in de Heere die een reformatorische zienswijze zijn toegedaan.
Ook nu weer aangaande dit besluit van de Driestar.
Dat buitelt over elkaar heen om het maar af te keuren – ja zelfs met een tendens om eens flink af te geven op ‘dat soort’.
Maar onder hen zijn ook veel kinderen van de levende God – en het past ons dus niet zo’n toon aan te slaan.
Wij allen kennen maar ten dele omdat ons verstand verduisterd is –
Dus of we nu evangelisch zijn of gereformeerd of zwaar reformatorisch of rooms katholiek – wij hebben allen zo onze eigen dwaling – te kort en zonde. En wij allen hebben nodig gereinigd te worden in Zijn dierbaar kostbaar Bloed. Als we in Hem en uit Hem leven dan heiligt Hij ook ons gehele leven en leren wij ( en bidden wij ) om in liefde te wandelen zoals Hij dat bedoeld heeft. En dan behoren we ook tot die ene algemene ( katholieke) Kerk voortkomend uit al die kerken – kerkjes – evangelisaties – gemeenten en huisgroepen. Opdat Zijn Huis vol worde!!!!!!

Als men iets niet begrijpt van een medechristen of een hele groep medechristenen dan is het goed om te onderzoeken van waaruit men tot zo’n mening of standpunt is gekomen. ( Onderzoek alle dingen en behoud het goede).

Ook wordt er gesteld dat het gebed vooral danken is.
Maar er zijn heel veel smeekbeden – Goddank – die verhoort zijn.
Want de Heere wil acht slaan op ons noodgeschrei en ons gebed verhoren.
Ook in reformatorische kring ( niet binnen al de reformatorische kerken - daar is men vrij in om te kiezen ) vindt spontaan, maar ook georganiseerd, kringebed plaats.
We hebben juist weer mogen ervaren op een basisschool hoe de Heere op het gebed van zeer velen, o.a. ook dagelijks in kringgebed, een jonge moeder heeft willen sparen waarbij de artsen geen enkele hoop meer hadden.
De Heere is goed. Laten we dus Hem prijzen ook in onze handel en wandel – ook in de omgang met elkaar hier op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 02:25
BerichtOnderwerp: bidden verboden ???
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mij is het verhaal wel duidelijk, ze zijn bang dat de jongeren de evangelische kant opgaan. En dat is voor hen nog erger dan heiden worden.
Biddende jongeren beginnen nl vragen te stellen over God en geloof.....

( Voor de duidelijkheid – dit stukje schrijf ik niet omdat ik voor of tegen dat besluit van de Driestar ben).

Ik beleef het als intens verdrietig dat men zeer regelmatig hier op het vernieuwde forum zo veroordelend schrijft over broeders en zusters in de Heere die een reformatorische zienswijze zijn toegedaan.
Ook nu weer aangaande dit besluit van de Driestar.
Dat buitelt over elkaar heen om het maar af te keuren – ja zelfs met een tendens om eens flink af te geven op ‘dat soort’.
Maar onder hen zijn ook veel kinderen van de levende God – en het past ons dus niet zo’n toon aan te slaan.
Wij allen kennen maar ten dele omdat ons verstand verduisterd is –
Dus of we nu evangelisch zijn of gereformeerd of zwaar reformatorisch of rooms katholiek – wij hebben allen zo onze eigen dwaling – te kort en zonde. En wij allen hebben nodig gereinigd te worden in Zijn dierbaar kostbaar Bloed. Als we in Hem en uit Hem leven dan heiligt Hij ook ons gehele leven en leren wij ( en bidden wij ) om in liefde te wandelen zoals Hij dat bedoeld heeft. En dan behoren we ook tot die ene algemene ( katholieke) Kerk voortkomend uit al die kerken – kerkjes – evangelisaties – gemeenten en huisgroepen. Opdat Zijn Huis vol worde!!!!!!

Als men iets niet begrijpt van een medechristen of een hele groep medechristenen dan is het goed om te onderzoeken van waaruit men tot zo’n mening of standpunt is gekomen. ( Onderzoek alle dingen en behoud het goede).

Ook wordt er gesteld dat het gebed vooral danken is.
Maar er zijn heel veel smeekbeden – Goddank – die verhoort zijn.
Want de Heere wil acht slaan op ons noodgeschrei en ons gebed verhoren.
Ook in reformatorische kring ( niet binnen al de reformatorische kerken - daar is men vrij in om te kiezen ) vindt spontaan, maar ook georganiseerd, kringebed plaats.
We hebben juist weer mogen ervaren op een basisschool hoe de Heere op het gebed van zeer velen, o.a. ook dagelijks in kringgebed, een jonge moeder heeft willen sparen waarbij de artsen geen enkele hoop meer hadden.
De Heere is goed. Laten we dus Hem prijzen ook in onze handel en wandel – ook in de omgang met elkaar hier op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:17
BerichtOnderwerp: perfecte man
 
ZINGA672 schreef:
Hoewel ik zelf wel tegen een stootje kan denk ik dat we (de volwassenen) toch een voorbeeldfunctie hebben. Ook in het Westen. Het is een beetje vreemd als je kinderen fatsoenlijke taal probeert bij te brengen en ze lezen of horen in de kerk (en cm) ineens grove woorden en schuttingtaal.

Anid; wat bedoel je met 'schijn des kwaads'?

GrZing!

Ik heb het even nageslagen:
‘Hoed u ook voor de schijn des kwaads’ zo staat dit gezegde vermeldt in het boek Nederlandse spreekwoorden, spreuken en zegswijzen.
Omschreven betekenis: het is niet voldoende dat men geen kwaad doet; men moet ook zorgen, dat de ander je niet aanziet voor iemand die verkeerd handelt.

Dit omvat mijns inziens niet alleen doen (handelen) maar ook ons spreken vandaar dus dat ik dit onder mijn opmerking erbij schreef.

Het gezegde komt vanuit de Bijbel. Paulus schrijft aan de Thessalonicensen
(1 - 5 : 22) Onthoudt u van alle schijn des kwaads.
Dit vers wordt gevolgd met de groet en heilbede :
En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al;
en uw geheel oprechte geest en ziel en lichaam worde onberispelijk bewaard in de toekomst van onze Heere Jezus Christus.

Paulus spreekt dus zelfs van ‘alle schijn’ – het bepaald ons bij nauwgezet handelen en wandelen tot eer van onze Heere en Meester.

Maar wij allen struikelen in vele daarom is het heerlijk dat we mogen weten dat Hij Zelf ons heiligt! ( vers 23) En zo zijn we allemaal op ons plekje – bij Hem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:23
BerichtOnderwerp: perfecte man
 
SUSANNAH475 schreef:
Volgens mij was het niet bedoeld als een vloek, maar gebruiken ze in het westen gewoon wat hardere taal... dat is wat ik ervan begrepen heb...
(en ook ik kon het niet laten om dit nog ff toe te voegen... Knipoog smiley )

Heel mijn leven woon ik al in het westen. Daarvan leefde ik ook nog 25 jaar in het Haagse.
Het is gewoon onzin om te stellen dat we hier zgn. harde taal accepteren. Ook hier zijn wij de beschaving toegedaan!

En ............... laten we ons wachten voor de schijn des kwaads.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 01:14
BerichtOnderwerp: de niet perfecte man/vrouw
 
SUSANNAH475 schreef:
Pieter, er is ook nog een middenweg tussen de Wibra en de PC Hoofdstraat...
bijv. H & M, niet duur, kwaliteit en toch leuke betaalbare kleding... leuke, mooie, hippe kleding hoeft niet duur te zijn wat mij betreft... ! Knipoog smiley

Op het gevaar af dat we een beetje ‘off topic’ gaan wil ik toch even reageren op die kleding.
Ieder draagt kleding waarvan hij/zij vindt dat dat bij hem/haar past. Dit is onafhankelijk van duur of goedkoop – maar het is natuurlijk wel afhankelijk van je eigen financiële plaatje!
Ik draag kleding van b.v. Basler, Frankwalder, Delmod,Betty Banly of Gerry Weber en Mc Gregor; daar hoeft toch geen ander mee te zitten want dat betaal ik toch zelf en ik voel me daar prettig bij. ( En ook in dit soort zaken houden ze elk seizoen uitverkoop!).

Waar ik overigens echt direct en helemaal op afknap is:
- Te laat komen op afspraak zonder even een klein berichtje van hoe of wat.
- Stinkende adem door drank, tabak, knoflook e.d. .
- Geheel onverzorgd voorkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 23:53
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes
 
Vanavond mocht mijn jongste kleinzoon van 3,6 jaar bij mij op de ds – xl een spel doen – super Mario bros.
Hij speelde een paar levels en vroeg toen of ik ook een level wilde doen –hij zocht hem op in wereld 2. Oké, ik heb de ds nog niet zo lang en zit nu in wereld 5 – dus moest lukken. Als een level gehaald wordt juicht hij altijd alsof er een voetbalwedstrijd is gewonnen en krijg ik er een dikke knuffel bij. Nu lukte het me niet zo. Elke keer sprong ik niet ver genoeg ofwel ik nam de sprong te vroeg. Dus reageerde ik bij de derde mislukking met “dit lukt me nooit zo goed’
waarop mijn kleinzoontje zei‘ OMA DAAR BEN JE TE OUD VOOR ‘!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 00:07
BerichtOnderwerp: Bemoedig Israel met jouw steun op 17 juni !
 
[quote=RITA834]
Ha Rita,
Ik heb jouw bericht even gekopieerd en doorgemaild aan vrienden en kennissen. Ze zullen minstens digitaal steun betuigen - daar ben ik van overtuigd. Dank je dat je dit bericht/ oproep geplaatst hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 23:53
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
PIETER649 schreef:
Adolf als het n jongen word
Izebel als het n meisje word

(mens waar bemoei je je mee)

Pieter een hele dikke knuffel van mij.
Waarom?
Je bent puur, je bent (h) eerlijk.
Je bent gewoon JIJ - een verademing!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 00:39
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
Het is er toch van gekomen:
DS - xl gekocht en
spel Super Mario, Prince of Persia en Spyro.
Dat is goed voor veel uren speelplezier van de kids en oma.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 00:10
BerichtOnderwerp: we zeggen gedag
 
[quote=HENK350]Voor degene die ons nog kennen, we zeggen gedag op 11-06 loopt ons abonnement af.

[size=18]Henk en Sandra,

We zeggen wel eens 'de Heere geeft boven bidden en boven denken.'
Hoe waar is dit in jullie leven geworden! Groot is Zijn goedheid en trouw!
Veel geluk samen en blijvend verbonden in de Liefde van de Heere.
Gods Zegen!!!!!!!
Lieve groetjes Dina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 01:38
BerichtOnderwerp: Henk710 & Robbedoes873
 
[quote=ROBBEDOES873]Wij Henk en Does hopen vrijdag 14 mei 'smiddags in het huwlijksbootje te stappen...



Henk en Does van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Wat heerlijk om nu zo verder te mogen gaan.
Het huwelijk is een heel speciale gave (geschenk) met een speciale opgave.
Dat jullie steeds vanuit de liefde daarvan mogen leven in afhankelijk van Hem die mensen met elkaar verbindt opdat zij samen 1 zijn.
De Heere is goed, ook voor jullie. geprezen is Zijn Naam.
Heel veel geluk!
Dina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANID014 (78)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 13:37
BerichtOnderwerp: liefde is
 
ROBBEDOES873 schreef:
Liefde is....

http://www.weddinz.nl/index.php?option=com_hello&token=SVMVIGOV&task=viewWidget

Wat ik wil lukt niet dan maar zo... Knipoog smiley

Wat geweldigig voor jullie!
Daar wordt een mens nou weer eens echt geweldig blij van!
Ook in deze mogen jullie ervaren: God is goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ANID014
Pagina 1 van 1