ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 162 163 164 165 166 167 168 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 16:37
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
[quote=HENK710]Zou God werkelijk niet gewoon in vriendenkringen of op een ontmoetingssite dezelfde dingen uit kunnen werken? Zou Hij werkelijk die kerkgemeente daarvoor nodig hebben? Of zou Hij inderdaad ook andere vormen erkennen als appartementen in Zijn Vaderhuis? Zou Hij wellicht ook andere vormen erkennen en waarderen als lichaamsdelen die verbonden zijn? Zouden werkelijk die kerkmuren Zijn bescherming bieden of, zoals het eerder aangehaalde lied ook zegt, werkt Gods Geest dwars door muren die door mensen zijn gemaakt en zo dus ook bijvoorbeeld gewoon via vriendschappen en dergelijke als gemeente-oefening?[\quote]
Als de bijbel symbolen gebruikt die zo duidelijk de onderlinge structuur aangeeft zie je pas hoe belangrijk het is. Een lichaam een huis. Daarin zie je dat we allemaal een functie hebben ten diensten van de ander. We zijn niet geroepen om ons geloof alleen te beleven maar om het samen met elkaar ten dienste van elkaar te beleven. Een steen heeft zelf weinig waarde. Als het in een huis gevoegd kan worden krijgt het pas zijn waarde en functie. Zelfs een stapel stenen is nog geen huis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:04
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
HENK710 schreef:
Wat bij jou niet werkt, kan bij anderen nog wel werken! En nee, het is niet enkel theorie, maar praktijk van alledag voor meerdere christenen. Christenen die van harte meezingen met het volgende lied:

Het eerste couplet geeft een belangrijke essentie weer van waar het in gemeente-zijn om gaat, wat niet persé aan kerkmuren gebonden hoeft te zijn, zoals ook het tweede couplet benadrukt met de laatste 2 regels. God gaat door met Zijn werk, met het doen groeien en ontwikkelen van Zijn Kinderen tot Levende Bouwstenen van Zijn Huis. Dat doet Hij niet maar op 1 enkele manier, bijvoorbeeld via de kerkelijke samenkomsten, maar Hij kijkt en werkt breder. Hij wil ons als mensen ten volle benutten voor Zijn werk! Hij zal erover waken dat het gebeurt, ook als we door menselijke teleurstellingen het contact met een kerkgemeente verliezen! God gaat door met ons, want Hij wil ons blijven gebruiken als Levende Bouwstenen!

Ten eerste ik heb het niet over wat bij mij werkt. Je kunt een gemeente niet vervangen met een bidstond/bijbelstudie onder broeders en zusters. De gemeente is nu eenmaal de plek waar mensen zijn, die het Woord van God spreken omdat ze daarvoor aangesteld zijn. Die je kunnen bemoedigen en geestelijk leiden, omdat ze door God daar geplaatst zijn.
Juist als je bouwsteen wilt zijn, zou je je in een huis moeten voegen. Een losse steen heeft immers geen functie, pas in een huis krijgt het zijn waarde. Een lichaamsdeel heeft ook geen waarde als het niet verbonden is met de rest van het Lichaam.
Gezag heeft niet alleen te maken met macht, maar veel meer met geestelijke bescherming. Een goede gemeente zorgt voor die geestelijke bescherming.

Tevens wil ik het volgende opmerken. De bijbel kent een hele hoge waarde toe aan de gemeente. En vaak zie je ook gebeuren dat mensen dit niet zo belangrijk vinden. Maar als mensen zich buiten een gemeente stellen, zie je dat dat invloed heeft op hun geestelijke groei. In veel gevallen valt men terug in zonde en kan het zelfs zover gaan, dat ze hun geloof de rug toe keren. In de vorige bijdrage heb ik de tekst aangehaald in de Hebreeenbrief. Het hele thema van deze brief is nl. val niet terug in je oude leven, want het leven met Christus is veel beter dan het leven zonder. Het is dus niet vrijblijvend, maar het gaat heel erg ver.
De eerste stap tot terugval is vaak niet meer naar de gemeente gaan. Dat kun je misschien opvangen door een bijbelstudie te volgen, maar uiteindelijk is het doel, dat je je voegt in een gemeente, zodat je gevormd kunt worden als een levende bouwsteen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 23:13
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
HENK710 schreef:
De kracht van de gemeente is dat waar 2 of 3 bijeen zijn in Zijn Naam, God in hun midden is. In dat contact kan zeker sprake zijn van pastoraat: er voor de ander zijn. En ook van tucht: de ander wijzen op bepaalde keuzes en consequenties om hem/haar zo op andere gedachten te brengen. En gezag....weet niet of dat nu zo'n essentieel element is voor een gemeente, al moet er ook geen anarchie heersen natuurlijk... Maar is er al niet sprake van een soort gezagsverhouding door elkaar te accepteren en respecteren in het aanspreken van elkaar op bepaalde zaken? Vanuit je verdere reactie lijk je met dat gezag meer aan te sturen op Gods gezag in een gemeente. Is vanuit het bijeen zijn in Zijn Naam niet juist dat gezag leidend? Dus ja dan is ook gezag aanwezig waar 2 of 3 zijn vergaderd in Zijn Naam!

Leuke theorie Henk, maar zo werkt het dus niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 23:11
BerichtOnderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
 
MIEKE364 schreef:
Kan je uitleggen Chatuliem, wat je bedoelt met Hem daadwerkelijk moeten aannemen?
Hoe kan je - niet allegorisch - uitleggen dat Hij de enige weg ter behoudenis is. Een mens (Jezus) is toch geen weg?

De weg ter behoudenis is een abstract begrip, maar niet allegorisch. Hij heeft door Zijn dood aan het kruis de weg vrij gemaakt naar God. We kunnen dus een relatie aangaan met God de Vader.
Zijn daad is niet allegorisch geweest. Zijn overwinning over dood is niet allegorisch geweest. Onze keuze is ook niet allegorisch bedoeld. Het is concreet qua keuze en toewijding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 23:06
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
HENK710 schreef:
Het is maar wat je onder die samenkomst verstaat. Want als christenen kun je op veel manieren samenkomen om God te ontmoeten in en met de ander en Hem te loven. Denk dat dat wel een kernpunt is voor het christen zijn: erkennen dat je elkaar nodig hebt en daar ook tijd en energie voor vrijmaken, zodat we zowel onszelf als de ander kunnen laten groeien.

Wat is de functie van een gemeente? Is iedereen die bij elkaar komt dan maar meteen een gemeente? Ik denk het niet. De kracht van de gemeente ligt nl. ook in pastoraat, tucht en gezag. Het zou geleod moeten worden door mensen die door God aangesteld die ook vanuit het gezag van God mogen spreken.
En daar zit hem nu juist de kneep. Veel mensen gaan niet naar een gemeente omdat ze daar problemen mee gehad hebben. En dan wordt vaak het argument gebruikt, dat het niet hoeft. Maar als we gewoon nu eens de bijbel laten spreken op dit gebied, zul je merken dat God die stap bevestigt. Mensen vluchten vaak voor Gods gezag, en dat betekent vaak dat het moeilijker is staande te blijven in het geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 13:18
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
"Hebr. 10" schreef:
Laten we opmerkzaam blijven en elkaar ertoe aansporen lief te hebben en goed te doen, 25 en in plaats van weg te blijven van onze samenkomsten, zoals sommigen doen, elkaar juist bemoedigen, en dat des te meer naarmate u de dag van zijn komst ziet naderen.
Als we gewoon doen waartoe de Bijbel ons aanspoort komen we uiteindelijk tot ons doel. Voor veel mensen vereist dit offervaardigheid, en dat is best wel moeilijk. God heeft de gemeente gegeven om ons te laten groeien, ontwikkelen, en daar is eigenlijk geen andere vervanging voor mogelijk.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 21 januari 2010, 13:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 23:24
BerichtOnderwerp: Boekentip....
 
PIETER649 schreef:
das hartstikke occult man!!! Geschokte, onthutste smiley
Nee dus, Pieter. En daar heb ik een heel nuchtere verklaring voor. Volgens occultici gaat het niet om goed of fout, zoals wij christenen denken, maar het gaat om macht.

De kern van het verhaal van Tolkien is, dat macht mensen corrumpeert. Iedereen die de ring in zijn bezit krijgt, gaat ten onder aan die macht. Dit is zo in tegenstelling tot het occulte, dat je niet kunt stellen dat het occult is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 23:07
BerichtOnderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
 
Toen ik vanmiddag de achterdeur opendeed zag ik hem daar liggen. Mijn kater, 2 jaar oud en opeens lag hij daar levenloos en stil. Hij was nog warm, maar zijn ogen stonden wijd open. Hij was aan het dood gaan.
Ik bekeek hem nog eens goed, geen wondje te ontdekken. Ik tilde hem op, slap, levenloos lag hij in mijn armen. Nek gebroken.
De kinderen waren bij mijn ex, ik belde er naar toe. Ze kwamen met hun moeder bij me om hem te begraven. Waarom nu dit katertje, waarom niet mijn oude poes van 12 jaar, die zijn beste tijd gehad heeft? Waarom de grootste deugniet van het stel, die het niet kon nalaten, iedere avond zijn zusje te pesten. En al krijsend en mauwend een stoeipartij aan te gaan met de honden. Ik moest denken aan de momentjes dat hij vol trots er weer aan kwam met een muisje in zijn bek, die hij in het veld gevangen had. En ik moest ook denken aan het laatste muisje, dat smekend op zijn achterpootjes hem aankeek. Die laatste heb ik snel bij hem weggehaald, want zelfs dat vond ik zielig.
pff wat een dag, het is maar een kat, maar het was wel een beestje waar ik enorm aan gehecht was. Mijn zoon heeft de kuil gegraven. Het was eigenlijk zijn poes. Hoewel hij 24 is, zag ik dat hij het moeilijk vond.

Vanavond hadden we een bijbelstudie. Geen traditionele bijbelstudie. Ik liet een aantal films zien over Haiti, en wel over de stichting Hart voor Haiti. Daarna samen gebeden voor Haiti en voor dit werk. Alles wat ze opgebouwd hadden is weg. Ik wil er wat voor doen, weet nog niet precies wat.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 20 januari 2010, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
ARJAN007 schreef:
Dankzij de "veelbejubelde" VVD-achtige partijen hebben we nog steeds bijna geen glasvezelkabel in ons land. Met als gevolg dat ons land achterop gaat raken bij Japan en China. Leuk he, die tot in het extreme doorgevoerde marktwerking, waardoor de regering verboden is om zélf glasvezelkabel aan te leggen. De marktpartijen hebben gewoon onvoldoende geld (en faciliteiten) om elke huisaansluiting van glasvezelkabel te voorzien.

En wat die toestanden rond de indicatiestelling in de zorg betreft: deels is het gewoon een bureaucratische kwestie (wat mij betreft mag de VVD meteen gaan snoeien in al die bureaukratie) en deels ook een kwestie van niet goed omgaan met geld. De regering zou hier prima in kunnen grijpen, ware het niet dat dat tegen de heilige marktwerking ingaat.....
Maar ja.. staatsbemoeienis willen die rechtse partijen ook niet, dus wat wil men dan?
Hoe kom je erbij dat dit een bureaucratische kwestie is? Het gaat die mensen echt niet om de zorg, het gaat hen alleen maar om geld. Als je bewust demente bejaarden benadert om te vragen of zij echt wel hulp nodig hebt, dan kun je niet spreken van bureaucratie, maar van puur machtsmisbruik. Als je mensen al per definitie met wantrouwen benadert, is dat geen bureaucratie, maar machtsmisbruik, want iedereen weet, als je geen goede antwoorden geeft, je je zorg kwijt bent.
De marktwerking heeft ervoor gezorgd, dat mensen zelf weer kunnen kiezen. Het zorgt ervoor dat de lijnen naar de zorgverleners doorzichtelijker zijn geworden. Sinds de thuiszorg niet meer de scepter zwaait is er opeens veel meer mogelijk geworden. Het is duidelijk dat mensen niet meer in een hokje willen worden gezet door overheidsinstanties.
Natuurlijk zijn er mensen die er verkeerd mee omgaan. Maar er zijn meer mensen die er enorm veel profijt van hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 18:22
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
Allereerst zijn de verhalen over de indicatie teveel om op te noemen. Er is sprake van grote willekeur en wantrouwen. Dit verzin ik niet, overdrijf ik niet. Het is tegenwoordig een wonder als je geen problemen hebt met het verkrijgen van je geld voor zorg.

Het tweede punt wat ik wil maken, is dat naar mijn idee met de basisrechten van mensen gesjoemeld wordt. Dit allemaal onder het mom van bezuinigingen en angst voor fraude. Mensen hebben recht op voorzieningen, maar het wordt bijna onmogelijk gemaakt die voorzieningen te verkrijgen.

Het derde punt is, dat er een gebrek is aan een duidelijke visie. Waar wil men naar toe met NL. De enige visie die je krijgt is bezuinigen, pappen en nathouden, maar van een echte doordachte visie is geen enkele sprake.

Wat ik van de VVD heel positief vind, is dat ze beleid durven uit te voeren. Bij elke bezuiniging denk ik, pijnlijk, maar wel logisch, passend in de visie. De herstructurering van de WAO vind ik daar een heel goed voorbeeld van. Mensen die dachten dat ze niets meer konden, zijn uiteindelijk toch weer terecht gekomen in de maatschappij.
Wat mij nog meer aanspreekt, is dat ze de verantwoordelijkheid bij het individu durven te leggen. Dat ze groter vertrouwen hebben in de mens dan de PvdA. De PGB vind ik daar een groot voorbeeld van. Mensen mogen nu zelf beslissen welke zorg ze kunnen krijgen, ze zijn niet meer afhankelijk van de regering, maar kunnen hun leven op een veel betere manier inrichten, met behoeftes die bij hen passen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 20 januari 2010, 18:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 08:41
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
Als we het over politiek hebben, laten we dan eens over de staatsterreur hebben van dit kabinet. De regering heeft als taak betrouwbaar te zijn voor haar onderdanen. Deze regering oefent een macht uit over de zwaksten van de samenleving.

Een aantal voorbeelden uit de praktijk:

Mensen die al jarenlang zorgverlening hebben gehad, krijgen op dit moment niets meer. De manier waarop ze worden benaderd, is schrijnend. Vaak wordt er van tevoren van uit gegaan, dat mensen de zaak oplichten, de kans op ontzegging van zorg is groter dan dat je zorg gewoon doorgaat.
Er zijn verhalen bekend, dat demente bejaarden ondervraagd worden of ze echt wel hulp nodig hebben, en vaak wordt deze hulp dan ook ontzegd.

Dan nog de ziekelijk controlezucht van de regering:

Als je bijstand ontvangt, ben je goed de pineut. Als je een vriendin hebt, moet je oppassen dat je niet doordeweeks bij haar blijft slapen, anders denken ze meteen dat je samenwoont.
Als je over 10 jaar misschien over een erfenis kunt beschikken, moet je dat melden, anders pleeg je fraude.
Als je een auto leent van een ander, moet je die niet voor je huis zetten, want dan zeggen ze dat je een auto hebt. Terwijl je in mijn ogen een auto hebt, als die op jouw naam staat, je de belasting ervoor betaalt en de onkosten ervoor. Maar voor deze mensen schijnen de gewone wetten niet meer te bestaan.

De zwaksten in de samenleving hebben te maken met staatsterreur, en staatswillekeur. En omdat ze niet in staat zijn voor zichzelf op te komen, wordt dit allemaal maar toegestaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 23:24
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
THOMAS968 schreef:
Ok het is de koningin van het levenslied en zo, maar toch speciaal voor de woudfriezen die het dichtst bij Groningen wonen:

http://www.youtube.com/watch?v=jENoIlwRBV0&feature=related

Onverstaanbaar voor velen vrees, ik.

Thomas

Dit Thomas, gaat me veel te ver.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
 
MIEKE364 schreef:
Vaak wordt een verhaal dat in de bijbel wordt geschreven op een bepaalde manier bedoelt, niet echt letterlijk maar meer de moraal van het verhaal, zeg maar. Het zijn vaak metaforen die je kunt vertalen naar situaties zoals de dominee vaak doet in zijn of haar preken.
Van De Zoon maak ik ook geen Dochter hoor.
Ik zeg ook dat we de weg van Christus niet kunnen gaan maar wel zeggen de weg van Christus bereidt zijn na te volgen als we ons christen noemen voorzover dat ons mensen gegeven is en nogmaals God komt ons halverwege tegemoet en dat is in Zijn Genade en Barmhartigheid....

Het is mij te allegorisch zoals je je dit voorstelt. Als Jezus zegt dat Hij de Weg is, dat betekent, dat we Hem daadwerkelijk moeten aannemen. Hij is niet alleen de wegwijzer, maar Hij is tevens de enige weg ter behoudenis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 19:54
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
THOMAS968 schreef:
Persoonlijk drink ik wijn en rook niet maar snap wel dat mensen dat af en toe willen. Het is rustgevend en opwekkend en kennelijk hebben we die behoefte.

Toch is er wel een gradueel verschil. Iemand met diabetes die rookt breekt zijn lichaam wel snel af. Internisten hebben als kreet dat roken voor een diabeet gelijk staat aan bidden om complicaties. Als je dan als diabeet door blijft roken heb je wel een keus gemaakt voor snel verslechterende bloedvaten, geleidelijke blindheid en nieren die het opgeven. Dat is toch een verschil met mijn grootvader die elke zondagochtend na de preek een sigaar opstak. Een rokende diabeet kan zich wel wijsmaken dat hij geen onruststoker is, in een ontspannen sfeer gezelligheid om zich heen verzamelt en er andere dingen ook slecht zijn, hij neemt wel veel meer risico. En hoewel iedereen van het roken af kan komen, je moet het gewoon echt willen, maakt het wel uit hoe je rookt. Bij sommige ziektes rast roken de gezondheid op een onverantwoorde wijze aan en dat is toch anders dan af en toe eentje opsteken.

Thomas

Dank je wel voor deze waarschuwing Thomas, dit neem ik ter harte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 18:16
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
Deze speciaal voor Rel

http://www.youtube.com/watch?v=HieHPQKqVz4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 18:06
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
Om de andere noorderlingen niet voor het hoofd te stoten

http://www.youtube.com/watch?v=1zNuRmfexMw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 18:04
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
Om alvast in de stemming te komen::

http://www.youtube.com/watch?v=GBna3YSG00c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 17:55
BerichtOnderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
 
HENK710 schreef:
Als Zijn schepsel hebben we zeker rechten! Daarin ligt immers de scheppingsgedachte verborgen! Recht houdt echter niet in dat je het dan ook altijd ten volle krijgt. Daar is interactie voor nodig...en die hebben we, zo geloven wij, ten volle als we Jezus aannemen als onze Verlosser. Maar dat maakt nog niet dat we onszelf op de borst moeten kloppen dat wij wel 'ja' gezegd hebben en anderen niet. Immers, niet ieder die "Here, Here" zegt zal worden binnengehaald.
Ik denk dat we het in de kern wel eens zijn, maar dat ik je formuleringen onzuiver vind. Als schepsel hebben wij die rechten verspeeld met de zondeval. Vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om tot ons scheppingsdoel te komen. In Christus hebben we de genade ontvangen waardoor we weer aanvaard zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 18 januari 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
 
HENK710 schreef:
[list=a][*]Recht op Gods liefde is inderdaad niet enkel weggelegd voor christenen. Dat recht geldt iedereen als Zijn schepsel. Hij klopt dus wel bij iedereen aan met het aanbod van Zijn liefde. Maar of ieder dat ook beantwoordt...dat zal de toekomst uitwijzen Knipoog smiley
Misschien is het goed om je woorden even te verduidelijken door aan te geven welke van de beide invullingen het beste past bij jouw opmerking?

Toch zit er een tegenstelling in deze gedachte. Recht op zijn Liefde heeft niemand. Ontvangen van Zijn genade wel. Het zijn de christenen die ja gezegd hebben op Zijn Liefde. En daarmee ontstaat het onderscheid tussen christenen en niet-christenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:25
BerichtOnderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
 
Wat ik erg vind, is dat hij iemand is, die beter moet weten. Maar Gods Woord en Wijsheid aan de kant schuift en zijn eigen wijsheid er voor in de plaats stelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
 
MIEKE364 schreef:
Het ontkennen van God is niet een stelling waarmee ik het eens ben, laat dat duidelijk zijn. God is voor mij de basis, de Schepper van alle leven.

Met al die punten ben ik het met je eens, toch zie ik God als vele malen groter dan een Persoon.

Je ontkent echter wel dat Jezus de Enige Weg tot de Vader is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 18 januari 2010, 13:46
BerichtOnderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
 
SUSANNAH475 schreef:
Nou Chat, volgens mij kun je best wat besparen als je bijv. TV, PC enz. gewoon uit doet i.p.v. dat het stand-by staat bijvoorbeeld.
Bij weinig inkomsten kan dat veel uitmaken, denk ik ... Knipoog smiley
Misschien ben ik een van de weinigen die eens een keer zijn nota leest.

De jaarlijkse kosten voor mijn electriciteit maken slechts 1/7 onderdeel uit van de energierekening.

De energiebelasting kost mij meer dan electriciteit.

De kosten voor gasverbruik is meer dan 2 keer zoveel dan electriciteit.

Waarom wordt dan zoveel nadruk gelegd op verbruik van electriciteit? En omdat daar in mijn ogen nauwelijks winst te behalen is, zij het met heel veel moeite, doe ik daar de moeite gewoon niet voor.

Wel let ik op standby apparaten, maar dat is omdat het gevaarlijk is de apparaten de hele tijd op standby te laten staan.

Bovendien heb ik geen geldproblemen, kan goed leven, heb geen schulden en heb ook genoeg geld om af en toe wat extra's te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 17 januari 2010, 20:47
BerichtOnderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
 
JILL658 schreef:
Pakte mijn post en daar was de afrekening van de energienota. Boze smiley Spannend heb ik het goed gedaan dit jaar. Moet ik bij betalen of krijg ik wat terug. Twijfelende smiley Elk jaar is dat steeds een streven van mij om minder te verbruiken, maar of dat werkelijk ook lukt is de vraag. Gefrustreerde smiley
Veel opgelet , steeds de lichten uit. Coole smiley met zonnebril De cv wat eerder zachter en toch lekker warm houden. Alle stekkers eruit voor de nacht, want ik heb gehoord dat ook al is het uit je apperatuur en de stekker zitten nog in het stopcontact dan blijft het energie pakken. Veel gemopper hier waarom zijn die stekker er steeds uit???? Woedende smiley
Ben benieuwd wat het me heeft opgeleverd? Smiley die vol vragen zit
Envelop open gescheurd en jawel hoor daar staat het
TE VEEL IN REKENING GEBRACHT bijna 70eurotjes. Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Het was dus de moeite waard, van al dat stekkergetrek!!! Knipoog smiley
Leuk begin van de dag Lachende smiley
Laatst ook mijn energierekening gekregen...Stekkers laat ik altijd in de apparaten zitten. Pas als ik naar bed ga, gaat de verwarming uit. Ik heb dag en nachtstroom maar was vaak overdag. Vind de bezuinigingen op electriciteit onzin, is toch alleen maar met tientjes op jaarbasis naar beneden te brengen. Trek me er dus ook niks van aan.
187 euro teruggekregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 22:32
BerichtOnderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
 
Als hij nu eens bij de oorzaak begint, wat voor boodschap vertelt hij de mensen nog? Waar gelooft hij zelf nog in? Het is toch geen wonder dat zijn kerk leegloopt als hij deze boodschap uitdraagt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
Als fervent roker ligt het voor de hand om hier een reactie te plaatsen.

De vraag wat is zonde, is eigenlijk moeilijker dan je denkt. We denken zo snel in regeltjes, terwijl ik geloof dat zonde iets subjectiefs is. Voor veel dingen geldt, wat is jouw houding er tegenover, welke plaats neemt het in beslag in je leven. Ik geloof dat alles wat je belangrijker vindt dan God tot een afgod kan worden.

Persoonlijk vind ik geld een wrede meester. Hoeveel ruzies ontstaan niet door geld? Relaties die kapot gaan om geld. Kapotte relaties die nog verder kapot gemaakt worden om geld. Mensen denken vaak dat geld gelukkig maakt, maar als je het hebt, ben je bang om het kwijt te raken.

Volgens mij heeft zonde veel meer te maken met de schade die je in je relaties aanbrengt. Als ik de 10 geboden lees, zie ik dat het eigenlijk voortdurend gaat over of jouw gedrag schade toebrengt aan de ander. Nu grijpt iedere moralist de kans aan om duidelijk te maken hoe ongezond het is, maar schade gaat volgens mij meer om emotionele schade.

Roken associeer ik met gezelligheid. Ik merk dat in een omgeving waar mensen roken, mensen ook vaker ontspannener zijn. Wat betreft hart en vaatziekten, stress veroorzaakt ook hartproblemen. Een bekend spreekwoord is: een tevreden roker is geen onruststoker. Vaak werkt een sigaretje ontspannend, en dat kan heel zinvol zijn.

Of het zonde is, ligt er aan hoe belangrijk het voor je is. Maar dat geldt voor heel veel dingen. En het is altijd iets persoonlijks tussen jou en de Heer denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:10
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MIEKE364 schreef:
Beste Chatuliem,
Zeker zal de Heilige Geest je leiden als je Hem toelaat in je leven, in hart, geest en ziel. Ik zie in mijn eigen omgeving, zorgzame, liefdevolle mensen die al de helft van hun leven trouw samen leven, beiden werken in de zorg die het christenzijn leven op een manier waar menige hetero zich aan zou kunnen optrekken, geloof me. De mensen die ik beschrijf zijn homofielen. En zo ken ik nog een stel en (twee) andersgeaarden die leven als christenen zonder partner. De Liefde van God is niet exclusief maar inclusief, ieder die schuilt onder de vleugels van Zijn Liefde is gered.
Excessief gedrag veroordeel ik want daar schaadt je je lichaam, geest en ziel mee en dat van degenen met wie je liederlijk gedrag deelt, buiten kijf.

Twee dingen: ten eerste geloof ik niet dat je mensen moet veroordelen. Je kunt wel hun gedrag veroordelen, dat geldt voor iedereen. Het is een feit dat homoseksualiteit sterk veroordeeld wordt in de Bijbel, dus je kunt niet zomaar gedrag toepraten wat rechtstreeks tegen Gods Woord in gaat. Dat wil niet zeggen, dat je ze als mens maar moet veroordelen.Wat ik pertinent onjuist vind, is om zonde maar weg te poetsen onder het mom van liefde. Echte liefde is vertellen van verlossing van zonde. Als je het gedrag van mensen goedpraat blokkeer je deze weg. Ik geloof dat God mensen van zonde overtuigt, en daarom sluiten wij als gemeente nooit de deuren voor welke zondaar dan ook. Maar daarom is het onze taak mensen bij God te brengen, En het goedpraten van zond vormt een belemmering voor Gods werk


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 14 januari 2010, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 00:27
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
THOMAS968 schreef:
Chat,

Als ik daaruit mag afleiden dat twee mannen of twee vrouwen die in een liefdesrelatie met elkaar leven niet meer ongepast zijn in je ogen dan is er grote pastorale winst behaald. Dan worden het eindelijk medechristenen die naar hun geaardheid mogen leven. Bij de pastorale praktijk gaat het altijd over die situaties en hen noemde ik mijn broeders en zusters.

Thomas

Dit gaat me te snel. Ten eerste geloof ik dat als je je hart aan de Heer geeft, Hij ook duidelijk maakt dat je moet breken met je oude leven. Zelf geloof ik dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen gaan. Daar is een conflict wat altijd zal blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:50
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
THOMAS968 schreef:
en kijk eens rond in hoerenbuurten, bij incestplegers, de mensenhandel die er aan voorafgaat, meisjes in Belgische kelders en wat denk je wat hetero's op parkeerplaatsen wel niet uitspoken?

Kom op, chat.

Thomas

Dus wat veroordeel ik, ik veroordeel ongepast gedrag. Dat dat ook bij hetero's voorkomt is net zo te veroordelen als bij homo's. Als we naaktlopen niet accepteren van hetero's waarom wel dan van homo's???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:45
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
HENK710 schreef:
Hoe apart toch om te zien hoe dit artikel ineens lijkt te gaan over veroordeling van homo's als ik de reacties beluister. Nergens wordt door de paus de homo veroordeeld. Enkel (de keuze voor) het huwelijk van homo's wordt verworpen door de paus.
Henk, ik vraag me af waarom jij dit topic geopend hebt. We hebben er al zo vaak over gehad hier op het forum. Wat wil je met deze bijdrage nu aangeven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
PIETER649 schreef:
het is misschien niet overal bekend, maar niet iedere homo vaart mee tijdens de gay-parade en ze lijken ook niet allemaal op Jos Brink, Gerard Joling of Gordon... Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 12 januari 2010, 22:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 162 163 164 165 166 167 168 169 Volgende
Pagina 165 van 169