ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 17:25
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
FRANKT627 schreef:
Hé Cross, dank je wel voor de info. Ik zag dat er Breda een Intratuin-winkel is. Niet zo ver hier vandaan dus. De andere site zal ik eens besturen. Lachende smiley

Intratuin vind ik een heel erg leuke winkel, maar wel behoorlijk duur. 'k Zou zelf liever kiezen voor een tuincentrum in een dorp, maar die moet je dan wel weten. 'k Ken Noord-Brabant niet zo goed.

Succes! 't Is er zeker weer voor. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 12:41
BerichtOnderwerp: Mooie techniek
 
THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch_popup?v=6Cf7IL_eZ38&vq=medium


Wel bijzonder....

Thomas

Zeker bijzonder. 'k Denk dat dit niet onbereikbaar is, maar dan moet je wel bij het rijkere deel van de wereld horen. 'k Vind het wel iets kils hebben.

Ik hoop trouwens wel, dat ze een goede glazenwasser hebben. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 12:32
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
INKIE095 schreef:
gaaf zeg al die prachtige liederen zo bij elkaar!
ik weet niet of deze al voorbij is gekomen (net nieuw hier) maar deze is erg mooi:

http://www.youtube.com/watch?v=rBPrDPsolCQ

Maakt helemaal niks uit hoor, een mooi lied is 't waard om vaker naar te luisteren. 'k Heb een lied weleens vaker geplaatst, omdat ik 'm zoooo mooi vond. Net als deze......

http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE

Een troostvol lied wat me steeds weer 'raakt', omdat ik dan terug denk aan een moeilijke periode. Hij was er!


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 maart 2011, 12:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 23:44
BerichtOnderwerp: Drachten
 
LISA610 schreef:
Smiley die vol vragen zit Volgens mij moet jij de aardrijkskunde-lessen van de basis-school nog een keertje doornemen Leonard Gefrustreerde smiley

Oeps, 'k had nog niet gezien dat jij hem deze tip ook al gegeven hebt. Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Nou ja, nu hoort hij het van 2 kanten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 23:35
BerichtOnderwerp: Groningen, 20-40jaar? interesse?
 
LEONARD480 schreef:
Ja hoor Visser ... mijn voorouders kwamen ook van de eilanden Lachende smiley

Misschien een idee, om je topografie wat bij te spijkeren? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:40
BerichtOnderwerp: Groningen, 20-40jaar? interesse?
 
VISSER278 schreef:
Heeeeeel ver van Groningen vandaan in ieder geval.



Zo, zijn we weer on-topic?

'k Vroeg me al af wat jij te zoeken had bij een topic over Groningen, maar nu snap ik het. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:29
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
 
THOMAS968 schreef:
Het mooie aan kinderen is de andere beleving he. De kromme logica bij kinderen van drie vertedert me in ieder geval heel erg.

Thomas

Zeker weten! Geweldig, die logica van hun. Dit was overigens een wat ouder kind, maar ook die kunnen heel leuk uit de hoek komen. Daar geniet ik dagelijks van. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:24
BerichtOnderwerp: Groningen, 20-40jaar? interesse?
 
VISSER278 schreef:
wedden dat ie daar nog nooit van heeft gehoord? Lachende smiley

Ligt dat eh.....misschien in Zeeland?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 20:09
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
 
BEUN656 schreef:
Schrijnend relaas Marijan. Sterkte ermee. En als ik even in mag gaan op Gods weg hierin Hannah: kom er maar om... Is het altijd zo gemakkelijk om Gods weg te accepteren in je leven...? Ik heb er in het verleden flink moeite mee gehad hoor...

Je bedoelt het vast goed Beun, maar ik zie dit niet als schrijnend hoor. Maar toch bedankt! Knipoog smiley

schrijnend (bn): gevoelig, grievend, hartverscheurend, navrant, nijpend, pijnlijk, snerpend, stekend, tragisch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 18:24
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
 
Even een klein beetje humor tussendoor, mag wel hè. Knipoog smiley Is straks in het Jeugdjournaal te zien, gaat ook over dit onderwerp.

Vraag aan een jongen: Zie je ook voordelen in het hebben van een oude moeder?
Zijn serieuze antwoord: Het kan wel heel handig zijn als je een werkstuk voor geschiedenis moeten maken, zij kan dan wel goed helpen.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:26
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
 
HANNAH810 schreef:
zelf ben ik ongewenst kinderloos.
en ook al had ik de keuze om op een lijst geplaatst te worden voor een icsi-behandeling; zelf had ik het idee dat dit toch wel op "scheppertje spelen" begon te lijken, en we hebben er om die reden van af gezien.
ook de kans op baarmoederhals kanker en borstkanker schijnt toe te nemen bij het slikken van veel hormonen.

'k Vind het bijzonder om te lezen, hoe jij met je kinderloosheid omging/omgaat. Voor je keuze heb ik respect. Dat zal niet makkelijk geweest zijn.

wat weinig wordt gerealiseerd, is dat mensen die alleengaand blijven, ook ongewenst kinderloos zijn/blijven; dan heb je nog een extra (eventueel) verdriet; je kunt je emoties met betrekking tot het geen moeder/vader worden, niet met een partner delen, en soms wordt het door "de buitenwereld" niet eens gezien.
wellicht is het dan nog moeilijker!!

Hannah, ik herken me in je stukje Knipoog smiley, al heb ik altijd moeite met het vergelijken van 'leed'. Dat is hier - wat mij betreft - niet aan de orde.

God gaat met iedereen een eigen weg, dus soms kan iets - waar je zelf niet voor gekozen hebt - toch Zijn leiding zijn. Wellicht ziet Hij een andere taak voor je. Hij helpt je daar dan ook zeker in. Dan is geen weg onbegaanbaar en uitzichtsloos.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 22 maart 2011, 17:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:20
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
 
MARISKA601 schreef:
Die term die ik gebruik is meer een vraag?
Hoever kan en mag de medici gaan eigenlijk?

Als bij een echtpaar word geconstateerd dat er sprake is van
onvruchtbaarheid,waarom dan gebruik maken van donoren?

Heeft God er niet een bedoeling mee dat mensen onvruchtbaar zijn?

Mariska, 'k vind dat jij hele goede vragen stelt. Hier denk ik ook weleens over na. Het is moeilijk voor mensen om bijv. kinderloosheid te accepteren, waardoor we heel ver - in dit geval vind ik té ver - gaan. Heel veel is 'maakbaar' geworden, maar daar is ook een (ethische) grens aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:00
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
SUSANNAH475 schreef:
Da's idd. het nadeel van in het onderwijs zitten Marijan.
Voordeel is misschien dat je wel voorjaars- (mei-) vakantie en herfstvakantie hebt, misschien een idee om dan te gaan ? dan is het vast weer wat lager namelijk... Knipoog smiley

Je hebt gelijk hoor, Suus. Eigenlijk heb ik geen klagen. Knipoog smiley Maar 'k vond het verschil wel heel groot.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 22 maart 2011, 17:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:11
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben het met je eens, ik vraag me dan ook af: hoever kan je gaan????
In mijn ogen is dit duidelijk te ver.........maar ja, ik heb makkelijk praten want ik ben in het bezit van twee (meestal)prachtige kinderen, dat is ook wel weer waar......

Toch denk ik er ook zo over, Willemijn. Knipoog smiley

Ik vind dit dus echt veel te ver gaan. De vruchtbare leeftijd van een vrouw houdt, denk ik dan, niet voor niks een keer op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:06
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIO216 schreef:
Moet kunnen, toch??? Knipoog smiley

http://weblogs.nos.nl/binnenlandredactie/2011/03/21/medisch-wonder-of-medische-waanzin/

Persoonlijk vind ik het medische waanzin. Tegenwoordig wordt gauw gedacht, dat alles 'maakbaar' moet zijn. Sommige mensen kunnen niet/nauwelijks omgaan met een onvervulde wens, dus dan krijg je helaas dit soort dingen. Laat ze leren om te accepteren, lijkt mij veel beter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:55
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
'k Kwam er vandaag achter dat de prijs van een appartement in juli, op een Frans eiland, meer dan 5 keer zo hoog is als in bijv. april. Gefrustreerde smiley

Dan ben je blij, dat je zomervakantie - of je nu wilt of niet - in het hoogseizoen valt. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:51
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
CHATULIEM619 schreef:
Zo Marijan, heb ik dan zo weinig indruk op je gemaakt, dat je zegt dat je me na een jaar al vergeten zou zijn?

Jij bent een uitzondering, Chat. Wie zou jou kunnen vergeten? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:50
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
GRIFFIN748 schreef:
wat ook wel handig zou zijn op het forum:

voordat je een reactie plaatst, dat je dan een voorbeeld kunt zien van wat je plaatst, zodat je het eventueel kan veranderen voordat je het definitief plaatst. nu kan het alleen maar achteraf, (als het 'kwaad' al geschied is)..

verder: wat meer bijdetijdse smileys.

Helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:41
BerichtOnderwerp: voorjaarswandeling
 
TRIJNIE671 schreef:
Het was bere gezellig , ondanks dat ik weinig zin had na een drukke week , ik zag een mooie tak moest mee maar ja Lachende smiley was nog effe lopen , maar dankzij de hulp bij het dragen nu wel in huis Lachende smiley bedankt jongens Kussende smiley

Jij blij met die galante boys. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:30
BerichtOnderwerp: chantage???
 
VISSER278 schreef:
Nou, verachting van Gods werk dat maak jij ervan Chat.
Mij gaat het er om hóe die persoonlijke getuigenis gebracht wordt.
En dan hecht ik niet zo veel waarde aan al die bekeringsgeschiedenissen.
God bekeert nl. niet één mens op dezelfde manier, want ieder mens is anders.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, Visser. En ik las in jouw stukje geen verachting. Er zijn ook mensen, die prat gaan op hun bekeringsgeschiedenis. Ik ken verhalen, ook uit zeer behoudende gemeenten (van lang geleden), die een eigen leven zijn gaan leiden. Een ander zou hierdoor het gevoel kunnen krijgen, dat het bij hem/haar ook zo moet gaan. Dat gevoel herken ik wel. Maar God gaat niet met ieder mens eenzelfde weg. Toch kan een persoonlijke getuigenis, mits oprecht gebracht, ook heel mooi en bemoedigend zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 13:10
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
DANIEL777 schreef:
So what als je geloof na meer dan een jaar geen lid meer van cm lid zou zijn gooien ze je oude profiel eruit.
Dus als je dan weer lid wilt worden moet je wel een andere naam nemen

'k Bedoel niet na meer dan een jaar, die mensen ken ik dan echt niet meer. 'k Denk meer aan mensen, die binnen een maand terug komen onder een andere naam. Je denkt dat ze weg zijn, maar ze blijken er gewoon nog te zijn. Dat vind ik verwarrend.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 20 maart 2011, 13:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 12:49
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
'k Weet niet of CM hier iets aan kan doen, maar ik vind het verwarrend en niet echt fijn als mensen - al langer lid van CM - onder een andere naam terug komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 12:47
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
MARYLIEN613 schreef:
Ja ik zal het nog wel leren ook Knipoog smiley
maar ook al is het een digitale discussie, soms voel je toch serieuze spanningen.
maar goed, kga mij straks nog es concentreren op een weekje nachtdienst!

Kan heel gezond en verfrissend zijn, om je meer te richten op reallife. Knipoog smiley

Maar je gaat het vast leren, Marylien. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 12:30
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
THOMAS968 schreef:
Niet-leden kunnen/konden ook zien of leden online zijn. Dat vind ik in strijd met een zekere mate van privacy die we toch mogen of kunnen verwachten. Technisch lijkt het me niet zo moeilijk dat te veranderen, evenals het al dan niet op het forum kunnen kijken. Waarom moeten oud-leden dat beide kunnen? Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk weer lid worden na het benutten van deze mogelijkheden en als ik dat afzet tegen mensen die gluren met wat voor bijbedoeling dan ook, lijkt het me maar beter om deze twee zaken ongedaan te maken. Je bent lid of geen lid.

Thomas, lid.

Is dat nog steeds zo Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 12:23
BerichtOnderwerp: Welkom terug
 
Ach, 't is wel forumvullend een topic 'welkom terug' en 'niet verlengen'. Twijfelende smiley Verraste, verbaasde smiley 'k Probeer het maar positief te zien. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 12:21
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je kan het toch ook anders bekijken? Fijn dat iedereen hier zijn mening kan schrijven? Wil niet zeggen dat je ruzie hebt als je het niet met elkaar eens bent toch???? Verraste, verbaasde smiley

Dat is zeker beter voor je gemoedsrust, 'k leer het steeds beter. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 12:19
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
MARYLIEN613 schreef:
neen maar het werkt wel deprimerend soms,
maar goed zal wel weer over gaan Knipoog smiley

Ergens vind ik het jammer, dat je je laat deprimeren door een (digitale) discussie. Het is het niet waard, om je dag er (al is het maar een beetje) door te laten verpesten. Probeer het, zoals Willemijn ook al aangaf, positief te zien en er van te leren. Mensen denken nu eenmaal verschillend, 't is meestal niet persoonlijk bedoeld.

Ga lekker naar buiten genieten van het zonnetje en laat de pc (en CM-ers) voor wat het is, dan heb je nergens last van. Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 20 maart 2011, 12:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 12:57
BerichtOnderwerp: chantage???
 
CHATULIEM619 schreef:
Misschien zal ik het nog eens duidelijker uitleggen. Als je van jongs af aan opgevoed wordt met de gedachte van: je bent er al, het enige wat je moet doen, is dat geloven, dan komt er een moment, dat God een vreemde voor je is. Je kent Hem alleen van de verhalen die je verteld worden, je kent Hem alleen van wat anderen van Hem vertellen. En zoals het ook in het dagelijkse leven zo is, onbekend maakt onbemind. Als er dan ook nog gezegd wordt, dat als je niet voor Hem kiest je een verschrikkelijke toekomst staat te wachten, dan wordt het eenzijdige beeld enorm versterkt. En helaas doen voldoende kerken daar uit volle overtuiging aan mee. Veel mensen kiezen voor God omdat het alternatief niet bestaat. Er is immers al gekozen, buiten hen zelf om. Allereerst leren ze dat God voor hen kiest, en wie kan nu nee zeggen tegen God? Ten tweede kiezen de ouders voor hen, en als je dat afwijst, wijzen ze hun ouders af. Ten derde beseft men dat God een oordelende God is, dus als je niet voor Hem kiest, staat je een groot oordeel te wachten. Groter dan ongelovigen, omdat jij nl. de keuze hebt.....
Het gaat niet om hoe bepaalde geloofsconstructies worden gezocht, lees theologiëen, maar echt meer om de vraag, herken je jezelf in dit verhaal? En wat is volgens jou de oplossing?

Het kan ook een zegen zijn, als je ouders je opvoeden in het geloof. Zij kunnen namelijk iets laten zien van de liefde van God. Zoals jij het stelt, komt het op mij heel negatief over. Het lijkt alsof het beter is, als je Hem later leert kennen. Maar misschien begrijp ik je niet goed. Ik denk dan, iedere dag die je met Hem mag leven is een zegen! Oftewel....iedere dag die je zonder Hem leeft, is er een teveel.

Ergens herken ik me dus niet in het verhaal, want ik heb op een bepaald moment wel bewust gekozen om Belijdenis te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:21
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Opwekking 702 - De God die Eeuwig Leeft

http://www.youtube.com/watch?v=HSK57OPkStw&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:17
BerichtOnderwerp: De Eerste CM Paas-top 25/50
 
MARIO216 schreef:
In het weekend van pasen wordt ie bekend gemaakt. De eerste CM paas-hitlijst. Lever je lijstje in met je 20 mooiste christelijke nummers in in mijn mailbox en ik maak er een mooi lijsje van. Het hoeven er geen 20 te zijn.
Uiterste inlever datum 17 april.

Leuk idee Mario! Gelukkig heb ik nog even de tijd, want eerst komt de belastingaangifte hè. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 74 Volgende
Pagina 2 van 74