ChristianMatch
 


Forum

Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:51
 
Beste mensen,

De vragen die ik in de groep zou willen gooien zijn: is het Bijbels nog wel verantwoord om als vrouw het randje van de ethiek op te zoeken? Daarhij hoort wat mij betreft ook nog de vraag: mag je voor je eigen lusten je eigen leven en dat van de baby in gevaar brengen? En mag je als arts pogen om als God te zijn? Reacties graag...

MVG.

Beun


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 21 maart 2011, 20:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:54
 
BEUN656 schreef:
Beste mensen,

De vragen die ik in de groep zou willen gooien zijn: is het Bijbels nog wel verantwoord om als vrouw het randje van de ethiek op te zoeken? Daarhij hoort wat mij betreft ook nog de vraag: mag je eigen lusten je eigen en dat van de baby in gevaar brengen? En mag je als arts pogen om als God te zijn? Reactie graag...

MVG.

Beun

Willen we alles in eigen hand houden Beun ...per definitie krijg je kinderen van God toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:57
 
LEONARD480 schreef:
Willen we alles in eigen hand houden Beun ...per definitie krijg je kinderen van God toch?

Ja, mee eens. Maar je voelt hopelijk toch wel aan dat het krijgen van kinderen op 63-jarige leeftijd een kwestie van forceren is? Toch...? Oneigenlijk menselijk ingrijpen inderdaad. En dat is fout.


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 21 maart 2011, 21:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:00
 
BEUN656 schreef:
Ja, mee eens. Maar je voelt hopelijk toch wel aan dat het krijgen van kinderen op 63-jarige leeftijd een kwestie van forceren is? Toch...? Mensenlijk ingrijpen inderdaad. En dat is fout.


Zou er ook niet aan moeten denken...
Denk eens in wat voor zware belasting voor ons ..als mannen dat is.
Pampers kopen ...
Billetjes poederen enz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:08
 
LEONARD480 schreef:
Zou er ook niet aan moeten denken...
Denk eens in wat voor zware belasting voor ons ..als mannen dat is.
Pampers kopen ...
Billetjes poederen enz.

Ja, sjonge. Maar zou je je reacties ff inhoudelijk willen houden AUB?! Ik heb zo even het forum rondgesnuffeld en je reacties blijken niet altijd als inhoudelijk te worden ervaren. Bij deze dus...


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 21 maart 2011, 21:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:14
 
LEONARD480 schreef:
Zou er ook niet aan moeten denken...
Denk eens in wat voor zware belasting voor ons ..als mannen dat is.
Pampers kopen ...
Billetjes poederen enz.

Ach ze is alleen staande moeder dus geen man die daar last van heeft Knipoog smileyEn laten we wel wezen een kinderwagen staat toch veel leuker dan een rolator Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:17
 
HENK710 schreef:
Ach ze is alleen staande moeder dus geen man die daar last van heeft Knipoog smileyEn laten we wel wezen een kinderwagen staat toch veel leuker dan een rolator Clown smiley

ze ziet er griezelig jong uit voor haar leeftijd.....wel een jeugdig aandoende oude moeder iig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:26
 
MIEKE364 schreef:
ze ziet er griezelig jong uit voor haar leeftijd.....wel een jeugdig aandoende oude moeder iig.

Het is toch toevallig niet Marijke van Nimwegen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:27
 
MIEKE364 schreef:
ze ziet er griezelig jong uit voor haar leeftijd.....wel een jeugdig aandoende oude moeder iig.

Als je 17 bent en je hebt een moeder van 80 dan is dat niet goed voor beiden


Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:32
 
THOMAS968 schreef:
Als je 17 bent en je hebt een moeder van 80 dan is dat niet goed voor beiden


Thomas

Precies Thomas. Dat komt er nog even bij kijken. Bedankt de eerste serieuze inhoudelijke reactie op dit onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:32
 
Ze was heel positief op het journaal, maar dat is denk ik voor de buitenwereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:35
 
MARIO216 schreef:
Ze was heel positief op het journaal, maar dat is denk ik voor de buitenwereld.

Tja wat zal ik zeggen, voor haar zwangerschap stond ze al bekend als zijnde "vreemd"en men denkt er nu niet veel beter over...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is toch toevallig niet Marijke van Nimwegen Verraste, verbaasde smiley

nou, je zegt 't, er is vast het nodige knip- en plakwerk aan verricht.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:52
 
THOMAS968 schreef:
Als je 17 bent en je hebt een moeder van 80 dan is dat niet goed voor beiden


Thomas


Helemaal met je eens, Thomas, daar is ze zich - blijkens het interview - terdege van bewust en haalt als reden aan dat dat niet verwerpelijk is, dat andere moeders ook wel een handicap kunnen hebben, geestelijk of lichamelijk en jong kunnen sterven....wat een drogredenen vond ik dat.

Dat er geen voldoende achterban is vind ik, met een geïnterviewde arts, ook erg zorgwekkend. Als deze vrouw wegvalt lijkt het erop dat dit kind aan zichzelf is overgeleverd. Ik ben benieuwd of dat ook mee heeft geteld bij de screening van deze vrouw bij haar verzoek om ivf.

Verbazingwekkend dat deze vrouw het voor elkaar krijgt een kind groot te mogen brengen hoewel ze liefdevol spreekt over haar kleine.

Kortom ik vind dat het niet moet kunnen. De grens in Nederland van 45 jaar om heel goede redenen zou mondiaal gehanteerd kunnen worden. En wat mee moet tellen is of er voldoende netwerk is voor de (vaak alleenstaande) moeders met zo'n late kinderwens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:54
 
MIEKE364 schreef:
Helemaal met je eens, Thomas, daar is ze zich - blijkens het interview - terdege van bewust en haalt als reden aan dat dat niet verwerpelijk is, dat andere moeders ook wel een handicap kunnen hebben, geestelijk of lichamelijk en jong kunnen sterven....wat een drogredenen vond ik dat.

Dat er geen voldoende achterban is vind ik, met een geïnterviewde arts, ook erg zorgwekkend. Als deze vrouw wegvalt lijkt het erop dat dit kind aan zichzelf is overgeleverd. Ik ben benieuwd of dat ook mee heeft geteld bij de screening van deze vrouw bij haar verzoek om ivf.

Verbazingwekkend dat deze vrouw het voor elkaar krijgt een kind groot te mogen brengen hoewel ze liefdevol spreekt over haar kleine.

Kortom ik vind dat het niet moet kunnen. De grens in Nederland van 45 jaar om heel goede redenen zou mondiaal gehanteerd kunnen worden. En wat mee moet tellen is of er voldoende netwerk is voor de (vaak alleenstaande) moeders met zo'n late kinderwens.

Ik vraag me dan af waarom ze nu pas besloten heeft tot een zwangerschap?????en niet tien jaar eerder???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:59
 
Carierre maken?????????????????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:00
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag me dan af waarom ze nu pas besloten heeft tot een zwangerschap?????en niet tien jaar eerder???

Vanuit het interview begreep ik dat ze het gevoel kreeg dat het nu of nooit was en het om die reden nu heeft doorgezet hoewel ze er al wel eerder over had gedacht.

Zou die Italiaanse arts niet om ethische redenen gestopt kunnen worden? Weet iemand iets van dit soort zaken, internationaal recht, afdeling ethische afspraken of zoiets?

Intussen heeft Leeuwarden wel een internationaal unicum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:12
 
Deze moeder heeft wel het kind gebaard.
Biologisch gezien heeft ze niks met dit kind.
Ik vraag me af of de artsen niet voor God gaan spelen om het
voor iedere vrouw mogelijk te maken een kind te krijgen.

In Nederland ligt de grens bij 45.
Deze Italiaanse arts is al vaak in het nieuws geweest omtrent de behandeling
van vrouwen boven de 50 jaar zwanger te maken.

Echtparen van boven de 45 komen al niet meer in aanmerking voor adoptie.

Moeten we niet moedertje natuur de gang laten gaan na ons 45ste?
Ik zelf ben er op tegen om eicellen en zaadcellen te doneren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:21
 
BEUN656 schreef:
Beste mensen,

De vragen die ik in de groep zou willen gooien zijn: is het Bijbels nog wel verantwoord om als vrouw het randje van de ethiek op te zoeken? Daarhij hoort wat mij betreft ook nog de vraag: mag je voor je eigen lusten je eigen leven en dat van de baby in gevaar brengen? En mag je als arts pogen om als God te zijn? Reacties graag...

MVG.

Beun

Beun,

Met alle respect maar ik heb wat moeite met je uitspraak dat artsen pogen als God te zijn. IVF vindt al jaren plaats en is een zegen als paren ongewild kinderloos zijn. Het probleem zit hier niet in de technische kant, het blijkt mogelijk te zijn, maar meer in de ethiek. Is het wel goed om een techniek die blijkt te werken nog toe te passen op die leeftijd. Niet alles wat kan, is geoorloofd. Vanuit mijn achtergrond, ik heb nogal veel te maken met kinderen met afwijkend gedrag, zeg ik dat je het in het belang van het kind niet moet doen. Theoretisch ziet deze moeder haar kind nauwelijks volwassen worden. Na je 63e moet je serieus rekening houden met lichamelijke en mogelijk geestelijke achteruitgang. De artsen en de vrouw handelen onverantwoord naar het kind toe.

In bijbelse tijden kwam dit natuurlijk niet voor. De bijbel kan er ook niet rechtstreeks over spreken. Sara kreeg een kind terwijl het haar niet meer naar de wijze der vrouwen ging en ze was dus in principe onvruchtbaar en daarvoor klaarblijkelijk ook. Dan gaat het om een ingrijpen van God tegen de natuurwetten in. Dat is iets anders dan dit. Je kunt hooguit stellen dat God in dit geval een oude moeder wel acceptabel vond.

Thomas, een ouder heeft geen recht op een kind, een kind heeft recht op een ouder.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 23:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:27
 
MIEKE364 schreef:
Vanuit het interview begreep ik dat ze het gevoel kreeg dat het nu of nooit was en het om die reden nu heeft doorgezet hoewel ze er al wel eerder over had gedacht.

Zou die Italiaanse arts niet om ethische redenen gestopt kunnen worden? Weet iemand iets van dit soort zaken, internationaal recht, afdeling ethische afspraken of zoiets?

Intussen heeft Leeuwarden wel een internationaal unicum.

In Italië geldt Italiaans recht. Recht is normaal gesproken gebonden aan de plaats, niet aan de nationaliteit. Buitenlanders moeten zich in Nederland aan de Nederlandse wet houden. Er is echter naar de wet gesproken geen sprake van een misdrijf. Dat artsen vrouwen boven een bepaalde leeftijd niet meer helpen kan ook beleid zijn. De arts kan alleen gestopt worden op basis van wetgeving en die ontbreekt. Dan wordt het een kwestie van ethiek.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 23:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:51
 
THOMAS968 schreef:
Beun,

Met alle respect maar ik heb wat moeite met je uitspraak dat artsen pogen als God te zijn. IVF vindt al jaren plaats en is een zegen als paren ongewild kinderloos zijn. Het probleem zit hier niet in de technische kant, het blijkt mogelijk te zijn, maar meer in de ethiek. Is het wel goed om een techniek die blijkt te werken nog toe te passen op die leeftijd. Niet alles wat kan, is geoorloofd. Vanuit mijn achtergrond, ik heb nogal veel te maken met kinderen met afwijkend gedrag, zeg ik dat je het in het belang van het kind niet moet doen. Theoretisch ziet deze moeder haar kind nauwelijks volwassen worden. Na je 63e moet je serieus rekening houden met lichamelijke en mogelijk geestelijke achteruitgang. De artsen, maar ook de vrouw handelen onverantwoord naar het kind toe.

In bijbelse tijden kwam dit natuurlijk niet voor. De bijbel kan er ook niet rechtstreeks over spreken. Sara kreeg een kind terwijl het haar niet meer naar de wijze der vrouwen ging en ze was dus in principe onvruchtbaar en daarvoor klaarblijkelijk ook. Dan gaat het om een ingrijpen van God tegen de natuurwetten in. Dat is iets anders dan dit. Je kunt hooguit stellen dat God in dit geval een oude moeder wel acceptabel vond.

Wat fijn dat je commentaar geeft die rechtstreeks aansluit op waar ik mee begon. Ik ben het namelijk van harte met je eens. Kinderloze echtparen sluit ik ook helemaal uit van deze discussie. Mijn punt is helemaal toegespitst op het krijgen van een kind op 63-jarige leeftijd. Zelf vind ik dat onverantwoord en onbijbels aangezien je dan medici inschakeld om de schepping uit te buiten.


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 21 maart 2011, 22:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 23:06
 
Deze pasgeboren kind is GEEN gave van God maar tegen Gods wil.
Bij Sara en Elisabeth kregen hun zoon van door God zelf gegeven souverein, maar toch denken de Italiaanse artsen anders dan de wil van God.
Het gaat hier alleen om de wereldnieuws, daar wijs ik dit af.
Die vrouw heeft geen gemeenschap met een man, maar door de arts behandeld.
Die vrouw had beter een kind laten adopteren, dat vind ik geen bezwaar.
Maar de leeftijdgrens voor een vrouw bij het ontvangen van een kind is wel belangrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 23:09
 
BEUN656 schreef:
Wat fijn dat je commentaar geeft die rechtstreeks aansluit op waar ik mee begon. Ik ben het namelijk van harte met je eens. Kinderloze echtparen sluit ik ook helemaal uit van deze discussie. Mijn punt is helemaal toegespitst op het krijgen van een kind op 63-jarige leeftijd. Zelf vind ik dat onverantwoord en onbijbels aangezien je dan medici inschakeld om de schepping uit te buiten.

In dit geval ben ik het met je eens. Toch heb ik moeite met je uitspraak dat artsen voor God spelen. Het argument is in zeer behoudende kring ook misbruikt om kinderen niet in te laten enten tegen polio. En dan krijg ik een waas voor mijn ogen. Ik ga er overigens van uit dat je het hier toespitst op deze vrouw en niet op die situatie. Artsen grijpen natuurlijk altijd in tegen de natuurlijke loop van de dingen en dat is normaal gesproken naar mijn idee een zegen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 23:11
 
HERMAN388 schreef:
Deze pasgeboren kind is GEEN gave van God maar tegen Gods wil.
Bij Sara en Elisabeth kregen hun zoon van door God zelf gegeven souverein, maar toch denken de Italiaanse artsen anders dan de wil van God.
Het gaat hier alleen om de wereldnieuws, daar wijs ik dit af.
Die vrouw heeft geen gemeenschap met een man, maar door de arts behandeld.
Die vrouw had beter een kind laten adopteren, dat vind ik geen bezwaar.
Maar de leeftijdgrens voor een vrouw bij het ontvangen van een kind is wel belangrijk.

Oeps, ik vind dat je met die stelling wel erg ver gaat hoor.
Dat kind wat geboren is kan er toch niks aan doen dat die moeder daarvoor kiest...???
Volgens mij zijn alle kinderen bij God welkom, het kan alleen zo zijn dat het niet op een verantwoordelijke manier (en/ of natuurlijke manier) verwekt is, zoals hier en dat is m.i. idd. niet de manier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 23:20
 
THOMAS968 schreef:
In Italië geldt Italiaans recht. Recht is normaal gesproken gebonden aan de plaats, niet aan de nationaliteit. Buitenlanders moeten zich in Nederland aan de Nederlandse wet houden. Er is echter naar de wet gesproken geen sprake van een misdrijf. Dat artsen vrouwen boven een bepaalde leeftijd niet meer helpen kan ook beleid zijn. De arts kan alleen gestopt worden op basis van wetgeving en die ontbreekt. Dan wordt het een kwestie van ethiek.

Thomas.


Dank je, Thomas, voor je reactie. Dit zou misschien een aanleiding kunnen zijn voor internationale ethische afspraken waaraan landen te houden zijn middels convenanten of zoiets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 23:45
 
Ik heb de verschillende meningen op dit topic en bekeken en ik moest toch ook even terugdenken aan de discussie die ik hier zaterdagavond over heb zitten voeren met een aantal dames. Hoewel de één zich hierover een stuk ongenuanceerder uitsprak dan de ander, waren we het er allemaal wel over eens dat het in onze beleving niet verstandig is om op je 63-ste nog te proberen om op een kunstmatige manier zwanger te worden. En daarbij gaat het dus niet om de manier waarop, want ook ik ken mensen in mijn nabije omgeving die jarenlang bezig zijn geweest met IVF of andere behandelingen om toch een kindje te krijgen. En mijn allerbeste vriendin en mijn oudste broer zijn nog altijd ongewenst kinderloos, dus ik weet van heel dichtbij wel verdriet dat met zich mee kan brengen.

Het feit dat de medische wetenschap dan ook zo ver is gekomen, dat het soms wel mogelijk is om met wat hulp een eigen kind te krijgen zul je mij dan ook niet horen veroordelen. Eigenlijk wil ik helemaal niets veroordelen. Toch kan ik er niet om heen dat ik van mening ben dat vrouwen van 63 niet meer de leeftijd hebben om nog moeder te worden. Daar zijn ze fysiek en mentaal ook niet op ingesteld (volgens mijn nichtje en mijn oom die beiden huisarts zijn en dus niet gewoon op gevoel praten maar juist op grond van hun medische kennis... puur op het gevoel ben ik het echter wel met ze eens... Knipoog smiley ).

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik een paar hele jonge ouders heb (mijn moeder is 64 en mijn vader is 66). Ze zijn allebei gezond en fit. Maar ik zie ze nog niet de hele dag achter een peuter aan vliegen, laat staan dat ik verwacht dat ze over tien jaar een balletje lopen te trappen met een jochie van een jaar of 12 (hoewel mijn vader het ongetwijfeld niet kan waarderen als ik dat nu zo zeg, dus sssst Knipoog smiley ).

Afgezien daarvan krijg je als moeder en kind volgens mij te maken met een enorme generatiekloof als je 63 bent op het moment dat jouw kind geboren wordt. Als dat kindje 17 is, is die moeder 80 Verraste, verbaasde smiley ... sterker nog als dat kindje 27 is en die moeder dan nog leeft, dan is die moeder 90 Verraste, verbaasde smiley .. zo oud als mijn grootmoeder nu is dus.. die in een rolstoel zit.. begint te dementeren.. nog steeds ongelofelijk lief is, maar zij kan onmogelijk de rol vervullen die mijn moeder vervulde toen ik net bevallen was van haar eerste kleinkind/mijn oudste zoon.

Hoe onverstandig ik het ook van die moeder en de artsen vind, eigenlijk heb ik vooral medelijden met dat kleine kindje. Dat heeft geen keus gehad, maar wordt gewoon geboren daar waar het wordt geboren. Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat dit kindje geen kind van God is. Dan spreek je meteen al een veroordeling uit over het kind en daar doe je het in mijn ogen echt mee tekort. Ik denk dat we beter kunnen bidden tot God om Hem te vragen om toch ook vooral naar dit kindje om te kijken. Dat zal dit kindje nog meer dan nodig hebben. Want ik kan het idee niet loslaten dat dit kindje wel eens heel veel kan gaan missen... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 02:41
 
HERMAN388 schreef:
Deze pasgeboren kind is GEEN gave van God maar tegen Gods wil.
Bij Sara en Elisabeth kregen hun zoon van door God zelf gegeven souverein, maar toch denken de Italiaanse artsen anders dan de wil van God.
Het gaat hier alleen om de wereldnieuws, daar wijs ik dit af.
Die vrouw heeft geen gemeenschap met een man, maar door de arts behandeld.
Die vrouw had beter een kind laten adopteren, dat vind ik geen bezwaar.
Maar de leeftijdgrens voor een vrouw bij het ontvangen van een kind is wel belangrijk.

Come on folks! Dit slaat echt alles! Deze eerste zin vind ik grof. Elk schepsel komt uit Zijn hand voort! Ook dit kind! Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 02:46
 
MARISKA601 schreef:
Deze moeder heeft wel het kind gebaard.
Biologisch gezien heeft ze niks met dit kind.
Ik vraag me af of de artsen niet voor God gaan spelen om het
voor iedere vrouw mogelijk te maken een kind te krijgen.

BEUN656 schreef:
En mag je als arts pogen om als God te zijn?

Kijk, dit is nou exact wat ik bedoel! Bedankt Mariska!


Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 22 maart 2011, 03:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 08:35
 
MARIO216 schreef:
Carierre maken?????????????????????

Kun je ook doen terwijl er kinderen komen hoor Mario. Is dan wel een kwestie van een hele goede balans vinden, maar ook dat is niet onmogelijk. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 08:48
 
BEUN656 schreef:
Beste mensen,

De vragen die ik in de groep zou willen gooien zijn: is het Bijbels nog wel verantwoord om als vrouw het randje van de ethiek op te zoeken? Daarhij hoort wat mij betreft ook nog de vraag: mag je voor je eigen lusten je eigen leven en dat van de baby in gevaar brengen? En mag je als arts pogen om als God te zijn? Reacties graag...

MVG.

Beun

hallo allemaal,
Ik heb zeer ernstige bedenkingen over het krijgen van kinderen op zo'n hoge leeftijd..... niet zo zeer om het beeld wat je oproept( is het je oma, nee mijn moeder, of wat als jij sterft voordat je kind groot is), maar meer omdat God het juist vond om een grens te stellen aan het menselijk lichaam. Als Hij had gewild dat we tot op hoge leeftijd kinderen zouden krijgen, dan had God ons dat wel gegeven. Wat ik me afvraag, waarom is die grens er? mannen kunnen wél tot op hoge leeftijd voor nageslacht zorgen, waarom? Is er iemnand die mij dat kan uitleggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3