ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 16:45
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...en mensen of andere dieren verslinden...brrrrr

Nou, daar had ik niet echt bij stil gestaan( al lust ik best een lekkere hap Clown smiley ), het gaat om zijn snelheid en doelgerichtheid...en sierlijk..dat is ie/zij ook..

mooi toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 18:28
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
MAR907 schreef:
Weet het wel zeker..... Want Moslim is niks meer dan een volks naam zoals wij Nederlanders genoemd worden.

Wel hangt de Moslim hoofdzakelijk het geloof van "Islam" aan.
Islam hebben hun rustdag op " Het hoogtepunt van de week ligt voor moslims op vrijdagmiddag, vergelijkbaar met de sjabbat voor joden en de zondag voor de christenen. " Islam is gericht op "Mekka"......
(WIKEPEDIA)

Waar Ezechiel over spreekt is al gebeurd maar de "kerk" gooit het naar de toekomst.

Maar zijn de moslims dan een deel van het volk Israël? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 18:23
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
PIETER649 schreef:
Waar ik moeite mee heb, veel moeite zelfs, is het gewicht dat aan deze zaak word gehangen.
Echtscheiding mag niet, feit, staat duidelijk in de 10 geboden.
Geen discussie over mogelijk denk ik.

Waar mijns inziens WEL over gediscussiert mag worden, is hoe de kerken ( zowel RK, traditioneel als charismatisch) ermee omgaan.

De juiste vraag is eigenlijk:
Gaan de kerken nou te moeilijk om met overtreding van 7e gebod, of veel te laks met overtredingen van de overige 9... Smiley die vol vragen zit

De kerken gaan er vind ik ook, te moeilijk mee om ja; mijn ds. heeft me overigens wel al bij voorbaat ( toen ie hoorde dat het met mij en mijn vriend serieus was ) via de mail, een huwelijksformulier toegestuuurd, al hebben wij ons huwelijk niet in de kerk laten iinzegenen.
( dit ook om het dubbele van de situatie...ooit wel in de kerk getrouwd ) en we hadden er beiden deze keer geen behoefte aan.. of dit goed is? ik weet het niet, wél een keus van ons samen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 13:53
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
GERRIT084 schreef:
Natuurlijk zijn er scheidingen geweest waar wat ergs aan vooraf is gegaan.
Maar er zijn er ook, waar niets is gebeurd, waar alleen de spanning, of de liefde even zoek was.
En er zijn er die scheiden, omdat ze vonden niet meer door 1 deur konden gaan,
En die weer vrij wilden zijn en gaan en staan waar ze wilden, dan vraag ik me eigen af, waarom dan weer die verbintenis aan gaan.
En dan weer het risico opzoeken, dus dat risico bedoelde ik........
Want als het er op aankomt is iedereen schuldloos gescheiden, het stond vroeger altijd in de kranten, bij de contact advertenties.
En die schuldige kom je nooit tegen, er is overal wel een excuus te vinden.

Als je vrij wilt zijn en toch een verbintenis aan wilt gaan lijkt er iets niet te kloppen..Dan vraag ik me ook af waarom je dat wilt...maar in een anders gedachten kun je nooit kijken..

En schuldloos gescheiden zijn?, ja, las ik vroeger ook vaak in die contactadvertenties en dan dacht ik, ja ja..schuldloos..het zal wel..
Want ik geloof ook dat je op een bepaalde manier allemaal "schuld" hebt al is het alleen al door te trouwen met de verkeerde motieven of het fout laten gaan, daar wanneer je in had kunnen/moeten grijpen misschien?

En toch kan het voorkomen dat de ene partij geen "schuld" treft, dat die ander zijn karakter zich pas ten volle openbaart wanneer je in de geborgenheid van een verbintenis bent.

Die ander kan veranderen en/of dingen doen of gedaan hebben en ermee doorgaan waar jij geen grip op hebt en dus geen invloed..dan kan het je kapot maken en is het niet jouw "schuld"..want wat is schuld..?
Zie je..je kent de ander nooit helemaal en je hebt gewoonweg nooit een garantie op een karakter/persoonijkheid van iemand die door allerlei omstandigheden kan veranderen..dus schuldloos gescheiden?
ja..het kan, al klinkt het idioot..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:19
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEANNE226 schreef:
Ik vind het een te romantische voorstelling van seks.........seks heb je als je je ziel blootgelegd hebt en de ander volkomen vertrouwd,dus ja,dat intieme gevoel laat je achter als je uit elkaar gaat.Maar je kunt dan wel verder,je bent niet voor eeuwig verloren voor een nieuwe relatie........ het is weer te vinden en dus zeker uitwisselbaar!Ik ga er wel vanuit dat we het hier niet hebben over wisselende contacten maar serieuze relaties

Op Carsten zijn leeftijd had ik al een huis gekocht en stond op het punt te gaan trouwen dus ik vind hem oud genoeg om over seks te praten Knipoog smiley maar ik zou met hem(en geen ander)over mijn persoonlijke situatie praten dus ik geef Momo ook gelijk.

De relaliteit is soms anders, je denkt de "ware" gevonden te hebben en geeft jezelf met hart en ziel over aan die ander; die ander, die achteraf dan niet de juiste blijkt..
Gelukkig heeft het leven ( God ) heel veel verrassends moois voor ons in petto. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 23:27
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
GERRIT084 schreef:
En toch vind ik dat er veel te licht over wordt gedacht, over scheiden algemeen.En trouwens niet alleen scheiden, maar eigenlijk alle zonden, over alle zonden die vergeven worden.
Er is zo veel meer in een mensen leven dan huwen alleen, waarom zou je weer het risico lopen dat het weer mis kan gaan.
Een tweede huwelijk, is niet bepaald een verzekering op een eeuwige verbintenis, of trouw.
Gaat heen en zondig niet meer, waarom dan wel de verleiding opzoeken?

Voordat je scheiden gaat is er meestal heel veel ergs gebeurd, onderschat een scheding niet..helemaal voor christenen, die ook nog eens volgens Gods regels willen leven..God heeft het zo niet bedoeld.
Hij wilde dat we trouw zouden zijn, maar dat moet je dus in een huwelijk alle twee zijn..en daar gaat het vaak mis.
Je bent dan met twee mensen en moet de wil hebben om aan je huwelijk te werken...elke dag weer...en dat brengt alleen al risico's met zich mee. en wat niet? elke moment van je leven is een risico..bij alles wat je doet en/of laat..
en risico's geven je geen garantie..je kkunt zelf wel het besluit nemen om trouw te zijn; je hebt je verstand, je liefde en je wil...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 23:03
BerichtOnderwerp: fabeltjeskrant
 
FRANKT627 schreef:
Hallo, meneer de Uil
Waar brengt u ons naar toe?
Naar CM-mertjesland?
Eh, ja, naar CM-merltjesland
En leest u ons dan voor uit de Cm-mertjeskrant?
Ja, ja, uit de CM-mertjeskrant
Want daarin staat precies vermeld
Hoe het met de daters is gesteld

Echt waar?
Echt waar.
Echt waar mijnheer De Uil?
Mmm mmm...

Want CM-ers zijn precies als mensen
Met dezelfde mensen-wensen
En dezelfde mensen-streken
Dat staan allemaal in de krant van CM-mertjessland,
van Cm-mertjesland
De CM-mmmmertjeskrant

en dan nu
knus naar de gezellige chatroom, en denk erom:
lief zijn en geen taalfouten:
Chat lekker.

Op naar...de Chat- room! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:46
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
LISA610 schreef:
In Ezechiël staat verschillende profetieën. Vandaag liep ik “bij toeval” aan tegen de volgende tekst (ik zocht namelijk om iets anders in de Bijbel).

Ezechiël 8:
15 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘En nog gruwelijker dingen zal ik je laten zien!’ 16 Hij bracht me naar de binnenhof van de tempel van de HEER. Bij de ingang, tussen de voorhal en het altaar, stonden ongeveer vijfentwintig mannen. Ze stonden met hun rug naar de tempel, met hun gezicht naar het oosten, en ze bogen zich in aanbidding neer voor de zon. 17 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘


Terwijl ik dit las, realiseerde ik mij ineens dat Moslims bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. Deze ingeving maakte mij nieuwsgierig, dus ik ben even gaan googlen. Hieonder een korte samenvattingen van mijn bevindingen:

Moslims moeten vijf keer per dag bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. (Koran, soera 2:142-152). Voor hen is Mekka een heilige stad, omdat de profeet Mohammed daar geboren is in 571 na Chr. Mekka ligt in het Oosten. Er zijn twee bijzondere tijdstippen in het jaar wanneer iedereen die minder dan circa 10.000 km van Mekka verwijderd is, de richting naar Mekka kan bepalen door op hetzelfde tijdstip naar de zon te kijken. Rond 27/28 mei en 15/16 juli komt de zon bijna recht boven Mekka als het daar middag is. Op een zogenaamde kibladag kan iedereen die de zon op het juiste tijdstip boven de horizon ziet heel eenvoudig de richting naar Mekka bepalen door de kompasrichting naar de zon op te meten.


Wat me opvalt is dat Mohammed ruim 1000 jaar na Ezechiël leefde. Ezechiël werd immers 597 v.C. net als vele anderen weggevoerd in de Babylonische ballingschap.Ik zit me nu dan ook af te vragen of het zo kan zijn dat in de profetie van Ezechiël wordt gedoeld op het bidden van de moslims in de richting van Mekka. Hoe zien jullie dit? En hoe kijken jullie naar andere profetieën uit Ezechiël?

In Ezechiël 2 zegt God: " Mensenkind! Ik zend u tot de kinderen Israëls, tot de rebellerende volken, die tegen Mij gerebelleerd hebben; zij en hun vaderen hebben overtreden tegen Mij tot op dezen zelven huidigen dag.

4 En deze kinderen zijn hard van aangezicht, en stijf van hart; Ik zend u tot hen, en gij zult tot hen zeggen: Zo zegt de Heere HEERE

De profetie gaat dan denk niet over de moslims.. Smiley die vol vragen zit l
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:05
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
Vast een cheetah, veel ruimte en vrijheid om me heen, snelheid.. op jacht... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOLAN931 schreef:
Wat is leerrijk? Willemijn heeft wel gelijk. 20 is inderdaad de leeftijd dat je alles denkt te weten.
Zo ook ik, er is een ding waar ik spijt van heb dat ik dat al op mn 20ste heb gedaan, en dat is trouwen. Je DENKT dat je klaar bent voor het leven, maar niets blijkt minder waar te zijn achteraf

Als alles verkeerd gaat, meen je inderdaad te moeten zeggen dat je niet klaar was op je 20ste.

Een kennisje van mij heeft op haar 13de een abortus moeten ondergaan van haar ouders, zij vonden haar te jong voor een baby, wat uiteraard ook zo was, maar toch..
Haar toenmalige vriend, die bij haar de baby verwekte, en zij, zijn nu al bijna 38 jaar bij elkaar en ze hebben later nog 4 kinderen gekregen, zijn gelukkig met elkaar, op haar 20ste getrouwd.
Zij was er wel klaar voor?

HOe of je leven verloopt, dáár hangt veel vanaf en ja, die keuzes..
Niemand heeft namelijk een garantie, zie je..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:46
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MOMO697 schreef:
wat mij opvalt is dat er gezegd word dat je alleen kan vergeven als er om vergeving gevraagd word.
dat was ook altijd mijn mening maar die heb ik bij moeten stellen
wij zijn namelijk ook niet naar God toe gegaan met berouw
Hij kwam naar ons toen wij nog zondaars waren
En ik wil mij uitstrekken daarnaar, Hij is mij tot voorbeeld
Vergeven begint bij de wil om te vergeven
Daarna is het een proces om de wil om te zetten in daden.
En dat proces kan tijd kosten.
Maar het begint met een wilsbesluit.
En nee, ik heb niet makkelijk praten. Zeg ook niet dat het makkelijk is.

Ik ben het met je eens, MOMO.
Je moet altijd de wil hebben om...
Als je zo ver bent dat je de ander wilt vergeven....
dan pas kan het echte proces van vergeving beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 14:13
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
JOLAN931[color=#FF0000 schreef:
]Wat betreft de scheidingen in het oude testament[/color], dit vond ik in het nieuwe testament oa in marcus 10, waaruit ik opmaak dat God scheiden toegelaten heeft, maar niet goed vond

Maar Hij antwoordende, zeide tot hen: Wat heeft u Mozes geboden?

4 En zij zeiden: Mozes heeft toegelaten een scheidbrief te schrijven, en haar te verlaten.

5 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Vanwege de hardigheid uwer harten heeft hij ulieden dat gebod geschreven.

6 Maar van het begin der schepping heeft ze God man en vrouw gemaakt.

7 Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen;

8 En die twee zullen tot een vlees zijn, alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees.

9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Wat betreft scheidingen in het NT heeft Jezus gezegd:

Matteüs 5: 27-32:
Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd. Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde. En indien uw rechterhand u tot zonde zou verleiden, houw haar af en werp haar van u; want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam ter helle vare.

Jezus geeft aan dat we radicaal moeten zijn, in alles..
HOe houden we ons hieraan?
Of geven we toch zelf overal onze eigen invulling aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 16:15
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
echtscheiding naar de wil van God én in opdracht van God.

http://www.hetlichtdeslevens.nl/studies/studieslezen/echtscheidingnaardewil.html


benieuwd hoe of julie dit zien, in verband met het "heilig" zijn van de ongelovige man/vrouw uit het NT.

zie 1 Kor. 7 : 12
12 Verder geef ik zelf nog – niet de Heer – het volgende voorschrift: wanneer een broeder een ongelovige vrouw heeft die bij hem wil blijven, mag hij niet van haar scheiden. 13 Dit geldt ook voor een zuster: wanneer ze een ongelovige man heeft die bij haar wil blijven, mag ze niet van hem scheiden. 14 Want de ongelovige man behoort dankzij zijn vrouw God toe en de ongelovige vrouw dankzij haar man eveneens.


Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 11 januari 2012, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 15:50
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
Als ik de hele Bijbel zo eens overdenk en wat er allemaal geschreven staat en met welk doel...ontdek ik dat God wil dat we door Zijn Zoon, Jezus Christus weer bij Hem terechtkomen. ons bekeren dus en wederomgeboren worden..Zijn kind.

Alle zonden zijn ons vergeven door het bloed van Zijn Zoon, dát is het Evangelie, we ontvangen dus vanuit Gods liefde aan ons, vergeving, telkens weer, wat voor zonde we ook gedaan hebben en/of nog gaan doen.

Als we tot eer van God leven willen wil je ook Zijn zegen over alle dingen in je leven, het leven met God omvat alles..elke dag.

Een zegen over je huwelijk hoort daar bij, je vraagt toch elke dag een zegen? of God bij je wilt zijn? in alle dingen van de dag?

Dan kunnen kerken hun regeltjes hebben, maar Zijn zegen kun je altijd en overal vragen, desnoods met zijn tweeën..God kent ons namelijk en weet van te voren al wat of in ons hart leeft.

Het zou natuurlijk mooi zijn én goed als een kerkelijke gemeente je tegemoet komt en naar aanleiding van een gesprek/getuigenis meehelpt je wens in vervulling te doen gaan...als dat een kerkelijke inzegening is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:38
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/HkgsP3wUycg

Dvorak...Romance in F Minor..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:21
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
CHATULIEM619 schreef:
wat heeft mijn achtergrond nu te maken met mn referentie? Of vind je dat ik onbijbelse uitleg geef?


Op het gebied van de boodschap van Jezus over de doop, die sluit naadloos aan op de boodschap van de geloofsdopers.

De boodschap van Jezus over de doop is deze :
"Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld.

Jezus zegt hier dat het geloof het belangrijkst is..als antwoord op de verkondiging..het vertellen/verbreiden van de blijde boodschap..het Evangelie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:19
BerichtOnderwerp: On-topic topic.
 
[quote=THOMAS968]Wat doen we nog met dit forum? Droeviger dan nu kan haast niet. Een uitje? Binnen een paar reacties irritatie en daarna ruzie. Wie niet mee wil of graag wat anders doet, blijft toch gewoon thuis? Dan verzin je zelf wat leukers. Kijk hooguit van te voren wanneer de andere activiteiten zijn. Verder dezelfde mensen die continu op elkaar reageren uit wat kennelijk gezelligheidsoverwegingen zijn en het groepsgevoel moet versterken.
Ooit startte Imre hier het off-topic topic en dat was wel grappig binnen alle serieuze reacties.
In de huidige situatie is het omgekeerd, vandaar dit initiatief. En nu niet komen met: schrijf zelf zinnige dingen. Je kunt het met me in alles oneens zijn, maar je kunt me niet verwijten dat ik doorgaans onzin schrijf of schreef. Ik heb eerlijk gezegd ook niet zoveel zin meer om nog over serieuze dingen te schrijven, terwijl ik dat eigenlijk wel graag doe. Het is nog niet zo lang geleden dat je eerst naar de mail en vervolgens naar het forum keek. Daar was je nog wel even mee bezig ook. Ik vind het wel jammer dat dat nu niet meer zo is. CM verliest hierdoor toch aan waarde. Jammer.

Thomas, het waait hard in Friesland maar een storm van serieuze bijdragen op CM lijkt me pas echt wat.[/quote]

Serieuze bijdragen, dat lijkt me inderdaad wel wat.. Knipoog smiley
Er zijn onderwrepen genoeg en er worden ook regelmatig nieuwe onderwerpen ( topics ) geopend.
Als we ons gewoon eens bij het onderwerp hielden?
Kan iedereen zijn mening/inbreng echt wel kwijt, volgens mij. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:51
BerichtOnderwerp: The Watchmen
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Helemaal ok

Ik hoef op cm niks meer plaatsen

Dank je Marian voor dit verhelderende antwoordt

On his Way

Lachende smiley

Wel, als jij een link plaatst die gaat over waakzaam zijn, en je bent zelf niett waakzaam, maar geeft ons een verkeerd beeld van Jezus. door Hem woorden in de mond te leggen, die HIj niet gesproken heeft...
terwijl je zelf aangeeft dat je Jezus zelf wilt laten spreken...

moet je maar 1 ding doen, waakzaam zijn en Jezus' woorden doorgeven.
Als dat is wat je zelf zo graag wilt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:32
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging
 
CHATULIEM619 schreef:
Het verwarrende in dit geheel vind ik, dat behalve de discussie welke dag je ook neemt, er zulke grote verschillen zijn in invulling van die dag. En wat me nog meer verbaast, is dat men met de Bijbel in de hand probeert te bewijzen, dat hun eigen invulling de juiste is.

Een Jood zal op een sabbath nooit uit zichzelf het licht aan doen of de verwarming aan zetten.. Ik lees hier, dat men koken geen probleem vindt, douchen ook niet, Zoals ik jullie bijdragen interpreteer, vul je hem eigenlijk voor jezelf in. En dat varieert van alles doen op de zondag zonder dat je werkt tot absoluut niks doen en ook nergens naar toe gaan, behalve naar de kerk. En iedereen doet dat met de bijbel in de hand. Sorry, ik zie niet dat de Bijbel verbiedt om met de auto te rijden....

Wij zijn inderdaad geen joden, wij zijn uit de heidenen en volgen daarom Het NT, zoals je zelf telkens al aangeeft...
door Christus zijn we dan vrijgemaakt van de banden der wet- juist de OT wet ( ten) en wij leven in de genade van het volbrachte verlossende werk van onze Heer en Zaligmaker, Jezus Christus.
We zijn hierdoor vrij om te doen wat we willen..en de gelovige omdat hij uit het geloof leeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:27
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging
 
BEREND888 schreef:
Zij bedoelde Romeinen 14:5. En is vers 6 lezen wij: (Herz St vert.) Wie de dag in ere houdt, houdt hen in ere voor de Heere, en wie de dag niet in ere houdt, houdt hem niet in ere voor de Heere. Wie eet, eet voor de Heere, want hij dankt God. En wie niet eet, eet niet voor de Heere, en ook hij dankt God.

Ik bedoelde inderdaad Romeinen 14 vers 5, want dit hele hoofdstuk gaat erover dat wij elkaar aanvaarden moeten, zoals Christus ons aanvaardt heeft, in liefde en verdraagzaanheid.
De een doet iets zo en dat ander doet het op zijn eigen unieke manier, als we het doen in afhankelijkheid aan God is het goed, en al gaat dit hoofdstuk over de zwakken in het geloof, het geldt voor een ieder van ons, omdat we zwak zijn en alleen in Zijn kracht sterk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:17
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
Romeinen 5:

12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd. 13 Er was al zonde in de wereld voordat de wet er was; alleen, zonder wet wordt er van de zonde geen rekening bijgehouden. 14 Toch heerste de dood in de tijd van Adam tot Mozes over alle mensen, ook al begingen ze met hun zonden niet dezelfde overtreding als Adam. Nu is Adam de voorafbeelding van hem die komen zou. 15 Maar de genade gaat zijn overtreding verre te boven. Door de overtreding van één mens moesten alle mensen sterven, maar de genade die God aan alle mensen schenkt door die ene mens, Jezus Christus, is veel overvloediger. 16 Dit geschenk gaat het gevolg van de zonde van één mens verre te boven, want die ene overtreding heeft tot veroordeling geleid, maar de genade die na talloze overtredingen geschonken werd, heeft tot vrijspraak geleid. 17 Als de dood heeft geheerst door de overtreding van één mens, is het des te zekerder dat allen die de genade en de vrijspraak in zo’n overvloed hebben ontvangen, zullen heersen in het eeuwige leven, dankzij die ene mens, Jezus Christus. 18 Kortom, zoals de overtreding van één enkel mens ertoe heeft geleid dat allen werden veroordeeld, zo zal de rechtvaardigheid van één enkel mens ertoe leiden dat allen worden vrijgesproken en daardoor zullen leven. 19 Zoals door de ongehoorzaamheid van één mens alle mensen zondaars werden, zo zullen door de gehoorzaamheid van één mens alle mensen rechtvaardigen worden. 20 En later is de wet erbij gekomen, zodat de overtredingen toenamen; maar waar de zonde toenam, werd ook de genade steeds overvloediger. 21 Zoals de zonde heeft geheerst en tot de dood heeft geleid, zo moest door de vrijspraak de genade heersen en tot het eeuwige leven leiden, dankzij Jezus Christus, onze Heer.

Hier staat wel duidelijk dat door 1 mens de zonde in de wereld is gekomen..
Dit is dus een erfenis die alle mensen zonder het te willen erven...
Wij kunnen niet kiezen om dit wel of niet te accepteren..het is een feit..een erfenis die in de wereld gekomen is en waarvan in de Bijbel staat..
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren ga, maar eeuwig leven heeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 18:37
BerichtOnderwerp: The Watchmen
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Herman , dank je

Hoef inderdaad niks meer uit te leggen.

Jezus spreekt voor zich in velerlei opzichten

Lachende smiley

En dus als je Jezus wilt laten spreken, laat het dan ook Jezus' woorden zijn..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 4 januari 2012, 13:39
BerichtOnderwerp: It's between you and God
 
TESSYBEAR731 schreef:
Niet zozeer een gedicht, maar een citaat van moeder Teresa.
[color=#FF0000]Recht in de roos
( , als je het mij vraagt! En als je dat niet doet ook Knipoog smiley

“People are often unreasonable and self-centered. Forgive them anyway.
If you are kind, people may accuse you of ulterior motives. Be kind anyway.
If you are honest, people may cheat you. Be honest anyway.
If you find happiness, people may be jealous. Be happy anyway.
The good you do today may be forgotten tomorrow. Do good anyway.
Give the world the best you have and it may never be enough. Give your best anyway.
For you see, in the end, it is between you and God. It was never between you and them anyway.”

Mother Teresa [/color]

Mooi Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 17:16
BerichtOnderwerp: Trouwen
 
ERIKA129 schreef:
Dan heb je het al goed voor elkaar en heb je cross onder de duim Clown smiley
Oei en hij is besttttttt groot Knipoog smiley

Geweldig hé? Knipoog smiley
en mijn duim is zooooooo klein..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 17:12
BerichtOnderwerp: The Watchmen
 
(quote=TESSYBEAR731)

Opb 3:14
Dit zegt de Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. [/color][/i][/quote]

Allen, die Ik liefheb, bestraf Ik en tuchtig Ik; wees dan ijverig en bekeer u. 20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.
21 Wie overwint, hem zal Ik geven met Mij te zitten op mijn troon, gelijk ook Ik heb overwonnen en gezeten ben met mijn Vader op zijn troon.


Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 3 januari 2012, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 17:07
BerichtOnderwerp: Trouwen
 
ERIKA129 schreef:
Vol verwachting klopt ons hart Knipoog smiley

een beetje wel... al dat heen en weer gependel is ook niet alles,
al pendelt hij het meest... Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 17:02
BerichtOnderwerp: Wat doet het internet met ons .
 
LIEKE000 schreef:
Dinsdag 3 januari om 14.15 zag ik op Ned. 2 een TV programma.(VPRO)

Thema: "Liefde via het internet"
Persoonlijke verhalen over de nieuwe mogelijkheden die sociamedia het liefdesleven van de Facebook en Twitter generatie te bieden hebben, maar ook over de verleidingen en gevaren ervan.

Het is teveel om het hier op het forum te beschrijven.........misschien te bekijken via 'uitzending gemist'.

Ik vond het schokkend !! WEL DE REALITIET WAARIN WE NU LEVEN !!

'k Ben ZOOOOOO blij dat ik weet, dat er een God is die ons lief heeft, ons beter kent dan wie ook.


Mijn eerste bijbeltekst die ik in 2012 las.....

Kolossenzen 4 : 2
Blijf bidden en blijf daarbij waakzaam en dankbaar .

Je hoeft niet te reageren.... ik moest dit alleen even kwijt.

Ik weet niet wat of je gezien hebt en hoe schokkend het was..

Wat ik wél weet is dat er aan alle dingen gevaren zitten.
Overal moet je bewust mee omgaan, kritisch mee omgaan, net zoals jij al zegt, waakzaam blijven bij alles wat je doet en overal waar of je je in begeeft.

Dan is het niet de angst wat of het internet met ons kan doen, maar wordt de vraag..:
Wat doe jij met het internet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 12:32
BerichtOnderwerp: Trouwen
 
FRANKT627 schreef:
ja, klopt...dan zijn we 2 weken verder... Lachende smiley

heeeeeeeeel scherp van je Frank.. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 12:24
BerichtOnderwerp: Trouwen
 
Nog 14 dagen... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 12:17
BerichtOnderwerp: The Watchmen
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Allereerst dit

http://www.youtube.com/watch?v=GRVgNiJlaAA&feature=fvsr

Blame Me Not

You call me master & obey me not
You call me light & see me not
You call me the way & walk with me not
You call me life & disere me not
You call me fair & love me not
You call me rich & ask me not
You call me eternal & seek me not
You call me gracious& trust me not
You call me noble & serve me not
You call me Mighty & honour me not
You call me Just & fear me not

If I condemn you, then blame me not

Het is niet Jezus die dit zegt.. Boze smiley

Het is een inscriptie in de Lübeck Cathedral:
"One of the most famous inscriptions inside the Cathedral is a poem:

Ye call Me Master and obey me not,
Ye call Me Light and see Me not,
Ye call Me Way and walk not,
Ye call Me Life and desire Me not,
Ye call Me wise and follow Me not,
Ye call Me fair and love Me not,
Ye call Me rich and ask Me not,
Ye call Me eternal and seek Me not,
Ye call Me gracious and trust Me not,
Ye call Me noble and serve Me not,
Ye call Me mighty and honor Me not,
Ye call Me just and fear Me not, If I condemn you, blame me not. Anonymous

Je ziet dat het door een onbekende is geschreven? anoniem staat er!!

In de Bijbel vindik deze woorden van Jezus niet..
Of kun jij ze mij zeggen waar of dit staat?

Ik vind trouwens dat het erg bedreigend overkomt, met al die krijgers op de achtergrond..
En Pieter..het is oud-engels..en een bepaalde dichtvorm Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 39 Volgende
Pagina 3 van 39